Een perenijsje is toch ook 0% vet en suiker?quote:
quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Zozo, een perenijsje! Dat is toch wel 50 calorieen!
ahh oke!quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn punt was eigenlijk dat MM het commentaar kreeg dat het wel erg weinig was.
En een perenijsje van 50 calorieen zet nou niet echt zoden aan de dijk.
Yup, maar geen 17grquote:Op donderdag 5 juli 2012 15:36 schreef Novem het volgende:
[..]
Een perenijsje is toch ook 0% vet en suiker?
Das dat Optimel spul toch?
Eetmeter doet procentueel.. dat vertekent dus enorm. Ik eet ook altijd teveel vet volgens eetmeter, terwijl ik amper vette dingen eet. Zodra ik er dan dingen bij doe tot de 2000 kcal is het te weinig vetquote:Op donderdag 5 juli 2012 15:45 schreef Novem het volgende:
Magere Griekse yoghurt is trouwens een stuk minder lekker dan volle! Maar zelfs met magere yoghurt eet ik iedere dag nog teveel vet, volgens Eetmeter. Vet
Ah ok! Ja ik eet wel bijna iedere dag noten, ook vaak avocado, dus dan is het in verhouding al snel best veel. Ik zorg er wel voor dat het meeste vet dat ik eet onverzadigd is, dus het zal wel meevallen met de gevolgen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:47 schreef MarMar het volgende:
[..]
Eetmeter doet procentueel.. dat vertekent dus enorm. Ik eet ook altijd teveel vet volgens eetmeter, terwijl ik amper vette dingen eet. Zodra ik er dan dingen bij doe tot de 2000 kcal is het te weinig vet
Beetje suf, maar het zou wel mooi zijn als dit nu helpt!quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Blijkt ineens dat het wel eens heel goed zou kunnen dat je al jarenlang rugpijn hebt door een beenlengteverschil.. Steunzolen aangepast en nu maar hopen dat het beter gaat!
Ik heb ook beenlengteverschil. Dit werd vroeger ieder jaar bij de schoolarts opgemeten. Dan moest ik met mijn korte been op een boek staan en bukken en dan zag de arts dat mijn rug recht werd. Ik had in die tijd altijd degelijke schoenen met een verhoging in de zool.quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Blijkt ineens dat het wel eens heel goed zou kunnen dat je al jarenlang rugpijn hebt door een beenlengteverschil.. Steunzolen aangepast en nu maar hopen dat het beter gaat!
Ohja die heb ik ookquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik was vorig jaar bij de sportarts en die constateerde dat ik x-benen heb.
Ik heb nog steeds moeite dat te accepteren.
3000 euro en dan hoefde ik niet meerquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Bril..
6000 euro en dan hoef je niet meer
Nou ja, ben van bril en dik naar dun en brilloos maar het is er ook niet echt beter van geworden
Bijna eten, bijna... nog 25 minuten.
En net thuis.quote:
Jaaaaa en ik moest weer gaan zoeken wat een atheroomcyste isquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bril, bleek, been en voetlengte verschil, buik, te lange schouderband, atheroomcysten op mn kop... Er klopt zo veel niet!
Dat is toch geen rampzalig lijstje?quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje is wel bijpassend overigens:
O: kwark, lijnzaad
L: bakje 400 gr rode bieten
T: scholiertje
D: couscous met merquez en paprika
Behalve ontzettend weinig bedoel je?quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is toch geen rampzalig lijstje?
Ik vind 'm best prima zelfs.
Sigme is opgevoed met zoveel sauna dat ik a) nu niet meer zweet onder de 50oC en b) daarom de eerste menstruatie natuurlijk in een publieke sauna had. We hadden er ook een thuis.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:46 schreef V1z0R het volgende:
<knip>
Geen tips wat dat betreft, HPKW, heb hetzelfde...
Wat doet sigme's lichaam zo anders dan
Voordeel is wel dat ik 's winters zonder probleem in een t-shirtje en korte broek kan rondlopen
So what? Moet XM aan het gemiddelde voldoen omdat het gemiddelde het gemiddelde is? De inhoud is ok. XM moet volgens mij beduidend minder eten dan vele anderen hier.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Behalve ontzettend weinig bedoel je?
O: 250 cal
L: 150 cal
D: 600? Indien veel?
Om niet aan te komen of om haar lichaam van voldoende energie en voedingsstoffen te voorzien?quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:25 schreef sigme het volgende:
[..]
XM moet volgens mij beduidend minder eten dan vele anderen hier.
Een lichaam komt echt alleen maar aan als het een surplus heeft.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:27 schreef Novem het volgende:
[..]
Om niet aan te komen of om haar lichaam van voldoende energie en voedingsstoffen te voorzien?
Ja, alleen eet XM meestal 200ml kwark, een broodje, een koekje en een stuk lasagne. (bij wijze van)quote:
Ik weet dat je aankomt als je meer eet, mijn punt is dat het gewoon zo fijn zou zijn als je dat beperkte aantal kcals dan op zijn minst vol zou proppen met de meest voedzame dingen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik houd je niet tegen hoor om kritiek te hebben. Integendeel. Alleen ik denk gewoon echt dat mijn lijf anders werkt, daargelaten hoe dat komt. Als ik de hoeveelheden eet die velen van jullie eten, kom ik gewoon écht aan en rap ook. Mijn energiebehoefte ligt gewoon lager. Ik heb vooral moeite met de juiste keuzes maken en ben een echte zoetekauw. Valkuilen en zulks. Maar >2000 kcals eten elke dag is niet wenselijk. Meer dan >1800 idem. Iets tussen de 1000-1500 is prima voor me, hoewel ik dan zelfs nog kan groeien.
Wat voor shakes zijn dat dan? En welkomquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:53 schreef vencodark het volgende:
Atkins dieet. Niet de allerbeste weg maar misschien haalt het wel de eerste kilo's weg voor me. Ik ben 1.66 en weeg zo'n 61-62 kilo. Ik heb vooral een aardig buikje dus ik wil een beetje inslinken daar. Ik ben met de jaren wat voller daar geworden door veel snoepen en ongezond eten. Mijn vriend heeft een periode flink aan de Cambridge gezeten en heeft nu ook Atkins in huis. Vandaag was mijn 4e dag. Ik mag de eerste 2 weken eigenlijk alleen maar 3 shakes en tussendoor bouillon en thee hebben (zonder suiker etc.). Ik mag zoveel kauwgom (suikervrij) als ik wil en natuurlijk glazen water.
Maar het is niet leuk! De shakes zijn best te doen maar ik snak naar een lekkere maaltijd of desnoods een lekker boterham, patatje, Subway.![]()
De honger valt mee en shakes zijn zo klaargemaakt. Het lijkt nu toch wel alsof ik al afgevallen ben. Vorige week woog ik nog 62, vanavond was het 57,9.
Wat voor ervaringen hebben jullie? En hoe pak je daarna je eten weer op? Ik wil dus niet veel afvallen maar ongeveer 53 of 55 kilo wegen zal al een verschil in zicht maken voor mij.
Poeder (met alles erin) wat je met water mengt en flink schudt. Heb hier vanille en chocolade.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:00 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Wat voor shakes zijn dat dan? En welkom
Spaarstand? XM eet echt voldoende om niet in een overleefmodus te schieten en bovendien komt ze aan. Dus geen spaarstand want ze krijgt meer binnen dan ze verbrandt. Spaarstand is *iets* efficienter omgaan met calorieen, niet op magische wijze een lichaam voeden met niet-aanwezige brandstof en daar ook nog spek van maken.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:31 schreef Novem het volgende:
Wat is je punt?
Dat XM in de spaarstand zit en aankomt van meer dan 1000 kcals per dag betekent niet dat ze haar lichaam goed doet door maar 1000 kcals te eten.
Ik snap niet eens waarom ik hier op reageer
Vet nummer is dat he? Hij stond een paar maanden geleden al op fok in de nieuwe muziek ontdekkingen, maar 2 weken geleden begon ik em pas echt te waarderen..quote:
*kliktquote:
Oh wauw, nou ja, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Hopelijk gaat 't nu snel beterquote:Op donderdag 5 juli 2012 16:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Pfffftquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Beenverschil --> check!
Scheve benen dus pinguinloopje --> check!
Bril --> check!
Steunzooltjes --> check!
Overgewicht --> check!
quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:31 schreef the85mc het volgende:
Vet nummer is dat he? Hij stond een paar maanden geleden al op fok in de nieuwe muziek ontdekkingen, maar 2 weken geleden begon ik em pas echt te waarderen..
Zit jedaar vol van? En zou je niet liever wat te kauwen hebben? Ik ben niet zo'n fan van shakes als maaltijdvervangerquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Poeder (met alles erin) wat je met water mengt en flink schudt. Heb hier vanille en chocolade.
Dankje.
Je duikt altijd zo fijn op de spaarstand discussie. Heb je ook wat zinnigs toe te voegen over de reaktie dat wat XM eet 9 van de 10 keer qua voedingsstoffen beter kan?!quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Spaarstand? XM eet echt voldoende om niet in een overleefmodus te schieten en bovendien komt ze aan. Dus geen spaarstand want ze krijgt meer binnen dan ze verbrandt. Spaarstand is *iets* efficienter omgaan met calorieen, niet op magische wijze een lichaam voeden met niet-aanwezige brandstof en daar ook nog spek van maken.
Ik ook niet, want je leert je 'oude' voedingspatroon niet af.. en WAAR BLIJFT DIE REGENquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:51 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n fan van shakes als maaltijdvervanger
Nouja objectief gezien is het allemaal waar, behalve dan misschien het pinguinloopjequote:Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
PfffftPinguïnloopje? Mafkees. Alleen met die bril --> check ben ik het overigens eens, de rest is sowieso onzin!
quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:57 schreef Perruche het volgende:
Phaidra wat een superkick badpak!
Ik heb net besloten dat ik ga budgetteren
quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:52 schreef Perruche het volgende:
Ik heb een heel mooi hugo boss pak gekocht. In de aanbieding
. Hoef ik me eindelijk niet meer underdressed te voelen.
Had ook een supermooi jurkje gezien, maar die was 280 euro. Nah. Voor een jurkje vind ik dat te veel
quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:57 schreef Perruche het volgende:
Lekker makkelijk net nadat je een Hugo Boss pak hebt gekocht, zo kan ik ook budgetterenquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:57 schreef Perruche het volgende:
Phaidra wat een superkick badpak!
Nadat mijn salaris is gestort gelijk het meerdendeel overmaken, creditcard tuislaten, roodstaan stopzetten. Te veel kleding is geen eten meer. Sportschool abbo downgraden, nu 50 pleuro maak er 40 van. En dan ga ik proberen limieten te zetten op mijn kleding uitgaven!quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Lekker makkelijk net nadat je een Hugo Boss pak hebt gekocht, zo kan ik ook budgetteren![]()
.
Maar goed natuurlijk, hoe ga je het aanpakken?
quote:
die is leuk zegquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:50 schreef Phaidra het volgende:
DaD, dat dat nooit eerder gezien is joh! Hopelijk ben je nu snel van de rugpijn af.
Woei, besteld:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd of 'ie past... Nu in de aanbieding, dus wilde liever niet wachten. We gaan waarschijnlijk in het najaar nog naar Center Parcs met familie en ben bang dat ik nog geen bikini aan kan (/durf), dus dan maar een awesome badpak.
Ja dat is het ook, ik kan nu eindelijk eens dingen kopen die ik echt mooi vind. E dan vind ik het zo lastig om het niet te doen. Maar nu is het weer genoegquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lol @ perr!
Heb saldo sparen ingesteld, is best handig, werkt misschien ook voor jou
Spaar nu zo'n 400 euro per maand.
Ik werd vandaag "voller" genoemdquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach, een van de weinige voordelen van wat ronder zijn en ontevredenheid met den spiegel: ik winkel amper meer. Dat scheelt wel moet ik zeggen
.
En je hebt groot gelijk, ben eigenlijk gewoon haske jaloers.
Insert zweepjessmileyquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:53 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Je duikt altijd zo fijn op de spaarstand discussie. Heb je ook wat zinnigs toe te voegen over de reaktie dat wat XM eet 9 van de 10 keer qua voedingsstoffen beter kan?!
Dat zou imo al een slok op een borrel schelen.
Fijn zeg!!quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef Skoap het volgende:
zo, ben lekker bij mijn ouders op de boerderij. Wat is het toch altijd fijn om hier weer te zijn
De stukadoors bij ons thuis werken echt enorm netjes, wat is dat super fijn. Echt een slechte ervaring gehad afgelopen jaar met een stukadoor, fijn om te zien dat het ook anders kan!
Met een beetje mazzel is volgende weekend de hele bovenverdieping weer klaar
(Stuken + schilderen...) Dan moeten we nog laminaat leggen en dan is alles zo goed als nieuw
Ze bedoelde vast 'voluptueus' ofzoquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:07 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik werd vandaag "voller" genoemdals in "ja, zo'n jurk staat goed als je wat voller bent"
door een vrouw die jaloers was omdat een jurk mij echt vet goed stond omdat ik tiet heb en zij niet
Goed bezig!quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nadat mijn salaris is gestort gelijk het meerdendeel overmaken, creditcard tuislaten, roodstaan stopzetten. Te veel kleding is geen eten meer. Sportschool abbo downgraden, nu 50 pleuro maak er 40 van. En dan ga ik proberen limieten te zetten op mijn kleding uitgaven!
Dat doe ik ook, maar dan op een klein briefje. Dat schrijf ik elke maand als het salaris binnenkomt en gaat altijd met me mee. Tikje dat ik als bijstandskind heb overgehoudenquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik hou al mijn inkomsten en uitgaven bij in een excelsheet (maar dan de Google docs variant), gebouwd door mijn meneer de econoom. Werkt echt goed!
Wow, wat veel! Ik ben al blij met de 50 die ik per maand automatisch spaarquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lol @ perr!
Heb saldo sparen ingesteld, is best handig, werkt misschien ook voor jou
Spaar nu zo'n 400 euro per maand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |