abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113965344
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 9 juli 2012 @ 13:28:51 #2
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113965376
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:25 schreef Perruche het volgende:

[..]

Van autos heb ik geen verstand, maaruh, wut? :D dat lijkt me naar! ik heb dan echt geen energie voor om met dingen te gooien (wacht, die constructie klopt niet... :')), ik kan niet eens mn armen optillen dan.
:Y ik heb niet zozeer energie tekort, het is geen échte hongerklop, het gaat echt om bloedsuiker. ik krijg echt een waas voor ogen, maar daarvoor al word ik als waarschuwing heel misselijk en duizelig en trillerig. maar ja, als je dan door Rotterdam loopt met je vriendje en alle restaurantjes waar je langs komt zijn vol, en de winkels dicht, en je denkt nog even snel naar het station te kunnen lopen dan gaat het weleens mis...
Kwak
pi_113965377
ik word sjaggie als ik honger heb :P Vraag maar aan mijn lief O-) :') Die zegt soms ook gewoon heel droog dat ik wat moet gaan eten :X :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113965393
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:Y ik heb niet zozeer energie tekort, het is geen échte hongerklop, het gaat echt om bloedsuiker. ik krijg echt een waas voor ogen, maar daarvoor al word ik als waarschuwing heel misselijk en duizelig en trillerig. maar ja, als je dan door Rotterdam loopt met je vriendje en alle restaurantjes waar je langs komt zijn vol, en de winkels dicht, en je denkt nog even snel naar het station te kunnen lopen dan gaat het weleens mis...
en dan begin je op je vriend in te hakken?
pi_113965419

en deze dan :') /ikgamaarweeraanhetwerk :P
pi_113965424
Mijn vriendje heeft dat ook, dan reageert ie suf of stom, dan zeg ik "eet eens wat!!" en dan issie weer lief O+.

Mooie tekening trouwens :D creatief! weet ook niet wat dat beginnetje nou moet voorstellen, of wat je er dan van had moeten maken..
pi_113965468
Kwak onze auto staat onverwacht bij de garage.. Ook geen pretje haha, maar gelukkig
Viel t bij jou mee :)
~ Bonito La Risa ~
  maandag 9 juli 2012 @ 13:31:41 #8
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113965469
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:29 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

en dan begin je op je vriend in te hakken?
nee, al heb ik hem wel heel hard in zijn hand geknepen. Ik heb toeristen/reizigers zachtjes uitgeshcolden voor diverse vleeswaren met enge ziektes geloof ik, en ik heb staan stampen als een klein kind. echt vreselijk, ik voel me dan ook o'n aansteller maar ik kan er echt heel weinig aan doen. het is anders dan een "gewone" boosheid. ik herinner me ook niet alles als ik t echt heel flink te pakken heb.
Kwak
pi_113965526
Ik zorg er gewoon voor dat ik altijd wat in mn tas heb zitten om te eten. Al is het maar een mueslireep ofzo. Op mn werk heb ik tegenwoordig altijd een bak kwark staan.

En in de auto naar Brussel en Parijs zorgen we voor genoeg te eten en te drinken. Altijd leuk, uit je werk met de auto 200 km gaan rijden en dan de binnenstad in moeten. *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 9 juli 2012 @ 13:34:16 #10
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113965548
ik ook :Y
Kwak
pi_113965587
Heel verstandig. :D
Ooit leren we het wel. :P
Doe wat je niet durft.
pi_113965639
Ik heb tegenwoordig ook als ik op pad ga, of een dagje weg, ALTIJD een zakje noten en rozijnen bij me, omdat het anders zo vreselijk mis gaat :') Ik word bloedchagerijnig, krijg barstende koppijn, helemaal slapjes en trillerig, echt heel raar, zelfs als ik voldoende heb gegegeten de hele dag. Het is echt altijd aan het eind van de middag. Het komt ook ineens uit het niets opzetten altijd, geen voorbode.

Vriendje neemt ook altijd een koekje of een pakje crackers voor me mee als we weggaan, naar Ikea of het tuincentrum ofzo, omdat hij weet dat dat meestal eindigt in een woedeaanval van mij "en ik ga nooooit meer naar die kutwinkel, aaarrgghh!! " :@ :')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  maandag 9 juli 2012 @ 13:37:58 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113965671
Ik eet voordat ik naar huis ga ook nog even wat @ work om te voorkomen dat ik ga snaaien op het station/als ik thuis ben. Gelukkig heb ik toch nooit echt wat te snaaien thuis, maar elke dag zo'n hand geraspte kaas als je thuiskomt tikt vast ook wel aan :'). Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Was al voor half 8 op het werk (deze week in Amersfoort *O*) en ben dus ook vroeg vrij, ga daarna sporten en moet als ik terug in A'foort ben nog boodschappen doen. Ik word ook bloedchagrijnig als ik honger heb. Gelukkig is er nu niemand thuis om het op af te reageren >:O :P.

Oh, en Amersfoort O+ Ik blijf het een geweldige stad vinden. Zit er gewoon over te fantaseren om te verhuizen, maar het is niet echt betaalbaar in m'n eentje ;(. Ooit...
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2012 @ 13:39:06 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113965712
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:37 schreef Novem het volgende:
Ik heb tegenwoordig ook als ik op pad ga, of een dagje weg, ALTIJD een zakje noten en rozijnen bij me, omdat het anders zo vreselijk mis gaat :') Ik word bloedchagerijnig, krijg barstende koppijn, helemaal slapjes en trillerig, echt heel raar, zelfs als ik voldoende heb gegegeten de hele dag. Het is echt altijd aan het eind van de middag. Het komt ook ineens uit het niets opzetten altijd, geen voorbode.

Vriendje neemt ook altijd een koekje of een pakje crackers voor me mee als we weggaan, naar Ikea of het tuincentrum ofzo, omdat hij weet dat dat meestal eindigt in een woedeaanval van mij "en ik ga nooooit meer naar die kutwinkel, aaarrgghh!! " :@ :')
Hahaha :D *; .

Ik dacht dat ik de enige was die dat had _O-
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2012 @ 13:39:41 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113965732
Ik herken het echt totaal niet!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 9 juli 2012 @ 13:40:29 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113965758
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik herken het echt totaal niet!
Jij blijft gewoon lief als je honger hebt? :P
Niet meer actief op Fok!
pi_113965763
Ik word niet chagrijnig of agressief, maar ik ga gewoon echt letterlijk van mn graat als ik niet om de paar uur wat eet :') ook vrij onhandig wel.
Be someone that makes you happy
pi_113965830
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:40 schreef Nallie het volgende:
Ik word niet chagrijnig of agressief, maar ik ga gewoon echt letterlijk van mn graat als ik niet om de paar uur wat eet :') ook vrij onhandig wel.
Das niet echt ideaal idd!
pi_113965927
Maar Vik, je hebt toch een normale fulltime baan?
Dan kun je toch wel alleen een woning betalen?
Zo duur is Amersfoort toch niet?
Doe wat je niet durft.
  maandag 9 juli 2012 @ 13:50:59 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113966126
Amersfoort is kneiterduur. Centraal in het land en net iets minder duur dan Utrecht. Maar het scheelt niet veel. Wij hebben er ook nog gekeken, maar konden het niet betalen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 9 juli 2012 @ 13:51:39 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113966152
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Jij blijft gewoon lief als je honger hebt? :P
Eh, voor zover ik überhaupt lief ben, ja.

Meer het gevoel van: ok, ik moet ff wat eten. En dan ga ik dat regelen, maar ik word niet raar of anders ofzo.
  maandag 9 juli 2012 @ 13:52:10 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113966170
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Maar Vik, je hebt toch een normale fulltime baan?
Dan kun je toch wel alleen een woning betalen?
Zo duur is Amersfoort toch niet?
Zie DM.

Als ik volgende zomer een vast contract krijg (en zeker als de kabinetsplannen omtrent de reiskostenvergoeding toch doorgaan), ga ik wel serieus kijken wat de opties zijn om naar Amersfoort te gaan.
Niet meer actief op Fok!
pi_113966214
Ik ben aan het woggen :')
  maandag 9 juli 2012 @ 13:53:40 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113966229
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Amersfoort is kneiterduur. Centraal in het land en net iets minder duur dan Utrecht. Maar het scheelt niet veel. Wij hebben er ook nog gekeken, maar konden het niet betalen.
Ja, en als er al iets betaalbaars is, dan zit je meteen in een mindere buurt, volgens mij. En ik ga ook niet terug naar minder woonoppervlakte dan ik nu heb. Wil er wel op vooruitgaan als ik verhuis, natuurlijk :P. Nog los van de vraag of je in deze tijd een huis moet kopen.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2012 @ 13:54:46 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113966264
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
http://www.pararius.nl/Ap(...)egondestraat/739627/

Zoiets ziet er best leuk uit vik :)
Had ik idd al gezien. En dat is ook meteen het enige leuke wat ik tegenkwam ;). Denk alleen dat meer mensen het leuk vinden :P.

Maar zoiets zou leuk zijn, idd, en dan dat katten mee mogen :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2012 @ 13:58:59 #27
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113966388
Maar Vik, als je naar een stad gaat waar je liever wilt wonen, en je gaat alléén wonen, en je gaat er qua buurt wellicht ook iets op vooruit, of een nieuwer huis, dan is het toch niet gek dat je bijvoorbeeld wel wat kleiner gaat wonen? Al met al ga je er dan alsnog op vooruit.
Kwak
pi_113966485
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

daarom heeft de duutser standaard een mueslireep in z'n jas wanneer we samen weg zijn. Ik ben ook zo, ik word heeeel erg onredelijk als ik erge honger heb...
  maandag 9 juli 2012 @ 14:02:40 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113966518
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:58 schreef kwakz0r het volgende:
Maar Vik, als je naar een stad gaat waar je liever wilt wonen, en je gaat alléén wonen, en je gaat er qua buurt wellicht ook iets op vooruit, of een nieuwer huis, dan is het toch niet gek dat je bijvoorbeeld wel wat kleiner gaat wonen? Al met al ga je er dan alsnog op vooruit.
Ik woon nu ook al vrij klein hoor! :o (seniorenflat met twee kamers). Wil de ruimte die we nu samen hebben iig in m'n eentje overhouden en dat moet ook wel haalbaar zijn :Y. Bedoel meer dat ik niet meer op kamers ga wonen oid, die tijd is geweest :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_113966542
Wow wat reageren jullie heftig op geen eten. Ik krijg alleen hoofdpijn als ik te weinig drink. Mijn humeur wordt er weinig door beinvloed iig. Amersfoort is best leuk, er zijn ook wat nieuwbouwprojecten daar vlakbij het station, die ook voor eenverdieners nog soort van betaalbaar zijn. Maar die zijn niet megagroot nee..
pi_113966583
Hoe groot woon je nu dan vik? ik merk wel dat wat ik wil niet haalbaar is voor de prijs die ik ervoor wil betalen, jammer is dat :')
  maandag 9 juli 2012 @ 14:05:00 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113966595
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:03 schreef the85mc het volgende:
Wow wat reageren jullie heftig op geen eten. Ik krijg alleen hoofdpijn als ik te weinig drink. Mijn humeur wordt er weinig door beinvloed iig.
Wij zijn dan ook vrouwen :P.

quote:
Amersfoort is best leuk, er zijn ook wat nieuwbouwprojecten daar vlakbij het station, die ook voor eenverdieners nog soort van betaalbaar zijn. Maar die zijn niet megagroot nee..
Linkje? Groot is wel relatief :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2012 @ 14:06:51 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113966662
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

uuuhh, last time I checked, ik ook hoor :P

Maar, ik ben gewend aan weinig eten, dat scheelt wel denk ik!
  maandag 9 juli 2012 @ 14:08:19 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113966706
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:04 schreef Perruche het volgende:
Hoe groot woon je nu dan vik? ik merk wel dat wat ik wil niet haalbaar is voor de prijs die ik ervoor wil betalen, jammer is dat :')
Dat weet ik zo even niet :).

En herkenbaar :'). Met z'n tweeën gaat het nog wel (en dan is het nog lastig in de Randstad), maar in je eentje moet je echt goed zoeken. Naja, miss heeft m'n zus tzt nog ideeën :+. Zij en haar man hebben ook geen idioot riant inkomen, maar wel echt een prachtig huis :Y. Zij is jaloers dat ik zo lang kon studeren, terwijl zij vrij jong ging werken, maar intussen heeft zij het een stuk beter voor elkaar dan ik :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_113966743
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:04 schreef Perruche het volgende:
Dat probleem heb ik dus ook, dus we zitten nu al eeuwen te steggelen over wel of niet verhuizen, best wel irritant.

We blijven maar weer even zitten waar we zitten.
pi_113966768
Kan me ook niet herinneren dat ik ooit echt onredelijk of chagrijnig was van honger, flauw gevoel en zwart voor de ogen op iets te lang doorgaan met iets te weinig eten ken ik dan weer wel.
Koppijn krijg ik als ik een dag geen koffie drink :') doe ik 1 bakje, dan is het al goed.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:12:33 #37
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113966843
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:09 schreef Novem het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik dus ook, dus we zitten nu al eeuwen te steggelen over wel of niet verhuizen, best wel irritant.

We blijven maar weer even zitten waar we zitten.
Ja, wij hebben ook even overwogen om te verhuizen binnen Den Haag, maar eigenlijk is huren best wel zonde van je geld. En nu zitten we goedkoop, zeker met z'n tweeën, dus blijven we maar even zitten waar we zitten :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_113966853
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

[..]

Linkje? Groot is wel relatief :P.
Een van die bouwprojecten heet amor forte. Alleenstaande vriendin woont daar, en ze werkt in het basisonderwijs (om loonindicatie te geven..)
  maandag 9 juli 2012 @ 14:16:07 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113966946
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:12 schreef the85mc het volgende:

[..]

Een van die bouwprojecten heet amor forte. Alleenstaande vriendin woont daar, en ze werkt in het basisonderwijs (om loonindicatie te geven..)
Oké, nice.
Naja, ik zou het nu niet doen. Ga volgend jaar wel even verder kijken. En me, op advies van HPKW, inschrijven bij de woningstichting, al vraag ik me af of ik nog wel in aanmerking kom voor sociale huur. Maar even opzoeken wat de inkomensgrenzen zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_113967001
op dit moment volgens mij ¤33.614 :').
pi_113967019
Over huizen gesproken
Net te horen gekregen dat we 5e staan voor een huurhuis dat ik echt heel graag wilde -O- nog even afwachten dus maar had het beter verwacht.

Oja en ik heb muesli besteld op die site die Minilot ooit gaf waar je zelf kan mixen O+
Ben benieuwd
  maandag 9 juli 2012 @ 14:18:35 #42
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113967024
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oké, nice.
Naja, ik zou het nu niet doen. Ga volgend jaar wel even verder kijken. En me, op advies van HPKW, inschrijven bij de woningstichting, al vraag ik me af of ik nog wel in aanmerking kom voor sociale huur. Maar even opzoeken wat de inkomensgrenzen zijn.
moet je dan geen economische binding hebben? als in: baan in de regio of daar langer dan zoveel jaar gestudeerd?

woningruil kan soms ook bij de woningbouw, dat heeft mijn bovenbuurman destijds gedaan vanuit Amersfoort naar Leiden
Kwak
  maandag 9 juli 2012 @ 14:20:03 #43
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113967076
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:18 schreef Sarabi het volgende:
Over huizen gesproken
Net te horen gekregen dat we 5e staan voor een huurhuis dat ik echt heel graag wilde -O- nog even afwachten dus maar had het beter verwacht.

Oja en ik heb muesli besteld op die site die Minilot ooit gaf waar je zelf kan mixen O+
Ben benieuwd
Ik stond zesde voor het huis dat ik in Leiden had.

Hoe werkt het bij jullie? Bij ons wordt de top 10 of top 15 uitgenodigd voor de kijkdag, en dan komt dus niet iedereen. Bij mij was alleen nummer 2 en 4 boven bij er ook, nummer 4 was snel weg, die vond het te klein, en nummer 2 heeft blijkbaar niet op tijd of niet gereageerd, dus was t alsnog voor mij!
Kwak
pi_113967090
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:17 schreef Perruche het volgende:
Zo jammer dat er zo'n groot gat zit tussen wat je max mag verdienen voor een sociale huurwoning en wat de corporaties van je eisen in de vrije sector.

Mijn vriend en ik verdienen zeer netjes, maar sommige vrije sector verhuurders vragen gewoon een inkomen van 80k (waarvan 60k van de hoofdverdiener moet zijn) voor een flat van 1200 euro ofzo.

Waar we nu zitten was de enige met ietwat redelijkere eisen.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:21:25 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113967127
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:17 schreef Perruche het volgende:
Zit jij daarboven dan?

Ik zit op ruim 28000 incl vakantiegeld.
Niet meer actief op Fok!
pi_113967161
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Het max wat je bruto per jaar mag verdienen om voor een sociale huurwoning in aanmerking te komen.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:22:43 #47
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113967175
quote:

[..]

Wat bedoel je?
bovengrens voor sociale huur. maar dat is niet overal zo volgens mij, alleen kun je dan een hogere huur gevraagd krijgen.
Kwak
  maandag 9 juli 2012 @ 14:22:49 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113967179
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

moet je dan geen economische binding hebben? als in: baan in de regio of daar langer dan zoveel jaar gestudeerd?

woningruil kan soms ook bij de woningbouw, dat heeft mijn bovenbuurman destijds gedaan vanuit Amersfoort naar Leiden
Zou kunnen, ik zoek het nog wel even uit. Hilversum zal wel buiten de regio Amersfoort vallen? :').
Niet meer actief op Fok!
pi_113967203
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik stond zesde voor het huis dat ik in Leiden had.

Hoe werkt het bij jullie? Bij ons wordt de top 10 of top 15 uitgenodigd voor de kijkdag, en dan komt dus niet iedereen. Bij mij was alleen nummer 2 en 4 boven bij er ook, nummer 4 was snel weg, die vond het te klein, en nummer 2 heeft blijkbaar niet op tijd of niet gereageerd, dus was t alsnog voor mij!
Nummer 1 krijgt een belletje om 12.00uur en mag dan aangeven wanneer hij wil komen kijken.
Wanneer hij aangeeft het huis niet te willen dan wordt de volgende uitgenodigd.
Etc :)

Dus als 5e maak je wel kans maar in ons dorp staat niet veel te huur en zeker niet zo'n huis dus ik denk dat we pech hebben.

En nu toch maar eens serieus achter een particulier huurhuis aan gaan, ook al is die meteen 100 euro per maand duurder.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:24:31 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113967238
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nummer 1 krijgt een belletje om 12.00uur en mag dan aangeven wanneer hij wil komen kijken.

Dus als 5e maak je wel kans maar in ons dorp staat niet veel te huur en zeker niet zo'n huis dus ik denk dat we pech hebben.

En nu toch maar eens serieus achter een particulier huurhuis aan gaan, ook al is die meteen 100 euro per maand duurder.
Welk dorp is dat eigenlijk? Daar waar Jan Wolkers vandaan kwam? :P
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2012 @ 14:25:11 #51
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113967267
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]

als t maar 100 scheelt zou ik dat zeker doen...
Kwak
pi_113967273
quote:

[..]

Zit jij daarboven dan?

Ik zit op ruim 28000 incl vakantiegeld.
Ja... :@. Zeker samen. En het is per gezinsinkomen :o
  maandag 9 juli 2012 @ 14:25:44 #53
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113967281
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

neuh in Broabant ergens, toch? vriendje van Sarabi had ooit wel een kamer in Wolkersville volgens mij :P
Kwak
  maandag 9 juli 2012 @ 14:26:05 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113967296
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

neuh in Broabant ergens, toch? vriendje van Sarabi had ooit wel een kamer in Wolkersville volgens mij :P
Ja daarom vraag ik het ook :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2012 @ 14:26:19 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113967301
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:25 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja... :@. Zeker samen. En het is per gezinsinkomen :o
Dan kun je toch wel iets kopen? :o.
Niet meer actief op Fok!
pi_113967327
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hahaha nee daar heeft mijn vriend tot vorig jaar gewoond.
Ik woon in hetzelfde dorp als Bart Brentjens (ja I know, niemand kent hem).
pi_113967367
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:20 schreef Novem het volgende:

[..]

Zo jammer dat er zo'n groot gat zit tussen wat je max mag verdienen voor een sociale huurwoning en wat de corporaties van je eisen in de vrije sector.

Mijn vriend en ik verdienen zeer netjes, maar sommige vrije sector verhuurders vragen gewoon een inkomen van 80k (waarvan 60k van de hoofdverdiener moet zijn) voor een flat van 1200 euro ofzo.

:D ja! Sufferds :').
  maandag 9 juli 2012 @ 14:28:19 #58
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113967377
Valt tegen hoor Vik, zeker als het een gezinsinkomen is. Je mag tegenwoordig als alleenstaande meer lenen als je hetzelfde verdient als tweeverdieners samen...
Kwak
pi_113967380
quote:

[..]

als t maar 100 scheelt zou ik dat zeker doen...
Ja maar toch 690 of 790 vind ik nog wel iets om over na te denken.
We betalen op dit moment 700 en we wilden eigenlijk iets met een lagere huur gaan zoeken.
Plus dat ik me afvraag of we genoeg verdienen voor een particuliere woning, je moet dan 4x de huurprijs kunnen op brengen per maand.
pi_113967398
quote:

[..]

Goed onthouden :D
  maandag 9 juli 2012 @ 14:29:11 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113967409
Absurd, die prijzen. Bruto 4 keer de huurprijs verdienen :'). Geen wonder dat de woningmarkt op slot zit.
Niet meer actief op Fok!
pi_113967451
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja. Ik kan een hypotheek nemen van 180 k ofzo. Maar in Ams is daar niets voor te vinden. Plus vriendje wil niet kopen. Plus ik verdien nu veel, maar wie zegt dat dat in de toekomst nog zo is? Ik spaar liever veel dat ik in een keer 50k kan aanbetalen ofzo, voor een huis waar ik dan ook lang in kan blijven :)
pi_113967456
O+ zo, dat was me een héérlijk eindje hardlopen O+

Man man man! O+
Ja doei.
pi_113967467
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Kopen is ook niet zaligmakend, lijkt me helemaal niet fijn met de crappy huizenmarkt.
We hebben er pas naar gekeken, maar een huis waar je max 5/8 jaar in blijft zitten, en de kans dat de prijzen nog verder gaan dalen ivm de evt. afschaffing van de HRA heeft ons er van af laten zien.

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat mensen die 60k vedienen niet een SOCIALE woning krijgen a 500 euro. Er is al woningnood en er zijn zoveel mensen die niet in de vrije sector kunnen huren of kunnen kopen. Het zou alleen wel aangenaam zijn als er een alternatief werd geboden dat niet direct huren voor 1200 euro is.
pi_113967501
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:29 schreef Viking84 het volgende:
Absurd, die prijzen. Bruto 4 keer de huurprijs verdienen :'). Geen wonder dat de woningmarkt op slot zit.
En het suffe is, met die kwakkelende huizenmarkt willen steeds meer mensen huren, dus ze kunnen de eisen steeds gekker maken...

Mocht ik mijn huis uit moeten dan zou ik evt wel kopen, zeker in Ams kan he het toch altijd wel verhuren :')
pi_113967553
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:30 schreef Novem het volgende:

[..]

Kopen is ook niet zaligmakend, lijkt me helemaal niet fijn met de crappy huizenmarkt.
We hebben er pas naar gekeken, maar een huis waar je max 5/8 jaar in blijft zitten, en de kans dat de prijzen nog verder gaan dalen ivm de evt. afschaffing van de HRA heeft ons er van af laten zien.

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat mensen die 60k vedienen niet een SOCIALE woning krijgen a 500 euro. Er is al woningnood en er zijn zoveel mensen die niet in de vrije sector kunnen huren of kunnen kopen. Het zou alleen wel aangenaam zijn als er een alternatief werd geboden dat niet direct huren voor 1200 euro is.
Ja, wat jij zegt dus :D.
pi_113967682
Lijstje komt daarmee op:

O: 500gram low fat yoghurt met een kleine banaan en een handje walnoten
S: 5km hardlopen
L: 2 kommen goedgevulde kippensoep en een plak brood met een beetje kaas/eiersalade
D: broodje hamburger, potato wedges met een beetje knoflookmayo
T: biertje op de boot naar NL, of een cider, even zien waar ik zin in heb :)
Ja doei.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:35:52 #68
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113967691
ik voldeed ook maar nét aan de eis van 4x bruto de huurprijs en sommige verhuurders hadden dan nog als aanvullende eis dat je minimaal 3 jaar bij je huidige werkgever al moest werken (bij tijdelijk contract) of dat je een vast contract moest hebben...

ook een leuke: huisjesmelkers die je bij aanvang ook een lege pagina in je huurcontract laten tekenen, waar ze vervolgens je akkoord tot verlaten van de woning binnen 2 weken op kunnen printen. :X heeft een vriend van mij aan t handje gehad...
Kwak
pi_113967742
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
Lijstje komt daarmee op:

O: 500gram low fat yoghurt met een kleine banaan en een handje walnoten
S: 5km hardlopen
L: 2 kommen goedgevulde kippensoep en een plak brood met een beetje kaas/eiersalade
D: broodje hamburger, potato wedges met een beetje knoflookmayo
T: biertje op de boot naar NL, of een cider, even zien waar ik zin in heb :)
}:| waar is je groente!

oO<
pi_113967765
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:35 schreef kwakz0r het volgende:
ik voldeed ook maar nét aan de eis van 4x bruto de huurprijs en sommige verhuurders hadden dan nog als aanvullende eis dat je minimaal 3 jaar bij je huidige werkgever al moest werken (bij tijdelijk contract) of dat je een vast contract moest hebben...

Maar ik werk op invalbasis dus ik weet niet hoe ze daar mee om gaan.
Plus dat ik natuurlijk nog steeds vooral geld kost (vanwege de studie) dus die particuliere huuwoning is waarschijnlijk gewoon nog te duur -O-
pi_113967772
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:35 schreef kwakz0r het volgende:

ook een leuke: huisjesmelkers die je bij aanvang ook een lege pagina in je huurcontract laten tekenen, waar ze vervolgens je akkoord tot verlaten van de woning binnen 2 weken op kunnen printen. :X heeft een vriend van mij aan t handje gehad...
:D wat!! dan had ie hopelijk ook wel een kopie voor zichzelf met gewoon een lege bladzijde?
  maandag 9 juli 2012 @ 14:39:16 #72
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113967825
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:37 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D wat!! dan had ie hopelijk ook wel een kopie voor zichzelf met gewoon een lege bladzijde?
hij heeft de woning niet genomen (t was een los blaadje geloof ik, dus nee). maar zijn huisgenoot was zo een keer uit huis gezet (Koreaanse die cello studeert en in orkesten speelt hier), dus hij rook onraad.
Kwak
pi_113967827
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:36 schreef Perruche het volgende:

[..]

}:| waar is je groente!

oO<
In de kippensoep :)
Lading wortel, bleekselderij, bosui, ui, en wat schimmel (champignons) :')
Ja doei.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:39:48 #74
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113967842
kip is mijn favoriete groente O+
Kwak
pi_113967844
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:20 schreef Novem het volgende:

[..]

ja maar zou je dan ook echt zoveel kwijt willen zijn voor je huur?

Bij mij in geen hondermiljoenjaar :X :+ Ik probeer onze vaste kosten juist zo laag mogelijk te houden :Y
pi_113967894
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:39 schreef kwakz0r het volgende:
kip is mijn favoriete groente O+
:D
  maandag 9 juli 2012 @ 14:42:35 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113967953
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:39 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Bij mij in geen hondermiljoenjaar :X :+ Ik probeer onze vaste kosten juist zo laag mogelijk te houden :Y
Voor een enigszins fatsoenlijke woning in de Randstad tel je toch algauw minimaal 700/800 inclusief GWE neer, terwijl je met een koopwoning 400-500 euro kwijt bent, netto? Aan de andere kant moet je bij een koopwoning ook defecten zelf verhelpen en bij een huurwoning niet. Al begreep ik dat particuliere verhuurders behoorlijk vervelend kunnen zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_113968078
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:39 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Nee, vandaar dat ik nu ook niet wil verhuizen.

Helaas is er niet zoveel keus in Amsterdam. Wij hebben een grote flat met een grote slaapkamer en een studeerkamer, met balkon en een terras voor 880 euro per maand. Ex. servicekosten en GWL.
DIt is echt het minimum in de vrije sector hier voor een aardige flat. Als je hetzelfde wil op Ijburg kost het je 1250 per maand, wil je dit in de stad dan kost het je 1600. Allemaal excl.

Dus we blijven voorlopig zitten waar we zitten :)
pi_113968119
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Voor een enigszins fatsoenlijke woning in de Randstad tel je toch algauw minimaal 700/800 inclusief GWE neer, terwijl je met een koopwoning 400-500 euro kwijt bent, netto? Aan de andere kant moet je bij een koopwoning ook defecten zelf verhelpen en bij een huurwoning niet. Al begreep ik dat particuliere verhuurders behoorlijk vervelend kunnen zijn.
Afhankelijk van locatie ook wel het dubbele. Particuliere verhuurders vragen voor een huis waar ik in woon 2000 euro in de maand :D _O-. Ok, dat is dan wel wat mooier en beter geïsoleerd, maar dan nog!
pi_113968122
quote:

[..]

is moeilijk iets over te zeggen. Hangt van je hypotheekvorm af, of je afbetaalt of niet en of je in een goede woning woont of niet (staat van onderhoud). Slecht onderhouden woningen kunnen een hoge VvE bijdrage hebben of de eenmalige donatie verrassingen omdat de kas niet voldoende gespekt is.
pi_113968150
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:45 schreef Novem het volgende:

[..]

Nee, vandaar dat ik nu ook niet wil verhuizen.

Helaas is er niet zoveel keus in Amsterdam. Wij hebben een grote flat met een grote slaapkamer en een studeerkamer, met balkon en een terras voor 880 euro per maand. Ex. servicekosten en GWL.
DIt is echt het minimum in de vrije sector hier voor een aardige flat. Als je hetzelfde wil op Ijburg kost het je 1250 per maand, wil je dit in de stad dan kost het je 1600. Allemaal excl.

Dus we blijven voorlopig zitten waar we zitten :)
Damn, dan mag ik niet klagen.
Het huurhuis dat wij op het oog hebben voor 780 is een 2-onder-1-kap en met een grote tuin.
Gelukkig dat ik niet naar een stad wil verhuizen.
pi_113968202
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:46 schreef Perruche het volgende:

[..]

Afhankelijk van locatie ook wel het dubbele. Particuliere verhuurders vragen voor een huis waar ik in woon 2000 euro in de maand :D _O-. Ok, dat is dan wel wat mooier en beter geïsoleerd, maar dan nog!
Dat idd.

Particulier wil ik al helemaal niet huren, je kan er niet voor onbepaalde tijd blijven meestal, de prijzen zijn belachelijk, je mag niet schilderen etc. en geen huisdieren meestal.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:49:07 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113968228
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:46 schreef Perruche het volgende:

[..]

Whoah! :o. In Den Haag zie ik het niet zo extreem. Daar kun je voor 700 à 800 een heel mooi stekkie krijgen. Met oorspronkelijke details O+. Alleen wil ik niet in Den Haag, maar in Amersfoort :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_113968252
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:48 schreef Novem het volgende:

[..]

Dat idd.

Particulier wil ik al helemaal niet huren, je kan er niet voor onbepaalde tijd blijven meestal, de prijzen zijn belachelijk, je mag niet schilderen etc. en geen huisdieren meestal.
Klopt. Eigenlijk kan je alleen via een huurvereniging en dan vrije sector, of kopen. Joy!!!
  maandag 9 juli 2012 @ 14:50:02 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113968264
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:49 schreef Perruche het volgende:

[..]

Klopt. Eigenlijk kan je alleen via een huurvereniging en dan vrije sector, of kopen. Joy!!!
Wat is vrije sector eigs? Dat is toch particulier? :@
Niet meer actief op Fok!
pi_113968272
Hallo allemaal, ik wil ook graag meedoen.
(Dit hieronder hoef je niet helemaal te lezen hoor, het is meer voor mezelf bedoeld als stok achter de deur.)

Ik ben 31 jaar, weeg nu tussen de 63 en 64 kg. (denk ik), en ben 1.66m lang. Het meest wat ik ooit gewogen heb is ongeveer 66 kg. Door beter te eten en meer te sporten heb ik dat een paar kilo omlaag gekregen. Ik zit nu op een punt dat ik alweer een jaar hetzelfde weeg. Anders eten of meer sporten lijkt geen invloed te hebben (of ik doe het niet goed). En ik wil mijn buik + zwembandjes weg (ik schat dat 58 kilo daar een mooi gewicht voor is).

Ik zit nu erg in de verleiding om een Modifast dieet te doen. Van wat ik hier zo'n beetje heb gelezen is dat vloeken in de kerk, maar ik heb er erg goede resultaten van gezien bij mensen om me heen. Mijn zusje (zelfde lengte en postuur als ik, was wel een kilo of 5 zwaarder) lukte het ook maar niet om af te vallen, maar is dit voorjaar met Modifast >10 kilo afgevallen en lijkt op gewicht te blijven. En ze ziet er gewoon echt fantastisch uit nu. Maar ik erken ook de nadelen van zo'n dieet; de kans dat je gaat jojo-en is heel erg groot.

Mijn plan: ik kijk nog even aan hoe het zich bij mijn zusje ontwikkelt: blijft ze op gewicht of gaat ze jojo-en. In de tussentijd let ik nog beter op mijn eten en sport ik regelmatig. Ik ben hier trouwens al ongeveer twee weken mee bezig. Ik ga op 28 juli op vakantie, voor die tijd wil ik resultaat zien (in centimeters of in gewicht). Het hoeft niet veel te zijn, als ik maar kan zien dat het werkt. Werkt dat niet, dan ga ik na die vakantie aan de Modifast (mits zusje niet opeens weer veel is aangekomen).

Ik fitness al best lang, gemiddeld ongeveer twee keer per week. In de winter vooral cardio en in de zomer vooral met gewichten (benchpress, squats, pull-ups, etc.). Sinds twee weken ren ik er ook bij en dat wil ik ook twee keer per week blijven doen.

Ik eet gezond, veel groente etc. Doordeweeks eet ik zo min mogelijk brood, pasta, rijst etc. In het weekend eet ik dat wel. Mijn grote valkuil is alcohol. Vroeger dronken we bijna elke avond wel 1 tot 3 glazen wijn en in het weekend nog een stuk meer (+ de hapjes die daarbij horen). Nu doordeweeks niks meer en in het weekend wat minder dan vroeger. Wel moeilijk vol te houden met borrels op het werk enzo. Maar goed, het gaat steeds beter.

Sorry voor het lange verhaal. Dit is ook een beetje bedoeld voor mezelf: een duidelijk plan waar ik me aan moet houden (en wat bovendien iedereen kan lezen ;)).
pi_113968293
quote:

[..]

Dat van die netto prijs voor een koopwoning klopt niet hoor.
Bij een hypo van 3 ton kan je een bovenwoning met 2 verdiepingen en 2/3 slaapkamers kopen in de Baarsjes, zit je al gauw op 100-1200 netto per maand aan hypotheek bij een annuiteitenhypo.
pi_113968314
Je hebt een prima gewicht, gewoon doorgaan met sporten en bewegen om de boel te tunen en dat modifast uit je hoofd slaan.
Ja doei.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:51:24 #89
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113968337
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Whoah! :o. In Den Haag zie ik het niet zo extreem. Daar kun je voor 700 à 800 een heel mooi stekkie krijgen. Met oorspronkelijke details O+. Alleen wil ik niet in Den Haag, maar in Amersfoort :P.
Den Haag heeft dan ook als enige Randstad niet echt woningnood, al jaren. Het trekt nu een beetje aan, iets fatsoenlijks onder de 600 vind je particulier al niet meer... Maar kopen kan nog steeds voor 125.000, en dan heb je toch echt minimaal 80m2 en vaak ook net opgeknapt.
Kwak
pi_113968414
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vrije sector is via een corporatie, zoals bijv Rochdale, Ymere. Die woningen zijn meestal voor onbepaalde tijd en je mag schilderen enzo.

Particulier is bijv. van mensen die hun koopwoning willen onderverhuren via bijvoorbeeld een bureau a la Direct Wonen.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:53:21 #91
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113968421
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:50 schreef Skjor het volgende:
Hallo allemaal, ik wil ook graag meedoen.
(Dit hieronder hoef je niet helemaal te lezen hoor, het is meer voor mezelf bedoeld als stok achter de deur.)

Ik ben 31 jaar, weeg nu tussen de 63 en 64 kg. (denk ik), en ben 1.66m lang. Het meest wat ik ooit gewogen heb is ongeveer 66 kg. Door beter te eten en meer te sporten heb ik dat een paar kilo omlaag gekregen. Ik zit nu op een punt dat ik alweer een jaar hetzelfde weeg. Anders eten of meer sporten lijkt geen invloed te hebben (of ik doe het niet goed). En ik wil mijn buik + zwembandjes weg (ik schat dat 58 kilo daar een mooi gewicht voor is).

Ik zit nu erg in de verleiding om een Modifast dieet te doen. Van wat ik hier zo'n beetje heb gelezen is dat vloeken in de kerk, maar ik heb er erg goede resultaten van gezien bij mensen om me heen. Mijn zusje (zelfde lengte en postuur als ik, was wel een kilo of 5 zwaarder) lukte het ook maar niet om af te vallen, maar is dit voorjaar met Modifast >10 kilo afgevallen en lijkt op gewicht te blijven. En ze ziet er gewoon echt fantastisch uit nu. Maar ik erken ook de nadelen van zo'n dieet; de kans dat je gaat jojo-en is heel erg groot.

Mijn plan: ik kijk nog even aan hoe het zich bij mijn zusje ontwikkelt: blijft ze op gewicht of gaat ze jojo-en. In de tussentijd let ik nog beter op mijn eten en sport ik regelmatig. Ik ben hier trouwens al ongeveer twee weken mee bezig. Ik ga op 28 juli op vakantie, voor die tijd wil ik resultaat zien (in centimeters of in gewicht). Het hoeft niet veel te zijn, als ik maar kan zien dat het werkt. Werkt dat niet, dan ga ik na die vakantie aan de Modifast (mits zusje niet opeens weer veel is aangekomen).

Ik fitness al best lang, gemiddeld ongeveer twee keer per week. In de winter vooral cardio en in de zomer vooral met gewichten (benchpress, squats, pull-ups, etc.). Sinds twee weken ren ik er ook bij en dat wil ik ook twee keer per week blijven doen.

Ik eet gezond, veel groente etc. Doordeweeks eet ik zo min mogelijk brood, pasta, rijst etc. In het weekend eet ik dat wel. Mijn grote valkuil is alcohol. Vroeger dronken we bijna elke avond wel 1 tot 3 glazen wijn en in het weekend nog een stuk meer (+ de hapjes die daarbij horen). Nu doordeweeks niks meer en in het weekend wat minder dan vroeger. Wel moeilijk vol te houden met borrels op het werk enzo. Maar goed, het gaat steeds beter.

Sorry voor het lange verhaal. Dit is ook een beetje bedoeld voor mezelf: een duidelijk plan waar ik me aan moet houden (en wat bovendien iedereen kan lezen ;)).
als je zo weinig overgewcith hebt moet je niet gaan modifasten hoor. dan leer je niet hoe je het moet onderhouden en zit t er zo weer aan.

modifast is geschikt voor mensen met morbide obesitas bij wie de noodzaak van snel afvallen zo hoog is dat de manier waarop ondergeschikt is aan het resultaat...
Kwak
pi_113968437
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, ams is wel een beetje te extreem. Als je niet in het oude centrum wil (mijn huis is van het jaar 1200 ofzo :D) maar wel binnen de ring kan het wel iets goedkoper, maar er is zoveel vraag!

Dit huis bijv. is kleiner en slechtere locatie waar ik woon, maar wel 1350 in de maand, kaal.

De meeste huizen te huur zijn wel veel groter dan het mijne :D
pi_113968469
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, maar als je het via een woningbouwstichting doet noemt men het vaak "vrije sector" ipv "particulier". Dan huur je het dus niet van een individu maar wel van een soort van betrouwbare organisatie.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:54:22 #94
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113968470
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Den Haag heeft dan ook als enige Randstad niet echt woningnood, al jaren. Het trekt nu een beetje aan, iets fatsoenlijks onder de 600 vind je particulier al niet meer... Maar kopen kan nog steeds voor 125.000, en dan heb je toch echt minimaal 80m2 en vaak ook net opgeknapt.
Idd, genoeg keus.

Kijk dit dan: http://www.funda.nl/koop/(...)at-119/omschrijving/

Dat is toch niks? :o

Goed, even werken :').
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2012 @ 14:54:59 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113968490
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:53 schreef Novem het volgende:

[..]

Vrije sector is via een corporatie, zoals bijv Rochdale, Ymere. Die woningen zijn meestal voor onbepaalde tijd en je mag schilderen enzo.

Particulier is bijv. van mensen die hun koopwoning willen onderverhuren via bijvoorbeeld een bureau a la Direct Wonen.
Oh ja :). Maar vrije sector is ook schreeuwend duur, denk ik.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2012 @ 14:55:37 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113968517
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:53 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja, ams is wel een beetje te extreem. Als je niet in het oude centrum wil (mijn huis is van het jaar 1200 ofzo :D) maar wel binnen de ring kan het wel iets goedkoper, maar er is zoveel vraag!

Dit huis bijv. is kleiner en slechtere locatie waar ik woon, maar wel 1350 in de maand, kaal.

De meeste huizen te huur zijn wel veel groter dan het mijne :D
Lekker donker ook :P.

Wel vet hoor om in zo'n oud huis te wonen _O_.
Niet meer actief op Fok!
pi_113968532
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Lekker donker ook :P.

Wel vet hoor om in zo'n oud huis te wonen _O_.
Ja, al is dit wel een slechte foto. Iemand die ik ken woonde daar toen die woningen nog niet opgeknapt waren en toen had je gewoon voor en achter ramen (amsterdamse pijpenla!). Mijn huis heeft echt veel licht, vooral in de woonkamer en keuken. Ik bof :')
Ik ga ook even werken :')
pi_113968549
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:53 schreef Novem het volgende:

[..]

Dan bedoel ik trouwens ook vrije sector.....
  maandag 9 juli 2012 @ 14:56:49 #99
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113968556
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Idd, genoeg keus.

Kijk dit dan: http://www.funda.nl/koop/(...)at-119/omschrijving/

Dat is toch niks? :o

Goed, even werken :').
bij mij om de hoek is dat!

@Novem: particulier is in Den Haag vaak wel voor onbepaalde tijd hoor! In mijn wijk is 90% koopwoningen, maar ontzettend veel wordt doorverhuurd via makelaars of bureaus. Ook een probleem, er is veel overbewoning door bijv. Polen in de buurt, Ik heb er geen last van, maar er is bij.v weinig parkeerruimte, en door de onderhuur loopt het onderhoud op de huizen nogal achter. Ook verslonst de buurt best wel omdat niemand zich "eigenaar" van de buurt voelt...
Kwak
pi_113968570
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:50 schreef motorbloempje het volgende:
Je hebt een prima gewicht, gewoon doorgaan met sporten en bewegen om de boel te tunen en dat modifast uit je hoofd slaan.
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als je zo weinig overgewcith hebt moet je niet gaan modifasten hoor. dan leer je niet hoe je het moet onderhouden en zit t er zo weer aan.

modifast is geschikt voor mensen met morbide obesitas bij wie de noodzaak van snel afvallen zo hoog is dat de manier waarop ondergeschikt is aan het resultaat...
Ja, jullie hebben ook wel gelijk. En ik was zelf altijd heel erg tegen dat soort diëten. Maar ik ben echt overdonderd met de goede resultaten die het laatste jaar heb gezien. Dat wil ik ook ;). Maar goed eerst nog even op de andere manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')