abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2012 @ 21:46:38 #201
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_113988004
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:44 schreef DeParo het volgende:
@Telecaster, jij bent een mens, dus distantieer je daar maar niet van dat heeft zo weinig zin.
Je bazelt. Wat bedoel je hiermee?
quote:
@Rest, ieder mens gelooft,
Ik niet.
quote:
en dat valt simpelweg niet te ontkennen hoe hard je ook krijst.
Bewijs dat eerst maar eens. Je blijft maar je onbewezen claims herhalen, maar in de grotemensenwereld werkt "duizend keer welles plus één!" niet.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_113988105
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:46 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Je bazelt. Wat bedoel je hiermee?

[..]

Ik niet.

[..]

Bewijs dat eerst maar eens. Je blijft maar je onbewezen claims herhalen, maar in de grotemensenwereld werkt "duizend keer welles plus één!" niet.
Ik ben klaar met jou, ik heb mijn argumenten gegeven, jij bent degene die inhoudelijk niet reageert. Ieder mens gelooft, religies zijn de interpretatie van geloof en daar distantieer jij je van, jij distantieert je niet van geloof want je hebt er een verknipt beeld van qua invulling doordat je bent opgegroeid met de leer van bepaalde religies, zie de gedeelde factor van al die religies, wat geloof is, dat is anders.
Ieder mens gelooft en zolang je daar niet normaal op kan reageren kan je beter kappen zo.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:52:32 #203
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_113988270
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:48 schreef DeParo het volgende:

[..]
Ieder mens gelooft en zolang je daar niet normaal op kan reageren kan je beter kappen zo.
Zolang jij je nogal potsierlijke stellingen botweg poneert zonder enige onderbouwing ligt de bewijslast bij jou en kun je vragen om bewijs verwachten.

Als je niet tegen tegenspraak kan en / of je boude beweringen niet kan of wil staven, is een discussieforum wellicht niet de geschikste plek voor je.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_113988578
Ik zie weinig reden op dit moment om aan te nemen dat ik dat tot dusverre niet heb gedaan, elk mens gelooft, kijk naar de geschiedenis, naar al die verschillende religies, en naar waar geloof voor staat.
pi_113988583
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:54 schreef SavageMM het volgende:

Mijn bijbelkennis is redelijk, maar ik kan me niet herinneren te lezen dat jezus niet god is. Bron?
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:55 schreef Triggershot het volgende:

Hoe verzoen je de 3-eenheid claims van sommige christelijke stromingen met referenties naar de bijbel met je eigen overtuiging dan als ik vragen mag?
Bv: ''Want de Vader is groter dan ik(Jezus)'' Joh 14:28
Of de vele keren(bv Joh 15:10) waar Jezus aanhaalt dat Jezus Gods geboden onderhoudt, Gods wil doet en dit ook tegen zijn discipelen zegt.
Maar als Jezus god zou zijn, dan zou Jezus dus zijn eigen geboden onderhouden?
En niet zoals hij zegt de geboden en wil van een ander.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:54 schreef SavageMM het volgende:

Wie zijn "wij"?

Is gods mening niet de basis voor een maatschappij?
Worden er in het OT niet duizenden mensen over de kling gejaagd omdat ze jaweh niet accepteren?

En last but not least, maakt deze houding je overtuiging meer waar?
Jehovah's Getuigen ;)

Wat bedoel je met je middenstuk? Wat heeft het met de op de kling jagen van het accepteren van Yahweh/Jehovah met dit te maken?

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:51 schreef Scabies het volgende:

echt? waar dan..?
leuk voor de SGP dit..
In het voorbeeld dat Jezus gaf bijvoorbeeld.
De joden wouden hem als koning en hoge posities terwijl Jezus dit duidelijk afwees. Joh 18:36

Ook zei Jezus:
''Zij zijn geen deel van de wereld, evenals ik [Jezus] geen deel van de wereld ben.'' Joh 17:16
En ook: Jak 4:4 Joh 14:30

En wat is er nou meer ''de wereld'' als de politiek? Politiek heeft deelname in alles en dus ook vele vele dingen die christenen niet horen te doen. Zo keuren ze homosexualiteit goed, geweld(oorlog bv), subsidies aan dingen die niet horen, sexuele zaken, drugs, astrologie, spiritualiteit.
pi_113991414
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:59 schreef DeParo het volgende:
Ik zie weinig reden op dit moment om aan te nemen dat ik dat tot dusverre niet heb gedaan, elk mens gelooft, kijk naar de geschiedenis, naar al die verschillende religies, en naar waar geloof voor staat.
Ik geloof niet. En nu?
pi_113992872
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:44 schreef DeParo het volgende:
@Telecaster, jij bent een mens, dus distantieer je daar maar niet van dat heeft zo weinig zin.

@Rest, ieder mens gelooft, en dat valt simpelweg niet te ontkennen hoe hard je ook krijst.

Voor religie kan je kiezen en dat onderscheid dien je te maken.

Denk er maar eens heel goed en veel dieper over na zo.
ik zal verdorie zelf toch wel het beste weten wat ik niet geloof?
De God van de Bijbel is net zo verzonnen als de Heks van Sneeuwwitje.

Hee ik ik heb een wederopstandingsarchetype ontdekt: :Y
Assepoes, Sneeuwwitje, Jezus.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_113993179
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:59 schreef bianconeri het volgende:

Jehovah's Getuigen ;)
haal die voet maar tussen de deur uit, valse profeet.
  maandag 9 juli 2012 @ 23:18:44 #209
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113993187
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:14 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Hee ik ik heb een wederopstandingsarchetype ontdekt: :Y
Assepoes, Sneeuwwitje, Jezus.
het is verdomme nog waar ook _O-
I thought you thought
pi_113993230
Daarom Islam.
pi_113993458
quote:
9s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:19 schreef Triggershot het volgende:
Daarom Islam.
doodstraf, lijfstraffen, kledingvoorschriften, spijswetten, ongelijk erfrecht voor man en vrouw, ongelijk civiel recht voor man en vrouw, homohaat?
pi_113993785
^^ Ies koeltoer.
pi_113993875
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:22 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

doodstraf, lijfstraffen, kledingvoorschriften, spijswetten, ongelijk erfrecht voor man en vrouw, ongelijk civiel recht voor man en vrouw, homohaat?
Ja en iedere x dat ik al je punten er onderuit haal, tot aan je voorliefde voor kemalisme toe, verdwijn je ineens om het later nog eens te herhalen, cute.
pi_113994248
Nonsens, ik ben duidelijk geweest, ieder mens gelooft, lees terug wat ik daadwerkelijk schrijf en reageer daarop voordat jullie met dergelijke onzin blijven rondstrooien in dit topic dat is wel zo prettig voor elkaar.
pi_113994273
quote:
9s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:28 schreef Modus het volgende:
^^ Ies koeltoer.
Eindelijk iemand die het snapt O+
pi_113994407
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:36 schreef DeParo het volgende:
Nonsens, ik ben duidelijk geweest, ieder mens gelooft, lees terug wat ik daadwerkelijk schrijf en reageer daarop voordat jullie met dergelijke onzin blijven rondstrooien in dit topic dat is wel zo prettig voor elkaar.
Deze geweldig onderbouwde stellingen?
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:13 schreef DeParo het volgende:
Ieder mens gelooft, er zijn wel vaak bepaalde verschillen in mate van interpretatie en de overtuiging dat die interpretatie de ware interpretatie is, dat zal dus wel het antwoord zijn denk ik.
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:29 schreef DeParo het volgende:
Alle mensen geloven, geloof zit al in principe in de mens zelf, religie is de interpretatie weer daarvan.
  maandag 9 juli 2012 @ 23:40:42 #217
224960 highender
Travellin' Light
pi_113994433
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:36 schreef DeParo het volgende:
God heeft het toch zelf over ongelovigen e.d.? Dus die is het in ieder geval niet met jou eens.
pi_113994474
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:40 schreef highender het volgende:

[..]

God heeft het toch zelf over ongelovigen e.d.? Dus die is het in ieder geval niet met jou eens.
Het gebruik van 'ongelovigen' is serieus zwaar misbruikt in de vertalingen.
pi_113994767
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja en iedere x dat ik al je punten er onderuit haal, tot aan je voorliefde voor kemalisme toe, verdwijn je ineens om het later nog eens te herhalen, cute.
Kom zeg, op eigen oordeel uit de koran schrappen staat de doodstraf wegens afvalligheid, vraag je fundibroeders maar.

bovendien heb ik ook nog een leven naast dit forum, dus wen er maar aan dat ik niet op afroep beschikbaar ben. Goede nacht ook.
pi_113994882
Het heeft geen zin om een Christelijke interpretatie erbij te halen, dat is maar een interpretatie, zie het los van religie en dan snap je wat geloof inhoudt, dan snap je dat ieder mens gelooft, ja.
pi_113994957
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:49 schreef DeParo het volgende:
Het heeft geen zin om een Christelijke interpretatie erbij te halen, dat is maar een interpretatie, zie het los van religie en dan snap je wat geloof inhoudt, dan snap je dat ieder mens gelooft, ja.
Wederom bar weinig onderbouwing?
pi_113995002
quote:
3s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het gebruik van 'ongelovigen' is serieus zwaar misbruikt in de vertalingen.
soera 9:73
pi_113995077
Volgens mij ben ik vrij duidelijk, inclusief argumentatie, al die verschillende religies en religieuze bewegingen opereren vanuit dezelfde basis, die hebben zich soms in samenhang maar ook soms los van elkaar gevormd, de basis is dat ieder mens gelooft in een hogere macht en dat is tegelijk een heel abstract en een heel specifiek idee, religies vormen zich daar weer op.
  maandag 9 juli 2012 @ 23:55:34 #224
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_113995161
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:53 schreef DeParo het volgende:
Volgens mij ben ik vrij duidelijk, inclusief argumentatie, al die verschillende religies en religieuze bewegingen opereren vanuit dezelfde basis, die hebben zich soms in samenhang maar ook soms los van elkaar gevormd, de basis is dat ieder mens gelooft in een hogere macht en dat is tegelijk een heel abstract en een heel specifiek idee, religies vormen zich daar weer op.
Meer onbewezen lulkoek.

Net als religie in het algemeen.

Ik zie een patroon.
  maandag 9 juli 2012 @ 23:55:53 #225
224960 highender
Travellin' Light
pi_113995182
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:49 schreef DeParo het volgende:
Ah, op die manier, dat noem ik echter geen geloof, slechts een gedachte van bewondering en verbazing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')