abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121652319
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:16 schreef sararaats het volgende:
Vannacht droomde ik dat ik ontwaakte in de tuin van m'n ouders en plots door de schutting kon lopen. Ik kon ineens keigoed turnen.

Ook droom ik veel dat ik keigoed piano kan spelen terwijl ik een amateurtje ben.
Oh dat betekent dat je ergens beter in gaat worden :P
Je droomt dat je iets goed kan en je komt ergens doorheen...
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:34:12 #152
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121655752
Ik droom vaak de mafste dingen... Moet ze toch eens gaan onthouden.
Wie weet tijd voor een notitieblok naast 't bed.
(Un)masking for the greater good.
pi_121656360
Veel mensen vinden het fijn te weten dat ze dromen. Wel, bij echt leuke dromen heb ik dat niet. Waarom niet? Omdat je dan niet kunt zeggen "Tja, maar uiteindelijk is het maar een droom".
pi_121658622
quote:
3s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:45 schreef Little_Dolls het volgende:
Veel mensen vinden het fijn te weten dat ze dromen. Wel, bij echt leuke dromen heb ik dat niet. Waarom niet? Omdat je dan niet kunt zeggen "Tja, maar uiteindelijk is het maar een droom".
Maar je kunt dan wel bewust dromen en sturen... Ik heb het 1x meegemaakt. Dat was wel gaaf hoor. :P
pi_121658733
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar je kunt dan wel bewust dromen en sturen... Ik heb het 1x meegemaakt. Dat was wel gaaf hoor. :P
Ik vind het "gaaf" als ik het net niet besef, want dat gebeurt ook vaak. ;)
  donderdag 17 januari 2013 @ 07:28:58 #156
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121668121
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

M'n man doet dat ook :Y
pi_121669357
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 07:28 schreef Natalie het volgende:

[..]

M'n man doet dat ook :Y
Oh die droomt regelmatig lucide? Knap hoor :P Ik heb dat altijd wel gewild, maar ja, ik doe er niet voldoende moeite voor om het te leren, ook.
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:11:50 #158
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121678577
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh die droomt regelmatig lucide? Knap hoor :P Ik heb dat altijd wel gewild, maar ja, ik doe er niet voldoende moeite voor om het te leren, ook.
Nou, dát weet ik niet.
Maar hij zegt wel dat hij zich - vooral bij een enge droom - bewust is van het feit dat hij droomt, en dat hij de droom dan zo kan sturen dat het vervolgens geen nachtmerrie meer is.
pi_121679037
Dat heet volgens mij lucide dromen. Of je er nou voor geoefend hebt of niet ;)
Mijn zus deed dat als kind al.
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:32:18 #160
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121679249
* Natalie heeft er zelf geen ervaring mee.
pi_121709573
hm.. Vannacht gedroomd dat ik een nieuw stel tarotkaarten had gekocht.
Alleen hier zaten een paar extra kaarten bij. Het waren er 80 ipv 78. Gelukkig had ik ook een nieuw boek waarin de nieuwe kaarten beschreven stonden. Ik wist alleen niet of ik zo blij moest zijn met deze nieuwe kaarten.
pi_121711965
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 05:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
hm.. Vannacht gedroomd dat ik een nieuw stel tarotkaarten had gekocht.
Alleen hier zaten een paar extra kaarten bij. Het waren er 80 ipv 78. Gelukkig had ik ook een nieuw boek waarin de nieuwe kaarten beschreven stonden. Ik wist alleen niet of ik zo blij moest zijn met deze nieuwe kaarten.
Er zaten geen kaarten die "De bezetene" heetten bij? :o
pi_121713423
Nee, eentje heette 'Le Passeur'. De andere weet ik niet meer. Ik weet nog dat ik heel erg gemengde gevoelens bij de nieuwe kaarten had. Ik had ze ook gescheiden van de rest, zodat ik later wel eens kon zien of ik ze kon inpassen in het systeem dat ik ken.
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:52 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Er zaten geen kaarten die "De bezetene" heetten bij? :o
pi_121810047
Ik droomde vandaag dat de vriend van mijn tante vreemd ging haha.
Ik droom altijd hele rare dingen, dat ik op een hele hoge schommel zit en dat ik er niet af durf, of dat ik van een berg af val.
Wel grappig, ik onthoud mijn dromen meestal wel :D
pi_121816339
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:01 schreef Catnip het volgende:
Ik droomde vandaag dat de vriend van mijn tante vreemd ging haha.
Ik droom altijd hele rare dingen, dat ik op een hele hoge schommel zit en dat ik er niet af durf, of dat ik van een berg af val.
Wel grappig, ik onthoud mijn dromen meestal wel :D
Vanochtend droomde ik dat ik een pistool had aangeschaft. Ik ging een keertje schieten voor de gein en ik vond ik inslag helemaal niet zo indrukwekkend.. Niet veel harder dan een kogeltje uit een luchtbuks. Naja, rare droom, wat zou ik met een wapen moeten?
  maandag 21 januari 2013 @ 19:10:48 #166
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121856319
Ik droomde dat ik twee kiezen was verloren.
Echt serieus...
Toen ik wakker werd bleek dat ze gelukkig nog gewoon in m'n kaak zaten :)
pi_121856409
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:10 schreef Natalie het volgende:
Echt serieus...
He, dat is toevallig..ik droomde pasgeleden dat ik al mijn tanden kwijt was haha. Heb ook weleens gedroomd dat mij tanden allemaal mooi recht waren. Echt raaaarrr
  maandag 21 januari 2013 @ 19:14:51 #168
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121856534
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:12 schreef Catnip het volgende:

[..]

He, dat is toevallig..ik droomde pasgeleden dat ik al mijn tanden kwijt was haha. Heb ook weleens gedroomd dat mij tanden allemaal mooi recht waren. Echt raaaarrr
Oh, dat laatste is beter dan ontbrekende tanden of kiezen :D
pi_121857574
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:10 schreef Natalie het volgende:
Echt serieus...
Zoiets heb ik niet lang geleden ook gedroomd! linksboven waren er 2 kiezen weg. Ik hield mezelf voor dat dat een gevolg was van het ouder worden. Ik probeerde het te accepteren en besloot contact op te nemen met de tandarts en te zien of ik een brug vergoed kon krijgen via mijn verzekering.
Toen ik wakker werd, bleken al mijn bijtertjes nog gewoon gezond te zijn. Gelukkig. Was een rare droom..
  maandag 21 januari 2013 @ 20:14:09 #170
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121859828
De laatste weken droom ik eigenlijk wel zeker een keer of drie per nacht en ook nogal verontrustende zaken. Vaak bestaan mijn dromen uit een soort scènes uit concentratiekampen. Ik heb ze een tijdje opgeschreven maar daarna niet meer, gewoon omdat het bijna geen doen was in die hoeveelheden. Maar ik ga het denk ik toch maar weer doen, het is toch wel leuk om later terug te zien wat je allemaal gedroomd hebt!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_121860150
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:14 schreef Atmosphere82 het volgende:
De laatste weken droom ik eigenlijk wel zeker een keer of drie per nacht en ook nogal verontrustende zaken. Vaak bestaan mijn dromen uit een soort scènes uit concentratiekampen. Ik heb ze een tijdje opgeschreven maar daarna niet meer, gewoon omdat het bijna geen doen was in die hoeveelheden. Maar ik ga het denk ik toch maar weer doen, het is toch wel leuk om later terug te zien wat je allemaal gedroomd hebt!
Dat is wel een thema in je leven, he? Tweede Wereldoorlog en concentratiekampen?
Doet me denken aan een droom die ik jaren geleden had. Ik was officier in het Duitse leger ten tijde van de oorlog, maar ik speelde stiekem informatie door naar Engeland. Ik werd ervoor opgepakt en ik een gaskamer gestopt. Dat was wel een benauwd moment. Dat gas rook heel sterk naar kaneel (Ik ruik normaal nooit iets in mijn dromen) en toen werd ik wakker. Tja..
  maandag 21 januari 2013 @ 20:26:52 #172
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121860681
Ja E_O, die droom van jou had ik al eens ergens gelezen, ook apart zeg!

Ja, het is heel opvallend dat ik daar bewust en onbewust zo vaak mee bezig ben. Ik heb (beetje offtopic) ook eens een rare ervaring gehad in mijn woonplaats (Roosendaal). Ik liep eens tijdens een pauze van m'n werk door bepaalde straten in het centrum (dicht bij het station) en toen zag ik als het ware taferelen voor me waarin mensen werden afgevoerd en ik hoorde een soort geluidsfragmenten waarin veel geschreeuw klonk. Waren het joden? Die beelden hadden een soort 'groene randen'. Ik weet dat het heel vaag klinkt maar zo kan ik het nog het beste omschrijven. Het duurde bij elkaar misschien zo'n vijftien seconden. :o
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 21 januari 2013 @ 21:32:20 #173
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121862952
Ik roep maar wat, hoor: vorig leven? :)
pi_121879185
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 21:32 schreef Natalie het volgende:
Ik roep maar wat, hoor: vorig leven? :)
Je weet het maar nooit, he? :P
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:44:15 #175
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_122322000
Ik weet niet of mijn vraag hier hoort, zo nee dan hoor ik het graag.

Ik droom eigenlijk alleen als ik koorts heb en dan zijn het hele geweldadige enge dromen.
Maar anders heb ik niet het idee dat ik droom.
Nou weet ik heel weinig van dromen, maar ik zou heel graag willen weten of ik dan echt niet droom of dat ik het niet onthoud. En of ik die koortsdromen tegen zou kunnen gaan, want die zijn heel beangstigend.

Ohja de vraag is dus eigenlijk, hoe kan je jezelf trainen om wel of juist niet dromen te onthouden? Als dat al mogelijk is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')