Apeldoorn-Arnhem van 8.00-8.30, geen druppie, al had ik het wel verwacht.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:14 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hahah hoelaat is vanochtend en waar?
In omgeving Amsterdam had je niet eens 30 meter zicht door de regen
Goed plan, moet alleen nog even een piccie schieten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:25 schreef Mirgeam het volgende:
Lijstje users uit de OP een keer bijwerken? Een hoop zijn ondertussen afgeschrikt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel apart dat iets waarvan het moederbedrijf in de VS beweert het niet te kunnen leveren, via een dealer in Spanje gewoon in Nederland te verkrijgen is; hoe krijg je het voor elkaar?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Niet nodig, die komen weer terug zodra jullie zomer-newbe's weer verdwijnen. Over een paar regenbuien dus.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:25 schreef Mirgeam het volgende:
Lijstje users uit de OP een keer bijwerken? Een hoop zijn ondertussen afgeschrikt
Inderdaad. Precies zoals we 'm graag hebbenquote:
yes die komen er zeker uit, vooral omdat ik toen ik hem kreeg een hoop hem moeten sleutelen om hem goed te krijgen. Verkeerde mappen geladen, rapid bike module ertussen die er niet tussen hoort, etc etc.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:20 schreef Vinniiee het volgende:
Zal wel een paar leuke klappen uit die Leovinci's komen
Wat een knuppel die eraan geknutseld heeft danquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:06 schreef Javi het volgende:
[..]
yes die komen er zeker uit, vooral omdat ik toen ik hem kreeg een hoop hem moeten sleutelen om hem goed te krijgen. Verkeerde mappen geladen, rapid bike module ertussen die er niet tussen hoort, etc etc.
Nu loopt hij tenminste weer zoals het hoort.
Hagel? Geen druppie gehad vandaagquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:34 schreef Gokhan03 het volgende:
Op de terugweg naar huis begon het te hagelen. Toen ik thuis kwam zaten er allemaal rode vlekken op mn armen
quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:51 schreef stinkie het volgende:
[..]
Niet nodig, die komen weer terug zodra jullie zomer-newbe's weer verdwijnen. Over een paar regenbuien dus.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:38 schreef Sounddragon het volgende:
Na de halve wereld over gemaild te hebben, heb ik uitendelijk tóch nog een mooie Galfert Wave disc voor de Twin gevonden.Gefeli! Nog voor een goeie prijs?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikanenquote:Wel apart dat iets waarvan het moederbedrijf in de VS beweert het niet te kunnen leveren, via een dealer in Spanje gewoon in Nederland te verkrijgen is; hoe krijg je het voor elkaar?![]()
Goedkoper als OEM, maar nog steeds niet 'goedkoop' ik zag chinese een kloon op Iebee voor 6 tientjes, maar toch maar nietquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:21 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gefeli! Nog voor een goeie prijs?
[..]
Amerikanen
ik wilde eerder zijnquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:28 schreef Vinniiee het volgende:
Goed gezien, komt denk ik omdat ik daar maar heel kort stondEn motor was nog niet echt warm (2km gereden ofzo).
Aanschouw dit: klik
Huh? why?quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:36 schreef Vinniiee het volgende:
Niet echt. Kan ik weer alles terug origineel gaan bouwen.
Ook veel aftermarket spul zal aan banden gelegd wordenquote:
Kannie; E-keur is E-keur.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:43 schreef Dekatria het volgende:
Hoe lang is dat nu al een idee? Oh wacht, het is verkiezingstijd
[..]
Ook veel aftermarket spul zal aan banden gelegd worden
Hier nog één.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:49 schreef lipjes het volgende:
Naja, 1 ding weet ik wel, bij de eerstkomende protestrit probeer ik er zeker bij te zijn.
Ik heb het ook al op MF gevraagd wanneer de protestrit is.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:50 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hier nog één.
Ik voel een meet aankomen
Ik rijd dagelijks, maar daarmee merk ik ook wel gelijk als er wat mis is, zelfde geld voor mijn vader (2 motoren) 2 broers (beide 1 motor).quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
Aan de andere kant, as I think of it, zou ik het op zich voor veelrijders helemaal zo gek nog niet vinden; wordt je brommer één keer per jaar eens goed nagekeken op technisch gebreken die je zelf over het hoofd zou kunnen zien; fiksen kun je gewoon thuis.
Het is meer 'niet fijn', omdat het wordt opgelegd, en als je 4 brommers hebt is het ook niet zo geweldig.
Je kan het ook zien als een soort opgelegd assessment van je sleutelkunstenquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
Het is meer 'niet fijn', omdat het wordt opgelegd, en als je 4 brommers hebt is het ook niet zo geweldig.
Bij mij idem, maar hoe vaak check jij de lagers van je achterbrug? Ikke niet zo vaak to be hounest, of nog leuker; je wiellagers? Dat zijn van die dingen die je idd vervangt als ze kapoet gaan, maar eigenlijk ben je dan als een trein te laatquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:55 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik rijd dagelijks, maar daarmee merk ik ook wel gelijk als er wat mis is, zelfde geld voor mijn vader (2 motoren) 2 broers (beide 1 motor).
Als er wat mis mee is, dan wordt het gelijk opgemerkt en gefixt.
Ja zoiets, maar als je dus goed bent, heb je niks te vrezen lijkt mequote:Op woensdag 11 juli 2012 23:01 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je kan het ook zien als een soort opgelegd assessment van je sleutelkunsten
Momenteel heb ik dat nog niet gedaan, maar ik houd gewoon het onderhoudsschema aan wat bij mijn motor zit.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij mij idem, maar hoe vaak check jij de lagers van je achterbrug? Ikke niet zo vaak to be hounest, of nog leuker; je wiellagers? Dat zijn van die dingen die je idd vervangt als ze kapoet gaan, maar eigenlijk ben je dan als een trein te laatZulke dingen zitten dan eigenlijk al een tijdje te lang op je motor, maar je merkt het juist niet, omdat je er dagelijks op rijdt.
Behalve dat het toch weer extra geld kost, Je de kans hebt dat de emissienormen (als die er al zijn voor motoren) niet goed zijn, en ga zo maar door.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja zoiets, maar als je dus goed bent, heb je niks te vrezen lijkt me
Ik kan helaas bij mijn huidige werkgever geen vrij meer vragen, maar in het weekend zal het wel niet zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:50 schreef Vinniiee het volgende:
Emissie-eisen zijn er zeker voor motoren, in ieder geval de nieuwere types.
Laat mij even weten van die protestrit als die komt. Kan me niet schelen als ik vrij moet vragen.
Ook een lekker fietsje toch...quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:54 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wat een knuppel die eraan geknutseld heeft dan![]()
Mooi dat hij nu lekker loopt
Mijn gebakje:
[ afbeelding ]
Ik heb nog wel een paar dagen staan, maar moet ook nog wat reserveren voor later in het jaar.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik kan helaas bij mijn huidige werkgever geen vrij meer vragen, maar in het weekend zal het wel niet zijn.
Dus hoop dat die pas over 2.5 week is, nieuwe baan, nieuwe vrije dagen
Zekerquote:Op donderdag 12 juli 2012 07:05 schreef Javi het volgende:
[..]
Ook een lekker fietsje toch...![]()
Die Ktm's zijn nogal moeilijk om aan te sleutelen...
Heb hier supercorsa's onder. Bij de flauwste bocht gaat de achterkant alquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:30 schreef Vinniiee het volgende:
Wat voor pirelli's waren dat? Supercorsa's staan nou niet echt bekend als goede regenbanden.
Vandaag ook in de plenzende regen gereden, niet met 130 door de bocht waar ik normaal in zit, meer met 90Maar dat was vooral omdat ik geen zak zag.
Waar staat die afkorting voor?quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:38 schreef lipjes het volgende:
zou ik toch eens ook voor die MPR3's kijken, heerlijke banden
Misschien eens naar je vering kijken? Wil ook nog wel eens iets helpenquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:37 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Heb hier supercorsa's onder. Bij de flauwste bocht gaat de achterkant al
Daar ben ik ook naar op zoek. Maar dan eentje die wél werkt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:46 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Misschien eens naar je vering kijken? Wil ook nog wel eens iets helpen
Anders: mooi-weer-rijders-banden![]()
Heb poosje terug waterdichte case voor mijn telefoon gekocht voor op de motor. Vanmorgen door de regen, jaja, heel waterdicht:
[ afbeelding ]
Ik was dat zo zat (samen met accu's die na een dag dood waren) dat ik toen een Sonim heb aangeschaftquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:46 schreef Vinniiee het volgende:
Heb poosje terug waterdichte case voor mijn telefoon gekocht voor op de motor. Vanmorgen door de regen, jaja, heel waterdicht:
[ afbeelding ]
Aah ok. Mijn banden ga ik pas eind deze zomer vervangen. Sinds de aanschaf van de R6 zitten er dus supercorsa pro's op. Aangezien het toch "zomer" is ga ik ze oprijden.quote:
Daar zit geen navigatie op denk ikquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik was dat zo zat (samen met accu's die na een dag dood waren) dat ik toen een Sonim heb aangeschaft
[ afbeelding ]
Dat maakt al een stuk meer duidelijkquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef Vinniiee het volgende:
Tevens gebruik in mijn telefoon nu als snelheidsmeter
veel plezier hequote:Op donderdag 12 juli 2012 14:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat maakt al een stuk meer duidelijk
Oh, en een prettige vakantie allen
[ afbeelding ]
quote:De Europese Commissie rechtvaardigt het besluit om een motor-APK in te voeren met een bedenkelijk rapport.
De Europese Commissie rechtvaardigt het besluit om ook motorfietsen periodiek te laten keuren omdat "uit solide onderzoek blijkt dat 8% van de ongelukken met motoren wordt veroorzaakt door of verband houdt met technische gebreken".
Dit 'solide onderzoek' komt uit de koker van de DEKRA, één van de testhuizen in Duitsland die periodieke keuringen uitvoeren. DEKRA heeft dan ook belang bij het zo vaak mogelijk keuren van zoveel mogelijk categorieën voertuigen. In de DEKRA-onderzoek werden 700 motoren in Duitsland getest na een ongeval. Het rapport maakt een onderscheid tussen 'defect' en 'gebreken van belang voor het ongeval'. Als gevolg hiervan toonde 8% van de onderzochte ongevallen gebreken 'van belang voor het ongeval' (DEKRA 2010: 23).
Helaas legt het DEKRA-rapport niet uit wat precies de meest voorkomende gebreken uit deze 8% waren die relevant zijn geweest voor het ongeval, maar het lijkt erop dat in de meeste gevallen de banden hieraan debet waren. Of de profieldiepte was te ondiep, of de banden waren defect of de bandenspanning was te laag.
De FEMA betwijfelt of een APK voor motoren in staat is om dergelijke defecten te voorkomen, omdat de bandenspanning en de conditie van de banden voortdurend moeten worden gecontroleerd. FEMA is ervan overtuigd dat bewustmakingscampagnes, bijvoorbeeld bij tankstations waar de bandenspanning kan worden gecontroleerd, nuttiger zijn in het voorkomen van ongevallen als gevolg van slecht functionerende banden dan een verplichte jaarlijkse keuring.
Zeg je misschien wel met een 'quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:15 schreef Salatrel het volgende:
na het ongevalja de verlichting deed het niet dus dat was de oorzaak
lees mijn reactie nog eens in combinatie met het nieuwsbericht en denk iets langer naquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:34 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zeg je misschien wel met een '', maar ik ben van mening dat je zichtbaarheid daarmee zeker mee stijgt als je hem aan zet. Het kan dus wel het verschil maken. Niet voor niets dat alle nieuwe motoren geen lichtschakelaar meer hebben en het dus standaard aan staat.
Ik weet wat je bedoeld, kan het alleen ff niet onder woorden brengenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
lees mijn reactie nog eens in combinatie met het nieuwsbericht en denk iets langer na
quote:Op langere termijn kan een gestandaardiseerd EU-systeem voor de uitwisseling van
gegevens worden opgezet.
Grafiek op pagina 7 klopt al niet. Daar staat dat er een correlatie is tussen het aantal ongelukken met oudere voertuigen. Wat ze er niet bij vertellen is hoeveel 'oude' en hoeveel 'nieuwe' voertuigen er rijden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:02 schreef lipjes het volgende:
En het voorstel is binnen.
http://www.motorrijdersac(...)MO-12-555_NL_apk.pdf
Vooral deze zin vind ik erg eng:
[..]
Leer lezen. "Accident severity vs vehicle age"quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:11 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Grafiek op pagina 7 klopt al niet. Daar staat dat er een correlatie is tussen het aantal ongelukken met oudere voertuigen. Wat ze er niet bij vertellen is hoeveel 'oude' en hoeveel 'nieuwe' voertuigen er rijden.
Tevens mis ik ook een gemiddelde.
fixed!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 02:41 schreef BlackLining het volgende:
Blijft onzin. Wil je het voor motorrijders echt veiliger maken, begin dan met het fatsoenlijk opleiden van automobilisten. verplicht stellen van fatsoenlijke motorkleding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |