Zeg dat wel, ja.quote:Op zondag 23 december 2012 16:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Moslims met hun beeldenstorm, het zijn net Evangelisten en Protestanten vijfhonderd jaar geleden.
Met het verschil dat Protestanten en hun ideeën tot dan toe echt onderdrukt werden door de Katholieke kerk en de macht uit Rome.quote:Op zondag 23 december 2012 16:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Moslims met hun beeldenstorm, het zijn net Evangelisten en Protestanten.
Er is wel iets meer aan de hand dan dat.quote:Op zondag 23 december 2012 16:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me heel erg sterk dat er een land troepen gaat leveren om wat oude gebouwen te beschermen
lijkt me ook niet echt een goede reden daarvoor ook
ik weet hetquote:Op zondag 23 december 2012 17:09 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er is wel iets meer aan de hand dan dat.
Er is ook al een topic over
NWS / Conflict in Mali
Dat is, hoewel je anders zou vermoeden, ook al een tweede deel. Het eerste deel had het woord moslims in de TT, dat werd dus al gauw volgebaggerd.
Voor september 2013 sowieso niet.quote:Op zondag 23 december 2012 17:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik weet het
maar ik zie er geen VN troepen neerstrijken
bronquote:VN stemmen in met militaire interventie Mali
door Annemarie Coevert
BUITENLAND De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft vanavond ingestemd met militaire actie om Mali te herenigen, maar eist wel eerst vooruitgang op politiek vlak en de training van de Malinese veiligheidstroepen, zo schrijft persbureau AP.
In de resolutie, die unaniem werd aangenomen door de raad, wordt benadrukt dat er zowel politiek als militair actie moet worden ondernomen om de macht in het noorden van het land te heroveren op islamitische militanten. Hier had de Afrikaanse Unie eerder om gevraagd.
Ook is verdere militaire planning nodig voordat de troepenmacht onder Afrikaanse leiding naar Noord-Mali wordt gestuurd. De Veiligheidsraad moet de geplande militaire operatie wel eerst goedkeuren.
MISSIE START OP ZIJN VROEGST SEPTEMBER 2013
Hervé Ladsous, hoofd van de VN-vredesmissies, zei niet te verwachten dat de vredesmissie voor september of oktober volgend jaar zal plaatsvinden.
Op 13 november vroeg de Afrikaanse Unie de Veiligheidsraad een militaire interventie van Mali te steunen. Onder het plan, dat de leiders van het West-Afrikaanse blok Ecowas overeenkwamen, worden 3300 militairen naar Mali gestuurd voor de periode van ten minste één jaar.
WESTEN ONGERUST OVER MALI
In de chaos na de militaire coup in maart hebben aan Al-Qaeda gelieerde rebellengroepen tweederde van Mali veroverd. In West-Afrika en Europa bestaat ongerustheid over deze ontwikkelingen. Ze hebben de bevolking, veelal gematigde moslims, een strikte vorm van het islamitisch recht, de shari’a, opgelegd.
Het Malinese leger, dat sinds de coup in een staat van wanorde verkeert, kan geen weerwerk bieden. Ex-kolonisator Frankrijk vreest dat Noord-Mali een vrijhaven voor terroristen wordt.
Het vernietigen van werelderfgoed is een oorlogsmisdaad volgens ICC.quote:Op zondag 23 december 2012 16:27 schreef sp3c het volgende:
lijkt me heel erg sterk dat er een land troepen gaat leveren om wat oude gebouwen te beschermen
lijkt me ook niet echt een goede reden daarvoor ook
Herfst komend jaar was de planningquote:Op zondag 23 december 2012 15:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hopelijk stationeren ze snel en veel militairen neer bij dat erfgoed!
Verdomme, dan is er niks meer over van het erfgoed en de tombes.quote:Op zondag 23 december 2012 18:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Herfst komend jaar was de planning
Ik dacht eerst dat ik dit verkeerd gehoord had, maar het klopt dus... september 2013 terwijl die toestand begonnen is in begin 2012??quote:Op zondag 23 december 2012 17:13 schreef Scrutinizer het volgende:
MISSIE START OP ZIJN VROEGST SEPTEMBER 2013
Hervé Ladsous, hoofd van de VN-vredesmissies, zei niet te verwachten dat de vredesmissie voor september of oktober volgend jaar zal plaatsvinden.
Een maand of vier duurde dat, volgens mij. Dat was dan ook een iets eenvoudiger situatie, vooral een kwestie van Gbagbo en z'n gevolg uit het paleis te halen.quote:Op zondag 23 december 2012 18:48 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat ik dit verkeerd gehoord had, maar het klopt dus... september 2013 terwijl die toestand begonnen is in begin 2012??
Toen Frankrijk begin 2011 zich mengde tegen Gbagbo in Ivoorkust, ging het wel iets sneller?
Je hebt het nu over een half millenium geleden hé? Wanneer gaat jouw familie Byzantium teruggeven en terug naar Mongolië?quote:Op zondag 23 december 2012 17:06 schreef De_Guidance het volgende:
Je kunt het beter met het katholieke geweld jegens joden, protestanten en homoseksuelen vergelijken inderdaad.
Of het feit dat ze elke moslim vermoordden na het veroveren van een gebied.
Yep. Afghanistan, Mali etc.. Wat dat betreft laat de islam wel zien wat voor woekerend gezwel ze is door alles van culturele waarde te vernietigen.quote:Op zondag 23 december 2012 19:22 schreef fratsman het volgende:
Als het in Egypte zo doorgaat zie ik het daar ook nog wel gebeuren...
ja maar daar houden een paar moslims geen rekening mee ....quote:Op zondag 23 december 2012 19:29 schreef fratsman het volgende:
Staan de sfinx, de piramides, tempel van Abu Simbel, etc. niet op de werelderfgoedlijst?
Dat stonden Timboektoe en de Budha beelden in Afghanistan ook...quote:Op zondag 23 december 2012 19:29 schreef fratsman het volgende:
Staan de sfinx, de piramides, tempel van Abu Simbel, etc. niet op de werelderfgoedlijst?
Daar was jij toch zo'n fan van?quote:Op zondag 23 december 2012 20:27 schreef Aloulou het volgende:
De ook op dit forum zo bejubelde Arabische lente![]()
![]()
Naieve linkschen
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |