abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113808970
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_113809064
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:32 schreef V1z0R het volgende:
Beter dan 0% vet yoghurt met 17gr suiker :Y
Een perenijsje is toch ook 0% vet en suiker? :P

Das dat Optimel spul toch?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113809124
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Zozo, een perenijsje! Dat is toch wel 50 calorieen!
:? ik neem een perenijsje, want het is hier warm!! En ik vind t super lekkurrr :9
~ Bonito La Risa ~
pi_113809148
Mijn punt was eigenlijk dat MM het commentaar kreeg dat het wel erg weinig was.
En een perenijsje van 50 calorieen zet nou niet echt zoden aan de dijk.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_113809289
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn punt was eigenlijk dat MM het commentaar kreeg dat het wel erg weinig was.
En een perenijsje van 50 calorieen zet nou niet echt zoden aan de dijk.
ahh oke! :) vanavond ben ik bij m'n schoonzus aan de slag, dus zal wel wat nootjes meenemen dan :) beter denk!
~ Bonito La Risa ~
pi_113809353
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:36 schreef Novem het volgende:

[..]

Een perenijsje is toch ook 0% vet en suiker? :P

Das dat Optimel spul toch?
Yup, maar geen 17gr :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_113809459
Magere Griekse yoghurt is trouwens een stuk minder lekker dan volle! Maar zelfs met magere yoghurt eet ik iedere dag nog teveel vet, volgens Eetmeter. Vet :9
pi_113809479
@loveli: bij een beetje een parfumerie kan je wel minimascara's bietsen ;) Ook zijn er juist nu voor de zomervakantie veel mini's van vanalles te koop.
pi_113809532
Eetmeter rekent in verhoudingen volgens mij, met 90gr vet zit ik namelijk nog in het groen.
pi_113809535
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:45 schreef Novem het volgende:
Magere Griekse yoghurt is trouwens een stuk minder lekker dan volle! Maar zelfs met magere yoghurt eet ik iedere dag nog teveel vet, volgens Eetmeter. Vet :9
Eetmeter doet procentueel.. dat vertekent dus enorm. Ik eet ook altijd teveel vet volgens eetmeter, terwijl ik amper vette dingen eet. Zodra ik er dan dingen bij doe tot de 2000 kcal is het te weinig vet :')
pi_113809686
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:47 schreef MarMar het volgende:

[..]

Eetmeter doet procentueel.. dat vertekent dus enorm. Ik eet ook altijd teveel vet volgens eetmeter, terwijl ik amper vette dingen eet. Zodra ik er dan dingen bij doe tot de 2000 kcal is het te weinig vet :')
Ah ok! Ja ik eet wel bijna iedere dag noten, ook vaak avocado, dus dan is het in verhouding al snel best veel. Ik zorg er wel voor dat het meeste vet dat ik eet onverzadigd is, dus het zal wel meevallen met de gevolgen.
pi_113811212
Chips en cherrycoke :')
Ik heb het warm geloof ik en craving.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:30:05 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113811311
En toen was ik bij de C1000 en had ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te dure sperziebonen gekocht!
Wat is alle groente nu duur zeg, vreselijk.

Maar aangezien ik een rokje en shirtje aanhad en dus geen zakken had om mijn beurs in te doen, had ik de beurs en autosleutels in mijn hand.
Bij het inladen van de sperziebonen in een zakje had ik dat dus even op de bonen gelegd en helemaal vergeten.
Bij de kassa kwam ik er pas achter :') Dus paniekerig op de groenteafdeling kijken maar niks.......
Op een gegeven moment komt er een vrouw naar mij toe en vroeg of ik iets kwijt was.. Had zij dat gevonden en naar de infobalie gebracht O+

Ik haar bedanken, naar de infobalie daar een bloemetje gekocht, vrouw in de winkel weer opgezocht... Ze was heel verbaasd en ze vond het bloemetje zo lief maar schaamde zich wel een beetje dat ze dat kreeg.
Maar ja, ik was allang blij dat ik alles weer had...

Spannend he?

Wij eten vanavond sperziebonen trouwens
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_113811364
_O- en klopt Uniek, ze willen de grond niet uitkomen die sperziebonen.
Heb hier dit jaar geen enkele boon terwijl ze vorig jaar de grond uit vlogen.
pi_113811419
Wat lief van je Uniek! :D O+
Zijn wel heeeeeeeeeeeele dure sperziebonen zo. B-)

Ik denk dat ik zaterdag even langs de Turk fiets in Delft. Kan ik wel in mijn fietsroute inplannen als ik naar een verjaardag ga. *)
Nu alleen maar hopen dat het mooi weer is zaterdag. :D
Doe wat je niet durft.
pi_113811474
Mc, mocht je weer naar Zweden gaan, wel even opletten hoe je in het OV gaat zitten!
http://www.vice.com/read/(...)ow-to-sit-on-the-bus
_O-
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:33:49 #17
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113811483
de groenteman van mijn ouders klaagde ook over de bonen. tuinbonen zijn er al wel, en verse erwrten, maar de capucijners/schokkers komen erg laat dit jaar... de bonen zijn bevroren en dus is er weinig van over gebleven...
Kwak
pi_113811503
Blijkt ineens dat het wel eens heel goed zou kunnen dat je al jarenlang rugpijn hebt door een beenlengteverschil. :'). Steunzolen aangepast en nu maar hopen dat het beter gaat!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:40:28 #19
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113811787
:X balen dat ze daar zo laat achter komen! Is belangrijke oorzaak van scoliose en rugpijn idd... hoop dat het helpt!
Kwak
pi_113811922
Getver DaD, hopen dat het nu weg gaat!
pi_113812001
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Blijkt ineens dat het wel eens heel goed zou kunnen dat je al jarenlang rugpijn hebt door een beenlengteverschil. :'). Steunzolen aangepast en nu maar hopen dat het beter gaat!
Beetje suf, maar het zou wel mooi zijn als dit nu helpt!
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_113812640
Mini, is een tijdelijke pil dan geen idee? Dat doe ik als ik ineens op een verkeerd moment ongesteld word.
pi_113812932
Ja, zou tof zijn als dit wat deed! Het is wel duidelijk dat ik de jongste van het gezin ben, ik ben een beetje krakkemikkig in elkaar gezet. :+.
pi_113812960
quote:
Ik heb ook beenlengteverschil. Dit werd vroeger ieder jaar bij de schoolarts opgemeten. Dan moest ik met mijn korte been op een boek staan en bukken en dan zag de arts dat mijn rug recht werd. Ik had in die tijd altijd degelijke schoenen met een verhoging in de zool.

Ik ben sowieso niet echt symmetrisch :')
pi_113813482
Wat een krakkemikken hier, mezelf inclusief ;) Heb vroeger ook steunzolen gehad, maar die weigerde ik aan te trekken, want ik kon er niet goed mee rennen en spelen. Die schoenen heb ik dus nooit aangehad... * the85mc was vroeger een irritant mannetje voor zn ouders
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:21:33 #26
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113813530
Beenverschil --> check!
Scheve benen dus pinguinloopje --> check!
Bril --> check!
Steunzooltjes --> check!
Overgewicht --> check! :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_113813663
Ik was vorig jaar bij de sportarts en die constateerde dat ik x-benen heb.
Ik heb nog steeds moeite dat te accepteren. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_113813673
Beenlengteverschil, steunzolen, dubbelzijdige hallux valgus, lijf vol talgkliercystes, ontbrekende hoektanden en dus implantaten, flaporen, bril... Jup, er is een hoop aandacht aan mij besteed. :+.

[ Bericht 1% gewijzigd door DevilsAndDust op 05-07-2012 17:33:07 ]
pi_113813714
O: banaan, fristi
L: sla met spekjes, pijnboompitten, peterselie, paprika, rode ui, feta, olijfolie en oregano
T: tomaatjes met buffelmozzarella, bassilicum en olijfolie
S: half uur fietsen, Jillian
D: noedelsalade met gegrilde varkenshaas en tauge
T: griekse yoghurt met honing
pi_113813720
Wow, wat een lijsten :o
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113813750
Ach Das, gelukkig kun je mooie taarten maken/bakken. :P
Doe wat je niet durft.
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:30:16 #32
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113813918
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik was vorig jaar bij de sportarts en die constateerde dat ik x-benen heb.
Ik heb nog steeds moeite dat te accepteren. B-)
Ohja die heb ik ook :Y en platvoeten, aldus de podoloog oO<
pi_113814012
Ik begin niet met opnoemen :+

:*
pi_113814156
Als je niks hebt is ook zo saai.. Heb weinig aangeboren afwijkingen, behalve dat ik lenzen heb en een te hoge bloeddruk door foutje in mn nieren. Bij mij is het vooral door sporten dat ik dingen sloop:
Pols vernaggelt door tennis, knie door rare val dus gescheurde kruisband, verragde schouder door zeilen.. Sporten is gezond! *O*
pi_113814455
Oooh, dan val ik nog mee! Ik heb alleen maar last van m'n rug en m'n nek :+ ow, en ik heb een bril!
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:44:30 #36
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113814511
Brillen zijn natuurlijk +10 intellect, dus eigenlijk geen mankement 8-)
pi_113814667
Ik heb een bril, verder ben ik perfect :9.
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:49:46 #38
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113814735
Bril..
6000 euro en dan hoef je niet meer :+
Nou ja, ben van bril en dik naar dun en brilloos maar het is er ook niet echt beter van geworden :')

Bijna eten, bijna... nog 25 minuten.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_113814792
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Bril..
6000 euro en dan hoef je niet meer :+
Nou ja, ben van bril en dik naar dun en brilloos maar het is er ook niet echt beter van geworden :')

Bijna eten, bijna... nog 25 minuten.
3000 euro en dan hoefde ik niet meer :P
pi_113815696
Toch maar weer actiever hier mee posten.
Afgelopen 2 weken niet meer gewogen, dus heb ook geen idee hoe het gaat.
Morgenvroeg weer :)
pi_113816377
Wat Ml zegt, voor 3000 euro ben ik ontblind :')
Verder wel xbenen en irritante buik. Mag niet klagen! Nu m'n salade wegwerken in overvolle trein.. Met airco *O*
Be someone that makes you happy
pi_113816725
Bril, bleek, been en voetlengte verschil, buik, te lange schouderband, atheroomcysten op mn kop... Er klopt zo veel niet!
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:58:03 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113816994
Don't get me started :')

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 07:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
:O op kantoor
En net thuis.

Meh.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:58:59 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113817027
Lijstje is wel bijpassend overigens:

O: kwark, lijnzaad
L: bakje 400 gr rode bieten
T: scholiertje
D: couscous met merquez en paprika
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_113817292
Hier ook platvoeten helaas, die door de zwangerschappen nog verder doorgezakt zijn. Dus ik heb nu steunzooltjes in mijn schoenen. Wanneer mijn voeten gebogen zijn komt mijn wreef ook omhoog dus als ik hakken draag hoef ik die stomme zooltjes ook niet in *O*
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_113817355
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bril, bleek, been en voetlengte verschil, buik, te lange schouderband, atheroomcysten op mn kop... Er klopt zo veel niet!
Jaaaaa en ik moest weer gaan zoeken wat een atheroomcyste is :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113817372
Voor de rest klop ik ff af, ik heb alleen een bril voor de rest ben ik perfect :P
pi_113817564
Mijn D: een enorme bak sla met bladsla, 2 tomaten, rauwkost, 50 gram pasta, mini mozzarella, runderrollade en 2 eieren. *)

Totaal:
2000 cal, 140 gr eiwit, 187 gr kh, 79 gr vet. :)
Doe wat je niet durft.
pi_113817785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje is wel bijpassend overigens:

O: kwark, lijnzaad
L: bakje 400 gr rode bieten
T: scholiertje
D: couscous met merquez en paprika
Dat is toch geen rampzalig lijstje?
Ik vind 'm best prima zelfs :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_113817846
Afgezien van slechte ogen, die voor een bak geld reparabel bleken, ben ik voor zover ik weet zonder veel mankementen opgeleverd.

Misschien komen er nog verborgen gebreken bovendrijven als ik straks aan m'n tweede jeugd begin.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_113817884
quote:
5s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is toch geen rampzalig lijstje?
Ik vind 'm best prima zelfs :Y.
Behalve ontzettend weinig bedoel je?
O: 250 cal
L: 150 cal
D: 600? Indien veel?
Doe wat je niet durft.
pi_113817978
Oh, en om maar eens een bruggetje te leggen tussen verschillende onderwerpen van het vorige topic:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:46 schreef V1z0R het volgende:
<knip>

Geen tips wat dat betreft, HPKW, heb hetzelfde...
Wat doet sigme's lichaam zo anders dan :?
Voordeel is wel dat ik 's winters zonder probleem in een t-shirtje en korte broek kan rondlopen :P
Sigme is opgevoed met zoveel sauna dat ik a) nu niet meer zweet onder de 50oC en b) daarom de eerste menstruatie natuurlijk in een publieke sauna had. We hadden er ook een thuis.
pi_113818017
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Behalve ontzettend weinig bedoel je?
O: 250 cal
L: 150 cal
D: 600? Indien veel?
So what? Moet XM aan het gemiddelde voldoen omdat het gemiddelde het gemiddelde is? De inhoud is ok. XM moet volgens mij beduidend minder eten dan vele anderen hier.
pi_113818060
quote:
5s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:25 schreef sigme het volgende:

[..]

XM moet volgens mij beduidend minder eten dan vele anderen hier.
Om niet aan te komen of om haar lichaam van voldoende energie en voedingsstoffen te voorzien?
pi_113818184
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:27 schreef Novem het volgende:

[..]

Om niet aan te komen of om haar lichaam van voldoende energie en voedingsstoffen te voorzien?
Een lichaam komt echt alleen maar aan als het een surplus heeft.
pi_113818240
Wat is je punt?

Dat XM in de spaarstand zit en aankomt van meer dan 1000 kcals per dag betekent niet dat ze haar lichaam goed doet door maar 1000 kcals te eten.

Ik snap niet eens waarom ik hier op reageer :')
  Vis een optie? donderdag 5 juli 2012 @ 19:41:55 #57
70532 loveli
N
pi_113818760
Voedingsstoffen >>>>> kcals.
crap in = crap out
pi_113818895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:41 schreef loveli het volgende:
Voedingsstoffen >>>>> kcals.
Ja, alleen eet XM meestal 200ml kwark, een broodje, een koekje en een stuk lasagne. (bij wijze van)

Anyway, ik ga maar weer, want kritiek op XM is niet gewenst, de verdedigingslinies zijn weer opgetrokken.
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:48:00 #59
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113819044
Ik houd je niet tegen hoor om kritiek te hebben. Integendeel. Alleen ik denk gewoon echt dat mijn lijf anders werkt, daargelaten hoe dat komt. Als ik de hoeveelheden eet die velen van jullie eten, kom ik gewoon écht aan en rap ook. Mijn energiebehoefte ligt gewoon lager. Ik heb vooral moeite met de juiste keuzes maken en ben een echte zoetekauw. Valkuilen en zulks :). Maar >2000 kcals eten elke dag is niet wenselijk. Meer dan >1800 idem. Iets tussen de 1000-1500 is prima voor me, hoewel ik dan zelfs nog kan groeien.
pi_113819328
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik houd je niet tegen hoor om kritiek te hebben. Integendeel. Alleen ik denk gewoon echt dat mijn lijf anders werkt, daargelaten hoe dat komt. Als ik de hoeveelheden eet die velen van jullie eten, kom ik gewoon écht aan en rap ook. Mijn energiebehoefte ligt gewoon lager. Ik heb vooral moeite met de juiste keuzes maken en ben een echte zoetekauw. Valkuilen en zulks :). Maar >2000 kcals eten elke dag is niet wenselijk. Meer dan >1800 idem. Iets tussen de 1000-1500 is prima voor me, hoewel ik dan zelfs nog kan groeien.
Ik weet dat je aankomt als je meer eet, mijn punt is dat het gewoon zo fijn zou zijn als je dat beperkte aantal kcals dan op zijn minst vol zou proppen met de meest voedzame dingen.
Ik heb het nu niet alleen over het lijstje van vandaag, maar in het algemeen.

Ik denk nog steeds dat je met langzaam opbouwen meer zou kunnen eten, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Je bent heel vaak moe, en meh, ik weet dat het komt door EDS, maar je eetpatroon helpt ook niet. Iedereen zegt dat ook steeds, maar het lijkt of je er niets mee doet.

Mijn comment over verdedigingslinies ging over Sigme.
pi_113819329
Atkins dieet. Niet de allerbeste weg maar misschien haalt het wel de eerste kilo's weg voor me. Ik ben 1.66 en weeg zo'n 61-62 kilo. Ik heb vooral een aardig buikje dus ik wil een beetje inslinken daar. Ik ben met de jaren wat voller daar geworden door veel snoepen en ongezond eten. Mijn vriend heeft een periode flink aan de Cambridge gezeten en heeft nu ook Atkins in huis. Vandaag was mijn 4e dag. Ik mag de eerste 2 weken eigenlijk alleen maar 3 shakes en tussendoor bouillon en thee hebben (zonder suiker etc.). Ik mag zoveel kauwgom (suikervrij) als ik wil en natuurlijk glazen water.
Maar het is niet leuk! De shakes zijn best te doen maar ik snak naar een lekkere maaltijd of desnoods een lekker boterham, patatje, Subway. :9
De honger valt mee en shakes zijn zo klaargemaakt. Het lijkt nu toch wel alsof ik al afgevallen ben. Vorige week woog ik nog 62, vanavond was het 57,9.

Wat voor ervaringen hebben jullie? En hoe pak je daarna je eten weer op? Ik wil dus niet veel afvallen maar ongeveer 53 of 55 kilo wegen zal al een verschil in zicht maken voor mij.
pi_113819632
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:53 schreef vencodark het volgende:
Atkins dieet. Niet de allerbeste weg maar misschien haalt het wel de eerste kilo's weg voor me. Ik ben 1.66 en weeg zo'n 61-62 kilo. Ik heb vooral een aardig buikje dus ik wil een beetje inslinken daar. Ik ben met de jaren wat voller daar geworden door veel snoepen en ongezond eten. Mijn vriend heeft een periode flink aan de Cambridge gezeten en heeft nu ook Atkins in huis. Vandaag was mijn 4e dag. Ik mag de eerste 2 weken eigenlijk alleen maar 3 shakes en tussendoor bouillon en thee hebben (zonder suiker etc.). Ik mag zoveel kauwgom (suikervrij) als ik wil en natuurlijk glazen water.
Maar het is niet leuk! De shakes zijn best te doen maar ik snak naar een lekkere maaltijd of desnoods een lekker boterham, patatje, Subway. :9
De honger valt mee en shakes zijn zo klaargemaakt. Het lijkt nu toch wel alsof ik al afgevallen ben. Vorige week woog ik nog 62, vanavond was het 57,9.

Wat voor ervaringen hebben jullie? En hoe pak je daarna je eten weer op? Ik wil dus niet veel afvallen maar ongeveer 53 of 55 kilo wegen zal al een verschil in zicht maken voor mij.
Wat voor shakes zijn dat dan? En welkom :)
pi_113819867
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:00 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Wat voor shakes zijn dat dan? En welkom :)
Poeder (met alles erin) wat je met water mengt en flink schudt. Heb hier vanille en chocolade.
Dankje. :)
pi_113820015
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:31 schreef Novem het volgende:
Wat is je punt?

Dat XM in de spaarstand zit en aankomt van meer dan 1000 kcals per dag betekent niet dat ze haar lichaam goed doet door maar 1000 kcals te eten.

Ik snap niet eens waarom ik hier op reageer :')
Spaarstand? XM eet echt voldoende om niet in een overleefmodus te schieten en bovendien komt ze aan. Dus geen spaarstand want ze krijgt meer binnen dan ze verbrandt. Spaarstand is *iets* efficienter omgaan met calorieen, niet op magische wijze een lichaam voeden met niet-aanwezige brandstof en daar ook nog spek van maken.
pi_113821170
quote:
Vet nummer is dat he? Hij stond een paar maanden geleden al op fok in de nieuwe muziek ontdekkingen, maar 2 weken geleden begon ik em pas echt te waarderen..
pi_113821450
Ik heb al bijgelezen.....over mascara, vakanties, sauna en afvalstrategien. En welkom venco!

Dagje hier was geslaagd. Gaar en moet nog douchen /lui
pi_113821466
quote:
*klikt

Ondertussen lijstje maken:

O: ananas en wat prefab smerige citroenkwark :X wat ontwen je die troep snel :@
T: blokje choco en flink wat water
L: boterhammen kaas met augurk (2x spelt-zuurdesem)
T: bakje biochipjes en cherry cola (iets met supermarkt en lekkere trek :+ )
D: geraspte wortelen met zilveruitjes erdoor en grillworst met ovenaardappelen
T: blokje choco

Wat ik mis is fruit dus daar ga ik zo even wat aan doen en heb nog pistache staan :9
pi_113821596
Perenijsjes! O+
quote:
Oh wauw, nou ja, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Hopelijk gaat 't nu snel beter :)
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Beenverschil --> check!
Scheve benen dus pinguinloopje --> check!
Bril --> check!
Steunzooltjes --> check!
Overgewicht --> check! :+
Pfffft :{w Pinguïnloopje? Mafkees. Alleen met die bril --> check ben ik het overigens eens, de rest is sowieso onzin!
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:31 schreef the85mc het volgende:
Vet nummer is dat he? Hij stond een paar maanden geleden al op fok in de nieuwe muziek ontdekkingen, maar 2 weken geleden begon ik em pas echt te waarderen..
:Y Hij staat hier op de repeat :) :s) O+
pi_113821634
Mijn lijstje vandaag is best aardig, misschien straks nog even sporten als het weer meewerkt.
O 4 bth smeerkaas, glas melk
L 4 bth ei en ham , smeerkaas met rucola
T 2 nectarines (1tje was zo hard als een stevig appel, niet helemaal rijp dus)
D salade nicoise
T bakje magere kwark met muesli met wat nutella.
S: misschien hardlopem of fietsen.
pi_113821857
Ontopic heb ik net een peer ijs op :9
pi_113821962
Heb net mn fietshelm opgezet, en ging toch maar even buienradar checken.. Volgens buienrader gaat het over 10 minuten los hier. Dus dat fietsen kan ik beter maar uit mn hoofd zetten. Maar als het geen hondeweer wordt is het toch een beetje balen..
pi_113821967
DaD, dat dat nooit eerder gezien is joh! Hopelijk ben je nu snel van de rugpijn af.

Woei, besteld:

Ben benieuwd of 'ie past... Nu in de aanbieding, dus wilde liever niet wachten. We gaan waarschijnlijk in het najaar nog naar Center Parcs met familie en ben bang dat ik nog geen bikini aan kan (/durf), dus dan maar een awesome badpak :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113821986
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ontopic heb ik net een peer ijs op :9
^^ :9
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113821997
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Poeder (met alles erin) wat je met water mengt en flink schudt. Heb hier vanille en chocolade.
Dankje. :)
Zit jedaar vol van? En zou je niet liever wat te kauwen hebben? Ik ben niet zo'n fan van shakes als maaltijdvervanger
pi_113822041
Ik heb een heel mooi pak gekocht wat ik heul niet nodig had :@. In de aanbieding *O*. Hoef ik me eindelijk niet meer underdressed te voelen.

Had ook een supermooi jurkje gezien, maar die was 280 euro. Nah. Voor een jurkje vind ik dat te veel :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Perruche op 05-07-2012 21:01:48 ]
pi_113822100
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Spaarstand? XM eet echt voldoende om niet in een overleefmodus te schieten en bovendien komt ze aan. Dus geen spaarstand want ze krijgt meer binnen dan ze verbrandt. Spaarstand is *iets* efficienter omgaan met calorieen, niet op magische wijze een lichaam voeden met niet-aanwezige brandstof en daar ook nog spek van maken.
Je duikt altijd zo fijn op de spaarstand discussie. Heb je ook wat zinnigs toe te voegen over de reaktie dat wat XM eet 9 van de 10 keer qua voedingsstoffen beter kan?!

Dat zou imo al een slok op een borrel schelen.
pi_113822109
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:51 schreef _aurum_ het volgende:

[..]
Ik ben niet zo'n fan van shakes als maaltijdvervanger
Ik ook niet, want je leert je 'oude' voedingspatroon niet af.. en WAAR BLIJFT DIE REGEN :(
Heb nog steeds mn helm op. Doe iig wel aan veilig internetten..
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:55:54 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113822247
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

Pfffft :{w Pinguïnloopje? Mafkees. Alleen met die bril --> check ben ik het overigens eens, de rest is sowieso onzin!

Nouja objectief gezien is het allemaal waar, behalve dan misschien het pinguinloopje :+

Maar O+
pi_113822310
Phaidra wat een superkick badpak!

Ik heb net besloten dat ik ga budgetteren :D
pi_113822381
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:57 schreef Perruche het volgende:

_O-

Dat heeft niks te maken met de shopping spree van zojuist O-)
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:58:46 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113822393
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:52 schreef Perruche het volgende:
Ik heb een heel mooi hugo boss pak gekocht :@. In de aanbieding *O*. Hoef ik me eindelijk niet meer underdressed te voelen.

Had ook een supermooi jurkje gezien, maar die was 280 euro. Nah. Voor een jurkje vind ik dat te veel :D
quote:

:D :')
pi_113822411
Ik heb mezelf maar naar her balkon verbannen, iets met een kort lontje :X :+
pi_113822426
quote:

Lekker makkelijk net nadat je een Hugo Boss pak hebt gekocht, zo kan ik ook budgetteren :D ;).

Maar goed natuurlijk, hoe ga je het aanpakken?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113822658
zo, ben lekker bij mijn ouders op de boerderij. Wat is het toch altijd fijn om hier weer te zijn O+

De stukadoors bij ons thuis werken echt enorm netjes, wat is dat super fijn. Echt een slechte ervaring gehad afgelopen jaar met een stukadoor, fijn om te zien dat het ook anders kan!
Met een beetje mazzel is volgende weekend de hele bovenverdieping weer klaar O+
(Stuken + schilderen...) Dan moeten we nog laminaat leggen en dan is alles zo goed als nieuw :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_113822662
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Lekker makkelijk net nadat je een Hugo Boss pak hebt gekocht, zo kan ik ook budgetteren :D ;).

Maar goed natuurlijk, hoe ga je het aanpakken?
Nadat mijn salaris is gestort gelijk het meerdendeel overmaken, creditcard tuislaten, roodstaan stopzetten. Te veel kleding is geen eten meer. Sportschool abbo downgraden, nu 50 pleuro maak er 40 van. En dan ga ik proberen limieten te zetten op mijn kleding uitgaven! *O*
pi_113822692
Lol @ perr! :P
Heb saldo sparen ingesteld, is best handig, werkt misschien ook voor jou :)
Spaar nu zo'n 400 euro per maand.
pi_113822704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:58 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[..]

:D :')
:') iedere vrouw heeft een mooi pak nodig en niet alleen met 70% korting van de esprit!
/toos niet zo excuusloos
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:06:34 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113822776
Ach, een van de weinige voordelen van wat ronder zijn en ontevredenheid met den spiegel: ik winkel amper meer :'). Dat scheelt wel moet ik zeggen :').

En je hebt groot gelijk, ben eigenlijk gewoon haske jaloers :*.
pi_113822778
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:50 schreef Phaidra het volgende:
DaD, dat dat nooit eerder gezien is joh! Hopelijk ben je nu snel van de rugpijn af.

Woei, besteld:

[ afbeelding ]

Ben benieuwd of 'ie past... Nu in de aanbieding, dus wilde liever niet wachten. We gaan waarschijnlijk in het najaar nog naar Center Parcs met familie en ben bang dat ik nog geen bikini aan kan (/durf), dus dan maar een awesome badpak :+.
die is leuk zeg O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_113822802
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ja dat is het ook, ik kan nu eindelijk eens dingen kopen die ik echt mooi vind. E dan vind ik het zo lastig om het niet te doen. Maar nu is het weer genoeg :D
pi_113822842
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach, een van de weinige voordelen van wat ronder zijn en ontevredenheid met den spiegel: ik winkel amper meer :'). Dat scheelt wel moet ik zeggen :').

En je hebt groot gelijk, ben eigenlijk gewoon haske jaloers :*.
Ik werd vandaag "voller" genoemd :D als in "ja, zo'n jurk staat goed als je wat voller bent"

:') door een vrouw die jaloers was omdat een jurk mij echt vet goed stond omdat ik tiet heb en zij niet :6
pi_113822912
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:53 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Je duikt altijd zo fijn op de spaarstand discussie. Heb je ook wat zinnigs toe te voegen over de reaktie dat wat XM eet 9 van de 10 keer qua voedingsstoffen beter kan?!

Dat zou imo al een slok op een borrel schelen.
Insert zweepjessmiley :D
pi_113823003
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef Skoap het volgende:
zo, ben lekker bij mijn ouders op de boerderij. Wat is het toch altijd fijn om hier weer te zijn O+

De stukadoors bij ons thuis werken echt enorm netjes, wat is dat super fijn. Echt een slechte ervaring gehad afgelopen jaar met een stukadoor, fijn om te zien dat het ook anders kan!
Met een beetje mazzel is volgende weekend de hele bovenverdieping weer klaar O+
(Stuken + schilderen...) Dan moeten we nog laminaat leggen en dan is alles zo goed als nieuw :D
Fijn zeg!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:11:43 #95
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113823022
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:07 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik werd vandaag "voller" genoemd :D als in "ja, zo'n jurk staat goed als je wat voller bent"

:') door een vrouw die jaloers was omdat een jurk mij echt vet goed stond omdat ik tiet heb en zij niet :6
Ze bedoelde vast 'voluptueus' ofzo :7 Hoop ik maar _O-

Laatst zei de mega-afgetrainde dansjuf tegen moi dat ze ook wel eens wat meer curves wou want dat was zo tof voor bij het dansen :o Zou het dan toch dat niemand ooit 100% tevreden is? :P
pi_113823040
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nadat mijn salaris is gestort gelijk het meerdendeel overmaken, creditcard tuislaten, roodstaan stopzetten. Te veel kleding is geen eten meer. Sportschool abbo downgraden, nu 50 pleuro maak er 40 van. En dan ga ik proberen limieten te zetten op mijn kleding uitgaven! *O*
Goed bezig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113823055
Ik hou al mijn inkomsten en uitgaven bij in een excelsheet (maar dan de Google docs variant), gebouwd door mijn meneer de econoom. Werkt echt goed!
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:13:16 #98
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113823094
Ik moet ook echt eens gaan besparen. Ik heb nog een lifeline verzekering voor mn oude knakenfoon lopen (20 euro per kwartaal ofzo) en meer van dat soort onzin. Ben gewoon te lui om er achteraan te gaan. Schandalig eigenlijk.
pi_113823185
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik hou al mijn inkomsten en uitgaven bij in een excelsheet (maar dan de Google docs variant), gebouwd door mijn meneer de econoom. Werkt echt goed!
Dat doe ik ook, maar dan op een klein briefje. Dat schrijf ik elke maand als het salaris binnenkomt en gaat altijd met me mee. Tikje dat ik als bijstandskind heb overgehouden :')
pi_113823236
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wow, wat veel! Ik ben al blij met de 50 die ik per maand automatisch spaar :o

Op de gezamenlijke rekening sparen we ook nog, maar weet niet hoe veel eigenlijk. Maar dat is voor uitgaven aan het huis enzo.

Ik ben gesmartphoniseerd. Ik typ nu op de laptop en wil punten typen dmv dubbele spaties :').
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')