Huzzo what?quote:
Tja, dat komt wel vaker voor bij (semi-)spanjaarden:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
De titel van dit topic, er staat "geitenkaas" in plaats van "gatenkaas"
je snapt de briljante grap niet!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
De titel van dit topic, er staat "geitenkaas" in plaats van "gatenkaas"
Naast een vastgoedbubbel hebben ze daar ook een snelwegbubbel, vliegveldbubbel en museabubbelquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:23 schreef TonyVermicelli het volgende:
Economen schatten dat ¤ 90 mrd is gestoken in de ruim 15.000 km Spaanse snelweg — het grootste netwerk van Europa.
En NIEMAND die zegt van ho es even, waar zijn we mee bezig!
Haven't we met before?quote:
Ik vraag mij of het nieuwsbericht om de autopista (tolweg) of om de autovia (autoweg zonder gelijksvloerse kruisingen/gratis snelweg met heel wat minder faciliteiten langs de weg en dat heel wat langer duurt om op je bestemming te komen). Want ik kan mij niet voorstellen dat de autopista's belabberd zijn, daar waar je tol voor moet betalen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Eigenlijk zouden alle Europeanen dus gratis moeten kunnen rijden op de zogenaamde tolwegen in Spanje, die hebben allang dik voor die wegen betaald.
P'cies, net als de souvlaki's in Griekse restaurants!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Eigenlijk zouden alle Europeanen dus gratis moeten kunnen rijden op de zogenaamde tolwegen in Spanje, die hebben allang dik voor die wegen betaald.
Oh Jezus, het is weer zo'n domme verspreking van Cruyffquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:28 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Tja, dat komt wel vaker voor bij (semi-)spanjaarden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gatenkaas
Oppervlakte Spanje - 505.992 km²quote:Economen schatten dat ¤ 90 mrd is gestoken in de ruim 15.000 km Spaanse snelweg — het grootste netwerk van Europa. ‘Het is te veel’, zegt De la Peña. ‘Over het onderhoud en de financiering daarvan is niet goed nagedacht.’ Ter vergelijking: Nederland heeft 2630 km snelweg.
En lekker gratis eten in Griekenland natuurlijkquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Eigenlijk zouden alle Europeanen dus gratis moeten kunnen rijden op de zogenaamde tolwegen in Spanje, die hebben allang dik voor die wegen betaald.
Aantal km weg per km2 landoppervlak lijkt me ook niet de juiste maat. Het aantal km per inwoner, of het aantal km per auto zet meer zoden aan de dijk.quote:
Ok maar omdat je mensen nodig hebt in de auto's die erop rijden kun je beter de vergelijking maken met het aantal inwoners:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Oppervlakte Spanje - 505.992 km²
Snelwegen Spanje - 15.000km
Oppervlakte Nederland - 41.528 km²
Snelwegen Nederland - 2.630km
Spanje: 15.000km / 505.992km² = 0,030km snelweg per km²
Nederland: 2.630 / 41.528km² = 0,064km snelweg per km²
Wat the fuck is dat voor debiel vergelijk? Nederland heeft in verhouding meer snelweg liggen.
Per hoofd van de bevolking is in ieder geval veel logischer ivm per oppervlakte. Of dacht jij dat auto's ook bestuurd konden worden door zandkorrels, grassprieten, rotsen of boomtakken?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:50 schreef Tijn het volgende:
Puur op basis van oppervlakte of inwoners slaat allebei nergens op. Je hebt mensen én plek nodig om kilometers snelweg te verantwoorden.
Qua oppervlakte hebben wij 2x zoveel snelweg als zij, op basis van inwoners hebben zij 2x zoveel snelweg als wij.
Conclusie: ze hebben relatief evenveel snelweg als wij.
Het is net zo logisch dat een groot land meer kilometers asfalt heeft dan een klein land met hetzelfde aantal inwoners. Waar wou je al die kilometers anders naartoe leggen, in een rondje?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Per hoofd van de bevolking is in ieder geval veel logischer ivm per oppervlakte. Of dacht jij dat auto's ook bestuurd konden worden door zandkorrels, rotsen of boomtakken?
Nee, dat is niet logisch. Of dat grote land moet gemiddeld meer auto's per hoofd van de bevolking bezitten, dan weer wel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is net zo logisch dat een groot land meer kilometers asfalt heeft dan een klein land met hetzelfde aantal inwoners. Waar wou je al die kilometers anders naartoe leggen, in een rondje?
Dat is natuurlijk onzin. Als je elke Spanjaard de mogelijkheid wil bieden om over een snelweg te kunnen rijden zul je soms hele afstanden moeten overbruggen waar niemand woont. Daar waar je in NL met 3km snelweg Rotterdam, Den Haag en Amsterdam kan verbinden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Per hoofd van de bevolking is in ieder geval veel logischer ivm per oppervlakte. Of dacht jij dat auto's ook bestuurd konden worden door zandkorrels, rotsen of boomtakken?
Spaans voetbal is erg belangrijk voor henquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:09 schreef Nielsch het volgende:
90 miljard![]()
En de Spaanse voetbalclubs met behulp van de regering maar lekker de belasting ontduiken voor vele miljarden![]()
Het was ook wat provocatief. Als een land groter is, maar hetzelfde aantal inwoners en hetzelfde aantal auto's per hoofd heeft, heb je wat meer asfalt nodig om van A naar B te komen. In theorie, want dan zou je ook met minder banen kunnen volstaan omdat de wegen relatief leger zijn.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:11 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Als je elke Spanjaard de mogelijkheid wil bieden om over een snelweg te kunnen rijden zul je soms hele afstanden moeten overbruggen waar niemand woont. Daar waar je in NL met 3km snelweg Rotterdam, Den Haag en Amsterdam kan verbinden.
Beide factoren zijn van belang.
Het aantal banen wordt niet meegenomen, het gaat met deze cijfers puur om de lengte.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het was ook wat provocatief. Als een land groter is, maar hetzelfde aantal inwoners en hetzelfde aantal auto's per hoofd heeft, heb je wat meer asfalt nodig om van A naar B te komen. In theorie, want dan zou je ook met minder banen kunnen volstaan omdat de wegen relatief leger zijn.
nee jo gratis geld van brussel, brussel heeft toch genoeg geld.........quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:23 schreef TonyVermicelli het volgende:
Economen schatten dat ¤ 90 mrd is gestoken in de ruim 15.000 km Spaanse snelweg — het grootste netwerk van Europa.
En NIEMAND die zegt van ho es even, waar zijn we mee bezig!
Krek! Eigenlijk betalen we 3 keer ontwikkelingshulp:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:14 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Maar dis is slechts een habbekrats vergeleken met het geld dat aan allochtonen wordt uitgedeeld een non issue dus.
Precies! En ze hebben gewoon een uitkering! Die volgens hun door ons, de oppassende burger, dan maar even opgehoest dient te worden. En, jongens en meisjes, onze regering is het blijkbaar met de werkloze eens, en juicht het van harte toe dat wij de werkloze bij het minste of geringste gepiep het geld met koffers tegelijk toewerpen. Bovendien laten de hoge heren in Den Haag ook nog eens, uit allerlei verre vieze landen, gekleurde en raarpratende werklozen ons land binnenkomen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:14 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Maar dis is slechts een habbekrats vergeleken met het geld dat aan allochtonen wordt uitgedeeld een non issue dus.
Maar gelukkig zijn er ook mensen als Wimpie Bosboom, die zeggen waar het op staatquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies! En ze hebben gewoon een uitkering! Die volgens hun door ons, de oppassende burger, dan maar even opgehoest dient te worden. En, jongens en meisjes, onze regering is het blijkbaar met de werkloze eens, en juicht het van harte toe dat wij de werkloze bij het minste of geringste gepiep het geld met koffers tegelijk toewerpen. Bovendien laten de hoge heren in Den Haag ook nog eens, uit allerlei verre vieze landen, gekleurde en raarpratende werklozen ons land binnenkomen.
Deze werklozen gaan bij aankomst gewoon liggen op bed liggen wachten, totdat wij ze als makke lammetjes ons geld komen brengen. Deze werklozen noemen wij de buitenlanders. Oftewel drugsgebruikers.
Temeer daar de Belgische gaten in de snelwegen nog met gestold frituurvet worden gedempt, maar met olijfolie gaat dat minder goed daar in Spanjequote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:20 schreef Ulx het volgende:
Maar goed. De Spaanse wegen glijden af naar het Belgische niveau. Da's inderdaad zorgwekkend.
Vergeet ook niet de:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Krek! Eigenlijk betalen we 3 keer ontwikkelingshulp:
1) de klassieke vorm aan de hongerende negertjes in Afrika
2) hulp aan de luie op hun reet in de zon zittende Zuid-Europeanen
3) uitkeringen en subsidieslurpende projecten voor de allochtone jeugd in Nederland
om nog maar te zwijgen van dequote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de:
4) door de staat gesponsorde vastgoedbubbel
5) gratis schoolboeken
6) thuiszorg voor ouderen
7) bis.
Als jij van de gemeente 10K krijgt om een 'kunstwerk' in je tuin te realiseren, doe je het dan niet? Ook al komt er niemand kijken en boeit het jou ook niet? Natuurlijk wel, dan zie je nog iets terug van je belastinggeld. En al helemaal als de rest van de straat (desnoods met geweld) ook gedwongen wordt hieraan mee te betalen. En zo jatten we allemaal van elkaar, onder leiding van Brussel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:13 schreef HansvanOchten het volgende:
Ach er was laatst ook een keer een item hierover op de radio.
Een of ander nietszeggend dorpje wat een compleet vliegveld heeft aangelegd om "toeristen/mensen met een vakantiehuis" te faciliteren.
Vorig jaar opgeleverd en vervolgens nooit 1 vliegtuig op geland. Alleen een eenzame bewaker die er af toe komt ter controle
Het is zelfs goedkoper om die forenzen helemaal niet te vervoeren, hun salaris gewoon te storten en ze thuis te laten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:51 schreef HD9 het volgende:
Zo zijn ook de peperdure Griekse Spoorwegen gemaakt, als men die paar forenzen met de taxi brengt en het spoor stil zet, is men goedkoper uit
En dan hebben we het niet over de miljarden aan bouw en constructiekosten
En echt schoon is het daar vaak ook nietquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is zelfs goedkoper om die forenzen helemaal niet te vervoeren, hun salaris gewoon te storten en ze thuis te laten.
Heb ook een docu daar over gezien. Dan zijn er bijvoorbeeld op een station waarvan 2 mensen per uur vertrekken, zeker 15 personeelsleden aanwezig. Kaartjesverkopers, schoonmakers , een opzichter, et cetera. In Nederland staat er op een vrij druk station vaak enkel een kaartjesautomaat. Helaas geen warme wachtplaats meer of verse koffie. Wij moeten hyperefficient zijn om de Grieken te kunnen blijven ondersteunen. Maar ik denk toch dat je beter in Griekenland op een perron kunt staan dan op een koud winterperron in NL.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:13 schreef HansvanOchten het volgende:
Ach er was laatst ook een keer een item hierover op de radio.
Een of ander nietszeggend dorpje wat een compleet vliegveld heeft aangelegd om "toeristen/mensen met een vakantiehuis" te faciliteren.
Vorig jaar opgeleverd en vervolgens nooit 1 vliegtuig op geland. Alleen een eenzame bewaker die er af toe komt ter controle
Binnenkort gaat het vliegveld hier ook open met dank aan EU-geld. En alle monumenten worden prachtig opgeknapt met dank aan EU-geld. Net als de wegen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:13 schreef HansvanOchten het volgende:
Ach er was laatst ook een keer een item hierover op de radio.
Een of ander nietszeggend dorpje wat een compleet vliegveld heeft aangelegd om "toeristen/mensen met een vakantiehuis" te faciliteren.
Vorig jaar opgeleverd en vervolgens nooit 1 vliegtuig op geland. Alleen een eenzame bewaker die er af toe komt ter controle
Dit is hetzelfde spoorbedrijf dat de EU dacht te kunnen privatiseren voor enkele miljardenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is zelfs goedkoper om die forenzen helemaal niet te vervoeren, hun salaris gewoon te storten en ze thuis te laten.
Heb ook een docu daar over gezien. Dan zijn er bijvoorbeeld op een station waarvan 2 mensen per uur vertrekken, zeker 15 personeelsleden aanwezig. Kaartjesverkopers, schoonmakers, een opzichter, et cetera. In Nederland staat er op een vrij druk station vaak enkel een kaartjesautomaat. Helaas geen warme wachtplaats meer of verse koffie. Wij moeten hyperefficient zijn om de Grieken te kunnen blijven ondersteunen. Maar ik denk toch dat je beter in Griekenland op een perron kunt staan dan op een koud winterperron in NL.
Waar is hier?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Binnenkort gaat het vliegveld hier ook open met dank aan EU-geld. En alle monumenten worden prachtig opgeknapt met dank aan EU-geld. Net als de wegen.
EU!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ga een subsidie-aanvraag doen om een landbouwbedrijf op te starten. Stuk grond kopen met een krot erop voor in totaal 1000 euro, voor vijftig euro aan kippen rond laten lopen en 15.000 subsidie krijgen EU![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |