Niet normaal, buiten is het lekker, maar in de bus is het zonder airco zweten als een gek.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:24 schreef Rezania het volgende:
Wat een nieuws weer.
Edit: Oh wacht, Telegraaf is de bron.
Een touringcar mag geloof ik sowieso niet zonder airco rijden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet normaal, buiten is het lekker, maar in de bus is het zonder airco zweten als een gek.
Op zich logisch. Op kleine afstanden is het te doen, maar niet fijn. Grote afstanden zonder airco. Dan word je vanzelf helemaal onwel. Het is niet echt comfortabel reizen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een touringcar mag geloof ik sowieso niet zonder airco rijden.
Dan moet je op een dag met mooi weer ook niet in die oude sprinters van de NS zitten. Zit ook geen airco in, vandaag was het buiten zelfs nog koeler dan binnen in die treinquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet normaal, buiten is het lekker, maar in de bus is het zonder airco zweten als een gek.
ramen los mattiequote:Op woensdag 4 juli 2012 20:29 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan moet je op een dag met mooi weer ook niet in die oude sprinters van de NS zitten. Zit ook geen airco in, vandaag was het buiten zelfs nog koeler dan binnen in die trein
Begrijp dat er geen airco in de bussen zit, het is maar 1/2 weken per jaar lekker warm in NL, en het kost klauwen vol geld. Dat is het niet waard voor 2 weken warmte.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:29 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan moet je op een dag met mooi weer ook niet in die oude sprinters van de NS zitten. Zit ook geen airco in, vandaag was het buiten zelfs nog koeler dan binnen in die trein
Men kan er wel tegen op kleine afstanden, maar als je langer dan 2 uur in een bus zonder airco moet zitten, dan ga je het met zekerheid merken aan je lichaam.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat zijn we als volk toch gedegenereerd als we dat we er niet meer tegen kunnen in een bus zonder airco te zitten....
Dat ik nog leef zeg...
Daar gaat het niet over. In de bus is het niet te harden, buiten is het gewoon lekker. Water drinken is een uitstekende en logische oplossing, maar daar denken de meeste mensen niet aan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:32 schreef thesystem het volgende:
Niet eens meer tegen een beetje warmte kunnen...waar gaan we toch heen als volk![]()
Ooit gehoord van water drinken folks?
Haha, vandaag ook bij mij in de bus.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:35 schreef BBQSausage het volgende:
Buschauffeurs presteren het tegenwoordig steeds vaker om gewoon alleen hun eigen raampje open te doen, en zo te vergeten dat de rest van de bus weg ligt te smelten.
Je hebt een auto met airco, dan merk je het niet. Probeer eens met ramen dicht en zonder airco te rijden.quote:
Hoe zorgde je vroeger dat het wat frisser werd/voelde? Oja, toen zette je een raampje open. Iets wat in een moderne touringcar niet kan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat zijn we als volk toch gedegenereerd als we dat we er niet meer tegen kunnen in een bus zonder airco te zitten....
Dat ik nog leef zeg...
Vroeger vaak gedaan, zweten zwetenquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je hebt een auto met airco, dan merk je het niet. Probeer eens met ramen dicht en zonder airco te rijden.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Op Cuba rijden oude nederlandse stadsbussen, ze noemen ze daar oventjes
quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Die amerikaanse uit 1950 zijn vast koeler.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo reden wij vroeger twee dagen door de hitte naar Italië. Ook gewoon overleefd hoor...quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je hebt een auto met airco, dan merk je het niet. Probeer eens met ramen dicht en zonder airco te rijden.
Dit. En de 'ventilatie' in NS treinen is ook alleen maar berekend op een aantal passagiers gelijk aan het aantal zitplekken. Zit je dan in een sprinter waar mensen zelfs op schoot moeten omdat er geen staplaatsen meer zijn, meer dan een half uur stil te staan omdat er weer eens een blaadje op het spoor ligt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:40 schreef mstx het volgende:
[..]
Hoe zorgde je vroeger dat het wat frisser werd/voelde? Oja, toen zette je een raampje open. Iets wat in een moderne touringcar niet kan.
Precies, op schoolreisjes wisten wij niet beter. En dan bij aankomst met zijn allen onder de bankjesquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
Als je dit leest is het toch onbegrijpelijk dat in de jaren '50 niet alle kinderen dood neervielen in de schoolbus.
'Verboden om te rijden zonder airco'. Da's een grapje, toch?
Serieus. Petje af.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zo reden wij vroeger twee dagen door de hitte naar Italië. Ook gewoon overleefd hoor...
Kom op zeg jezusquote:
Ramen kunnen open in de sprinterquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit. En de 'ventilatie' in NS treinen is ook alleen maar berekend op een aantal passagiers gelijk aan het aantal zitplekken. Zit je dan in een sprinter waar mensen zelfs op schoot moeten omdat er geen staplaatsen meer zijn, meer dan een half uur stil te staan omdat er weer eens een blaadje op het spoor ligt.
Dat komt omdat de bussen in de jaren 50 erop gebouwd zijn om zonder airco te rijden (duh), daarom hadden die ramen die open konden. Moderne touringcars zijn erop gebouwd om met airco te rijden, dus kunnen de ramen niet open.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
Als je dit leest is het toch onbegrijpelijk dat in de jaren '50 niet alle kinderen dood neervielen in de schoolbus.
'Verboden om te rijden zonder airco'. Da's een grapje, toch?
Sommige dingen komen ook bekend voor in de jaren 90quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:
http://home.kpn.nl/tieske.001/weblog/2004_10.html
in een trabie kun je op het dak springen en hij stort niet inquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:33 schreef raptorix het volgende:
Kinderen zijn niets meer gewend, toen ik 3 was gingen we met hele gezin van 7 personen in een trabbant naar de camping, als je zeurde kon je lekker gaan lopen
Kom op zeg, wat moesten die joden in die treinen dan wel niet.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:35 schreef Jellereppe het volgende:
Nou, nou. Als je iedereen hier hoort praten, denk je dat ze allemaal aan survivalen hebben gedaan is de sixties, seventies and eighties. Ik kan er niet over mee praten, maar als kinderen onwel worden in de bus, lijkt het mij sterk dat het komt omdat ze niks gewend zijn. Give me a break. Waarschijnlijk konden de ramen van de bussen destijds gewoon open. Tegenwoordig kan dat niet meer, een immens verschil.
Ik mocht comfortabel op de personen op de achterbank liggen, mijn broers zaten naast elkaar op de bijrijders stoelquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
in een trabie kun je op het dak springen en hij stort niet in
Er zullen zeker veel Joden in de WOII gestorven zijn in de treinen, maar dat is niet te vergelijken met nu. Tegenwoordig is het niet meer acceptabel als een dozijn kinderen onwel wordt in het OV.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kom op zeg, wat moesten die joden in die treinen dan wel niet.
Het was niet echt een serieuse opmerkingquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Er zullen zeker veel Joden in de WOII gestorven zijn in de treinen, maar dat is niet te vergelijken met nu. Tegenwoordig is het niet meer acceptabel als een dozijn kinderen onwel wordt in het OV.
Sorry.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het was niet echt een serieuse opmerking
Omdat het verwende kut koters zijn die niks meer gewend zijn....quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het niet meer acceptabel als een dozijn kinderen onwel wordt in het OV.
Gelijk het argument dat de jeugd van tegenwoordig niks meer gewend is. Nah, survivalen in de bus is nergens voor nodig op lange afstanden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:44 schreef thesystem het volgende:
[..]
Omdat het verwende kut koters zijn die niks meer gewend zijn....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |