Dat maakt het nog ongeloofwaardiger.quote:Op zondag 8 juli 2012 09:50 schreef ATON het volgende:
[..]
Nee, het N.T. is door auteurs geschreven, beter bekend onder hun pseudoniem.
Ik weet verder niks van het christendom dus daar kan ik niet over meepraten.quote:[..]
Niet meer of niet minder dan die oude stukken. Daar klopt ook niks van.
En dat wil wat zeggen in een boekje dat al begint met een pratende slang.quote:
Niet meer of niet minder geloofwaardig dan de Torah, m'n beste.quote:
En ik heb zo een héél sterk vermoeden dat je van het jodendom ook al niks afweet.quote:Ik weet verder niks van het christendom dus daar kan ik niet over meepraten.
Jawel, ben geen expert maar weet er genoeg over.quote:Op zondag 8 juli 2012 10:31 schreef ATON het volgende:
[..]
Niet meer of niet minder geloofwaardig dan de Torah, m'n beste.
[..]
En ik heb zo een héél sterk vermoeden dat je van het jodendom ook al niks afweet.
Dat gaan we in de komende dagen dan zeker wel merken.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:03 schreef Ga.aguyim het volgende:
Jawel, ben geen expert maar weet er genoeg over.
Oke.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:19 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat gaan we in de komende dagen dan zeker wel merken.
hallooooquote:
Ik zat tegen die tijd gewoon met m'n vrienden in de kroeg.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:01 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
halloooo
zeg dit is geen chatbox hoor, verwacht jij heus een levendige discussie om een uur 's nachts?
quote:Op zondag 8 juli 2012 16:03 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik zat tegen die tijd gewoon met m'n vrienden in de kroeg.
Zoals 't hoort.
Als we hier toch off topic SavageMM gaan corrigeren, dan doe ik ook even een duit in het zakje:quote:
quote:
Daar had ik niet eens bij stilgestaan.quote:
Ik vat hem even niet, waar heb je niet eens bij stilgestaan?quote:Op zondag 8 juli 2012 17:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Daar had ik niet eens bij stilgestaan.Ik was gewoon op zoek naar een Romeins equivalent van de "grammarnazi".
Dat is een bekende scène uit de film "Life of Brian", waarin John Cleese als centurion de grammatica in de Latijnse graffiti van Brian (Graham Chapman) gaat verbeteren. De link met "grammaticacenturion" is dan snel gelegd, zij het bij mij niet snel genoeg.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:28 schreef highender het volgende:
[..]
Ik vat hem even niet, waar heb je niet eens bij stilgestaan?
Alle gelovigen geloven. Niet alle mensen. Voor mij zit iemand die gelooft in Vishnu er net zo naast als iemand die gelooft in Allah of Quetzalquotl.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:13 schreef DeParo het volgende:
Ieder mens gelooft, er zijn wel vaak bepaalde verschillen in mate van interpretatie en de overtuiging dat die interpretatie de ware interpretatie is, dat zal dus wel het antwoord zijn denk ik.
Ik geloof dat dat een dooddoener is die geen rekening houdt met de polysemie van het woord "geloven". Een geïnformeerde gok doen of een mening uiten zijn niet hetzelfde als zonder bewijs iets aannemen.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:13 schreef DeParo het volgende:
Ieder mens gelooft, er zijn wel vaak bepaalde verschillen in mate van interpretatie en de overtuiging dat die interpretatie de ware interpretatie is, dat zal dus wel het antwoord zijn denk ik.
Ja maar dat was Jahweh. dhr. B. gelooft alléén in Jehovah.quote:Op zondag 8 juli 2012 08:44 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ah. Vandaar de vele heilige oproepen van Jahweh en z'n zelfbenoemd grondpersoneel tot oorlog tegen en genocide op heidense stammen in de bijbel.
dat zijn 2 verschillende..? Ik dacht altijd dat Jehovah JHWH was maar dan met de klinkers op goed geluk ingevuld.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:25 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ja maar dat was Jahweh. dhr. B. gelooft alléén in Jehovah.
Da's JHWH 2.0.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:52 schreef Scabies het volgende:
[..]
dat zijn 2 verschillende..? Ik dacht altijd dat Jehovah JHWH was maar dan met de klinkers op goed geluk ingevuld.
Standaardreactie van bijgelovigen die zich niet kunnen voorstellen dat niet iedereen het leven niet aankan zonder de schijnsteun van een of ander Onzichtbaar Tovervriendje.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:29 schreef DeParo het volgende:
Alle mensen geloven, geloof zit al in principe in de mens zelf, religie is de interpretatie weer daarvan.
Moet ik dit nu als een belediging zien ? Ik geloof niet, dus ben ik niet menselijk ??quote:Op maandag 9 juli 2012 21:29 schreef DeParo het volgende:
Alle mensen geloven, geloof zit al in principe in de mens zelf, religie is de interpretatie weer daarvan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |