abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116479255
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:15 schreef Basp1 het volgende:

Dit mislukkende experiment heeft 600 directe shop banen gekost. Qau handhaving heeft de overheid zo'n 100 agenten ingezet.
Het aantal banen wat het op straat oplevert is onbekend. :P
pi_116480746
Onno Hoes lijkt wel een chimpansee geworden.
pi_116483469
Erg weinig over de wietpas in dat stukje nieuwsuur alleen maar wat soundbytes. Rutte kwam ook even aan het woord die liet als je het wilt horen wel doorschemeren dat hij het wel met hoes waarschijnlijk eens is dat de huidige invoering van de wietpas niet werkt zoals opstelten bedacht had. Maar dat we nog wel op meer evaluaties moeten wachten.
pi_116483805
Ik vond het wel interessant hoe een onderscheid gemaakt werd (door Hoes, dacht ik?) tussen de 'hogere segmenten' wietgebruikers die naar Amsterdam komen en het 'scum' dat naar de plaatsen bij de grens komt. Komt ook wel overeen met wat ik eerder vandaag hier schreef.

Zou het niet een redelijk compromis zijn om in het zuiden van het land alleen de registratie af te schaffen (zoals Hoes voorstelt) en verder de status-quo te handhaven?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2012 23:17:40 ]
pi_116484304
Waarom zijn de belgische en franse toeristen in de grensprovincies nu meteen het scum en de binnenvliegende hypocriete amerikanen wel gewenst. Belachelijk dat we vinden dat we daarop dan ondercheid moeten gaan maken. Pak dan die belgen en fransen aan bij de grenzen als de zogenaamde smokkel het struikelpunt zou zijn.

Heel leuk als ze deze duale weg in zouden gaan, maar waarom moet ik me dan wel als nederlander dubbel legitimeren in de grensshops maar in andere provincies niet. Dan worden in mijn optiek burgers in provincies anders behandeld dat kan toch niet de bedoeling zijn. Of mag ik jaarlijks de tijd en de kosten van mijn extra GBA bewijs bij de belasting gaan aftrekken.
pi_116485125
Er is niks mis mee om verschillende locaties verschillend te behandelen. Dat gebeurt ook op zo veel andere punten, van bestemmingsplannen tot de leges voor gemeentelijke diensten.

En er zit gewoon wel degelijk een gigantisch verschil tussen beide doelgroepen. Ik woon nu in Amsterdam en hier is het met de toeristen over het algemeen gewoon leuk en gezellig.

Maar ik heb ook een paar jaar in Duitsland gewoond en regelmatig de trein naar Venlo gepakt, en wat daar dan allemaal voor raar volk inzat... Echt van die stereotype drugsverslaafden, die er verlept uitzien en zich raar gedragen (en vermoedelijk sociale outcasts zijn) en met als enige doel naar Venlo komen om de coffeeshop in te duiken en dan de eerstvolgende trein terug te pakken. Dat gaf toch wel een unheimisch gevoel en ik kan het heel goed begrijpen dat plaatsen zoals Venlo dat soort toeristen liever kwijt dan rijk zijn.
pi_116485573
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 23:27 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zijn de belgische en franse toeristen in de grensprovincies nu meteen het scum en de binnenvliegende hypocriete amerikanen wel gewenst.
Dat vond ik ook wel een vreemd onderscheid.

Wat ze bedoelden was waarschijnlijk dat ze in Amsterdam een tijdje blijven en aan de grens alleen halen en weer weg zijn. Lijkt mij dus dat je van de tweede groep minder last hebt.
pi_116485578
Ik pak ook wel een uit tilburg de trein naar amsterdam wat daar toch allemaal voor raar volk in zit. Nee dat zijn annecdotische bewijzen en doen niet ter zake. Dat unheimisch gevoel is ook alleen iets subjectief in jou beleving.

Zoals ik al stelde dan voeren ze grenscontroles uit als ze zogenaamd denken dat dat volk alleen maar wiet exporteerd.

Bestemmingsplannen en leges is heel wat anders als een groep cannabisconsumenten in 3 provincies totaal anders behandelen als in de rest van nederland.

Venlo had die toeristen graag behouden ze hadden zelfs plannen om een wietboulevard aan de grens aan te leggen. Waarom zou je handelaren miljoenen euroos omzet door de neus willen boren omdat we selectief met overlast criteria willen omgaan.
pi_116485733
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 september 2012 00:02 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat vond ik ook wel een vreemd onderscheid.

Wat ze bedoelden was waarschijnlijk dat ze in Amsterdam een tijdje blijven en aan de grens alleen halen en weer weg zijn. Lijkt mij dus dat je van de tweede groep minder last hebt.
Een amerikaan die niet tegen wiet kan en kotsend over de wallen kruipt geeft meer overlast als een regelmatig blowende belg die naar nl komt zijn auto op een betaalde parkeerplaats zet en in de shop wat koopt vervolgens nog naar een friettent gaat om zijn vreetkick te stillen. ;)
pi_116485771
Alleen die Amerikaan geeft nog een lading van zijn geld uit in de stad.

Daarom mag dat wel.
pi_116485852
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 00:03 schreef Basp1 het volgende:
Ik pak ook wel een uit tilburg de trein naar amsterdam wat daar toch allemaal voor raar volk in zit. Nee dat zijn annecdotische bewijzen en doen niet ter zake. Dat unheimisch gevoel is ook alleen iets subjectief in jou beleving.
Niet alleen in mijn beleving, maar dus ook in die van bijv. bepaalde vooraanstaande politici. Een puur anecdotisch voorbeeld dus? Nee.

quote:
Zoals ik al stelde dan voeren ze grenscontroles uit als ze zogenaamd denken dat dat volk alleen maar wiet exporteerd.
Dat was volgens mij niet het enige probleem hoor.

quote:
Bestemmingsplannen en leges is heel wat anders als een groep cannabisconsumenten in 3 provincies totaal anders behandelen als in de rest van nederland.
Nogmaals: het zijn voor een aanzienlijk deel een heel ander soort wietconsumenten die je hiermee verschillend behandelt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 00:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een amerikaan die niet tegen wiet kan en kotsend over de wallen kruipt geeft meer overlast als een regelmatig blowende belg die naar nl komt zijn auto op een betaalde parkeerplaats zet en in de shop wat koopt vervolgens nog naar een friettent gaat om zijn vreetkick te stillen. ;)
Wat een pareltje. Een goede kanshebber voor de hoofdprijs voor kromme vergelijkingen maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2012 00:11:40 ]
pi_116485986
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 00:03 schreef Basp1 het volgende:
Venlo had die toeristen graag behouden ze hadden zelfs plannen om een wietboulevard aan de grens aan te leggen. Waarom zou je handelaren miljoenen euroos omzet door de neus willen boren omdat we selectief met overlast criteria willen omgaan.
Wat was het hoofddoel van die wietboulevard - meer geld verdienen aan drugstoerisme, of de drugstoeristen verleiden om buiten de stad te blijven?
pi_116486016
Die belg heeft een pistool bij zich en daarom krijgt hij gratis zijn wiet en friet. Dat was de overlast nu weten we het. :D

Om even op overlast terug te komen mijn pa woonde in het centrum van maastricht maar juist die studenten waar hoes zo over aan het pochen was gaven hem veel meer geluids overlast van 22.00 tot 05.00 uur als de stonede rondslingerende belgen, die om 22.00 uur wel uit het straat beeld verdwenen zijn. De prioriteiten voor handhaving die weten we wel waarop onze bestuurders inzetten dat zijn niet de dronken studenten.
  vrijdag 7 september 2012 @ 00:34:09 #239
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_116486417
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 00:17 schreef Basp1 het volgende:
Die belg heeft een pistool bij zich en daarom krijgt hij gratis zijn wiet en friet. Dat was de overlast nu weten we het. :D

Om even op overlast terug te komen mijn pa woonde in het centrum van maastricht maar juist die studenten waar hoes zo over aan het pochen was gaven hem veel meer geluids overlast van 22.00 tot 05.00 uur als de stonede rondslingerende belgen, die om 22.00 uur wel uit het straat beeld verdwenen zijn. De prioriteiten voor handhaving die weten we wel waarop onze bestuurders inzetten dat zijn niet de dronken studenten.
Die politici waren zelf vroeger dronken studenten, do the math.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_116487428
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 00:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet alleen in mijn beleving, maar dus ook in die van bijv. bepaalde vooraanstaande politici. Een puur anecdotisch voorbeeld dus? Nee.

[..]

Dat was volgens mij niet het enige probleem hoor.

[..]

Nogmaals: het zijn voor een aanzienlijk deel een heel ander soort wietconsumenten die je hiermee verschillend behandelt.

[..]

Wat een pareltje. Een goede kanshebber voor de hoofdprijs voor kromme vergelijkingen maken.
Dus jij bent de enige die 'anekdotisch bewijs' mag aanleveren?
What Would Goku Do
pi_116487583
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2012 00:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die politici waren zelf vroeger dronken studenten, do the math.
En nu zijn het hun zonen en dochters.
pi_116488834
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 00:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat was het hoofddoel van die wietboulevard - meer geld verdienen aan drugstoerisme, of de drugstoeristen verleiden om buiten de stad te blijven?
Parkeeroverlast tegen te gaan voor de shops. Het bizarre daaraan is dat we natuurlijk eigenlijk allang regels hebben om deze overlast tegen te gaan, maar deze bestaande regels handhaven is blijkbaar te moeilijk voor onze bestuurders. Die maken liever nog meer regels erbij zodat er nog minder gehandhaafd kan worden, en er een grote onderwereld ontstaat, en er ook hierdoor weer een groter ambtenaren apparaat verantwoord kan worden. Hoe dom zijn we wel niet dat we daar als maatschappij intrappen.

En natuurlijk ook meer geld verdienen aan meer toeristen ons huidige leven draait toch alleen maar om geld en niet meer zo veel om welzijn.

De hypocrisie overheerst bij deze discussie over de wietpas waarbij de overheid een eenduidig beleid zou moeten gaan voeren en niet op meerdere benen hinken. Dus ook de aanvoer aan shops regeuleren, maar dat zal voor de conservatieven wel een paar stappen te ver zijn.
pi_116489375
Nou ja, Rutte heeft nu gezegd dat het opheffen van de wietpas zeker geen prioriteit heeft bij hem. Dus van de VVD hoef je echt niets te verwachten.
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 september 2012 @ 09:48:47 #244
7889 tong80
Spleenheup
pi_116490245
EINDHOVEN/DEN BOSCH - Burgemeesters van Eindhoven, Tilburg, Den Bosch en Breda gaan niet mee met hun Maastrichtse collega Onno Hoes, die plots voor afschaffing van de wietpaswet pleit. Volgens de burgemeesters is er 'geen aantoonbare waarneembare overlast door straathandel', die in Maastricht de spuigaten uit loopt.
De wietpas moet via registratie van leden buitenlanders uit de coffeeshops houden. Drugstoeristen zijn vooral in Limburg een probleem. Na invoering van de wet bezwoer Hoes aanvankelijk dat alles koek en ei was in zijn stad, hoewel tv-reportages anders lieten zien.

Toen woensdag de eerste straatdealers voor de rechter kwamen en met boetes van enkele tientjes naar huis konden, draaide Hoes 180 graden. De toeristen is hij kwijt, maar omdat ook Nederlanders zich niet registreren in de shops, ligt de handel op straat, zegt hij, met alle criminaliteit van dien. Hoes wil de registratie kwijt en de shops openstellen voor wie kan bewijzen dat hij Nederlander is.

Premier Mark Rutte wil later dit jaar met gemeenten de bezwaren tegen de 'wietpas' bespreken. Dat zei hij donderdagavond in het televisieprogramma Nieuwsuur. Het is volgens Rutte (VVD) verstandig om praktische problemen die zich bij de uitvoering van beleid voordoen, onder ogen te zien.

Maar hij wil niet nu al zeggen „wat we ermee gaan doen”. Dat moet volgens hem in gezamenlijk overleg tussen het kabinet en de lokale autoriteiten. Rutte denkt dat het goed is om met die gemeenten te bespreken wat de lessen zijn die tot nu toe zijn geleerd en ook te kijken of er aanpassingen nodig zijn.

Burgemeester Hoes krijgt steun van andere gemeenten in Zuid-Limburg met coffeeshops. Wie wiet wil kopen in een coffeeshop in Zuid-Nederland, moet sinds 1 mei lid worden en zich registreren

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_116490819
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:48 schreef tong80 het volgende:
EINDHOVEN/DEN BOSCH - Burgemeesters van Eindhoven, Tilburg, Den Bosch en Breda gaan niet mee met hun Maastrichtse collega Onno Hoes, die plots voor afschaffing van de wietpaswet pleit. Volgens de burgemeesters is er 'geen aantoonbare waarneembare overlast door straathandel', die in Maastricht de spuigaten uit loopt.

Tong80 zou je ook de bron erbij kunnen zetten, want voglens mij heeft omroep brabant wat journalistiek werk gedaan maar daar staat dan wel het volgende bij, en dit lijkt herop alsof er wederom door halve journalisten weer eens iets verdraait wordt.

quote:
pi_116490933
Ja zoals ik het las hebben ze aan Van Gijzel van Eindhoven ook alleen gevraagd of hij die overlast van straatdealers herkent en daar antwoord hij ontkennend op. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij tegen afschaffing van de wietpas is.
pi_116506350
VVD draait er ook altijd omheen he..
Ze veroorzaken JUIST dat hun kinderen straks overal drugs aangeboden krijgen.

(vanaf 8:55)
  vrijdag 7 september 2012 @ 18:31:01 #248
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_116507227
Ha ha die Hoes. Dat uitgerekend hij als eerste der nieuwbakken wet-en-orde burgemeesters de boel weer in twijfel trekt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 7 september 2012 @ 19:24:26 #249
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116509078
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:31 schreef Ringo het volgende:
Ha ha die Hoes. Dat uitgerekend hij als eerste der nieuwbakken wet-en-orde burgemeesters de boel weer in twijfel trekt.
Draaikont, maar had je iets anders verwacht? ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 7 september 2012 @ 23:10:22 #250
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_116522379
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:24 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Draaikont, maar had je iets anders verwacht? ;)
Nou ja, het was degene met de grootste bek.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')