Hoi truth-fokkers,
Dit gaat waarschijnlijk een lange post worden met links naar heel veel leesvoer.
In mijn oneindige zoektocht naar de waarheid heb ik vaak bepaalde theorieen die ik las voor waar aangenomen om ze daarna weer overboord te gooien doordat mijn perceptie of mening veranderd was door iets wat ik gelezen had, of door iets wat voor mij dan "beter" voelde. Zo ook wat betreft het concept van reincarnatie. De gangbare gedachte in veel new age theorieen en oosterse religies is dat reincarnatie noodzakelijk is om steeds dichter te komen bij je echte zelf. In elk leven leer je weer nieuwe lessen totdat je op een gegeven moment zo verlicht bent dat je niet meer hoeft terug te komen in een lichaam van vlees en bloed. Wel is het zo dat je bij ieder nieuw leven dan geen enkele herinnering meer hebt van al je vorige levens. Waarom dit zo is is dus de vraag.
Ik heb enkele boeken van Dolores Cannon, een regressietherapeut, verslonden, die honderden mensen naar vorige levens heeft gebracht die dan antwoorden gaven op allerlei vragen, zowel persoonlijke als meer algemene. Op haar vraag waarom deze herinneringen uitgewist worden bij de geboorte gaven ze als antwoord "it wouldn't be a test if you knew the answers." Volgens haar zijn al onze levens dus een soort van testen om dingen te leren die we eigenlijk al weten. Maar is dat dan niet enorm onzinnig? Eigenlijk klinkt het ook helemaal niet logisch. Als het allemaal een soort van evolutie is waarin we steeds meer moeten leren, dan zou het toch logischer zijn als we onze vorige levens wel konden herinneren? Dan weten we tenminste welke "fouten" we gemaakt hebben, zodat we deze niet opnieuw maken in het nieuwe leven. Als je op de middelbare school zit en je naar de 6e klas overgaat dan is het toch nodig om de kennis die je in de 5 voorgaande jaren geleerd hebt nog in je hoofd te hebben? Hoe zou je anders ooit voor je eindexamen kunnen slagen? Op die manier blijf je zakken met onvoldoendes waardoor je dus in feite gedoemd bent om steeds die 6e klas over te doen.
1 van de bronnen waarin ik mezelf de afgelopen tijd een beetje in verdiept heb is Amitakh Stanford. Voor velen zullen haar theorieen veel te vergezocht en fantasierijk overkomen, en misschien is dat ook wel zo. Niemand die het kan bevestigen of onderuit kan halen. Maar bepaalde ideeen van haar vind ik erg interessant. Hier is een link naar haar website (inmiddels heeft ze ook een nieuwe, al heeft ze al een tijdje niks meer geupdate):
http://www.xeeatwelve.com/articles/spirit_world.htmHet is allemaal in het Engels. Voor degenen die liever Nederlands willen lezen kan ik jullie verwijzen naar
http://www.ascensie.nl/astralevallen7.htm De auteur van deze site heeft wat werk van Amitakh vertaald, naast werken van andere mensen die ze op haar site naast elkaar uiteenzet. Als jullie op deze site verder doorklikken kom je nog veel meer leesvoer tegen die misschien interessant is voor jullie. Ik vond het zelf erg interessant in elk geval, al is het natuurlijk altijd nog maar de vraag wat waar is en wat niet.
Ter samenvatting van Amitakh's theorieen: zij gelooft dat de wereld, of eigenlijk het universum waarin we leven een creatie is van het kwaad. In een notendop (dit kan je allemaal ook lezen op de rest van de sites): Oorspronkelijk was er de creatie van het ware licht, die je kan vergelijken met een boomstam. Toen ontstond er vanuit die stam verschillende takken, waarvan er eentje duister was en zich na verloop zich zo heeft verweven of vervlochten met de takken van het ware licht dat het onmogelijk was om die heel makkelijk weer te scheiden van elkaar. Het universum waarin we leven is dus die duistere tak, gerund door duistere wezens die er alles aan doen om alles, dus ook de ware lichtdeeltjes, bij zich te houden en zo gevangen te houden in de cyclus van het universum. Hierbij hoort dus ook de cyclus van reincarnatie en karma. Mensen worden op allerlei manieren voorgelogen om ons te laten geloven in deze illusie om ons zo hier te houden. Als we geloven dat het nodig is om steeds weer opnieuw op aarde terug te komen, en dat we negativiteit nodig hebben als tegenhanger van positiviteit, dan helpen we mee om deze illusie in stand te houden, door het ook met onze gedachtes (die dus gebaseerd zijn op leugens) te voeden.
Gedachtes creeren realiteit, dus als veel mensen geloven dat de cyclus van reincarnatie nodig is, houden we deze realiteit in stand, ook al is het dan volgens Amitakh zo dat er geen mogelijkheid is om hieraan te ontsnappen. De zogenaamde "ascended masters" zijn wezens die verblijven in de hogere lagen van de astrale wereld, maar ook deze astrale wereld maakt deel uit van het universum die gecreeerd is door het duister. Als je contact maakt met dit soort wezens, zij het via channelling, automatisch schrift etc. is de kans groot dat ze je proberen te misleiden met allerlei boodschappen die misschien heel mooi klinken, maar gebaseerd zijn op leugens of misverstanden om je in de illusie te laten geloven. Volgens Amitakh is karma dus "evil": "Remember one important point: To break the bondage of karma here and in the astral, you should not accept karma. Instead, you should do what your heart or your essence feels right about at any particular time." Ook worden volgens haar mensen geprogrammeerd om te denken dat we zelf kunnen kiezen wat voor soort leven en lichaam we de volgende keer gaan leiden en bewonen, om zogenaamd nieuwe lessen te leren. En zo blijven we dus eeuwig ronddraaien.
Op het forum van David Icke en de near-death-forums wordt de volgende post besproken van ene Martin Gman die het hier ook over heeft:
http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=177557 In deze link zie je ook een link naar zijn topic in het near-death-forums. Volgens hem is het witte licht dat men waarneemt aan het eind van de tunnel een vals licht die bedoeld is om mensen te lokken en vast te houden in deze illusie: "This famous White Light is what we are "supposed" to go to when we die and is "supposed" to take us to our true home or vibration of the soul. NDEs will give us a glimpse of this and OBEs can actually enter this light." en "The White Light is nothing but an interdimensional Soul Catcher. I will guarantee you if you enter this upon death you will eventually reincarnate."
Zijn idee is dat het gouden licht het ware licht is, en dat dat hetgene is waar mensen naartoe zou moeten gaan. Als je naar het witte licht gaat blijf je dus vastzitten in de cyclus van reincarnatie waardoor je gevangen blijft in deze realiteit.
Voor de geinteresseerden en degenen die nog niet afgehaakt

zijn, hier nog link naar een e-artikel van Steve Gamble die het ook over reincarnatie heeft:
http://www.equilibra.uk.com/shop9.pdfIk heb hier alleen het begin van gelezen, dus nog niet helemaal. Volgens mij heeft hij het erover dat hoe vaker je incarneert en reincarneert, hoe verder je verwijderd raakt van de waarheid, en het steeds moeilijker wordt om door de leugens heen te zien.

Tot slot voor de echte feestbeesten onder ons die er maar geen genoeg van kunnen krijgen nog een leuk filmpje.
Wat is jullie mening hierover? Denken jullie dat reincarnatie en karma noodzakelijk is, en dat we ons hier daadwerkelijk op een evolutiepad bevinden die uiteindelijk na vele levens tot echte verlichting moet leiden? Of is het hele idee van karma en reincarnatie misschien een leugen van de duistere PTB om de illusie of de matrix te voeden en in stand te houden? Of is dat laatste misschien te negatief gedacht? Ikzelf neig toch meer naar het laatste.