http://www.hln.be/hln/nl/(...)naar-bal-nemen.dhtmlJongens van 17 zijn erg populair bij Amerikaanse eindejaarsstudentes, ze verkiezen namelijk een jongere date boven een leeftijdsgenoot als gezelschap op hun bal.
![media_xll_4861801.jpg]()
Hoewel het vroeger stoer was om een oudere man mee naar het eindejaarsbal te nemen, groeit het leger van jonge cougars op Amerikaanse middelbare scholen. De 18-jarige Rachel Koehn die in Baltimore studeert: "Dit weekend mogen we eindelijk naar het bal, acht van mijn vriendinnen hebben een jongere partner gekozen om hen te vergezellen. Ikzelf neem Dan Duffy mee, hij is 16 maanden jonger dan ik. Mijn mannelijke klasgenoten gaan zelf met jongere meisjes, nu doen wij hetzelfde met studenten uit de lagere graden. De ouders van mijn vriendje zijn dol op me want hij heeft zijn rijbewijs nog niet en ik rijd hem overal naartoe.
Betere date
De 18-jarige Charlotte Sargent uit Hanover is het ermee eens dat een jongere kerel een betere date is: "Ik voel me veel meer op mijn gemak bij mijn 17-jarig vriendje Joshua Himmelstein dan bij een oudere man. Mijn vriendinnen noemen me voor het lachen een 'cougar'." Himmelstein bevestigt dat de jongens uit de lagere graden erg populair zijn, 13 van de 50 jongens op het bal in zijn school waren jonger dan hun date. "Ik heb respect voor Charlotte, ze heeft meer zelfvertrouwen en ervaring dan ik. Een relatie met een ouder meisje is leuker dan uitgaan met een leeftijdsgenoot."
Dezelfde trend zet zich voort op de Amerikaanse universiteiten of hogescholen. Kate die aan Dartmouth studeert: "Veel van mijn vriendinnen gaan momenteel uit met een eerstejaarsstudent. Zo kun je iemand aan de haak slaan die nog niet beïnvloed werd door oudere jongens aan de universiteit, zij geven namelijk vaak het slechte voorbeeld."