Een perenijsje is toch ook 0% vet en suiker?quote:
quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Zozo, een perenijsje! Dat is toch wel 50 calorieen!
ahh oke!quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn punt was eigenlijk dat MM het commentaar kreeg dat het wel erg weinig was.
En een perenijsje van 50 calorieen zet nou niet echt zoden aan de dijk.
Yup, maar geen 17grquote:Op donderdag 5 juli 2012 15:36 schreef Novem het volgende:
[..]
Een perenijsje is toch ook 0% vet en suiker?
Das dat Optimel spul toch?
Eetmeter doet procentueel.. dat vertekent dus enorm. Ik eet ook altijd teveel vet volgens eetmeter, terwijl ik amper vette dingen eet. Zodra ik er dan dingen bij doe tot de 2000 kcal is het te weinig vetquote:Op donderdag 5 juli 2012 15:45 schreef Novem het volgende:
Magere Griekse yoghurt is trouwens een stuk minder lekker dan volle! Maar zelfs met magere yoghurt eet ik iedere dag nog teveel vet, volgens Eetmeter. Vet
Ah ok! Ja ik eet wel bijna iedere dag noten, ook vaak avocado, dus dan is het in verhouding al snel best veel. Ik zorg er wel voor dat het meeste vet dat ik eet onverzadigd is, dus het zal wel meevallen met de gevolgen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:47 schreef MarMar het volgende:
[..]
Eetmeter doet procentueel.. dat vertekent dus enorm. Ik eet ook altijd teveel vet volgens eetmeter, terwijl ik amper vette dingen eet. Zodra ik er dan dingen bij doe tot de 2000 kcal is het te weinig vet
Beetje suf, maar het zou wel mooi zijn als dit nu helpt!quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Blijkt ineens dat het wel eens heel goed zou kunnen dat je al jarenlang rugpijn hebt door een beenlengteverschil.. Steunzolen aangepast en nu maar hopen dat het beter gaat!
Ik heb ook beenlengteverschil. Dit werd vroeger ieder jaar bij de schoolarts opgemeten. Dan moest ik met mijn korte been op een boek staan en bukken en dan zag de arts dat mijn rug recht werd. Ik had in die tijd altijd degelijke schoenen met een verhoging in de zool.quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Blijkt ineens dat het wel eens heel goed zou kunnen dat je al jarenlang rugpijn hebt door een beenlengteverschil.. Steunzolen aangepast en nu maar hopen dat het beter gaat!
Ohja die heb ik ookquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik was vorig jaar bij de sportarts en die constateerde dat ik x-benen heb.
Ik heb nog steeds moeite dat te accepteren.
3000 euro en dan hoefde ik niet meerquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Bril..
6000 euro en dan hoef je niet meer
Nou ja, ben van bril en dik naar dun en brilloos maar het is er ook niet echt beter van geworden
Bijna eten, bijna... nog 25 minuten.
En net thuis.quote:
Jaaaaa en ik moest weer gaan zoeken wat een atheroomcyste isquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bril, bleek, been en voetlengte verschil, buik, te lange schouderband, atheroomcysten op mn kop... Er klopt zo veel niet!
Dat is toch geen rampzalig lijstje?quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje is wel bijpassend overigens:
O: kwark, lijnzaad
L: bakje 400 gr rode bieten
T: scholiertje
D: couscous met merquez en paprika
Behalve ontzettend weinig bedoel je?quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is toch geen rampzalig lijstje?
Ik vind 'm best prima zelfs.
Sigme is opgevoed met zoveel sauna dat ik a) nu niet meer zweet onder de 50oC en b) daarom de eerste menstruatie natuurlijk in een publieke sauna had. We hadden er ook een thuis.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:46 schreef V1z0R het volgende:
<knip>
Geen tips wat dat betreft, HPKW, heb hetzelfde...
Wat doet sigme's lichaam zo anders dan
Voordeel is wel dat ik 's winters zonder probleem in een t-shirtje en korte broek kan rondlopen
So what? Moet XM aan het gemiddelde voldoen omdat het gemiddelde het gemiddelde is? De inhoud is ok. XM moet volgens mij beduidend minder eten dan vele anderen hier.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Behalve ontzettend weinig bedoel je?
O: 250 cal
L: 150 cal
D: 600? Indien veel?
Om niet aan te komen of om haar lichaam van voldoende energie en voedingsstoffen te voorzien?quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:25 schreef sigme het volgende:
[..]
XM moet volgens mij beduidend minder eten dan vele anderen hier.
Een lichaam komt echt alleen maar aan als het een surplus heeft.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:27 schreef Novem het volgende:
[..]
Om niet aan te komen of om haar lichaam van voldoende energie en voedingsstoffen te voorzien?
Ja, alleen eet XM meestal 200ml kwark, een broodje, een koekje en een stuk lasagne. (bij wijze van)quote:
Ik weet dat je aankomt als je meer eet, mijn punt is dat het gewoon zo fijn zou zijn als je dat beperkte aantal kcals dan op zijn minst vol zou proppen met de meest voedzame dingen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik houd je niet tegen hoor om kritiek te hebben. Integendeel. Alleen ik denk gewoon echt dat mijn lijf anders werkt, daargelaten hoe dat komt. Als ik de hoeveelheden eet die velen van jullie eten, kom ik gewoon écht aan en rap ook. Mijn energiebehoefte ligt gewoon lager. Ik heb vooral moeite met de juiste keuzes maken en ben een echte zoetekauw. Valkuilen en zulks. Maar >2000 kcals eten elke dag is niet wenselijk. Meer dan >1800 idem. Iets tussen de 1000-1500 is prima voor me, hoewel ik dan zelfs nog kan groeien.
Wat voor shakes zijn dat dan? En welkomquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:53 schreef vencodark het volgende:
Atkins dieet. Niet de allerbeste weg maar misschien haalt het wel de eerste kilo's weg voor me. Ik ben 1.66 en weeg zo'n 61-62 kilo. Ik heb vooral een aardig buikje dus ik wil een beetje inslinken daar. Ik ben met de jaren wat voller daar geworden door veel snoepen en ongezond eten. Mijn vriend heeft een periode flink aan de Cambridge gezeten en heeft nu ook Atkins in huis. Vandaag was mijn 4e dag. Ik mag de eerste 2 weken eigenlijk alleen maar 3 shakes en tussendoor bouillon en thee hebben (zonder suiker etc.). Ik mag zoveel kauwgom (suikervrij) als ik wil en natuurlijk glazen water.
Maar het is niet leuk! De shakes zijn best te doen maar ik snak naar een lekkere maaltijd of desnoods een lekker boterham, patatje, Subway.![]()
De honger valt mee en shakes zijn zo klaargemaakt. Het lijkt nu toch wel alsof ik al afgevallen ben. Vorige week woog ik nog 62, vanavond was het 57,9.
Wat voor ervaringen hebben jullie? En hoe pak je daarna je eten weer op? Ik wil dus niet veel afvallen maar ongeveer 53 of 55 kilo wegen zal al een verschil in zicht maken voor mij.
Poeder (met alles erin) wat je met water mengt en flink schudt. Heb hier vanille en chocolade.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:00 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Wat voor shakes zijn dat dan? En welkom
Spaarstand? XM eet echt voldoende om niet in een overleefmodus te schieten en bovendien komt ze aan. Dus geen spaarstand want ze krijgt meer binnen dan ze verbrandt. Spaarstand is *iets* efficienter omgaan met calorieen, niet op magische wijze een lichaam voeden met niet-aanwezige brandstof en daar ook nog spek van maken.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:31 schreef Novem het volgende:
Wat is je punt?
Dat XM in de spaarstand zit en aankomt van meer dan 1000 kcals per dag betekent niet dat ze haar lichaam goed doet door maar 1000 kcals te eten.
Ik snap niet eens waarom ik hier op reageer
Vet nummer is dat he? Hij stond een paar maanden geleden al op fok in de nieuwe muziek ontdekkingen, maar 2 weken geleden begon ik em pas echt te waarderen..quote:
*kliktquote:
Oh wauw, nou ja, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Hopelijk gaat 't nu snel beterquote:Op donderdag 5 juli 2012 16:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Pfffftquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Beenverschil --> check!
Scheve benen dus pinguinloopje --> check!
Bril --> check!
Steunzooltjes --> check!
Overgewicht --> check!
quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:31 schreef the85mc het volgende:
Vet nummer is dat he? Hij stond een paar maanden geleden al op fok in de nieuwe muziek ontdekkingen, maar 2 weken geleden begon ik em pas echt te waarderen..
Zit jedaar vol van? En zou je niet liever wat te kauwen hebben? Ik ben niet zo'n fan van shakes als maaltijdvervangerquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Poeder (met alles erin) wat je met water mengt en flink schudt. Heb hier vanille en chocolade.
Dankje.
Je duikt altijd zo fijn op de spaarstand discussie. Heb je ook wat zinnigs toe te voegen over de reaktie dat wat XM eet 9 van de 10 keer qua voedingsstoffen beter kan?!quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Spaarstand? XM eet echt voldoende om niet in een overleefmodus te schieten en bovendien komt ze aan. Dus geen spaarstand want ze krijgt meer binnen dan ze verbrandt. Spaarstand is *iets* efficienter omgaan met calorieen, niet op magische wijze een lichaam voeden met niet-aanwezige brandstof en daar ook nog spek van maken.
Ik ook niet, want je leert je 'oude' voedingspatroon niet af.. en WAAR BLIJFT DIE REGENquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:51 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n fan van shakes als maaltijdvervanger
Nouja objectief gezien is het allemaal waar, behalve dan misschien het pinguinloopjequote:Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
PfffftPinguïnloopje? Mafkees. Alleen met die bril --> check ben ik het overigens eens, de rest is sowieso onzin!
quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:57 schreef Perruche het volgende:
Phaidra wat een superkick badpak!
Ik heb net besloten dat ik ga budgetteren
quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:52 schreef Perruche het volgende:
Ik heb een heel mooi hugo boss pak gekocht. In de aanbieding
. Hoef ik me eindelijk niet meer underdressed te voelen.
Had ook een supermooi jurkje gezien, maar die was 280 euro. Nah. Voor een jurkje vind ik dat te veel
quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:57 schreef Perruche het volgende:
Lekker makkelijk net nadat je een Hugo Boss pak hebt gekocht, zo kan ik ook budgetterenquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:57 schreef Perruche het volgende:
Phaidra wat een superkick badpak!
Nadat mijn salaris is gestort gelijk het meerdendeel overmaken, creditcard tuislaten, roodstaan stopzetten. Te veel kleding is geen eten meer. Sportschool abbo downgraden, nu 50 pleuro maak er 40 van. En dan ga ik proberen limieten te zetten op mijn kleding uitgaven!quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Lekker makkelijk net nadat je een Hugo Boss pak hebt gekocht, zo kan ik ook budgetteren![]()
.
Maar goed natuurlijk, hoe ga je het aanpakken?
quote:
die is leuk zegquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:50 schreef Phaidra het volgende:
DaD, dat dat nooit eerder gezien is joh! Hopelijk ben je nu snel van de rugpijn af.
Woei, besteld:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd of 'ie past... Nu in de aanbieding, dus wilde liever niet wachten. We gaan waarschijnlijk in het najaar nog naar Center Parcs met familie en ben bang dat ik nog geen bikini aan kan (/durf), dus dan maar een awesome badpak.
Ja dat is het ook, ik kan nu eindelijk eens dingen kopen die ik echt mooi vind. E dan vind ik het zo lastig om het niet te doen. Maar nu is het weer genoegquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lol @ perr!
Heb saldo sparen ingesteld, is best handig, werkt misschien ook voor jou
Spaar nu zo'n 400 euro per maand.
Ik werd vandaag "voller" genoemdquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach, een van de weinige voordelen van wat ronder zijn en ontevredenheid met den spiegel: ik winkel amper meer. Dat scheelt wel moet ik zeggen
.
En je hebt groot gelijk, ben eigenlijk gewoon haske jaloers.
Insert zweepjessmileyquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:53 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Je duikt altijd zo fijn op de spaarstand discussie. Heb je ook wat zinnigs toe te voegen over de reaktie dat wat XM eet 9 van de 10 keer qua voedingsstoffen beter kan?!
Dat zou imo al een slok op een borrel schelen.
Fijn zeg!!quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef Skoap het volgende:
zo, ben lekker bij mijn ouders op de boerderij. Wat is het toch altijd fijn om hier weer te zijn
De stukadoors bij ons thuis werken echt enorm netjes, wat is dat super fijn. Echt een slechte ervaring gehad afgelopen jaar met een stukadoor, fijn om te zien dat het ook anders kan!
Met een beetje mazzel is volgende weekend de hele bovenverdieping weer klaar
(Stuken + schilderen...) Dan moeten we nog laminaat leggen en dan is alles zo goed als nieuw
Ze bedoelde vast 'voluptueus' ofzoquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:07 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik werd vandaag "voller" genoemdals in "ja, zo'n jurk staat goed als je wat voller bent"
door een vrouw die jaloers was omdat een jurk mij echt vet goed stond omdat ik tiet heb en zij niet
Goed bezig!quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nadat mijn salaris is gestort gelijk het meerdendeel overmaken, creditcard tuislaten, roodstaan stopzetten. Te veel kleding is geen eten meer. Sportschool abbo downgraden, nu 50 pleuro maak er 40 van. En dan ga ik proberen limieten te zetten op mijn kleding uitgaven!
Dat doe ik ook, maar dan op een klein briefje. Dat schrijf ik elke maand als het salaris binnenkomt en gaat altijd met me mee. Tikje dat ik als bijstandskind heb overgehoudenquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik hou al mijn inkomsten en uitgaven bij in een excelsheet (maar dan de Google docs variant), gebouwd door mijn meneer de econoom. Werkt echt goed!
Wow, wat veel! Ik ben al blij met de 50 die ik per maand automatisch spaarquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lol @ perr!
Heb saldo sparen ingesteld, is best handig, werkt misschien ook voor jou
Spaar nu zo'n 400 euro per maand.
Mjaah, iets met humeur en balkonquote:
Maar een briefje kan niet rekenen! Ik weet nu al precies hoe veel geld ik op een bepaald moment heb.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:15 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar dan op een klein briefje. Dat schrijf ik elke maand als het salaris binnenkomt en gaat altijd met me mee. Tikje dat ik als bijstandskind heb overgehouden
Wat heb je gekocht dan?quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:52 schreef Perruche het volgende:
Ik heb een heel mooi pak gekocht wat ik heul niet nodig had. In de aanbieding
. Hoef ik me eindelijk niet meer underdressed te voelen.
Had ook een supermooi jurkje gezien, maar die was 280 euro. Nah. Voor een jurkje vind ik dat te veel
Oh dat klinkt bijna als noodzakelijkquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nadat mijn salaris is gestort gelijk het meerdendeel overmaken, creditcard tuislaten, roodstaan stopzetten. Te veel kleding is geen eten meer. Sportschool abbo downgraden, nu 50 pleuro maak er 40 van. En dan ga ik proberen limieten te zetten op mijn kleding uitgaven!
Heb ook twee tabelletjes.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:15 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar dan op een klein briefje. Dat schrijf ik elke maand als het salaris binnenkomt en gaat altijd met me mee. Tikje dat ik als bijstandskind heb overgehouden
oh ja, dat doe ik zelf nog wel eens. Op de dag dat salaris gestort wordt, maak ik alles over wat ik over heb van de maand ervoor (de laatste maanden was het de moeite nietquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Saldo sparen is keihandig!
Op dag xxx wordt alles boven de (vul hier zelf in) overgestorten ik koop nog veel zooi
We hebben dan weer lang niet zo'n mooi huis als jullie phaidra
Dat is ook niet gekquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
oh ja, dat doe ik zelf nog wel eens. Op de dag dat salaris gestort wordt, maak ik alles over wat ik over heb van de maand ervoor (de laatste maanden was het de moeite niet).
Ik schrijf mijn uitgaven er ook op, dus mijn briefje vertelt mij wat ik op mijn rekening heb.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Maar een briefje kan niet rekenen! Ik weet nu al precies hoe veel geld ik op een bepaald moment heb.
Op de gezamenlijke rekening sparen we 1000 euro per maand, individueel spaar ik sowieso 100. Plus wat overblijft, maar dat is meestal niet zo heel veel..
Zandloperquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:22 schreef Phaidra het volgende:
Voor het badpak moest ik mijn maten meten:
borst 85
taille 73
heup 91
Duidelijk een ander figuur nu
Als er wat overblijft is het prima toch?quote:
Rammen op de fietsquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:27 schreef the85mc het volgende:
Ik ga het er toch op wagen, nog even kort rondje rammen op de fiets. Het heeft hier echt 3 druppels gespetterd..
Soms wel, soms niet. Er zijn maanden met een ziljoen verjaardagen, dan is het altijd wat minderquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Als er wat overblijft is het prima toch?
Het is sowieso nooit heel veel, want zeker 80% van mijn salaris gaat op aan vaste lasten. Ik vrees ook wel een beetje mijn eerste salarisstrookje als mijn ouderschapsverlof ingaat...quote:
De taiile was ergens in de 60 (geloof 67), maar daar tegenover staat een toegenomen borstomvangquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:28 schreef An24 het volgende:
[..]
Zandlopererg mooi trouwens, voor een verse mama!
Ja dat vakantiegeld is erg leuk, dat poot ik ook meteen op de spaarrekening.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet. Er zijn maanden met een ziljoen verjaardagen, dan is het altijd wat minder. Rood staan gebeurt me misschien 1 of 2x per jaar, maar dat is dan hooguit paar tientjes. In bovengenoemde maanden.
En sparen hangt daar wel mee samen. Ik mijd winkelen nu zoals gezegd en dat scheelt wel echt. Afgelopen twee maand ongeveer 2000 euro gespaard. Maar dat is valsspelen met vakantiegeld.
Wauw 80%quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het is sowieso nooit heel veel, want zeker 80% van mijn salaris gaat op aan vaste lasten. Ik vrees ook wel een beetje mijn eerste salarisstrookje als mijn ouderschapsverlof ingaat...
Holy crapquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het is sowieso nooit heel veel, want zeker 80% van mijn salaris gaat op aan vaste lasten. Ik vrees ook wel een beetje mijn eerste salarisstrookje als mijn ouderschapsverlof ingaat...
Beetje eigen schuld hoor, ik wil per se een substantieel bedrag afdragen aan de hypotheek. Voor grote uitgaven als de eerder genoemde lens moet ik dus een half jaartje sparen. Onvoorziene uitgaven zijn voor mijn meneer, die hoeft gelukkig wat minder op te lettenquote:
Nope, zie hierboven. Dat zou natuurlijk niet goed zijnquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:45 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Holy crapis dat bij je lief ook zo?
Ah zoquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Beetje eigen schuld hoor, ik wil per se een substantieel bedrag afdragen aan de hypotheek. Voor grote uitgaven als de eerder genoemde lens moet ik dus een half jaartje sparen. Onvoorziene uitgaven zijn voor mijn meneer, die hoeft gelukkig wat minder op te letten.
Idemquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:46 schreef _aurum_ het volgende:
Ik weet ook wat erin gaat, eruitgaat en hoeveel we sparen. Aurum dagobert duck, vindt het zelfs leuk om op de spaarrekening te kijken hoeveel eropstaat
Een pak, voor werk. Een zwart met klein streepje. En het zat echt perfect. En geld besparen is niet nodig, maar het MOET want ik voel me schuldig tegenover mezelfquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:22 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat heb je gekocht dan?
[..]
Oh dat klinkt bijna als noodzakelijk
Ja, ik ook! Al is dat pas sinds ik werk. Ben heel lang "bang" geweest voor mijn financien. Vandaar dat ik nu af en toe een beetje over de top ga, denk ikquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:46 schreef _aurum_ het volgende:
Ik weet ook wat erin gaat, eruitgaat en hoeveel we sparen. Aurum dagobert duck, vindt het zelfs leuk om op de spaarrekening te kijken hoeveel eropstaat
Als het niet nodig is zou ik er lekker van levenquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:53 schreef Perruche het volgende:
[..]
Een pak, voor werk. Een zwart met klein streepje. En het zat echt perfect. En geld besparen is niet nodig, maar het MOET want ik voel me schuldig tegenover mezelf
Ligt aan je doel. Wat ga je fotograferen? Ik schat in portetjes van je kleine? Mooier is de 85, want die geeft een mooiere achtergrond. Makkelijker is de 50, omdat je minder kans hebt op bewogen foto's.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De taiile was ergens in de 60 (geloof 67), maar daar tegenover staat een toegenomen borstomvang
Bedankt
Oh heel ander vraagje aan jou. Ik wil een lens kopen met vast brandpuntsafstand. Wat is handiger/ beter inzetbaar, 50 of 85 mm?
Ik ben daarom maar gestopt met sparen, ik word veel gelukkiger van uitgevenquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:58 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Als het niet nodig is zou ik er lekker van leven
Je leeft maar één keer tenslotte.
Dat idd, misschien op termijn ook wat professionelere portretten. Dan de 85 dus, was ik al bang voorquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:01 schreef An24 het volgende:
[..]
Ligt aan je doel. Wat ga je fotograferen? Ik schat in portetjes van je kleine? Mooier is de 85, want die geeft een mooiere achtergrond. Makkelijker is de 50, omdat je minder kans hebt op bewogen foto's.
Idemquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:16 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik ben daarom maar gestopt met sparen, ik word veel gelukkiger van uitgeven![]()
Op de gezamenlijke rekening wordt wel gespaard wat er overblijft, maar wij letten ook niet echt goed op dus heel veel is het niet. We worden nooit rijk!![]()
Ik zag ook Corsica gister! Mooi!
En ik heb zo'n slecht humeur dat ik het niet eens aandurf met mensen te steggelen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb geen balkon hier, wel met 3 man gesteggeld
quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:38 schreef Tinkepink het volgende:
Yup. Heb ze in alle soorten en maten.
Zo, heb jij er ook weer een voor je collectie.
Mjah, hou er rekening mee dat je wel meer moet oefenen. Je moet verder van je onderwerp staan en hij vangt minder licht. Maar heb er vertrouwen in dat jij dat kanquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat idd, misschien op termijn ook wat professionelere portretten. Dan de 85 dus, was ik al bang voor(want duurder)
quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:43 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Spaar je zonnebrillen?
Staan twee reeen in het bos, zegt de ene ree tegen de andere: "waarom draag je steeds een zonnebril?"
Zegt de ander ree: "omdat ik een Ray-ban"
Dusss....
Ik moest grimlachen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:43 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Spaar je zonnebrillen?
Staan twee reeen in het bos, zegt de ene ree tegen de andere: "waarom draag je steeds een zonnebril?"
Dusss....
quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:43 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Spaar je zonnebrillen?
Dusss....
Komend jaar krijg ik in ieder geval een stuk meer ritme, door mijn stage.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Komt goed Sarabi...
Hoe zie jij de komende jaar trouwens? Qua beweging doe je het goed volgens mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, kleine stapjes
Morgen weer hardlopen en we gaan niet naar mijn ouders dus geen stokbrood![]()
quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik leef nog, maar mijn nieuwe schema heeft deadlifts, pushups, jumping squats en burpees.
Ik vrees spierpijn.
Jij LOL'de mijn vriend iigquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:04 schreef Xennia het volgende:
B. is echt dol op die flauwe woordgrappen. Hij ligt al maanden dubbel om deze:
Waar is Bassie's broek?
Die heeft Adriaan.
Nou?quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:49 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ook leuk: hoe noem je een bang explosief?
Ik niet! Marcello!quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:59 schreef Nallie het volgende:
[..]je hebt gewoon de ergste oefeningen bij elkaar gestopt??!!
held!
quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb nog trek..
Stukje kipfilet met diepvriesroerbakgroente met soja, kruiden
SimpelNa de zoute stokjes nog maar wat etenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Marcelloquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik niet! Marcello!![]()
Maar die is altijd wat te optimistisch, die vond dat ik squats moest doen en dan een shoulderpress, maar dat lukte me echt maar 1 keer met 20 kilo.
Toen maar een lichtere stang gepakt en er nog 5 kilo aan gehangen en met 15 kilo lukte het me wel 10 keer.
Moest wel vaak even stoppen trouwens, mijn hart had het zwaar.
Alsquote:
Dat irritante joch van 9 doet er 300 als 'ie 15 is. Tot welk aantal wilde je de competitie aangaan?quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
AlsMarcello
zegt "spring", dan spring ik.
Zo eenvoudig is het gewoon.
Wat wel irritant is, het 9 jarige zoontje van een collega kan al 21 pushups.
Dus dat moet ik nog maar even een beetje gaan oefenen de komende tijd. Ik laat me natuurlijk niet verslaan door een joch van 9!
Hehe, dat is nog wel een goede.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:09 schreef loveli het volgende:
Sponsoractie. Opdrukken voor Madalief, 10 cent per push-up vragen.
Najaa,quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:44 schreef An24 het volgende:
[..]
Mjah, hou er rekening mee dat je wel meer moet oefenen. Je moet verder van je onderwerp staan en hij vangt minder licht. Maar heb er vertrouwen in dat jij dat kan
quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:53 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Je duikt altijd zo fijn op de spaarstand discussie. Heb je ook wat zinnigs toe te voegen over de reaktie dat wat XM eet 9 van de 10 keer qua voedingsstoffen beter kan?!
Dat zou imo al een slok op een borrel schelen.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb een hotelveiling gewonnen.... voor morgen... 20 km verderop..... veel te duur....
Why?
Wel met ontbijtbuffet..
En het was heul niet duur maar wist ik het dat er nog 15 euro van alles erover heen kwam, misschien beter lezen?
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Komrij dood. Heb m nog geïnterviewd voor m'n werk.
Ja las het net. Damn.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Komrij dood. Heb m nog geïnterviewd voor m'n werk.
Opgefrist op het balkon en slapen heeft ook wel goed gedaan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 05:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hoop dat je bent opgefrist op je balkon. Ik zal me even voorstellen, ik ben diegene die altijd op XM moppert dat ze meer groente moet eten, en minder rommel. Op een lijstje met 400gram rode biet en 1 koekje heb ik dat commentaar niet.
dat had ik van de weekquote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ze zouden vandaag langskomen om iets met glasvezel te fixen in mn huis.
Het eerste mannetje om alles aan te kondigen stond om 8 uur voor de deur terwijl ik net mn tanden stond te poetsen en nu is er een mannetje bezig.
Ik doe nog steeds pogingen om wakker te worden.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Hehe, dat is nog wel een goede.
En ik ga ook al hardlopen voor de stichting downsyndroom!
Mijn karmapunten gaan goed.
Moet je minstens 15 euro doen dan?!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:43 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Gisteren gewoon om 22.36 op bed gegaan!En ik sliep zo'n beetje rond 23u
[..]ik wilde doneren maar ik vond 15,- een beetje veel...
van je regime trouwens! Vanavond heb je lekker spierpijn!
Minimaal 15 euro per paypal, minimaal 5 per ideal en geen minimum bij doneren via creditcard.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:49 schreef V1z0R het volgende:
Yup, minimaal 15euro, dacht doe het even via PayPal, maar daar nog maar 12,- opstaan...
DM je rekeningnr dan maar even
"What else is in the teaches of peaches? Hmmmm, sex on the beaches!"
Is goed hoor dat je kritisch bent naar jezelf. Zeker als je nog twijfelt over lenzen en de kennis nog niet hebt over wat bij jou past. Wat je ook kunt doen is regelmatig een lensje huren (of lenen van mensen) en daar mee oefenen. Dat kost echt niet veel en zo leer je wat er bij je past, krijg je meer kennis over lenzen en krijg je meer ervaring. Zoek ook lastige lichtlocaties op om te oefenen, zo dwing je jezelf licht beter te leren kennen. Zo heb ik eren fotograferen door partyfotografie binnen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Najaa,. Je bent wel complimenteus vanavond
![]()
Zal zeker moeten oefenen maar wil graag eens een niveau omhoog met fotografie. Heb een half aanbod gekregen om als assistent bij een eenmans fotostudio te komen werken. Zij heeft nu nooit een back up voor opdrachten en vind dat heel vervelend. Mij lijkt dat superleuk, maar ik voel me daar nu nog niet zo klaar voor. Vandaar dat ik eens wil beginnen mijn techniek te verbeteren met een wat 'lastiger' lens.
1.2quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:07 schreef Novem het volgende:
Voor portretten ben ik zeer tevreden met een 30mm 1.2 ofzo op m'n 40D, heerlijk lensjeDat bokeh
Wordt gecropped, dus soort van 50mm.
Op de 5D hebben we een piepklein 50mm lensje, ook zeer fijn.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:07 schreef An24 het volgende:
Heeft het bij jullie vannacht ook zo gestormd? Wij dachten serieus dat er een orkaan voorbij kwam of zo
De aarde ligt behalve in de tuin ook op de tegelsquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:07 schreef An24 het volgende:
Heeft het bij jullie vannacht ook zo gestormd? Wij dachten serieus dat er een orkaan voorbij kwam of zo
Niet? Wat leuks gaan doen dan?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier geen noodweer gehad. Zelfs nauwelijks regen.
Ik heb al was opgehangen, bed opgemaakt, gestofzuigd, ontbeten, vaatwasser ingeruimd, keuken schoongemaakt en drie leesdossiers nagekeken. Nu heb ik de rest van de dag niets meer te doen..
Ohw wat heerlijk, de rest van de dag voor jezelf. Ik heb het precies andersom: vanmiddag nog een werkafspraak.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier geen noodweer gehad. Zelfs nauwelijks regen.
Ik heb al was opgehangen, bed opgemaakt, gestofzuigd, ontbeten, vaatwasser ingeruimd, keuken schoongemaakt en drie leesdossiers nagekeken. Nu heb ik de rest van de dag niets meer te doen..
De laatste week is het vooral te weinig en ik heb al bijna een week geen groente of fruit op (te lui om boodschappen te doen).quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Stomme grappen FTW
Henk.............. jongen , meid ! je leeft nog wel
Jij spaart spieren ..
Kwak! is het zo erg? wat een slecht paint
Sarabi, waarom gaat het eten steeds mis? Doe eens een lijstje op een slecht dag.. dan schop ik je wel
Dat je sporten niet noemtquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat een activiteiten zo op de vroege morgen DaD!
Ik heb tomatensoep opstaan en een excelbestandje geopend.
Dat is het tot nu toe.
Als ik jou was zou ik lekker een boek gaan lezen. Of een film kijken. Of slapen. Of een taart bakken. Of gaan wandelen. Of gaan winkelen. Of op de thee gaan bij iemand.
Mogelijkheden genoeg.
Meh, het vult genoeg om het. vooral overdag zo'n 5 uur vol te houden. De avonden zijn het lastigst want dan heb ik de meeste honger. Gisteravond ipv shake een reep genomen. Maar ik sta op het punt ermee te kappen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:51 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Zit jedaar vol van? En zou je niet liever wat te kauwen hebben? Ik ben niet zo'n fan van shakes als maaltijdvervanger
Jaaaah, alle levels supermario en angrybirds en en en enquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:33 schreef V1z0R het volgende:
Of zorgen dat je nootjes in je kast hebt en bier in je koelkast zodat je de godganse tijd kunt gamen....
ik zou de shakes dumpen en gaan eten. Als je atkins goed doet, dan zit je nokkie vol.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Meh, het vult genoeg om het. vooral overdag zo'n 5 uur vol te houden. De avonden zijn het lastigst want dan heb ik de meeste honger. Gisteravond ipv shake een reep genomen. Maar ik sta op het punt ermee te kappen.
Ik heb laatst een hele tijdin de apple winkel gezeten, ging er ff naar binnen toen het regende, zag angry birds en ben pas weggegaan toen ik niveau 1 had uitgespeeldquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:36 schreef V1z0R het volgende:
Angrybirds is voor op de WC terwijl je wacht tot de pizza er is
Ik stond op het punt die iPad gewoon mee naar huis te nemen. Toch maar niet gedaan. Wel briljante marketing eigenlijk, vriendje had een of ander tekenprogramma gevonden en was ook aan dat scherm gekluisterdquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:38 schreef V1z0R het volgende:
WC, Apple store, precies hetzelfde eigenlijkwel iets wat ik niet van jou verwachtte trouwens
We gaan gelukkig over anderhalve week ook voor bijna vier weken op vakantie.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:32 schreef Perruche het volgende:
Ok![]()
Ik begrijp nooit zo goed dat mensen het niet relaxed vinden om vrij te zijn. Zeker als je weet dat je dan vrij bent, dan kan je ervoor sparen en alle leuke dingen in die 6 weken proppen. Reizen, mediteren, sporten, alle baksels uitproberen, je huis opnieuw inrichten of dingen verven, kleding uitzoeken en je kast opnieuw indelen, naar tweedehands obscure winkeltjes gaan die nooit open zijn, je administratie helemaal bijwerken, lekker wandelen in het bos, naar de sauna, jezelf manicuren, haarmasker.... oh vrije tijd wat houd ik van u
Was laatst bij een klant die die had een trainee die gewoon een fulltime baan had, en zijn vakantie gebruikte om bij die klant te werken omdat hij dat boeiend vond!
Ja! Bedankt! Dat gerecht heb ik opgeslagenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:29 schreef Perruche het volgende:
Planning;
O: dubbele bth pindakaas
T: perzik
L: iets halen, nog even kijken
T: groene paprika
T: 200 ml vanilleyoghurt
B: half uurtje hardlopen (gisteren per abuis op een leuke film gestuit en toen heb ik een mini magnum gehad ipv te hardlopen, vandaag in de herkansing!
D: dit aubergine gerecht met rijst
Ik had er de eerste keer echt moeite mee... Werd er alleen maar verveelder en neerslachtiger van. Was het totaal niet gewend gewoon. Keer erna ging het al een stuk beter. En dit jaar sowieso nog meer dan genoeg plannen, dus dat komt wel goedquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:42 schreef Novem het volgende:
Het lijkt mij ook heerlijk om de hele zomer vrij te zijn, mits geld gespaard idd, zou zoveel kunnen doen in die 6 weken
Zo herkenbaarquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:36 schreef V1z0R het volgende:
Ik moet vaak naar de wc, dus nu vind ik het niet leuk meerquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:48 schreef Ml-etje het volgende:
Heb werkelijk nog nooit angry birds gespeeld
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:36 schreef V1z0R het volgende:
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:49 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik moet vaak naar de wc, dus nu vind ik het niet leuk meer
Ik zit er nooit echt nokvol van. Altijd wel vol te houden zeg maar, maar het voelt ook altijd beetje als half eten, dus net niet genoeg. En ik denk een hele dag aan echt eten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:36 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik zou de shakes dumpen en gaan eten. Als je atkins goed doet, dan zit je nokkie vol.
Maar omdat je je eten drinkt verteert het veeel sneller en heb je imo sneller honger.
Wat je niet goed doet? Shakes drinkenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:51 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zit er nooit echt nokvol van. Altijd wel vol te houden zeg maar, maar het voelt ook altijd beetje als half eten, dus net niet genoeg. En ik denk een hele dag aan echt eten.![]()
Wat zou ik dan niet goed doen? Vandaag is dag 5 begonnen met een shake. Werd wakker met misselijkmakende honger.
Blij eiquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]Ik heb altijd dilemma tussen boek en telefoon met spelletje/interwebs
![]()
Vrij zijnIk weet nu alleen wel dat alleen maar vrij zijn stom is, ik heb juist meer zin in vrije tijd nu ik het weinig heb
Dus kom maar op met die vakantie, ik vind dat ik het verdiend heb
Twee weken vrij
![]()
Ik heb zoveel zin om van alles te doen! Ik wil gamen, tekenen, schilderen, boeken lezen, winkelen, op bezoek bij zus/mamma/oma, vrienden zien, etcetera.. En natuurlijk een paar daagjes Ierland verkennen! Ik krijg die twee weken wel vol![]()
![]()
Ik wil ook nog een boek schrijven (:') harhar) en een webshop bouwen voor de gein, maar dat komt wel als ik tijd heb om concrete plannen te maken
Begrijpelijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:56 schreef An24 het volgende:
[..]
Wat je niet goed doet? Shakes drinken
Om heel eerlijk te zijn vind ik maaltijdvervangende shakes voor mensen die te lui zijn om over gezond eten na te denken. Sorry dat ik zo hard reageer
Ik moest je post 2 keer lezen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:13 schreef loveli het volgende:
Mannen vallen in het algemeen veel makkelijker af dan vrouwen, dus niet vergelijken. Vrouwen moeten 9 maanden overleven en slaan voorraden op op de heupen en andere duidelijke plekken, mannen hoeven maar voor een paar weken op te slaan, tot ze weer een nieuw hert vangen en opeten.
En door hun spieren verbranden ze en passant een berg vet.
Wij hebben laatst onze voorraad nootjes, chips en chocolade weggegeven.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:15 schreef loveli het volgende:
En ik flikker alles in de kliko wat ik niet in m'n lijf wil hebben. Nou ja, soms niet. Maar soms is de kliko een betere optie dan opeten.
Ja, ik snap jou denkwijze wel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Begrijpelijk.Maar het is ook niet voor de lange termijn. En mijn vriend is zo tientallen kilo's afgevallen en we hadden het toch nog in huis. Misschien is het een beetje de makkelijk weg maar het is ook zonde om die dingen over de datum te laten gaan en weg te gooien (sep 2012). En hij wilde ook graag weer beginnen want maakt zich zorgen om zijn gewicht (is weer aangekomen sinds hij stopte met shakes en te goed ging eten).
Uit soort van solidariteit en omdat ik slechts paar kilo eraf wilde, ben ik mee gaan doen.Zien hoe het werkt en of het mij helpt om na het afvallen van de gewenste kilo's juist een nieuw eetpatroon aan te leren en gezond te eten. Snap je?
Goed, dat is duidelijk. Maar hoe nu verder?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:18 schreef V1z0R het volgende:
Omdat zoals je zelf al zegt geregeld honger hebt, dus krijg je minder binnen dan je verbrand, dus val je af.
Hoeft alleen niet perse vet te zijn.
Bij extreem te laag in inname ga je ook snel spieren verbranden omdat je lichaam dan z'n verbranding wil gaan aanpassen (als ik minder verbrand heb ik genoeg aan die lage inname).
Na het afvallen is je verbranding lager dan voorheen dus bij dezelfde inname waarbij je voorheen gelijk zou blijven kom je nu ineens weer aan, ergo het jojo-effect.
Wat denk je dat een gezond patroon zonder shakes zou zijn wat je zou kunnen volhouden?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Goed, dat is duidelijk. Maar hoe nu verder?
Je hebt er vast meer ervaring in dan ik.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:19 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja, ik snap jou denkwijze wel.
Het is alleen niet gezond. En dan heb ik het niet zozeer over het fysieke deel, want je zal best wel voldoende binnenkrijgen....misschien![]()
MaaaaarrrJe leert zo aan niet naar de signalen van je lijf te luisteren: "Ik heb trek of honger, maar mag niet eten, want ik moet op shake wachten". Het gaat er om dat je jezelf leert zeggen: " ik heb trek, honger, dus ik ga iets gezonds eten". En dat leer je hier niet mee. Naast het feit dat je darmen lui raken. (Dat denk ik tenminste).
Maar goed, moet er ook maar niet te veel over babbelen, geen zin om energie aan frustratie kwijt te raken
Euhm geen idee. Mezelf niet alles lopen verbieden en ik moet echt meer bewegen. Slechte conditie en ik heb altijd snel weer honger. Na 3 uurtjes eet ik vaak weer. Op werk en thuis.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wat denk je dat een gezond patroon zonder shakes zou zijn wat je zou kunnen volhouden?
Omdat ze lui en naïef zijnquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je hebt er vast meer ervaring in dan ik.Maar je beschrijft die signalen precies goed! Ik wacht letterlijk op een nieuwe shake.
Waarom werkt voor veel mensen dan toch zo'n Atkins en Cambridge dieet?
Mwah, als ik om me heen kijk, luisteren veel teveel mensen naar hun lichaam als dat honger denkt te hebben (en flikkeren ze er dan iets ongezonds in).quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:19 schreef An24 het volgende:
MaaaaarrrJe leert zo aan niet naar de signalen van je lijf te luisteren: "Ik heb trek of honger, maar mag niet eten, want ik moet op shake wachten". Het gaat er om dat je jezelf leert zeggen: " ik heb trek, honger, dus ik ga iets gezonds eten".
Maak anders eens een dagmenuutje metquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Euhm geen idee. Mezelf niet alles lopen verbieden en ik moet echt meer bewegen. Slechte conditie en ik heb altijd snel weer honger. Na 3 uurtjes eet ik vaak weer. Op werk en thuis.
Why?quote:
Hoe kan dat?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:26 schreef V1z0R het volgende:
Een heleboel mensen denken ook dat ze honger hebben terwijl ze eigenlijk dorst hebben.
ik wil niet overdreven pro atkins zijn, maar ik heb gegeten met mes en vork, 2 weken lang. Geen vuiltje aan de lucht.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je hebt er vast meer ervaring in dan ik.Maar je beschrijft die signalen precies goed! Ik wacht letterlijk op een nieuwe shake.
Psies! Hij is niet stabiel. Heeft niet geleerd naar zijn lijf te luisteren dus komt weer aan. Tadaaquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Why?
Mijn vriend is er zo'n 50-60 vanaf gevallen. Minste gewicht was 81 kilo en is nu, na ruim een jaar, weer 96 geworden door oude eetpatroon op te pakken (of ongeveer dan). En nootjes + chips eten. vandaar dat hij aan de shakes wilde om weer rond 85 te wegen.
Dat bewijst toch alleen maar dat hij niets heeft geleerd van 50-60 kilo afvallen met shakes? Hij heeft daarna weer zijn oude patroon opgepakt en gaat nu weer aan de shakes om dat probleem op te lossen, in plaats van zijn eetpatroon aan te pakkenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Why?
Mijn vriend is er zo'n 50-60 vanaf gevallen. Minste gewicht was 81 kilo en is nu, na ruim een jaar, weer 96 geworden door oude eetpatroon op te pakken (of ongeveer dan). En nootjes + chips eten. vandaar dat hij aan de shakes wilde om weer rond 85 te wegen.
herkenbaar.. Maar vaak heb ik dan dorst ipv honger. Dus eerst glas water drinken en pas tussendoortje eten als je echt honger hebt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Mwah, als ik om me heen kijk, luisteren veel teveel mensen naar hun lichaam als dat honger denkt te hebben (en flikkeren ze er dan iets ongezonds in).
Sport...ik Zumba 1 keer per week dus dat is niet voldoende. Verder doe ik niets. Wat zijn gezonde tussendoortjes? Groente hè? Dat zouden we dan in huis moeten halen. Ik hou veel van zoetigheid, zoals yogho.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Maak anders eens een dagmenuutje met
O(ntbijt)
T(ussendoortje)
L(unch)
T(ussendoortje)
D(iner)
Eventueel nog een T en Sport?Wat voor gezonde lekkere dingen kun je daar zoal op kwijt?
![]()
Snel afvallen is tof natuurlijk, maar je vriend heeft nu (helaas) al ervaren dat het vaak niet blijvend is
Oh had ik al welkom gezegd? Volgens mij niet he? Dus welkom
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:30 schreef V1z0R het volgende:
Ik ben ooit 75kg afgevallen door te leven op een pakje sultana en 1 bord eten per dag
Toen normaal eten en er was zo weer 40 bij aan, verneukte verbranding en zo...
Nu al dus zo'n 3jr weer 35kg er af door normaal te doen
Als je 50-60 kg overgewicht hebt, betekent dat je geen goed eetpatroon had om mee te beginnen. En iemand die 60 kg overgewicht heeft, valt makkelijker 1 kilo af dan iemand die de laatste kilo kwijt wil.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Why?
Kijk eens op de verpakking hoeveel suiker in 1 glas zit. Suiker drinken is baaaaaad.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Sport...ik Zumba 1 keer per week dus dat is niet voldoende. Verder doe ik niets. Wat zijn gezonde tussendoortjes? Groente hè? Dat zouden we dan in huis moeten halen. Ik hou veel van zoetigheid, zoals yogho.Dat drink ik al sinds ik klein ben dus dat laat ik moeilijk staan (al ben ik van 6 glazen p/d naar 1 of 2 gegaan).
Dan zal ik wel zware botten hebbenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:32 schreef loveli het volgende:
de gezonde versie bevat veel groente en veel beweging.
Zumbaquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Sport...ik Zumba 1 keer per week dus dat is niet voldoende. Verder doe ik niets. Wat zijn gezonde tussendoortjes? Groente hè? Dat zouden we dan in huis moeten halen. Ik hou veel van zoetigheid, zoals yogho.Dat drink ik al sinds ik klein ben dus dat laat ik moeilijk staan (al ben ik van 6 glazen p/d naar 1 of 2 gegaan).
Mooi voorbeeld van zo'n denkpatroon. Dat doe ik al heel lang, dus lukt het niet. Je hebt jezelf in de loop der tijd van zulke denkpatronen aangeleerd, maar het is puur gedrag. En gedrag kan je ook afleren. Je denkt namelijk dat je van zoetigheid houdt, maar als je het een week of twee niet meer neemt is dat denkpatroon ook ineens weg, omdat je er geen craving meer naar hebt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Welkomquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan zal ik wel zware botten hebbenDe enige keer dat ik afviel was toen ik dagen achtereen niet kon eten
Dus Atkins kan met gewoon avondeten? Online staan weer fases en ik zou in fase 1 zijn dus alles shakes etc. Mijn vriend zit aan Cambridge, vandaar dat ik ze naast elkaar zette.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef loveli het volgende:
Atkins = low carb, cambridge is 500 kcals en shakes? Die 2 zijn niet echt te vergelijken.
Cambridge werkt omdat je gewoon veel minder binnenkrijgt dan verbrandt (met 100.000 kcals om je middel hoef je niet elke dag aan de 2000 kcals te komen) en als het goed is krijg je wel wat essentiele dingen binnen.
Atkins werkt omdat je de koolhydraat-afhankelijkheid niet meer voert en een gemiddeld lichaam heeft geen koolhydraten nodig om te functioneren. En als je met Atkins gezonde doordachte keuzes maakt, why not.
Botten wegen tussen de 12 en 20 kilo.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan zal ik wel zware botten hebbenDe enige keer dat ik afviel was toen ik dagen achtereen niet kon eten
Maar een sportschool kost geld en dat kunnen we nu even niet zo misschien. Dus hardlopen of touwtje springen? (ik las dat dat laatste heel goed is). En wat voor fruit is nu echt gezond? Appels niet zo toch ivm de suikers?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Zumbawoei! Misschien om te beginnen eens naar 2x sport per week proberen te gaan?
Doe je als 1 van je T's 1 glas yoghoVerder gezonde dingen. Idd groenten (wortels, rauwkost, weetikwat), knackebrotje met beleg, fruit, kommetje verse soep, etcetera.
Atkins is toch gewoon een ander woord voor lw-carb? Dus gewoon avondeten zonder carbs.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:35 schreef vencodark het volgende:
Dus Atkins kan met gewoon avondeten? Online staan weer fases en ik zou in fase 1 zijn dus alles shakes etc. Mijn vriend zit aan Cambridge, vandaar dat ik ze naast elkaar zette.
Dan kan het nog steeds, maar is het wel een wat grotere uitdaging.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:36 schreef Perruche het volgende:
Hoi VencoDark
Even over beweging, behalve sporten kan je natuurlijk ook de trap nemen ipv de lift (mits je niet op de 20e verdieping werkt), met de fiets naar het werk gaan enzovoorts. Doe je dat wel?
Je kunt ook gewoon een stuk gaan fietsen. Of wandelen. Of trainen als een oermens in de stad.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar een sportschool kost geld en dat kunnen we nu even niet zo misschien. Dus hardlopen of touwtje springen? (ik las dat dat laatste heel goed is). En wat voor fruit is nu echt gezond? Appels niet zo toch ivm de suikers?
Het lijkt ook wel alsof jij een fucked eetpatroon hebt, dus daar moet jij ook aan werkenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dus Atkins kan met gewoon avondeten? Online staan weer fases en ik zou in fase 1 zijn dus alles shakes etc. Mijn vriend zit aan Cambridge, vandaar dat ik ze naast elkaar zette.
Overigens kan ik niet iedereen netjes onder elkaar in 1 post quoten want ik zit op de Ipad, zodoende.
Jullie hebben zeker een punt wat mijn vriend betreft. Zijn eetpatroon is fucked up en hij kan niet blijven leven op shakes. Wat er na de shakes komt, dat is belangrijk.
We wonen 2 hoog.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:36 schreef Perruche het volgende:
Hoi VencoDark
Even over beweging, behalve sporten kan je natuurlijk ook de trap nemen ipv de lift (mits je niet op de 20e verdieping werkt), met de fiets naar het werk gaan enzovoorts. Doe je dat wel?
Ben je kok?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
We wonen 2 hoog.dus dat zijn 4 kleine trapjes. die beklim ik zo'n beetje en moe wanneer ik boven sta. Ik woon 6 km van werk en eigenlijk zou ik moeten fietsen. Maar ik vind het irritant om bezweet aan te komen daar en ik werk in de keuken dus is ook warm binnen. Dus pak ik maar weer de auto.
Ga fietsen dan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
We wonen 2 hoog.dus dat zijn 4 kleine trapjes. die beklim ik zo'n beetje en moe wanneer ik boven sta. Ik woon 6 km van werk en eigenlijk zou ik moeten fietsen. Maar ik vind het irritant om bezweet aan te komen daar en ik werk in de keuken dus is ook warm binnen. Dus pak ik maar weer de auto.
Ok, wat at ik dus voorheen:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:40 schreef Novem het volgende:
[..]
Het lijkt ook wel alsof jij een fucked eetpatroon hebt, dus daar moet jij ook aan werken
Maar zoals Maria zei, post eens een lijstje met je O,T,L,D zoals het nu is en zoals je denkt dat het zou moeten zijn?
En yogho drinken kan je natuurlijk gewoon mee stoppen he
Neuj, simpele bedrijfskantine maar ik sta dus wel tussen verse broodjes, soepen, gehaktballen en rookworsten.quote:
Veel mensen vinden het makkelijker om een set ge- en verboden die door een ander (een boek, een website, een goeroe) opgedragen / verboden wordt te volgen, dan zichzelf te disciplineren.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Na 3 uurtjes weer eten is prima. Maar eet iets gezonds, zonder loze calorieen. Wel iets waarvan je je enige tijd prettig verzadigd voelt, want je moet daarna wel weer 3 uurtjes vooruit kunnen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Euhm geen idee. Mezelf niet alles lopen verbieden en ik moet echt meer bewegen. Slechte conditie en ik heb altijd snel weer honger. Na 3 uurtjes eet ik vaak weer. Op werk en thuis.
Datte!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ga fietsen dan.
Mooie win-win situatie: minder kosten want je gaat niet met de auto en gratis beweging. Verder gooi je deo in je tas en neem je een droog shirtje mee en dan valt het allemaal wel mee.
En je hoeft echt niet als een idioot te gaan fietsen hoor, gewoon rustig fietsen is ook beweging.
Dan schrik ik vast.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:46 schreef loveli het volgende:
Reken voor de gein eens uit hoeveel gram pure suiker je op een dag binnenkrijgt, inclusief wat je drinkt.
Ik, uniek, Vik en Mar zijn slankies die van verder zijn gekomen...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |