Het aantal banen wat het op straat oplevert is onbekend.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:15 schreef Basp1 het volgende:
Dit mislukkende experiment heeft 600 directe shop banen gekost. Qau handhaving heeft de overheid zo'n 100 agenten ingezet.
Dat vond ik ook wel een vreemd onderscheid.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:27 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zijn de belgische en franse toeristen in de grensprovincies nu meteen het scum en de binnenvliegende hypocriete amerikanen wel gewenst.
Een amerikaan die niet tegen wiet kan en kotsend over de wallen kruipt geeft meer overlast als een regelmatig blowende belg die naar nl komt zijn auto op een betaalde parkeerplaats zet en in de shop wat koopt vervolgens nog naar een friettent gaat om zijn vreetkick te stillen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat vond ik ook wel een vreemd onderscheid.
Wat ze bedoelden was waarschijnlijk dat ze in Amsterdam een tijdje blijven en aan de grens alleen halen en weer weg zijn. Lijkt mij dus dat je van de tweede groep minder last hebt.
Niet alleen in mijn beleving, maar dus ook in die van bijv. bepaalde vooraanstaande politici. Een puur anecdotisch voorbeeld dus? Nee.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:03 schreef Basp1 het volgende:
Ik pak ook wel een uit tilburg de trein naar amsterdam wat daar toch allemaal voor raar volk in zit. Nee dat zijn annecdotische bewijzen en doen niet ter zake. Dat unheimisch gevoel is ook alleen iets subjectief in jou beleving.
Dat was volgens mij niet het enige probleem hoor.quote:Zoals ik al stelde dan voeren ze grenscontroles uit als ze zogenaamd denken dat dat volk alleen maar wiet exporteerd.
Nogmaals: het zijn voor een aanzienlijk deel een heel ander soort wietconsumenten die je hiermee verschillend behandelt.quote:Bestemmingsplannen en leges is heel wat anders als een groep cannabisconsumenten in 3 provincies totaal anders behandelen als in de rest van nederland.
Wat een pareltje. Een goede kanshebber voor de hoofdprijs voor kromme vergelijkingen maken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een amerikaan die niet tegen wiet kan en kotsend over de wallen kruipt geeft meer overlast als een regelmatig blowende belg die naar nl komt zijn auto op een betaalde parkeerplaats zet en in de shop wat koopt vervolgens nog naar een friettent gaat om zijn vreetkick te stillen.
Wat was het hoofddoel van die wietboulevard - meer geld verdienen aan drugstoerisme, of de drugstoeristen verleiden om buiten de stad te blijven?quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:03 schreef Basp1 het volgende:
Venlo had die toeristen graag behouden ze hadden zelfs plannen om een wietboulevard aan de grens aan te leggen. Waarom zou je handelaren miljoenen euroos omzet door de neus willen boren omdat we selectief met overlast criteria willen omgaan.
Die politici waren zelf vroeger dronken studenten, do the math.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:17 schreef Basp1 het volgende:
Die belg heeft een pistool bij zich en daarom krijgt hij gratis zijn wiet en friet. Dat was de overlast nu weten we het.
Om even op overlast terug te komen mijn pa woonde in het centrum van maastricht maar juist die studenten waar hoes zo over aan het pochen was gaven hem veel meer geluids overlast van 22.00 tot 05.00 uur als de stonede rondslingerende belgen, die om 22.00 uur wel uit het straat beeld verdwenen zijn. De prioriteiten voor handhaving die weten we wel waarop onze bestuurders inzetten dat zijn niet de dronken studenten.
Dus jij bent de enige die 'anekdotisch bewijs' mag aanleveren?quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet alleen in mijn beleving, maar dus ook in die van bijv. bepaalde vooraanstaande politici. Een puur anecdotisch voorbeeld dus? Nee.
[..]
Dat was volgens mij niet het enige probleem hoor.
[..]
Nogmaals: het zijn voor een aanzienlijk deel een heel ander soort wietconsumenten die je hiermee verschillend behandelt.
[..]
Wat een pareltje. Een goede kanshebber voor de hoofdprijs voor kromme vergelijkingen maken.
En nu zijn het hun zonen en dochters.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die politici waren zelf vroeger dronken studenten, do the math.
Parkeeroverlast tegen te gaan voor de shops. Het bizarre daaraan is dat we natuurlijk eigenlijk allang regels hebben om deze overlast tegen te gaan, maar deze bestaande regels handhaven is blijkbaar te moeilijk voor onze bestuurders. Die maken liever nog meer regels erbij zodat er nog minder gehandhaafd kan worden, en er een grote onderwereld ontstaat, en er ook hierdoor weer een groter ambtenaren apparaat verantwoord kan worden. Hoe dom zijn we wel niet dat we daar als maatschappij intrappen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat was het hoofddoel van die wietboulevard - meer geld verdienen aan drugstoerisme, of de drugstoeristen verleiden om buiten de stad te blijven?
Tong80 zou je ook de bron erbij kunnen zetten, want voglens mij heeft omroep brabant wat journalistiek werk gedaan maar daar staat dan wel het volgende bij, en dit lijkt herop alsof er wederom door halve journalisten weer eens iets verdraait wordt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:48 schreef tong80 het volgende:
EINDHOVEN/DEN BOSCH - Burgemeesters van Eindhoven, Tilburg, Den Bosch en Breda gaan niet mee met hun Maastrichtse collega Onno Hoes, die plots voor afschaffing van de wietpaswet pleit. Volgens de burgemeesters is er 'geen aantoonbare waarneembare overlast door straathandel', die in Maastricht de spuigaten uit loopt.
quote:
Draaikont, maar had je iets anders verwacht?quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:31 schreef Ringo het volgende:
Ha ha die Hoes. Dat uitgerekend hij als eerste der nieuwbakken wet-en-orde burgemeesters de boel weer in twijfel trekt.
Nou ja, het was degene met de grootste bek.quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:24 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Draaikont, maar had je iets anders verwacht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |