abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114062289
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nee, dat is juist de reden waarom ik je vraag waar je op in wilt gaan.

Op dit moment post je alleen een link, kan ik vrij weinig mee. Nou ja, ik zou 30 links terug kunnen posten maar daar schieten we niet echt iets mee op.

[..]

Oh nee, komt de cognitieve dissonantie weer te dichtbij en moet je weer op de man spelen?

Het is vrij simpel, je kunt niet beargumenteren waarom je tegen vaccinatie bent maar blijft het wel proberen, waardoor je jezelf in de meest onmogelijke kronkels werkt. Zodra iemand dat aan geeft, weet je niks terug te zeggen en ga je maar weer lekker veilig de ander beledigen om toch maar het laatste woord te hebben, nou alsjeblieft, pak hem maar lekker.
nee ik ben je niet aan het beledigen, maar je bent net een pitbull die zich ergens in vast bijt.
(of om in de gebruikte term te blijven, een bloedzuiger die maar niet los wil laten)

wat jij wilt mop :*
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:52:03 #277
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114062388
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:49 schreef new_moon het volgende:
nee ik ben je niet aan het beledigen, maar je bent net een pitbull die zich ergens in vast bijt.
(of om in de gebruikte term te blijven, een bloedzuiger die maar niet los wil laten)
Wat is er in hemelsnaam mis met duidelijkheid vragen als je links en teksten enkel onduidelijkheid oproepen? Misschien zou je eens hand in eigen boezem kunnen steken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 14:54:49 #278
249559 crew  Lavenderr
pi_114062506
quote:
5s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat is er in hemelsnaam mis met duidelijkheid vragen als je links en teksten enkel onduidelijkheid oproepen? Misschien zou je eens hand in eigen boezem kunnen steken.
Goed idee Ms Cc
pi_114062530
ik heb niet de intentie om mensen hun mening te veranderen?

het ging om de stelling dat artsen een eed afleggen en vervolgens lang niet altijd in het belang van de patient handelen.
en dat was het

mensen zoals oompaloompa etc maken het allemaal zo ingewikkeld

vergeet niet dat fok geen wetenschapsforum is!
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:58:12 #280
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_114062683
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:30 schreef new_moon het volgende:

[..]

waarom én vaccineren voor 12 jaar én bevolkingsonderzoek vanaf 30,
dubbele kosten?

en laten we vervolgens lekker gaan bezuinigen op ouderenzorg, jouw en mijn ouders!
Appels en peren. De kosten van het vaccineren verdien je terug omdat je minder mensen hoeft te genezen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:59:36 #281
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_114062765
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:55 schreef new_moon het volgende:
ik heb niet de intentie om mensen hun mening te veranderen?

het ging om de stelling dat artsen een eed afleggen en vervolgens lang niet altijd in het belang van de patient handelen.
en dat was het

mensen zoals oompaloompa etc maken het allemaal zo ingewikkeld

vergeet niet dat fok geen wetenschapsforum is!
De echte wereld is dan ook een stuk ingewikkelder dan je lijkt te denken :D Daarom kunnen we het nog wel proberen uit te leggen. Die afwegingen (kosten/baten) rond behandelingen bijv.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_114062927
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De echte wereld is dan ook een stuk ingewikkelder dan je lijkt te denken :D Daarom kunnen we het nog wel proberen uit te leggen. Die afwegingen (kosten/baten) rond behandelingen bijv.
:s) gelukkig hebben we hier op fok "jullie" nog!

maar doe geen moeite het uit te leggen, iets met dovemansoren en eigen mening, en iets met "als je zo graag de wetenschapper uithangt kun je beter op een ander forum en ander subforum (dus niet BNW)) terecht" :W
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:06:24 #283
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114063083
Via het artikel wel op deze affaire gestuit, vermakelijk leesvoer :P

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Houtsmuller

quote:
In de boeken beweerde Houtsmuller dat hij zichzelf, met behulp van zijn dieet, had genezen van een uitgezaaide en niet meer te behandelen vorm van kanker, een melanoom op het been. Naar eigen zeggen is Houtsmuller eind december 1997, na publicatie van zijn boek "Niet toxische tumortherapie", door zijn oncoloog ervan op de hoogte gesteld dat er helemaal geen uitzaaiingen van het melanoom geweest waren, en dat de claim in het boek dat hij zichzelf van een melanoom met uitzaaiingen had genezen dus niet klopte. Houtsmuller heeft echter in 1998[2]in het openbaar nog tweemaal volgehouden dat er wel sprake was van onbehandelbaar kanker, namelijk in een publicatie in Gezondheidsnieuws van december 1998 en een publicatie in TV-studio van juni/juli 1998.
Naar eigen zeggen heeft Houtsmuller begin 1998 de uitgever op de hoogte gesteld dat er geen sprake was van onbehandelbare kanker met uitzaaingen. Dit is vervolgens openbaar gemaakt middels een inlegvel bij het boek "Niet toxische tumortherapie". Later heeft hij de onjuistheid van z'n eerdere beweringen bevestigd in een aantal interviews, waaronder een tv-interview door Sonja Barend in het televisieprogramma B&W op 22 maart 1999.[3] Hij heeft in dat interview toegegeven dat er bij hem, in tegenstelling tot wat hij in zijn boek beweert, geen sprake was van onbehandelbaar kanker, maar dat het melanoom middels een chirurgische excisie volledig was verwijderd. Ter verdediging beweerde hij dat hij jarenlang door zijn eigen artsen op het verkeerde been zou zijn gezet.
Waarschijnlijk wel heel veel geld met dat boek verdiend :')
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_114063108

[ Bericht 100% gewijzigd door new_moon op 11-07-2012 15:07:55 ]
pi_114063141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

maar ik ben dankbaar dat er zulke slimme mensen als jij rondlopen
anders waren we natuurlijk reddeloos verloren
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:17:36 #286
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114063653
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:06 schreef oompaloompa het volgende:
Via het artikel wel op deze affaire gestuit, vermakelijk leesvoer :P

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Houtsmuller

[..]

Waarschijnlijk wel heel veel geld met dat boek verdiend :')
Haha slechts 8 jaar geleden gaf de man nog lezingen en heeft hij zelfs een prijs gekregen omdat "hij zich de afgelopen jaren bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt voor de orthomoleculaire geneeskunde. "

Een bewezen oplichter is inderdaad het beste uithangbord voor je zogenaamd wetenschappelijk veld...

Kosten voor lidmaatschap van de vereniging? slechts 575 euro voor een jaar.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:27:55 #287
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114064138
Maar goed dat het stuk in het Nederlands was, Coos is niet zo goed in engels :N
quote:
Coos Beunk

In 1966 I'm graduated as a doctor and over 18 years worked as a GP. In this role, I felt always unfortunately. During my training in mainstream medicine, I had not learned to look for the causes of diseases, that's why I did not go beyond symptom management. Only when I came in contact with the additive medicine I was understanding and I was able to get people actually better.
:D

quote:
Eating a lot of salmiac liquorice makes you sneeze, what will not stop even after you stopped using it. The sneezing may retain for years and will only discontinue after using Salmiac D30 or a higher potential.
Och die ome Coos is me er toch eentje!

quote:
Calcium is often not needed since there is enough in the usual nourishment. You will only have a deficiency of calcium if you use a lot of milk or coca cola.
quote:
Cows do not want to drink milk but mainly grass.
quote:
In my general practioner practice I had a patient who had to sneeze day and night. She appeared to be allergic to her own huidschilfers .
Voor de leek, salmiac D30 betekent salmiac die 1/1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 verdund met water is. De kans dat er daadwerkelijk nog 1 molecuul aanwezig is, is .00001% ongeveer, het is dus puur water.

[ Bericht 12% gewijzigd door oompaloompa op 11-07-2012 15:37:49 ]
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:24:25 #288
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114070340
Iemand zin om over de DSM-V te ouwehoeren?
(diagnostic and statistical manual of mental disorders)

DSM is in principe het naslagwerk dat professionele psychologen / psychiaters gebruiken bij diagnose.
Op dit moment wordt de DWM-IV gebruikt http://en.wikipedia.org/w(...)_of_Mental_Disorders
En is men bezig de DSM-V te maken die volgend jaar beschikbaar zou moeten zijn.

Er zijn een aantal momenten geweest waarin professionals de DSM mochten bekijken feedback mochten geven. Er is erg veel kritiek geuit, tot het punt dat de voorzitter van de DSM 2 opgestapt is uit de commissie en publiekelijk zijn kritiek heeft geuit & tegelijkertijd is er een handtekening-actie geweest om weer twee anderen uit de commissie te krijgen. Een omdat hij opelijk transsexualiteit als aandoening bestempelde, de ander omdat hij blijkbaar aan nogal wat pseudoscience heeft gedaan.

zie b.v. http://en.wikipedia.org/wiki/DSM-5#Criticism

Dit is een minder wiki/opsomming van feiten stuk dat duidelijk de kritiekpunten aangeeft http://www.sfgate.com/new(...)der-fire-2295555.php
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 18:41:21 #289
249559 crew  Lavenderr
pi_114073853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:24 schreef oompaloompa het volgende:
Iemand zin om over de DSM-V te ouwehoeren?
(diagnostic and statistical manual of mental disorders)

DSM is in principe het naslagwerk dat professionele psychologen / psychiaters gebruiken bij diagnose.
Op dit moment wordt de DWM-IV gebruikt http://en.wikipedia.org/w(...)_of_Mental_Disorders
En is men bezig de DSM-V te maken die volgend jaar beschikbaar zou moeten zijn.

Er zijn een aantal momenten geweest waarin professionals de DSM mochten bekijken feedback mochten geven. Er is erg veel kritiek geuit, tot het punt dat de voorzitter van de DSM 2 opgestapt is uit de commissie en publiekelijk zijn kritiek heeft geuit & tegelijkertijd is er een handtekening-actie geweest om weer twee anderen uit de commissie te krijgen. Een omdat hij opelijk transsexualiteit als aandoening bestempelde, de ander omdat hij blijkbaar aan nogal wat pseudoscience heeft gedaan.

zie b.v. http://en.wikipedia.org/wiki/DSM-5#Criticism

Dit is een minder wiki/opsomming van feiten stuk dat duidelijk de kritiekpunten aangeeft http://www.sfgate.com/new(...)der-fire-2295555.php
Ik hou het wel bij lezen, weet niets van deze materie, maar spui!!
pi_114073898
Zo'n DSM vind ik nogal wat. Volgens de DSM heb ik ADHD, samen met de helft van mijn vrienden.

Maat van me is zelfs eens een keer dat gaan testen en heeft zo'n vragenlijst ingevuld, beweerde die vrouw dat ie ADHD had en hij kreeg direct medicatie voorgeschreven :') verkocht natuurlijk :')
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 18:44:18 #291
249559 crew  Lavenderr
pi_114073982
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:42 schreef boyv het volgende:
Zo'n DSM vind ik nogal wat. Volgens de DSM heb ik ADHD, samen met de helft van mijn vrienden.

Maat van me is zelfs eens een keer dat gaan testen en heeft zo'n vragenlijst ingevuld, beweerde die vrouw dat ie ADHD had en hij kreeg direct medicatie voorgeschreven :') verkocht natuurlijk :')
Dat is vreemd dat hij dat meteen voorgeschreven kreeg. Daar gaat een traject aan vooraf toch?
pi_114074095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is vreemd dat hij dat meteen voorgeschreven kreeg. Daar gaat een traject aan vooraf toch?
Geen idee, binnen een week had hij Ritalin.
pi_114074991
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, het wordt ook gebruikt als diagnostisch middel. Na het eerste bezoek aan de dokter/psych krijg je direct een recept mee.

Als je zegt dat het werkt krijg je later nieuwe recepten. Handig als je wil dealen op het schoolplein. :{w
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 19:11:35 #294
249559 crew  Lavenderr
pi_114075175
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Nee, het wordt ook gebruikt als diagnostisch middel. Na het eerste bezoek aan de dokter/psych krijg je direct een recept mee.

Als je zegt dat het werkt krijg je later nieuwe recepten. Handig als je wil dealen op het schoolplein. :{w
Nou, ik heb van nabij meegemaakt dat een jongen ook adhd gediagnosticeerd is maar die moest naar een paar instanties waaronder de psycholoog voor hij -na 6 wk!-zijn pillen kreeg.
pi_114075203
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, ik heb van nabij meegemaakt dat een jongen ook adhd gediagnosticeerd is maar die moest naar een paar instanties waaronder de psycholoog voor hij -na 6 wk!-zijn pillen kreeg.
Beetje afhankelijk van de arts denk ik. :)
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 19:15:08 #296
249559 crew  Lavenderr
pi_114075347
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Beetje afhankelijk van de arts denk ik. :)
En de pillen kreeg hij in het begin van de docent en later van zijn ouders, dus geen gedeal op het schoolplein :N
pi_114075404
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En de pillen kreeg hij in het begin van de docent en later van zijn ouders, dus geen gedeal op het schoolplein :N
Heel verstandig. :Y

Fijn om te horen ook dat mensen nog gezamenlijk zorg dragen voor elkaars kinderen, ipv "hier is je pillendoos en hou je koest". :)
  woensdag 11 juli 2012 @ 19:23:50 #298
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114075718
Dat is een beetje het probleem met de DSM, aan de ene kant is het bedoeld als guideline en zeker niet als checklist, in de praktijk blijkt echter dat door zowel bezuinigingen alsmede dat alleen psychiaters medicijnen voor mogen schrijven terwijl psychologen vaak het contact met de patient hebben, dat de dsm vaak als een soort van checklist gebruikt wordt. Zeker als je dan ziektebeelden op neemt die niet helemaal gevalideerd zijn etc. loop je het risico dat er een enorme overdiagnosticering plaatsvindt.
(iets dat dan ook weer in het belang van medicijnfabrikanten is die weer een vinger in de pap hebben)
  woensdag 11 juli 2012 @ 19:25:11 #299
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114075779
Wat dan weer wel mooi is vind ik, is dat de grootste kritiek en de georganiseerde tegenbeweging allemaal uit het eigen veld komen. Het is dus tekenend dat alle symptomen van een marktwerkingssysteem in de zorg wel degelijk aangekaart wordt door de mensen die er in werken. Als iets laat dat juist de oprechtheid van de grote groep zien.
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:19:55 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114078135
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:23 schreef oompaloompa het volgende:
Dat is een beetje het probleem met de DSM, aan de ene kant is het bedoeld als guideline en zeker niet als checklist, in de praktijk blijkt echter dat door zowel bezuinigingen alsmede dat alleen psychiaters medicijnen voor mogen schrijven terwijl psychologen vaak het contact met de patient hebben, dat de dsm vaak als een soort van checklist gebruikt wordt. Zeker als je dan ziektebeelden op neemt die niet helemaal gevalideerd zijn etc. loop je het risico dat er een enorme overdiagnosticering plaatsvindt.
(iets dat dan ook weer in het belang van medicijnfabrikanten is die weer een vinger in de pap hebben)
Ja en anders is er een flinke onderdiagnosering en dat lijkt me erger. Het is juist ook het niet goed toepassen en tijdstekort wat tot overdiagnosering lijdt (het is te gemakkelijk om het alleen bij BF te leggen) daarnaast de druk uit de maatschappij om toch vooral een gepaste oplossing te krijgen voor hun problemen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')