abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121557138
90% van de Malinezen is trouwens moslim.
pi_121557192
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee als ze niet in de oppositie zitten zijn ze wat voorzichtiger maar ook toen hadden ze het over Afrika waar meer eer te behalen viel voor onze troepen of zoiets stoms
Het zou het hele circus om de Kunduz missie in ieder geval nog belachelijker maken.
Een jaar geleden hard zeuren over agenten die niet mogen vechten, garantie daarvoor eisen en niks mogen trainen voor buiten de provincie en dan nu zelf weer deelnemen aan een missie in het hoogste geweldsspectrum.

Je zou er schizofreen van worden als militair zijnde,
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 18:47:33 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121557291
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:44 schreef Isee het volgende:

[..]

Het zou het hele circus om de Kunduz missie in ieder geval nog belachelijker maken.
Een jaar geleden hard zeuren over agenten die niet mogen vechten en garantie en niks mogen trainen voor buiten de provincie en dan nu zelf weer deelnemen aan een missie in het hoogste geweldsspectrum.

Je zou er schizofreen van worden als militair zijnde,
och, de Nederlandse militair is wel wat gewend wat dat betreft

ik weet nog dat de VVD vanaf de eerste dag (in de oppositie) tegen verlenging van de missie in Uruzgan was want er werden schooltjes gebouwt en er werd niet genoeg geschoten

die 2 militairen die politiek Den Haag nog volgen gebruiken dat als vervanging van comedy central ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_121557442
Het is eigenlijk best bijzonder hoe Frankrijk met ex-kolonies omgaat, het lijkt alsof de band veel sterker is dan bij bv Britse kolonies.
Het meest bijzondere is misschien de West-Afrikaanse en Centraal-Afrikaanse CAF franc, die als munteenheid in heel wat landen van die regio wordt gebruikt, en vroeger een bijna constante koers heeft tegenover de Franse frank, en nu tegenover de euro.

Ik denk dat Frankrijk dit vooral doet omdat het een voormalige kolonie van hen is, waardoor er in het land en in de buurlanden veel Fransen zijn en Franse belangen. Net zoals ze in 2008 in Chad te hulp schoten, en zich begin 2011 in Ivoorkust bemoeiden.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:52:49 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121557547
Frankrijk kende geen kolonies, maar overzeese departementen. Het was daar geen kolonie, maar frankrijk, met franse wetten, rechten, scholen, etc.
Heel anders dan hoe Nederland of UK dat deden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121557726
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Frankrijk kende geen kolonies, maar overzeese departementen. Het was daar geen kolonie, maar frankrijk, met franse wetten, rechten, scholen, etc.
Heel anders dan hoe Nederland of UK dat deden.
Mja, maar het was niet de bedoeling dat men vanuit de 'overzeese departementen' massaal naar Frankrijk verhuisde terwijl dat andersom wel kon.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2013 @ 18:57:44 #257
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121557747
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:39 schreef sp3c het volgende:
genoeg over die domme wijven!

[..]

eenheden van het legioen zijn al in Mali
Betere troepen heeft Frankrijk niet :P
pi_121558010
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:43 schreef De_Guidance het volgende:
90% van de Malinezen is trouwens moslim.
IQ 68...

http://hypnosis.home.netcom.com/iq_vs_religiosity.htm

Ik zie een verband :')
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121558600
Ik niet, Singapore heeft het hoogste IQ van de wereld en een substantile moslimpopulatie. En ook veel andere grote conservatieve religieuze groepen.

Dus dat gelovigen per definitie een laag IQ zouden hebben lijkt mij geen correcte aanname.

Als het je alleen om moslims gaat, genoeg moslimlanden die boven christelijke landen staan.

Lijkt mij verder wel offtopic.
pi_121558764
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:14 schreef De_Guidance het volgende:
Ik niet, Singapore heeft het hoogste IQ van de wereld en een substantile moslimpopulatie. En ook veel andere grote conservatieve religieuze groepen.

Dus dat gelovigen per definitie een laag IQ zouden hebben lijkt mij geen correcte aanname.

Als het je alleen om moslims gaat, genoeg moslimlanden die boven christelijke landen staan.

Lijkt mij verder wel offtopic.
Singapore is een stadstaat gedomineerd door immigranten en seculiere Chinezen.
pi_121558772
Op de website van CBS News linken ze naar deze video (Frans bombardement in Mali):

Op dezelfde site staat ook dat de bombardementen de islamistische opmars richting de Malinese hoofdstad niet hebben gestopt:

Despite intensive aerial bombardments by French warplanes, Islamist insurgents grabbed more territory in Mali Monday and moved closer to the capital, French and Malian authorities said.
http://www.cbsnews.com/83(...)teps-up-air-strikes/
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 19:18:03 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121558789
dank u Shawn
pi_121558847
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:46 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Hoge opkomst ook.
_O-
Allah Al Watan Al Malik
pi_121558884
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:17 schreef Shawn het volgende:
Op de website van CBS News linken ze naar deze video (Frans bombardement in Mali):

Op dezelfde site staat ook dat de bombardementen de islamistische opmars richting de Malinese hoofdstad niet hebben gestopt:

Despite intensive aerial bombardments by French warplanes, Islamist insurgents grabbed more territory in Mali Monday and moved closer to the capital, French and Malian authorities said.
Heftig :{
pi_121559036
Het liefst zou ik zien dat de Marokkaanse F16's in actie komen om daar die bebaarde mannekes een lesje te leren. Maar helaas, dat zit er niet in denk ik.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 19:24:54 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121559168
Marokko zit niet in ECOWAS toch?
pi_121559345
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:24 schreef sp3c het volgende:
Marokko zit niet in ECOWAS toch?
Nope, ook niet in de AU.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 19:33:43 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121559697
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nope, ook niet in de AU.
hmz ... jammer

had een mooie (werkbare) combo geweest met de Fransen
pi_121560309
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:17 schreef Shawn het volgende:

Kunst er is n dag gebombardeerd.
pi_121560440
Denk dat de fransen toch nog wel op aardig wat tegenstand gaan stuiten. En verder is het weer een oorlog tegen moslims. Ik zie het zo gebeuren dat er een keer een echte grote oorlog tussen verschillende moslim en westerse landen komt. De vraag is wat je dan doet met de moslims in de westerse landen. Dat zijn dan enorme risicos natuurlijk.
pi_121560473
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:45 schreef Bombshell het volgende:
Denk dat de fransen toch nog wel op aardig wat tegenstand gaan stuiten. En verder is het weer een oorlog tegen moslims. Ik zie het zo gebeuren dat er een keer een echte grote oorlog tussen verschillende moslim en westerse landen komt. De vraag is wat je dan doet met de moslims in de westerse landen. Dat zijn dan enorme risicos natuurlijk.
Je fantasie slaat op hol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_121560641
@Die_Hofstadtgruppe: vandaag is dag 4.

French radio Europe 1 broadcast a telephone interview with Omar Ould Hamaha, a leader of the Movement for Oneness and Jihad in West Africa, which controls part of northern Mali. In it he dared the French to "come down on the ground if they're real men. We'll welcome them with open arms," he said.

De islamisten dagen Frankrijk dus uit om soldaten te sturen in plaats van te bombarderen. Dat zou geen slimme zet zijn van de Fransen, en zo te zien weten ze dat:

France is urging the "Africanization" of the conflict, encouraging African nations to send troops to fight the Islamic extremists. There have been promises, but no troop movements have yet been publicly announced.

De Afrikaanse staten beloven om troepen te sturen, maar nog geen daden. De enige Afrikaanse troepen die in actie zijn gekomen zijn die van de buurlanden Mauritani en Burkina Faso, die zijn in de hoogste staat van paraatheid gebracht om hun eigen grenzen te verdedigen nu de islamisten te dichtbij zijn gekomen.

Franse regering roept de Franse burgers in Segou op om zo snel mogelijk te vertrekken:

The French government ordered the immediate evacuation of all French nationals living in the Malian town of Segou, located around 130 miles from the capital. The evacuation order was confirmed by a French citizen in Segou, who insisted upon anonymity because of the security situation. With the seizure of Diabaly the militants are within 50 miles of Segou.
pi_121560656
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 14-01-2013 20:57:07 ]
  maandag 14 januari 2013 @ 19:55:15 #274
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_121561092
De rebellen zijn in de tegenaanval in het westen van het land en hebben Diabaly ingenomen.

http://nos.nl/audio/46173(...)westen-van-mali.html
Say what?
pi_121562524
De verwachting is dat de Afrikaanse troepen in de pan gehakt zullen worden door de islamistische rebellen die ervaring hebben opgedaan in Libi 2011. Frankrijk moet dus soldaten sturen wil het niet uitlopen op een fiasco:

quote:
France is hoping that the African troops will take on the task of helping Mali's beleaguered armed forces regain control of the north of the country from the armed Islamist groups that have run it as a fiefdom since April 2012.

Many military experts regard that scenario as optimistic and have predicted that France will be forced to commit ground troops to combat operations given the battle-hardened nature of the Islamists, many of whom are veterans of 2011 fighting in Libya.

Le Monde reported Monday that the current contingent of 550 French troops in Mali would quickly grow to around 2,500.
http://www.expatica.com/f(...)rvention_255439.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')