Alles goed, ik had alleen geen zin om op 'accepteer alle cookies' te klikken. Maar dat scherm is nu ineens weer wegquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:50 schreef sigme het volgende:
Hey Laureline!
Ja, ja, ja, nee, dacht ik zo.
Waar hing jij uit? Alles goed?
Rembrandt heeft niet gehuild bij haar eerste prikje en is verder ook dik in orde!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lijstje:
O: Brinta
T: boterham eiersalade
B: wandelen door een borgtuin
T: appeltaart met slagroom, ijsthee
L: geroosterde boterham met roerei en uitgebakken ontbijtspek
T: schaaltje met stukjes ananas en aardbei
D: berg ratatouille op een kwart ciabatta, met basilicum en geraspte pecorino, twee losse scheppen ratatouille, vega kaasburger
T: biertje
Wat een fijne dag..
Stoere meid!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:35 schreef LieLie het volgende:
[..]
Rembrandt heeft niet gehuild bij haar eerste prikje en is verder ook dik in orde!
hahaha...wat een lijstquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Lekker hoor!
Mijn lijst
O: pistolet, croissant, 3 boterhammen, meergranenbolletje, suikerbrood, krentenbolletje, poffertjes, beschuit, gerookte zalm, rosbief, ossenworst, kaas, omelet, gebakken champignons, gegrilde tomaat, witte bonen in tomatensaus, fricandeau, roomkaas, mini donutje, 2 glazen melk, 1 glas verse jus, vers fruit (ananas, appel, meloen, aardbeien) met een bakje volle yoghurt, 2 cappuccino.
B: 4 uur wandelen
T: appel, 2 ammsterdammetjes, blokje choco
D: Broccoli, varkensschitzel, roerbakgroente, komkommersalade, 2 aardappelkroketjes
T: kwark en vla.. misschien nog wat zoute stokjes?
ja, ze krijgen ontworm en anti vlooi spul. En rekenen na de volgende prikjes wel af. (of zou dat èèn prijs zijn?)quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Stoere meid!. Inentingen gingen goed dus? Laat je even weten hoe veel het kostte? Zijn ze ook ontwormd?
Dat is wel een aparte constructie. Is niet 1 prijs is ieder geval.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:51 schreef LieLie het volgende:
[..]
ja, ze krijgen ontworm en anti vlooi spul. En rekenen na de volgende prikjes wel af. (of zou dat èèn prijs zijn?)
Wat een heerlijke D!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:45 schreef An24 het volgende:
[..]
hahaha...wat een lijst![]()
Kom ik met mijn lijstje...(mijn darmen hebben EDS pijntjes, dus rustig aan gedaan vandaag)
uitslaap O: twee gekookte eitjes
T: thee
L: Een hele grote kom goed gevulde Tom kha kai soep. Een verse jus en een hap van Freuds carpaccio salade
T: Griekse yoghurt met een beetje appelmoes
D: veel gegrilde groenten, gehaktballetjes in tomatensaus en stokbrood:
[ afbeelding ]
T: waterijsje en thee
Haha, mooi gecompenseerd. Mijn lijst is ongeveer 1500 kcal, maar ik ben ook alleen maar even in de stad geweest vandaag.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:53 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wat een heerlijke D!voor je buik..
2600 kcal ongeveer... Dan nog -600 voor 4 uur wandelen.. nah!
Wat is een aparte constructie?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:53 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat is wel een aparte constructie. Is niet 1 prijs is ieder geval.
Fijn dat het goed ging.
Oh, maar ik heb wel betaaldquote:
Ahquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:01 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oh, maar ik heb wel betaaldmaar voor DaD is het handiger om af te rekenen als ze alles gehad heeft denk ik
Wanneer krijgen ze de volgende? Voor we haar ophalen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:51 schreef LieLie het volgende:
[..]
ja, ze krijgen ontworm en anti vlooi spul. En rekenen na de volgende prikjes wel af. (of zou dat èèn prijs zijn?)
Over drie weken dacht ik, sowieso voor jullie haar ophalen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wanneer krijgen ze de volgende? Voor we haar ophalen?
Ok, super. Bedankt! Het is dat we nog een toffe reis in het vooruitzicht hebben, anders hadden we echt niet zo lang kunnen wachten!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:16 schreef LieLie het volgende:
[..]
Over drie weken dacht ik, sowieso voor jullie haar ophalen.
En heb ik vanaaf nieuwe gehaaldquote:
Jawel hoor!quote:Op zondag 8 juli 2012 09:37 schreef Perruche het volgende:
Puff bevalt het je nu een beetje beter op le baan? Want in het begin was je niet overtuigd, toch?
Van die vezelcrackers in de ochtend als ontbijt, brood als lunch (van dat zelfgebakken), en gewoon avondeten, pasta en rijst vooral. En vooral veel water drinken overdag.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Welkom![]()
Totoro
Wat eet je dan zoal op een dag?
Welkom!quote:Op zondag 8 juli 2012 10:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Van die vezelcrackers in de ochtend als ontbijt, brood als lunch (van dat zelfgebakken), en gewoon avondeten, pasta en rijst vooral. En vooral veel water drinken overdag.
Oh, overdag een banaan, en meestal hebben ze nog wel een appel overquote:Op zondag 8 juli 2012 10:06 schreef An24 het volgende:
[..]
Welkom!
Wat zijn de verhoudingen van dat alles? Want ik lees ik hier geen groente en fruit. Ook gaan mensen vaak savonds groenten eten, terwijl ze dat overdag het meeste nodig hebben om het lijf goed te laten functioneren. De hoofdingredienten van elke maaltijden zouden dus beter groenten en fruit kunnen zijn, overige koolhydraten als brood, pasta en rijst zijn ondergeschikt.
quote:Op zondag 8 juli 2012 10:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh, overdag een banaan, en meestal hebben ze nog wel een appel over's avonds groenten, dat lijkt me logisch als Hollander zijnde. Paprika, brocolli, zakken wokgroenten, uitje, courgettem aubergines, tomaten, van alles kan. Tot kokosnoten toe.
Vandaag wordt het bv : 2 crackers: gerookte kip en cottage cheese. Dan s' middags vast iets met brood. En 's avonds paella met notenrijst, chorizo die ik wat uitbak (echt, de hoeveelheid vet is too much anders), en surimisticks. Wat velderwtjes en een rode paprika erbij, misschien een ananas.
En je kan tussendoor niets nemen dan? Zes uur geen voer is ook niet echt handig.quote:Op zondag 8 juli 2012 10:21 schreef Pheno het volgende:
het is aangeleerd, dus ja, misschien raar, maar mijn maag knort om 12 uur . Dat mag ook, na zes uur geen voer
Daar komt de banaan in actiequote:Op zondag 8 juli 2012 10:22 schreef An24 het volgende:
[..]
En je kan tussendoor niets nemen dan? Zes uur geen voer is ook niet echt handig.
Ah....dus je liegt....je hebt niet zes uur lang geen voerquote:
Ik vind je ontbijt wat klein. Vooral voor een man. Het verbaast me niets dat je om 12 uur weer honger hebt in ieder gevalquote:Op zondag 8 juli 2012 10:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh, overdag een banaan, en meestal hebben ze nog wel een appel over's avonds groenten, dat lijkt me logisch als Hollander zijnde. Paprika, brocolli, zakken wokgroenten, uitje, courgettem aubergines, tomaten, van alles kan. Tot kokosnoten toe.
Vandaag wordt het bv : 2 crackers: gerookte kip en cottage cheese. Dan s' middags vast iets met brood. En 's avonds paella met notenrijst, chorizo die ik wat uitbak (echt, de hoeveelheid vet is too much anders), en surimisticks. Wat velderwtjes en een rode paprika erbij, misschien een ananas.
nee, en eerlijk gezegd ben ik ook nog niet echt begonnen... ik ga na de zomer onverwacht 5 ipv 3 dagen werken, en daarna vast voor 4 ipv 3 dagen, dus ik zie ook nog niet zo goed waar ik dat bedrijfje een plekje kan geven...quote:Op zondag 8 juli 2012 11:30 schreef Perruche het volgende:
Ik heb nu een smoothie van sojamelk, eiwitpoeder, spinazie en rode vruchten (uit de diepvries). Het is vast heel gezond maar met banaan, agavesiroop en cacao is toch lekkerder!
kwak, heb je al opdrachten voor je vertaalbureau gekregen?
Als je nog interessante dingen tegenkomt...quote:Op zondag 8 juli 2012 12:04 schreef LieLie het volgende:
Ik ben een programma voor New York aan het maken
/ik ben echt bijna alleen nog maar met de vakantie bezigGelukkig is het druk op het werk. Houdt me bij de les en daardoor is komende week ook zo voorbij
Er is een sigarettenaanstekerthingie die je iphone-muziek laat afspelen via de autoradio. Ja, ja, ja!! Het werkt ook nog.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Als je nog interessante dingen tegenkomt...
Ik heb een reisgids gekocht voor het zuidwesten, die heb ik helemaal doorgelezen, maar verder ben ik er eigenlijk nog helemaal niet mee bezig.. Ja, met me druk maken over hoe we onze muziek gaan afspelen in de huurauto's.
.
Haha, ook niet onbelangrijk!quote:Op zondag 8 juli 2012 12:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Als je nog interessante dingen tegenkomt...
Ik heb een reisgids gekocht voor het zuidwesten, die heb ik helemaal doorgelezen, maar verder ben ik er eigenlijk nog helemaal niet mee bezig.. Ja, met me druk maken over hoe we onze muziek gaan afspelen in de huurauto's.
.
Ik zou sowieso Greenwich village en de Brooklyn Bridge doen! Voor mij is dat echt ultiem New York! Veel van je lijstje kan je combineren dus dat scheelt ook.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:18 schreef LieLie het volgende:
[..]
Haha, ook niet onbelangrijk!
Short list tot nu toe:
- Ellis Island
- Times Square
- TOTR
- Empire State Building
- World Trade Centre
- Central Park
- Chelsea Market
- High Line
- Grand Central
- Moma/Metropolitan
- Greenwich
- Brooklyn Bridge
- Chinatown
- Little Italy
- Broadway
- St. Patricks Cathedral
- Apollo Theatre
We kijken gewoon hoever we komen. We hebben waarschijnlijk aan het einde nog een dag, misschien anderhalf of twee.
Mjah, zo heb ik het begrepen van een arts...ook wordt het zo vaak in de Oxygen beschreven. Daarnaast heb je gewoon minder kans om er troep in te gooien als je over de hele dag groenten en fruit eet.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:24 schreef kwakz0r het volgende:
@An: volgens mij maakt t niet zoveel uit wanneer je die groenten eet. Vitamines en minderalen zijn een spiegel, maakt volgens mij niet uit wanneer je die aanvult. Vezels ook niet zo, als je s avonds groente eet poep je ze 's ochtends uit, en andersom. Toch?
Ja, het zijn allemaal wel mustsee's eigenlijk, druk programmaquote:Op zondag 8 juli 2012 12:20 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ik zou sowieso Greenwich village en de Brooklyn Bridge doen! Voor mij is dat echt ultiem New York! Veel van je lijstje kan je combineren dus dat scheelt ook.
Het is echt de meest geweldige stad ooitquote:Op zondag 8 juli 2012 12:34 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, het zijn allemaal wel mustsee's eigenlijk, druk programmaMaar veel dingen pik je tijdens het lopen wel mee en zo, dus we komen vast een eind
We hebben het sigarettenaanstekerthingie nodig voor het opladen van de tablet en zo, eigenlijk. Plus dat we geen iPhones hebben.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Er is een sigarettenaanstekerthingie die je iphone-muziek laat afspelen via de autoradio. Ja, ja, ja!! Het werkt ook nog.
Ik zie het bij het Metropolitan ja! http://www.metmuseum.org/visit/hours-and-admissionquote:Op zondag 8 juli 2012 12:38 schreef Nallie het volgende:
[..]
Het is echt de meest geweldige stad ooitvind ik dan he
Check ook even de websites van de musea, sommige hebben een dag/middag waarop de entree veel minder is of zelfs gratis. Ook is het bij sommige zo dat de entreeprijs een suggested donation is. Dat wil zeggen dat je dat niet hoeft te betalen, maar dat je ook zelf een donatie mag doen. Bijvoorbeeld gewoon 1 dollar. Op die manier zijn de musea voor iedereen toegankelijk.
Oh. Nou. To be honest......dat weet ik eiks niet.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We hebben het sigarettenaanstekerthingie nodig voor het opladen van de tablet en zo, eigenlijk. Plus dat we geen iPhones hebben.. We gebruiken nu altijd een USB-stickje in de autoradio, het fijnste zou zijn als we die daar ook gewoon in de radio konden steken.
Maar die sigarettenaanstekerdingen zijn dus wel hetzelfde, in Amerikaanse auto's? Dan is dat alweer een zorg minder..
In een land waar roken bijna een misdaad is hoop ik maar dat er zo'n ding in de auto zit... Maar goed, we zien het ook wel. Anders maar gewoon een extra ding meenemen om naast onze telefoons ook de tablet (tevens navigatie, voor wie zich afvraagt waarom dat ding zo belangrijk is) 's nachts op te laden.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:46 schreef conleche het volgende:
[..]
Oh. Nou. To be honest......dat weet ik eiks niet.Ik heb dat ding pas gekocht toen we in Spanje gingen roadtrippen. Kan me de Amerikaanse sigarettenaanstekers niet meer zo herinneren eigenlijk.
Over Kroatie hoor ik ook wel goede verhalenquote:Op zondag 8 juli 2012 12:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij komen er niet uit qua vakantiebestemming. UK valt beetje af, want al 2x geweest dit jaar, we gaan beiden voor werk nog richting Scandinavië en ook daar zijn we al vaker geweest. Spanje is nog te heet, Frankrijk/Italië willen we niet en dan twijfelen we beetje over Kroatië/Tsjechië, maar zijn ook bang dat het daar alleen voor wintersport interessant is.
Pff
Oh! Tomtom, ik had m'n tomtom mee en die deed het!! dus ja! Ze zijn wel hetzelfde!!!quote:Op zondag 8 juli 2012 12:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
In een land waar roken bijna een misdaad is hoop ik maar dat er zo'n ding in de auto zit... Maar goed, we zien het ook wel. Anders maar gewoon een extra ding meenemen om naast onze telefoons ook de tablet (tevens navigatie, voor wie zich afvraagt waarom dat ding zo belangrijk is) 's nachts op te laden.
Waar je je al druk over kan maken, zeg..
Mocht het niet werken heb je voor iets van 80 dollar een tomtom met Amerikaanse kaarten daar, valt ook nog mee. Is onze backupquote:Op zondag 8 juli 2012 12:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
In een land waar roken bijna een misdaad is hoop ik maar dat er zo'n ding in de auto zit... Maar goed, we zien het ook wel. Anders maar gewoon een extra ding meenemen om naast onze telefoons ook de tablet (tevens navigatie, voor wie zich afvraagt waarom dat ding zo belangrijk is) 's nachts op te laden.
Waar je je al druk over kan maken, zeg..
quote:Op zondag 8 juli 2012 12:53 schreef conleche het volgende:
Ik zag laatst foto's van iemand die in Kroatie had gezeild en dat was echt vet mooi. Ik zou dus voor Kroatie kiezen.
Haha, mooi zo!quote:Op zondag 8 juli 2012 12:54 schreef conleche het volgende:
[..]
Oh! Tomtom, ik had m'n tomtom mee en die deed het!! dus ja! Ze zijn wel hetzelfde!!!
Ja is ook zo, maar we hebben al navigatie met Amerikaanse kaarten, dus het zou mooi zijn als dat gewoon werkt.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:55 schreef LieLie het volgende:
[..]
Mocht het niet werken heb je voor iets van 80 dollar een tomtom met Amerikaanse kaarten daar, valt ook nog mee. Is onze backup
Jep, hebben wij ook. Oude telefoon van de meneer werkt nog goed als tomtom.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja is ook zo, maar we hebben al navigatie met Amerikaanse kaarten, dus het zou mooi zijn als dat gewoon werkt.
Stiekem heb ik een beetje een 'hoe moeilijk kan het zijn'-idee.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:57 schreef LieLie het volgende:
[..]
Jep, hebben wij ook. Oude telefoon van de meneer werkt nog goed als tomtom.
RU kidding me? Tsjechië is al prachtig: riviertjes, bossen, kleine stadjes...maar Kroatië staat nog hoger op mijn verlanglijst... Hele mooie kust, middeleeuwse stadjes, echt waanzinnig mooi. Ben alleen in Slovenië geweest en de 5 km kust van dat land is ook heerlijk.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij komen er niet uit qua vakantiebestemming. UK valt beetje af, want al 2x geweest dit jaar, we gaan beiden voor werk nog richting Scandinavië en ook daar zijn we al vaker geweest. Spanje is nog te heet, Frankrijk/Italië willen we niet en dan twijfelen we beetje over Kroatië/Tsjechië, maar zijn ook bang dat het daar alleen voor wintersport interessant is.
Pff
The Rockefeller Centre/Top of the Rock vind ik véél leuker dan de Empire State. Mooie uitzicht (The rock is het gebouw dat in de weg staat als je van de empire state naar het noorden kijkt). En je kunt mooie foto's van de empire state building maken! Je kunt ook een sunris/sunset kaartje kopen, of een combi ticket met the met/het MOMA. Beide erg aan te raden,quote:Op zondag 8 juli 2012 12:18 schreef LieLie het volgende:
[..]
Haha, ook niet onbelangrijk!
Short list tot nu toe:
- Ellis Island
- Times Square
- TOTR
- Empire State Building
- World Trade Centre
- Central Park
- Chelsea Market
- High Line
- Grand Central
- Moma/Metropolitan
- Greenwich
- Brooklyn Bridge
- Chinatown
- Little Italy
- Broadway
- St. Patricks Cathedral
- Apollo Theatre
We kijken gewoon hoever we komen. We hebben waarschijnlijk aan het einde nog een dag, misschien anderhalf of twee.
Er schijnt echt een heel logisch systeem in te zitten: http://www.allesamerika.com/autorijden-amerika.htmlquote:Op zondag 8 juli 2012 13:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Stiekem heb ik een beetje een 'hoe moeilijk kan het zijn'-idee.. Ik zie allemaal rechte wegen en steden met overzichtelijke stratenplannen voor me. Dat zal nog wel tegenvallen.
.
Amerikanen blinken niet uit in bewegwijzering... borden schuin in de kant vlak voor de afslag enzo... ook rekening houden met t feit dat ze meestal geen doorgaande richtingen aangeven, maar de dichtstbijzijnde plaats bij de aflsag op een bord!quote:Op zondag 8 juli 2012 13:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Stiekem heb ik een beetje een 'hoe moeilijk kan het zijn'-idee.. Ik zie allemaal rechte wegen en steden met overzichtelijke stratenplannen voor me. Dat zal nog wel tegenvallen.
.
Oh, ook een goede tip! Ons hotel zit vlakbij Rockefeller, dus daar wilden we sowieso 's avonds een keer naartoe. Maar misschien overdag nog een keer Empire, omdat het dan licht is, maar een dubbel kaartje klinkt ook interessant.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
RU kidding me? Tsjechië is al prachtig: riviertjes, bossen, kleine stadjes...maar Kroatië staat nog hoger op mijn verlanglijst... Hele mooie kust, middeleeuwse stadjes, echt waanzinnig mooi. Ben alleen in Slovenië geweest en de 5 km kust van dat land is ook heerlijk.
http://www.droomplekken.n(...)n_werelderfgoed.html
DubrovnikSplit
[..]
The Rockefeller Centre/Top of the Rock vind ik véél leuker dan de Empire State. Mooie uitzicht (The rock is het gebouw dat in de weg staat als je van de empire state naar het noorden kijkt). En je kunt mooie foto's van de empire state building maken! Je kunt ook een sunris/sunset kaartje kopen, of een combi ticket met the met/het MOMA. Beide erg aan te raden,
Ik heb op mn Amerikablog nog kaartjes en verslagjes en foto's staan van mijn 5 dagen Big Apple!
http://fwoukje.blog2blog.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |