abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2012 @ 17:15:31 #1
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113974454
Ik dacht ik maak eventjes een topic waarin ik uitleg wat je rechten zijn tegenover de politie qua identificatie en observatie, ik wil zelf nog een aantal dingen weten dus misschien dat er meer zijn die er van weten:

Belangrijk: Nooit liegen, draai er om heen.

Huiszoekingen
1. Als een agent aan de deur staat en vraagt of deze binnen mag komen, vraag je om een huiszoekingsbevel, kan deze dit niet tonen, weiger je en doe je de deur dicht.
"Ik ben agent", "Ik heb dit niet nodig" zijn NOOIT geldige redenen.
1b. Als deze door blijft drammen, geen toegang verlenen en blijven herhalen dat je hier niet geen toestemming aan geeft, al vinden ze 3 kilo coke in je slaapkamer, dan mag dit niet als bewijs voorgelegd worden.

Agenten filmen in het openbaar
1. Je mag op openbaar terrein iedereen filmen en fotograferen, ook als de agent u verzoekt ermee te stoppen. Als er een actie gaande is, (arrestatie, huiszoeking, staande houding) mag je blijven filmen, geef de agenten wel de ruimte.
1b. Je bent niet verplicht je camerabeelden af te staan en je hoeft NOOIT je camera te overhandigen, weiger dit dus, probeer de camera te verdedigen ZONDER de agent fysiek aan te raken, als deze begint te duwen gewoon de camera de andere kant op houden.
1c. Als je hiervoor aangehouden wordt, probeer je opnamen zo op te slaan dat de agent dit niet kan verwijderen.
1d. "Ik vorder je om weg te gaan" Sta goed bij jezelf stil of je de openbare orde verstoord, zo niet, mag je ten alle tijden blijven staan, het is openbaar terrein.

Intimidatie & Identificatie
1a. Iedereen is altijd onschuldig tot anders bewezen, je bent een verdachte.
Je bent pas verdacht als aan alle bestanddelen uit artikel 27 van het boek "strafvorderingen" wordt voldaan, dit zijn:
1. Feiten en omstandigheden
2. Redelijk vermoeden
3. Enig strafbaar feit
1b Als een agent u vraagt of u een ID bij zich heeft hoeft u hier niet op te antwoorden als er niet aan de bestanddelen van artikel 27 sv wordt voldaan.
Vooral niet liegen als je geen ID bij je hebt, blijf er omheen draaien.
Zeg bijvoorbeeld: "Waarom wilt u mijn ID zien" of "Daar hoef ik niet op te antwoorden"
Als je deze wel bij je hebt hoef je deze ook niet te laten zien.

Fouilleren & Auto doorzoeken
1a Je mag onder 1 voorwaarden gefouilleerd worden
Dat is OF je voldoet aan de bestanddelen van art. 27 sv, OF het gebied is door de burgemeester aangewezen als een veiligheidsrisicogebied, als de agent beweert dat het zo'n gebied is vertel je de agent het volgende: "Ik geef absoluut geen toestemming aan het fouilleren, ik ga ervan uit dat het een veiligheidsrisicogebied is, blijkt dit achteraf niet zo te zijn dan zal ik rechtmatige stappen ondernemen"
1b De agent moet maar uitleggen waarom je aan art. 27 voldoet.
Het kan bijvoorbeeld zijn dat er iemand in de buurt een overval gepleegd heeft die ook een wit petje en witte schoenen aan had een de zelfde snor heeft als jij. Hoe dan ook moet je herhaaldelijk zeggen dat je geen toestemming geeft, fysiek nooit tegenwerken. Hij zal je dus staande moeten houden of aan moeten houden.
1c Voor de auto geldt ook art. 27 sv. Hier ook herhaaldelijk zeggen dat je geen toestemming geeft, NOOIT zelf je kofferbak openmaken als ze dit intimiderend vragen, stiekem geef je dan toestemming. Laat ze de douane maar met een rechtelijk bevel komen.

Illegale dingen die ze vinden door een onrechtmatige huiszoeking, fouillering of auto zoeking kunnen in de rechtzaal niet als bewijs gerekend worden, je gaat dus vrijuit lekker puh.

Als je het ergens niet mee eens bent hoor ik het graag, tevens lijkt extra aanvulling mij leuk.
pi_113974506
Dankje voor deze nuttige info.
pi_113974555
Nu even deze informatie in je kladblok opslaan en pas weer inloggen als het nodig is voor iemand.
'Als' is einde discussie.
pi_113974565
Ach wat lief, TS is met een halve gram wiet aangehouden en heeft ge-Googled.
pi_113974857
quote:
Illegale dingen die ze vinden door een onrechtmatige huiszoeking, fouillering of auto zoeking kunnen in de rechtzaal niet als bewijs gerekend worden, je gaat dus vrijuit lekker puh.
Nu is het 'lekker puh' en lache enzo, maar toen dat argument bij Robert M. naar voren werd gehaald stond half Nederland te janken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 9 juli 2012 @ 17:26:29 #6
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_113974906
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:18 schreef .SP. het volgende:
Ach wat lief, TS is met een halve gram wiet aangehouden en heeft ge-Googled.
Ik denk ook zoeits, TS wilde niet meewerken aan een ID-controle ofzo, en heeft nu Google helemaal afgespeurd om andere tips te geven om agenten zoveel mogelijk dwars te zitten. :')
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nu is het 'lekker puh' en lache enzo, maar toen dat argument bij Robert M. naar voren werd gehaald stond half Nederland te janken.
Dan krijg je dus dat soort taferelen idd.
pi_113974946
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:26 schreef Chef_M het volgende:
Dan krijg je dus dat soort taferelen idd.
Vind het wel een goed recht hoor, maar het is zo hypocriet van mensen. ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_113975180
Zucht.. Weer zo'n figuur die denkt dat wanneer je in een bepaalde situatie een magisch zinnetje zegt dat de agenten dan vol onder de indruk afdruipen :')
pi_113975336
Ik dacht dat zodra een politieagent jou beveelt om te stoppen (ze hebben wel vaker van die vage controles toch?) dat je dan gewoon moet stoppen al ben je helemaal niet verdacht of wat dan ook.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:36:41 #10
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113975346
Ik doe een juridische opleiding, vandaar.
Zelf vreet ik nooit wat uit maar ik wordt wel eens aangesproken of ik mij kan identificeren.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:36:52 #11
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_113975353
quote:
1d. "Ik vorder je om weg te gaan" Sta goed bij jezelf stil of je de openbare orde verstoord, zo niet, mag je ten alle tijden blijven staan, het is openbaar terrein.
Hier kom je natuurlijk nooit mee weg.
jij: "Ik vind dat ik de openbare orde niet verstoor."
agent: "Oh ja? Ik wel!"
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:37:37 #12
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113975388
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:36 schreef Ziba het volgende:
Ik dacht dat zodra een politieagent jou beveelt om te stoppen (ze hebben wel vaker van die vage controles toch?) dat je dan gewoon moet stoppen al ben je helemaal niet verdacht of wat dan ook.
Je moet stoppen, je moet meewerken, je moet alleen duidelijk maken dat je geen toestemming geeft.
Als je geen toestemming geeft, forceren zij, en of dit terecht is moet blijken.
pi_113975414
Dus dan draai je er om heen.....liegt niet ;)
Agenten hebben vaker minder juridische kennis als TS

Als ze dan fysiek geweld gaan gebruiken heb jij wel een poot om op te staan maar je zult wel een lange adem moeten hebben
  maandag 9 juli 2012 @ 17:38:29 #14
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113975424
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:36 schreef DaMayan het volgende:

[..]

Hier kom je natuurlijk nooit mee weg.
jij: "Ik vind dat ik de openbare orde niet verstoor."
agent: "Oh ja? Ik wel!"
Dit moet je natuurlijk niet zeggen maar wel bij je zelf snappen of je normaal bezig bent.
pi_113975482
Theorie, leuk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_113975533
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:38 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Dit moet je natuurlijk niet zeggen maar wel bij je zelf snappen of je normaal bezig bent.
maar jou theorie gaat dus in de praktijk -nooit- werken..
  maandag 9 juli 2012 @ 17:42:12 #17
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113975560
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal zo, waarom ze geen huiszoekingsbevel konden krijgen snap ik dan niet.
Als er onderscheid gemaakt mag worden is het pas een kwestie van tijd wanneer dat misbruikt wordt.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:43:39 #18
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_113975606
quote:
1b Als een agent u vraagt of u een ID bij zich heeft hoeft u hier niet op te antwoorden als er niet aan de bestanddelen van artikel 27 sv wordt voldaan.
Zeg bijvoorbeeld: "Waarom wilt u mijn ID zien" of "Daar hoef ik niet op te antwoorden"
als zij erom vragen moet je het laten zien
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:44:16 #19
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_113975623
Weet je, ik hou me netjes aan de wet, heb geen foute of slechte vrienden...en misschien raar, ik kom nooit in contact met politie.
pi_113975645
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:15 schreef MrEazy het volgende:
Ik dacht ik maak eventjes een topic waarin ik uitleg wat je rechten zijn tegenover de politie qua identificatie en observatie, ik wil zelf nog een aantal dingen weten dus misschien dat er meer zijn die er van weten:

Huiszoekingen
1. Als een agent aan de deur staat en vraagt of deze binnen mag komen, vraag je om een huiszoekingsbevel, kan deze dit niet tonen, weiger je en doe je de deur dicht.
1b. Als deze door blijft drammen, geen toegang verlenen en blijven herhalen dat je hier niet geen toestemming aan geeft, al vinden ze 3 kilo coke in je slaapkamer, dan mag dit niet als bewijs voorgelegd worden.

1. Je mag op openbaar terrein iedereen filmen en fotograferen, ook als de agent u verzoekt ermee te stoppen. Als er een actie gaande is, (arrestatie, huiszoeking, staande houding) mag je blijven filmen, geef de agenten wel de ruimte.
1b. Je bent niet verplicht je camerabeelden af te staan en je hoeft NOOIT je camera te overhandigen, weiger dit dus, probeer de camera te verdedigen ZONDER de agent fysiek aan te raken, als deze begint te duwen gewoon de camera de andere kant op houden.
1c. Als je hiervoor aangehouden wordt, probeer je opnamen zo op te slaan dat de agent dit niet kan verwijderen.

Je bent pas verdacht als aan alle bestanddelen uit artikel 27 van het boek "strafvorderingen" wordt voldaan, dit zijn:
2. Redelijk vermoeden
3. Enig strafbaar feit

Dat is OF je voldoet aan de bestanddelen van art. 27 sv, OF het gebied is door de burgemeester aangewezen als een veiligheidsrisicogebied, als de agent beweert dat het zo'n gebied is vertel je de agent het volgende: "Ik geef absoluut geen toestemming aan het fouilleren, ik ga ervan uit dat het een veiligheidsrisicogebied is, blijkt dit achteraf niet zo te zijn dan zal ik rechtmatige stappen ondernemen"
Het kan bijvoorbeeld zijn dat er iemand in de buurt een overval gepleegd heeft die ook een wit petje en witte schoenen aan had een de zelfde snor heeft als jij. Hoe dan ook moet je herhaaldelijk zeggen dat je geen toestemming geeft, fysiek nooit tegenwerken. Hij zal je dus staande moeten houden of aan moeten houden.
1c Voor de auto geldt ook art. 27 sv. Hier ook herhaaldelijk zeggen dat je geen toestemming geeft, NOOIT zelf je kofferbak openmaken als ze dit intimiderend vragen, stiekem geef je dan toestemming. Laat ze de douane maar met een rechtelijk bevel komen.

Als je het ergens niet mee eens bent hoor ik het graag, tevens lijkt extra aanvulling mij leuk.
Dit klopt op zich wel, het is echter zo dat je altijd gefouilleerd mag worden. Er kan alleen achteraf blijken dat dit niet zo is. Het is aan de agent om die afweging te maken, niet aan degene die is staande gehouden!

Als je niet meewerkt mag de agent je meenemen naar het bureau, aldaar zal blijken wie gelijk heeft. Hetzelfde geldt bij onrechtmatige aanhoudingen etc. Ga vooral niet lastig doen, die agent neemt je mee, of hij nu gelijk heeft of niet. Jij mag pas ageren ná de eventuele onrechtmatige daad.

De agent heeft meer macht dan jij, vooraf lastig doen, al heb je gelijk, gaat je per definitie meer problemen opleveren dan noodzakelijk.
pi_113975655
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:43 schreef 2Happy4U het volgende:
Dat.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:46:08 #22
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113975680
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:41 schreef mschol het volgende:

[..]

maar jou theorie gaat dus in de praktijk -nooit- werken..
Ik snap je punt, ik zal het vanuit mijn voorbeeld uitleggen.

1. Neem
1:55 hier hoeft hij niet te vertrekken terwijl zij dat "vordert"

2. Als je in de stad staat en loopt te blairen is het een ander verhaal.
  Donald Duck held maandag 9 juli 2012 @ 17:46:29 #23
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_113975691
Filmen mag, maar ik kan me voorstellen dat agenten er flink geïrriteerd van raken. Bij het minste of geringste staan er meteen 10 burgers om ze heen, allemaal filmend.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 9 juli 2012 @ 17:47:10 #24
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113975722
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:43 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Mits zij dit op een redelijke grond vragen.
pi_113975782
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:38 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Ja, dat win je nooit. Als een agent betoogt dat hij doordat jij filmt zijn werk niet goed kan uitvoeren, en het daarmee de openbare orde verstoort, kun je inpakken. Hoe normaal je je eigen gedrag ook vindt.
pi_113975792
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:47 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Nee, de beoordeling of het redelijk is of niet is niet aan jou.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:49:06 #27
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_113975796
quote:

[..]

nee hoor, als zij erom vragen, maakt niet uit waarom of wat, je moet het laten zien
pi_113975843
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Filmen mag, maar ik kan me voorstellen dat agenten er flink geïrriteerd van raken. Bij het minste of geringste staan er meteen 10 burgers om ze heen, allemaal filmend.
Openbare functie he. Als ik een stopcontactje plaats bij een klant kijken ze ook vaak over mijn schouders mee. Ben ik ook niet erg blij mee maar ik ben het ondertussen gewend en blijf vriendelijk, soms leg ik wat uit terwijl ik werk. Het stelt niets voor maar voor hun is het of ik een raket bouw.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_113975844
quote:
En dat is aan de agent om te beoordelen, niet aan jou.
Dus als jij gaat miepen "waarom??", dan heeft de agent alleen nog maar meer reden om je ID te willen zien.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:50:20 #30
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113975845
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:44 schreef pulvaroo het volgende:

[..]

Dit klopt op zich wel, het is echter zo dat je altijd gefouilleerd mag worden. Er kan alleen achteraf blijken dat dit niet zo is. Het is aan de agent om die afweging te maken, niet aan degene die is staande gehouden!

Als je niet meewerkt mag de agent je meenemen naar het bureau, aldaar zal blijken wie gelijk heeft. Hetzelfde geldt bij onrechtmatige aanhoudingen etc. Ga vooral niet lastig doen, die agent neemt je mee, of hij nu gelijk heeft of niet. Jij mag pas ageren ná de eventuele onrechtmatige daad.

De agent heeft meer macht dan jij, vooraf lastig doen, al heb je gelijk, gaat je per definitie meer problemen opleveren dan noodzakelijk.
Het eerste deel is niet helemaal waar, hij mag je inderdaad wel fouilleren, maar als hier geen redelijk grond voor is zal enig gevonden illegaal waar niet als bewijs mogen dienen.
pi_113975865
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:49 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

nee hoor, als zij erom vragen, maakt niet uit waarom of wat, je moet het laten zien
inderdaad.
pi_113975905
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:50 schreef MrEazy het volgende:
Het eerste deel is niet helemaal waar, hij mag je inderdaad wel fouilleren, maar als hier geen redelijk grond voor is zal enig gevonden illegaal waar niet als bewijs mogen dienen.
Een agent kan er altijd wel een draai aan geven waardoor je terecht werd gefouilleerd.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:51:55 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113975910
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:50 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Wat doe je met illegale waar?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:53:12 #34
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113975966
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:50 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

inderdaad.
Je hebt een toonplicht, geen draagplicht.
Je hoeft dit pas te tonen als er aan artikel 27 sv voldaan wordt.
Als je bijvoorbeeld een overtreding maakt.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:53:27 #35
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113975973
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:36 schreef MrEazy het volgende:
Zelf vreet ik nooit wat uit maar ik wordt wel eens aangesproken of ik mij kan identificeren.
quote:
Werkelijk?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:53:54 #36
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113975993
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Een agent kan er altijd wel een draai aan geven waardoor je terecht werd gefouilleerd.
Dit is nou precies het spelletje wat ze spelen, goed opletten, beleefd blijven en meewerken, alleen geen toestemming verlenen.
pi_113976027
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:53 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Dit is nou precies het spelletje wat ze spelen, goed opletten, beleefd blijven en meewerken, alleen geen toestemming verlenen.
en dan is het jou woord tegen de zijne.. 100% gegarandeerd dat je het verliest..

politie heeft "teveel" macht...
  maandag 9 juli 2012 @ 17:55:26 #38
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_113976054
quote:

[..]

Je hebt een toonplicht, geen draagplicht.
Je hoeft dit pas te tonen als er aan artikel 27 sv voldaan wordt.
Als je bijvoorbeeld een overtreding maakt.
een opsporingsambtenaar kan ten alle tijden erom vragen, hij hoeft geen reden te hebben
pi_113976061
quote:
Of jij nu wel of geen toestemming verleent, als de agent verklaart dat jij je verdacht hebt gedragen en dat je daarom gefouilleerd bent, is het volledig legaal.
En dan kun je hoog en laag springen dat je geen toestemming hebt verleend, maar dat boeit niet.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:55:53 #40
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113976070
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat doe je met illegale waar?
Stel ik heb een mes op zak, en ik word zomaar gefouilleerd en er is niet voldaan aan alle bestanddelen van art 27 sv en het is niet aangewezen als veiligheidsrisicogebied.
Kan je niet veroordeeld worden voor verboden wapenbezit, ze nemen het in beslag maar het is geen bewijs.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:56:13 #41
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_113976083
Zucht... praktijk gaat toch anders man.
AFCA!
pi_113976093
quote:
Ik doe een juridische opleiding
Maar gezakt op de taaltoets? :')
pi_113976113
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:56 schreef RensAjacied het volgende:
Zucht... praktijk gaat toch anders man.
Dat zei ik al eerder idd: theorie.
pi_113976120
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:55 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

een opsporingsambtenaar kan ten alle tijden erom vragen, hij hoeft geen reden te hebben
Zo'n taalfout maken is al niet best, maar er dan ook nog eens extra de nadruk op leggen middels vetgedrukte letters maakt het er niet bepaald beter op.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:57:42 #45
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113976144
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Of jij nu wel of geen toestemming verleent, als de agent verklaart dat jij je verdacht hebt gedragen en dat je daarom gefouilleerd bent, is het volledig legaal.
En dan kun je hoog en laag springen dat je geen toestemming hebt verleend, maar dat boeit niet.
Hier bedoelt hij dus de bestanddelen van art. 27 SV.
Of er van alle bestanddelen sprake was zal later in de rechtzaal blijken mocht het zo ver komen.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:58:03 #46
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113976160
-snip- dubbel post
  maandag 9 juli 2012 @ 17:58:45 #47
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113976181
Wat voor opleiding doe je eigenlijk TS?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_113976184
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:57 schreef MrEazy het volgende:
Hier bedoelt hij dus de bestanddelen van art. 27 SV.
Of er van alle bestanddelen sprake was zal later in de rechtzaal blijken mocht het zo ver komen.
Als jij vindt dat het niet zo was, moet jij bewijzen dat jij gelijk hebt. Ik kan je garanderen dat je dat verliest. Maar succes met je theorieboeken.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:59:21 #49
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_113976208
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zo'n taalfout maken is al niet best, maar er dan ook nog eens extra de nadruk op leggen middels vetgedrukte letters maakt het er niet bepaald beter op.
zout op, volwassenen discussiëren hier
pi_113976262
quote:
13s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:59 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

zout op, volwassenen discussiëren hier
Waarom gaat het er dan zo kinderlijk aan toe?
pi_113976267
Is de OP ook als flyer beschikbaar?
  maandag 9 juli 2012 @ 18:01:36 #52
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113976303
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als jij vindt dat het niet zo was, moet jij bewijzen dat jij gelijk hebt. Ik kan je garanderen dat je dat verliest. Maar succes met je theorieboeken.
Dat hoeft niet ter plekke, dit zal later blijken.

Voorbeeld (Echt gebeurt):

- 2 uur in de ochtend
- Negert rent door de straat
- Agent spot negert
- Agent verdenkt de negert op illegale handelingen
- Agent houdt de negert aan
- Negert heeft een kilo coke bij zich
- Negert wordt aangeklaagd
- Advocaat beweert dat er niet aan de bestanddelen voldaan is uit art 27. SV
- Rechter agrees
- Negert gaat vrijuit
- Negert is wel een kilo coke lichter
pi_113976393
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:01 schreef MrEazy het volgende:

[..]

- 2 uur in de ochtend
- Agent spot negert
- Rechter agrees
- Negert gaat vrijuit
Staat die uitspraak ergens online?
  maandag 9 juli 2012 @ 18:04:35 #54
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113976432
Waar TS vandaan haalt dat elke vormfout meteen bewijsuitsluiting oplevert is mij een raadsel.
Bis bis bis
pi_113976441
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Google maar op Hollende Kleurling.
TS heeft net Inleiding Strafprocesrecht gehad ofzo :')_!
pi_113976445
@ ts Rutger als voorbeeld? Welke opleiding volg je dan?
  maandag 9 juli 2012 @ 18:04:53 #57
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113976446
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zou ik even moeten vragen aan mijn mentor.
pi_113976450
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:04 schreef eriksd het volgende:
Waar TS vandaan haalt dat elke vormfout meteen bewijsuitsluiting oplevert is mij een raadsel.
Van zijn juridische opleiding natuurlijk!
pi_113976463
quote:
Vaak genoeg dat ze zeggen: toedeledokie, u krijgt een dag minder cel (of iets anders lulligs :'))
pi_113976465
Ts heeft de hollende kleurling cadeau gekregen bij z'n opleiding
pi_113976484
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:01 schreef MrEazy het volgende:

[..]

- 2 uur in de ochtend
- Agent spot negert
- Rechter agrees
- Negert gaat vrijuit
Je hebt de details wel onthouden he? :')
  maandag 9 juli 2012 @ 18:06:56 #62
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113976518
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:48 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, de beoordeling of het redelijk is of niet is niet aan jou.
Een agent KAN het altijd vorderen.

Volgens artikel 8a Politiewet moet een vordering "redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de politietaak.
pi_113976521
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je hebt de details wel onthouden he? :')
De werkelijke 840 milligram heroïne die was gevonden is anders wel heel wat anders dan een kilo coke :').
pi_113976526
Ik doe ook een juridische opleiding, maar ik moet zeggen dat ik me wel een beetje schaam voor TS :@
  maandag 9 juli 2012 @ 18:07:22 #65
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113976534
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:04 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Google maar op Hollende Kleurling.
TS heeft net Inleiding Strafprocesrecht gehad ofzo :')_!
Inderdaad _O-
Bis bis bis
pi_113976555
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:07 schreef bijdehand het volgende:
Ik doe ook een juridische opleiding, maar ik moet zeggen dat ik me wel een beetje schaam voor TS :@
Dit :@
  maandag 9 juli 2012 @ 18:08:05 #67
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113976567
quote:
Als een agent vraagt of hij binnen mag komen en jij laat hem binnen en hij vindt illegale dingen, ben je hier aansprakelijk voor omdat je toestemming gaf.
Heeft hij geen bevel en laat hij zichzelf binnen, dan ben je dat niet.
  maandag 9 juli 2012 @ 18:08:41 #68
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113976593
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:08 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Als een agent vraagt of hij binnen mag komen en jij laat hem binnen en hij vindt illegale dingen, ben je hier aansprakelijk voor omdat je toestemming gaf.
Wat heeft aansprakelijkheid hier nou weer mee te maken? Ga eens terug je studieboeken in en ga over een jaartje of 5 weer eens hoog van de toren blazen.
Bis bis bis
pi_113976602
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:07 schreef bijdehand het volgende:
Ik doe geen juridische opleiding, maar zelfs ik schaam me een beetje voor TS.
pi_113976611
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit :@
Oeh, welke verdorven universiteit mag zich gelukkig prijzen jou als student te hebben? :+
pi_113976626
TS heeft 21 Jump Street gekeken en denkt dat dat gelijk staat aan het volgen van een studie Rechtsgeleerdheid?
pi_113976645
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Oeh, welke verdorven universiteit mag zich gelukkig prijzen jou als student te hebben? :+
De aller verdorvenste :@ UvA dus :+
pi_113976670
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou ik zit in de lelijkste stad van NL :')
pi_113976685
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nou ik zit in de lelijkste stad van NL :')
Ik wist niet dat Almere een universiteit had
pi_113976702
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:08 schreef MrEazy het volgende:
Dus als je een wietplantage op zolder hebt, de politie klopt aan, maar je doet de deur niet open. Dan beuken ze de deur in en jij staat te roepen dat je geen toestemming geeft, dan kunnen ze je niks maken?
Gaaf, die moet ik onthouden.
pi_113976739
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Almere een universiteit had
Nooit in Tilburg geweest?
  maandag 9 juli 2012 @ 18:12:05 #77
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113976741
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

He!
Bis bis bis
  maandag 9 juli 2012 @ 18:14:20 #78
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_113976834
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus als je een wietplantage op zolder hebt, de politie klopt aan, maar je doet de deur niet open. Dan beuken ze de deur in en jij staat te roepen dat je geen toestemming geeft, dan kunnen ze je niks maken?
Dat gaat niet werken :+
pi_113977031
quote:

[..]

Klopt! Je kunt zelfs als ze aanbellen met de pakketten wiet voor je raam zwaaien, want ze kunnen toch niet naar binnen als je geen toestemming geeft.
pi_113977150
@ ts. Juridische medewerker? Waar?
  maandag 9 juli 2012 @ 18:21:27 #81
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113977167
quote:

[..]

Ligt eraan of ze een huiszoekingsbevel hebben, OP niet gelezen hè, ben je dom ofzo?

[ Bericht 2% gewijzigd door MrEazy op 09-07-2012 18:30:50 ]
  maandag 9 juli 2012 @ 18:27:00 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113977407
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:32 schreef DonJames het volgende:
Zucht.. Weer zo'n figuur die denkt dat wanneer je in een bepaalde situatie een magisch zinnetje zegt dat de agenten dan vol onder de indruk afdruipen :')
Een beetje een idee hebben van je rechten is nooit mis.
  maandag 9 juli 2012 @ 18:30:34 #83
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113977574
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dat win je nooit. Als een agent betoogt dat hij doordat jij filmt zijn werk niet goed kan uitvoeren, en het daarmee de openbare orde verstoort, kun je inpakken. Hoe normaal je je eigen gedrag ook vindt.
Hij inpakken ja, ben je niet geschikt als agent hoor :')
  maandag 9 juli 2012 @ 18:31:43 #84
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113977646
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Hij inpakken ja, ben je niet geschikt als agent hoor :')
Tevens is genoeg afstand houden en je mond houden genoeg.
  maandag 9 juli 2012 @ 18:31:58 #85
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113977658
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:55 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Altijd ja, NIET ZOMAAR :')
  maandag 9 juli 2012 @ 18:33:24 #86
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113977753
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet.
  maandag 9 juli 2012 @ 18:35:15 #87
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_113977841
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Altijd ja, NIET ZOMAAR :')
mocht een opsporingsambtenaar het nodig vinden om jouw id te vragen heb je daaraan te luisteren
  maandag 9 juli 2012 @ 18:36:37 #88
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113977907
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:35 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

mocht een opsporingsambtenaar het nodig vinden om jouw id te vragen heb je daaraan te luisteren
Dan heeft de beste man mij eerst uit te leggen op welk grond hij daar interesse naar heeft
pi_113977987
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:36 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dan heeft de beste man mij eerst uit te leggen op welk grond hij daar interesse naar heeft
dat dus, voor hetzelfde geld wil ie je gewoon versieren of wat dan ook :')
bitch maar tegen een ander
"If Jezus had a gun,he would be alive today!" Homer J. Simpson - 2013
  maandag 9 juli 2012 @ 18:48:35 #90
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_113978443
quote:

[..]

Onder het mom van preventief fouilleren bijvoorbeeld mogen ze altijd je ID vragen, mogen ze je altijd fouilleren en moet jij je ID gewoon kunnen produceren, anders krijg je daar ook een verbaal voor. En ja, dat is gewoon random aan wie ze het vragen, ze hoeven geen vermoeden te hebben.
Is me al een paar keer overkomen in Den Haag tijdens uitgaan op de terugweg naar huis, dus weet niet of dat zomaar overdag ook kan.
  maandag 9 juli 2012 @ 18:50:00 #91
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113978512
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:48 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Onder het mom van preventief fouilleren bijvoorbeeld mogen ze altijd je ID vragen, mogen ze je altijd fouilleren en moet jij je ID gewoon kunnen produceren, anders krijg je daar ook een verbaal voor. En ja, dat is gewoon random aan wie ze het vragen, ze hoeven geen vermoeden te hebben.
Is me al een paar keer overkomen in Den Haag tijdens uitgaan op de terugweg naar huis, dus weet niet of dat zomaar overdag ook kan.
Dan mag hij mij de apv overhandigen.
  maandag 9 juli 2012 @ 18:50:28 #92
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113978533
quote:

[..]

Preventief fouilleren mag alleen op de door de burgemeester aangewezen locaties.
pi_113978588
quote:

[..]

Dan zal het een risicogebied zijn.
pi_113978594
Iedereen kent dit soort rechten toch wel mag ik hopen? Ik snap dat TS heel trots is met zijn nieuw verworden kennis op MBO sociaal juridisch maar tis wel heel erg basic allemaal./
pi_113978608
Tsja kunt altijd weigeren natuurlijk als de politie aan de deur staat om te controleren. Meestal komen ze niet zomaar aan de deur en hebben ze wel een reden. Indien jij geen toestemming geeft is huiszoekingsbevel zo afgegeven door de (hulp) officier van justitie. Kunt het ze wel moeilijk maken, maar als die agenten gewoon hun werk doen, komen ze in 99 vd 100 gevallen toch wel binnen.

Bij grote verkeerscontroles hebben ze tegenwoordig volgens mij alles zo goed geregeld dat ze op alles mogen zoeken (vroeger als ze een wapen vonden bij verkeerscontroles mochten ze hier weinig mee, omdat ze hier niet specifiek op zochten dacht ik). Dacht zelfs dat de Douane erbij aanwezig is, alsmede een directe lijn naar een officier van justitie.

Met betrekking tot ID-plicht. Er zijn amper agenten die niet weten hoe dit werkt. Een agent heeft zo een strafbaar feitje gevonden (niet op de stoep lopen etc). En hoe vaak controleren zij nou echt naar willekeur. Denk niet dat dit vaak gebeurt.

Hoe dan ook, leuke theorie verder.
  maandag 9 juli 2012 @ 18:53:21 #96
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_113978679
quote:

[..]

mag je best naar vragen maar daar hoeft hij geen antwoord op te geven
  maandag 9 juli 2012 @ 18:53:31 #97
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113978685
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:51 schreef Kandijfijn het volgende:
Iedereen kent dit soort rechten toch wel mag ik hopen? Ik snap dat TS heel trots is met zijn nieuw verworden kennis op MBO sociaal juridisch maar tis wel heel erg basic allemaal./
3e jaars inmiddels, de reden van deze draad is omdat ik redelijk vaak mensen zie die zich niet van hun rechten bewust zijn en zich alles laten wijsmaken door meneer of mevrouw de agent.
  maandag 9 juli 2012 @ 18:53:50 #98
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113978706
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:53 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

mag je best naar vragen maar daar hoeft hij geen antwoord op te geven
Dan voel ik geen reden mijn privacy op te geven
pi_113978797
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:53 schreef MrEazy het volgende:

[..]

3e jaars inmiddels, de reden van deze draad is omdat ik redelijk vaak mensen zie die zich niet van hun rechten bewust zijn en zich alles laten wijsmaken door meneer of mevrouw de agent.
Welke school als ik vragen mag?
pi_113978838
quote:

[..]

Laten ze dat soort mensen dan maar lekker opsluiten vanwege hun eigen stompzinnigheid.
  maandag 9 juli 2012 @ 18:58:47 #101
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113978917
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:56 schreef bjorn93 het volgende:

[..]

Welke school als ik vragen mag?
ROC van Amsterdam, Hilversum.
pi_113978981
quote:

[..]

Het is gewoon zo dat het in de praktijk gewoon anders werkt dan in die leuke theorien over filmen, niet toetreden van plaatsen etc.

toestemmingen zijn zo verkregen en redenen zijn zo opgemaakt. Daarbij handelen agenten bijna altijd in duo's en steunen zij elkaars verhalen. Alleen met die id-plicht en fouilleringsplicht is discutabel.

Daarbij, veel succes als je ergens wordt gefouilleerd bij een gelegenheid en tof gaat zeggen "laat de APV maar zien" :') . Buiten het feit dat het gruwelijk betweterig klinkt, verdoe je ook nog eens je eigen tijd.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:00:00 #103
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_113978985
quote:
6s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:53 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dan voel ik geen reden mijn privacy op te geven
als jij dan een boete wilt betalen, wat jij wilt joh
pi_113979032
quote:

[..]

Waar zie jij deze mensen dan? Ik zie zelden mensen die zich van alles wijs laten maken door agenten.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:02:48 #105
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113979100
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:01 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Waar zie jij deze mensen dan? Ik zie zelden mensen die zich van alles wijs laten maken door agenten.
Zie het bijna elk weekend wel gebeuren :D
  maandag 9 juli 2012 @ 19:03:34 #106
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113979148
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:59 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Het is gewoon zo dat het in de praktijk gewoon anders werkt dan in die leuke theorien over filmen, niet toetreden van plaatsen etc.

toestemmingen zijn zo verkregen en redenen zijn zo opgemaakt. Daarbij handelen agenten bijna altijd in duo's en steunen zij elkaars verhalen. Alleen met die id-plicht en fouilleringsplicht is discutabel.

Daarbij, veel succes als je ergens wordt gefouilleerd bij een gelegenheid en tof gaat zeggen "laat de APV maar zien" :') . Buiten het feit dat het gruwelijk betweterig klinkt, verdoe je ook nog eens je eigen tijd.
Zo bedoel ik het niet, ik zeg alleen dat ik niet akkoord ga en ze geen toestemming geef, maar ik werk wel mee. Als het later blijkt dat het onterecht was kan ik eventueel een klacht indienen.

En over het supporten van elkaars verhalen, ik heb het recht om opnames te maken en zal daarom dus altijd meteen filmen als ik word aangehouden.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:06:39 #107
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113979276
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:59 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Laat je maar anaal uitwonen door een paar pubers in een politiepak dan, tot nu toe ben ik altijd gewoon weggelopen zonder problemen.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:07:17 #108
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113979303
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:00 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

als jij dan een boete wilt betalen, wat jij wilt joh
Wat wil je nou? Een knuffel voor de moeite?

Er gaat geen boete uitgeschreven worden.
pi_113979371
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:03 schreef MrEazy het volgende:

[..]

En over het supporten van elkaars verhalen, ik heb het recht om opnames te maken en zal daarom dus altijd meteen filmen als ik word aangehouden.
Die tijd heb je niet.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:11:54 #110
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113979522
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:08 schreef bjorn93 het volgende:

[..]

Die tijd heb je niet.
Komt goed.
pi_113979712
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:50 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dan mag hij mij de apv overhandigen.
APV's zijn openbaar in te zien, en als burger word je geacht de inhoud te kennen. Dus waar je dit vandaan haalt weet ik niet :P
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2012 @ 19:16:01 #112
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113979730
Als mijn buurmeisje al een paar uur verdwenen is en de blauwe jongens ontdekken plotseling een paar verse bloeddruppels op mijn tuinpad waar ik niet een goede verklaring voor kan geven denk ik niet dat er op een huiszoekingsbevel gewacht hoeft te worden hoor.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 9 juli 2012 @ 19:19:24 #113
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113979945
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:16 schreef 2cv het volgende:
Als mijn buurmeisje al een paar uur verdwenen is en de blauwe jongens ontdekken plotseling een paar verse bloeddruppels op mijn tuinpad waar ik niet een goede verklaring voor kan geven denk ik niet dat er op een huiszoekingsbevel gewacht hoeft te worden hoor.
Dit is inderdaad een ander geval waar ik het artikel niet van weet.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:21:03 #114
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113980051
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:19 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een ander geval waar ik het artikel niet van weet.
Het gaat er meer even om voor de mensen die niks misdaan hebben.

Het is wel eens gebeurd dat de politie hier in de buurt randomly aan de deur staan om te vragen of ze even binnen mogen kijken ivm "veel vuurwerk handel in de buurt"
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 19:43:17 #115
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 9 juli 2012 @ 19:54:15 #116
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113981818
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

APV's zijn openbaar in te zien, en als burger word je geacht de inhoud te kennen. Dus waar je dit vandaan haalt weet ik niet :P
Die werkte in 1900 nog wel ja, niet in amsterdam :')
pi_113982090
Ik weet niet of het al in de vorige 5 paginas vermeld is maar van de politie zelf even : als je filmt en je weigert weg te gaan dan word je telefoon gewoon in beslag genomen onder het mom van 'bewijsmateriaal'.

Dat is een van de nieuwere 'loopholes' sinds smartphones in optocht zijn gekomen.

Dan krijg je em 2 weken later weer terug.
pi_113982858
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:54 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Die werkte in 1900 nog wel ja, niet in amsterdam :')
Wat is nou je punt? :') Dat je heden ten dage niet meer de wet hoeft te kennen?
pi_113982948
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:06 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Laat je maar anaal uitwonen door een paar pubers in een politiepak dan, tot nu toe ben ik altijd gewoon weggelopen zonder problemen.
jij veel plezier met je fantasiewereldje waar je telkenmale als een held opkomt voor je vermeende rechten als de politie haar taak poogt uit te voeren
pi_113983155
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Filmen mag, publiceren niet. Portretrecht enzo. Maar dat vergeet iedereen meestal.
En daarbij is het gewoon stomvervelend dat iedereen staat te filmen tegenwoordig :')
  maandag 9 juli 2012 @ 21:12:33 #121
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113986103
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:21 schreef Piles het volgende:

[..]

Filmen mag, publiceren niet. Portretrecht enzo. Maar dat vergeet iedereen meestal.
En daarbij is het gewoon stomvervelend dat iedereen staat te filmen tegenwoordig :')
Je mag het gewoon publiceren onder bepaalde voorwaarden hoor.
pi_113986205
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:12 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Je mag het gewoon publiceren onder bepaalde voorwaarden hoor.
Als het gaat om een agent is het portretrecht vrij streng.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:15:53 #123
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113986276
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als het gaat om een agent is het portretrecht vrij streng.
Gezicht en naam censuur is genoeg.
pi_113986333
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:15 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Gezicht en naam censuur is genoeg.
Precies. Dus publiceren mag helemaal niet zomaar :')
  maandag 9 juli 2012 @ 21:28:27 #125
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113986987
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:17 schreef Sandersson het volgende:

[..]

jij veel plezier met je fantasiewereldje waar je telkenmale als een held opkomt voor je vermeende rechten als de politie haar taak poogt uit te voeren
Welk fantasiewereldje hebben we het precies over?
pi_113987482
Prachtig rechtenstudentje topic dit.
pi_113989355
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Welk fantasiewereldje hebben we het precies over?
Die waarbij jij klaarblijkelijk van mening bent dat de politie vijand #1 is.
  maandag 9 juli 2012 @ 22:39:10 #128
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_113990718
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:15 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Let niet op dit idioot, hij staat altijd op de frontlinie in alle topics tegen de politie, is waarschijnlijk petjesvolk waar iedereen een schijthekel aan heeft, waarschijnlijk al vaak opgepakt door de politie, en moet altijd zijn frustraties in dit soort topics kwijt.
  maandag 9 juli 2012 @ 22:54:26 #129
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_113991695
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:03 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het niet, ik zeg alleen dat ik niet akkoord ga en ze geen toestemming geef, maar ik werk wel mee. Als het later blijkt dat het onterecht was kan ik eventueel een klacht indienen.

Als jij wordt aangehouden heb je niks te filmen hoor.
  maandag 9 juli 2012 @ 22:56:13 #130
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_113991811
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:21 schreef Piles het volgende:

[..]

Laatst in Driehuis, vent springt voor de trein en alle lokale mbo'ers pakten hun mobieltjes om foto's te maken en te filmen ipv 112 te bellen :')
  maandag 9 juli 2012 @ 22:59:24 #131
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113992001
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Precies. Dus publiceren mag helemaal niet zomaar :')?
Impliceer je dat ik dat zei :') ?

quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:54 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Als jij wordt aangehouden heb je niks te filmen hoor.
Impliceer je dat de agent dat bepaalt :')?
pi_113992938
Mr. Eazy.

Laat eens horen hoe jij denkt dat de regeltjes in de praktijk er aan toe gaan? En bovenal: hoe zou jij je gedragen als een situatie zoals in dit topic meermaals omschreven wordt, zich voordoet.

Ik snap dat iedereen rechten heeft tov de politie en uiteindelijk zal een fatsoenlijke advocaat nagaan of alles rechtmatig is gegaan en dit als verweer opgooien tijdens een mogelijke procedure. Maar er wordt door jou en Life2.0 gedaan of de politie hier ons het leven zuur probeert te maken.

In 99 van de 100 gevallen zal ik gewoon doen wat de politie vraagt.
1. omdat ik niks op mijn kerfstok heb en
2. ik graag snel door wil van A naar B
3. ik er vanuit ga dat zij zichzelf aan de regels houden.

Maar ga vooral door met filmen tijdens aanhoudingen en bovenal, publiceer het ook nog :)
  maandag 9 juli 2012 @ 23:18:09 #133
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113993147
quote:
Maar ga vooral door met filmen tijdens aanhoudingen en bovenal, publiceer het ook nog :)
Blijf je nou toch impliceren dat dit niet mijn goed recht is?

Mr is trouwens zonder punt.
  maandag 9 juli 2012 @ 23:18:28 #134
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_113993167
Dubbel post
  maandag 9 juli 2012 @ 23:19:58 #135
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_113993284
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:59 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Jij denkt dat als jij aangehouden wordt dat jij tijd hebt om te filmen? :') Op het moment dat een agent tegen jou zegt dat je aangehouden bent en dat je mee moet werken en jij dan je hand in je zak steekt om een telefoon te pakken lig jij al op de grond :')
  maandag 9 juli 2012 @ 23:25:44 #136
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113993644
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:19 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Jij denkt dat als jij aangehouden wordt dat jij tijd hebt om te filmen? :') Op het moment dat een agent tegen jou zegt dat je aangehouden bent en dat je mee moet werken en jij dan je hand in je zak steekt om een telefoon te pakken lig jij al op de grond :')
Ja we zagen hoe snel en professioneel ze dat deden..

Oh wacht :')
  maandag 9 juli 2012 @ 23:26:58 #137
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113993721
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:15 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Maar jij bent hier ook, wat moet ik daar van denken?
pi_113994016
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:18 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Oke, Mr is zonder punt. Lekker belangrijk, neem aan dat je mijn punt begreep.

Ergens recht op hebben en dit recht ook uitoefenen zijn twee verschillende dingen. Dat is het verschil tussen theorie en praktijk weet je wel?

En voorts: hetgeen je vandaag geleerd hebt ga je nooit meer gebruiken. Fijn he theorie op een 'juridische' studie.
pi_113995403
quote:

[..]

mr. Is wel met punt.... Je hebt wel wat met impliceren hè.
pi_113995773
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:15 schreef Sandersson het volgende:
Mr. Eazy.

Laat eens horen hoe jij denkt dat de regeltjes in de praktijk er aan toe gaan? En bovenal: hoe zou jij je gedragen als een situatie zoals in dit topic meermaals omschreven wordt, zich voordoet.

Ja agent, is goed agent, zal ik doen agent, Wacht maar dat ik mijn mentor gesproken heb agent!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 00:20:40 #141
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_113996188
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:36 schreef Scorpie het volgende:
Prachtig rechtenstudentje topic dit.
Niet eens... MBO Sociaal Juridisch :)

Je zal maar in de shit zitten en dan met Google op dit topic terecht komen. Tot daar niets aan de hand, maar je zal de OP gaan printen en er vervolgens mee gaan lopen zwaaien :X

Het is vast goed bedoeld, maar ik ben bang dat TS zijn eigen kennis een klein beetje overschat :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 00:23:49 #142
33954 ElisaB
pi_113996316
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:59 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Impliceer je dat ik dat zei :') ?

quote:

Mooi hè, impliceren O+
  dinsdag 10 juli 2012 @ 00:42:43 #143
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_113997122
Over het algemeen kun je de zin "Ben ik verplicht mee te werken?" gebruiken om duidelijkheid te krijgen. Je impliceert dat je niet vrijwillig wil meewerken maar dat je niet gaat tegenwerken mocht het wel verplicht zijn.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 00:57:05 #144
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_113997615
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:23 schreef ElisaB het volgende:

[..]

[..]

Mooi hè, impliceren O+
Vers geleerd op het mbo!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 01:04:26 #145
33954 ElisaB
pi_113997808
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:57 schreef Tinos85 het volgende:

Vers geleerd op het mbo!
En dan moet je het vaak herhalen, zodat je het niet vergeet O+

Zouden meer mensen moeten doen :Y

No pun geimpliceerd :@
pi_113999506
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:42 schreef DaMayan het volgende:
Over het algemeen kun je de zin "Ben ik verplicht mee te werken?" gebruiken om duidelijkheid te krijgen. Je impliceert dat je niet vrijwillig wil meewerken maar dat je niet gaat tegenwerken mocht het wel verplicht zijn.
antwoord: Ja
welke duidelijkheid heb je dan? :P
pi_114001246
TS heeft een nieuw woordje geleerd, 'impliceren'.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:05:47 #148
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_114004041
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:01 schreef bjorn93 het volgende:

[..]

mr. Is wel met punt.... Je hebt wel wat met impliceren hè.
No it's not son :').
Leg maar uit waarom wel :')

quote:
Implying Implying Implying Implying Implying Implying Implying
Oh en grappig hoe jullie steeds van situatie veranderen.
Van staande houding naar aanhouding.
pi_114004340
Wat impliceer je nu TS?
pi_114004574
quote:
Iets klopt hier niet. En hoe zit het met de wet op de identicatieplicht dan? Hoezo niet hoeven antwoorden op de ID vraag en eentje niet hoeven tonen? :?

Hebben ze de id plicht afgeschaft dan?
pi_114005499
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:18 schreef Scorpie het volgende:
Wat impliceer je nu TS?
Wil jij nu impliceren dat TS iets impliceert, jij implicerend stuk vreten :(
pi_114005565
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wil jij nu impliceren dat TS iets impliceert, jij implicerend stuk vreten :(
jij durft, weet je wel wat de implicaties zijn van wat je hier impliceert!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:58:12 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114005643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:05 schreef MrEazy het volgende:

[..]

No it's not son :').
Leg maar uit waarom wel :')

[..]

Oh en grappig hoe jullie steeds van situatie veranderen.
Van staande houding naar aanhouding.
quote:
Achter de afkortingen van academische titels hoort altijd een punt. Schrijf dus dr., drs., ing., ir., lic., mr., prof. enzovoort.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/218

Drs. Lienekien.
pi_114005718
quote:

Douane heeft geen rechterlijk bevel nodig. Insteek douanewet,accijnswet en Algemene wet Rijksbelastingen.
pi_114005840
Gewoon niets illegaals doen, dan heb je niets te verbergen. En in plaats van agentje pesten kun je ze beter wel helpen (je hebt toch niets te verbergen), zodat ze tijd hebben om wel boeven te vangen in plaats zich met vervelende mannetjes bezig te houden, die zogenaamd de wet kennen.
pi_114005923
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:24 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Iets klopt hier niet. En hoe zit het met de wet op de identicatieplicht dan? Hoezo niet hoeven antwoorden op de ID vraag en eentje niet hoeven tonen? :?

Hebben ze de id plicht afgeschaft dan?
Totdat ik fatsoenlijk antwoord heb op deze vraag heb blijft de bewering van TS best onzeker.
pi_114006196
Ohja, Ts lees gelijk even art91 WSR door!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:19:15 #158
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114006385
Mensen zouden in het algemeen zich wat meer bewust mogen zijn van hun rechten en plichten.

Zo'n OP zoals deze zonder bronnen, onderbouwing en nuancering helpt daar natuurlijk niet bij.

Impliceer ik hiermee dat TS ongeschikt is voor het geven van juridische adviezen? Ja. Wet op de implicatieplicht 4quater.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_114007111
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:04 schreef Thirty5 het volgende:
Gewoon niets illegaals doen, dan heb je niets te verbergen. En in plaats van agentje pesten kun je ze beter wel helpen (je hebt toch niets te verbergen), zodat ze tijd hebben om wel boeven te vangen in plaats zich met vervelende mannetjes bezig te houden, die zogenaamd de wet kennen.
Tenenkrommend dit.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:38:13 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114007268
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tenenkrommend dit.
Want?
pi_114007347
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Want?
Want dit soort Big Brother-overheid gehoorzamend schaapjesvolk zijn een gevaar voor onze vrijheid. ;(
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:41:25 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114007465
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:39 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Want dit soort Big Brother-overheid gehoorzamend schaapjesvolk zijn een gevaar voor onze vrijheid. ;(
Liever gewoon braaf dan agentje pesten.
pi_114007544
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Want?
Het 'je hebt toch niets te verbergen'-argument vind ik altijd een van de grootste discussiekillers. Net als 'dat moeten we toch niet willen met zijn allen?'.
pi_114007546
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zo dachten de NSBers ook. ;(
pi_114007565
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je rechten kennen en daar gebruik van maken != agentje pesten.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:43:32 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114007591
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:42 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Ja, hoor. :')
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:44:40 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114007660
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je rechten kennen en daar gebruik van maken != agentje pesten.
Reageer dan ook wat inhoudelijker dan alleen 'tenenkrommend'. Tenenkrommend, zo'n reactie waarbij je maar een beetje moet raden wat iemand nou bedoelt.
pi_114007661
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:42 schreef Fokboer het volgende:

[..]

En dat is dan ook weer tenenkrommend.
pi_114007708
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Reageer dan ook wat inhoudelijker dan alleen 'tenenkrommend'. Tenenkrommend, zo'n reactie waarbij je maar een beetje moet raden wat iemand nou bedoelt.
Drs. Lienekien, mijn excuses :D
pi_114007724
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het betekent gewoon genant. ;(
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:45:45 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114007729
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Drs. Lienekien, mijn excuses :D
Akkoord.
pi_114007748
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, hoor. :')
Je geeft het toe. ;(
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:47:21 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114007804
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:46 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Je geeft het toe. ;(
Het fijnere communicatiewerk is aan jou niet besteed, hè?
pi_114007862
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het fijnere communicatiewerk is aan jou niet besteed, hè?
Dat bestaat niet. :')
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:48:58 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114007883
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:48 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Dat bestaat niet. :')
Wat bestaat niet?
pi_114007908
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Akkoord.
Maar even tussendoor: ben je echt drs.?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:49:55 #177
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114007946
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar even tussendoor: ben je echt drs.?
Ja, ik ben oud.
pi_114008053
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik ben oud.
Tof :D welke richting precies? Of is dat iets té privé? :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:53:39 #179
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114008163
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Richting de 45?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:54:10 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114008193
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nederlandse taal- en letterkunde.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:54:30 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114008213
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:53 schreef eleusis het volgende:

[..]

Richting de 45?
Klopt!
pi_114008322
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nederlandse taal- en letterkunde.
Cool. Had ik niet gedacht ;)
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:53 schreef eleusis het volgende:

[..]

Richting de 45?
Oude spelling zeker _O-
pi_114008382
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[quote]Achter de afkortingen van academische titels hoort altijd een punt. Schrijf dus dr., drs., ing., ir., lic., mr., prof. enzovoort.

Drs. Lienekien.
[/quote]

Dit. TS Leg jij maar eens uit waarom niet.
pi_114008652
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:04 schreef Thirty5 het volgende:
Ik vind in principe dat ik alles te verbergen heb voor iedereen omdat informatie die nu niet relevant kan lijken altijd tegen je zou kunnen werken. Hoe onschuldig je ook bent.

We hebben niet voor niets voor sterkte grondrechten die ons moeten beschermen tegen het geweldsmonopoly van de overheid.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:39:21 #185
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_114010388
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[quote]Achter de afkortingen van academische titels hoort altijd een punt. Schrijf dus dr., drs., ing., ir., lic., mr., prof. enzovoort.

Drs. Lienekien.
[/quote]

Mister Eazy, niet meneer Eazy.
pi_114010475
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:15 schreef MrEazy het volgende:

Huiszoekingen

2. Redelijk vermoeden
3. Enig strafbaar feit

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:16 schreef kilozout het volgende:
Dankje voor deze nuttige info.
Wat een schijt topic. Je informatie is correct en ieder mag zijn eigen mening hebben natuurlijk, ook als die niet overeen komt met die van de politie.

Maar met welk doel?

Wat is er zo leuk aan het (opzettelijk) dwarsbomen van een politieagent? Wat is het nut? Journalisten doen het voor hun werk, ze hebben er belang bij en dus hebben ze een geldige reden. Maar wat is jouw belang?

Ervan uitgaande dat je niks te verbergen hebt, waarom zou je dan een politieagent gaan dwarsbomen? Een beetje interessant doen is het, meer niet. Heb je nou echt wat te verbergen en je past deze informatie toe, is het een ander verhaal.

"Nederland is toch geen politiestaat? Nederland mag toch geen politiestaat worden?"

De ironie wil dat juist met dit soort gedag we daar wel naartoe zullen gaan. Als politieagenten stuitten tegen burgers die zichzelf (in een lichte vorm) onschendbaar weten te maken, hoe denk jij dat zij zullen reageren? Kijk eens naar de afgelopen 50 jaar op het gebied van privacy en politie- en overheidbevoegdheden.

Er is iets heel vreemds aan de hand in Nederland. Tegenwoordig rammen we het ambulance personeel in elkaar, bedreigen we de buschauffeur en gaan we opzettelijk de politie verhinderen.
pi_114010529
Lienekien is een oude taart!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:06:44 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114011580
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:42 schreef Scorpie het volgende:
Lienekien is een oude taart!
Ik heb wel eens erger gehoord!
pi_114014442
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb wel eens erger gehoord!
MILF.
:D
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:26:48 #190
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_114018161
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

MILF.
:D
Eerder GILF :')
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:35:56 #191
33954 ElisaB
pi_114018676
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:54 schreef Lienekien het volgende:

Klopt!
Heftig hè... ;(

Maar toch wordt het leven makkelijker na de 40. Vreemd is dat -O-
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:37:38 #192
33954 ElisaB
pi_114018769
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:26 schreef MrEazy het volgende:

Eerder GILF :')
En jij bent een MILK :')

Maar die ga ik lekker niet uitspellen, want dan krijg ik een ban en ga ik me vervelen, dus ga ik dan klonen en dat mag ook niet. Punt.

Drs. ElisB bc.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:39:43 #193
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114018886
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:37 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En jij bent een MILK :')

Maar die ga ik lekker niet uitspellen, want dan krijg ik een ban en ga ik me vervelen, dus ga ik dan klonen en dat mag ook niet. Punt.

Drs. ElisB bc.
I am milk
I am red hot kitchen
And I am cool
Cool as the deep blue ocean

I am lost
So I am cruel
But I'd be love and sweetness
If I had you
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:40:27 #194
33954 ElisaB
pi_114018926
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

I am milk
I am red hot kitchen
And I am cool
Cool as the deep blue ocean

I am lost
So I am cruel
But I'd be love and sweetness
If I had you
Ja, nee; dat kan allemaal wel waar wezen, maar zwáár offtopic. En je weet toch dat ik heel gelukkig getrouwd ben ;(
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:41:09 #195
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_114018963
verder nooit met de politie praten mocht je een keer op bureau zitten.
altijd gebruik maken van je recht om te zwijgen.

als ze je ergens van verdachten kun je je met praten NOOIT eruit lullen. hoogstens zelf bewijs leveren.

" je bent niet tot antwoord verplicht maar..." :')

dus mond houden.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_114019877
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:41 schreef Matty___ het volgende:
verder nooit met de politie praten mocht je een keer op bureau zitten.
altijd gebruik maken van je recht om te zwijgen.

als ze je ergens van verdachten kun je je met praten NOOIT eruit lullen. hoogstens zelf bewijs leveren.

" je bent niet tot antwoord verplicht maar..." :')

dus mond houden.
Post nog even dat ene youtubefilmpje! Dan denkt iedereen dat jij zo'n linkmiegel bent die de klabakken wel even de oren zal wassen met jouw spitsvondigheden!

:')
pi_114020634
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Post nog even dat ene youtubefilmpje! Dan denkt iedereen dat jij zo'n linkmiegel bent die de klabakken wel even de oren zal wassen met jouw spitsvondigheden!

Nou, als ze jou oppakken omdat ze je verdenken van moord of iets anders ernstigs, dan moet je niet praten zonder advocaat erbij. Tenminste, ik zal dat nooit doen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:19:46 #198
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_114020851
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

klopt ik baseer me op dat filmpje. en gelijk heeft die...
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_114021086
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:14 schreef bijdehand het volgende:
Nou, als ze jou oppakken omdat ze je verdenken van moord of iets anders ernstigs, dan moet je niet praten zonder advocaat erbij. Tenminste, ik zal dat nooit doen.
Dat hangt nogal van de situatie af. Als ik met ze met één zinnetje ("ik zat op dat moment vast in de Bijlmerbajes") tevreden kan stellen zou ik dat niet nalaten. Wordt je echt niet slechter van.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:19 schreef Matty___ het volgende:
klopt ik baseer me op dat filmpje. en gelijk heeft die...
Amerika =/= Nederland.
pi_114021157
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat hangt nogal van de situatie af. Als ik met ze met één zinnetje ("ik zat op dat moment vast in de Bijlmerbajes") tevreden kan stellen zou ik dat niet nalaten. Wordt je echt niet slechter van.
Uiteraard! Als ik kon bewijzen dat ik niet eens in de buurt was zou ik dat per direct zeggen. Maar stel dat je een avondje alleen thuis was, dan wordt het al een stuk lastiger.
pi_114021310
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Uiteraard! Als ik kon bewijzen dat ik niet eens in de buurt was zou ik dat per direct zeggen. Maar stel dat je een avondje alleen thuis was, dan wordt het al een stuk lastiger.
Eens. Maar dat was niet de strekking van het filmpje. De strekking van het filmpje was "praat nooit tegen de politie. Geen woord, anders ga je gegarandeerd 5 keer levenslang de bak in, daarna op de elektrische stoel, gevolgd door een dodelijke injectie terwijl je gewaterboard wordt, waarna ze je ten slotte nog even ophangen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:14:50 #202
33954 ElisaB
pi_114022987
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

Eens. Maar dat was niet de strekking van het filmpje. De strekking van het filmpje was "praat nooit tegen de politie. Geen woord, anders ga je gegarandeerd 5 keer levenslang de bak in, daarna op de elektrische stoel, gevolgd door een dodelijke injectie terwijl je gewaterboard wordt, waarna ze je ten slotte nog even ophangen.
En dan krijg je meestal tot slot ook nog een bekeuring ;(
pi_114024626
quote:

[..]

Zulke filmpjes bekijk ik niet. Als ik wil lachen, luister ik wel naar de PVV of SP :7
pi_114027715
Ts, heb je het over een veilligheidsfouillering of over een kleding / lijfvisitatie?
pi_114027903
TS is zijn MBO boeken nog een keer aan het doorlezen om te kijken of hij het wel bij het rechte eind heeft.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:17:50 #206
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_114029418
quote:

[..]

je trekt het nu natuurlijk erg in het belachelijke en idd nl is geen vs.
alles wat je tijdens een verhoor zegt kan gebruikt worden in een rechtzaak en je hebt het recht te zwijgen dus waarom zou je daar geen gebruik van maken?

Maar stel dat je nu terecht daar zit. Je gaat toch niet vrijwillig meewerken aan je vervolging.
Als je liegt en ze komen erachter lijkt het me ook niet handig. Dus niets zeggen.
pi_114030623
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:17 schreef Matty___ het volgende:

[..]

alles wat je tijdens een verhoor zegt kan gebruikt worden in een rechtzaak en je hebt het recht te zwijgen dus waarom zou je daar geen gebruik van maken?

Maar stel dat je nu terecht daar zit. Je gaat toch niet vrijwillig meewerken aan je vervolging.
Als je liegt en ze komen erachter lijkt het me ook niet handig. Dus niets zeggen.

Als je er terecht zit is het wel verstandig inderdaad. Dat is nu juist de nuance die gemaakt moet worden in dit topic. Wordt je geheel ten onrechte ergens van verdacht kun je gewoon de waarheid vertellen. Ik zie niet in hoe dit ooit tegen je zou kunnen werken als het daadwerkelijk de waarheid is die je vertelt.

TS en nog een aantal anderen zouden liever in een anarchie leven. Politie is tenslotte vijand nummer 1 :')
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:55:39 #208
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_114035007
Dit topic. :')

Dit is openbaar terrein ik mag hier staan!!

Succes
pi_114035554
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:55 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]

Succes
Vergeet niet te filmen hè :7
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:39:31 #210
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114037503
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:39 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Als je er terecht zit is het wel verstandig inderdaad. Dat is nu juist de nuance die gemaakt moet worden in dit topic. Wordt je geheel ten onrechte ergens van verdacht kun je gewoon de waarheid vertellen. Ik zie niet in hoe dit ooit tegen je zou kunnen werken als het daadwerkelijk de waarheid is die je vertelt.

TS en nog een aantal anderen zouden liever in een anarchie leven. Politie is tenslotte vijand nummer 1 :')
Je bent gewoon simpel he?
pi_114037764
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je bent gewoon simpel he?
Jongen, ik zie jou nimmer inhoudelijk een reactie geven buiten wat stoere posts in dit topic. Ik stel meermalen normale vragen, maar daar wordt niet op ingegaan.

Dus wie is simpel?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:44:53 #212
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114037822
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:44 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Jongen, ik zie jou nimmer inhoudelijk een reactie geven buiten wat stoere posts in dit topic. Ik stel meermalen normale vragen, maar daar wordt niet op ingegaan.

Dus wie is simpel?
Jij.

Misschien moet je wat vaker op fok komen :')
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:45:25 #213
33954 ElisaB
pi_114037861
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Jij.

Of jij iets minder vaak O+ Zeg maar: Life2.1 *O*
pi_114037869
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Jij.

Als ik de topics zie waar jij doorgaans in post, zal ik verder geen inhoudelijke reactie verwachten.
Succes met je 'rechten'
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:48:23 #215
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114038039
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:45 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Als ik de topics zie waar jij doorgaans in post, zal ik verder geen inhoudelijke reactie verwachten.
Succes met je 'rechten'
Ik zal de groeten doorgeven :')

Waar haal je uberhaupt het idee vandaan dat ik een inhoudelijke reactie zou willen geven? Of heb je verkapte gevoelens naar mij dat mijn postgedrag jou zo boeit?

Maar succes met het nemen van de wapenstok :W
pi_114038102
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik zal de groeten doorgeven :')

Waar haal je uberhaupt het idee vandaan dat ik een inhoudelijke reactie zou willen geven?

Maar succes met het nemen van de wapenstok :W
Klaarblijkelijk heb jij als doel louter inhoudsloze reacties te geven en nergens normaal op in te willen gaan. Je goedrecht hoor, getuigt alleen niet van bijzonder veel kennis van zaken.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:50:10 #217
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114038141
Even if so, zit jij daar persoonlijk mee?

Ik behoud mezelf er andersdenken te beledigen, dat kun jij van jezelf niet zeggen
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:53:24 #218
33954 ElisaB
pi_114038352
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:50 schreef Life2.0 het volgende:
Ik behoud mezelf er andersdenken te beledigen, dat kun jij van jezelf niet zeggen
Que :?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:55:26 #219
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114038469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Que :?
Iedereen die interesse heeft in dit topic (en zich dus NIET alles wijs wil laten maken voor mbo-er) is tegen de politie, dat zei ie zelf, de positie is vijand nummer 1 :')

Maar dan moet ie wel zelf op de knieen gaan en sieg heil roepen he, ipv wat rondroepen over mijn postkwaliteit, ja leuk en aardig dat hij daar wat over te zeggen wilt hebben maar zo werkt het niet
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:01:14 #220
33954 ElisaB
pi_114038851
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:
Iedereen die interesse heeft in dit topic (en zich dus NIET alles wijs wil laten maken voor mbo-er) is tegen de politie, dat zei ie zelf, de positie is vijand nummer 1 :')

Maar dan moet ie wel zelf op de knieen gaan en sieg heil roepen he, ipv wat rondroepen over mijn postkwaliteit, ja leuk en aardig dat hij daar wat over te zeggen wilt hebben maar zo werkt het niet
Ow... Maar lees die zin van je nog eens, want daar staat echt iets heel geks hoor :D
pi_114039020
Life 2.0 ik beledig nergens hoor. Ik redeneer gewoon even verder dat TS en sommige anderen klaarblijkelijk het de politie zo moeilijk mogelijk maken in standaard situaties. Dat begrijp ik niet. Dat is leuk dat je dat op een dergelijke MBO-opleiding leert. Maar je hebt er weinig aan.
pi_114039142
En daarnaast vind ik je manier van het interpreteren van mijn post op zijn zachtst gezegd opmerkelijk te noemen.

Ik ga in ieder geval niet de inhoudelijke discussie uit de weg omtrent dergelijke rechten. Terwijl jij nergens inhoudelijk op reageert en TS louter reageert met dat hij nergens iets impliceert.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:07:50 #223
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114039341
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:03 schreef Sandersson het volgende:
Life 2.0 ik beledig nergens hoor. Ik redeneer gewoon even verder dat TS en sommige anderen klaarblijkelijk het de politie zo moeilijk mogelijk maken in standaard situaties. Dat begrijp ik niet. Dat is leuk dat je dat op een dergelijke MBO-opleiding leert. Maar je hebt er weinig aan.
Nee dat zei je niet..

Iedereen die zichzelf wil beschermen tegen de onkunde van mbo-ers met een mening ziet de positie als vijand nummer één: dat zei je.
Dat jij graag de achterkant van de wapenstok op je huig voelt en 5x per dag op de knieen gaat voor de politie is voor mij helemaal prima, maar val daar mij niet mee lastig :W
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:09:18 #224
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114039451
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:01 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ow... Maar lees die zin van je nog eens, want daar staat echt iets heel geks hoor :D
Ik krijg niet betaald per correct nederlandse zin
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:10:21 #225
33954 ElisaB
pi_114039533
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:09 schreef Life2.0 het volgende:
Ik krijg niet betaald per correct nederlandse zin
Ik ook niet. Maar als je dan iets wilt zeggen, zeg het dan op een manier die te snappen is. Anders is het zonde van de tijd van het typen, want niemand snapt het ;(
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:12:57 #226
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114039750
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:10 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar als je dan iets wilt zeggen, zeg het dan op een manier die te snappen is. Anders is het zonde van de tijd van het typen, want niemand snapt het ;(
Maar als niemand het leest is het toch al getypt, de moeite is er verspild en lezen komt pas achteraf;l derhalve geen verspilde tijd.

en op die hallucinerende anderson dinges: jij vroeg mij helemaal niets, en vooral niets serieus, jij kwam aan met fantasiewereldjes waar ik niet op hapte en toen ging je maar een beetje huillie doen, droeftoeter die je bent 13.gif
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:14:07 #227
33954 ElisaB
pi_114039858
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:12 schreef Life2.0 het volgende:
Maar als niemand het leest is het toch al getypt, de moeite is er verspild en lezen komt pas achteraf;l derhalve geen verspilde tijd.

Dat is dan weer perfect logisch. Ook weer opgelost :Y)
pi_114039919
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

en op die hallucinerende anderson dinges: jij vroeg mij helemaal niets, en vooral niets serieus, jij kwam aan met fantasiewereldjes waar ik niet op hapte en toen ging je maar een beetje huillie doen, droeftoeter die je bent 13.gif
Oke jong. Succes met je leven man. Zou proberen de komende tijd te werken aan het formuleren van fatsoenlijke volzinnen. Wellicht kan je dan inhoudelijk reageren.

Groetjes :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:16:36 #229
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114040003
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:15 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Oke jong. Succes met je leven man. Zou proberen de komende tijd te werken aan het formuleren van fatsoenlijke volzinnen. Wellicht kan je dan inhoudelijk reageren.

Groetjes :)
Bedankt dat je de moeite neemt om aan jezelf te werken zodat ik in het vervolg misschien wel een serieuze reactie kan plaatsen.

Pauperjong dat je bent :W
pi_114040326
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Bedankt dat je de moeite neemt om aan jezelf te werken zodat ik in het vervolg misschien wel een serieuze reactie kan plaatsen.

Pauperjong dat je bent :W
In twee van de drie posts snap ik echt niets van wat je bedoelt. Deze valt in dat rijtje.
pi_114053618
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:21 schreef Sandersson het volgende:

[..]

In twee van de drie posts snap ik echt niets van wat je bedoelt. Deze valt in dat rijtje.
Mja, dat is Life 2.0, je krabt je telkens achter je oren als ie wat schrijft, niet wetende of ie serieus is of het een rol is wat hij uitstekend speelt als iemand met een beschadigd denk en begripsvermogen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:42:14 #232
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_114053787
Zo zijn er wel méér FOKkers... men neme een Blomke, een Maanvis...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_114058011
quote:

TS en nog een aantal anderen zouden liever in een anarchie leven. Politie is tenslotte vijand nummer 1
neehoor, ik vind de meeste agenten best aardig, en ook waardeer ik het werk wat zij verrichten in zekere mate. Maar ik waardeer ook (amateur) advocaten die mij vertellen waar ik juridisch sta. Als ik dan door mensen als jou in het anarchisten hoekje wordt gezet ga ik twijfelen aan de mentaliteit van veel mensen.. Het kenmerk van een goede rechtstaat is dat mensen zichzelf kunnen verdedigen en kritiek kunnen uiten. Als kritiek of commentaar bij voorbaat in de kiem gesmoord moet worden (wie niet schuldig is heeft niets te verbergen) dan is de rechtstaat niet gezond meer. En die kant neigen we steeds meer op te gaan in het vroeger zo tolerante Nederland..
pi_114058491
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
Zo zijn er wel méér FOKkers... men neme een Blomke, een Maanvis...
Met Maanvis kan ik wel leven. Die laat mijn wenkbrauwen nog niet eens omhoog gaan.
pi_114124879
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:17 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Voor tips tijdens een vhoor kun je kijken op de site van deze strafrechtadvocaten: http://www.3advocaten.nl/tips-voor-het-verhoor/

daar leggen ze ook uit waarom je beter in eerste instantie je mond kunt houden.
Love me, Hate me.
Mijn doel hier is vrienden krijgen.
pi_114125180
Ik mag hopen dat iedereen dit al weet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_114168778
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:42 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Voor tips tijdens een vhoor kun je kijken op de site van deze strafrechtadvocaten: http://www.3advocaten.nl/tips-voor-het-verhoor/

daar leggen ze ook uit waarom je beter in eerste instantie je mond kunt houden.
Nuttige info inderdaad.

Die introductieverhaaltjes van die advocaten zijn btw best treurig
  zondag 15 juli 2012 @ 10:13:31 #238
285444 AureliusM
imperator
pi_114221171

[ Bericht 100% gewijzigd door AureliusM op 15-07-2012 10:13:53 ]
  zondag 15 juli 2012 @ 10:15:56 #239
285444 AureliusM
imperator
pi_114221203
quote:
Niet zeuren, gewoon gehoor aan geven. Altijd wel een reden!
  zondag 15 juli 2012 @ 13:14:05 #240
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_114225443
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:55 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]

Succes
Artikel 27 SV
Artikel 27 SV
Artikel 27 SV
Artikel 27 SV

Heerlijk hoe de boel hier verdraait wordt.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:48:52 #241
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_114246649
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:14 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Artikel 27 SV
Artikel 27 SV
Artikel 27 SV
Artikel 27 SV

Nee, mensen die met hun neus boven op een incident staan en zich gewoon hinderlijk ophouden moeten wieberen. Niet bijdehand over openbaar terrein of art 27SV beginnen. Gewoon opzouten.
Als jij gewoon normaal doet, doorloopt en geen rotzooi trapt heb jij echt geen last van agenten.. De politie komt heus niet bij henk ingrid en de kids aan de deur voor zomaar een huiszoeking.
quote:
"Ik geef absoluut geen toestemming aan het fouilleren, ik ga ervan uit dat het een veiligheidsrisicogebied is, blijkt dit achteraf niet zo te zijn dan zal ik rechtmatige stappen ondernemen"
Alsof een agent zomaar jou out-of-the-blue van straat plukt voor een fouillering danwel een oppervlakkige veiligheids fouillering. En ja als ze komen zal er idd wel rotzooi geweest zijn in de straat en willen ze voor een (eventueel) vervolg onderzoek weten wie daar op dat moment waren.

Poepoe, bigdeal. Voor de rest interesseert de politie totaal niet dat jij (de willekerurige op straat) Marijntje van Aerslikker heet en dat jij daar en daar woont..

Pas als jij lastig gaat doen gaan ze lastig doen. De keren dat ik ooit staande ben gehouden waren (met de auto) waren het hele relaxte mensen waarmee je gewoon kan praten.
pi_114262971
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:14 schreef MrEazy het volgende:

[..]

Artikel 27 SV
Artikel 27 SV
Artikel 27 SV
Artikel 27 SV

leer eerst maar eens het verschil tussen een veiligheidsfouillering en een kleding- lijfsvisitatie! Ohja art 91 wvSR nog door gelezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')