Natuurlijk kan je het niet onderuit halen als het niet bewezen is. Wat voor wereld leef jij in?quote:Niemand die het kan bevestigen of onderuit kan halen.
Lijkt me ook een gezonde instelling.quote:Op donderdag 12 juli 2012 08:50 schreef jerney het volgende:
Wat betreft de rest... Leuk om eens te lezen, maar ik hecht nooit al teveel waarde aan dat soort dingen. Het helpt je soms wel om bepaalde zaken eens op een andere manier te bekijken, maar op elke hoek van de straat staat wel een ander die het universum heeft gesnapt.
Ik vertrouw liever op mijn gevoel en voor de rest merk ik het allemaal wel.
Ja, het idee dat het universum een gevangenis is klinkt natuurlijk een stuk minder prettig dan het idee dat we zelf goden zijn en onze eigen paradijs op aarde kunnen creeren. Voorheen was ik meer van het laatste idee, maar vind het daarom ook juist rete interessant om theorieen te lezen die mijn hele beeld compleet op zijn kop zetten, ook al klinken ze dan minder prettig.quote:Op donderdag 12 juli 2012 06:49 schreef sientelo het volgende:
ja, zo zie ik dit wel... vooral het filmpje... de bronnen heb ik niet allemaal goed doorgelezen, wel heb ik van deze mensen een jaar geleden weleens iets gelezen..
je kunt alleen wel snel vervallen in het angstig brengen, waardoor juist theorieën als lang leve de lol meer aanhang krijgen..
Doe eens normaal zegquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:24 schreef Cockwhale het volgende:
Wat een topic titel zeg.. Denk dat je waan ideeën je vasthouden in je eigen persoonlijke matrix.
[..]
Natuurlijk kan je het niet onderuit halen als het niet bewezen is. Wat voor wereld leef jij in?
Ach, ik dacht juist, als je het gewoon negeert gaat het vanzelf wel weg.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Doe eens normaal zegreageer je thuis ook zo?
iedereen mag toch zeker een andere mening hebben? Waarom is die van jou zogenaamd de beste?
Sommige steenpuisten moet je gewoon laten uitknijpen door een professional.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:34 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Ach, ik dacht juist, als je het gewoon negeert gaat het vanzelf wel weg.
Doet me denken aan:quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:17 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Ja, het idee dat het universum een gevangenis is klinkt natuurlijk een stuk minder prettig dan het idee dat we zelf goden zijn en onze eigen paradijs op aarde kunnen creeren. Voorheen was ik meer van het laatste idee, maar vind het daarom ook juist rete interessant om theorieen te lezen die mijn hele beeld compleet op zijn kop zetten, ook al klinken ze dan minder prettig.
Ja, wat ik op dit moment geloof is dat er ook genoeg bekende en onbekende voorbeelden zijn die op verschillende manieren vrijheid terug vonden: Jezus, Boeddha, verschillende filosofen, en vele anderen die niet bekend zijn.. Stel dat er hier in de woonplaats iemand is die verlicht is.. en niemand schrijft het op.. dan komt hij ook niet in de geschiedenisboeken maar is er wel...quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:17 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Lijkt me ook een gezonde instelling.
[..]
Ja, het idee dat het universum een gevangenis is klinkt natuurlijk een stuk minder prettig dan het idee dat we zelf goden zijn en onze eigen paradijs op aarde kunnen creeren. Voorheen was ik meer van het laatste idee, maar vind het daarom ook juist rete interessant om theorieen te lezen die mijn hele beeld compleet op zijn kop zetten, ook al klinken ze dan minder prettig.
De leugen is die leugen die wij onszelf voorhouden te kunnen begrijpen dat wat buiten ons begrip ligt. Wat ons gevangen houd zijn onze verwachtingen die maken dat we buiten de tralies vrijheid aan zullen treffen, terwijl die vrijheid eigenlijk niet buiten ons ligt, maar van binnen ons komt. Zoals Jules Deelder al stelde:quote:Gloucester:
I' th' last night's storm I such a fellow saw,
Which made me think a man a worm. My son
Came then into my mind, and yet my mind
Was then scarce friends with him. I have heard more
since.
As flies to wanton boys are we to th' gods,
They kill us for their sport.
Volgens deze redenatie is niet reïncarnatie op zichzelf onsze gevangenis, maar alleen al het idee van reïncarnatie onze zelfgevormde tralies. Hou van wat je hebt, niet van wat je niet hebt, zo zeggen boeddhisten.quote:Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbeperkt als daarbuiten.
Waarom zouden de goden (God) iets met ons doen? Wij scheppen ons eigen realiteit. De wereld is wat wij ervan maken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:31 schreef Gray het volgende:
Zoals wij kijken naar vliegen, zo kijken de 'goden' naar ons. Net als een vlieg niet begrijpt waarom wij deze platslaan, zo begrijpen wij niet wat die 'goden' met ons doen:
[..]
De leugen is die leugen die wij onszelf voorhouden te kunnen begrijpen dat wat buiten ons begrip ligt. Wat ons gevangen houd zijn onze verwachtingen die maken dat we buiten de tralies vrijheid aan zullen treffen, terwijl die vrijheid eigenlijk niet buiten ons ligt, maar van binnen ons komt. Zoals Jules Deelder al stelde:
[..]
Hoe weet je dat zeker?quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:35 schreef gembird het volgende:
[..]
Waarom zouden de goden (God) iets met ons doen? Wij scheppen ons eigen realiteit. De wereld is wat wij ervan maken.
Ik begrijp je. Ik geloof wel dat er om ons heen iets bestaat, maar het kan negatief zijn. Misschien zijn wij wel een maaltijd voor grotere wezens die ons in de gaten houden.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zeker?
Let op: ik stel niet dat er goden zijn, of dat ze iets met ons van doen zouden hebben. Ik probeer slechts vragen te stellen omdat twijfel leidt tot antwoorden, ook waar al antwoorden zijn.
Of zijn wij diegenen die grotere wezens aanmaken om onszelf gevangen te houden, middels een hogere moraal bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:46 schreef gembird het volgende:
[..]
Ik begrijp je. Ik geloof wel dat er om ons heen iets bestaat, maar het kan negatief zijn. Misschien zijn wij wel een maaltijd voor grotere wezens die ons in de gaten houden.
Mooie postquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:31 schreef Gray het volgende:
Zoals wij kijken naar vliegen, zo kijken de 'goden' naar ons. Net als een vlieg niet begrijpt waarom wij deze platslaan, zo begrijpen wij niet wat die 'goden' met ons doen:
[..]
De leugen is die leugen die wij onszelf voorhouden te kunnen begrijpen dat wat buiten ons begrip ligt. Wat ons gevangen houd zijn onze verwachtingen die maken dat we buiten de tralies vrijheid aan zullen treffen, terwijl die vrijheid eigenlijk niet buiten ons ligt, maar van binnen ons komt. Zoals Jules Deelder al stelde:
[..]
Volgens deze redenatie is niet reïncarnatie op zichzelf onsze gevangenis, maar alleen al het idee van reïncarnatie onze zelfgevormde tralies. Hou van wat je hebt, niet van wat je niet hebt, zo zeggen boeddhisten.
Archons?quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:48 schreef Gray het volgende:
Of zijn wij diegenen die grotere wezens aanmaken om onszelf gevangen te houden, middels een hogere moraal bijvoorbeeld.
Nee, dat zullen we wel nooit begrijpen. Maar de vraag is ook, is het positief of negatief wat zij met ons van plan zijn? En ja, ik geloof wel degelijk in positiviteit en negativiteit in onze realiteit, ondanks wat vele mensen zeggen over dat goed en kwaad niet bestaan. Misschien op het niveau van de kern niet, maar in onze oppervlakkige realiteit is het toch echt "beter" om een kind liefdevol op te voeden dan om hem te misbruiken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:31 schreef Gray het volgende:
Hmmm.. nice! Toch vind ik het in de praktijk best moeilijk, om me hieraan te houden. En tja, houden van wat je hebt. Maar wat heb je dan eigenlijk echt is de vraag?quote:De leugen is die leugen die wij onszelf voorhouden te kunnen begrijpen dat wat buiten ons begrip ligt. Wat ons gevangen houd zijn onze verwachtingen die maken dat we buiten de tralies vrijheid aan zullen treffen, terwijl die vrijheid eigenlijk niet buiten ons ligt, maar van binnen ons komt. Zoals Jules Deelder al stelde:
Volgens deze redenatie is niet reïncarnatie op zichzelf onsze gevangenis, maar alleen al het idee van reïncarnatie onze zelfgevormde tralies. Hou van wat je hebt, niet van wat je niet hebt, zo zeggen boeddhisten.
Mooie nummersquote:Op zondag 15 juli 2012 19:56 schreef sientelo het volgende:
volgens mij gaan deze nummers er ook over
Volgens haar gaat het allemaal om levenservaringen, niet enkel levenslessen.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:23 schreef Kroketvulling het volgende:
Ik heb enkele boeken van Dolores Cannon, een regressietherapeut, verslonden, die honderden mensen naar vorige levens heeft gebracht die dan antwoorden gaven op allerlei vragen, zowel persoonlijke als meer algemene. Op haar vraag waarom deze herinneringen uitgewist worden bij de geboorte gaven ze als antwoord "it wouldn't be a test if you knew the answers." Volgens haar zijn al onze levens dus een soort van testen om dingen te leren die we eigenlijk al weten. Maar is dat dan niet enorm onzinnig? Eigenlijk klinkt het ook helemaal niet logisch. Als het allemaal een soort van evolutie is waarin we steeds meer moeten leren, dan zou het toch logischer zijn als we onze vorige levens wel konden herinneren? Dan weten we tenminste welke "fouten" we gemaakt hebben, zodat we deze niet opnieuw maken in het nieuwe leven. Als je op de middelbare school zit en je naar de 6e klas overgaat dan is het toch nodig om de kennis die je in de 5 voorgaande jaren geleerd hebt nog in je hoofd te hebben? Hoe zou je anders ooit voor je eindexamen kunnen slagen? Op die manier blijf je zakken met onvoldoendes waardoor je dus in feite gedoemd bent om steeds die 6e klas over te doen.
Levenspad tot echte verlichting ?quote:Wat is jullie mening hierover? Denken jullie dat reincarnatie en karma noodzakelijk is, en dat we ons hier daadwerkelijk op een evolutiepad bevinden die uiteindelijk na vele levens tot echte verlichting moet leiden? Of is het hele idee van karma en reincarnatie misschien een leugen van de duistere PTB om de illusie of de matrix te voeden en in stand te houden? Of is dat laatste misschien te negatief gedacht? Ikzelf neig toch meer naar het laatste.
Als ik je negatieve gedachtengang volg, vraag ik me af of deze waarheid dan wel de waarheid is. Als we gedomineerd worden door het kwaad, zou het kwaad dan zijn werkelijke bedoelingen vrijgeven op een of andere manier ?quote:Toch denk ik wel dat er zoiets bestaat als een waarheid of realiteit buiten ons als individuen die gecreeerd is door een soort collectief bewustzijn.
dit komt ook overeen met mijn waarheid..quote:Op zondag 8 juli 2012 22:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat ik uit het boek 'de gesprekken met god' heb gehaald is het volgende: god was alles (het al). maar omdat het al alles was, wist het niet wat het niet was. Daarom schepte het al de dualiteit en splitste het zich op in ontelbare delen van zichzelf, om zichzelf te kunnen ervaren.
Wat zegt dat volgens mij? Dat we leren door ervaringen. Van onszelf en van anderen. En dat we allemaal delen zijn van dezelfde bron. Waarbij we na onze overgang na dit leven onze ervaring "terugbrengen" en delen met de bron (de film van hun leven die veel mensen zien). Waarna we een nieuwe kans krijgen om nieuwe ervaringen op te doen. En geloof het of niet, het schijnt dat we dat heel graag willen
is ook omdat er een verstand is wat weer een ego creeert wat overal over oordeelt slecht/goed en alles in hokjes plaatst, bij dieren is dit wat minder ontwikkelt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Hmmm, ik denk dat het er dan aan ligt wat voor beeld je er op na houdt. Ik ben er zelf persoonlijk van overtuigd dat wat wij kunnen zien en waarnemen met onze zintuigen slechts het oppervlakte inneemt van wat er werkelijk is. Vandaar dat ik niet zo geloof in het idee dat menselijk gedrag een gevolg is van maatschappelijke verschijnselen. Want waardoor worden die maatschappelijke verschijnselen dan veroorzaakt? Ja, mede door menselijk gedrag. Ik geloof dat dingen veel dieper gaan.
[..]
Het oerinstinct ja. Maar waardoor zit die daar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |