Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op vrijdag 6 juli 2012 23:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende: Ik vind het eigenlijk wel grappig een paar weken geleden waren ze in een melige bui de grootste slowchatters met zijn twee en dat moest allemaal maar kunnen op zijn tijd.
Dat was dan tenminste nog enigszins hardloopgerelateerd. Als ik over m'n werk wil praten ga ik wel naar WGR.
Anyway, de schuinonderbuurman heef Lady Gaga weer afgezet, dus ik ga lekker m'n mandje in.
Dames en heren van de Ekiden, en ook YUR en GotC, heel veel succes en plezier morgen!!
Lopers met een rustdag morgen: geniet ervan! Lopers met een training morgen: succes en geniet ervan! YUR, GotC en evt andere lopers met een evenement morgen: succes en veel plezier!!
oke, laten we proberen om het slow chat 'probleem' vlot te trekken.... is het wat als er afgesproken wordt dat we voornamelijk de zaterdag/zondagvond gebruiken voor off topic SC? dan moet dit natuurlijk wel een beetje serieus ge-mod worden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op vrijdag 6 juli 2012 23:26 schreef rechtsedirecte het volgende: oke, laten we proberen om het slow chat 'probleem' vlot te trekken.... is het wat als er afgesproken wordt dat we voornamelijk de zaterdag/zondagvond gebruiken voor off topic SC? dan moet dit natuurlijk wel een beetje serieus ge-mod worden
ik heb altijd veel plezier beleeft aan dit topic en nog steeds dus het zou zonde zijn als sommige mensen weg blijven omdat ze zich hier niet meer thuis voelen dus kom op mensen...suggesties??!!
@TWC, je vergeet eventjes dat dat 1 zaterdagavond was . Dat moet ook absoluut gewoon kunnen imo. Maar zoals al paar keer gezegd.. er zit verschil tussen he? Ik was zelf gewoon de afgelopen weken elke avond na werk 4 topics aan het bijlezen
Op vrijdag 6 juli 2012 23:26 schreef rechtsedirecte het volgende: oke, laten we proberen om het slow chat 'probleem' vlot te trekken.... is het wat als er afgesproken wordt dat we voornamelijk de zaterdag/zondagvond gebruiken voor off topic SC? dan moet dit natuurlijk wel een beetje serieus ge-mod worden
quote:
Op vrijdag 6 juli 2012 23:29 schreef rechtsedirecte het volgende: ik heb altijd veel plezier beleeft aan dit topic en nog steeds dus het zou zonde zijn als sommige mensen weg blijven omdat ze zich hier niet meer thuis voelen dus kom op mensen...suggesties??!!
Nou wat je zelf al zei. Dan moet ik wel op zoek naar een ander SC topic om mijn gerel in kwijt te kunnen. Houd ik het hier voortaan wat serieuzer.
zal ik nu echt posten wat ik wil posten of toch maar niet......
Alle mensen die morgen aan de bak moeten: Heel veel succes en nog meer plezier gewenst!!
Kan het helaas niet live volgen, dus dat wordt flink teruglezen morgenavond maar ik hoop dat jullie het naar je zin hebben (en voor de Ekiden: elkaar ook in het echie mogen )!
Nou wat je zelf al zei. Dan moet ik wel op zoek naar een ander SC topic om mijn gerel in kwijt te kunnen. Houd ik het hier voortaan wat serieuzer.
kijk Sexy, als mensen je beter kennen dan weten ze je posts op waarde te schatten maar...de sc van vanmorgen over die grafische baan en Swets zijn zoektocht naar een baan hoe ik ook met hun meeleef hoort in dit topic niet tig posts door te gaan imo
Zo, route voor a.s. zondag uitgestippeld. Klein stukje warmlopen en dan langs de provinciale weg de hele stad door. Precies 10 km. Hopelijk doen al die starende blikken me goed en houd ik het gewoon goed vol.
oke, laat ik dan maar de kogel door de kerk jagen.... alleen zaterdag/zondagavond SC.. oke!!??
Op vrijdag 6 juli 2012 23:33 schreef Nero22 het volgende: Zo, route voor a.s. zondag uitgestippeld. Klein stukje warmlopen en dan langs de provinciale weg de hele stad door. Precies 10 km. Hopelijk doen al die starende blikken me goed en houd ik het gewoon goed vol.
Ik negeer expres al dat offtopic gepost
Gaat je gewoon lukken hoor Hoop voor je dat het iets minder benauwd is..schijnt aardig wat mensen die voor het eerst de 10 willen aantikken te nekken Ik duim voor je
Op vrijdag 6 juli 2012 23:34 schreef rechtsedirecte het volgende: oke, laat ik dan maar de kogel door de kerk jagen.... alleen zaterdag/zondagavond SC.. oke!!??
deze onzinpost draagt weinig bij aan mijn poging om de status qua te doorbreken
Gaat je gewoon lukken hoor Hoop voor je dat het iets minder benauwd is..schijnt aardig wat mensen die voor het eerst de 10 willen aantikken te nekken Ik duim voor je
En idd, gaat lekker nu
Hm... Misschien even een domme vraag: wordt het minder of meer benauwd tijdens/na regen, gezien de weersvoorspelling voor zondag? Ik weet wel dat het zuurstofgehalte omhoog gaat, maar de vochtigheid gaat natuurlijk ook...
Op vrijdag 6 juli 2012 23:29 schreef GotC het volgende: @TWC, je vergeet eventjes dat dat 1 zaterdagavond was . Dat moet ook absoluut gewoon kunnen imo. Maar zoals al paar keer gezegd.. er zit verschil tussen he? Ik was zelf gewoon de afgelopen weken elke avond na werk 4 topics aan het bijlezen
Kijk prima, voor jullie was het die avond de slowchatavond. Voor een ander weer op een andere dag. En voor weer een ander weer op een andere dag. En zo kan je wel een tijdje vullen.
Persoonlijk gezien gaat het hier inderdaad erg hard en is het bijna onmogelijk om alles te lezen en bij te houden. En ook dat er een aantal serieuze echt hardloopgerelateerde dingen snel overheen wordt gelezen en gepost. Erg jammer.
Op vrijdag 6 juli 2012 23:34 schreef rechtsedirecte het volgende: oke, laat ik dan maar de kogel door de kerk jagen.... alleen zaterdag/zondagavond SC.. oke!!??
Dat van die grafische baan ging misschien wel wat te ver ja
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Vanavond maar eens vroeg mijn bed in duiken. Morgenochtend vroeg even een rondje lopen, en daarna even ontbijten Heb er nu al zin in, en hoop dat het droog blijft
oke nog maar eentje dan... begrijp me goed, natuurlijk gaan we allemaal wel eens off topic dus deze poll is bedoeld als een 'rule of thumb' Poll: alleen in het weekend off topic SC • ja • nee Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier
ja maar ik heb me er verder niet in verdiept.... probeer me nu meer te houden aan Lozadz methode (komt volgens mij overeen met Honselaar)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Hm... Misschien even een domme vraag: wordt het minder of meer benauwd tijdens/na regen, gezien de weersvoorspelling voor zondag? Ik weet wel dat het zuurstofgehalte omhoog gaat, maar de vochtigheid gaat natuurlijk ook...
Volgens mij minder benauwd, plus zit er wat meer zuurstof in de lucht na de regen.. Maargoed, ik ga nu ook twijfelen
Hoe dan ook: Ik vind het lekkerder om na/tijdens regen te lopen.
Volgens mij minder benauwd, plus zit er wat meer zuurstof in de lucht na de regen.. Maargoed, ik ga nu ook twijfelen
Hoe dan ook: Ik vind het lekkerder om na/tijdens regen te lopen.
Ik ga lekker door de regen knallen. Like a boss! Nou ja, dat zeg ik nu. Zul je zien dat ik zondag loop te piepen dat ik geen zin heb om nat te worden of zo.
over hoge luchtvochtigheid gesproken... las afgelopen dagen een tip waar niet iedereeen direkt over na denkt:
als je ga hardlopen bij warm weer, zorg dat je geen anti-transpirant deodorant gebruik
Op vrijdag 6 juli 2012 23:54 schreef rechtsedirecte het volgende: over hoge luchtvochtigheid gesproken... las afgelopen dagen een tip waar niet iedereeen direkt over na denkt:
als je ga hardlopen bij warm weer, zorg dat je geen anti-transpirant deodorant gebruik
Ik neem aan omdat je dan niet je zweet kwijt kan en dan dus oververhit als het ware?
Ik ga lekker door de regen knallen. Like a boss! Nou ja, dat zeg ik nu. Zul je zien dat ik zondag loop te piepen dat ik geen zin heb om nat te worden of zo.
nope, van zombie missie wisselen... en dat was net na een plaspauze
Neusademen ftw btw Dat ging perfect vandaag, zelfs bij 10 km/h
Op vrijdag 6 juli 2012 23:54 schreef rechtsedirecte het volgende: over hoge luchtvochtigheid gesproken... las afgelopen dagen een tip waar niet iedereeen direkt over na denkt:
Lijkt me sterk dat je van alleen je oksels al overhit raakt
vanmiddag een clubrun.... lekker een 'rustig' rondje lopen en morgen een LDL van een kilometer of 15 op het strand met de hond.
Op vrijdag 6 juli 2012 23:56 schreef rechtsedirecte het volgende: vanmiddag een clubrun.... lekker een 'rustig' rondje lopen en morgen een LDL van een kilometer of 15 op het strand met de hond.
loopt dat lekker zo op het zand? en je hond loopt niet in de weg?
nope, van zombie missie wisselen... en dat was net na een plaspauze
Neusademen ftw btw Dat ging perfect vandaag, zelfs bij 10 km/h
Pfft, neusademen. Ik probeer het ook wel eens een stukje, maar zoals "iedereen" al zegt: ik heb het idee dat ik dan lucht tekort kom. Ik wil het wel heel graag leren voor deze winter!
Op vrijdag 6 juli 2012 23:41 schreef rechtsedirecte het volgende: oke nog maar eentje dan... begrijp me goed, natuurlijk gaan we allemaal wel eens off topic dus deze poll is bedoeld als een 'rule of thumb' Poll: alleen in het weekend off topic SC • ja • nee Tussenstand: [ afbeelding ] Ook een poll maken? Klik hier
Er zijn werkelijk waar tientallen slowchat reeksen op FOK!. Je kan overal wel je digitale ei kwijt over je baan, je relatie of je wat-dan-ook. Ik kom hier ook niet over mijn scriptie zeiken, dat doe ik wel ergens anders.
Het mag van mij best 'los'. Ik mag graag grappen over die kerel die beweert zo hard te lopen. En die run met het FOK! team, roddel er lekker op los. Lekker doen.
Maar als ik in deel #185 klaag, "wat is het weer benauwd vanmorgen, bij jullie ook?", en in deel #191 ben ik daadwerkelijk terug van mijn rondje, dan is het einde wel zoek.
Ik neem aan omdat je dan niet je zweet kwijt kan en dan dus oververhit als het ware?
inderdaad, je zult niet meteen oververhit raken maar je zweet voor een reden, om af te koelen dus dat moet je bij warm weer natuurlijk niet bewust tegen gaan werken
Er zijn werkelijk waar tientallen slowchat reeksen op FOK!. Je kan overal wel je digitale ei kwijt over je baan, je relatie of je wat-dan-ook. Ik kom hier ook niet over mijn scriptie zeiken, dat doe ik wel ergens anders.
Het mag van mij best 'los'. Ik mag graag grappen over die kerel die beweert zo hard te lopen. En die run met het FOK! team, roddel er lekker op los. Lekker doen.
Maar als ik in deel #185 klaag, "wat is het weer benauwd vanmorgen, bij jullie ook?", en in deel #191 ben ik daadwerkelijk terug van mijn rondje, dan is het einde wel zoek.
oke, dan verwacht ik van jou ook bijdragende en onderbouwde posts
de hond is een kruising tussen een Labrador en een Weimaraner dus die houdt het wel een tijdje vol hoor, en het gaat morgen niet snel
oke, dan verwacht ik van jou ook bijdragende en onderbouwde posts
Geen punt . Dan hou ik wel mijn klep, tot ik ècht wat te melden heb . Om dat maar meteen te doen: morgen ga ik weer lopen (morgenavond), en dan hoop ik er weer .20 km/h bij op te tellen. Zo ga ik voor de "10% per week (maar dan anders, want ik loop geen 2 km/h ).
Het was de bedoeling om 17.8km te lopen, maar uiteindelijk is het maar 16.8 geworden.... in 1.52.xx en ik moest 17.8 lopen in 6.50, dus... als ik die km erbij had, had ik 1:59 gelopen. Wat betekend dat ik m'n doel van 6:50 @17.8km gehaald heb (wel met wat smokkelen aangezien ik liep met iemand anders en we een tijdje 7.xx hebben gelopen), maarrrrrrr ik ben blij!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Op zaterdag 7 juli 2012 00:02 schreef slacker_nl het volgende: Het was de bedoeling om 17.8km te lopen, maar uiteindelijk is het maar 16.8 geworden.... in 1.52.xx en ik moest 17.8 lopen in 6.50, dus... als ik die km erbij had, had ik 1:59 gelopen. Wat betekend dat ik m'n doel van 6:50 @17.8km gehaald heb (wel met wat smokkelen aangezien ik liep met iemand anders en we een tijdje 7.xx hebben gelopen), maarrrrrrr ik ben blij!
ik snap er geen kut van, maar ben blij voor je
loopt dat lekker zo op het zand? en je hond loopt niet in de weg?
het zand ik hard net als het tij zich terug trekt, en het strand is zo'n 200meter breed dus altijd wel een hard stuk te vinden en de hond loopt gewoon los, en ze is getrained voor de jacht dus zij probeert altijd een meter of 20 voor te blijven...gaat prima
- Train je je hond daar op? - Lijn/ zonder lijn? - Raakt zo'n hond dan niet snel overhit als je te hard gaat? (of is dat alleen met bepaalde soorten zo dat ze snel overhit raken)
Pfft, neusademen. Ik probeer het ook wel eens een stukje, maar zoals "iedereen" al zegt: ik heb het idee dat ik dan lucht tekort kom. Ik wil het wel heel graag leren voor deze winter!
Dat heb ik ook! Op de fiets probeer ik het nu ook Maar na 4/5 keer inademen moet ik gewoon door m'n mond ademen. Dat verstikkende gevoel komt dan op.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
als ik te veel lees begin ik alleen maar aan mijzelf te twijfelen of ik wel goed loop.. de een zegt dit, de ander dat,, Ik ben toch meer een lange afstandloper en wat dat betreft voelt het op dit moment goed om op HS mijn lange duurlopen te lopen
Zit zeker wat in. Daarom lees ik juist zoveel mogelijk verschillende dingen en destilleer daar mijn eigen training uit.
Mijn lange duurlopen doe ik ook voornamelijk op HS datloopt het prettigst. De andere teainingen ben ik nog een beetje zoekenden
Nog even over het neusademen. Van de week geprobeerd ik op zich redelijk. Merkt wel dat ik onbewust toch overschakelde op mondademen. Daar gaan we maar eens aan werken.
en daarom moet het beginners ook uit de naam, ik begrijp hem wel
- Train je je hond daar op? - Lijn/ zonder lijn? - Raakt zo'n hond dan niet snel overhit als je te hard gaat? (of is dat alleen met bepaalde soorten zo dat ze snel overhit raken)
de hond loopt altijd mee zonder lijn.... ze is getrained als jachthond voor de eenden en hertenjacht dus luistert beter dan mijn vrouw...
ik denk dat de hond het langer volhoudt dan ik, als we gewoon een rondje lopen komen we altijd wel een beekje of een plas tegen waaruit ze kan drinken, maar als je met een hond loop moeet je echt gaan om een rondje te chillen want je loopt toch anders dan tijdens een intesieve fartlek training.. je hebt toch 1 oog op de hond
6.50min/km is 17.8 km in 2 uur, ik heb nu 1.52 uur gelopen en dus een km erbij in 6:50 is ongeveer 1:59 en dus een minuutje sneller op 17.8 km. Dat vond ik wel mooi gelopen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Zit zeker wat in. Daarom lees ik juist zoveel mogelijk verschillende dingen en destilleer daar mijn eigen training uit.
dat wil ik pas gaan doen na mijn marathon, zoals ik nu loop gaat het voor mij goed en natuurlijk kan er nog wel wat gesleuteld worden aan techniek etc. maar dat wil ik niet zo kort voor de marathon doen... ik denk denk dat dat weinig verandert aan het eindresultaat
6.50min/km is 17.8 km in 2 uur, ik heb nu 1.52 uur gelopen en dus een km erbij in 6:50 is ongeveer 1:59 en dus een minuutje sneller op 17.8 km. Dat vond ik wel mooi gelopen.
ahhh, duidelijk
aangezien iedereen tegenwoordig een actiefoto heeft op endomondo...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de hond loopt altijd mee zonder lijn.... ze is getrained als jachthond voor de eenden en hertenjacht dus luistert beter dan mijn vrouw...
ik denk dat de hond het langer volhoudt dan ik, als we gewoon een rondje lopen komen we altijd wel een beekje of een plas tegen waaruit ze kan drinken, maar als je met een hond loop moeet je echt gaan om een rondje te chillen want je loopt toch anders dan tijdens een intesieve fartlek training.. je hebt toch 1 oog op de hond
Lijkt me geweldig. Jachthonden heb ik sowieso een voorkeur voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je loopmaatje van vanavond beetje op een gelijk nivo qua snelheid etc? want op zo'n afstand is het wel lekker als je gelijkwaardig loop
Op zaterdag 7 juli 2012 00:18 schreef rechtsedirecte het volgende: je loopmaatje van vanavond beetje op een gelijk nivo qua snelheid etc? want op zo'n afstand is het wel lekker als je gelijkwaardig loop
Ze is wat langzamer dan mij, met kater loop ik de 10km 5 minuten sneller. Maar voor deze afstand was het perfect, dat ik iets boven de 7:00 heb gelopen is niet zo'n ramp. Ik heb er 17 km opzitten, zij 13. We hebben gewoon lekker lopen ouwehoeren, gelopen en ik heb een nieuwe route in Almere leren kennen. Wat dat betreft vind ik een mindere god helemaal niet erg, ik pas me wel aan. Zolang het maar leuk is voor alle partijen.
Zondag ga ik 10km lopen op een hoger tempo met twee andere waar het niveau gelijkwaardig is. Zolang ik m'n trainingsdoelen haal (of benader) ben ik tevreden.
trouwens: 3 uilen gezien op de hei... dat vond ik echt super tof pas mn 2de keer ooit dat ik ze gespot heb
Op zaterdag 7 juli 2012 00:33 schreef Jumparound het volgende: trouwens: 3 uilen gezien op de hei... dat vond ik echt super tof pas mn 2de keer ooit dat ik ze gespot heb
Als je heel vroeg gaat heb je kans om wat reeen te zien grazen of heel misschien een vos te betrappen.
Als je heel vroeg gaat heb je kans om wat reeen te zien grazen of heel misschien een vos te betrappen.
die reeen op de hei zijn niet bang hoor, liep er bijna over 1 heen... Maar dit soort dingen maken hardlopen zo cool, lekker buiten in de natuur
die reeen op de hei zijn niet bang hoor, liep er bijna over 1 heen... Maar dit soort dingen maken hardlopen zo cool, lekker buiten in de natuur
Ik vond het vanavond ook heerlijk, geen wild gezien maar wel heel veel vogeltjes horen fluiten en ook de temperatuur was in 't bos goed te doen. Ik weet eerlijk niet of ik zou lopen als ik midden in de stad woonde...
Had helaas wel wat last van de jeukende huid waar ik helemaal aan 't begin ook last van had, waarschijnlijk toch een beetje uitgedroogd met de loopneus van begin deze week + warmte. Ik ga de komende dagen nog meer water drinken!
Oh ja, veel succes iedereen morgen met het lopen! Ik zit op m'n werk, dus komen aanmoedigen kan niet. Ik denk wel een paar keer aan jullie en stuur goede vibes
Ik vond het vanavond ook heerlijk, geen wild gezien maar wel heel veel vogeltjes horen fluiten en ook de temperatuur was in 't bos goed te doen. Ik weet eerlijk niet of ik zou lopen als ik midden in de stad woonde...
inderdaad.. vanavond door het vondelpark zou wel lekker druk en benauwd geweest zijn idd En dan nogn iet te spreken over alle toeristen die in de weg lopen
oke, 1 testje en dan ga ik slapen
inderdaad Slacker, en nog maar net over de helft van het jaar!
Op zaterdag 7 juli 2012 06:45 schreef Guppyfriend het volgende: Goedemorgen!! Het is lekker weer, perfect voor de Ekiden en Kadeloop heel veel succes allemaal!!
Ik ga straks voor een rustige 10km, kijken of het in de ochtend beter gaat als de laatste twee keren in de avondwarmte
Eerst maar eens wakker worden onder de douche en m'n verstopte neus vrijmaken.
Over 5 uur loop ik al!
zet hem op meiden!!
Op zaterdag 7 juli 2012 06:45 schreef Guppyfriend het volgende: Goedemorgen!! Het is lekker weer, perfect voor de Ekiden en Kadeloop heel veel succes allemaal!!
Ik ga straks voor een rustige 10km, kijken of het in de ochtend beter gaat als de laatste twee keren in de avondwarmte
Op zaterdag 7 juli 2012 08:21 schreef mosselmossel het volgende: *gaapt en uitrekt* Mogge! De zon schijnt al in Rotterdam. Prima weertje voor de Ekiden.
Yur en GotC, ook succes!
Mogguh! Het weer is idd fantastisch!!
Oh, en ik ben blij dat ik niet vanuit Utrecht reis. Beschadigde bovenleiding dus storing en vertraging
Op zaterdag 7 juli 2012 08:31 schreef Don_Vanelli het volgende: Moggel! veiligheidsspelden hebben ze natuurlijk wel. Alleen bij evenementen waar je je startnummer opgestuurd krijgt moet je er soms zelf voor zorgen.
Op zaterdag 7 juli 2012 08:48 schreef Wiehoe het volgende: Fok! vertegenwoordigers bij de Ekiden: Succes!! Zorg er in elk geval voor dat jullie eerder finishen dan het team van Mel en Patries.
Hoeft niet, want Mel en Patries lopen vandaag vast met mij mee (viva loopclinic )
Op zaterdag 7 juli 2012 08:48 schreef Wiehoe het volgende: Fok! vertegenwoordigers bij de Ekiden: Succes!! Zorg er in elk geval voor dat jullie eerder finishen dan het team van Mel en Patries.
Als assistent-coach zorg ik daar wel voor
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
sidenote ... wij hebben ons verslapen, dus komen met de auto
Ik rijd nu station Haarlem in. Intercity had wat vertraging, dus ben blij dat ik vroeger vertrokken ben. Als het nu verder goed gaat met de NS ben ik al om 10 uur op Rotterdam cs, maar als ik m'n aansluiting mis op Hollands spoor ben ik iig nog om half 11 in Rotterdam.
En nu een beetje siked worden met Linkin Park in m'n oren
Verdomme MD! 1km in 3 minuten, dat is toch geen tempo man Mel haalt dat zelfs en die rent met een kinderwagen aan de ene kant en een kind op haar schouder!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Op zaterdag 7 juli 2012 09:02 schreef Maraca het volgende: Verdomme MD! 1km in 3 minuten, dat is toch geen tempo man Mel haalt dat zelfs en die rent met een kinderwagen aan de ene kant en een kind op haar schouder!
Op zaterdag 7 juli 2012 08:59 schreef AldoTheApache het volgende: Ik heb net even gelopen Ging heerlijk, lekker zonnetje, goede temperatuur. Wel zo rond de 2km even stijve kuiten.
kunnen jullie mij hiermee iets van tips ofzo geven? Zou ik heel blij mee zijn
ik denk dat je te snel te hard wilt... Dus probeer je kracht meer te doseren. Ook kan het helpen om een starters schema te volgen, hoef je niet direct vanaf week 1 te beginnen, maar halverwege het 5km schema kan denk geen kwaad (Renate, Evy of 1 van runinfo)
Op zaterdag 7 juli 2012 08:59 schreef AldoTheApache het volgende: Ik heb net even gelopen Ging heerlijk, lekker zonnetje, goede temperatuur. Wel zo rond de 2km even stijve kuiten.
rustig lopen.... Het tempo wat jij loopt is bijna het zelfde tempo wat wij vanmiddag liepen bij onze club run. En daar lopen veel mensen met jaren ervaring.
Maar ja, Datisstom v.2.0... je hebt nog steeds geen beginnersschema gedownload he?
Qua afstand is het wel goed. Meer hoeft eerst ook niet. Probeer eerst maar eens niet sneller dan 6min/km te lopen. En de wat bekendere tip: Pak een beginnerschema!!!
wat gebeurt er trouwens als ik zo hard blijf lopen eigenlijk?
dan zien we je over een paar weken niet meer het is al meerdere keren vertelt, je spieren en pezen zijn nog niet gewend aan het rennen
Ik heb nu dat schema van Evy voor me, maar kan niet echt zien vanaf welke week ik zit zeg maar.
Iemand ideeen?
Succes Maraca
oke.... laat ik het je dan vertellen.....je zit in les 1... take it or leave it!!
hmm voor beiden is wat te zeggen, ik denk dat ik in week 3/4 (die zijn hetzelfde) ga beginnen. Mocht dit die week extreem goed gaan, ga ik naar week 5, en als ik aan mijn lichaam voel dat ik het langzamer aan moet doen doe ik hem die week gewoon nog een keer
Of bij les 1 idd. Hoewel ik me kan voorstellen dat dat demotiverend werkt als je al 30 min aan een stuk kunt lopen. Dan kan je m.i. best de stukjes van 1 en 2 min hardlopen overslaan... Ik vind zeker dat Aldo het rustiger aan moet doen, maar beginnen met 1 en 2 min?
Je pace is erg rommelig en loopt snel op. Zoals de anderen al hebben gezegd je loopt veel te hard. Het is helemaal niet de bedoeling om elke training zo hard mogelijk te gaan daar sloop je zelf mee. Daar heb je wedtrijden voor.
Ook zou ik voortaan niet meer dwars door huizen en over daken gaan lopen. En mijn route zou ik eerder in het bos verderop gaan lopen dan in de stad.