Je bazelt. Wat bedoel je hiermee?quote:Op maandag 9 juli 2012 21:44 schreef DeParo het volgende:
@Telecaster, jij bent een mens, dus distantieer je daar maar niet van dat heeft zo weinig zin.
Ik niet.quote:@Rest, ieder mens gelooft,
Bewijs dat eerst maar eens. Je blijft maar je onbewezen claims herhalen, maar in de grotemensenwereld werkt "duizend keer welles plus één!" niet.quote:en dat valt simpelweg niet te ontkennen hoe hard je ook krijst.
Ik ben klaar met jou, ik heb mijn argumenten gegeven, jij bent degene die inhoudelijk niet reageert. Ieder mens gelooft, religies zijn de interpretatie van geloof en daar distantieer jij je van, jij distantieert je niet van geloof want je hebt er een verknipt beeld van qua invulling doordat je bent opgegroeid met de leer van bepaalde religies, zie de gedeelde factor van al die religies, wat geloof is, dat is anders.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:46 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Je bazelt. Wat bedoel je hiermee?
[..]
Ik niet.
[..]
Bewijs dat eerst maar eens. Je blijft maar je onbewezen claims herhalen, maar in de grotemensenwereld werkt "duizend keer welles plus één!" niet.
Zolang jij je nogal potsierlijke stellingen botweg poneert zonder enige onderbouwing ligt de bewijslast bij jou en kun je vragen om bewijs verwachten.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ieder mens gelooft en zolang je daar niet normaal op kan reageren kan je beter kappen zo.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:54 schreef SavageMM het volgende:
Mijn bijbelkennis is redelijk, maar ik kan me niet herinneren te lezen dat jezus niet god is. Bron?
Bv: ''Want de Vader is groter dan ik(Jezus)'' Joh 14:28quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:55 schreef Triggershot het volgende:
Hoe verzoen je de 3-eenheid claims van sommige christelijke stromingen met referenties naar de bijbel met je eigen overtuiging dan als ik vragen mag?
Jehovah's Getuigenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:54 schreef SavageMM het volgende:
Wie zijn "wij"?
Is gods mening niet de basis voor een maatschappij?
Worden er in het OT niet duizenden mensen over de kling gejaagd omdat ze jaweh niet accepteren?
En last but not least, maakt deze houding je overtuiging meer waar?
In het voorbeeld dat Jezus gaf bijvoorbeeld.quote:
Ik geloof niet. En nu?quote:Op maandag 9 juli 2012 21:59 schreef DeParo het volgende:
Ik zie weinig reden op dit moment om aan te nemen dat ik dat tot dusverre niet heb gedaan, elk mens gelooft, kijk naar de geschiedenis, naar al die verschillende religies, en naar waar geloof voor staat.
ik zal verdorie zelf toch wel het beste weten wat ik niet geloof?quote:Op maandag 9 juli 2012 21:44 schreef DeParo het volgende:
@Telecaster, jij bent een mens, dus distantieer je daar maar niet van dat heeft zo weinig zin.
@Rest, ieder mens gelooft, en dat valt simpelweg niet te ontkennen hoe hard je ook krijst.
Voor religie kan je kiezen en dat onderscheid dien je te maken.
Denk er maar eens heel goed en veel dieper over na zo.
haal die voet maar tussen de deur uit, valse profeet.quote:
het is verdomme nog waar ookquote:Op maandag 9 juli 2012 23:14 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Hee ik ik heb een wederopstandingsarchetype ontdekt:![]()
Assepoes, Sneeuwwitje, Jezus.
doodstraf, lijfstraffen, kledingvoorschriften, spijswetten, ongelijk erfrecht voor man en vrouw, ongelijk civiel recht voor man en vrouw, homohaat?quote:
Ja en iedere x dat ik al je punten er onderuit haal, tot aan je voorliefde voor kemalisme toe, verdwijn je ineens om het later nog eens te herhalen, cute.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:22 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
doodstraf, lijfstraffen, kledingvoorschriften, spijswetten, ongelijk erfrecht voor man en vrouw, ongelijk civiel recht voor man en vrouw, homohaat?
Deze geweldig onderbouwde stellingen?quote:Op maandag 9 juli 2012 23:36 schreef DeParo het volgende:
Nonsens, ik ben duidelijk geweest, ieder mens gelooft, lees terug wat ik daadwerkelijk schrijf en reageer daarop voordat jullie met dergelijke onzin blijven rondstrooien in dit topic dat is wel zo prettig voor elkaar.
quote:Op zondag 8 juli 2012 22:13 schreef DeParo het volgende:
Ieder mens gelooft, er zijn wel vaak bepaalde verschillen in mate van interpretatie en de overtuiging dat die interpretatie de ware interpretatie is, dat zal dus wel het antwoord zijn denk ik.
quote:Op maandag 9 juli 2012 21:29 schreef DeParo het volgende:
Alle mensen geloven, geloof zit al in principe in de mens zelf, religie is de interpretatie weer daarvan.
God heeft het toch zelf over ongelovigen e.d.? Dus die is het in ieder geval niet met jou eens.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:36 schreef DeParo het volgende:
Nonsens, ik ben duidelijk geweest, ieder mens gelooft, lees terug wat ik daadwerkelijk schrijf en reageer daarop voordat jullie met dergelijke onzin blijven rondstrooien in dit topic dat is wel zo prettig voor elkaar.
Het gebruik van 'ongelovigen' is serieus zwaar misbruikt in de vertalingen.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:40 schreef highender het volgende:
[..]
God heeft het toch zelf over ongelovigen e.d.? Dus die is het in ieder geval niet met jou eens.
Kom zeg, op eigen oordeel uit de koran schrappen staat de doodstraf wegens afvalligheid, vraag je fundibroeders maar.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en iedere x dat ik al je punten er onderuit haal, tot aan je voorliefde voor kemalisme toe, verdwijn je ineens om het later nog eens te herhalen, cute.
Wederom bar weinig onderbouwing?quote:Op maandag 9 juli 2012 23:49 schreef DeParo het volgende:
Het heeft geen zin om een Christelijke interpretatie erbij te halen, dat is maar een interpretatie, zie het los van religie en dan snap je wat geloof inhoudt, dan snap je dat ieder mens gelooft, ja.
soera 9:73quote:Op maandag 9 juli 2012 23:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het gebruik van 'ongelovigen' is serieus zwaar misbruikt in de vertalingen.
Meer onbewezen lulkoek.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:53 schreef DeParo het volgende:
Volgens mij ben ik vrij duidelijk, inclusief argumentatie, al die verschillende religies en religieuze bewegingen opereren vanuit dezelfde basis, die hebben zich soms in samenhang maar ook soms los van elkaar gevormd, de basis is dat ieder mens gelooft in een hogere macht en dat is tegelijk een heel abstract en een heel specifiek idee, religies vormen zich daar weer op.
Ah, op die manier, dat noem ik echter geen geloof, slechts een gedachte van bewondering en verbazing.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:49 schreef DeParo het volgende:
Het heeft geen zin om een Christelijke interpretatie erbij te halen, dat is maar een interpretatie, zie het los van religie en dan snap je wat geloof inhoudt, dan snap je dat ieder mens gelooft, ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |