abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 januari 2013 @ 17:03:12 #203
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_121509095
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:54 schreef Radegast het volgende:
Gaat om twee transportvliegtuigen, that's all
Zag het nu ook ja.

Vraag af waaorm er zo weinig beelden zijn. Tuurlijk is het geen Syrie wat toch wel wat meer van deze wereld is maar dan nog.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 17:21:56 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121510051
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:03 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Zag het nu ook ja.

Vraag af waaorm er zo weinig beelden zijn. Tuurlijk is het geen Syrie wat toch wel wat meer van deze wereld is maar dan nog.
begint net, afgelegen gebied en de Fransen zijn wat geheimzinniger dan bv de Amerikanen wat dat betreft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 13 januari 2013 @ 17:28:25 #205
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_121510322
En de eerste burgers zijn omgekomen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 17:31:15 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121510415
eerste burgers sinds de Fransen meedoen bedoel je toch zeker?
  zondag 13 januari 2013 @ 17:35:08 #207
137562 rakotto
pi_121510595
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:31 schreef sp3c het volgende:
eerste burgers sinds de Fransen meedoen bedoel je toch zeker?
Yesh.
pi_121512353
NRC meldt dat de Fransen succesvol stellingen in Gao gebombardeerd hebben. Dat is alweer een stuk noordelijker.

Het artikel
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 23:02:11 #209
8781 crew  Frutsel
pi_121528879
quote:
Nederland steunt Franse actie in Mali
Nederland steunt de militaire acties van Frankrijk in Mali. Minister Timmermans van Buitenlandse Zaken heeft dit in een telefoongesprek laten weten aan zijn Franse collega Fabius.

"De Franse acties zijn dringend nodig om een snelle opmars van islamitische terroristen in Mali te stoppen", zegt Timmermans. "Het leger van Mali was hier zelf niet toe in staat."

De regering van Mali heeft Frankrijk dringend verzocht te helpen bij de strijd tegen de oprukkende rebellen. Eerder gaf de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties hiervoor toestemming.
Condoleances

Volgens Timmermans heeft Nederland veel ervaring opgebouwd met ontwikkelingssamenwerking in Mali en is minister Ploumen graag bereid te onderzoeken wat Nederland kan doen om duurzame vrede naderbij te brengen.

Timmermans bracht namens Nederland condoleances over voor de gesneuvelde luitenant Damien Boiteux.

Fabius toonde zich dankbaar voor de Nederlandse steun. De Franse minister wil graag snel met de EU-ministers van Buitenlandse Zaken om de tafel om de situatie in het Afrikaanse land te bespreken.
pi_121536863

Een geruststellende gedachte dat er in London dergelijke figuren zijn.

Nu nog in NL.
pi_121538487
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

Nu nog in NL.
Stuur ze maar terug naar Mali. Of waar ze dan ook vandaan komen.
pi_121539153
quote:
[ afbeelding ]

Nu nog in NL.
Alsof die wijven een bom in elkaar kunnen zetten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_121539912
Oké, dan is het goed.

Maar de meeste bommenleggers kunnen ook geen bommen in elkaar zetten, ook prima?
pi_121539976
quote:
[ afbeelding ]

Nu nog in NL.
Tis ook weer duidelijk dat ze zich voortplanten als konijnen. Smerige Sharia kutten, rot lekker op naar Mali.
pi_121540079
Ik kan er met mijn verstand niet bij wat dergelijke mensen in de westerse wereld te zoeken hebben.
pi_121540174
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik kan er met mijn verstand niet bij wat dergelijke mensen in de westerse wereld te zoeken hebben.
Goede sociale voorzieningen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_121540341
quote:
[ afbeelding ]

Nu nog in NL.
Hoge opkomst ook.
pi_121540370
Dat is ook het genante. Er staan 4 idioten die de papiertjes die ze vasthouden waarschijnlijk niet kunnen lezen, maar ze halen wel het (wereld)nieuws.
pi_121540469
Wel interessant dat Hollande en Assad hetzelfde argument gebruiken.

Islamitisch terrorisme als Boeman van de 21ste eeuw.

Maar goed, ik ken de situatie in Mali niet en neig ernaar de Fransen gelijk te geven. Hoewel ze vast vooral ingrijpen om bepaalde belangen veilig te stellen.
pi_121540511
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:47 schreef Fides het volgende:
Dat is ook het genante. Er staan 4 idioten die de papiertjes die ze vasthouden waarschijnlijk niet kunnen lezen, maar ze halen wel het (wereld)nieuws.
Niet bagatelliseren het zijn er duidelijk tien!
pi_121540570
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:42 schreef waht het volgende:

[..]

Goede sociale voorzieningen.
Zelfs honden hebben meer hersens, die bijten niet in de hand van degene die ze voedt.
pi_121540809
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:46 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Hoge opkomst ook.
Yep-

1............... ja, één persoon is al teveel met waanbeelden. Remember, de moordenaar van Theo van Gogh, Pim Fortuyn, Breivik enz. En dan noem ik voor de vrede maar 1 haatbaard en 2 blanke gekken.
pi_121540908
quote:
8s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Niet bagatelliseren het zijn er duidelijk tien!
Waarvan de helft minderjarig :P
pi_121540982
Pedoalert!!!!!!!!!!!!!!!
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 12:05:45 #225
8781 crew  Frutsel
pi_121540996
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarvan de helft minderjarig :P
Volgens mij liggen er in de kinderwagen nog meer velletjes voor als er nog een ninja langskomt :{
pi_121541872
Mooi dat de Fransen Abdul en zijn fuzzie wuzzie vrienden een goed pak slaag gaan geven. Blijkbaar is Frankrijk nog maar een van de weinige landen die niet eerst de hulp van jan en alleman moeten inroepen om troepen op de grond te krijgen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 14:28:59 #227
8781 crew  Frutsel
pi_121546261
quote:
Rebellen beginnen tegenoffensief
De islamitische rebellen in Mali zijn in de stad Diabaly in het centrum van het Afrikaanse land een tegenoffensief begonnen. Het is een reactie op de luchtaanvallen die Frankrijk uitvoerde in het gebied waar de rebellen verblijven.

Dat hebben inwoners van de stad en militaire bronnen in Mali gezegd. Volgens een inwoner zijn de rebellen met militairen in gevecht verwikkeld. Zij trokken zondagavond in kleine groepen de stad binnen.

Frankrijk begon vrijdag op verzoek van de Malinese regering met luchtaanvallen op posities van de rebellen. Ook stuurde Parijs militairen om de hoofdstad Bamako tegen de opstandelingen te beschermen. De interventie kan enkele weken gaan duren.

Bonte verzameling
Martin van Vliet, onderzoeker bij het Afrika Studie Centrum en bezig met een proefschrift over falende democratie in Mali, vertelt aan BNR dat de groep rebellen een bonte verzameling is. "Er is een groep Algerijnse terroristen, die in de jaren negentig tegen een seculiere Algerijnse staat heeft gevochten. In 2003 hebben zij zich in het noorden van Mali gevestigd, waar ze al diverse regionale aanslagen hebben gepleegd, en steeds sterker zijn geworden. Ook is er een Touareg-gelieerde groep, nomaden die al vanaf de jaren zestig onafhankelijk willen worden van Mali. En dan heb je nog een groepje vechters dat door het land van brandhaard naar brandhaard trekt."

Wapenvoorraad
Ongeveer tweederde van het land is nu zo'n acht maanden in handen van deze groeperingen, zegt Van Vliet. "In dat noordelijke gebied woont tien procent van de bevolking. Het zuiden is in handen van een interim-regering, nadat er begin vorig jaar een coup gepleegd is. De Fransen hebben in eerste instantie ingegrepen om de grens tussen het noorden en zuiden te bewaken. Maar ze hebben ook bombardementen uitgevoerd op trainingscentra in het noorden. Ze willen daarmee de rebellen een echte slag toebrengen, en hun grote wapenvoorraad verkleinen."

OIC
De Organisatie voor Islamitische Samenwerking (OIC) heeft het optreden van Frankrijk veroordeeld. Zij erkent dat de VN-Veiligheidsraad er toestemming voor heeft gegeven, maar de interventie kwam te vroeg, liet secretaris-generaal Ekmeleddin Ihsanoglu van de organisatie in een verklaring weten.

NAVO
De NAVO heeft juist positief gereageerd op de Franse interventie in Mali. Het bondgenootschap zegt geen verzoek te hebben gekregen uit Parijs om bijstand.

"Er is geen verzoek binnengekomen, er is geen discussie gevoerd over de situatie in Mali, de alliantie is niet betrokken bij deze crisis'', maakte een woordvoerster bekend. "Maar we zijn allemaal natuurlijk wel bezorgd over de dreiging die kan uitgaan van terreurgroepen in Mali, niet alleen voor het land zelf, maar ook voor de regio. Daarom verwelkomen we de inzet van de hele internationale gemeenschap om de resolutie van de VN-veiligheidsraad te implementeren en de zeer snelle reactie van Frankrijk om het offensief van de terreurorganisaties terug te drijven.''
pi_121546772
quote:

[..]

Hoge opkomst ook.
Incident dit natuurlijk.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121546850
quote:
[ afbeelding ]

Nu nog in NL.
Walgelijke figuren :r
Dat soort volk zou men definitief moeten verwijderen uit de Westerse samenleving.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 14 januari 2013 @ 14:46:59 #230
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_121547073
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Walgelijke figuren :r
Dat soort volk zou men definitief moeten verwijderen uit de Westerse samenleving.
Je kunt je afvragen in hoeverre die vrouwen daar allemaal vrijwillig staan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 14:54:27 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121547464
kunnen we aub bij dit escalerende conflict houden voorlopig?

die vage familie met hun debiele bordjes interesseert me niet zo heel erg eerlijk gezegd
pi_121548363
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:54 schreef sp3c het volgende:

die vage familie met hun debiele bordjes interesseert me niet zo heel erg eerlijk gezegd
Check. Zouden Tangue en Laverdure mee vliegen?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 15:18:10 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121548482
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Check. Zouden Tangue en Laverdure mee vliegen?
vooraan lijkt mij :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 15:24:52 #234
249559 crew  Lavenderr
pi_121548752
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Gevlucht om onder het juk van oa de sharia en vrouwenonderdrukking uit te komen en vervolgens in de vrije westerse wereld diezelfde dingen in te willen voeren 8)7

En Mali. Fijn dat de Fransen hun steentje bijdragen.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 15:27:59 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121548895
nou als dit vluchtelingen zijn dan eet ik mijn hoed op ... en ik heb een mooie hoed!

ze komen iig niet uit Mali als ik op hun huidskleur af mag gaan

maar goed!

ontopic pls en terug naar het conflict at hand
pi_121551913
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:27 schreef sp3c het volgende:
nou als dit vluchtelingen zijn dan eet ik mijn hoed op ... en ik heb een mooie hoed!

ze komen iig niet uit Mali als ik op hun huidskleur af mag gaan

maar goed!

ontopic pls en terug naar het conflict at hand
Voordat ik ontopic ga, het zijn grotendeels Pakistanen, waarschijnlijk weer dezelfde groep Pakistanen die altijd demonstreren in Londen (aanhangers van Anjem Choudary, de man die vorig jaar in Nederland was om de twee leden van Sharia4Holland te steunen).

Goed, dit is ook niet helemaal ontopic, maar het heeft wel met de Franse militaire acties in Afrika te maken. Ik zat dit nieuwsbericht op de site van Elsevier te lezen, kwam ik de twitterlink van de Somalische jihadisten tegen.

Ze hebben een uur of twee geleden het volgende getweet:
François Hollande, was it worth it? (NSFW)
http://twitter.com/HSMPress/status/290804482344898560/photo/1

Nu even de rest van hun tweets eens gaan lezen. :')
pi_121551972
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Gevlucht om onder het juk van oa de sharia en vrouwenonderdrukking uit te komen en vervolgens in de vrije westerse wereld diezelfde dingen in te willen voeren 8)7
De mensen die voor invoering van allerlei fundamentalistische onzin pleiten zijn doorgaans niet de mensen die daarvoor gevlucht zijn.
pi_121552115
Libië, de rebellen worden gesteund. Alle nadruk wordt gelegd op wat het regime van Ghadaffi wel niet fout zou doen of heeft gedaan. De rebellen worden gezien als vrijheidsstrijders die democratie willen en Ghadaffi wordt gezien als de duivelse dictator die al 40 jaar geleden weg had gemoeten.

Mali, de rebellen worden gebombardeerd. Alle nadruk wordt gelegd op het radicaal islamitische geloof en de misdaden die deze rebellen hebben gepleegd of gaan plegen. De rebellen worden gezien als 'islamitische terroristen', zoals Timmermans het zegt en de huidige heersers van Mali als de onschuldigen.

Even nog wat feiten toevoegen:
Libië- in 2011 op één na beste land in Afrika wat betreft de VN-index. Veel beter dan meerdere oost-europese landen.
Mali- in 2011 op één na slechtste land in Afrika wat betreft de VN-index. Op 3 na slechtste in de wereld.
VN-index is gebaseerd op de volksgezondheid, de kennis en de levensstandaard in een land.

In Libië was de opstand blijkbaar rechtvaardig, omdat het zo slecht zou gaan in Libië.
In Mali is de opstand blijkbaar niet rechtvaardig, hoewel het een van de slechtste landen ter wereld is.

Hoeveel profijt heeft Frankrijk wel niet van het huidige Mali als ze er een oorlog voor voeren om het zo te laten?
Welk profijt de westerse wereld had om het toenmalige Libië zo te veranderen is onderhand wel duidelijk.

quote:
De mogelijkheid van 'een terroristische staat op de drempel van Frankrijk en Europa' is onaanvaardbaar, voerde de Franse minister van defensie Jean-Yves le Drian zaterdag aan als reden voor de interventie.
Dit als reden geven is gewoon lachwekkend. En Nederland maar in de kont kruipen.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 17:02:34 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121553093
ze voeren geen oorlog om het zo te laten maar om het niet nog meer te laten verslechteren

zie niet in waarom Nederland dit af zou moeten keuren oid ... wmb was er al een compagnie luchtmobiele brigade en een vlucht Apaches ter plaatse maar wat niet is kan nog komen natuurlijk :P

onder andere de PvdA heef jarenlang lopen roeptoeteren dat we wat in Afrika moesten gaan doen, Afrika dit, Afrika dat en vooral niet Afghanistan met die rare Amerikanen maar Afrika want Afrika is toch wel echt Afrika!!!

nu vormen ze de helft van de regering en doet zich een prima gelegenheid voor om eens wat mooie praatjes waar te maken ... maar zover zal het wel niet komen :')
pi_121553492
Even m'n onderbuik legen: Wegvagen die gasten. Van de aardbodem.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_121554180
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:41 schreef JaJammerJan het volgende:
Libië, de rebellen worden gesteund. Alle nadruk wordt gelegd op wat het regime van Ghadaffi wel niet fout zou doen of heeft gedaan. De rebellen worden gezien als vrijheidsstrijders die democratie willen en Ghadaffi wordt gezien als de duivelse dictator die al 40 jaar geleden weg had gemoeten.

Mali, de rebellen worden gebombardeerd. Alle nadruk wordt gelegd op het radicaal islamitische geloof en de misdaden die deze rebellen hebben gepleegd of gaan plegen. De rebellen worden gezien als 'islamitische terroristen', zoals Timmermans het zegt en de huidige heersers van Mali als de onschuldigen.
Aan de ene kant heb je een groep die blind alle westerse acties volgt. Als het Westen zegt: dit zijn terroristen, dan zijn het terroristen. Als het Westen zegt: dit zijn vrijheidsstrijders, dan zijn het vrijheidsstrijders.

Aan de andere kant heb je weer een groep zoals jij (JaJammerJan). Je zet vraagtekens bij de westerse acties. Maar dat neemt niet weg dat jij ook in de war bent en nog niet in staat bent om het volledige plaatje ziet.

Ik weet wel hoe jij denkt, je denkt bij jezelf dat je het allemaal zo goed weet en dat de rest blinde schapen zijn. Je denkt, hoe dom kunnen die mensen zijn dat ze niet kunnen zien dat het Westen al-Qaeda in Syrië/Libië steunen en in Afghanistan/Mali bestrijden?

Nu ga ik jou een vraag stellen: waarom zou het logisch zijn voor het Westen om al-Qaeda in het ene land te steunen en in het andere te bestrijden? Zou het niet veel logischer zijn als het Westen al-Qaeda in alle landen zou bestrijden (wat ook daadwerkelijk gebeurt)?

Heb je weleens van gedeelde belangen gehoord? Vijanden kunnen ook gedeelde belangen hebben. Maar dat ze gedeelde belangen hebben, betekent niet meteen dat al-Qaeda een westerse uitvinding is en dat al-Qaeda als smoes wordt gebruikt om soevereine landen binnen te vallen.

De twitterlink die ik net heb gepost, lees wat er boven op die pagina staat:
Harakat Al-Shabaab Al Mujahideen is an Islamic movement that governs South & Cen. Somalia & part of the global struggle towards the revival of Islamic Khilaafa.

Begrijp je wat daar staat of moet ik het vertalen? Die groep bestaat uit voornamelijk Somalische jihadisten en ze hebben banden met al-Qaeda. Ze hebben uitgelegd wat hun doel is en waar ze een deel van zijn: van de groeperingen wereldwijd die ernaar streven om het Kalifaat opnieuw te stichten.

Hieronder heb je een map van wat zij als islamitisch land beschouwen:

Misschien begrijp je nu wat Frankrijk daadwerkelijk bedoelt wanneer ze zeggen dat een terroristische staat op de drempel van Frankrijk en Europa onaanvaardbaar is.

Met terroristische staat bedoelen ze in werkelijkheid: een islamitische staat, die strekt van Zuid-Frankrijk tot aan het zuiden van de Filippijnen.
pi_121555007
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:54 schreef sp3c het volgende:

Dat plaatje is gewoon ontopic en wat jou interesseert doet niet ter zake.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 17:51:18 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121555062
jaja blablabla terug naar het conflict
pi_121556041
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:02 schreef sp3c het volgende:
ze voeren geen oorlog om het zo te laten maar om het niet nog meer te laten verslechteren

zie niet in waarom Nederland dit af zou moeten keuren oid ... wmb was er al een compagnie luchtmobiele brigade en een vlucht Apaches ter plaatse maar wat niet is kan nog komen natuurlijk :P

onder andere de PvdA heef jarenlang lopen roeptoeteren dat we wat in Afrika moesten gaan doen, Afrika dit, Afrika dat en vooral niet Afghanistan met die rare Amerikanen maar Afrika want Afrika is toch wel echt Afrika!!!

nu vormen ze de helft van de regering en doet zich een prima gelegenheid voor om eens wat mooie praatjes waar te maken ... maar zover zal het wel niet komen :')
Ik denk dat de partij die een paar jaar terug nog een kabinet liet vallen vanwege verlengen in Afghanistan nu niet zo happig zal zijn op een uitzending in een hoog geweld spectrum.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 18:23:29 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121556296
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:16 schreef Isee het volgende:

[..]

Ik denk dat de partij die een paar jaar terug nog een kabinet liet vallen vanwege verlengen in Afghanistan nu niet zo happig zal zijn op een uitzending in een hoog geweld spectrum.
nee als ze niet in de oppositie zitten zijn ze wat voorzichtiger maar ook toen hadden ze het over Afrika waar meer eer te behalen viel voor onze troepen of zoiets stoms
pi_121556457
In Frankrijk zelf vinden ze het belangrijker dat homo's niet mogen trouwen :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_121556584
quote:
On this fourth day of French military operations aimed at routing Islamist militants in Mali, the al-Qaida-linked rebels are "vowing to drag France into a long and brutal ground war," Reuters reports.

"France has opened the gates of hell for all the French. She has fallen into a trap which is much more dangerous than Iraq, Afghanistan or Somalia," a spokesman for the MUJWA Islamist group told Europe 1 radio, the wire service writes.

Another militant spokesman, France 24 reports, told Agence France Presse that "France has attacked Islam. We will strike at the heart of France." On where the attacks might take place, he said, "everywhere. In Bamako, in Africa and in Europe."

According to Reuters: "Launching a counter-attack far to the southwest of recent fighting, the Islamists clashed fiercely with government forces on Monday in the central town of Diabaly, residents and Malian military sources said."
http://www.npr.org/blogs/(...)s-vow-to-strike-back
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2013 @ 18:34:35 #248
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121556762
Tijd voor het vreemdelingenlegioen!
pi_121556854
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen in hoeverre die vrouwen daar allemaal vrijwillig staan.
Da's waar. Normaal blijven ze in de keuken.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 18:39:55 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121556967
genoeg over die domme wijven!

quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
Tijd voor het vreemdelingenlegioen!
eenheden van het legioen zijn al in Mali
pi_121557138
90% van de Malinezen is trouwens moslim.
pi_121557192
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee als ze niet in de oppositie zitten zijn ze wat voorzichtiger maar ook toen hadden ze het over Afrika waar meer eer te behalen viel voor onze troepen of zoiets stoms
Het zou het hele circus om de Kunduz missie in ieder geval nog belachelijker maken.
Een jaar geleden hard zeuren over agenten die niet mogen vechten, garantie daarvoor eisen en niks mogen trainen voor buiten de provincie en dan nu zelf weer deelnemen aan een missie in het hoogste geweldsspectrum.

Je zou er schizofreen van worden als militair zijnde,
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 18:47:33 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121557291
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:44 schreef Isee het volgende:

[..]

Het zou het hele circus om de Kunduz missie in ieder geval nog belachelijker maken.
Een jaar geleden hard zeuren over agenten die niet mogen vechten en garantie en niks mogen trainen voor buiten de provincie en dan nu zelf weer deelnemen aan een missie in het hoogste geweldsspectrum.

Je zou er schizofreen van worden als militair zijnde,
och, de Nederlandse militair is wel wat gewend wat dat betreft

ik weet nog dat de VVD vanaf de eerste dag (in de oppositie) tegen verlenging van de missie in Uruzgan was want er werden schooltjes gebouwt en er werd niet genoeg geschoten

die 2 militairen die politiek Den Haag nog volgen gebruiken dat als vervanging van comedy central ofzo
pi_121557442
Het is eigenlijk best bijzonder hoe Frankrijk met ex-kolonies omgaat, het lijkt alsof de band veel sterker is dan bij bv Britse kolonies.
Het meest bijzondere is misschien de West-Afrikaanse en Centraal-Afrikaanse CAF franc, die als munteenheid in heel wat landen van die regio wordt gebruikt, en vroeger een bijna constante koers heeft tegenover de Franse frank, en nu tegenover de euro.

Ik denk dat Frankrijk dit vooral doet omdat het een voormalige kolonie van hen is, waardoor er in het land en in de buurlanden veel Fransen zijn en Franse belangen. Net zoals ze in 2008 in Chad te hulp schoten, en zich begin 2011 in Ivoorkust bemoeiden.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:52:49 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121557547
Frankrijk kende geen kolonies, maar overzeese departementen. Het was daar geen kolonie, maar frankrijk, met franse wetten, rechten, scholen, etc.
Heel anders dan hoe Nederland of UK dat deden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121557726
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Frankrijk kende geen kolonies, maar overzeese departementen. Het was daar geen kolonie, maar frankrijk, met franse wetten, rechten, scholen, etc.
Heel anders dan hoe Nederland of UK dat deden.
Mja, maar het was niet de bedoeling dat men vanuit de 'overzeese departementen' massaal naar Frankrijk verhuisde terwijl dat andersom wel kon.
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2013 @ 18:57:44 #257
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121557747
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:39 schreef sp3c het volgende:
genoeg over die domme wijven!

[..]

eenheden van het legioen zijn al in Mali
Betere troepen heeft Frankrijk niet :P
pi_121558010
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:43 schreef De_Guidance het volgende:
90% van de Malinezen is trouwens moslim.
IQ 68...

http://hypnosis.home.netcom.com/iq_vs_religiosity.htm

Ik zie een verband :')
pi_121558600
Ik niet, Singapore heeft het hoogste IQ van de wereld en een substantiële moslimpopulatie. En ook veel andere grote conservatieve religieuze groepen.

Dus dat gelovigen per definitie een laag IQ zouden hebben lijkt mij geen correcte aanname.

Als het je alleen om moslims gaat, genoeg moslimlanden die boven christelijke landen staan.

Lijkt mij verder wel offtopic.
pi_121558764
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:14 schreef De_Guidance het volgende:
Ik niet, Singapore heeft het hoogste IQ van de wereld en een substantiële moslimpopulatie. En ook veel andere grote conservatieve religieuze groepen.

Dus dat gelovigen per definitie een laag IQ zouden hebben lijkt mij geen correcte aanname.

Als het je alleen om moslims gaat, genoeg moslimlanden die boven christelijke landen staan.

Lijkt mij verder wel offtopic.
Singapore is een stadstaat gedomineerd door immigranten en seculiere Chinezen.
pi_121558772
Op de website van CBS News linken ze naar deze video (Frans bombardement in Mali):

Op dezelfde site staat ook dat de bombardementen de islamistische opmars richting de Malinese hoofdstad niet hebben gestopt:

Despite intensive aerial bombardments by French warplanes, Islamist insurgents grabbed more territory in Mali Monday and moved closer to the capital, French and Malian authorities said.
http://www.cbsnews.com/83(...)teps-up-air-strikes/
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 19:18:03 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121558789
dank u Shawn
pi_121558847
quote:

[..]

Hoge opkomst ook.
_O-
Allah Al Watan Al Malik
pi_121558884
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:17 schreef Shawn het volgende:
Op de website van CBS News linken ze naar deze video (Frans bombardement in Mali):

Op dezelfde site staat ook dat de bombardementen de islamistische opmars richting de Malinese hoofdstad niet hebben gestopt:

Despite intensive aerial bombardments by French warplanes, Islamist insurgents grabbed more territory in Mali Monday and moved closer to the capital, French and Malian authorities said.
Heftig :{
pi_121559036
Het liefst zou ik zien dat de Marokkaanse F16's in actie komen om daar die bebaarde mannekes een lesje te leren. Maar helaas, dat zit er niet in denk ik.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 19:24:54 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121559168
Marokko zit niet in ECOWAS toch?
pi_121559345
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:24 schreef sp3c het volgende:
Marokko zit niet in ECOWAS toch?
Nope, ook niet in de AU.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 19:33:43 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121559697
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nope, ook niet in de AU.
hmz ... jammer

had een mooie (werkbare) combo geweest met de Fransen
pi_121560309
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:17 schreef Shawn het volgende:

Kunst er is één dag gebombardeerd.
pi_121560440
Denk dat de fransen toch nog wel op aardig wat tegenstand gaan stuiten. En verder is het weer een oorlog tegen moslims. Ik zie het zo gebeuren dat er een keer een echte grote oorlog tussen verschillende moslim en westerse landen komt. De vraag is wat je dan doet met de moslims in de westerse landen. Dat zijn dan enorme risicos natuurlijk.
pi_121560473
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:45 schreef Bombshell het volgende:
Denk dat de fransen toch nog wel op aardig wat tegenstand gaan stuiten. En verder is het weer een oorlog tegen moslims. Ik zie het zo gebeuren dat er een keer een echte grote oorlog tussen verschillende moslim en westerse landen komt. De vraag is wat je dan doet met de moslims in de westerse landen. Dat zijn dan enorme risicos natuurlijk.
Je fantasie slaat op hol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_121560641
@Die_Hofstadtgruppe: vandaag is dag 4.

French radio Europe 1 broadcast a telephone interview with Omar Ould Hamaha, a leader of the Movement for Oneness and Jihad in West Africa, which controls part of northern Mali. In it he dared the French to "come down on the ground if they're real men. We'll welcome them with open arms," he said.

De islamisten dagen Frankrijk dus uit om soldaten te sturen in plaats van te bombarderen. Dat zou geen slimme zet zijn van de Fransen, en zo te zien weten ze dat:

France is urging the "Africanization" of the conflict, encouraging African nations to send troops to fight the Islamic extremists. There have been promises, but no troop movements have yet been publicly announced.

De Afrikaanse staten beloven om troepen te sturen, maar nog geen daden. De enige Afrikaanse troepen die in actie zijn gekomen zijn die van de buurlanden Mauritanië en Burkina Faso, die zijn in de hoogste staat van paraatheid gebracht om hun eigen grenzen te verdedigen nu de islamisten te dichtbij zijn gekomen.

Franse regering roept de Franse burgers in Segou op om zo snel mogelijk te vertrekken:

The French government ordered the immediate evacuation of all French nationals living in the Malian town of Segou, located around 130 miles from the capital. The evacuation order was confirmed by a French citizen in Segou, who insisted upon anonymity because of the security situation. With the seizure of Diabaly the militants are within 50 miles of Segou.
pi_121560656
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 14-01-2013 20:57:07 ]
  maandag 14 januari 2013 @ 19:55:15 #274
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_121561092
De rebellen zijn in de tegenaanval in het westen van het land en hebben Diabaly ingenomen.

http://nos.nl/audio/46173(...)westen-van-mali.html
Say what?
pi_121562524
De verwachting is dat de Afrikaanse troepen in de pan gehakt zullen worden door de islamistische rebellen die ervaring hebben opgedaan in Libië 2011. Frankrijk moet dus soldaten sturen wil het niet uitlopen op een fiasco:

quote:
France is hoping that the African troops will take on the task of helping Mali's beleaguered armed forces regain control of the north of the country from the armed Islamist groups that have run it as a fiefdom since April 2012.

Many military experts regard that scenario as optimistic and have predicted that France will be forced to commit ground troops to combat operations given the battle-hardened nature of the Islamists, many of whom are veterans of 2011 fighting in Libya.

Le Monde reported Monday that the current contingent of 550 French troops in Mali would quickly grow to around 2,500.
http://www.expatica.com/f(...)rvention_255439.html
pi_121562690
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:28 schreef Shawn het volgende:

Heb je weleens van gedeelde belangen gehoord? Vijanden kunnen ook gedeelde belangen hebben. Maar dat ze gedeelde belangen hebben, betekent niet meteen dat al-Qaeda een westerse uitvinding is en dat al-Qaeda als smoes wordt gebruikt om soevereine landen binnen te vallen.

De twitterlink die ik net heb gepost, lees wat er boven op die pagina staat:
Harakat Al-Shabaab Al Mujahideen is an Islamic movement that governs South & Cen. Somalia & part of the global struggle towards the revival of Islamic Khilaafa.
De rebellen in Libië hadden ook duidelijke connecties met Al Qaeda en een van de hoofdgroepen van militanten in Libië stond zelfs gewoon internationaal vermeld als terroristische organisatie.

Maargoed, het gaat me er vooral om dat die Fransen of andere Westere strijdkrachten die humanitaire redenen echt niks kan schelen. Het is simpelweg een machtsspel om grondstoffen/gebied/invloed. Niks wat de burgers van zo'n land direct ten goede komt.

Voor de rest over die kolonies.
De Fransen en Nederlanders gingen het slechts om met hun koloniën vergeleken met Engeland. De Fransen en Nederlanders gebruikten het minste geld om de infrastructuur, het onderwijs en de economie in hun kolonie te verbeteren en gebruikten de kolonie simpelweg als grondstoffenvoorraad met goedkope arbeiders. D
De Britten daarentegen gingen nog het best om met hun koloniën vergeleken met de Fransen/Nederlanders.

In ieder geval, zo stond het in mijn Aardrijkskunde boek.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 20:23:30 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121562806
grappig aardrijkskunde boek had jij
  maandag 14 januari 2013 @ 21:02:05 #278
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_121566758
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:21 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

De rebellen in Libië hadden ook duidelijke connecties met Al Qaeda en een van de hoofdgroepen van militanten in Libië stond zelfs gewoon internationaal vermeld als terroristische organisatie.

Maargoed, het gaat me er vooral om dat die Fransen of andere Westere strijdkrachten die humanitaire redenen echt niks kan schelen. Het is simpelweg een machtsspel om grondstoffen/gebied/invloed. Niks wat de burgers van zo'n land direct ten goede komt.

De Fransen en Nederlanders gingen het slechts om met hun koloniën vergeleken met Engeland. De Fransen en Nederlanders gebruikten het minste geld om de infrastructuur, het onderwijs en de economie in hun kolonie te verbeteren en gebruikten de kolonie simpelweg als grondstoffenvoorraad met goedkope arbeiders. D
De Britten daarentegen gingen nog het best om met hun koloniën vergeleken met de Fransen/Nederlanders.

En wat stond er in dat aardrijkskunde boek van je over de boerenoorlogen?
pi_121567361
quote:

Niks wat de burgers van zo'n land direct ten goede komt.

Nee? Mali is een land dat bol staat van de kunst, muziek en mystiek. Het heeft een eeuwenoude traditie van verhalenvertellers, griotten en muzikanten, die een vooraanstaande plaats in de maatschappij innemen.

Ik denk niet dat er erg veel inwoners van dat land gebaat zijn bij de invoering van de sharia die al deze uitingen als barbaars beschouwt en deze tradities met wortel en al wil uitroeien. De enigen op wie de sharia aantrekkingskracht uitoefent zijn kinderen en jongvolwassen mannen die deze ontwikkelingen zien/zagen als een mogelijkheid de armoede te ontvluchten.

Voor de interventie was al een dermate groot gedeelte van de bevolking het noorden en de sharia ontvlucht, dat de opstandelingen moesten toegeven dat het gedeelte van het land dat zij onder hun controle hadden, daardoor vrijwel onbestuurbaar was geworden.
pi_121567866
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Nee? Mali is een land dat bol staat van de kunst, muziek en mystiek. Het heeft een eeuwenoude traditie van verhalenvertellers, griotten en muzikanten, die een vooraanstaande plaats in de maatschappij innemen.

Ik denk niet dat er erg veel inwoners van dat land gebaat zijn bij de invoering van de sharia die al deze uitingen als barbaars beschouwt en deze tradities met wortel en al wil uitroeien. De enigen op wie de sharia aantrekkingskracht uitoefent zijn kinderen en jongvolwassen mannen die deze ontwikkelingen zien/zagen als een mogelijkheid de armoede te ontvluchten.

Voor de interventie was al een dermate groot gedeelte van de bevolking het noorden en de sharia ontvlucht, dat de opstandelingen moesten toegeven dat het gedeelte van het land dat zij onder hun controle hadden, daardoor vrijwel onbestuurbaar was geworden.
Sharia shmaria. Er spelen veel grotere belangen. Het land was altijd al islamitisch en kende in die zin altijd al islamitische wetgeving. Het is wel weer typisch dat alle aandacht alhier daarnaartoe gaat. Das het enige wat de Westerlingen angst inboezemt kennelijk - tis een beetje het stokpaardje geworden. Uiteindelijk zijn het niets meer dan buitenlandse groeperingen, gesponsord door andere landen, die pogen van Mali een satellietstaat te maken. Dat is wat er hier speelt - al jaren trouwens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_121568103
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sharia shmaria. Er spelen veel grotere belangen. Het land was altijd al islamitisch en kende in die zin altijd al islamitische wetgeving. Het is wel weer typisch dat alle aandacht alhier daarnaartoe gaat. Das het enige wat de Westerlingen angst inboezemt kennelijk - Uiteindelijk zijn het niets meer dan buitenlandse groeperingen, gesponsord door andere landen, die pogen van Mali een satellietstaat te maken. Dat is wat er hier speelt.
Dat neemt niet weg dat de bevolking van Mali wel degelijk de verliezers zijn als de de rebellen, uit welk land dan ook, gesponsord door welk land dan ook, de macht grijpen.
pi_121568337
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:54 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat de bevolking van Mali wel degelijk de verliezers zijn als de de rebellen, uit welk land dan ook, gesponsord door welk land dan ook, de macht grijpen.
Tuurlijk, maar dat standpunt is onderbelicht door de labiele focus op de Sharia alhier. Onze LP plaat blijft hangen, let eens op hoe de mainstream media erover bericht. Niemand geeft een reet om de bevolking van Mali.
Allah Al Watan Al Malik
pi_121568430
quote:

[..]

Natuurlijk handelt Frankrijk uit eigen interesse, is daar iets mis mee? Dat betekent NIET dat DUS de bevolking van Mali er niet bij gebaat is.

Verder ben je een belangrijke motivatie vergeten: Mali heeft Frankrijk om hulp gesmeekt. Als Frankrijk dat naast zich neer legt is dat slecht voor de relatie Frankrijk-Mali en maakt Frankrijk een zwakke indruk. Verder heeft Frankrijk, en de hele Westerse wereld er baat bij dat Islamitische tuig met wortel en tak uit te roeien en ik vermoed dat de Moslimbevolking van Mali daar ook baat bij heeft.
  maandag 14 januari 2013 @ 22:01:13 #286
45206 Pietverdriet
pi_121568543
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dat standpunt is onderbelicht door de labiele focus op de Sharia alhier. Onze LP plaat blijft hangen, let eens op hoe de mainstream media erover bericht. Niemand geeft een reet om de bevolking van Mali.
Had eerder de indruk dat jij vooral schijt hebt aan bevolking van bv mali of algarije, omdat je geen kritiek wenst op de (fundamentalistische) islam
pi_121568614
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dat standpunt is onderbelicht door de labiele focus op de Sharia alhier. Onze LP plaat blijft hangen, let eens op hoe de mainstream media erover bericht.
Dat is waar.
quote:
Niemand geeft een reet om de bevolking van Mali.
Ik dus wel ;( Prachtige, (bijna belachelijk) vriendelijke mensen.
pi_121568619
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had eerder de indruk dat jij vooral schijt hebt aan bevolking van bv mali of algarije, omdat je geen kritiek wenst op de (fundamentalistische) islam
Ja, maar jouw indruk is doorgaans gebaseerd op de afdruk van je eigen kont in woestijnzand.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 14 januari 2013 @ 22:05:45 #289
45206 Pietverdriet
pi_121568856
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, maar jouw indruk is doorgaans gebaseerd op de afdruk van je eigen kont in woestijnzand.
En we gaan weer schelden. Ik ben in Mali, Niger, Tsjaad, Algarije, Libie en Tunesie geweest, jij nooit verder dan naar je tante in Marokko volgens mij.
pi_121568923
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En we gaan weer schelden. Ik ben in Mali, Niger, Tsjaad, Algarije, Libie en Tunesie geweest, jij nooit vrdee dan naar je tante in Marokko volgens mij.
Ik scheld niet. Ik weerspreek je suggestieve opmerking over mijn persoontje op mijn manier. Verder heeft mijn opmerking niets te maken met de vraag waar jij al of niet geweest bent. Het feit dat je Algerije tot tweemaal toe fout schrijft, vergeef ik je dan maar.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 14 januari 2013 @ 22:08:43 #291
45206 Pietverdriet
pi_121569050
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weerspreek je suggestieve opmerking over mijn persoontje op mijn manier.
Wat, klopt het niet?
pi_121569084
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat, klopt het niet?
Nee, dat klopt niet.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 14 januari 2013 @ 22:10:24 #293
45206 Pietverdriet
pi_121569166
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet.
Kreeg toch een heel andere indruk
pi_121569237
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kreeg toch een heel andere indruk
Tja, dat zal mij verder een worst wezen. Ik ben echter niet gediend van die suggestie, dat mag wel blijken.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 22:15:22 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121569438
BLAAAAAAAAAAAAAA
pi_121570462
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
Het liefst zou ik zien dat de Marokkaanse F16's in actie komen om daar die bebaarde mannekes een lesje te leren. Maar helaas, dat zit er niet in denk ik.
Ik zie hier geen fundi liefde in.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 22:34:08 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121570585
I'll allow it!
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 22:37:56 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121570827
meer ontopic

ik vind het nog niet eens zo'n gek idee om hier Marokkaanse troepen in te zetten, die hebben een prima goed gediciplineerd leger (echt!) dat geschoold is op Franse leest en min of meer bewapend is volgens de NATO standaard

zou een perfecte force multiplier zijn voor de Franse troepen :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 14 januari 2013 @ 23:42:45 #299
190104 Jareth
Such a pity...
pi_121574604
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:02 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat is waar.

[..]

Ik dus wel ;( Prachtige, (bijna belachelijk) vriendelijke mensen.
Met uitzondering van het Touareg-tuig dan toch wel?
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  maandag 14 januari 2013 @ 23:45:43 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121574759
Prima dat hier stevig ingegrepen wordt. Als mensen erfgoed willen slopen is het noodzaak dat desnoods met bruut geweld tegen te gaan.

Helaas zijn ze weer eens veel te laat.

[ Bericht 15% gewijzigd door Hexagon op 15-01-2013 00:04:12 ]
  dinsdag 15 januari 2013 @ 00:30:00 #301
137562 rakotto
pi_121576598
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:37 schreef sp3c het volgende:
meer ontopic

ik vind het nog niet eens zo'n gek idee om hier Marokkaanse troepen in te zetten, die hebben een prima goed gediciplineerd leger (echt!) dat geschoold is op Franse leest en min of meer bewapend is volgens de NATO standaard

zou een perfecte force multiplier zijn voor de Franse troepen :Y

SPOILER
Dan gaan ze zeggen dat Marokko uit Kafirs bestaan en dat de koning zsm afgezet moet worden.

Religie zal altijd betrokken worden. :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')