abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113808970
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_113809064
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:32 schreef V1z0R het volgende:
Beter dan 0% vet yoghurt met 17gr suiker :Y
Een perenijsje is toch ook 0% vet en suiker? :P

Das dat Optimel spul toch?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113809124
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Zozo, een perenijsje! Dat is toch wel 50 calorieen!
:? ik neem een perenijsje, want het is hier warm!! En ik vind t super lekkurrr :9
~ Bonito La Risa ~
pi_113809148
Mijn punt was eigenlijk dat MM het commentaar kreeg dat het wel erg weinig was.
En een perenijsje van 50 calorieen zet nou niet echt zoden aan de dijk.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_113809289
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn punt was eigenlijk dat MM het commentaar kreeg dat het wel erg weinig was.
En een perenijsje van 50 calorieen zet nou niet echt zoden aan de dijk.
ahh oke! :) vanavond ben ik bij m'n schoonzus aan de slag, dus zal wel wat nootjes meenemen dan :) beter denk!
~ Bonito La Risa ~
pi_113809353
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:36 schreef Novem het volgende:

[..]

Een perenijsje is toch ook 0% vet en suiker? :P

Das dat Optimel spul toch?
Yup, maar geen 17gr :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_113809459
Magere Griekse yoghurt is trouwens een stuk minder lekker dan volle! Maar zelfs met magere yoghurt eet ik iedere dag nog teveel vet, volgens Eetmeter. Vet :9
pi_113809479
@loveli: bij een beetje een parfumerie kan je wel minimascara's bietsen ;) Ook zijn er juist nu voor de zomervakantie veel mini's van vanalles te koop.
pi_113809532
Eetmeter rekent in verhoudingen volgens mij, met 90gr vet zit ik namelijk nog in het groen.
pi_113809535
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:45 schreef Novem het volgende:
Magere Griekse yoghurt is trouwens een stuk minder lekker dan volle! Maar zelfs met magere yoghurt eet ik iedere dag nog teveel vet, volgens Eetmeter. Vet :9
Eetmeter doet procentueel.. dat vertekent dus enorm. Ik eet ook altijd teveel vet volgens eetmeter, terwijl ik amper vette dingen eet. Zodra ik er dan dingen bij doe tot de 2000 kcal is het te weinig vet :')
pi_113809686
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:47 schreef MarMar het volgende:

[..]

Eetmeter doet procentueel.. dat vertekent dus enorm. Ik eet ook altijd teveel vet volgens eetmeter, terwijl ik amper vette dingen eet. Zodra ik er dan dingen bij doe tot de 2000 kcal is het te weinig vet :')
Ah ok! Ja ik eet wel bijna iedere dag noten, ook vaak avocado, dus dan is het in verhouding al snel best veel. Ik zorg er wel voor dat het meeste vet dat ik eet onverzadigd is, dus het zal wel meevallen met de gevolgen.
pi_113811212
Chips en cherrycoke :')
Ik heb het warm geloof ik en craving.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:30:05 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113811311
En toen was ik bij de C1000 en had ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te dure sperziebonen gekocht!
Wat is alle groente nu duur zeg, vreselijk.

Maar aangezien ik een rokje en shirtje aanhad en dus geen zakken had om mijn beurs in te doen, had ik de beurs en autosleutels in mijn hand.
Bij het inladen van de sperziebonen in een zakje had ik dat dus even op de bonen gelegd en helemaal vergeten.
Bij de kassa kwam ik er pas achter :') Dus paniekerig op de groenteafdeling kijken maar niks.......
Op een gegeven moment komt er een vrouw naar mij toe en vroeg of ik iets kwijt was.. Had zij dat gevonden en naar de infobalie gebracht O+

Ik haar bedanken, naar de infobalie daar een bloemetje gekocht, vrouw in de winkel weer opgezocht... Ze was heel verbaasd en ze vond het bloemetje zo lief maar schaamde zich wel een beetje dat ze dat kreeg.
Maar ja, ik was allang blij dat ik alles weer had...

Spannend he?

Wij eten vanavond sperziebonen trouwens
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_113811364
_O- en klopt Uniek, ze willen de grond niet uitkomen die sperziebonen.
Heb hier dit jaar geen enkele boon terwijl ze vorig jaar de grond uit vlogen.
pi_113811419
Wat lief van je Uniek! :D O+
Zijn wel heeeeeeeeeeeele dure sperziebonen zo. B-)

Ik denk dat ik zaterdag even langs de Turk fiets in Delft. Kan ik wel in mijn fietsroute inplannen als ik naar een verjaardag ga. *)
Nu alleen maar hopen dat het mooi weer is zaterdag. :D
Doe wat je niet durft.
pi_113811474
Mc, mocht je weer naar Zweden gaan, wel even opletten hoe je in het OV gaat zitten!
http://www.vice.com/read/(...)ow-to-sit-on-the-bus
_O-
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:33:49 #17
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113811483
de groenteman van mijn ouders klaagde ook over de bonen. tuinbonen zijn er al wel, en verse erwrten, maar de capucijners/schokkers komen erg laat dit jaar... de bonen zijn bevroren en dus is er weinig van over gebleven...
Kwak
pi_113811503
Blijkt ineens dat het wel eens heel goed zou kunnen dat je al jarenlang rugpijn hebt door een beenlengteverschil. :'). Steunzolen aangepast en nu maar hopen dat het beter gaat!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:40:28 #19
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113811787
:X balen dat ze daar zo laat achter komen! Is belangrijke oorzaak van scoliose en rugpijn idd... hoop dat het helpt!
Kwak
pi_113811922
Getver DaD, hopen dat het nu weg gaat!
pi_113812001
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Blijkt ineens dat het wel eens heel goed zou kunnen dat je al jarenlang rugpijn hebt door een beenlengteverschil. :'). Steunzolen aangepast en nu maar hopen dat het beter gaat!
Beetje suf, maar het zou wel mooi zijn als dit nu helpt!
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_113812640
Mini, is een tijdelijke pil dan geen idee? Dat doe ik als ik ineens op een verkeerd moment ongesteld word.
pi_113812932
Ja, zou tof zijn als dit wat deed! Het is wel duidelijk dat ik de jongste van het gezin ben, ik ben een beetje krakkemikkig in elkaar gezet. :+.
pi_113812960
quote:
Ik heb ook beenlengteverschil. Dit werd vroeger ieder jaar bij de schoolarts opgemeten. Dan moest ik met mijn korte been op een boek staan en bukken en dan zag de arts dat mijn rug recht werd. Ik had in die tijd altijd degelijke schoenen met een verhoging in de zool.

Ik ben sowieso niet echt symmetrisch :')
pi_113813482
Wat een krakkemikken hier, mezelf inclusief ;) Heb vroeger ook steunzolen gehad, maar die weigerde ik aan te trekken, want ik kon er niet goed mee rennen en spelen. Die schoenen heb ik dus nooit aangehad... * the85mc was vroeger een irritant mannetje voor zn ouders
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:21:33 #26
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113813530
Beenverschil --> check!
Scheve benen dus pinguinloopje --> check!
Bril --> check!
Steunzooltjes --> check!
Overgewicht --> check! :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_113813663
Ik was vorig jaar bij de sportarts en die constateerde dat ik x-benen heb.
Ik heb nog steeds moeite dat te accepteren. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_113813673
Beenlengteverschil, steunzolen, dubbelzijdige hallux valgus, lijf vol talgkliercystes, ontbrekende hoektanden en dus implantaten, flaporen, bril... Jup, er is een hoop aandacht aan mij besteed. :+.

[ Bericht 1% gewijzigd door DevilsAndDust op 05-07-2012 17:33:07 ]
pi_113813714
O: banaan, fristi
L: sla met spekjes, pijnboompitten, peterselie, paprika, rode ui, feta, olijfolie en oregano
T: tomaatjes met buffelmozzarella, bassilicum en olijfolie
S: half uur fietsen, Jillian
D: noedelsalade met gegrilde varkenshaas en tauge
T: griekse yoghurt met honing
pi_113813720
Wow, wat een lijsten :o
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113813750
Ach Das, gelukkig kun je mooie taarten maken/bakken. :P
Doe wat je niet durft.
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:30:16 #32
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113813918
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik was vorig jaar bij de sportarts en die constateerde dat ik x-benen heb.
Ik heb nog steeds moeite dat te accepteren. B-)
Ohja die heb ik ook :Y en platvoeten, aldus de podoloog oO<
pi_113814012
Ik begin niet met opnoemen :+

:*
pi_113814156
Als je niks hebt is ook zo saai.. Heb weinig aangeboren afwijkingen, behalve dat ik lenzen heb en een te hoge bloeddruk door foutje in mn nieren. Bij mij is het vooral door sporten dat ik dingen sloop:
Pols vernaggelt door tennis, knie door rare val dus gescheurde kruisband, verragde schouder door zeilen.. Sporten is gezond! *O*
pi_113814455
Oooh, dan val ik nog mee! Ik heb alleen maar last van m'n rug en m'n nek :+ ow, en ik heb een bril!
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:44:30 #36
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113814511
Brillen zijn natuurlijk +10 intellect, dus eigenlijk geen mankement 8-)
pi_113814667
Ik heb een bril, verder ben ik perfect :9.
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:49:46 #38
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113814735
Bril..
6000 euro en dan hoef je niet meer :+
Nou ja, ben van bril en dik naar dun en brilloos maar het is er ook niet echt beter van geworden :')

Bijna eten, bijna... nog 25 minuten.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_113814792
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Bril..
6000 euro en dan hoef je niet meer :+
Nou ja, ben van bril en dik naar dun en brilloos maar het is er ook niet echt beter van geworden :')

Bijna eten, bijna... nog 25 minuten.
3000 euro en dan hoefde ik niet meer :P
pi_113815696
Toch maar weer actiever hier mee posten.
Afgelopen 2 weken niet meer gewogen, dus heb ook geen idee hoe het gaat.
Morgenvroeg weer :)
pi_113816377
Wat Ml zegt, voor 3000 euro ben ik ontblind :')
Verder wel xbenen en irritante buik. Mag niet klagen! Nu m'n salade wegwerken in overvolle trein.. Met airco *O*
Be someone that makes you happy
pi_113816725
Bril, bleek, been en voetlengte verschil, buik, te lange schouderband, atheroomcysten op mn kop... Er klopt zo veel niet!
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:58:03 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113816994
Don't get me started :')

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 07:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
:O op kantoor
En net thuis.

Meh.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:58:59 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113817027
Lijstje is wel bijpassend overigens:

O: kwark, lijnzaad
L: bakje 400 gr rode bieten
T: scholiertje
D: couscous met merquez en paprika
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_113817292
Hier ook platvoeten helaas, die door de zwangerschappen nog verder doorgezakt zijn. Dus ik heb nu steunzooltjes in mijn schoenen. Wanneer mijn voeten gebogen zijn komt mijn wreef ook omhoog dus als ik hakken draag hoef ik die stomme zooltjes ook niet in *O*
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_113817355
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bril, bleek, been en voetlengte verschil, buik, te lange schouderband, atheroomcysten op mn kop... Er klopt zo veel niet!
Jaaaaa en ik moest weer gaan zoeken wat een atheroomcyste is :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113817372
Voor de rest klop ik ff af, ik heb alleen een bril voor de rest ben ik perfect :P
pi_113817564
Mijn D: een enorme bak sla met bladsla, 2 tomaten, rauwkost, 50 gram pasta, mini mozzarella, runderrollade en 2 eieren. *)

Totaal:
2000 cal, 140 gr eiwit, 187 gr kh, 79 gr vet. :)
Doe wat je niet durft.
pi_113817785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje is wel bijpassend overigens:

O: kwark, lijnzaad
L: bakje 400 gr rode bieten
T: scholiertje
D: couscous met merquez en paprika
Dat is toch geen rampzalig lijstje?
Ik vind 'm best prima zelfs :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_113817846
Afgezien van slechte ogen, die voor een bak geld reparabel bleken, ben ik voor zover ik weet zonder veel mankementen opgeleverd.

Misschien komen er nog verborgen gebreken bovendrijven als ik straks aan m'n tweede jeugd begin.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_113817884
quote:
5s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is toch geen rampzalig lijstje?
Ik vind 'm best prima zelfs :Y.
Behalve ontzettend weinig bedoel je?
O: 250 cal
L: 150 cal
D: 600? Indien veel?
Doe wat je niet durft.
pi_113817978
Oh, en om maar eens een bruggetje te leggen tussen verschillende onderwerpen van het vorige topic:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:46 schreef V1z0R het volgende:
<knip>

Geen tips wat dat betreft, HPKW, heb hetzelfde...
Wat doet sigme's lichaam zo anders dan :?
Voordeel is wel dat ik 's winters zonder probleem in een t-shirtje en korte broek kan rondlopen :P
Sigme is opgevoed met zoveel sauna dat ik a) nu niet meer zweet onder de 50oC en b) daarom de eerste menstruatie natuurlijk in een publieke sauna had. We hadden er ook een thuis.
pi_113818017
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Behalve ontzettend weinig bedoel je?
O: 250 cal
L: 150 cal
D: 600? Indien veel?
So what? Moet XM aan het gemiddelde voldoen omdat het gemiddelde het gemiddelde is? De inhoud is ok. XM moet volgens mij beduidend minder eten dan vele anderen hier.
pi_113818060
quote:
5s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:25 schreef sigme het volgende:

[..]

XM moet volgens mij beduidend minder eten dan vele anderen hier.
Om niet aan te komen of om haar lichaam van voldoende energie en voedingsstoffen te voorzien?
pi_113818184
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:27 schreef Novem het volgende:

[..]

Om niet aan te komen of om haar lichaam van voldoende energie en voedingsstoffen te voorzien?
Een lichaam komt echt alleen maar aan als het een surplus heeft.
pi_113818240
Wat is je punt?

Dat XM in de spaarstand zit en aankomt van meer dan 1000 kcals per dag betekent niet dat ze haar lichaam goed doet door maar 1000 kcals te eten.

Ik snap niet eens waarom ik hier op reageer :')
  Vis een optie? donderdag 5 juli 2012 @ 19:41:55 #57
70532 loveli
N
pi_113818760
Voedingsstoffen >>>>> kcals.
crap in = crap out
pi_113818895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:41 schreef loveli het volgende:
Voedingsstoffen >>>>> kcals.
Ja, alleen eet XM meestal 200ml kwark, een broodje, een koekje en een stuk lasagne. (bij wijze van)

Anyway, ik ga maar weer, want kritiek op XM is niet gewenst, de verdedigingslinies zijn weer opgetrokken.
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:48:00 #59
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113819044
Ik houd je niet tegen hoor om kritiek te hebben. Integendeel. Alleen ik denk gewoon echt dat mijn lijf anders werkt, daargelaten hoe dat komt. Als ik de hoeveelheden eet die velen van jullie eten, kom ik gewoon écht aan en rap ook. Mijn energiebehoefte ligt gewoon lager. Ik heb vooral moeite met de juiste keuzes maken en ben een echte zoetekauw. Valkuilen en zulks :). Maar >2000 kcals eten elke dag is niet wenselijk. Meer dan >1800 idem. Iets tussen de 1000-1500 is prima voor me, hoewel ik dan zelfs nog kan groeien.
pi_113819328
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik houd je niet tegen hoor om kritiek te hebben. Integendeel. Alleen ik denk gewoon echt dat mijn lijf anders werkt, daargelaten hoe dat komt. Als ik de hoeveelheden eet die velen van jullie eten, kom ik gewoon écht aan en rap ook. Mijn energiebehoefte ligt gewoon lager. Ik heb vooral moeite met de juiste keuzes maken en ben een echte zoetekauw. Valkuilen en zulks :). Maar >2000 kcals eten elke dag is niet wenselijk. Meer dan >1800 idem. Iets tussen de 1000-1500 is prima voor me, hoewel ik dan zelfs nog kan groeien.
Ik weet dat je aankomt als je meer eet, mijn punt is dat het gewoon zo fijn zou zijn als je dat beperkte aantal kcals dan op zijn minst vol zou proppen met de meest voedzame dingen.
Ik heb het nu niet alleen over het lijstje van vandaag, maar in het algemeen.

Ik denk nog steeds dat je met langzaam opbouwen meer zou kunnen eten, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Je bent heel vaak moe, en meh, ik weet dat het komt door EDS, maar je eetpatroon helpt ook niet. Iedereen zegt dat ook steeds, maar het lijkt of je er niets mee doet.

Mijn comment over verdedigingslinies ging over Sigme.
pi_113819329
Atkins dieet. Niet de allerbeste weg maar misschien haalt het wel de eerste kilo's weg voor me. Ik ben 1.66 en weeg zo'n 61-62 kilo. Ik heb vooral een aardig buikje dus ik wil een beetje inslinken daar. Ik ben met de jaren wat voller daar geworden door veel snoepen en ongezond eten. Mijn vriend heeft een periode flink aan de Cambridge gezeten en heeft nu ook Atkins in huis. Vandaag was mijn 4e dag. Ik mag de eerste 2 weken eigenlijk alleen maar 3 shakes en tussendoor bouillon en thee hebben (zonder suiker etc.). Ik mag zoveel kauwgom (suikervrij) als ik wil en natuurlijk glazen water.
Maar het is niet leuk! De shakes zijn best te doen maar ik snak naar een lekkere maaltijd of desnoods een lekker boterham, patatje, Subway. :9
De honger valt mee en shakes zijn zo klaargemaakt. Het lijkt nu toch wel alsof ik al afgevallen ben. Vorige week woog ik nog 62, vanavond was het 57,9.

Wat voor ervaringen hebben jullie? En hoe pak je daarna je eten weer op? Ik wil dus niet veel afvallen maar ongeveer 53 of 55 kilo wegen zal al een verschil in zicht maken voor mij.
pi_113819632
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:53 schreef vencodark het volgende:
Atkins dieet. Niet de allerbeste weg maar misschien haalt het wel de eerste kilo's weg voor me. Ik ben 1.66 en weeg zo'n 61-62 kilo. Ik heb vooral een aardig buikje dus ik wil een beetje inslinken daar. Ik ben met de jaren wat voller daar geworden door veel snoepen en ongezond eten. Mijn vriend heeft een periode flink aan de Cambridge gezeten en heeft nu ook Atkins in huis. Vandaag was mijn 4e dag. Ik mag de eerste 2 weken eigenlijk alleen maar 3 shakes en tussendoor bouillon en thee hebben (zonder suiker etc.). Ik mag zoveel kauwgom (suikervrij) als ik wil en natuurlijk glazen water.
Maar het is niet leuk! De shakes zijn best te doen maar ik snak naar een lekkere maaltijd of desnoods een lekker boterham, patatje, Subway. :9
De honger valt mee en shakes zijn zo klaargemaakt. Het lijkt nu toch wel alsof ik al afgevallen ben. Vorige week woog ik nog 62, vanavond was het 57,9.

Wat voor ervaringen hebben jullie? En hoe pak je daarna je eten weer op? Ik wil dus niet veel afvallen maar ongeveer 53 of 55 kilo wegen zal al een verschil in zicht maken voor mij.
Wat voor shakes zijn dat dan? En welkom :)
pi_113819867
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:00 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Wat voor shakes zijn dat dan? En welkom :)
Poeder (met alles erin) wat je met water mengt en flink schudt. Heb hier vanille en chocolade.
Dankje. :)
pi_113820015
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:31 schreef Novem het volgende:
Wat is je punt?

Dat XM in de spaarstand zit en aankomt van meer dan 1000 kcals per dag betekent niet dat ze haar lichaam goed doet door maar 1000 kcals te eten.

Ik snap niet eens waarom ik hier op reageer :')
Spaarstand? XM eet echt voldoende om niet in een overleefmodus te schieten en bovendien komt ze aan. Dus geen spaarstand want ze krijgt meer binnen dan ze verbrandt. Spaarstand is *iets* efficienter omgaan met calorieen, niet op magische wijze een lichaam voeden met niet-aanwezige brandstof en daar ook nog spek van maken.
pi_113821170
quote:
Vet nummer is dat he? Hij stond een paar maanden geleden al op fok in de nieuwe muziek ontdekkingen, maar 2 weken geleden begon ik em pas echt te waarderen..
pi_113821450
Ik heb al bijgelezen.....over mascara, vakanties, sauna en afvalstrategien. En welkom venco!

Dagje hier was geslaagd. Gaar en moet nog douchen /lui
pi_113821466
quote:
*klikt

Ondertussen lijstje maken:

O: ananas en wat prefab smerige citroenkwark :X wat ontwen je die troep snel :@
T: blokje choco en flink wat water
L: boterhammen kaas met augurk (2x spelt-zuurdesem)
T: bakje biochipjes en cherry cola (iets met supermarkt en lekkere trek :+ )
D: geraspte wortelen met zilveruitjes erdoor en grillworst met ovenaardappelen
T: blokje choco

Wat ik mis is fruit dus daar ga ik zo even wat aan doen en heb nog pistache staan :9
pi_113821596
Perenijsjes! O+
quote:
Oh wauw, nou ja, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Hopelijk gaat 't nu snel beter :)
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Beenverschil --> check!
Scheve benen dus pinguinloopje --> check!
Bril --> check!
Steunzooltjes --> check!
Overgewicht --> check! :+
Pfffft :{w Pinguïnloopje? Mafkees. Alleen met die bril --> check ben ik het overigens eens, de rest is sowieso onzin!
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:31 schreef the85mc het volgende:
Vet nummer is dat he? Hij stond een paar maanden geleden al op fok in de nieuwe muziek ontdekkingen, maar 2 weken geleden begon ik em pas echt te waarderen..
:Y Hij staat hier op de repeat :) :s) O+
pi_113821634
Mijn lijstje vandaag is best aardig, misschien straks nog even sporten als het weer meewerkt.
O 4 bth smeerkaas, glas melk
L 4 bth ei en ham , smeerkaas met rucola
T 2 nectarines (1tje was zo hard als een stevig appel, niet helemaal rijp dus)
D salade nicoise
T bakje magere kwark met muesli met wat nutella.
S: misschien hardlopem of fietsen.
pi_113821857
Ontopic heb ik net een peer ijs op :9
pi_113821962
Heb net mn fietshelm opgezet, en ging toch maar even buienradar checken.. Volgens buienrader gaat het over 10 minuten los hier. Dus dat fietsen kan ik beter maar uit mn hoofd zetten. Maar als het geen hondeweer wordt is het toch een beetje balen..
pi_113821967
DaD, dat dat nooit eerder gezien is joh! Hopelijk ben je nu snel van de rugpijn af.

Woei, besteld:

Ben benieuwd of 'ie past... Nu in de aanbieding, dus wilde liever niet wachten. We gaan waarschijnlijk in het najaar nog naar Center Parcs met familie en ben bang dat ik nog geen bikini aan kan (/durf), dus dan maar een awesome badpak :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113821986
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ontopic heb ik net een peer ijs op :9
^^ :9
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113821997
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Poeder (met alles erin) wat je met water mengt en flink schudt. Heb hier vanille en chocolade.
Dankje. :)
Zit jedaar vol van? En zou je niet liever wat te kauwen hebben? Ik ben niet zo'n fan van shakes als maaltijdvervanger
pi_113822041
Ik heb een heel mooi pak gekocht wat ik heul niet nodig had :@. In de aanbieding *O*. Hoef ik me eindelijk niet meer underdressed te voelen.

Had ook een supermooi jurkje gezien, maar die was 280 euro. Nah. Voor een jurkje vind ik dat te veel :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Perruche op 05-07-2012 21:01:48 ]
pi_113822100
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Spaarstand? XM eet echt voldoende om niet in een overleefmodus te schieten en bovendien komt ze aan. Dus geen spaarstand want ze krijgt meer binnen dan ze verbrandt. Spaarstand is *iets* efficienter omgaan met calorieen, niet op magische wijze een lichaam voeden met niet-aanwezige brandstof en daar ook nog spek van maken.
Je duikt altijd zo fijn op de spaarstand discussie. Heb je ook wat zinnigs toe te voegen over de reaktie dat wat XM eet 9 van de 10 keer qua voedingsstoffen beter kan?!

Dat zou imo al een slok op een borrel schelen.
pi_113822109
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:51 schreef _aurum_ het volgende:

[..]
Ik ben niet zo'n fan van shakes als maaltijdvervanger
Ik ook niet, want je leert je 'oude' voedingspatroon niet af.. en WAAR BLIJFT DIE REGEN :(
Heb nog steeds mn helm op. Doe iig wel aan veilig internetten..
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:55:54 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113822247
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

Pfffft :{w Pinguïnloopje? Mafkees. Alleen met die bril --> check ben ik het overigens eens, de rest is sowieso onzin!

Nouja objectief gezien is het allemaal waar, behalve dan misschien het pinguinloopje :+

Maar O+
pi_113822310
Phaidra wat een superkick badpak!

Ik heb net besloten dat ik ga budgetteren :D
pi_113822381
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:57 schreef Perruche het volgende:

_O-

Dat heeft niks te maken met de shopping spree van zojuist O-)
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:58:46 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113822393
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:52 schreef Perruche het volgende:
Ik heb een heel mooi hugo boss pak gekocht :@. In de aanbieding *O*. Hoef ik me eindelijk niet meer underdressed te voelen.

Had ook een supermooi jurkje gezien, maar die was 280 euro. Nah. Voor een jurkje vind ik dat te veel :D
quote:

:D :')
pi_113822411
Ik heb mezelf maar naar her balkon verbannen, iets met een kort lontje :X :+
pi_113822426
quote:

Lekker makkelijk net nadat je een Hugo Boss pak hebt gekocht, zo kan ik ook budgetteren :D ;).

Maar goed natuurlijk, hoe ga je het aanpakken?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113822658
zo, ben lekker bij mijn ouders op de boerderij. Wat is het toch altijd fijn om hier weer te zijn O+

De stukadoors bij ons thuis werken echt enorm netjes, wat is dat super fijn. Echt een slechte ervaring gehad afgelopen jaar met een stukadoor, fijn om te zien dat het ook anders kan!
Met een beetje mazzel is volgende weekend de hele bovenverdieping weer klaar O+
(Stuken + schilderen...) Dan moeten we nog laminaat leggen en dan is alles zo goed als nieuw :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_113822662
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Lekker makkelijk net nadat je een Hugo Boss pak hebt gekocht, zo kan ik ook budgetteren :D ;).

Maar goed natuurlijk, hoe ga je het aanpakken?
Nadat mijn salaris is gestort gelijk het meerdendeel overmaken, creditcard tuislaten, roodstaan stopzetten. Te veel kleding is geen eten meer. Sportschool abbo downgraden, nu 50 pleuro maak er 40 van. En dan ga ik proberen limieten te zetten op mijn kleding uitgaven! *O*
pi_113822692
Lol @ perr! :P
Heb saldo sparen ingesteld, is best handig, werkt misschien ook voor jou :)
Spaar nu zo'n 400 euro per maand.
pi_113822704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:58 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[..]

:D :')
:') iedere vrouw heeft een mooi pak nodig en niet alleen met 70% korting van de esprit!
/toos niet zo excuusloos
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:06:34 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113822776
Ach, een van de weinige voordelen van wat ronder zijn en ontevredenheid met den spiegel: ik winkel amper meer :'). Dat scheelt wel moet ik zeggen :').

En je hebt groot gelijk, ben eigenlijk gewoon haske jaloers :*.
pi_113822778
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:50 schreef Phaidra het volgende:
DaD, dat dat nooit eerder gezien is joh! Hopelijk ben je nu snel van de rugpijn af.

Woei, besteld:

[ afbeelding ]

Ben benieuwd of 'ie past... Nu in de aanbieding, dus wilde liever niet wachten. We gaan waarschijnlijk in het najaar nog naar Center Parcs met familie en ben bang dat ik nog geen bikini aan kan (/durf), dus dan maar een awesome badpak :+.
die is leuk zeg O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_113822802
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ja dat is het ook, ik kan nu eindelijk eens dingen kopen die ik echt mooi vind. E dan vind ik het zo lastig om het niet te doen. Maar nu is het weer genoeg :D
pi_113822842
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach, een van de weinige voordelen van wat ronder zijn en ontevredenheid met den spiegel: ik winkel amper meer :'). Dat scheelt wel moet ik zeggen :').

En je hebt groot gelijk, ben eigenlijk gewoon haske jaloers :*.
Ik werd vandaag "voller" genoemd :D als in "ja, zo'n jurk staat goed als je wat voller bent"

:') door een vrouw die jaloers was omdat een jurk mij echt vet goed stond omdat ik tiet heb en zij niet :6
pi_113822912
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:53 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Je duikt altijd zo fijn op de spaarstand discussie. Heb je ook wat zinnigs toe te voegen over de reaktie dat wat XM eet 9 van de 10 keer qua voedingsstoffen beter kan?!

Insert zweepjessmiley :D
pi_113823003
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef Skoap het volgende:
zo, ben lekker bij mijn ouders op de boerderij. Wat is het toch altijd fijn om hier weer te zijn O+

De stukadoors bij ons thuis werken echt enorm netjes, wat is dat super fijn. Echt een slechte ervaring gehad afgelopen jaar met een stukadoor, fijn om te zien dat het ook anders kan!
Met een beetje mazzel is volgende weekend de hele bovenverdieping weer klaar O+
(Stuken + schilderen...) Dan moeten we nog laminaat leggen en dan is alles zo goed als nieuw :D
Fijn zeg!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:11:43 #95
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113823022
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:07 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik werd vandaag "voller" genoemd :D als in "ja, zo'n jurk staat goed als je wat voller bent"

:') door een vrouw die jaloers was omdat een jurk mij echt vet goed stond omdat ik tiet heb en zij niet :6
Ze bedoelde vast 'voluptueus' ofzo :7 Hoop ik maar _O-

Laatst zei de mega-afgetrainde dansjuf tegen moi dat ze ook wel eens wat meer curves wou want dat was zo tof voor bij het dansen :o Zou het dan toch dat niemand ooit 100% tevreden is? :P
pi_113823040
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nadat mijn salaris is gestort gelijk het meerdendeel overmaken, creditcard tuislaten, roodstaan stopzetten. Te veel kleding is geen eten meer. Sportschool abbo downgraden, nu 50 pleuro maak er 40 van. En dan ga ik proberen limieten te zetten op mijn kleding uitgaven! *O*
Goed bezig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113823055
Ik hou al mijn inkomsten en uitgaven bij in een excelsheet (maar dan de Google docs variant), gebouwd door mijn meneer de econoom. Werkt echt goed!
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:13:16 #98
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113823094
Ik moet ook echt eens gaan besparen. Ik heb nog een lifeline verzekering voor mn oude knakenfoon lopen (20 euro per kwartaal ofzo) en meer van dat soort onzin. Ben gewoon te lui om er achteraan te gaan. Schandalig eigenlijk.
pi_113823185
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik hou al mijn inkomsten en uitgaven bij in een excelsheet (maar dan de Google docs variant), gebouwd door mijn meneer de econoom. Werkt echt goed!
Dat doe ik ook, maar dan op een klein briefje. Dat schrijf ik elke maand als het salaris binnenkomt en gaat altijd met me mee. Tikje dat ik als bijstandskind heb overgehouden :')
pi_113823236
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wow, wat veel! Ik ben al blij met de 50 die ik per maand automatisch spaar :o

Op de gezamenlijke rekening sparen we ook nog, maar weet niet hoe veel eigenlijk. Maar dat is voor uitgaven aan het huis enzo.

Ik ben gesmartphoniseerd. Ik typ nu op de laptop en wil punten typen dmv dubbele spaties :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113823278
quote:
12s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Insert zweepjessmiley :D
Mjaah, iets met humeur en balkon :')
pi_113823428
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:15 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, maar dan op een klein briefje. Dat schrijf ik elke maand als het salaris binnenkomt en gaat altijd met me mee. Tikje dat ik als bijstandskind heb overgehouden :')
Maar een briefje kan niet rekenen! Ik weet nu al precies hoe veel geld ik op een bepaald moment heb.

Op de gezamenlijke rekening sparen we 1000 euro per maand, individueel spaar ik sowieso 100. Plus wat overblijft, maar dat is meestal niet zo heel veel. :P.
pi_113823470
Saldo sparen is keihandig!
Op dag xxx wordt alles boven de (vul hier zelf in) overgestort :) en ik koop nog veel zooi :')
We hebben dan weer lang niet zo'n mooi huis als jullie phaidra ;)
pi_113823541
Voor het badpak moest ik mijn maten meten:

borst 85
taille 73
heup 91

Duidelijk een ander figuur nu :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113823542
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:52 schreef Perruche het volgende:
Ik heb een heel mooi pak gekocht wat ik heul niet nodig had :@. In de aanbieding *O*. Hoef ik me eindelijk niet meer underdressed te voelen.

Wat heb je gekocht dan?
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef Perruche het volgende:

[..]

Oh dat klinkt bijna als noodzakelijk :D
pi_113823699
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:15 schreef An24 het volgende:

[..]

Heb ook twee tabelletjes.
1 die me verteld wat ik over moet houden nadat ik mn spaarrekening heb gespekt en 1 die me opgeeft wat er waarvoor op de spaarrekening staat :9
pi_113823714
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Saldo sparen is keihandig!
Op dag xxx wordt alles boven de (vul hier zelf in) overgestort :) en ik koop nog veel zooi :')
We hebben dan weer lang niet zo'n mooi huis als jullie phaidra ;)
oh ja, dat doe ik zelf nog wel eens. Op de dag dat salaris gestort wordt, maak ik alles over wat ik over heb van de maand ervoor (de laatste maanden was het de moeite niet :')).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113823748
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]

oh ja, dat doe ik zelf nog wel eens. Op de dag dat salaris gestort wordt, maak ik alles over wat ik over heb van de maand ervoor (de laatste maanden was het de moeite niet :')).
Dat is ook niet gek :*
pi_113823786
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:20 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Maar een briefje kan niet rekenen! Ik weet nu al precies hoe veel geld ik op een bepaald moment heb.

Op de gezamenlijke rekening sparen we 1000 euro per maand, individueel spaar ik sowieso 100. Plus wat overblijft, maar dat is meestal niet zo heel veel. :P.
Ik schrijf mijn uitgaven er ook op, dus mijn briefje vertelt mij wat ik op mijn rekening heb.
pi_113823820
Ik ga het er toch op wagen, nog even kort rondje rammen op de fiets. Het heeft hier echt 3 druppels gespetterd..
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:28:49 #111
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113823883
Wij houden echt helemaal niks bij :@.
pi_113823895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:22 schreef Phaidra het volgende:
Voor het badpak moest ik mijn maten meten:

borst 85
taille 73
heup 91

Duidelijk een ander figuur nu :P
Zandloper O+ erg mooi trouwens, voor een verse mama!
pi_113823951
quote:
11s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij houden echt helemaal niks bij :@.
Als er wat overblijft is het prima toch?
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:30:07 #114
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113823955
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:27 schreef the85mc het volgende:
Ik ga het er toch op wagen, nog even kort rondje rammen op de fiets. Het heeft hier echt 3 druppels gespetterd..
Rammen op de fiets :D Ehhh.

Vla met aardbeitjes O+ :9~
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:31:09 #115
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113824005
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:30 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Als er wat overblijft is het prima toch?
Soms wel, soms niet. Er zijn maanden met een ziljoen verjaardagen, dan is het altijd wat minder :+. Rood staan gebeurt me misschien 1 of 2x per jaar, maar dat is dan hooguit paar tientjes. In bovengenoemde maanden.

En sparen hangt daar wel mee samen. Ik mijd winkelen nu zoals gezegd en dat scheelt wel echt. Afgelopen twee maand ongeveer 2000 euro gespaard. Maar dat is valsspelen met vakantiegeld :+.
pi_113824158
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat is ook niet gek :*
Het is sowieso nooit heel veel, want zeker 80% van mijn salaris gaat op aan vaste lasten. Ik vrees ook wel een beetje mijn eerste salarisstrookje als mijn ouderschapsverlof ingaat...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113824338
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:28 schreef An24 het volgende:

[..]

Zandloper O+ erg mooi trouwens, voor een verse mama!
De taiile was ergens in de 60 (geloof 67), maar daar tegenover staat een toegenomen borstomvang :9

Bedankt :@

Oh heel ander vraagje aan jou. Ik wil een lens kopen met vast brandpuntsafstand. Wat is handiger/ beter inzetbaar, 50 of 85 mm?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113824405
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:31 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Soms wel, soms niet. Er zijn maanden met een ziljoen verjaardagen, dan is het altijd wat minder :+. Rood staan gebeurt me misschien 1 of 2x per jaar, maar dat is dan hooguit paar tientjes. In bovengenoemde maanden.

En sparen hangt daar wel mee samen. Ik mijd winkelen nu zoals gezegd en dat scheelt wel echt. Afgelopen twee maand ongeveer 2000 euro gespaard. Maar dat is valsspelen met vakantiegeld :+.
Ja dat vakantiegeld is erg leuk, dat poot ik ook meteen op de spaarrekening.
pi_113824424
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het is sowieso nooit heel veel, want zeker 80% van mijn salaris gaat op aan vaste lasten. Ik vrees ook wel een beetje mijn eerste salarisstrookje als mijn ouderschapsverlof ingaat...
Wauw 80% :o
pi_113824674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Holy crap :X is dat bij je lief ook zo?
pi_113824691
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wauw 80% :o
Beetje eigen schuld hoor, ik wil per se een substantieel bedrag afdragen aan de hypotheek. Voor grote uitgaven als de eerder genoemde lens moet ik dus een half jaartje sparen. Onvoorziene uitgaven zijn voor mijn meneer, die hoeft gelukkig wat minder op te letten ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113824770
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:45 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Holy crap :X is dat bij je lief ook zo?
Nope, zie hierboven. Dat zou natuurlijk niet goed zijn ;)

Hij verdient 2x modaal, ik zit nog behoorlijk onder modaal. Beetje scheve verhouding dus.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113824772
Ik weet ook wat erin gaat, eruitgaat en hoeveel we sparen. Aurum dagobert duck, vindt het zelfs leuk om op de spaarrekening te kijken hoeveel eropstaat :')
pi_113824907
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Beetje eigen schuld hoor, ik wil per se een substantieel bedrag afdragen aan de hypotheek. Voor grote uitgaven als de eerder genoemde lens moet ik dus een half jaartje sparen. Onvoorziene uitgaven zijn voor mijn meneer, die hoeft gelukkig wat minder op te letten ;).
Ah zo :) tsja ik betaal hem gewoon.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:46 schreef _aurum_ het volgende:
Ik weet ook wat erin gaat, eruitgaat en hoeveel we sparen. Aurum dagobert duck, vindt het zelfs leuk om op de spaarrekening te kijken hoeveel eropstaat :')
Idem :D
pi_113825115
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:22 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat heb je gekocht dan?

[..]

Oh dat klinkt bijna als noodzakelijk :D
Een pak, voor werk. Een zwart met klein streepje. En het zat echt perfect. En geld besparen is niet nodig, maar het MOET want ik voel me schuldig tegenover mezelf :D
pi_113825218
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:46 schreef _aurum_ het volgende:
Ja, ik ook! Al is dat pas sinds ik werk. Ben heel lang "bang" geweest voor mijn financien. Vandaar dat ik nu af en toe een beetje over de top ga, denk ik :').
pi_113825356
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:53 schreef Perruche het volgende:

[..]

Een pak, voor werk. Een zwart met klein streepje. En het zat echt perfect. En geld besparen is niet nodig, maar het MOET want ik voel me schuldig tegenover mezelf :D
Als het niet nodig is zou ik er lekker van leven ;)

Je leeft maar één keer tenslotte.
pi_113825505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De taiile was ergens in de 60 (geloof 67), maar daar tegenover staat een toegenomen borstomvang :9

Bedankt :@

Oh heel ander vraagje aan jou. Ik wil een lens kopen met vast brandpuntsafstand. Wat is handiger/ beter inzetbaar, 50 of 85 mm?
Ligt aan je doel. Wat ga je fotograferen? Ik schat in portetjes van je kleine? Mooier is de 85, want die geeft een mooiere achtergrond. Makkelijker is de 50, omdat je minder kans hebt op bewogen foto's.
pi_113826205
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:58 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Als het niet nodig is zou ik er lekker van leven ;)

Je leeft maar één keer tenslotte.
Ik ben daarom maar gestopt met sparen, ik word veel gelukkiger van uitgeven O+
Op de gezamenlijke rekening wordt wel gespaard wat er overblijft, maar wij letten ook niet echt goed op dus heel veel is het niet. We worden nooit rijk! :)

Ik zag ook Corsica gister! Mooi!
pi_113826241
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:01 schreef An24 het volgende:

[..]

Ligt aan je doel. Wat ga je fotograferen? Ik schat in portetjes van je kleine? Mooier is de 85, want die geeft een mooiere achtergrond. Makkelijker is de 50, omdat je minder kans hebt op bewogen foto's.
Dat idd, misschien op termijn ook wat professionelere portretten. Dan de 85 dus, was ik al bang voor ;) (want duurder)
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:18:38 #131
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113826301
Wat betreft lijstjes...
XM is een andere eter dan ik ben.. of vele hier.
Kan mij niks schelen, alleen jammer dat XM niet tevreden met zichzelf is dat is zo jammer. XM je bent zo'n mooie vrouw!

Lijst voor vandaag:
O: kwark, vla en basterdsuiker
T's: 400 gr wortelen, kwart komkommer, cup a soup kerrie, halve meloen, cappuccino, hazelnootschuimgebak met slagroom O+
L 3 boterhammen kaas, tomaat, appel, kom tomatencremesoep met ballen, 2 bekers melk
T's: necatrine, dropjes, blokje choco, augurk
D: Veel sperziebonen, gekookte tomaat, 2 uien, halve komkommer, 300 gram bieten, 4 aardappelkroketten, 200 gram kabeljauwfilet met kaas en panneermeel
B: 7 km wandelen
T's: kom vla/kwark/banaan, zoute stokjes
pi_113826312
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:16 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik ben daarom maar gestopt met sparen, ik word veel gelukkiger van uitgeven O+
Op de gezamenlijke rekening wordt wel gespaard wat er overblijft, maar wij letten ook niet echt goed op dus heel veel is het niet. We worden nooit rijk! :)

Ik zag ook Corsica gister! Mooi!
Idem :Y geef steeds meer uit.

Wel ga ik volgende week heel braafjens een storting doen op hypotheekrekening. Scheelt toch weer 60 euro per maand.
  Vis een optie? donderdag 5 juli 2012 @ 22:22:04 #133
70532 loveli
N
pi_113826443
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:17 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Mjaah, iets met humeur en balkon :')
Heb geen balkon hier, wel met 3 man gesteggeld :')
crap in = crap out
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:28:22 #134
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113826752
ik hou alles ook heel goed bij (weet niet meer van wie ik de Afas-personal tip kreeg, maar bedankt, vind het heel prettig!)

maar van 1000 euro in de maand sparen kunnen wij voorlopig echt alleen maar dromen. zodra vriendje werk heeft zullen we de studieschulden dan eerder gaan afbetalen dan zoveel sparen, al vraag ik me af of we het uberhaupt over houden zoveel...
Kwak
pi_113826778
Bijgelezen.

Ik ben ook van mening dat XM beter zou kunnen eten, niet per se meer. Verder heb ik ook heel lang gedacht dat ik van weinig kcals al aankwam. Dat was ook echt zo. Ik kwam van +/- 1000 kcal aan (en niet zo'n beetje ook). Ik heb nu in de afgelopen maanden heel rustig (50 a 100 kcal per week extra) én heel consequent het aantal calorieën opgebouwd en ik ben wonder boven wonder vrij stabiel gebleven. Dat hoeft voor XM natuurlijk niet zo te werken, maar wellicht het proberen waard. Kost alleen wel aardig wat tijd/planning/discipline.

Eindstand:
O: Yoghurt met appel en blanke rozijnen, drie mueslicrackers met biefstukworst/kipfilet/hüttenkäse (en komkommer)
T: Appel (tenzij geen tijd, dan komt hij bij m’n toetje)
L: Drie volkoren boterhammen met runderpastrami/kipfilet (en komkommer)
T: Salade van veldsla, dressing, zongedroogde tomaten en forel
D: Mie met roerbakgroenten, champignons en kipfilet
T: Sorbet- of Vanilleyoghurtijs met frambozen/blauwe bessen en een appel
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:30:44 #136
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_113826863
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Heb geen balkon hier, wel met 3 man gesteggeld :')
En ik heb zo'n slecht humeur dat ik het niet eens aandurf met mensen te steggelen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_113826864
Sparen gaat hier helaas niet meer lukken nu ik minder moet gaan werken vanwege stage.
Maar goed vanaf volgend jaar zijn we beide klaar met de studie en heb ik hopelijk ook weer (meer) werk, dan moet het wel helemaal goed komen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:34:28 #138
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113827047
Komt goed Sarabi...
Hoe zie jij de komende jaar trouwens? Qua beweging doe je het goed volgens mij.

Tink jij spaart slechte humeuren??

Ik spaar stomme grapjes ...
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:38:39 #139
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_113827252
Yup. Heb ze in alle soorten en maten.

Zo, heb jij er ook weer een voor je collectie.
pi_113827339
Zo, terug van rondje rammen op de fiets.. Ondanks dat het niet heeft geregend ben ik toch behoorlijk nat thuis gekomen.. Zeker als je stopt met fietsen begin je ineens keihard te zweten, dus tijd voor een douche!
pi_113827448
Ben begonnen met sparen sinds mn huis en inderdaad overmaken wat ik overhoud.. C'est tout.
OT ik heb net dropjes gekocht op t station en een appel. Stomme diploma uitreikingen die 3 uur duren en dat ik dan vergeet om tussendoortje mee te nemen. Appel voor de trek en dropjes omdat ik er mega zin in had :9
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:43:22 #142
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113827507
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:38 schreef Tinkepink het volgende:
Yup. Heb ze in alle soorten en maten.

Zo, heb jij er ook weer een voor je collectie.
Spaar je zonnebrillen?
Staan twee reeen in het bos, zegt de ene ree tegen de andere: "waarom draag je steeds een zonnebril?"
Zegt de ander ree: "omdat ik een Ray-ban"

Dusss....
pi_113827545
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat idd, misschien op termijn ook wat professionelere portretten. Dan de 85 dus, was ik al bang voor ;) (want duurder)
Mjah, hou er rekening mee dat je wel meer moet oefenen. Je moet verder van je onderwerp staan en hij vangt minder licht. Maar heb er vertrouwen in dat jij dat kan :Y
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:44:19 #144
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113827558
MC, goed bezig !
pi_113827837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:43 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Spaar je zonnebrillen?
Staan twee reeen in het bos, zegt de ene ree tegen de andere: "waarom draag je steeds een zonnebril?"

Dusss....
:')

Ook leuk: hoe noem je een bang explosief?
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:50:25 #146
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_113827868
quote:

[..]

Spaar je zonnebrillen?

Dusss....
Ik moest grimlachen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:52:29 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113827975
quote:

[..]

Spaar je zonnebrillen?

Dusss....
pi_113828020
quote:
11s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Komt goed Sarabi...
Hoe zie jij de komende jaar trouwens? Qua beweging doe je het goed volgens mij.

Komend jaar krijg ik in ieder geval een stuk meer ritme, door mijn stage.
Hopelijk helpt dat ook met het eten.
Het bewegen is inderdaad niet het probleem.......
En ik heb ook wel een doel om naar toe te werken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, kleine stapjes :)
Morgen weer hardlopen en we gaan niet naar mijn ouders dus geen stokbrood :D
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:53:25 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113828022
Zitten twee duiven in de boom. Laat er één een scheet. Zegt de ander: 'ik roek-oe'.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:53:29 #150
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113828027
er is zelfs al een paint van. dan weet je zeker dat t een echt goeie grap is. :7.

Kwak
pi_113828161
Ik leef nog, maar mijn nieuwe schema heeft deadlifts, pushups, jumping squats en burpees.
Ik vrees spierpijn. >:O
Doe wat je niet durft.
pi_113828300
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik leef nog, maar mijn nieuwe schema heeft deadlifts, pushups, jumping squats en burpees.
Ik vrees spierpijn. >:O
:o je hebt gewoon de ergste oefeningen bij elkaar gestopt??!! :') held!
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:59:42 #153
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113828331
Stomme grappen FTW :D

Henk.............. jongen , meid ! je leeft nog wel :P
Jij spaart spieren ..

Kwak! is het zo erg? wat een slecht paint :D

Sarabi, waarom gaat het eten steeds mis? Doe eens een lijstje op een slecht dag.. dan schop ik je wel
pi_113828561
B. is echt dol op die flauwe woordgrappen. Hij ligt al maanden dubbel om deze:

Waar is Bassie's broek?

Die heeft Adriaan.

donderdag 5 juli 2012 @ 23:09:47 #155
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113828905
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:04 schreef Xennia het volgende:
B. is echt dol op die flauwe woordgrappen. Hij ligt al maanden dubbel om deze:

Waar is Bassie's broek?

Die heeft Adriaan.

Jij LOL'de mijn vriend iig
  Vis een optie? donderdag 5 juli 2012 @ 23:13:26 #156
70532 loveli
N
pi_113829103
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:49 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ook leuk: hoe noem je een bang explosief?
Nou?
crap in = crap out
pi_113829197
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:59 schreef Nallie het volgende:

[..]

:o je hebt gewoon de ergste oefeningen bij elkaar gestopt??!! :') held!
Ik niet! Marcello! >:O
Maar die is altijd wat te optimistisch, die vond dat ik squats moest doen en dan een shoulderpress, maar dat lukte me echt maar 1 keer met 20 kilo. :D
Toen maar een lichtere stang gepakt en er nog 5 kilo aan gehangen en met 15 kilo lukte het me wel 10 keer. :D

Moest wel vaak even stoppen trouwens, mijn hart had het zwaar. :D
Doe wat je niet durft.
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:16:05 #158
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113829294
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb nog trek..
Stukje kipfilet met diepvriesroerbakgroente met soja, kruiden
Simpel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de zoute stokjes nog maar wat eten :')
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:20:30 #159
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_113829574
Mwah. Sparen gaat hier ook niet, ong 80% gaat naar gezamenlijk ook. Met de rest vul ik altijd de rode cijfers aan :') iedere maand...
Maar dat komt vanzelf ooit n keer goed *)

Morgen weer dagje extra werken :)

Nu ga ik slapen!!
~ Bonito La Risa ~
  Vis een optie? donderdag 5 juli 2012 @ 23:35:51 #160
70532 loveli
N
pi_113830451
Wat een pokkeweer :')
crap in = crap out
pi_113830510
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Nou?
DynaMIET :')
pi_113830553
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik niet! Marcello! >:O
Maar die is altijd wat te optimistisch, die vond dat ik squats moest doen en dan een shoulderpress, maar dat lukte me echt maar 1 keer met 20 kilo. :D
Toen maar een lichtere stang gepakt en er nog 5 kilo aan gehangen en met 15 kilo lukte het me wel 10 keer. :D

Moest wel vaak even stoppen trouwens, mijn hart had het zwaar. :D
Marcello O+ ik snap t al!
pi_113830566
Mijn lijstje was nog niet helemaal compleet.. Na het fietsen heb ik nog kwark gegeten en nu aan een koud biertje op een wat afgekoeld balkon :D Zomer!
pi_113831017
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:37 schreef Nallie het volgende:

[..]

Marcello O+ ik snap t al!
Als O+ Marcello O+ zegt "spring", dan spring ik.
Zo eenvoudig is het gewoon. *)

Wat wel irritant is, het 9 jarige zoontje van een collega kan al 21 pushups.
Dus dat moet ik nog maar even een beetje gaan oefenen de komende tijd. Ik laat me natuurlijk niet verslaan door een joch van 9! B-)
Doe wat je niet durft.
pi_113831105
Maar hoeveel kg heeft zo'n jochie nou helemaal omhoog te duwen :P

Ik vind jullie mopjes leuk, flauwe grapjes ftw!

Lijstje!
O: smoothie van magere melk, havermout, banaan, aardbeien, chiazaad en rauwe cacao
L: twee volkoren beschuiten en twee rijstwafels, alle met hummus
T: koolsla
D: burrito's met gehakt, Mexicaanse groenten, ijsbergsla, guacamole en creme fraiche
S: 35 min cardio, 30 min kracht
T: magere yoghurt met chiazaad, kaneel en zoetstof
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Vis een optie? donderdag 5 juli 2012 @ 23:47:59 #166
70532 loveli
N
pi_113831170
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Als O+ Marcello O+ zegt "spring", dan spring ik.
Zo eenvoudig is het gewoon. *)

Wat wel irritant is, het 9 jarige zoontje van een collega kan al 21 pushups.
Dus dat moet ik nog maar even een beetje gaan oefenen de komende tijd. Ik laat me natuurlijk niet verslaan door een joch van 9! B-)
Dat irritante joch van 9 doet er 300 als 'ie 15 is. Tot welk aantal wilde je de competitie aangaan?
crap in = crap out
pi_113831606
Ik ga zondag voor het eerst in bijna 3 maanden naar de sportschool. Ben benieuwd hoeveel spierpijn dat gaat opleveren :P
pi_113831703
Zo'n jochie weegt niks.. Daar kan je jezelf niet mee vergelijken. Na 25 pushups ben ik ook dood, al kan ik dan na korte pauze wel weer opnieuw..
Voor kinderen is krachttraining erg slecht trouwens.. Krachttraining onder de 16 wordt sterk afgeraden.
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:57:00 #169
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113831721
Heb een hotelveiling gewonnen.... voor morgen... 20 km verderop..... veel te duur....
Why? :D
Wel met ontbijtbuffet..
En het was heul niet duur maar wist ik het dat er nog 15 euro van alles erover heen kwam, misschien beter lezen? :D
  Vis een optie? donderdag 5 juli 2012 @ 23:57:28 #170
70532 loveli
N
pi_113831750
Mc, volgens mij kan ik er 30 8-)
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 5 juli 2012 @ 23:58:06 #171
70532 loveli
N
pi_113831785
Onbeperkt ontbijtbuffet? In jouw geval heb je die 15 euro er zo uit.
crap in = crap out
pi_113831960
Goed punt. Alhoewel het wel een leuk joch is. :D
Ik wil er eigenlijk 100 kunnen. Gewoon omdat het stoer is. :D

Kreeg trouwens wel complimenten op de sportschool omdat ik niet bang was van de gewichten zoals praktisch alle vrouwen lijken te zijn (hier zitten de uitzonderingen geloof ik. :P ).
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? vrijdag 6 juli 2012 @ 00:09:44 #173
70532 loveli
N
pi_113832443
Sponsoractie. Opdrukken voor Madalief, 10 cent per push-up vragen.
crap in = crap out
  vrijdag 6 juli 2012 @ 00:11:01 #174
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_113832511
Het is weer warm hier.
pi_113832580
100 is teveel, dan kun je beter minder doen met meer gewicht.. Al weet ik niet of je daar een mooi vrouwelijk lichaam van krijgt.. Denk het niet zo eigenlijk.
Ga zo slapen, slaap lekker slankies!
pi_113832817
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:09 schreef loveli het volgende:
Sponsoractie. Opdrukken voor Madalief, 10 cent per push-up vragen.
Hehe, dat is nog wel een goede.
En ik ga ook al hardlopen voor de stichting downsyndroom!
Mijn karmapunten gaan goed. *)
Doe wat je niet durft.
pi_113833264
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:44 schreef An24 het volgende:

[..]

Mjah, hou er rekening mee dat je wel meer moet oefenen. Je moet verder van je onderwerp staan en hij vangt minder licht. Maar heb er vertrouwen in dat jij dat kan :Y
Najaa, O+. Je bent wel complimenteus vanavond :@

Zal zeker moeten oefenen maar wil graag eens een niveau omhoog met fotografie. Heb een half aanbod gekregen om als assistent bij een eenmans fotostudio te komen werken. Zij heeft nu nooit een back up voor opdrachten en vind dat heel vervelend. Mij lijkt dat superleuk, maar ik voel me daar nu nog niet zo klaar voor. Vandaar dat ik eens wil beginnen mijn techniek te verbeteren met een wat 'lastiger' lens :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113838446
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:53 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

:D
Ik hoop dat je bent opgefrist op je balkon. Ik zal me even voorstellen, ik ben diegene die altijd op XM moppert dat ze meer groente moet eten, en minder rommel. Op een lijstje met 400gram rode biet en 1 koekje heb ik dat commentaar niet.
pi_113838526
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb een hotelveiling gewonnen.... voor morgen... 20 km verderop..... veel te duur....
Why? :D
Wel met ontbijtbuffet..
En het was heul niet duur maar wist ik het dat er nog 15 euro van alles erover heen kwam, misschien beter lezen? :D
:D! Veel plezier!

Goedemorgen :W.

Planning:
O: Yoghurt met appel, drie mueslicrackers met biefstukworst/kipfilet/vega-ham (en komkommer)
T: Appel (tenzij geen tijd, dan komt hij in de middagsalade of bij m’n toetje)
L: Drie volkoren boterhammen met runderpastrami/kipfilet (en komkommer)
T: Salade van veldsla, dressing, zongedroogde tomaten en zachte geitenkaas
D: Pasta met tomatensaus, roerbakgroente en runderchipolata’s
T: Bosbesyoghurtijs met kersen
pi_113838555
Mogge!
Mueslicrackers heb ik ook! Best lekker ja :)
pi_113838571
Ja hè! Vind ik ook :9.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 07:13:25 #182
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113838623
Komrij dood -O-. Heb m nog geïnterviewd voor m'n werk.
pi_113838721
:W
pi_113838808
Mogge, ik ben gaar :')

En ben in een afgesloten ruimte gaan zitten in de hoop dat ik dan wat meer kan doen vandaag.
pi_113838820
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
:o.
pi_113838958
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja las het net. Damn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:15:56 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113838971
Komrij dood idd, best jong :o. Benieuwd waar 'ie aan is overleden. Hij was niet ziek, voor zover ik weet. Hartstilstand? We zullen het later vanochtend wel horen.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:17:18 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113838984
Dag 2 yoghurt met banaan zonder honing. Zuurrrr! Naja, zal wel wennen :P.
Ik had gisteren voor het eerst in tijden geen middagdip, dus ik ben benieuwd of dat vandaag weer zo is. Dan begin ik een verband tussen honing en middagdip te vermoeden. Verder gaat de colaconsumptie hier flink omlaag.
Niet meer actief op Fok!
pi_113839019
Ze zouden vandaag langskomen om iets met glasvezel te fixen in mn huis.
Het eerste mannetje om alles aan te kondigen stond om 8 uur voor de deur terwijl ik net mn tanden stond te poetsen en nu is er een mannetje bezig.
Ik doe nog steeds pogingen om wakker te worden. >:O
Doe wat je niet durft.
pi_113839021
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 05:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik hoop dat je bent opgefrist op je balkon. Ik zal me even voorstellen, ik ben diegene die altijd op XM moppert dat ze meer groente moet eten, en minder rommel. Op een lijstje met 400gram rode biet en 1 koekje heb ik dat commentaar niet.
Opgefrist op het balkon en slapen heeft ook wel goed gedaan.

Ben ik het nog steeds niet eens met je though, dat lijstje kan echt echt echt echt beter. En 400 gram bieten, jeej ze eet groente, maar dan nog mis ik goede vetten in het lijstje.

Er zou meer balans in kunnen zitten.

Sowieso ik kan lullen als brugman, XM houdt zich muisstil op/over mijn reakties. Ik zal wel te direct zijn.

En de al oude dooddoener.:You can lead a horse to water, you cannot make it drink.
pi_113839027
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ze zouden vandaag langskomen om iets met glasvezel te fixen in mn huis.
Het eerste mannetje om alles aan te kondigen stond om 8 uur voor de deur terwijl ik net mn tanden stond te poetsen en nu is er een mannetje bezig.
Ik doe nog steeds pogingen om wakker te worden. >:O
dat had ik van de week :X Rond 1000 begon ik het pas een beetje te doen :')

Hopelijk praten ze niet teveel tegen je :P
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:26:34 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113839062
Ik probeer zo'n 400-500 euro te sparen (en dat gaat direct naar de spaarrekening, zodra het salaris binnen is). Lukt niet altijd even goed, maar ik wil dit jaar nog wel even wat opzij leggen, want vanaf volgend jaar wordt het krapper. DUO terugbetalen, mogelijk meer reiskosten ivm forensentax...
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:27:13 #193
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113839067
Keep your heaaad up, keep your heart strong *O*

Blij trappelende baby hangend in zo'n tuigje aan het torso van pappa ziet er maf uit _O-
pi_113839225
Mogguh!

Gisteren gewoon om 22.36 op bed gegaan! :o En ik sliep zo'n beetje rond 23u :X
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hehe, dat is nog wel een goede.
En ik ga ook al hardlopen voor de stichting downsyndroom!
Mijn karmapunten gaan goed. *)
:@ ik wilde doneren maar ik vond 15,- een beetje veel...

^O^ van je regime trouwens! Vanavond heb je lekker spierpijn! :P
pi_113839231
De mannetjes praten niet te veel. Dat is een bijzonder goede eigenschap op dit tijdstip. :P
Verder helpt een ontbtijt voor je neus hebben ook wel. *)
Lekker man, kwark met muesli en platte perzikken en een nectarine. :9~

En wat XM betreft, die moet eerst eens van zichzelf leren houden, haar lichaam leren accepteren met alle beperkingen (en daar misschien ook maar rekening mee houden) en lief voor datzelfde lichaam gaan zijn.
Serieus, ken niemand die er zo geweldig uitziet en zo ontzettend negatief over zichzelf is. -O-
Doe wat je niet durft.
pi_113839268
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:43 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

Gisteren gewoon om 22.36 op bed gegaan! :o En ik sliep zo'n beetje rond 23u :X

[..]

:@ ik wilde doneren maar ik vond 15,- een beetje veel...

^O^ van je regime trouwens! Vanavond heb je lekker spierpijn! :P
Moet je minstens 15 euro doen dan?! :o
Dat is wel belachelijk! :o
Je mag ook naar mij overmaken en dan maak ik er wel een donatie van ofzo.
Dat ze een minimum doen van 5 euro ofzo, dat kan ik me voorstellen, maar 15 is wel bizar. >:O

*O* ^O^ van V1z0r over mn sportregime! *O*
Niet dat ik het helemaal heb gedaan of heb volgehouden, maar ik heb een moedige poging gedaan. B-)
Zal mn schema zo even uitschrijven in het Urbanathlon topic.
Vooralsnog voelt mn lichaam wat zeurderig aan, dus dat gaat wel spierpijn worden. :D
Doe wat je niet durft.
pi_113839297
Yup, minimaal 15euro, dacht doe het even via PayPal, maar daar nog maar 12,- opstaan...
DM je rekeningnr dan maar even ;)

"What else is in the teaches of peaches? Hmmmm, sex on the beaches!" *O*
pi_113839341
Ik weet niet hoeveel we sparen, ik bemoei me daar eigenlijk nooit mee.
Een jaar geleden waren we blut, ik heb sinds bijna jaar weer een betaalde baan en in dat jaar hebben we een auto gekocht en betaald, beetje gereisd, wat duurdere tegenvallers gehad en gewone uitgaven en ik zie dat we nu weer een paar duizend op de spaarrekening hebben staan.
pi_113839428
Ik spaarde 400 per maand en had 400 om uit te geven aan extra's na de vaste lasten en boodschappen. Nu ik parttime werk spaar ik 250 per maand voor vakantie en heb ik 300 per maand voor extra's. Best lekker. Vriendje heeft ongeveer 3 keer zoveel aan spaar- en zakgeld :o
pi_113839477
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:49 schreef V1z0R het volgende:
Yup, minimaal 15euro, dacht doe het even via PayPal, maar daar nog maar 12,- opstaan...
DM je rekeningnr dan maar even ;)

"What else is in the teaches of peaches? Hmmmm, sex on the beaches!" *O*
Minimaal 15 euro per paypal, minimaal 5 per ideal en geen minimum bij doneren via creditcard. :D
*phew*
Doe wat je niet durft.
pi_113839544
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Najaa, O+. Je bent wel complimenteus vanavond :@

Zal zeker moeten oefenen maar wil graag eens een niveau omhoog met fotografie. Heb een half aanbod gekregen om als assistent bij een eenmans fotostudio te komen werken. Zij heeft nu nooit een back up voor opdrachten en vind dat heel vervelend. Mij lijkt dat superleuk, maar ik voel me daar nu nog niet zo klaar voor. Vandaar dat ik eens wil beginnen mijn techniek te verbeteren met een wat 'lastiger' lens :).
Is goed hoor dat je kritisch bent naar jezelf. Zeker als je nog twijfelt over lenzen en de kennis nog niet hebt over wat bij jou past. Wat je ook kunt doen is regelmatig een lensje huren (of lenen van mensen) en daar mee oefenen. Dat kost echt niet veel en zo leer je wat er bij je past, krijg je meer kennis over lenzen en krijg je meer ervaring. Zoek ook lastige lichtlocaties op om te oefenen, zo dwing je jezelf licht beter te leren kennen. Zo heb ik eren fotograferen door partyfotografie binnen.
pi_113839561
Rusty :')

We hebben een mini-vijver op het terrras staan, loop ik er net langs, staat Rusty erin. Lekker erdoorheen waden en tussen de plantjes frotten :') Het water komt bijna tot z'n kin :D
En nu kijkt hij zielig en probeert hij zich te fatsoeneren :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Novem op 06-07-2012 09:11:13 ]
pi_113839596
Voor portretten ben ik zeer tevreden met een 30mm 1.2 ofzo op m'n 40D, heerlijk lensje :9 Dat bokeh :9 Wordt gecropped, dus soort van 50mm.

Op de 5D hebben we een piepklein 50mm lensje, ook zeer fijn.
pi_113839597
:o Heeft het bij jullie vannacht ook zo gestormd? Wij dachten serieus dat er een orkaan voorbij kwam of zo :+
pi_113839605
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:07 schreef Novem het volgende:
Voor portretten ben ik zeer tevreden met een 30mm 1.2 ofzo op m'n 40D, heerlijk lensje :9 Dat bokeh :9 Wordt gecropped, dus soort van 50mm.

Op de 5D hebben we een piepklein 50mm lensje, ook zeer fijn.
1.2 O+
pi_113839612
Je zit nu op 20,- HPKW ^O^

Yup, An :{
pi_113839616
:D het wordt pas echt leuk als hij zeiknat je huis in wil :+

Lijstje:

O: geroosterde boterham met boter en kalkoenfilet
T: cabernossi
L: restje pastasaus met kaas en aubergine
T: eitje
D: romantisch dineren bij kaarslicht *; Oh nee, we gaan samen sushi eten, bij waxinelichtje vermoed ik :P
pi_113839633
Die Rusty :')
pi_113839641
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:07 schreef An24 het volgende:
:o Heeft het bij jullie vannacht ook zo gestormd? Wij dachten serieus dat er een orkaan voorbij kwam of zo :+
:N Niks van gemerkt.

Ik lag in coma :+ Was nog wel aan het regenen vanmorgen :)
pi_113839679
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:07 schreef An24 het volgende:
De aarde ligt behalve in de tuin ook op de tegels :')
En ik kan zwemmen in de boomgaard.
pi_113839723
*O* Tnx V1z! :D

En ik heb ook niets gemerkt van een storm.
Het parkje voor mn huis ziet er ook nog normaal uit, dus het zal wel mee hebben gevallen hier. :)
Het regende wel toen ik naar huis fietste vanuit de sportschool, maar mijn shirtje was toch al doorweekt, dus dat maakte niet uit. B)
Doe wat je niet durft.
pi_113839763
Hier geen noodweer gehad. Zelfs nauwelijks regen.

Ik heb al was opgehangen, bed opgemaakt, gestofzuigd, ontbeten, vaatwasser ingeruimd, keuken schoongemaakt en drie leesdossiers nagekeken. Nu heb ik de rest van de dag niets meer te doen. ;(.
pi_113839800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:15 schreef DevilsAndDust het volgende:

Ik heb al was opgehangen, bed opgemaakt, gestofzuigd, ontbeten, vaatwasser ingeruimd, keuken schoongemaakt en drie leesdossiers nagekeken. Nu heb ik de rest van de dag niets meer te doen. ;(.
Niet? Wat leuks gaan doen dan?
pi_113839804
Wat een activiteiten zo op de vroege morgen DaD! :D
Ik heb tomatensoep opstaan en een excelbestandje geopend.
Dat is het tot nu toe. :P

Als ik jou was zou ik lekker een boek gaan lezen. Of een film kijken. Of slapen. Of een taart bakken. Of gaan wandelen. Of gaan winkelen. Of op de thee gaan bij iemand.
Mogelijkheden genoeg. *)
Doe wat je niet durft.
pi_113839871
De storm was ook erg lokaal zie ik. Op buienradar zaten we precies in het rode deel. Het was ook best spannend.
pi_113839900
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:15 schreef DevilsAndDust het volgende:

Ohw wat heerlijk, de rest van de dag voor jezelf. Ik heb het precies andersom: vanmiddag nog een werkafspraak.
pi_113839922
Ben eindelijk enigzins wakker. Lang leve de to do list die sleept me wel voort :P
pi_113839927
Ik heb al twee boeken gelezen sinds afgelopen dinsdag, afgelopen weekend al stapels zoetigheid gebakken, voor films heb ik het geduld niet, voor winkelen geen geld, en ik zou niet weten bij wie ik op de thee zou moeten gaan.

Vrij zijn is echt níet goed voor mij. Ik ga nadenken en piekeren, dan.

Ik zou er nog wel even met de camera op uit kunnen trekken, vanmiddag. :).
pi_113839929
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Stomme grappen FTW :D

Henk.............. jongen , meid ! je leeft nog wel :P
Jij spaart spieren ..

Kwak! is het zo erg? wat een slecht paint :D

Sarabi, waarom gaat het eten steeds mis? Doe eens een lijstje op een slecht dag.. dan schop ik je wel
De laatste week is het vooral te weinig en ik heb al bijna een week geen groente of fruit op (te lui om boodschappen te doen).
Vanmorgen vergeten te wegen -O- kan nu ook nog wel maar heb alweer een flesje water en ontbijt op.
Ga zo eerst even hardlopen en daarna verse groentes halen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:25:35 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113839957
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat een activiteiten zo op de vroege morgen DaD! :D
Ik heb tomatensoep opstaan en een excelbestandje geopend.
Dat is het tot nu toe. :P

Als ik jou was zou ik lekker een boek gaan lezen. Of een film kijken. Of slapen. Of een taart bakken. Of gaan wandelen. Of gaan winkelen. Of op de thee gaan bij iemand.
Mogelijkheden genoeg. *)
Dat je sporten niet noemt :9 :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_113839980
DaD, zit jij in het onderwijs dan dat je nu vrij bent? :@

Goedemorgen trouwens, ik zou ook wel een dagje vrij willen *)
pi_113839993
Duh! Dan ga je gamen, DaD! :7
  Vis een optie? vrijdag 6 juli 2012 @ 09:28:52 #223
70532 loveli
N
pi_113840021
Moe. En raar gedroomd.
crap in = crap out
pi_113840034
Planning;
O: dubbele bth pindakaas
T: perzik
L: iets halen, nog even kijken
T: groene paprika
T: 200 ml vanilleyoghurt
B: half uurtje hardlopen (gisteren per abuis op een leuke film gestuit en toen heb ik een mini magnum gehad ipv te hardlopen, vandaag in de herkansing!
D: dit aubergine gerecht met rijst
pi_113840036
Perruche, jup. Volgende week nog wel een paar vergaderingen en zo, maar de laatste lesdag is al geweest.
pi_113840060
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:51 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Zit jedaar vol van? En zou je niet liever wat te kauwen hebben? Ik ben niet zo'n fan van shakes als maaltijdvervanger
Meh, het vult genoeg om het. vooral overdag zo'n 5 uur vol te houden. De avonden zijn het lastigst want dan heb ik de meeste honger. Gisteravond ipv shake een reep genomen. Maar ik sta op het punt ermee te kappen. ;(
pi_113840076
Ok :D
Ik begrijp nooit zo goed dat mensen het niet relaxed vinden om vrij te zijn. Zeker als je weet dat je dan vrij bent, dan kan je ervoor sparen en alle leuke dingen in die 6 weken proppen. Reizen, mediteren, sporten, alle baksels uitproberen, je huis opnieuw inrichten of dingen verven, kleding uitzoeken en je kast opnieuw indelen, naar tweedehands obscure winkeltjes gaan die nooit open zijn, je administratie helemaal bijwerken, lekker wandelen in het bos, naar de sauna, jezelf manicuren, haarmasker.... oh vrije tijd wat houd ik van u O+

Was laatst bij een klant die die had een trainee die gewoon een fulltime baan had, en zijn vakantie gebruikte om bij die klant te werken omdat hij dat boeiend vond!
pi_113840111
Of zorgen dat je nootjes in je kast hebt en bier in je koelkast zodat je de godganse tijd kunt gamen....

;( ik heb te lang een godganse tijd niet gegamed ;(
pi_113840122
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:33 schreef V1z0R het volgende:
Of zorgen dat je nootjes in je kast hebt en bier in je koelkast zodat je de godganse tijd kunt gamen....
Jaaaah, alle levels supermario en angrybirds en en en en O+
pi_113840145
Angrybirds is voor op de WC terwijl je wacht tot de pizza er is :Y
pi_113840149
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Meh, het vult genoeg om het. vooral overdag zo'n 5 uur vol te houden. De avonden zijn het lastigst want dan heb ik de meeste honger. Gisteravond ipv shake een reep genomen. Maar ik sta op het punt ermee te kappen. ;(
ik zou de shakes dumpen en gaan eten. Als je atkins goed doet, dan zit je nokkie vol.

Maar omdat je je eten drinkt verteert het veeel sneller en heb je imo sneller honger.
pi_113840160
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:36 schreef V1z0R het volgende:
Ik heb laatst een hele tijdin de apple winkel gezeten, ging er ff naar binnen toen het regende, zag angry birds en ben pas weggegaan toen ik niveau 1 had uitgespeeld :@ :')
pi_113840180
WC, Apple store, precies hetzelfde eigenlijk :)

:D wel iets wat ik niet van jou verwachtte trouwens :o
pi_113840225
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:38 schreef V1z0R het volgende:
WC, Apple store, precies hetzelfde eigenlijk :)

:D wel iets wat ik niet van jou verwachtte trouwens :o
Ik stond op het punt die iPad gewoon mee naar huis te nemen. Toch maar niet gedaan. Wel briljante marketing eigenlijk, vriendje had een of ander tekenprogramma gevonden en was ook aan dat scherm gekluisterd :D
pi_113840278
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:32 schreef Perruche het volgende:
Ok :D
Ik begrijp nooit zo goed dat mensen het niet relaxed vinden om vrij te zijn. Zeker als je weet dat je dan vrij bent, dan kan je ervoor sparen en alle leuke dingen in die 6 weken proppen. Reizen, mediteren, sporten, alle baksels uitproberen, je huis opnieuw inrichten of dingen verven, kleding uitzoeken en je kast opnieuw indelen, naar tweedehands obscure winkeltjes gaan die nooit open zijn, je administratie helemaal bijwerken, lekker wandelen in het bos, naar de sauna, jezelf manicuren, haarmasker.... oh vrije tijd wat houd ik van u O+

Was laatst bij een klant die die had een trainee die gewoon een fulltime baan had, en zijn vakantie gebruikte om bij die klant te werken omdat hij dat boeiend vond!
We gaan gelukkig over anderhalve week ook voor bijna vier weken op vakantie. :). En daarna komt ons nieuwe poesje. O+.

Kledingkast uitzoeken heb ik al gedaan, vorige week. :').
pi_113840304
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:29 schreef Perruche het volgende:
Planning;
O: dubbele bth pindakaas
T: perzik
L: iets halen, nog even kijken
T: groene paprika
T: 200 ml vanilleyoghurt
B: half uurtje hardlopen (gisteren per abuis op een leuke film gestuit en toen heb ik een mini magnum gehad ipv te hardlopen, vandaag in de herkansing!
D: dit aubergine gerecht met rijst
Ja! Bedankt! Dat gerecht heb ik opgeslagen :9~

Het lijkt mij ook heerlijk om de hele zomer vrij te zijn, mits geld gespaard idd, zou zoveel kunnen doen in die 6 weken :D
pi_113840360
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:42 schreef Novem het volgende:
Het lijkt mij ook heerlijk om de hele zomer vrij te zijn, mits geld gespaard idd, zou zoveel kunnen doen in die 6 weken :D
Ik had er de eerste keer echt moeite mee... Werd er alleen maar verveelder en neerslachtiger van. Was het totaal niet gewend gewoon. Keer erna ging het al een stuk beter. En dit jaar sowieso nog meer dan genoeg plannen, dus dat komt wel goed :D :Y
pi_113840411
quote:
Zo herkenbaar :')
pi_113840436
Heb werkelijk nog nooit angry birds gespeeld :D
pi_113840478
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:48 schreef Ml-etje het volgende:
Heb werkelijk nog nooit angry birds gespeeld :D
Ik moet vaak naar de wc, dus nu vind ik het niet leuk meer :+
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:50:10 #241
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113840489
quote:
:D Ik heb altijd dilemma tussen boek en telefoon met spelletje/interwebs 8-)

Vrij zijn O+ Ik weet nu alleen wel dat alleen maar vrij zijn stom is, ik heb juist meer zin in vrije tijd nu ik het weinig heb :D Dus kom maar op met die vakantie, ik vind dat ik het verdiend heb :9 Twee weken vrij *O*

Ik heb zoveel zin om van alles te doen! Ik wil gamen, tekenen, schilderen, boeken lezen, winkelen, op bezoek bij zus/mamma/oma, vrienden zien, etcetera.. En natuurlijk een paar daagjes Ierland verkennen! Ik krijg die twee weken wel vol :+

*O*

Ik wil ook nog een boek schrijven (:') harhar) en een webshop bouwen voor de gein, maar dat komt wel als ik tijd heb om concrete plannen te maken :+
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:51:04 #242
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113840511
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:49 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik moet vaak naar de wc, dus nu vind ik het niet leuk meer :+

Herkenbaar _O- ik heb nu rumble :Y) nieuwe tijdelijke verslaving :P
pi_113840517
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:36 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik zou de shakes dumpen en gaan eten. Als je atkins goed doet, dan zit je nokkie vol.

Maar omdat je je eten drinkt verteert het veeel sneller en heb je imo sneller honger.
Ik zit er nooit echt nokvol van. Altijd wel vol te houden zeg maar, maar het voelt ook altijd beetje als half eten, dus net niet genoeg. En ik denk een hele dag aan echt eten. :9
Wat zou ik dan niet goed doen? Vandaag is dag 5 begonnen met een shake. Werd wakker met misselijkmakende honger. -O-
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:51:39 #244
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113840524
^^Excuses voor de hysterie van mijn bovenstaande twee posts oO<
pi_113840660
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik zit er nooit echt nokvol van. Altijd wel vol te houden zeg maar, maar het voelt ook altijd beetje als half eten, dus net niet genoeg. En ik denk een hele dag aan echt eten. :9
Wat zou ik dan niet goed doen? Vandaag is dag 5 begonnen met een shake. Werd wakker met misselijkmakende honger. -O-
Wat je niet goed doet? Shakes drinken :+

Om heel eerlijk te zijn vind ik maaltijdvervangende shakes voor mensen die te lui zijn om over gezond eten na te denken. Sorry dat ik zo hard reageer ;(
pi_113840736
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:50 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

:D Ik heb altijd dilemma tussen boek en telefoon met spelletje/interwebs 8-)

Vrij zijn O+ Ik weet nu alleen wel dat alleen maar vrij zijn stom is, ik heb juist meer zin in vrije tijd nu ik het weinig heb :D Dus kom maar op met die vakantie, ik vind dat ik het verdiend heb :9 Twee weken vrij *O*

Ik heb zoveel zin om van alles te doen! Ik wil gamen, tekenen, schilderen, boeken lezen, winkelen, op bezoek bij zus/mamma/oma, vrienden zien, etcetera.. En natuurlijk een paar daagjes Ierland verkennen! Ik krijg die twee weken wel vol :+

*O*

Ik wil ook nog een boek schrijven (:') harhar) en een webshop bouwen voor de gein, maar dat komt wel als ik tijd heb om concrete plannen te maken :+
Blij ei :*
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:06:24 #247
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113840860
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:00 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Blij ei :*
Tok tok! O+
pi_113840892
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:56 schreef An24 het volgende:

[..]

Wat je niet goed doet? Shakes drinken :+

Om heel eerlijk te zijn vind ik maaltijdvervangende shakes voor mensen die te lui zijn om over gezond eten na te denken. Sorry dat ik zo hard reageer ;(
Begrijpelijk. :) Maar het is ook niet voor de lange termijn. En mijn vriend is zo tientallen kilo's afgevallen en we hadden het toch nog in huis. Misschien is het een beetje de makkelijk weg maar het is ook zonde om die dingen over de datum te laten gaan en weg te gooien (sep 2012). En hij wilde ook graag weer beginnen want maakt zich zorgen om zijn gewicht (is weer aangekomen sinds hij stopte met shakes en te goed ging eten).
Uit soort van solidariteit en omdat ik slechts paar kilo eraf wilde, ben ik mee gaan doen. :) Zien hoe het werkt en of het mij helpt om na het afvallen van de gewenste kilo's juist een nieuw eetpatroon aan te leren en gezond te eten. Snap je?
  Vis een optie? vrijdag 6 juli 2012 @ 10:13:25 #249
70532 loveli
N
pi_113841001
Mannen vallen in het algemeen veel makkelijker af dan vrouwen, dus niet vergelijken. Vrouwen moeten 9 maanden overleven en slaan voorraden op op de heupen en andere duidelijke plekken, mannen hoeven maar voor een paar weken op te slaan, tot ze weer een nieuw hert vangen en opeten.

En door hun spieren verbranden ze en passant een berg vet.
crap in = crap out
pi_113841023
Dat is dan ook de grootste valkuil...

Een levensstijl aanpassing is vaak veel gezonder :Y
Ben zelf ook nog niet waar ik wil zijn maar ben nu al zo'n 3jr gezonder bezig en heb geen last meer van extreme schommelingen zoals eerder. Oh, en ik voel mezelf veel beter, nooit meer ziek en zo :)

Zoek gewoon een patroon waarin jezelf kunt leven met hoe je eet en beweegt. Het hoeft niet in een keer, neem stapjes in de goede richting.
  Vis een optie? vrijdag 6 juli 2012 @ 10:15:15 #251
70532 loveli
N
pi_113841042
En ik flikker alles in de kliko wat ik niet in m'n lijf wil hebben. Nou ja, soms niet. Maar soms is de kliko een betere optie dan opeten.
crap in = crap out
pi_113841044
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:13 schreef loveli het volgende:
Mannen vallen in het algemeen veel makkelijker af dan vrouwen, dus niet vergelijken. Vrouwen moeten 9 maanden overleven en slaan voorraden op op de heupen en andere duidelijke plekken, mannen hoeven maar voor een paar weken op te slaan, tot ze weer een nieuw hert vangen en opeten.

En door hun spieren verbranden ze en passant een berg vet.
Ik moest je post 2 keer lezen. :')
Maar ik heb toch het idee dat ik al afgevallen dan. Hoe kan dat dan?
  Vis een optie? vrijdag 6 juli 2012 @ 10:16:44 #253
70532 loveli
N
pi_113841076
Omdat uit > in.
crap in = crap out
pi_113841093
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:15 schreef loveli het volgende:
En ik flikker alles in de kliko wat ik niet in m'n lijf wil hebben. Nou ja, soms niet. Maar soms is de kliko een betere optie dan opeten.
Wij hebben laatst onze voorraad nootjes, chips en chocolade weggegeven. :) We hebben in een potje nog wel wat zitten maar we doen weinig moeite altijd om aar iets uit te halen dus die verleiding is er eigenlijk niet. Bevat een paar merci-reepjes en 2 rollen mentos ofzo.
pi_113841103
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:16 schreef loveli het volgende:
Omdat uit > in.
Euh? Het komt er snel weer aan?
pi_113841120
Omdat zoals je zelf al zegt geregeld honger hebt, dus krijg je minder binnen dan je verbrand, dus val je af.
Hoeft alleen niet perse vet te zijn.

Bij extreem te laag in inname ga je ook snel spieren verbranden omdat je lichaam dan z'n verbranding wil gaan aanpassen (als ik minder verbrand heb ik genoeg aan die lage inname).

Na het afvallen is je verbranding lager dan voorheen dus bij dezelfde inname waarbij je voorheen gelijk zou blijven kom je nu ineens weer aan, ergo het jojo-effect.
pi_113841126
Hardlooprondje zit er weer op *O*
Nu even uitpuffen/douchen en eindelijk gezonde boodschappen halen
pi_113841147
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:08 schreef vencodark het volgende:

[..]

Begrijpelijk. :) Maar het is ook niet voor de lange termijn. En mijn vriend is zo tientallen kilo's afgevallen en we hadden het toch nog in huis. Misschien is het een beetje de makkelijk weg maar het is ook zonde om die dingen over de datum te laten gaan en weg te gooien (sep 2012). En hij wilde ook graag weer beginnen want maakt zich zorgen om zijn gewicht (is weer aangekomen sinds hij stopte met shakes en te goed ging eten).
Uit soort van solidariteit en omdat ik slechts paar kilo eraf wilde, ben ik mee gaan doen. :) Zien hoe het werkt en of het mij helpt om na het afvallen van de gewenste kilo's juist een nieuw eetpatroon aan te leren en gezond te eten. Snap je?
Ja, ik snap jou denkwijze wel.

Het is alleen niet gezond. En dan heb ik het niet zozeer over het fysieke deel, want je zal best wel voldoende binnenkrijgen....misschien :X

Maaaaarrr :') Je leert zo aan niet naar de signalen van je lijf te luisteren: "Ik heb trek of honger, maar mag niet eten, want ik moet op shake wachten". Het gaat er om dat je jezelf leert zeggen: " ik heb trek, honger, dus ik ga iets gezonds eten". En dat leer je hier niet mee. Naast het feit dat je darmen lui raken. (Dat denk ik tenminste).

Maar goed, moet er ook maar niet te veel over babbelen, geen zin om energie aan frustratie kwijt te raken :+
pi_113841170
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:18 schreef V1z0R het volgende:
Omdat zoals je zelf al zegt geregeld honger hebt, dus krijg je minder binnen dan je verbrand, dus val je af.
Hoeft alleen niet perse vet te zijn.

Bij extreem te laag in inname ga je ook snel spieren verbranden omdat je lichaam dan z'n verbranding wil gaan aanpassen (als ik minder verbrand heb ik genoeg aan die lage inname).

Na het afvallen is je verbranding lager dan voorheen dus bij dezelfde inname waarbij je voorheen gelijk zou blijven kom je nu ineens weer aan, ergo het jojo-effect.
Goed, dat is duidelijk. Maar hoe nu verder?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:21:59 #260
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113841191
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Goed, dat is duidelijk. Maar hoe nu verder?
Wat denk je dat een gezond patroon zonder shakes zou zijn wat je zou kunnen volhouden? :Y
pi_113841213
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:19 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja, ik snap jou denkwijze wel.

Het is alleen niet gezond. En dan heb ik het niet zozeer over het fysieke deel, want je zal best wel voldoende binnenkrijgen....misschien :X

Maaaaarrr :') Je leert zo aan niet naar de signalen van je lijf te luisteren: "Ik heb trek of honger, maar mag niet eten, want ik moet op shake wachten". Het gaat er om dat je jezelf leert zeggen: " ik heb trek, honger, dus ik ga iets gezonds eten". En dat leer je hier niet mee. Naast het feit dat je darmen lui raken. (Dat denk ik tenminste).

Maar goed, moet er ook maar niet te veel over babbelen, geen zin om energie aan frustratie kwijt te raken :+
Je hebt er vast meer ervaring in dan ik. ;) Maar je beschrijft die signalen precies goed! Ik wacht letterlijk op een nieuwe shake.
Waarom werkt voor veel mensen dan toch zo'n Atkins en Cambridge dieet?
pi_113841239
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:21 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wat denk je dat een gezond patroon zonder shakes zou zijn wat je zou kunnen volhouden? :Y
Euhm geen idee. Mezelf niet alles lopen verbieden en ik moet echt meer bewegen. Slechte conditie en ik heb altijd snel weer honger. Na 3 uurtjes eet ik vaak weer. Op werk en thuis.
pi_113841241
Is low-carb, je lichaam gaat over op vetverbranding omdat het geen koolhydraten genoeg binnenkrijgt als brandstof.
pi_113841246
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:22 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je hebt er vast meer ervaring in dan ik. ;) Maar je beschrijft die signalen precies goed! Ik wacht letterlijk op een nieuwe shake.
Omdat ze lui en naïef zijn :@
  Vis een optie? vrijdag 6 juli 2012 @ 10:25:15 #265
70532 loveli
N
pi_113841269
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:19 schreef An24 het volgende:
Maaaaarrr :') Je leert zo aan niet naar de signalen van je lijf te luisteren: "Ik heb trek of honger, maar mag niet eten, want ik moet op shake wachten". Het gaat er om dat je jezelf leert zeggen: " ik heb trek, honger, dus ik ga iets gezonds eten".
Mwah, als ik om me heen kijk, luisteren veel teveel mensen naar hun lichaam als dat honger denkt te hebben (en flikkeren ze er dan iets ongezonds in).
crap in = crap out
pi_113841298
Een heleboel mensen denken ook dat ze honger hebben terwijl ze eigenlijk dorst hebben.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:27:13 #267
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113841312
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Euhm geen idee. Mezelf niet alles lopen verbieden en ik moet echt meer bewegen. Slechte conditie en ik heb altijd snel weer honger. Na 3 uurtjes eet ik vaak weer. Op werk en thuis.
Maak anders eens een dagmenuutje met
O(ntbijt)
T(ussendoortje)
L(unch)
T(ussendoortje)
D(iner)

Eventueel nog een T en Sport? :Y Wat voor gezonde lekkere dingen kun je daar zoal op kwijt? :9

Snel afvallen is tof natuurlijk, maar je vriend heeft nu (helaas) al ervaren dat het vaak niet blijvend is -O-

Oh had ik al welkom gezegd? Volgens mij niet he? Dus welkom :+
pi_113841317
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:24 schreef An24 het volgende:

[..]

Omdat ze lui en naïef zijn :@
Why?
Mijn vriend is er zo'n 50-60 vanaf gevallen. Minste gewicht was 81 kilo en is nu, na ruim een jaar, weer 96 geworden door oude eetpatroon op te pakken (of ongeveer dan). En nootjes + chips eten. vandaar dat hij aan de shakes wilde om weer rond 85 te wegen.
pi_113841340
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:26 schreef V1z0R het volgende:
Een heleboel mensen denken ook dat ze honger hebben terwijl ze eigenlijk dorst hebben.
Hoe kan dat? :P
pi_113841341
quote:

[..]

ik wil niet overdreven pro atkins zijn, maar ik heb gegeten met mes en vork, 2 weken lang. Geen vuiltje aan de lucht.
  Vis een optie? vrijdag 6 juli 2012 @ 10:29:13 #271
70532 loveli
N
pi_113841359
Atkins = low carb, cambridge is 500 kcals en shakes? Die 2 zijn niet echt te vergelijken.

Cambridge werkt omdat je gewoon veel minder binnenkrijgt dan verbrandt (met 100.000 kcals om je middel hoef je niet elke dag aan de 2000 kcals te komen) en als het goed is krijg je wel wat essentiele dingen binnen.

Atkins werkt omdat je de koolhydraat-afhankelijkheid niet meer voert en een gemiddeld lichaam heeft geen koolhydraten nodig om te functioneren. En als je met Atkins gezonde doordachte keuzes maakt, why not.
crap in = crap out
pi_113841374
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Why?
Mijn vriend is er zo'n 50-60 vanaf gevallen. Minste gewicht was 81 kilo en is nu, na ruim een jaar, weer 96 geworden door oude eetpatroon op te pakken (of ongeveer dan). En nootjes + chips eten. vandaar dat hij aan de shakes wilde om weer rond 85 te wegen.
Psies! Hij is niet stabiel. Heeft niet geleerd naar zijn lijf te luisteren dus komt weer aan. Tadaa
pi_113841398
quote:

[..]

Why?
Dat bewijst toch alleen maar dat hij niets heeft geleerd van 50-60 kilo afvallen met shakes? Hij heeft daarna weer zijn oude patroon opgepakt en gaat nu weer aan de shakes om dat probleem op te lossen, in plaats van zijn eetpatroon aan te pakken :)

Het wordt hier ineens pikzwart buiten !! :o
pi_113841399
Ik ben ooit 75kg afgevallen door te leven op een pakje sultana en 1 bord eten per dag :+
Toen normaal eten en er was zo weer 40 bij aan, verneukte verbranding en zo...

Nu al dus zo'n 3jr weer 35kg er af door normaal te doen :)
pi_113841403
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Mwah, als ik om me heen kijk, luisteren veel teveel mensen naar hun lichaam als dat honger denkt te hebben (en flikkeren ze er dan iets ongezonds in).
herkenbaar.. Maar vaak heb ik dan dorst ipv honger. Dus eerst glas water drinken en pas tussendoortje eten als je echt honger hebt.
pi_113841418
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:27 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Maak anders eens een dagmenuutje met
O(ntbijt)
T(ussendoortje)
L(unch)
T(ussendoortje)
D(iner)

Eventueel nog een T en Sport? :Y Wat voor gezonde lekkere dingen kun je daar zoal op kwijt? :9

Snel afvallen is tof natuurlijk, maar je vriend heeft nu (helaas) al ervaren dat het vaak niet blijvend is -O-

Oh had ik al welkom gezegd? Volgens mij niet he? Dus welkom :+
Sport...ik Zumba 1 keer per week dus dat is niet voldoende. Verder doe ik niets. Wat zijn gezonde tussendoortjes? Groente hè? Dat zouden we dan in huis moeten halen. Ik hou veel van zoetigheid, zoals yogho. :@ Dat drink ik al sinds ik klein ben dus dat laat ik moeilijk staan (al ben ik van 6 glazen p/d naar 1 of 2 gegaan).
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:31:43 #277
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113841440
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:30 schreef V1z0R het volgende:
Ik ben ooit 75kg afgevallen door te leven op een pakje sultana en 1 bord eten per dag :+
Toen normaal eten en er was zo weer 40 bij aan, verneukte verbranding en zo...

Nu al dus zo'n 3jr weer 35kg er af door normaal te doen :)
*O* Jij success story jij :7
  Vis een optie? vrijdag 6 juli 2012 @ 10:32:28 #278
70532 loveli
N
pi_113841461
quote:

[..]

Why?
Als je 50-60 kg overgewicht hebt, betekent dat je geen goed eetpatroon had om mee te beginnen. En iemand die 60 kg overgewicht heeft, valt makkelijker 1 kilo af dan iemand die de laatste kilo kwijt wil.

'Iedereen ' kan dieten en dan afvallen, maar veel mensen vervallen weer in hun oude/slechte patroon en krijgen binnen no time weer dat verloren gewicht terug. De kunst is om het eraf te houden. En dat kan op een gezonde manier of een ongezonde, de gezonde versie bevat veel groente en veel beweging.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 6 juli 2012 @ 10:34:17 #279
70532 loveli
N
pi_113841522
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Sport...ik Zumba 1 keer per week dus dat is niet voldoende. Verder doe ik niets. Wat zijn gezonde tussendoortjes? Groente hè? Dat zouden we dan in huis moeten halen. Ik hou veel van zoetigheid, zoals yogho. :@ Dat drink ik al sinds ik klein ben dus dat laat ik moeilijk staan (al ben ik van 6 glazen p/d naar 1 of 2 gegaan).
Kijk eens op de verpakking hoeveel suiker in 1 glas zit. Suiker drinken is baaaaaad.

Bright side: dat is een gewoonte die je makkelijk kunt afleren door te stoppen met kopen.
crap in = crap out
pi_113841523
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:32 schreef loveli het volgende:
de gezonde versie bevat veel groente en veel beweging.
Dan zal ik wel zware botten hebben :') De enige keer dat ik afviel was toen ik dagen achtereen niet kon eten :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:34:25 #281
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113841525
quote:

[..]

Zumba *O* woei! Misschien om te beginnen eens naar 2x sport per week proberen te gaan?

Doe je als 1 van je T's 1 glas yogho :Y Verder gezonde dingen. Idd groenten (wortels, rauwkost, weetikwat), knackebrotje met beleg, fruit, kommetje verse soep, etcetera.
pi_113841557
quote:

[..]

Mooi voorbeeld van zo'n denkpatroon. Dat doe ik al heel lang, dus lukt het niet. Je hebt jezelf in de loop der tijd van zulke denkpatronen aangeleerd, maar het is puur gedrag. En gedrag kan je ook afleren. Je denkt namelijk dat je van zoetigheid houdt, maar als je het een week of twee niet meer neemt is dat denkpatroon ook ineens weg, omdat je er geen craving meer naar hebt.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:35:26 #283
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113841559
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:34 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dan zal ik wel zware botten hebben :') De enige keer dat ik afviel was toen ik dagen achtereen niet kon eten :')
Welkom :+

Totoro O+

Wat eet je dan zoal op een dag?
pi_113841568
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef loveli het volgende:
Atkins = low carb, cambridge is 500 kcals en shakes? Die 2 zijn niet echt te vergelijken.

Cambridge werkt omdat je gewoon veel minder binnenkrijgt dan verbrandt (met 100.000 kcals om je middel hoef je niet elke dag aan de 2000 kcals te komen) en als het goed is krijg je wel wat essentiele dingen binnen.

Atkins werkt omdat je de koolhydraat-afhankelijkheid niet meer voert en een gemiddeld lichaam heeft geen koolhydraten nodig om te functioneren. En als je met Atkins gezonde doordachte keuzes maakt, why not.
Dus Atkins kan met gewoon avondeten? Online staan weer fases en ik zou in fase 1 zijn dus alles shakes etc. Mijn vriend zit aan Cambridge, vandaar dat ik ze naast elkaar zette.

Overigens kan ik niet iedereen netjes onder elkaar in 1 post quoten want ik zit op de Ipad, zodoende.

Jullie hebben zeker een punt wat mijn vriend betreft. Zijn eetpatroon is fucked up en hij kan niet blijven leven op shakes. Wat er na de shakes komt, dat is belangrijk.
pi_113841578
Hoi VencoDark :)

Even over beweging, behalve sporten kan je natuurlijk ook de trap nemen ipv de lift (mits je niet op de 20e verdieping werkt :) ), met de fiets naar het werk gaan enzovoorts. Doe je dat wel?
  Vis een optie? vrijdag 6 juli 2012 @ 10:36:34 #286
70532 loveli
N
pi_113841591
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:34 schreef Pheno het volgende:

[..]

Botten wegen tussen de 12 en 20 kilo.
crap in = crap out
pi_113841604
Had het gister geloof ik ook gezegd: van shakes leer je niet je eetpatroon aanpassen, want daar zit structureel iets fout als je blijft aankomen. De manier om erachter te komen wat je kan verbeteren is door inzicht te krijgen in je eetpatroon. Dus eetdagboek bijhouden. Vanaf daar kun je dingen gaan veranderen.
pi_113841627
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:34 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Zumba *O* woei! Misschien om te beginnen eens naar 2x sport per week proberen te gaan?

Doe je als 1 van je T's 1 glas yogho :Y Verder gezonde dingen. Idd groenten (wortels, rauwkost, weetikwat), knackebrotje met beleg, fruit, kommetje verse soep, etcetera.
Maar een sportschool kost geld en dat kunnen we nu even niet zo misschien. Dus hardlopen of touwtje springen? (ik las dat dat laatste heel goed is). En wat voor fruit is nu echt gezond? Appels niet zo toch ivm de suikers?
  Vis een optie? vrijdag 6 juli 2012 @ 10:38:39 #289
70532 loveli
N
pi_113841634
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:35 schreef vencodark het volgende:
Dus Atkins kan met gewoon avondeten? Online staan weer fases en ik zou in fase 1 zijn dus alles shakes etc. Mijn vriend zit aan Cambridge, vandaar dat ik ze naast elkaar zette.
Atkins is toch gewoon een ander woord voor lw-carb? Dus gewoon avondeten zonder carbs.
crap in = crap out
pi_113841673
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:36 schreef Perruche het volgende:

Even over beweging, behalve sporten kan je natuurlijk ook de trap nemen ipv de lift (mits je niet op de 20e verdieping werkt :) ), met de fiets naar het werk gaan enzovoorts. Doe je dat wel?
Dan kan het nog steeds, maar is het wel een wat grotere uitdaging. B-)
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Maar een sportschool kost geld en dat kunnen we nu even niet zo misschien. Dus hardlopen of touwtje springen? (ik las dat dat laatste heel goed is). En wat voor fruit is nu echt gezond? Appels niet zo toch ivm de suikers?
Je kunt ook gewoon een stuk gaan fietsen. Of wandelen. Of trainen als een oermens in de stad. :P
Met iedere vorm van beweging verbrand je calorieen, alleen de intensiteit bepaald of het veel of weinig calorieen zijn. :)
Doe wat je niet durft.
pi_113841675
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:35 schreef vencodark het volgende:

[..]

Overigens kan ik niet iedereen netjes onder elkaar in 1 post quoten want ik zit op de Ipad, zodoende.

Jullie hebben zeker een punt wat mijn vriend betreft. Zijn eetpatroon is fucked up en hij kan niet blijven leven op shakes. Wat er na de shakes komt, dat is belangrijk.
Het lijkt ook wel alsof jij een fucked eetpatroon hebt, dus daar moet jij ook aan werken :)

Maar zoals Maria zei, post eens een lijstje met je O,T,L,D zoals het nu is en zoals je denkt dat het zou moeten zijn?

En yogho drinken kan je natuurlijk gewoon mee stoppen he :)
pi_113841683
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:36 schreef Perruche het volgende:

We wonen 2 hoog. :P dus dat zijn 4 kleine trapjes. die beklim ik zo'n beetje en moe wanneer ik boven sta. Ik woon 6 km van werk en eigenlijk zou ik moeten fietsen. Maar ik vind het irritant om bezweet aan te komen daar en ik werk in de keuken dus is ook warm binnen. Dus pak ik maar weer de auto. ;(
pi_113841696
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

We wonen 2 hoog. :P dus dat zijn 4 kleine trapjes. die beklim ik zo'n beetje en moe wanneer ik boven sta. Ik woon 6 km van werk en eigenlijk zou ik moeten fietsen. Maar ik vind het irritant om bezweet aan te komen daar en ik werk in de keuken dus is ook warm binnen. Dus pak ik maar weer de auto. ;(
Ben je kok? :D
pi_113841727
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ga fietsen dan.
Mooie win-win situatie: minder kosten want je gaat niet met de auto en gratis beweging. Verder gooi je deo in je tas en neem je een droog shirtje mee en dan valt het allemaal wel mee. :)
En je hoeft echt niet als een idioot te gaan fietsen hoor, gewoon rustig fietsen is ook beweging. :)
Doe wat je niet durft.
pi_113841799
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:40 schreef Novem het volgende:

[..]

Het lijkt ook wel alsof jij een fucked eetpatroon hebt, dus daar moet jij ook aan werken :)

Maar zoals Maria zei, post eens een lijstje met je O,T,L,D zoals het nu is en zoals je denkt dat het zou moeten zijn?

En yogho drinken kan je natuurlijk gewoon mee stoppen he :)
Ok, wat at ik dus voorheen:
O: bakje halfvolle yoghurt met choco-cruesli en glaasje halfvolle melk.
T:bakje thee met suiker en/of appeltje.
L: 2 of 3 volkomen bruin brood met boter en boterhamworst, salami, chocopasta, melkhagelsag, jam of pindakaas etc. Ik lust wel vleeswaren maar neem het niet zo vaak.
D: pasta, gekookte aardappelen, vlees, groente. Van alles eigenlijk.

Oh en ik drink weleens een glas water, appel/peer drank zonder suiker en siroop gemengd met water.
pi_113841838
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:41 schreef Novem het volgende:

[..]

Ben je kok? :D
Neuj, simpele bedrijfskantine maar ik sta dus wel tussen verse broodjes, soepen, gehaktballen en rookworsten. :P
pi_113841843
quote:

[..]

Veel mensen vinden het makkelijker om een set ge- en verboden die door een ander (een boek, een website, een goeroe) opgedragen / verboden wordt te volgen, dan zichzelf te disciplineren.
Dat is ook de reden waarom het niet werkt: zodra de set opgelegde ge- en verboden weer wordt verlaten, is er aan de eigen denk- en wilskracht niets toegevoegd.

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Na 3 uurtjes weer eten is prima. Maar eet iets gezonds, zonder loze calorieen. Wel iets waarvan je je enige tijd prettig verzadigd voelt, want je moet daarna wel weer 3 uurtjes vooruit kunnen.
  Vis een optie? vrijdag 6 juli 2012 @ 10:46:53 #298
70532 loveli
N
pi_113841850
Reken voor de gein eens uit hoeveel gram pure suiker je op een dag binnenkrijgt, inclusief wat je drinkt.
crap in = crap out
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:47:46 #299
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113841876
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ga fietsen dan.
Mooie win-win situatie: minder kosten want je gaat niet met de auto en gratis beweging. Verder gooi je deo in je tas en neem je een droog shirtje mee en dan valt het allemaal wel mee. :)
En je hoeft echt niet als een idioot te gaan fietsen hoor, gewoon rustig fietsen is ook beweging. :)
Datte!

En ik wil nog best graag een voorbeeld van een OTLTD zien :P Dan kunnen we je gerichter tips geven en heb je zelf ook stukje houvast :Y

Oh staat er al :+ Mooi w/
pi_113841892
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:46 schreef loveli het volgende:
Reken voor de gein eens uit hoeveel gram pure suiker je op een dag binnenkrijgt, inclusief wat je drinkt.
Dan schrik ik vast.
pi_113841912
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*O* Jij success story jij :7
Ik, uniek, Vik en Mar zijn slankies die van verder zijn gekomen...

Zijn anders een heleboel slankies waarvan je aan de lijstjes kunt zien dat die toch echt goed en lekker eten.

Zijn zoveel successtories hier!
An die een patroon heeft gevonden om d'r EDS heen.
HPKW die tegenwoordig een beest is.
Nallie, nou ja, Nallie dus.
Novem, af en toe slaat ze door maar heeft ze zelf door en weet het te controleren.
Mc, die kan gewoon een half jaar spartaans leven op wilskracht.
Tink, die ondanks d'r drukke leven er fantastisch uitziet (van horen zeggen)
Perr, die vrouw die geniet!
Jagar, patroon voor haarzelf gevonden en krijgt gewoon complimentjes van wildvreemden op straat.
Co, die is 18, dat telt eigenlijk niet.
Sigme, naja da's sigme :D
Mo, heeft alles mooi op regel.
Amsel, die is zo gelukkig nu dat je d'r hier niet meer ziet.
Jij, je sport tegenwoordig met veel plezier.
Li, onze grootste bron van kennis.

de lijst is nog veel langer eigenlijk.

[/slijm]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')