Trol.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Damn.... geen uitkering![]()
Nou... dat word dan de handen uit de mouwen steken, zal je net zien dat de zomer pas echt begint op het moment dat je aan de bak moet![]()
Dit jaquote:
Ik heb eer van mijn werkquote:
Als het ministerie blijft betalen en de studenten zijn zo gek om zich aan te melden. Waarom zou je dan stoppen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja baankansen zijn er altijd wel zelfs voor mensen die niet-westerse antropologie studeren of een leraren opleiding voor een niet (meer) bestaand vak (dat stond in de HP de tijds opleidingenwijzer als slechte opleiding om te kiezen ik kan me niet meer herinneren wat het was maar het was een opleiding voor leraar voor een vak op de middelbare school dat inmiddels is afgeschaften toch namen ze nog nieuwe leerlingen aan
)
Was het maar zo makkelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Damn.... geen uitkering![]()
Nou... dat word dan de handen uit de mouwen steken, zal je net zien dat de zomer pas echt begint op het moment dat je aan de bak moet![]()
Het is altijd erg eenvoudig om met de ogen van een werkende naar een nietwerkende te kijken. Ik ga me denk ik van de week maar weer eens aanmelden bij de ladderfabriek vorig jaar zeiden ze dat ik best terug mocht komen als ik geen werk had.quote:
Dat merk ik ook bij m'n vriend. Hij zit al bijna 10 jaar in vaste dienst, en zegt tegen mij dat 'maar eventjes' moet solliciteren en 'maar eventjes' moet gaan werken. Ja hallo, alsof het komt aanwaaienquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is altijd erg eenvoudig om met de ogen van een werkende naar een nietwerkende te kijken. Ik ga me denk ik van de week maar weer eens aanmelden bij de ladderfabriek vorig jaar zeiden ze dat ik best terug mocht komen als ik geen werk had.
Al zou ik eigenlijk een baan moeten vinden op niveau... maar ik vind het verdomd lastig om uberhaupt te solliciteren, ik ben eigenlijk altijd gevraagd voor werk... dus dat is een stukje ontwikkeling die ik nog niet heb.
Ooh ik ben niet zo moeilijk hoor... het probleem is gewoon dat er te weinig banen zijn in Nederland om iedereen aan het werk te houden. Veel jobs die we bedenken zijn er alleen maar opgericht om mensen bezig te houden i.p.v. ze nuttig werk te laten verzetten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is altijd erg eenvoudig om met de ogen van een werkende naar een nietwerkende te kijken. Ik ga me denk ik van de week maar weer eens aanmelden bij de ladderfabriek vorig jaar zeiden ze dat ik best terug mocht komen als ik geen werk had.
Ik heb ook een hekel aan sollicitatiegesprekken, meestal als ik het 'te serieus' vind worden m.a.w. ze stellen zich te afstandelijk op, geef ik zelf al aan dat het niet is wat ik zoek. Niet alleen ik solliciteer maar het bedrijf ookquote:Al zou ik eigenlijk een baan moeten vinden op niveau... maar ik vind het verdomd lastig om uberhaupt te solliciteren, ik ben eigenlijk altijd gevraagd voor werk... dus dat is een stukje ontwikkeling die ik nog niet heb.
Het moeilijke aan solliciteren is posities vinden en uitgenodigd worden. Het afgelopen half jaar heb ik 1 postdoc positie gezien in de cellbiologie die me ook nog niet heel veel aan leek. Dan is het ook nog eens zo dat het geen posities zijn waarvoor je normaliter wacht op een vacature maar met een onderzoeksvoorstel naar een groep toestapt. En als je dat op het moment in nederland doet krijg je 2 reacties "ahhh wat zielig je zoekt een baan in nederland, wil je geen carierre" en "oh we zouden je best willen aannemen, maar er is op het moment geen geld, neem later nog eens contact op misschien is er dan wel geld"....quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar wat is er moeilijk aan solliciteren dan? Je gaat er gewoon naar toe en geeft zo goed mogelijk antwoord op de vragen. Probeer je niet voor te bereiden want dan stellen ze toch een vraag die je niet voorbereid hebt.
Je weet toch wat je kan? Wees eerlijk. Durf ook gewoon ontkennend te antwoorden. En laat je niet teveel meeslepen in sollicitatie bullshit door dingen te roepen als "Ik werk te hard, kan noooit nee zeggen" op de vraag "wat zijn je minpunten".
Nouja hoeveel sollicitaties verstuur je per week?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:46 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat merk ik ook bij m'n vriend. Hij zit al bijna 10 jaar in vaste dienst, en zegt tegen mij dat 'maar eventjes' moet solliciteren en 'maar eventjes' moet gaan werken. Ja hallo, alsof het komt aanwaaien
Ah ok, maar dan is het dus pragmatisch moeilijk. Maar DAT geldt voor iedereen die werkloos isquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het moeilijke aan solliciteren is posities vinden en uitgenodigd worden. Het afgelopen half jaar heb ik 1 postdoc positie gezien in de cellbiologie die me ook nog niet heel veel aan leek. Dan is het ook nog eens zo dat het geen posities zijn waarvoor je normaliter wacht op een vacature maar met een onderzoeksvoorstel naar een groep toestapt. En als je dat op het moment in nederland doet krijg je 2 reacties "ahhh wat zielig je zoekt een baan in nederland, wil je geen carierre" en "oh we zouden je best willen aannemen, maar er is op het moment geen geld, neem later nog eens contact op misschien is er dan wel geld"....
Overal waar ik om me heen kijk zijn onderzoeksgroepen van gemiddeld een man of 20 geslonken naar minder dan 10 man. M.a.w er zijn meer wetenschappers dan dat er geld is.
Dat is er moeilijk aan solliciteren.
En daarbij weet ik niet echt wat ik 'wil'
ja dat is dus wel mooi kut, want er moet ook 'brood op de plank' ik en mijn vriendin zitten nu al bijna anderhalf jaar in een situatie waar er maar 1 van ons werkt ik wil ook wel eens fatsoenlijk kunnen ademen... en niet te hoeven nadenken over hoe we het deze maand weer rond moeten zien te krijgen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ok, maar dan is het dus pragmatisch moeilijk. Maar DAT geldt voor iedereen die werkloos is
Inderdaad, het aanbod van werk sluit meestal niet aan op je verwachtingen. Op een gegeven moment moet je dan toch gaan kijken wat je realistische opties zijn, soms helpt het om 'out of the box' te denken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ok, maar dan is het dus pragmatisch moeilijk. Maar DAT geldt voor iedereen die werkloos is
Dat ligt er maar net aan hoeveel zin ik erin had. Laatste tijd heb ik niet gesolliciteerd vanwege demotivatie, ik had er echt geen zin meer in. Dus dat haalt het gemiddelde wel omlaagquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja hoeveel sollicitaties verstuur je per week?
tja dat probeer ik wel maar vacatures zijn allemaal zo opgesteld dat ik bij elke vacature denk "ja dat kan ik toch niet!" ik weet dat je ook in een functie moet groeien maar tegenwoordig maken ze het wel heel bont met wat er allemaal in functie omschrijving staat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Inderdaad, het aanbod van werk sluit meestal niet aan op je verwachtingen. Op een gegeven moment moet je dan toch gaan kijken wat je realistische opties zijn, soms helpt het om 'out of the box' te denken.
Heb je geen kwaliteiten die in een laboratorium van pas komen? Is een job in een medisch of chemisch laboratorium dan niet wat? Voedselindustrie?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja dat is dus wel mooi kut, want er moet ook 'brood op de plank' ik en mijn vriendin zitten nu al bijna anderhalf jaar in een situatie waar er maar 1 van ons werkt ik wil ook wel eens fatsoenlijk kunnen ademen... en niet te hoeven nadenken over hoe we het deze maand weer rond moeten zien te krijgen.
Dat snap ik. Bij mij is de zorg nog dat ik momenteel de enige met inkomen ben en 5 monden moet voeden, dus geloof me, I feel the pressure!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja dat is dus wel mooi kut, want er moet ook 'brood op de plank' ik en mijn vriendin zitten nu al bijna anderhalf jaar in een situatie waar er maar 1 van ons werkt ik wil ook wel eens fatsoenlijk kunnen ademen... en niet te hoeven nadenken over hoe we het deze maand weer rond moeten zien te krijgen.
Haha... bekend fenomeen, ik zie regelmatig vacatures waarbij men zoveel kennis en ervaring gevraagd word dat je als werkgever feitelijk vraagt om het winnende staatslot.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
tja dat probeer ik wel maar vacatures zijn allemaal zo opgesteld dat ik bij elke vacature denk "ja dat kan ik toch niet!" ik weet dat je ook in een functie moet groeien maar tegenwoordig maken ze het wel heel bont met wat er allemaal in functie omschrijving staat.
Als je mij in een laboratorium zet dan kan ik wel aan het werk ja. Maar het is nou eenmaal zo dat ze ook mensen zoeken met een specifieke achtergrond. In de theorie zou het best leuk zijn om neurologisch onderzoek te gaan doen bijvoorbeeld maar daar zitten ze niet te wachten op een celbioloog die in nederland blijft.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Heb je geen kwaliteiten die in een laboratorium van pas komen? Is een job in een medisch of chemisch laboratorium dan niet wat? Voedselindustrie?
Ik heb er totaal geen kaas van gegeten, maar ze hebben "jouw soort" ook niet nodig in ziekenhuislaboratoria?quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je mij in een laboratorium zet dan kan ik wel aan het werk ja. Maar het is nou eenmaal zo dat ze ook mensen zoeken met een specifieke achtergrond. In de theorie zou het best leuk zijn om neurologisch onderzoek te gaan doen bijvoorbeeld maar daar zitten ze niet te wachten op een celbioloog die in nederland blijft.
Het is in de academia echt heel lullig gesteld maar in nederland blijven staat echt gelijk aan niet gemotiveerd zijn. Mijn huidige baas zei letterlijk "maar jij ambieert ook geen wetenschappelijke carriere want dan zat je hier niet" en zo ziet niet alleen hij het.
nopequote:Op woensdag 11 juli 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen kaas van gegeten, maar ze hebben "jouw soort" ook niet nodig in ziekenhuislaboratoria?
Als je gedemotiveerd bent en daarom niet sollicteert is dat natuurlijk wel een reden voor je vriend om je onder je reet te schoppen hèquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:58 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoeveel zin ik erin had. Laatste tijd heb ik niet gesolliciteerd vanwege demotivatie, ik had er echt geen zin meer in. Dus dat haalt het gemiddelde wel omlaagIk heb er vandaag in ieder geval 6 verstuurd.
Functieomschrijving mag je negeren. Vaak is het de 'ideale kandidaat' maar jij hebt vast overkwalificatie voor bepaalde zaken en onderkwalificatie voor andere zaken. Zo gaat dat bij iedereen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
tja dat probeer ik wel maar vacatures zijn allemaal zo opgesteld dat ik bij elke vacature denk "ja dat kan ik toch niet!" ik weet dat je ook in een functie moet groeien maar tegenwoordig maken ze het wel heel bont met wat er allemaal in functie omschrijving staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |