abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114022480
Kan iemand mij uitleggen waarom de VVD vandaag de dag nog steeds zo mateloos populair is?

Gezien hun programma, liegen ze er niet om en gezien hun regeerperiode bluffen de heren van de VVD niet om ons langzaam te wurgen, net zolang tot we uiteindelijk helemaal niets meer over hebben om rond te kunnen komen, met het zuur verdiende geld.

Het draait allang niet meer om het liberale gevoel, waar de VVD mee pronkt, waar hard werkende Nederlanders net zo hard moeten bloeden als niet werkende Nederlanders.

En tijdens de 6 weken lange besprekingen met CDA en PVV komen ze er niet uit, terwijl de partijen die het wel aandurven, allemaal op hun kloten krijgen en de VVD met niks en niemand meer rekening houdt.

En nog steeds is de VVD mateloos populair, ik vraag me af wat de VVD kiezer bindt aan deze partij? loopt elke potentiele VVD kiezer met een godsvermogen rond ofzo?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_114022511
Hmm, blijkbaar is dit nog niet geautomatiseerd. Wil een mod dat even fixen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:03:03 #3
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_114022529
Je kunt deze vraag eigenlijk over elke politieke partij stellen. Ze hebben er allemaal op één of ander moment wel eens een puinhoop van gemaakt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:07:09 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_114022676
Omdat de kiezers van de VVD grotendeels ondernemers en huizenbezitters zijn, en die zijn dus blij met een partij die zijn uiterste best doet om de ellende van de crisis bij de loonslaven/uitkeringstrekkers/huurders neer te leggen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_114022706
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:03 schreef Strani het volgende:
Je kunt deze vraag eigenlijk over elke politieke partij stellen. Ze hebben er allemaal op één of ander moment wel eens een puinhoop van gemaakt.
Niet helemaal waar natuurlijk.

Partijen als SP, GroenLinks, SGP, en Partij voor de Dieren hebben nog nooit regeringsverantwoordelijkheid gedragen, en partijen als ChristenUnie, D'66, en PVV hebben allen slechts een gering aandeel gehad in regeringen waarin ze vertegenwoordigd waren, of in het geval van de PVV gedoogden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:08:47 #6
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_114022747
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Niet helemaal waar natuurlijk.

Partijen als SP, GroenLinks, SGP, en Partij voor de Dieren hebben nog nooit regeringsverantwoordelijkheid gedragen, en partijen als ChristenUnie, D'66, en PVV hebben allen slechts een gering aandeel gehad in regeringen waarin ze vertegenwoordigd waren, of in het geval van de PVV gedoogden.
Ook in de oppositie kan je de boel flink verknallen met domme ideeën, het niet willen samenwerken etc.
pi_114022778
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:08 schreef Strani het volgende:

[..]

Ook in de oppositie kan je de boel flink verknallen met domme ideeën, het niet willen samenwerken etc.
Klopt, maar dualisme is ver te zoeken tegenwoordig in de Tweede kamer. Dus samenwerken als oppositie met regeringspartijen is tegenwoordig helaas zo goed als onmogelijk. :(

Alleen als de nood zéér hoog is, zoals bij het Vijfpartijen-akkoord.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114022867
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:08 schreef Tomatenboer het volgende:

Partijen als SP, GroenLinks, SGP, en Partij voor de Dieren hebben nog nooit regeringsverantwoordelijkheid gedragen.
Ik zal wel xenofoob overkomen maar toch: dat willen we graag zo houden.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:12:37 #9
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_114022896
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:11 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Ik zal wel xenofoob overkomen maar toch: dat willen we graag zo houden.
SP volgens TNS-Nipo inmiddels op 34 zetels, hoor ik zojuist.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:13:25 #10
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_114022928
Minder rechts dan de PVV en toch rechts genoeg voor egoïstische en xenofobe mensen waar het van stikt in Nederland.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_114022945
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Dan ben ik gelukkig toch geen xenofoob.
pi_114022980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Wordt nog wel minder naarmate de verkiezingsdatum dichterbij komt.

Ik verwacht wel dat de SP fors zal stijgen in zetelaantal, maar ik verwacht niet dat de SP meer dan 30 zetels gaat halen.

Benieuwd hoeveel mensen zich zo gek hebben laten krijgen om toch weer op de VVD te stemmen komende verkiezingen. :P
pi_114022982
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:13 schreef cerror het volgende:
Minder rechts dan de VVD en toch rechts genoeg voor egoïstische en xenofobe mensen waar het van stikt in Nederland.
Gelovige?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:15:34 #14
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_114023017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:14 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Gelovige?
VVD moest PVV zijn trouwens.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:17:11 #15
276761 Vaith
Moet nog een paradox oplossen
pi_114023111
VVD is populair omdat de gemiddelde nederlander dus blijkbaar wel verantwoordelijkheid durft af te leggen over onze buitensporige riante levensstijl de afgelopen jaren.

Linkse politiek kiezen in economische crisis :')
Nog steeds op zoek naar een oplosbare paradox. Mijn paradox is als volgt; ''als ik deze paradox oplos heb ik mijn paradox opgelost'' dus als de paradox van mijn paradox is opgelost heb ik mijn doelstelling behaald.
pi_114023342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:17 schreef Vaith het volgende:
VVD is populair omdat de gemiddelde nederlander dus blijkbaar wel verantwoordelijkheid durft af te leggen over onze buitensporige riante levensstijl de afgelopen jaren.

Lees: de verantwoordelijkheid voor deze crisis volledig willen afschuiven op alle mensen die het minder hebben dan zij zelf, waardoor zij zelf gewoon kunnen blijven profiteren van de HRA en allerlei andere belastingvoordelen waar de VVD voor pleit, en hun buitensporig riante levensstijl kunnen blijven behouden.

Dat de VVD verder goed is voor de economie en het begrotingstekort is inmiddels allang ontkracht met talloze voorbeelden in eerdere topics.
pi_114023385
quote:

Met de rechtse regering van de afgelopen twee jaar is de crisis in Nederland alleen maar erger geworden.

Verder denk ik dat mensen vooral VVD stemmen om hun buitensporige riante levensstijl, die mede is gefinancierd door de HRA, in stand willen houden en niet dat ze ervoor verantwoordelijkheid af willen leggen. :') Niemand wil er immers op achteruitgaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jaeger85 op 10-07-2012 18:31:04 ]
pi_114023574
quote:

Door het op laten lopen van het tekort tot grote hoogten en veel lastenverzwaringen bedoel je?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:29:46 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114023653
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Door het op laten lopen van het tekort tot grote hoogten en veel lastenverzwaringen bedoel je?
En zich te laten gedogen door een xenofobe en (minstens semi) fascistische partij, waardoor we een lachertje werden in het buitenland?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:30:34 #20
276761 Vaith
Moet nog een paradox oplossen
pi_114023680
Wees blij dat we nog niet op hetzelfde niveau zitten als Griekenland

Het is een crisis, natuurlijk gaat men er op achteruit...

Triest hoor, niet verder denken dan je eigen portomonee...

NL houdt het vol dankzij de rechtse politieke keuzes die we maken en het succes van Duitsland
Nog steeds op zoek naar een oplosbare paradox. Mijn paradox is als volgt; ''als ik deze paradox oplos heb ik mijn paradox opgelost'' dus als de paradox van mijn paradox is opgelost heb ik mijn doelstelling behaald.
pi_114023717
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:30 schreef Vaith het volgende:
Wees blij dat we nog niet op hetzelfde niveau zitten als Griekenland

Het is een crisis, natuurlijk gaat men er op achteruit...

Triest hoor, niet verder denken dan je eigen portomonee...

NL houdt het vol dankzij de rechtse politieke keuzes die we maken en het succes van Duitsland
Het zijn juist de VVD-ertjes die niet verder denken dan hun eigen portemonnee. :')
pi_114023724
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat was juist de werkwijze van de voorgaande CDA/PvdA regering. De VVD is daarna met het herstel begonnen wat met het toenmalige CDA en de PVV bijna niet te doen was.
pi_114023791
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En zich te laten gedogen door een xenofobe en (minstens semi) fascistische partij, waardoor we een lachertje werden in het buitenland?
Minstens.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:33:33 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114023795
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:31 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Dat was juist de werkwijze van de voorgaande CDA/PvdA regering. De VVD is daarna met het herstel begonnen wat met het toenmalige CDA en de PVV bijna niet te doen was.
Mwoehahahahahahahaha! En dat schrijft ze zonder smiley of PI. Humor.

Ja, het land is er weer helemaal bovenop nu we hier en daar 130 mogen, hoor. _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_114023816
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:30 schreef Vaith het volgende:

De keuze om het tekort op te laten lopen tot vijf procent bedoel je? Of de keuze om een regering te formeren die weigerde ook maar een van de grotere pijnpunten aan te pakken?
Je claimt nu dus dat het rechtse beleid van alles zonder visie doorschuiven naar volgende generaties verstandig is? Dapper :s).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')