Niet normaal, buiten is het lekker, maar in de bus is het zonder airco zweten als een gek.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:24 schreef Rezania het volgende:
Wat een nieuws weer.
Edit: Oh wacht, Telegraaf is de bron.
Een touringcar mag geloof ik sowieso niet zonder airco rijden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet normaal, buiten is het lekker, maar in de bus is het zonder airco zweten als een gek.
Op zich logisch. Op kleine afstanden is het te doen, maar niet fijn. Grote afstanden zonder airco. Dan word je vanzelf helemaal onwel. Het is niet echt comfortabel reizen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een touringcar mag geloof ik sowieso niet zonder airco rijden.
Dan moet je op een dag met mooi weer ook niet in die oude sprinters van de NS zitten. Zit ook geen airco in, vandaag was het buiten zelfs nog koeler dan binnen in die treinquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet normaal, buiten is het lekker, maar in de bus is het zonder airco zweten als een gek.
ramen los mattiequote:Op woensdag 4 juli 2012 20:29 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan moet je op een dag met mooi weer ook niet in die oude sprinters van de NS zitten. Zit ook geen airco in, vandaag was het buiten zelfs nog koeler dan binnen in die trein
Begrijp dat er geen airco in de bussen zit, het is maar 1/2 weken per jaar lekker warm in NL, en het kost klauwen vol geld. Dat is het niet waard voor 2 weken warmte.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:29 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan moet je op een dag met mooi weer ook niet in die oude sprinters van de NS zitten. Zit ook geen airco in, vandaag was het buiten zelfs nog koeler dan binnen in die trein
Men kan er wel tegen op kleine afstanden, maar als je langer dan 2 uur in een bus zonder airco moet zitten, dan ga je het met zekerheid merken aan je lichaam.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat zijn we als volk toch gedegenereerd als we dat we er niet meer tegen kunnen in een bus zonder airco te zitten....
Dat ik nog leef zeg...
Daar gaat het niet over. In de bus is het niet te harden, buiten is het gewoon lekker. Water drinken is een uitstekende en logische oplossing, maar daar denken de meeste mensen niet aan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:32 schreef thesystem het volgende:
Niet eens meer tegen een beetje warmte kunnen...waar gaan we toch heen als volk![]()
Ooit gehoord van water drinken folks?
Haha, vandaag ook bij mij in de bus.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:35 schreef BBQSausage het volgende:
Buschauffeurs presteren het tegenwoordig steeds vaker om gewoon alleen hun eigen raampje open te doen, en zo te vergeten dat de rest van de bus weg ligt te smelten.
Je hebt een auto met airco, dan merk je het niet. Probeer eens met ramen dicht en zonder airco te rijden.quote:
Hoe zorgde je vroeger dat het wat frisser werd/voelde? Oja, toen zette je een raampje open. Iets wat in een moderne touringcar niet kan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat zijn we als volk toch gedegenereerd als we dat we er niet meer tegen kunnen in een bus zonder airco te zitten....
Dat ik nog leef zeg...
Vroeger vaak gedaan, zweten zwetenquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je hebt een auto met airco, dan merk je het niet. Probeer eens met ramen dicht en zonder airco te rijden.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Op Cuba rijden oude nederlandse stadsbussen, ze noemen ze daar oventjes
quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Die amerikaanse uit 1950 zijn vast koeler.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo reden wij vroeger twee dagen door de hitte naar Italië. Ook gewoon overleefd hoor...quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je hebt een auto met airco, dan merk je het niet. Probeer eens met ramen dicht en zonder airco te rijden.
Dit. En de 'ventilatie' in NS treinen is ook alleen maar berekend op een aantal passagiers gelijk aan het aantal zitplekken. Zit je dan in een sprinter waar mensen zelfs op schoot moeten omdat er geen staplaatsen meer zijn, meer dan een half uur stil te staan omdat er weer eens een blaadje op het spoor ligt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:40 schreef mstx het volgende:
[..]
Hoe zorgde je vroeger dat het wat frisser werd/voelde? Oja, toen zette je een raampje open. Iets wat in een moderne touringcar niet kan.
Precies, op schoolreisjes wisten wij niet beter. En dan bij aankomst met zijn allen onder de bankjesquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
Als je dit leest is het toch onbegrijpelijk dat in de jaren '50 niet alle kinderen dood neervielen in de schoolbus.
'Verboden om te rijden zonder airco'. Da's een grapje, toch?
Serieus. Petje af.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zo reden wij vroeger twee dagen door de hitte naar Italië. Ook gewoon overleefd hoor...
Kom op zeg jezusquote:
Ramen kunnen open in de sprinterquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit. En de 'ventilatie' in NS treinen is ook alleen maar berekend op een aantal passagiers gelijk aan het aantal zitplekken. Zit je dan in een sprinter waar mensen zelfs op schoot moeten omdat er geen staplaatsen meer zijn, meer dan een half uur stil te staan omdat er weer eens een blaadje op het spoor ligt.
Dat komt omdat de bussen in de jaren 50 erop gebouwd zijn om zonder airco te rijden (duh), daarom hadden die ramen die open konden. Moderne touringcars zijn erop gebouwd om met airco te rijden, dus kunnen de ramen niet open.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
Als je dit leest is het toch onbegrijpelijk dat in de jaren '50 niet alle kinderen dood neervielen in de schoolbus.
'Verboden om te rijden zonder airco'. Da's een grapje, toch?
Sommige dingen komen ook bekend voor in de jaren 90quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:
http://home.kpn.nl/tieske.001/weblog/2004_10.html
in een trabie kun je op het dak springen en hij stort niet inquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:33 schreef raptorix het volgende:
Kinderen zijn niets meer gewend, toen ik 3 was gingen we met hele gezin van 7 personen in een trabbant naar de camping, als je zeurde kon je lekker gaan lopen
Kom op zeg, wat moesten die joden in die treinen dan wel niet.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:35 schreef Jellereppe het volgende:
Nou, nou. Als je iedereen hier hoort praten, denk je dat ze allemaal aan survivalen hebben gedaan is de sixties, seventies and eighties. Ik kan er niet over mee praten, maar als kinderen onwel worden in de bus, lijkt het mij sterk dat het komt omdat ze niks gewend zijn. Give me a break. Waarschijnlijk konden de ramen van de bussen destijds gewoon open. Tegenwoordig kan dat niet meer, een immens verschil.
Ik mocht comfortabel op de personen op de achterbank liggen, mijn broers zaten naast elkaar op de bijrijders stoelquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
in een trabie kun je op het dak springen en hij stort niet in
Er zullen zeker veel Joden in de WOII gestorven zijn in de treinen, maar dat is niet te vergelijken met nu. Tegenwoordig is het niet meer acceptabel als een dozijn kinderen onwel wordt in het OV.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kom op zeg, wat moesten die joden in die treinen dan wel niet.
Het was niet echt een serieuse opmerkingquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Er zullen zeker veel Joden in de WOII gestorven zijn in de treinen, maar dat is niet te vergelijken met nu. Tegenwoordig is het niet meer acceptabel als een dozijn kinderen onwel wordt in het OV.
Sorry.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het was niet echt een serieuse opmerking
Omdat het verwende kut koters zijn die niks meer gewend zijn....quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het niet meer acceptabel als een dozijn kinderen onwel wordt in het OV.
Gelijk het argument dat de jeugd van tegenwoordig niks meer gewend is. Nah, survivalen in de bus is nergens voor nodig op lange afstanden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:44 schreef thesystem het volgende:
[..]
Omdat het verwende kut koters zijn die niks meer gewend zijn....
Maar moet men dan maar honderden euros extra aan diesel/benzine verbruiken omdat het lekker koel is terwijl men ook simpelweg een flesje water mee kan nemen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Gelijk het argument dat de jeugd van tegenwoordig niks meer gewend is. Nah, survivalen in de bus is nergens voor nodig op lange afstanden.
Zeg dat eens tegen Spanjaarden, Grieken en meer van dat soort hete landen. Daar heeft elk huis een airco-unit en werken ze in veel landen niet in de vroege middaguren omdat het simpelweg te heet is. Zeg je dan ook maar "neem maar een flesje water" ?quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:14 schreef thesystem het volgende:
[..]
Maar moet men dan maar honderden euros extra aan diesel/benzine verbruiken omdat het lekker koel is terwijl men ook simpelweg een flesje water mee kan nemen?
Als er één post op dit forum een 'QFT' verdient, dan is het deze.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Vroeger, ja vroeger...... dit is voor iedereen die voor 1980 geboren is.
Als je na 1980 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken. De kinderen van tegenwoordig worden in de watten gelegd. Ben jij als kind opgegroeid in de 50er, 60er of 70er jaren, dan is het, terugkijkend, onvoorstelbaar, dat je zo lang hebt kunnen overleven!
Als kind zaten we in de auto zonder gordel en zonder airbags.
Onze bedjes waren geschilderd in prachtige kleuren met verf vol met lood en cadmium .
De medicijnflesjes uit de apotheek konden we gewoon open krijgen, net als overigens de fles met bleekmiddel.
Deuren en ramen bedreigden continue onze vingertjes.
Op de fiets hadden we nooit een helm op.
We dronken water met de mond aan de kraan in plaats van uit een fles.
We bouwden zeepkisten en kwamen er pas op de eerste rit, bergafwaarts, achter, dat we geen rem hadden. Na enige ongelukken konden we daar prima mee omgaan.
's Morgens gingen we naar buiten om te spelen. We bleven de hele dag weg en moesten pas thuis zijn als de straatlantaarns aangingen. Niemand wist waar we waren en we hadden geen mobiele telefoon mee.
We sneden ons, braken onze botten en tanden en er werd niemand voor aangeklaagd. Het waren gewoon ongelukken en de enige die schuld had waren we zelf. Kan jij je nog zgn. "ongelukken" herinneren?
We hadden vechtpartijen en sloegen elkaar een blauw oog. Daar moesten we mee leven. Volwassenen interesseerden zich daar niet voor.
We aten koekjes, brood met dik boter, dronken Cola en werden evengoed niet te dik.
We dronken met vrienden uit dezelfde fles en niemand ging daar dood van.
We hadden geen: Playstation, Nintendo, X-box, Videogames, 64 TV-zenders, Videofilm, Surround-Sound, een eigen TV, computer en Internet-chatrooms.
Wat wij hadden waren VRIENDEN. We gingen gewoon naar buiten en daar kwamen we elkaar tegen. We gingen naar hun huis en belden aan. Of we gingen soms gewoon naar binnen zonder aan te bellen. En dat zonder van te voren af te spreken en zonder dat onze ouders dat wisten.
Niemand bracht ons en niemand haalde ons weer op... Hoe was het in godsnaam mogelijk?
We bedachten zelf spelletjes met stokken en tennisballen.
We aten wurmen en die leefden niet voor altijd in onze magen verder.
Met de stokken prikten we elkaar bijna nooit in de ogen.
Met voetballen op straat mocht je alleen meedoen als je goed genoeg was. Als je niet goed genoeg was, moest je met teleurstellingen om leren gaan.
Sommige kinderen waren niet zo goed op school als anderen. Ze haalden onvoldoendes en bleven zitten. Dat leidde niet tot emotionele ouderavonden of zelfs tot veranderde prestatienormen.
Soms hadden onze daden consequenties. Dat was logisch en daar kon zich niemand voor verstoppen. Als iemand van ons iets verbodens had gedaan, was het normaal, dat de ouders je er niet uithaalden. In tegendeel, ze waren het met de politie eens! Stel je voor!
Onze generatie heeft vele probleemoplossers en uitvinders, die bereid zijn risico's te nemen, voortgebracht. We hadden vrijheid, we verzaakten, we hadden succes en namen verantwoording. Met al die dingen konden we zeer goed omgaan.
Bij die generatie hoor jij ook.
Wees blij dat je er toen bij was.
http://home.kpn.nl/tieske.001/weblog/2004_10.html
Wat heb jij tegen comfort en luxe?quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:14 schreef thesystem het volgende:
[..]
Maar moet men dan maar honderden euros extra aan diesel/benzine verbruiken omdat het lekker koel is terwijl men ook simpelweg een flesje water mee kan nemen?
quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:22 schreef Jellereppe het volgende:
Tja, ik zat vandaag ook in de bus naar mijn vakantiebaantje toe. Wat een hitte in de bus, geen airco niks, de zweet pingelde met druppels van je hoofd af. Vind je het gek dat mensen onwel worden als er geen airco in de bus voor handen is. Makkelijk praten, maar het zet je toch aan het denken.
ja, stel je voor. In het verleden gingen veel meer mensen met de bus op vakantie (toen het vliegtuig nog vrij duur was) en hadden bussen standaard geen airco. Dat we er nog zijnquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat ik nog leef zeg...
Echt waar? Gewoon druppels op je voorhoofd? Heb je wel de dokter het na laten kijken?quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee, ik meen het. Ik zweette vandaag echt druppels op mijn voorhoofd. Niet normaal.
Ik heb geregeld dat ik goed zweet tijdens het sporten, dat is dus niet normaal. Sporten verbiedenquote:Op donderdag 5 juli 2012 09:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Echt waar? Gewoon druppels op je voorhoofd? Heb je wel de dokter het na laten kijken?
Had die bus waar jij in reed toevallig ramen die je open kon zetten?quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]Het is werkelijk een ramp van wereldformaat, geen airco in de bus
![]()
Toen ik nog met een bus op vakantie ging was een airco eerder uitzondering dan regel, en raad eens, we zijn er nog steeds
[..]
ja, stel je voor. In het verleden gingen veel meer mensen met de bus op vakantie (toen het vliegtuig nog vrij duur was) en hadden bussen standaard geen airco. Dat we er nog zijn
Nee, ik heb nooit in een touringcar gezeten waar de ramen open konden. Je had bijna altijd van die luiken in het dak die open stondenquote:Op donderdag 5 juli 2012 09:39 schreef mstx het volgende:
[..]
Had die bus waar jij in reed toevallig ramen die je open kon zetten?
Belachelijk. Mijn skattie-pettatie mag gewoon lekker een gezond energy-drinkTMje drinken. Hij heeft het al zo zwaar met zijn Ritalin.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Beste ouders van de onwel geworden kinderen. In uw huis heeft u een kraan. Daar komt water uit. Dit water is perfect drinkbaar. Zorg dat uw kinderen dit water drinken in plaats van al die namaak Red Bull shit. Dan was er niets aan de hand geweest.
Ja, en eens in de zoveel tijd was er weer een scholier die het schoolreisje niet overleefde omdat hij net met z'n hoofd door dat luik moest kijken terwijl er een viaduct aankwam.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit in een touringcar gezeten waar de ramen open konden. Je had meestal van die luiken in het dak die open stonden
Idd. Zo'n ouwe gele rakker had volgens mij ook geen ramen, alleen een dakluik.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit in een touringcar gezeten waar de ramen open konden. Je had bijna altijd van die luiken in het dak die open stonden
En nu blijven we dus zitten met veel te veel domme mensen omdat iedereen maar beschermd moet worden tegen zijn eigen domheid.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en eens in de zoveel tijd was er weer een scholier die het schoolreisje niet overleefde omdat hij net met z'n hoofd door dat luik moest kijken terwijl er een viaduct aankwam.
Dus die mogen ook niet meer open.
en daarom mogen die luiken ook niet meer handmatig geopend worden en kunnen ze automatisch een heel klein stukje open.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Idd. Zo'n ouwe gele rakker had volgens mij ook geen ramen, alleen een dakluik.
Waar dan wel eens mensen hun kop uitstaken en tegen een viaduct knalden.
alsof water drinken helpt tegen zuurstofgebrek ?quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
Daar gaat het niet over. In de bus is het niet te harden, buiten is het gewoon lekker. Water drinken is een uitstekende en logische oplossing, maar daar denken de meeste mensen niet aan.
En een airco zou dan wel helpen?quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
alsof water drinken helpt tegen zuurstofgebrek ?
Ik weet niet hoe jij reist, maar als je in een bus zit, verwacht ik geen zweetdruppels op mijn voorhoofd. De buschauffeur heeft een lekker windje en de reizigers verklampen in de hitte. Bah.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Echt waar? Gewoon druppels op je voorhoofd? Heb je wel de dokter het na laten kijken?
Nou ja, vroeger konden de ramen waarschijnlijk makkelijker open.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat ik nog leef zeg...
quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Idd. Zo'n ouwe gele rakker had volgens mij ook geen ramen, alleen een dakluik.
Waar dan wel eens mensen hun kop uitstaken en tegen een viaduct knalden.
Meer ja, dan komt er toch lucht binnen ?quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En een airco zou dan wel helpen?
Nee, de meeste airco's verversen geen lucht, ze koelen slechts de reeds aanwezig lucht. De nieuwere types gebruiken wel verse lucht, maar ik vraag me af of die overal aanwezig is.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Meer ja, dan komt er toch lucht binnen ?
Daarom krijg je geen adem meer in de trein, gewoon weer treinen met raampjes maken dus.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, de meeste airco's verversen geen lucht, ze koelen slechts de reeds aanwezig lucht. De nieuwere types gebruiken wel verse lucht, maar ik vraag me af of die overal aanwezig is.
Stop je om de situatie vergelijkbaar te maken de volgende keer alle ventilatiegaten even vol met pur?quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zo reden wij vroeger twee dagen door de hitte naar Italië. Ook gewoon overleefd hoor...
Denken dat een Ford grenada ventilatie hadquote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
Stop je om de situatie vergelijkbaar te maken de volgende keer alle ventilatiegaten even vol met pur?
Och een personenauto kun je qua warmte eigenlijk sowieso niet vergelijken met een bus. Als je een beetje doorrijdt is het met de ramen open in elke auto wel te doen, dit ongeacht de hitte.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 06:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Denken dat een Ford grenada ventilatie had
Tussen Zutphen en Winterwijk reden treinen waar je gat er zowat afvroor in de zomer, airco is prima.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, de meeste airco's verversen geen lucht, ze koelen slechts de reeds aanwezig lucht. De nieuwere types gebruiken wel verse lucht, maar ik vraag me af of die overal aanwezig is.
Het ging mij niet om het koelend vermogen van een airco, dat is prima. het ging mij om het feit dat mensen schijnen te denken dat een airco ook ventileert. Dat is in veel gevallen niet het geval.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tussen Zutphen en Winterwijk reden treinen waar je gat er zowat afvroor in de zomer, airco is prima.
Welke aircos ventileren niet?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het ging mij niet om het koelend vermogen van een airco, dat is prima. het ging mij om het feit dat mensen schijnen te denken dat een airco ook ventileert. Dat is in veel gevallen niet het geval.
Ligt eraan hoe je de gewone ventilatie van je auto instelt. De airce is verder niets anders als koelribben waar lucht doorheen geblazen wordt, danwel van binnen danwel van buiten de auto.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het ging mij niet om het koelend vermogen van een airco, dat is prima. het ging mij om het feit dat mensen schijnen te denken dat een airco ook ventileert. Dat is in veel gevallen niet het geval.
Vroeger met de treinen ook, veel aangenamer, met veel mensen in de trein is het wel eens prettig als er frisse lucht bijkomt (denk aan stank, weinig lucht)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Och een personenauto kun je qua warmte eigenlijk sowieso niet vergelijken met een bus. Als je een beetje doorrijdt is het met de ramen open in elke auto wel te doen, dit ongeacht de hitte.
Daarom, climate control.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je de gewone ventilatie van je auto instelt. De airce is verder niets anders als koelribben waar lucht doorheen geblazen wordt, danwel van binnen danwel van buiten de auto.
Rij sinds een jaar of vijf, zes principieel geen trein meer in Nederland, heerlijk!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vroeger met de treinen ook, veel aangenamer, met veel mensen in de trein is het wel eens prettig als er frisse lucht bijkomt (denk aan stank, weinig lucht)
Split unit systemen koelen en filtreren maar verversen absoluut niet de luchtquote:
Klopt, maar die ken ik alleen van woningen omdat je dan geen herrie in huis hebt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Split unit systemen koelen en filtreren maar verversen absoluut niet de lucht
Ha of mij zien voorbij komen fietsen met me goddelijke oerlichaam, ik kijk neer op mensen in een auto.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom, climate control.
En die van mij pakt buitenlucht, als de sensoren stank detecteren gaat ie alsnog dicht.
Maar niets fijners dan met condens aan de buitenkant in de file te staan te kijken naar zwetende sjonnies en murats in een BMW met de ramen open.
Op de snelweg?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ha of mij zien voorbij komen fietsen met me goddelijke oerlichaam, ik kijk neer op mensen in een auto.
Voor mij leggen ze wegen parallel aan de snelweg, voor jou niet dan?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |