abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:39:17 #51
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114064718
Damn.... geen uitkering -O-

Nou... dat word dan de handen uit de mouwen steken, zal je net zien dat de zomer pas echt begint op het moment dat je aan de bak moet :|W :'(
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:39:54 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_114064757
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

Nou... dat word dan de handen uit de mouwen steken, zal je net zien dat de zomer pas echt begint op het moment dat je aan de bak moet :|W :'(
Trol.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:40:36 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114064796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Trol.
Dit ja :D Wat ik me trouwens al jaren afvraag, een complexe conjugatie waarvan?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:40:53 #54
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114064818
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef Tinkepink het volgende:

Trol.
Ik heb eer van mijn werk :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_114064830
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Achja baankansen zijn er altijd wel zelfs voor mensen die niet-westerse antropologie studeren of een leraren opleiding voor een niet (meer) bestaand vak (dat stond in de HP de tijds opleidingenwijzer als slechte opleiding om te kiezen ik kan me niet meer herinneren wat het was maar het was een opleiding voor leraar voor een vak op de middelbare school dat inmiddels is afgeschaft :D en toch namen ze nog nieuwe leerlingen aan :D )
Als het ministerie blijft betalen en de studenten zijn zo gek om zich aan te melden. Waarom zou je dan stoppen? :P :')

En nu ga ik eindelijk maar eens even achter mijn sollicitatie aanbellen. Zou reactie krijgen, maar kreeg die natuurlijk niet. :{
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:41:24 #56
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114064843
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

Was het maar zo makkelijk. :')
Voor mij zou de zomer beginnen als er weer eens wat salaris op mijn rekening wordt gestort. ^O^
En dat zegt een werkschuw iemand.
Kaleidoscopiklimax
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:42:30 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114064899
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik heb eer van mijn werk :P
Het is altijd erg eenvoudig om met de ogen van een werkende naar een nietwerkende te kijken. Ik ga me denk ik van de week maar weer eens aanmelden bij de ladderfabriek vorig jaar zeiden ze dat ik best terug mocht komen als ik geen werk had.

Al zou ik eigenlijk een baan moeten vinden op niveau... maar ik vind het verdomd lastig om uberhaupt te solliciteren, ik ben eigenlijk altijd gevraagd voor werk... dus dat is een stukje ontwikkeling die ik nog niet heb.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:46:42 #58
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114065140
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is altijd erg eenvoudig om met de ogen van een werkende naar een nietwerkende te kijken. Ik ga me denk ik van de week maar weer eens aanmelden bij de ladderfabriek vorig jaar zeiden ze dat ik best terug mocht komen als ik geen werk had.

Al zou ik eigenlijk een baan moeten vinden op niveau... maar ik vind het verdomd lastig om uberhaupt te solliciteren, ik ben eigenlijk altijd gevraagd voor werk... dus dat is een stukje ontwikkeling die ik nog niet heb.
Dat merk ik ook bij m'n vriend. Hij zit al bijna 10 jaar in vaste dienst, en zegt tegen mij dat 'maar eventjes' moet solliciteren en 'maar eventjes' moet gaan werken. Ja hallo, alsof het komt aanwaaien :|W
Kaleidoscopiklimax
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 15:48:24 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114065232
Maar wat is er moeilijk aan solliciteren dan? Je gaat er gewoon naar toe en geeft zo goed mogelijk antwoord op de vragen. Probeer je niet voor te bereiden want dan stellen ze toch een vraag die je niet voorbereid hebt.

Je weet toch wat je kan? Wees eerlijk. Durf ook gewoon ontkennend te antwoorden. En laat je niet teveel meeslepen in sollicitatie bullshit door dingen te roepen als "Ik werk te hard, kan noooit nee zeggen" op de vraag "wat zijn je minpunten".
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:49:31 #60
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114065281
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:

Ooh ik ben niet zo moeilijk hoor... het probleem is gewoon dat er te weinig banen zijn in Nederland om iedereen aan het werk te houden. Veel jobs die we bedenken zijn er alleen maar opgericht om mensen bezig te houden i.p.v. ze nuttig werk te laten verzetten.
Ook is er een mismatch tussen vraag en aanbod kwa opleiding, kennis en ervaring. Ik werk zelf in de techniek en heb nog nooit lang zonder werk gezeten, de meeste tijd ging hem meestal zitten in het overdenken welke job ik zou kiezen. Helaas is het tegenwoordig wat minder makkelijk, leuke banen beginnen behoorlijk schaars te worden.

quote:
Ik heb ook een hekel aan sollicitatiegesprekken, meestal als ik het 'te serieus' vind worden m.a.w. ze stellen zich te afstandelijk op, geef ik zelf al aan dat het niet is wat ik zoek. Niet alleen ik solliciteer maar het bedrijf ook ;)
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:52:45 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114065482
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar wat is er moeilijk aan solliciteren dan? Je gaat er gewoon naar toe en geeft zo goed mogelijk antwoord op de vragen. Probeer je niet voor te bereiden want dan stellen ze toch een vraag die je niet voorbereid hebt.

Je weet toch wat je kan? Wees eerlijk. Durf ook gewoon ontkennend te antwoorden. En laat je niet teveel meeslepen in sollicitatie bullshit door dingen te roepen als "Ik werk te hard, kan noooit nee zeggen" op de vraag "wat zijn je minpunten".
Het moeilijke aan solliciteren is posities vinden en uitgenodigd worden. Het afgelopen half jaar heb ik 1 postdoc positie gezien in de cellbiologie die me ook nog niet heel veel aan leek. Dan is het ook nog eens zo dat het geen posities zijn waarvoor je normaliter wacht op een vacature maar met een onderzoeksvoorstel naar een groep toestapt. En als je dat op het moment in nederland doet krijg je 2 reacties "ahhh wat zielig je zoekt een baan in nederland, wil je geen carierre" en "oh we zouden je best willen aannemen, maar er is op het moment geen geld, neem later nog eens contact op misschien is er dan wel geld"....

Overal waar ik om me heen kijk zijn onderzoeksgroepen van gemiddeld een man of 20 geslonken naar minder dan 10 man. M.a.w er zijn meer wetenschappers dan dat er geld is.

Dat is er moeilijk aan solliciteren.

En daarbij weet ik niet echt wat ik 'wil'
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:52:52 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114065487
quote:
15s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:46 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dat merk ik ook bij m'n vriend. Hij zit al bijna 10 jaar in vaste dienst, en zegt tegen mij dat 'maar eventjes' moet solliciteren en 'maar eventjes' moet gaan werken. Ja hallo, alsof het komt aanwaaien :|W
Nouja hoeveel sollicitaties verstuur je per week?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 15:54:24 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114065565
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het moeilijke aan solliciteren is posities vinden en uitgenodigd worden. Het afgelopen half jaar heb ik 1 postdoc positie gezien in de cellbiologie die me ook nog niet heel veel aan leek. Dan is het ook nog eens zo dat het geen posities zijn waarvoor je normaliter wacht op een vacature maar met een onderzoeksvoorstel naar een groep toestapt. En als je dat op het moment in nederland doet krijg je 2 reacties "ahhh wat zielig je zoekt een baan in nederland, wil je geen carierre" en "oh we zouden je best willen aannemen, maar er is op het moment geen geld, neem later nog eens contact op misschien is er dan wel geld"....

Overal waar ik om me heen kijk zijn onderzoeksgroepen van gemiddeld een man of 20 geslonken naar minder dan 10 man. M.a.w er zijn meer wetenschappers dan dat er geld is.

Dat is er moeilijk aan solliciteren.

En daarbij weet ik niet echt wat ik 'wil'
Ah ok, maar dan is het dus pragmatisch moeilijk. Maar DAT geldt voor iedereen die werkloos is :)
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:57:08 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114065711
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah ok, maar dan is het dus pragmatisch moeilijk. Maar DAT geldt voor iedereen die werkloos is :)
ja dat is dus wel mooi kut, want er moet ook 'brood op de plank' ik en mijn vriendin zitten nu al bijna anderhalf jaar in een situatie waar er maar 1 van ons werkt ik wil ook wel eens fatsoenlijk kunnen ademen... en niet te hoeven nadenken over hoe we het deze maand weer rond moeten zien te krijgen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:57:21 #65
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114065723
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inderdaad, het aanbod van werk sluit meestal niet aan op je verwachtingen. Op een gegeven moment moet je dan toch gaan kijken wat je realistische opties zijn, soms helpt het om 'out of the box' te denken.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:58:43 #66
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114065790
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nouja hoeveel sollicitaties verstuur je per week?
Dat ligt er maar net aan hoeveel zin ik erin had. Laatste tijd heb ik niet gesolliciteerd vanwege demotivatie, ik had er echt geen zin meer in. Dus dat haalt het gemiddelde wel omlaag ;) Ik heb er vandaag in ieder geval 6 verstuurd.
Kaleidoscopiklimax
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:58:45 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114065793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Inderdaad, het aanbod van werk sluit meestal niet aan op je verwachtingen. Op een gegeven moment moet je dan toch gaan kijken wat je realistische opties zijn, soms helpt het om 'out of the box' te denken.
tja dat probeer ik wel maar vacatures zijn allemaal zo opgesteld dat ik bij elke vacature denk "ja dat kan ik toch niet!" ik weet dat je ook in een functie moet groeien maar tegenwoordig maken ze het wel heel bont met wat er allemaal in functie omschrijving staat.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:59:08 #68
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114065802
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja dat is dus wel mooi kut, want er moet ook 'brood op de plank' ik en mijn vriendin zitten nu al bijna anderhalf jaar in een situatie waar er maar 1 van ons werkt ik wil ook wel eens fatsoenlijk kunnen ademen... en niet te hoeven nadenken over hoe we het deze maand weer rond moeten zien te krijgen.
Heb je geen kwaliteiten die in een laboratorium van pas komen? Is een job in een medisch of chemisch laboratorium dan niet wat? Voedselindustrie?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 16:00:03 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114065852
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat snap ik. Bij mij is de zorg nog dat ik momenteel de enige met inkomen ben en 5 monden moet voeden, dus geloof me, I feel the pressure!
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:00:21 #70
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114065870
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

tja dat probeer ik wel maar vacatures zijn allemaal zo opgesteld dat ik bij elke vacature denk "ja dat kan ik toch niet!" ik weet dat je ook in een functie moet groeien maar tegenwoordig maken ze het wel heel bont met wat er allemaal in functie omschrijving staat.
Haha... bekend fenomeen, ik zie regelmatig vacatures waarbij men zoveel kennis en ervaring gevraagd word dat je als werkgever feitelijk vraagt om het winnende staatslot.

Gewoon reageren, meestal word de soep veel minder heet gegeten...
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 16:02:20 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114065965
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:59 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Heb je geen kwaliteiten die in een laboratorium van pas komen? Is een job in een medisch of chemisch laboratorium dan niet wat? Voedselindustrie?
Als je mij in een laboratorium zet dan kan ik wel aan het werk ja. Maar het is nou eenmaal zo dat ze ook mensen zoeken met een specifieke achtergrond. In de theorie zou het best leuk zijn om neurologisch onderzoek te gaan doen bijvoorbeeld maar daar zitten ze niet te wachten op een celbioloog die in nederland blijft.

Het is in de academia echt heel lullig gesteld maar in nederland blijven staat echt gelijk aan niet gemotiveerd zijn. Mijn huidige baas zei letterlijk "maar jij ambieert ook geen wetenschappelijke carriere want dan zat je hier niet" en zo ziet niet alleen hij het.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 16:05:01 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114066113
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je mij in een laboratorium zet dan kan ik wel aan het werk ja. Maar het is nou eenmaal zo dat ze ook mensen zoeken met een specifieke achtergrond. In de theorie zou het best leuk zijn om neurologisch onderzoek te gaan doen bijvoorbeeld maar daar zitten ze niet te wachten op een celbioloog die in nederland blijft.

Het is in de academia echt heel lullig gesteld maar in nederland blijven staat echt gelijk aan niet gemotiveerd zijn. Mijn huidige baas zei letterlijk "maar jij ambieert ook geen wetenschappelijke carriere want dan zat je hier niet" en zo ziet niet alleen hij het.
Ik heb er totaal geen kaas van gegeten, maar ze hebben "jouw soort" ook niet nodig in ziekenhuislaboratoria?
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 16:10:53 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114066428
quote:
5s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb er totaal geen kaas van gegeten, maar ze hebben "jouw soort" ook niet nodig in ziekenhuislaboratoria?
nope :D Het is zo dat ik eigenlijk mijn eigen project moet bedenken en daar mee moet gaan leuren en het liefst er zelf geld voor schrijven... :@ maar ik vind dat nogal een lastige stap ik heb geen idee wat ik zou willen onderzoeken, en dan moet ik dus een prof zoeken die mij wil ondersteunen met het schrijven van zo'n project... het wordt mij allemaal een beetje te 'echt' brrr

maarja ik ben ook een zeikstraal eerste klas wat dit soort onderwerpen betreft, bedrijfsleven is ook een optie maar ik weet nog niet of ik klaar ben om de hoeveelheid vrijheid die ik nu heb in te leveren.
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:16:07 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114066705
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:58 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan hoeveel zin ik erin had. Laatste tijd heb ik niet gesolliciteerd vanwege demotivatie, ik had er echt geen zin meer in. Dus dat haalt het gemiddelde wel omlaag ;) Ik heb er vandaag in ieder geval 6 verstuurd.
Als je gedemotiveerd bent en daarom niet sollicteert is dat natuurlijk wel een reden voor je vriend om je onder je reet te schoppen hè ;). Maar 6 solli's ineens is idd goed, hou vol zou ik zeggen!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:16:49 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114066742
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Functieomschrijving mag je negeren. Vaak is het de 'ideale kandidaat' maar jij hebt vast overkwalificatie voor bepaalde zaken en onderkwalificatie voor andere zaken. Zo gaat dat bij iedereen.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')