abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:39:49 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113897109
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:43:37 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113897247
Die dadels.... lekker met monchou ook :9
Dat kregen we vroeger al, mijn moeder was vrij hip :D
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_113897318
Lol @ TT

Lijstje dan maar:

O: appel, kiwi, muesli, yoghurt
T: rijstwafel pindakaas
B: kat zoeken en boodschappen doen
L: salade van spinazie/tomaat/puntpaprika/beetje ontbijtspek/gekookt ei/beetje geitenkaas/croutons en wat honing mosterd dressing
T: koffie verkeerd, gele paprika en halve komkommer met hummus dip
T: paar nootjes
D: falafelballetjes met grote salade van spitskool en courgette met wat knoflooksaus en turks brood
T: nog niet bekend
Be someone that makes you happy
pi_113898170
De TT :D. Heb vandaag weer medjoul-dadels gekocht op de markt :9.

Heerlijke dag vandaag! Uitgeslapen en toen de hele middag geshopt O+. Daardoor klopt er alleen niets meer van m'n eetplanning :+.

Aangepaste planning:
O: Yoghurt met appel en rozijnen, twee mueslicrackers met hüttenkäse/biefstukworst (en komkommer)
L: Twee kampioentjes met zelfgemaakte eiersalade/vega-ham/runderpastrami (en komkommer)
T: Kikkererwtensalade met spinazie en zongedroogde tomaten (niet zoveel kikkererwten, vond ze niet zo lekker) en twee mueslicrackers met vega-ham/biefstukworst (en komkommer)
D: Spinazie en sperziebonen met een schnitzel, gebakken aardappelen en mayonaise
T: Bak optimelyoghurt met frambozen/blauwe bessen Bak 'ambachtelijke yoghurt rabarber/framboos met verse aardbeien
pi_113898176
Hebben we ooit zo'n suggestieve compleet onschuldige TT gehad? :+
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_113899136
Haha, leuke TT Uniek!
pi_113899169
lol @ TT !
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113899458
Ik koop die dadels echt niet meer :@ Had binnen no time een hele doos leeg gesnoept :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_113899763
:D _O- @TT :D

Rijden bijna Schotland uit nu... Gaan echt hard proberen hier werk/PhD plek te vinden volgend jaar, verliefd O+
Ja doei.
pi_113901012
Hoi allemaal! Hoe is het hier met iedereen?
Eerst de prangende vragen:
- Phaedra bevallen blijkbaar (zag ik aan de 58 PM-berichten :P ) O+ ?
- Coco al zichtbaar zwanger?
- Chico een vriendje? (las ik in vorig topic)
en waren er afgelopen maand nog nieuwe zwangeren, slankies, liefdes- of paskamerperikelen?
pi_113901115
Hey Laureline!
Ja, ja, ja, nee, dacht ik zo.

Waar hing jij uit? Alles goed?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_113901251
Lijstje:

O: Brinta
T: boterham eiersalade
B: wandelen door een borgtuin
T: appeltaart met slagroom, ijsthee
L: geroosterde boterham met roerei en uitgebakken ontbijtspek
T: schaaltje met stukjes ananas en aardbei
D: berg ratatouille op een kwart ciabatta, met basilicum en geraspte pecorino, twee losse scheppen ratatouille, vega kaasburger
T: biertje

Wat een fijne dag. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_113901428
Klinkt als een heerlijke combinatie :9
pi_113901580
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:50 schreef sigme het volgende:
Hey Laureline!
Ja, ja, ja, nee, dacht ik zo.

Waar hing jij uit? Alles goed?
Alles goed, ik had alleen geen zin om op 'accepteer alle cookies' te klikken. Maar dat scherm is nu ineens weer weg :?
pi_113901720
Nog even ontopic:
O: ananas met yoghurt, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
S: uur crosstrainer
L: boterham ham, boterham pindakaas, yoghurt met cruesli
T: 2 boterhammen pindakaas, boterham bruscetta
T: 5 toastjes brie, kwark met vanilleyoghurt
D: rodekool, 5 vissticks
T: katjang pedis, 2 glazen witte wijn
pi_113902786
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lijstje:

O: Brinta
T: boterham eiersalade
B: wandelen door een borgtuin
T: appeltaart met slagroom, ijsthee
L: geroosterde boterham met roerei en uitgebakken ontbijtspek
T: schaaltje met stukjes ananas en aardbei
D: berg ratatouille op een kwart ciabatta, met basilicum en geraspte pecorino, twee losse scheppen ratatouille, vega kaasburger
T: biertje

Wat een fijne dag. O+.
Rembrandt heeft niet gehuild bij haar eerste prikje en is verder ook dik in orde! ;)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:37:33 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113902851
Lekker hoor!

Mijn lijst
O: pistolet, croissant, 3 boterhammen, meergranenbolletje, suikerbrood, krentenbolletje, poffertjes, beschuit, gerookte zalm, rosbief, ossenworst, kaas, omelet, gebakken champignons, gegrilde tomaat, witte bonen in tomatensaus, fricandeau, roomkaas, mini donutje, 2 glazen melk, 1 glas verse jus, vers fruit (ananas, appel, meloen, aardbeien) met een bakje volle yoghurt, 2 cappuccino.
B: 4 uur wandelen
T: appel, 2 ammsterdammetjes, blokje choco
D: Broccoli, varkensschitzel, roerbakgroente, komkommersalade, 2 aardappelkroketjes
T: kwark en vla.. misschien nog wat zoute stokjes?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:38:17 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113902881
Lau *O* Hoe is het?
pi_113902927
Wow, jouw ontbijt uniek! :o :P Was het lekker? :+
pi_113903012
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:35 schreef LieLie het volgende:

[..]

Rembrandt heeft niet gehuild bij haar eerste prikje en is verder ook dik in orde! ;)
Stoere meid! O+. Inentingen gingen goed dus? Laat je even weten hoe veel het kostte? Zijn ze ook ontwormd?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:42:18 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113903021
Ja, was heerlijk en nu weer normaal doen :D
Heb sommige dingen niet helemaal opgegeten hoor, halve suikerbrood (plak dan he? :P ), halve croissant.
Kan ook niet alles :')
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:43:27 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113903076
Rembrandt!
Ik snapte er niks van maar nu daagt het weer :D

Heb ineens zin in vlammetjes en karmeliet :')
pi_113903145
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Lekker hoor!

Mijn lijst
O: pistolet, croissant, 3 boterhammen, meergranenbolletje, suikerbrood, krentenbolletje, poffertjes, beschuit, gerookte zalm, rosbief, ossenworst, kaas, omelet, gebakken champignons, gegrilde tomaat, witte bonen in tomatensaus, fricandeau, roomkaas, mini donutje, 2 glazen melk, 1 glas verse jus, vers fruit (ananas, appel, meloen, aardbeien) met een bakje volle yoghurt, 2 cappuccino.
B: 4 uur wandelen
T: appel, 2 ammsterdammetjes, blokje choco
D: Broccoli, varkensschitzel, roerbakgroente, komkommersalade, 2 aardappelkroketjes
T: kwark en vla.. misschien nog wat zoute stokjes?
hahaha...wat een lijst :o

Kom ik met mijn lijstje...(mijn darmen hebben EDS pijntjes, dus rustig aan gedaan vandaag)

uitslaap O: twee gekookte eitjes
T: thee
L: Een hele grote kom goed gevulde Tom kha kai soep. Een verse jus en een hap van Freuds carpaccio salade
T: Griekse yoghurt met een beetje appelmoes
D: veel gegrilde groenten, gehaktballetjes in tomatensaus en stokbrood:

T: waterijsje en thee
pi_113903356
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:42 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Stoere meid! O+. Inentingen gingen goed dus? Laat je even weten hoe veel het kostte? Zijn ze ook ontwormd?
ja, ze krijgen ontworm en anti vlooi spul. En rekenen na de volgende prikjes wel af. (of zou dat èèn prijs zijn?)
pi_113903412
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:51 schreef LieLie het volgende:

[..]

ja, ze krijgen ontworm en anti vlooi spul. En rekenen na de volgende prikjes wel af. (of zou dat èèn prijs zijn?)
Dat is wel een aparte constructie. Is niet 1 prijs is ieder geval.

Fijn dat het goed ging.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:53:50 #26
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113903418
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:45 schreef An24 het volgende:

[..]

hahaha...wat een lijst :o

Kom ik met mijn lijstje...(mijn darmen hebben EDS pijntjes, dus rustig aan gedaan vandaag)

uitslaap O: twee gekookte eitjes
T: thee
L: Een hele grote kom goed gevulde Tom kha kai soep. Een verse jus en een hap van Freuds carpaccio salade
T: Griekse yoghurt met een beetje appelmoes
D: veel gegrilde groenten, gehaktballetjes in tomatensaus en stokbrood:
[ afbeelding ]
T: waterijsje en thee
Wat een heerlijke D!
:* voor je buik..

2600 kcal ongeveer... Dan nog -600 voor 4 uur wandelen.. nah! :o
pi_113903480
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:53 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Wat een heerlijke D!
:* voor je buik..

2600 kcal ongeveer... Dan nog -600 voor 4 uur wandelen.. nah! :o
Haha, mooi gecompenseerd. Mijn lijst is ongeveer 1500 kcal, maar ik ben ook alleen maar even in de stad geweest vandaag.
pi_113903489
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:53 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat is wel een aparte constructie. Is niet 1 prijs is ieder geval.

Fijn dat het goed ging.
Wat is een aparte constructie?
pi_113903515
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:56 schreef LieLie het volgende:

[..]

Wat is een aparte constructie?
Pas betalen bij de volgende prikjes.
pi_113903642
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:57 schreef An24 het volgende:

[..]

Pas betalen bij de volgende prikjes.
Oh, maar ik heb wel betaald ;) maar voor DaD is het handiger om af te rekenen als ze alles gehad heeft denk ik :)
pi_113903727
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:01 schreef LieLie het volgende:

[..]

Oh, maar ik heb wel betaald ;) maar voor DaD is het handiger om af te rekenen als ze alles gehad heeft denk ik :)
Ah :+
pi_113904039
Lijstje:

O: lijnzaadcracker met halve avocado en kalkoenfilet
T: banaan en pindakaas
L: 3 eieren en plakjes parmaham
T: pindakoekjes
T: stukjes worst en kaas, mini tomaatjes
D: shoarmavlees, zelfgemaakte knoflooksaus en romaine sla
T: 2x praline

Weekendlijstje. Morgen beter :)

Halve dag in de auto gezeten, ff naar familie in het hoge noorden. Daar ook nog een leuk woonwinkeltje gevonden en wat leuke dingen voor het huis gehaald O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? zaterdag 7 juli 2012 @ 21:14:59 #33
70532 loveli
N
pi_113904074
2 avocado's 99 cent volgende week :+
crap in = crap out
pi_113904076
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:51 schreef LieLie het volgende:

[..]

Wanneer krijgen ze de volgende? Voor we haar ophalen?
pi_113904109
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:15 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wanneer krijgen ze de volgende? Voor we haar ophalen?
Over drie weken dacht ik, sowieso voor jullie haar ophalen.
pi_113904423
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:16 schreef LieLie het volgende:

[..]

Over drie weken dacht ik, sowieso voor jullie haar ophalen.
Ok, super. Bedankt! Het is dat we nog een toffe reis in het vooruitzicht hebben, anders hadden we echt niet zo lang kunnen wachten! O+.
pi_113904494
Mijn lijstje:
O: banaan en nectarine
B: Bodybalance
L: shakshuka met anderhalf ei, 1,5 gele paprika, 1,5 tomaat. Erbij 2 pitabroodjes met hummus.
T: 4 kleine kaakjes
T: 2 handjes gemengde noten
S: 40 minuten hardlopen, rustig aan. Denk 5.5 km.
D: tosti van 2 vk bth kaas en komkommersalade met dille
T: perenijsje

edit; 1800 kcal ofzo, prima wel :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Perruche op 07-07-2012 22:26:01 ]
pi_113904522
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:14 schreef loveli het volgende:
2 avocado's 99 cent volgende week :+
En heb ik vanaaf nieuwe gehaald -O-
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113908747
Hoihoi! Hoe is het hier? Ik sta lekker op de camping!
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:26:43 #40
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113908951
An, koesje voor de buik! :*

Uniek i'm impressed :D

Ik ben bij sushitent wezen eten met el schoonfamilie, was lekker :Y heel veel kleine beetjes en ook wat salades en gemengd groenvoer en fruit enzo! :9 maakt karigheid van de rest van lijstje weer goed ;)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_113909453
Dank Maria :*
pi_113909509
Vervelend van je darmen An! Wel goed aangepast lijstje.
Fijn Prob! Mooi weer? Veel plezier!
Klinkt lekker Maria! :9 Ik heb ook zin in sushi! Binnenkort weer eens eten.
pi_113913672
O+ eigen bedje O+ *O*
Ja doei.
pi_113916219
Goedemorgen!
Lijstje van gisteren:
O: twee gekookte eitjes, dubbele boterham hagelslag, mueslicracker met pindakaas
L: frittata
T: appel
Bruiloft
T: koffie met biscotti, glaasje prosecco, kipspiesje
D: terrine, zeeduivel met couscous en groente, rhum baba met ijs van sinaasappel en zwarte peper
T: paar wijntjes
pi_113916659
Morning, ontbijtje zit erin, nog even wachten en dan richting de bodypump *O*
pi_113916688
Puff bevalt het je nu een beetje beter op le baan? Want in het begin was je niet overtuigd, toch?
pi_113916798
Goed bezig Perr! Ik ben ook moed aan t verzamelen om door de regen naar de sportschool te fietsen...
pi_113916828
:W thuis in eigen bed, heerlijk! Wel zeikregen, maar ga vanmiddag pas rennen; het heeft nog alle kans om droog te worden :')
Ja doei.
pi_113916832
Ik wil vandaag nog hardlopen :') hopen dat het in de loop van vandaag wegtrekt :P
pi_113916852
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 09:37 schreef Perruche het volgende:
Puff bevalt het je nu een beetje beter op le baan? Want in het begin was je niet overtuigd, toch?
Jawel hoor!
Alleen financieel is het minder goed, doordat ik nu onregelmatige diensten heb (kleine vergoeding erbij) in plaats van bereikbaarheidsdiensten (zo +400 netto in een weekend).
Maar, het werk is uitdagender en de collega's zijn leuker (borrelen op vrijdag in plaats van allemaal meteen naar huis naar de kinderen) :)
Onder de streep genomen ben ik er blij mee :s)
pi_113916898
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:35 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Welkom :+

Totoro O+

Wat eet je dan zoal op een dag?
Van die vezelcrackers in de ochtend als ontbijt, brood als lunch (van dat zelfgebakken), en gewoon avondeten, pasta en rijst vooral. En vooral veel water drinken overdag.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_113916953
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:02 schreef Pheno het volgende:

[..]

Van die vezelcrackers in de ochtend als ontbijt, brood als lunch (van dat zelfgebakken), en gewoon avondeten, pasta en rijst vooral. En vooral veel water drinken overdag.
Welkom!

Wat zijn de verhoudingen van dat alles? Want ik lees ik hier geen groente en fruit. Ook gaan mensen vaak savonds groenten eten, terwijl ze dat overdag het meeste nodig hebben om het lijf goed te laten functioneren. De hoofdingredienten van elke maaltijden zouden dus beter groenten en fruit kunnen zijn, overige koolhydraten als brood, pasta en rijst zijn ondergeschikt.
pi_113916970
Puff: wat fijn dat je het nu beter naar je zin hebt. Het geld komt later wel ;)
pi_113917017
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:06 schreef An24 het volgende:

[..]

Welkom!

Wat zijn de verhoudingen van dat alles? Want ik lees ik hier geen groente en fruit. Ook gaan mensen vaak savonds groenten eten, terwijl ze dat overdag het meeste nodig hebben om het lijf goed te laten functioneren. De hoofdingredienten van elke maaltijden zouden dus beter groenten en fruit kunnen zijn, overige koolhydraten als brood, pasta en rijst zijn ondergeschikt.
Oh, overdag een banaan, en meestal hebben ze nog wel een appel over :) 's avonds groenten, dat lijkt me logisch als Hollander zijnde. Paprika, brocolli, zakken wokgroenten, uitje, courgettem aubergines, tomaten, van alles kan. Tot kokosnoten toe.

Vandaag wordt het bv : 2 crackers: gerookte kip en cottage cheese. Dan s' middags vast iets met brood. En 's avonds paella met notenrijst, chorizo die ik wat uitbak (echt, de hoeveelheid vet is too much anders), en surimisticks. Wat velderwtjes en een rode paprika erbij, misschien een ananas.
pi_113917040
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Oh, overdag een banaan, en meestal hebben ze nog wel een appel over :) 's avonds groenten, dat lijkt me logisch als Hollander zijnde. Paprika, brocolli, zakken wokgroenten, uitje, courgettem aubergines, tomaten, van alles kan. Tot kokosnoten toe.

Vandaag wordt het bv : 2 crackers: gerookte kip en cottage cheese. Dan s' middags vast iets met brood. En 's avonds paella met notenrijst, chorizo die ik wat uitbak (echt, de hoeveelheid vet is too much anders), en surimisticks. Wat velderwtjes en een rode paprika erbij, misschien een ananas.
O+

Maar hoezo savonds groenten logisch als Hollander zijnde? Ik vind dat altijd wel grappig. Natuurlijk is het handiger om overdag koolhydraten als brood te eten, maar het is allemaal aangeleerd gedrag. Niet dat ik vind dat je iets zou moeten veranderen hoor, maar het is wel grappig om te zien dat zoveel gedrag is aangeleerd, terwijl je lijf het overdag het meeste nodig heeft. Net als drie keer per dag een maatijd nemen...wie heeft dat ooit verzonnen :')
pi_113917110
het is aangeleerd, dus ja, misschien raar, maar mijn maag knort om 12 uur . Dat mag ook, na zes uur geen voer :P
pi_113917122
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:21 schreef Pheno het volgende:
het is aangeleerd, dus ja, misschien raar, maar mijn maag knort om 12 uur . Dat mag ook, na zes uur geen voer :P
En je kan tussendoor niets nemen dan? Zes uur geen voer is ook niet echt handig.
pi_113917142
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:22 schreef An24 het volgende:

[..]

En je kan tussendoor niets nemen dan? Zes uur geen voer is ook niet echt handig.
Daar komt de banaan in actie :D
pi_113917160
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:24 schreef Pheno het volgende:

[..]

Daar komt de banaan in actie :D
Ah....dus je liegt....je hebt niet zes uur lang geen voer ;)

Ohw well, als het voor jou goed werkt geen probleem ^O^
pi_113917291
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik vind je ontbijt wat klein. Vooral voor een man. Het verbaast me niets dat je om 12 uur weer honger hebt in ieder geval ;).

Planning:
O: Yoghurt met appel, medjouldadel en rozijnen, twee mueslicrackers met kipfilet/runderpastrami (en komkommer)
L: Twee kampioentjes met zelfgemaakte eiersalade/hüttenkäse/runderpastrami
T: Salade van veldsla, dressing, zongedroogde tomaten en zachte geitenkaas
D: Kipquiche met daarbij sperziebonen en zongedroogde tomaten
T: Bak fruityoghurt met kersen en een appel

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlierbloesem op 08-07-2012 11:31:12 ]
pi_113917781
Nou Pheno je kan hier vast wat goede tips en adviezen krijgen. Wat is de reden dat je mee komt posten? Wat is je doel?
pi_113917900
Heerlijk weekend gehad tot nu toe. Vandaag maar weer eens naar huis (zat bij mijn ouders)

Gisteren waren de stukadoor/schilders ook al begonnen met het schilderen van houtwerk. Ben benieuwd hoe dat geworden is.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 8 juli 2012 @ 11:24:27 #63
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113918166
@An: volgens mij maakt t niet zoveel uit wanneer je die groenten eet. Vitamines en minderalen zijn een spiegel, maakt volgens mij niet uit wanneer je die aanvult. Vezels ook niet zo, als je s avonds groente eet poep je ze 's ochtends uit, en andersom. Toch?
Kwak
pi_113918315
Ik heb nu een smoothie van sojamelk, eiwitpoeder, spinazie en rode vruchten (uit de diepvries). Het is vast heel gezond maar met banaan, agavesiroop en cacao is toch lekkerder!

kwak, heb je al opdrachten voor je vertaalbureau gekregen?
pi_113918544
Hoi! Welkom Pheno en ik ben ook benieuwd naar wat je plan/doel is!

Lijstje voor vandaag:
O: yoghurt met muesli
T: cappuccino en een enorme koek (mijn ex werkt tegenwoordig in een bakkerij en kwam gister met een doos koeken aan toen hij de oudste ophaalde. Goede koeken! :9 )
L: gekookt ei, salade, 2 crackers met kipfilet, karnemelk
T: cappuccino, wortels, tomaatjes
D: bloemkoolsoep met een stukje vlees
T: yoghurt met een banaan

zoiets :)
pi_113918922
Goedemorgen!
Het regent hier nu ook, maar ik heb tussen 8 en 10 al hardgelopen; 16km | 10 km/u
Daarvoor een bak vette yoghurt met muesli, erna een bak fruitsalade met vanilleyoghurt, een boetham met gebakken ei (met ham en tomaat) en twee krekkers met beleg.
Na hardlopen heb ik gewoonlijk minder eetlust dan wanneer ik tussen yoghurt en broodmaaltijd op de bank zit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_113919192
Ik ben een programma voor New York aan het maken O+

/ik ben echt bijna alleen nog maar met de vakantie bezig :') Gelukkig is het druk op het werk. Houdt me bij de les en daardoor is komende week ook zo voorbij ;)
  zondag 8 juli 2012 @ 12:08:39 #68
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113919311
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:30 schreef Perruche het volgende:
Ik heb nu een smoothie van sojamelk, eiwitpoeder, spinazie en rode vruchten (uit de diepvries). Het is vast heel gezond maar met banaan, agavesiroop en cacao is toch lekkerder!

kwak, heb je al opdrachten voor je vertaalbureau gekregen?
nee, en eerlijk gezegd ben ik ook nog niet echt begonnen... ik ga na de zomer onverwacht 5 ipv 3 dagen werken, en daarna vast voor 4 ipv 3 dagen, dus ik zie ook nog niet zo goed waar ik dat bedrijfje een plekje kan geven...

suf... maar ook wel fijn, het was opgezet als extra inkomstenbron omdat ik te weinig geld zou verdienen met baan. Dat is gelukkig meer dan opgelost!

ik heb overigens wel een opdracht op de plank liggen, maar de uitgever moet nog akkoord gaan en dat kan nog wel een half jaartje duren. maar áls dat doorgaat ga ik NL'se vertalingen van gospelmuziek maken vooir een dirigent die ook bladmuziek uitgeeft bij een vrij groot bedrijf.
Kwak
pi_113919504
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:04 schreef LieLie het volgende:
Ik ben een programma voor New York aan het maken O+

/ik ben echt bijna alleen nog maar met de vakantie bezig :') Gelukkig is het druk op het werk. Houdt me bij de les en daardoor is komende week ook zo voorbij ;)
Als je nog interessante dingen tegenkomt...

Ik heb een reisgids gekocht voor het zuidwesten, die heb ik helemaal doorgelezen, maar verder ben ik er eigenlijk nog helemaal niet mee bezig. :'). Ja, met me druk maken over hoe we onze muziek gaan afspelen in de huurauto's. :P.
pi_113919596
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:14 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb een reisgids gekocht voor het zuidwesten, die heb ik helemaal doorgelezen, maar verder ben ik er eigenlijk nog helemaal niet mee bezig. :'). Ja, met me druk maken over hoe we onze muziek gaan afspelen in de huurauto's. :P.
Er is een sigarettenaanstekerthingie die je iphone-muziek laat afspelen via de autoradio. Ja, ja, ja!! Het werkt ook nog.
pi_113919611
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:14 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Haha, ook niet onbelangrijk!

Short list tot nu toe:

- Ellis Island
- Times Square
- TOTR
- Empire State Building
- World Trade Centre
- Central Park
- Chelsea Market
- High Line
- Grand Central
- Moma/Metropolitan
- Greenwich
- Brooklyn Bridge
- Chinatown
- Little Italy
- Broadway
- St. Patricks Cathedral
- Apollo Theatre

We kijken gewoon hoever we komen. We hebben waarschijnlijk aan het einde nog een dag, misschien anderhalf of twee.
pi_113919652
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:18 schreef LieLie het volgende:

[..]

Short list tot nu toe:

- Ellis Island
- Times Square
- TOTR
- Empire State Building
- World Trade Centre
- Central Park
- Chelsea Market
- High Line
- Grand Central
- Moma/Metropolitan
- Greenwich
- Brooklyn Bridge
- Chinatown
- Little Italy
- Broadway
- St. Patricks Cathedral
- Apollo Theatre

We kijken gewoon hoever we komen. We hebben waarschijnlijk aan het einde nog een dag, misschien anderhalf of twee.
Ik zou sowieso Greenwich village en de Brooklyn Bridge doen! Voor mij is dat echt ultiem New York! Veel van je lijstje kan je combineren dus dat scheelt ook.
pi_113919675
Verder doe ik een lijstje en ga ik me morgen weer eens wegen.

O: koolhydraatarme boterham met kaas en ham
T: verse ananas
L: meergranenpistoletje met brie en komkommer
T: nog een pistoletje met boter en parmaham
T: wodka, katjang
D: uiteten in de cousousclub, dus couscous (das met lamsvlees en veel groenten) en vast wel een glas wijn
.

[ Bericht 1% gewijzigd door conleche op 08-07-2012 12:26:46 ]
pi_113919715
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:24 schreef kwakz0r het volgende:
@An: volgens mij maakt t niet zoveel uit wanneer je die groenten eet. Vitamines en minderalen zijn een spiegel, maakt volgens mij niet uit wanneer je die aanvult. Vezels ook niet zo, als je s avonds groente eet poep je ze 's ochtends uit, en andersom. Toch?
Mjah, zo heb ik het begrepen van een arts...ook wordt het zo vaak in de Oxygen beschreven. Daarnaast heb je gewoon minder kans om er troep in te gooien als je over de hele dag groenten en fruit eet.
pi_113919775
Zo, net een uur wezen urbanathlonnen in de stromende regen :9
Nu omelet met ontbijtspek en tomaten :9~
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113919782
Voorlopig lijstje

O: Volkorenboterham met boter en een gekookt ei. Thee
B: 25 minuten Yoga
L: Ratatouille
T: nog geen idee, heb een verjaardag van een neefje
D: we gaan naar de sauna, dus waarschijnlijk een stuk vis met groenten of een salade en natuurlijk de nodige lekkere sapjes.
T: geen idee
pi_113919884
Hoi! Goedemorgen!

Foto's staan hier : http://faithy.nl/photoalbums/Skye_2012/

Verder zijn we van dinsdagochted tot vrijdagmiddag in NL! Dus als er een avond is dat mensen gezellig ergens een hapje en drankje willen doen dan zou dat wellicht wel leuk zijn? Tenminste, dat vind ik :@ :') Ben met de motor dus helemaal zelf 'mobiel', dus dat is wel chill..

Zo maar 's ontbijten.

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 08-07-2012 12:35:40 ]
Ja doei.
pi_113920017
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:20 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik zou sowieso Greenwich village en de Brooklyn Bridge doen! Voor mij is dat echt ultiem New York! Veel van je lijstje kan je combineren dus dat scheelt ook.
Ja, het zijn allemaal wel mustsee's eigenlijk, druk programma ;) Maar veel dingen pik je tijdens het lopen wel mee en zo, dus we komen vast een eind :)
pi_113920148
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:34 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ja, het zijn allemaal wel mustsee's eigenlijk, druk programma ;) Maar veel dingen pik je tijdens het lopen wel mee en zo, dus we komen vast een eind :)
Het is echt de meest geweldige stad ooit O+ vind ik dan he ;)
Check ook even de websites van de musea, sommige hebben een dag/middag waarop de entree veel minder is of zelfs gratis. Ook is het bij sommige zo dat de entreeprijs een suggested donation is. Dat wil zeggen dat je dat niet hoeft te betalen, maar dat je ook zelf een donatie mag doen. Bijvoorbeeld gewoon 1 dollar. Op die manier zijn de musea voor iedereen toegankelijk.
pi_113920314
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Er is een sigarettenaanstekerthingie die je iphone-muziek laat afspelen via de autoradio. Ja, ja, ja!! Het werkt ook nog.
We hebben het sigarettenaanstekerthingie nodig voor het opladen van de tablet en zo, eigenlijk. Plus dat we geen iPhones hebben. :P. We gebruiken nu altijd een USB-stickje in de autoradio, het fijnste zou zijn als we die daar ook gewoon in de radio konden steken.

Maar die sigarettenaanstekerdingen zijn dus wel hetzelfde, in Amerikaanse auto's? Dan is dat alweer een zorg minder. :+.
pi_113920316
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:38 schreef Nallie het volgende:

[..]

Het is echt de meest geweldige stad ooit O+ vind ik dan he ;)
Check ook even de websites van de musea, sommige hebben een dag/middag waarop de entree veel minder is of zelfs gratis. Ook is het bij sommige zo dat de entreeprijs een suggested donation is. Dat wil zeggen dat je dat niet hoeft te betalen, maar dat je ook zelf een donatie mag doen. Bijvoorbeeld gewoon 1 dollar. Op die manier zijn de musea voor iedereen toegankelijk.
Ik zie het bij het Metropolitan ja! http://www.metmuseum.org/visit/hours-and-admission
Dat is wel een goede tip!
pi_113920402
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:44 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

We hebben het sigarettenaanstekerthingie nodig voor het opladen van de tablet en zo, eigenlijk. Plus dat we geen iPhones hebben. :P. We gebruiken nu altijd een USB-stickje in de autoradio, het fijnste zou zijn als we die daar ook gewoon in de radio konden steken.

Maar die sigarettenaanstekerdingen zijn dus wel hetzelfde, in Amerikaanse auto's? Dan is dat alweer een zorg minder. :+.
Oh. Nou. To be honest......dat weet ik eiks niet. :P Ik heb dat ding pas gekocht toen we in Spanje gingen roadtrippen. Kan me de Amerikaanse sigarettenaanstekers niet meer zo herinneren eigenlijk. :@
pi_113920453
Ik vind het wel jammer dat de keuken van Julia Child in het Museum of American History in Washington dicht is!
  zondag 8 juli 2012 @ 12:52:27 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113920574
Wij komen er niet uit qua vakantiebestemming :'). UK valt beetje af, want al 2x geweest dit jaar, we gaan beiden voor werk nog richting Scandinavië en ook daar zijn we al vaker geweest. Spanje is nog te heet, Frankrijk/Italië willen we niet en dan twijfelen we beetje over Kroatië/Tsjechië, maar zijn ook bang dat het daar alleen voor wintersport interessant is.

Pff :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_113920598
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:46 schreef conleche het volgende:

[..]

Oh. Nou. To be honest......dat weet ik eiks niet. :P Ik heb dat ding pas gekocht toen we in Spanje gingen roadtrippen. Kan me de Amerikaanse sigarettenaanstekers niet meer zo herinneren eigenlijk. :@
In een land waar roken bijna een misdaad is hoop ik maar dat er zo'n ding in de auto zit... Maar goed, we zien het ook wel. Anders maar gewoon een extra ding meenemen om naast onze telefoons ook de tablet (tevens navigatie, voor wie zich afvraagt waarom dat ding zo belangrijk is) 's nachts op te laden.

Waar je je al druk over kan maken, zeg. :P.
pi_113920614
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij komen er niet uit qua vakantiebestemming :'). UK valt beetje af, want al 2x geweest dit jaar, we gaan beiden voor werk nog richting Scandinavië en ook daar zijn we al vaker geweest. Spanje is nog te heet, Frankrijk/Italië willen we niet en dan twijfelen we beetje over Kroatië/Tsjechië, maar zijn ook bang dat het daar alleen voor wintersport interessant is.

Over Kroatie hoor ik ook wel goede verhalen :Y
pi_113920616
Ik zag laatst foto's van iemand die in Kroatie had gezeild en dat was echt vet mooi. Ik zou dus voor Kroatie kiezen. :Y
pi_113920643
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:53 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

In een land waar roken bijna een misdaad is hoop ik maar dat er zo'n ding in de auto zit... Maar goed, we zien het ook wel. Anders maar gewoon een extra ding meenemen om naast onze telefoons ook de tablet (tevens navigatie, voor wie zich afvraagt waarom dat ding zo belangrijk is) 's nachts op te laden.

Oh! Tomtom, ik had m'n tomtom mee en die deed het!! dus ja! Ze zijn wel hetzelfde!!! :D
pi_113920660
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:53 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Mocht het niet werken heb je voor iets van 80 dollar een tomtom met Amerikaanse kaarten daar, valt ook nog mee. Is onze backup ;)
pi_113920693
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:53 schreef conleche het volgende:
Ik zag laatst foto's van iemand die in Kroatie had gezeild en dat was echt vet mooi. Ik zou dus voor Kroatie kiezen. :Y

Ik wil er nog wel een keer naartoe!
pi_113920694
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:54 schreef conleche het volgende:

[..]

Oh! Tomtom, ik had m'n tomtom mee en die deed het!! dus ja! Ze zijn wel hetzelfde!!! :D
Haha, mooi zo! :D.
pi_113920713
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:55 schreef LieLie het volgende:

[..]

Mocht het niet werken heb je voor iets van 80 dollar een tomtom met Amerikaanse kaarten daar, valt ook nog mee. Is onze backup ;)
Ja is ook zo, maar we hebben al navigatie met Amerikaanse kaarten, dus het zou mooi zijn als dat gewoon werkt.
pi_113920748
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:56 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja is ook zo, maar we hebben al navigatie met Amerikaanse kaarten, dus het zou mooi zijn als dat gewoon werkt.
Jep, hebben wij ook. Oude telefoon van de meneer werkt nog goed als tomtom.
pi_113921039
Och... op vakantie zou ik ook wel willen o.O

Vandaag de planning:
O. 2 boterhammen, 1 jam en 1 kaas
T. Smoothie met framboos en yoghurt
L. 2 boterhammen, 1 ham en 1 gegrilde kip
T. 6 walnoten
D. Nog geen flauw idee, ik denk doperwten/aardappels/2 eieren
T. Hartige sultana
pi_113921213
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:57 schreef LieLie het volgende:

[..]

Jep, hebben wij ook. Oude telefoon van de meneer werkt nog goed als tomtom.
Stiekem heb ik een beetje een 'hoe moeilijk kan het zijn'-idee. :+. Ik zie allemaal rechte wegen en steden met overzichtelijke stratenplannen voor me. Dat zal nog wel tegenvallen. :P.
  zondag 8 juli 2012 @ 13:14:37 #96
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113921287
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

RU kidding me? Tsjechië is al prachtig: riviertjes, bossen, kleine stadjes...maar Kroatië staat nog hoger op mijn verlanglijst... Hele mooie kust, middeleeuwse stadjes, echt waanzinnig mooi. Ben alleen in Slovenië geweest en de 5 km kust van dat land is ook heerlijk.

http://www.droomplekken.n(...)n_werelderfgoed.html

Dubrovnik O+ Split O+

quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:18 schreef LieLie het volgende:

[..]

Short list tot nu toe:

- Ellis Island
- Times Square
- TOTR
- Empire State Building
- World Trade Centre
- Central Park
- Chelsea Market
- High Line
- Grand Central
- Moma/Metropolitan
- Greenwich
- Brooklyn Bridge
- Chinatown
- Little Italy
- Broadway
- St. Patricks Cathedral
- Apollo Theatre

The Rockefeller Centre/Top of the Rock vind ik véél leuker dan de Empire State. Mooie uitzicht (The rock is het gebouw dat in de weg staat als je van de empire state naar het noorden kijkt). En je kunt mooie foto's van de empire state building maken! Je kunt ook een sunris/sunset kaartje kopen, of een combi ticket met the met/het MOMA. Beide erg aan te raden,

Ik heb op mn Amerikablog nog kaartjes en verslagjes en foto's staan van mijn 5 dagen Big Apple!
http://fwoukje.blog2blog.nl
Kwak
pi_113921306
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 13:12 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Stiekem heb ik een beetje een 'hoe moeilijk kan het zijn'-idee. :+. Ik zie allemaal rechte wegen en steden met overzichtelijke stratenplannen voor me. Dat zal nog wel tegenvallen. :P.
Er schijnt echt een heel logisch systeem in te zitten: http://www.allesamerika.com/autorijden-amerika.html

Maar ik heb niet de indruk dat we het alleen daarmee redden :P
  zondag 8 juli 2012 @ 13:15:45 #98
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113921329
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 13:12 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Amerikanen blinken niet uit in bewegwijzering... borden schuin in de kant vlak voor de afslag enzo... ook rekening houden met t feit dat ze meestal geen doorgaande richtingen aangeven, maar de dichtstbijzijnde plaats bij de aflsag op een bord!
Kwak
pi_113921394
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 13:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

RU kidding me? Tsjechië is al prachtig: riviertjes, bossen, kleine stadjes...maar Kroatië staat nog hoger op mijn verlanglijst... Hele mooie kust, middeleeuwse stadjes, echt waanzinnig mooi. Ben alleen in Slovenië geweest en de 5 km kust van dat land is ook heerlijk.

http://www.droomplekken.n(...)n_werelderfgoed.html

Dubrovnik O+ Split O+

[..]

The Rockefeller Centre/Top of the Rock vind ik véél leuker dan de Empire State. Mooie uitzicht (The rock is het gebouw dat in de weg staat als je van de empire state naar het noorden kijkt). En je kunt mooie foto's van de empire state building maken! Je kunt ook een sunris/sunset kaartje kopen, of een combi ticket met the met/het MOMA. Beide erg aan te raden,

Ik heb op mn Amerikablog nog kaartjes en verslagjes en foto's staan van mijn 5 dagen Big Apple!
http://fwoukje.blog2blog.nl
Oh, ook een goede tip! Ons hotel zit vlakbij Rockefeller, dus daar wilden we sowieso 's avonds een keer naartoe. Maar misschien overdag nog een keer Empire, omdat het dan licht is, maar een dubbel kaartje klinkt ook interessant.

Ga zo even je blog kijken!
  zondag 8 juli 2012 @ 13:17:35 #100
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113921399
http://www.radiancetea.com/ en deze tearoom, verstopt ergens tussen 5th en 6th avenue (geloof ik) vlak onder central park, kan ik erg aanraden. Heel rustig, lekkere thee, leuke mensen. Ik heb er heerlijk een paar uur doorgebracht toen ik de stad even zat was.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')