abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121468303
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:30 schreef Voorschrift het volgende:
Fransen die initiatief nemen, dat is zo contra-natuurlijk dat het wel moet leiden tot ongelukken inderdaad.
De Fransen lopen anders de laatste tijd continue voorop in dit soort dingen hoor. Met Libië konden ze ook bijna niet wachten tot ze met hun vliegtuigen mochten beginnen. In Syrië waren ze de eerste die de oppositie erkende als officiële vertegenwoordiger van Syrië, en volgens mij stuurden ze ook daar aan op een interventie en smokkelen ze ook wapens naar binnen voor de oppositie.

Niet dat ze er goed in zijn, maar goed :P
pi_121468326
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:42 schreef Breekfast het volgende:

[..]

De Fransen lopen anders de laatste tijd continue voorop in dit soort dingen hoor. Met Libië konden ze ook bijna niet wachten tot ze met hun vliegtuigen mochten beginnen. In Syrië waren ze de eerste die de oppositie erkende als officiële vertegenwoordiger van Syrië, en volgens mij stuurden ze ook daar aan op een interventie en smokkelen ze ook wapens naar binnen voor de oppositie.

Niet dat ze er goed in zijn, maar goed :P
Ik doelde meer op de reputatie van 't Franse leger inderdaad. :P
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121469648
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:23 schreef rakotto het volgende:

[..]

Zou wat zijn als hij niet op locatie was. _O- Dat zou dan echt veel zeggen over de intel van Frankrijk. Eerste hebben ze een verkeerde aanval uitgevoerd en ten tweede hebben ze verkeerde informatie gekregen over hun eigen troepen.
Dat inderdaad, is toch niet te hopen dat de Fransen zulke slechte intel hebben..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_121469765
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de reputatie van 't Franse leger inderdaad. :P
Maar is het daar echt zo bedroevend mee gesteld? Of is die reputatie gewoon nog een overblijfsel van het genadeloos in de pan gehakt worden in WO2?
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_121469875
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:25 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Maar is het daar echt zo bedroevend mee gesteld? Of is die reputatie gewoon nog een overblijfsel van het genadeloos in de pan gehakt worden in WO2?
Nouja, ik denk een combinatie van beiden. Die acties in Somalie en Mali spreken alleen wat meer tot de verbeelding omdat ze die reputatie nou eenmaal hebben. Nederlanders waren in Libie ook niet echt geweldig bezig (understatement), maar die hebben tenminste nog reputatie enigszins mee. :P

POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_121470303
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:28 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nouja, ik denk een combinatie van beiden. Die acties in Somalie en Mali spreken alleen wat meer tot de verbeelding omdat ze die reputatie nou eenmaal hebben. Nederlanders waren in Libie ook niet echt geweldig bezig (understatement), maar die hebben tenminste nog reputatie enigszins mee. :P

[ afbeelding ]
De Nederlandse defensie is helemaal een lachertje. Kijk alleen al hoe belachelijk amateuristisch die helikopter actie was in Libië destijds. :')

Een helikopter laten landen vlak bij een paleis van Khadaffi. Een focking email versturen naar het departement van defensie om wat informatie te krijgen. Het departement wat echter gewoon gesloten is na het tijdstip van 5 uur :') En dan maar gewoon de operatie uitvoeren op goed geluk.

Zelfs de Belgen lopen ons nog onder de voet als ze hier zouden binnenvallen :P
pi_121470375
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:41 schreef Breekfast het volgende:

[..]

De Nederlandse defensie is helemaal een lachertje. Kijk alleen al hoe belachelijk amateuristisch die helikopter actie was in Libië destijds. :')

Een helikopter laten landen vlak bij een paleis van Khadaffi. Een focking email versturen naar het departement van defensie om wat informatie te krijgen. Het departement wat echter gewoon gesloten is na het tijdstip van 5 uur :') En dan maar gewoon de operatie uitvoeren op goed geluk.

Zelfs de Belgen lopen ons nog onder de voet als ze hier zouden binnenvallen :P
Gelukkig denkt onze Defensie aan het volk, onze cabaretiers hebben er uren materiaal aan overgehouden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:45:48 #158
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_121470408
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:30 schreef Voorschrift het volgende:
Fransen die initiatief nemen, dat is zo contra-natuurlijk dat het wel moet leiden tot ongelukken inderdaad.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:55:05 #159
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_121470716
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

Syrie is hypocriet?

doe ff duidelijk
Geen inval/hulp in Syrie terwijl de sitiuatie daar vele malen erger is. De VN stemt in bij Mali en ze vallen in. Maar Syrie... Ho maar. Libie was precies hetzelfde geval als Syrie. Rusland en China werken tegen, maar toch werd er aangevallen en bij Syrie niet.

Het is gewoon zo dat de "wereld" er slechter bij uit is als de regering van Assad valt + er zijn niet genoeg grondstoffen in Syrie die van belang zijn.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 15:01:49 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121470921
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:55 schreef rakotto het volgende:

[..]

Geen inval/hulp in Syrie terwijl de sitiuatie daar vele malen erger is. De VN stemt in bij Mali en ze vallen in. Maar Syrie... Ho maar. Libie was precies hetzelfde geval als Syrie. Rusland en China werken tegen, maar toch werd er aangevallen en bij Syrie niet.

Het is gewoon zo dat de "wereld" er slechter bij uit is als de regering van Assad valt + er zijn niet genoeg grondstoffen in Syrie die van belang zijn.
dat maakt het nog niet hypocriet natuurlijk

als het aan de Fransen lag was er wel ingegrepen in Syrie en dat hebben ze ook heel duidelijk gemaakt geloof ik maar Frankrijk heeft de middelen niet om op eigen houtje in Syrie in te grijpen en dan houd het gewoon op

Mali daarentegen ligt binnen de Franse invloedssfeer, binnen bereik van de land- en luchtstrijdkrachten en beide partijen zijn dusdanig zwak dat de Fransen er niet per se bondgenoten bij nodig hebben

het zou hypocriet zijn als ze niet ingrepen want dit hebben ze in het verleden ook altijd gedaan bij dit soort conflictjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_121471005
Daarnaast is Assad ook geen gevaar voor ons, Al Qaida in Mali des te meer.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 15:09:42 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121471173
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:04 schreef Voorschrift het volgende:
Daarnaast is Assad ook geen gevaar voor ons, Al Qaida in Mali des te meer.
nah

al qaida is meer een sticker dat er op is geplakt voor de beeldvorming, als die figuren heel dat land innemen gaan wij er op de stroom vluchtelingen die via Frankrijk de EU binnenkomt echt niets van merken
pi_121471190
quote:

Libie was precies hetzelfde geval als Syrie. Rusland en China werken tegen, maar toch werd er aangevallen en bij Syrie niet.
Rusland en China werkten tegen in woorden, maar hun daden (ze blokkeerden geen VN Veiligheidsraad-resolutie), daarom kon men ook ingrijpen in Libië.

Een Syrië-resolutie houden ze momenteel wel tegen in de VN Veiligheidsraad.
pi_121471232
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

nah

al qaida is meer een sticker dat er op is geplakt voor de beeldvorming, als die figuren heel dat land innemen gaan wij er op de stroom vluchtelingen die via Frankrijk de EU binnenkomt echt niets van merken
Daarnaast is Al-Qaeda in Mali een stukje zuidelijker gelegen dan Al-Qaeda in de Islamitische Maghreb.
pi_121471810
quote:

[..]

nah

Op korte termijn wellicht niet, maar een tweede Afghanistan is niet wenselijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:30:48 #166
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_121471855
quote:

[..]

nah

al qaida is meer een sticker dat er op is geplakt voor de beeldvorming
, als die figuren heel dat land innemen gaan wij er op de stroom vluchtelingen die via Frankrijk de EU binnenkomt echt niets van merken
Door wie dan? En waarom?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 15:32:28 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121471903
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Door wie dan? En waarom?
atm door de Fransen, verkoopt nu eenmaal makkelijker

net zoals je chicks met dikke tetters op een autoshow zet
pi_121472108
quote:

[..]

De regering van Mali heeft specifiek Frankrijk om hulp gevraagd.

Verder wordt mbt Syrie elke resolutie geblokkeerd door China + Rusland en is het nu niet bepaald duidelijk in Syrie wie de "good guys" en wie de "bad guys" zijn.

Niets hypocriets.
pi_121472227
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:39 schreef Pharmacist het volgende:
De regering van Mali heeft specifiek Frankrijk om hulp gevraagd.
Klopt. Dit was de reactie van de islamisten:

Mali's fragile government had begged for help from France after Islamists drove their army out of the northern town of Konna on Thursday.

Sanda Abou Moahmed, a spokesman for the main rebel Ansar Dine group, mocked the Malian president for calling French troops into their former colony.

"While Dioncounda Traore asked for help from France, we ask for guidance from Allah and from other Muslims in our sub-region because this war has become a war against the crusaders," he said by telephone from Timbuktu.
http://www.telegraph.co.u(...)ntinues-in-Mali.html
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:06:50 #170
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_121472981
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

atm door de Fransen, verkoopt nu eenmaal makkelijker

net zoals je chicks met dikke tetters op een autoshow zet
Ja, ja. Scherpe analyse.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 16:10:45 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121473125
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:06 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ja, ja. Scherpe analyse.
is toch zo, als je op al de berichtgeving af moet gaan dan is Al Qaida de machtigste organisatie ter wereld, zitten overal bovenop en achter de schermen hebben ze snode plannen tegen de hele wereld ... je zou verwachten dat ze iets klaar zouden spelen met al die macht :D

dit soort groepjes doen dit zelf ook trouwens, eerst heten ze de supersoakerwestside69boyz en niemand die het wat kan schelen, vervolgens roepen ze heel hard dat ze al qaida zijn en vertalen ze de naam naar het arabisch en de hele westerse wereld begint te steigeren
pi_121473377
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:10 schreef sp3c het volgende:
is toch zo, als je op al de berichtgeving af moet gaan dan is Al Qaida de machtigste organisatie ter wereld
Het zijn idd gewoon lokale groepen Islamisten die de Sharia willen implementeren Taliban-style, in Afghanistan zijn het Afghaanse Islamisten (Taliban), in Nigeria zijn het Nigeriaanse Islamisten (Boko Haram), in Somalië zijn het Somalische Islamisten (al-Shabaab), en in Mali vechten lokale Islamisten (Ansar Dine)... al zijn er ook buitenlandse moslims die zich aansluiten bij zulke groeperingen, maar die zijn in de minderheid vergeleken met de lokale moslims, die buitenlandse moslims worden weer gebruikt om deze groeperingen weg te zetten als al-Qaeda... maar goed, het zijn allemaal Islamisten die geweld gebruiken, en ze zijn er trots op om al-Qaeda genoemd te worden, ze zullen het niet tegenspreken... alleen in het geval van de Taliban in Afghanistan is het na een decennium inmiddels hopelijk wel bekend dat de Taliban en al-Qaeda niet een en dezelfde groepering zijn :')
pi_121476697
Waar zijn Sanogo en de andere coupplegers in dit verhaal?... Het lijkt stil rond hem, ik vroeg me af of zij buitenlandse bemoeienis zo leuk vinden.
pi_121476819
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Op korte termijn wellicht niet, maar een tweede Afghanistan is niet wenselijk.
Nee, want die zou dan weleens naar Europa kunnen komen om hier oorlog te voeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121476833
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:24 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, want die zou dan weleens naar Europa kunnen komen om hier oorlog te voeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, meestal per vliegtuig.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')