quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
19 Douglas (BRA) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
Ik ookquote:
het heeft voor twente inderdaad weinig waarde om hem te verkopen omdat dan het grootste deel van het geld naar de zaakwaarnemers gaatquote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:41 schreef debeterebob het volgende:
Klopt het dat Douglas zo hard is opgelicht door zijn zaakwaarnemers, dat het voor Twente niet uit kan hem te verkopen
Dus de zaakwaarnemers doen zichzelf de das omquote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:59 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
het heeft voor twente inderdaad weinig waarde om hem te verkopen omdat dan het grootste deel van het geld naar de zaakwaarnemers gaat
OP updaten bedoel jequote:Op woensdag 4 juli 2012 01:17 schreef The_Groove het volgende:
Tijd om de TT te updaten Drizzt? Faalert Tiendalli is weg
Donequote:
Is Prince Polley niet Van der Gijp zijn groot geschapen vriend?quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:52 schreef Enchanter het volgende:
De letters op het shirt van Prince Polley zijn ook kleiner dan op het shirt van Verhoek.
Leuke shop
Ter indicatie hoe een leuke sponsor er op zou staan en wanneer de witte randjes iets kleiner zouden zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:49 schreef Daywalk3r het volgende:
Dat lijkt me nietSnap dat plaatje ook niet helemaal.
Het is wel een verbeteringquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:17 schreef Stienn het volgende:
[..]
Ter indicatie hoe een leuke sponsor er op zou staan en wanneer de witte randjes iets kleiner zouden zijn.
Alsof een sponsor als Fly Emirates ooit naar Twente gaat.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:17 schreef Stienn het volgende:
[..]
Ter indicatie hoe een leuke sponsor er op zou staan en wanneer de witte randjes iets kleiner zouden zijn.
Prince Polley? Quincy Promesquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:52 schreef Enchanter het volgende:
De letters op het shirt van Prince Polley zijn ook kleiner dan op het shirt van Verhoek.
Leuke shop
Gast, kap nou eens met dat continu de grond instampen van Twentequote:Op woensdag 4 juli 2012 11:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Alsof een sponsor als Fly Emirates ooit naar Twente gaat.Voorlopig mogen jullie het doen met het knipogende TUI logo.
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=168488quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:56 schreef blistah het volgende:
http://www.vi.nl/nieuws/2(...)eg-naar-Gladbach.htm
Komop zeg, zonder die witte boord is het gewoon een effen tshirtquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:53 schreef Tarado het volgende:
Natuurlijk is dit niet echt, een mooier shirt (nou ja ietsje) en een betere sponsor, keep on dreaming
quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:53 schreef June. het volgende:
[..]
Komop zeg, zonder die witte boord is het gewoon een effen tshirt
Daarom juist, hoe kan je dat nou zo lelijk vinden aangezien het eigenlijk een doodnormaal shirt is met wat brede witte boorden..quote:
Ik vind die brede banden op de mouwen gewoon niks.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:30 schreef June. het volgende:
[..]
Daarom juist, hoe kan je dat nou zo lelijk vinden aangezien het eigenlijk een doodnormaal shirt is met wat brede witte boorden..
quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Alsof een sponsor als Fly Emirates ooit naar Twente gaat.Voorlopig mogen jullie het doen met het knipogende TUI logo.
Zou je het verhaal één keer kort kunnen vertellen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:50 schreef ReMcOrE het volgende:
gisteren deel 1 van Sinds 1965 gekeken en net klaar met deel 2, wat ongelooflijk mooi was dat zeg
ik kan niet anders zeggen dan dat ik TROTS ben om supporter van deze club te zijn![]()
en het verhaal van hoe N'Kufo ooit is gekocht kan ik niet vaak genoeg horen
quote:Gladbach in gesprek met Twente over De Jong
HOOFDDORP - Borussia Mönchengladbach lijkt een goede kans te maken op de komst van Luuk de Jong. De Duitse club is met De Jongs werkgever FC Twente in gesprek over een transfer.
Volgens TC Tubantia heeft een delegatie van Gladbach woensdagmiddag onderhandeld met de beleidsbepalers van FC Twente.
Onzeker is nog of Gladbach kan voldoen aan de vraagprijs van minstens vijftien miljoen euro. Het Engelse Newcastle United haakte vanwege dat bedrag voorlopig af.
Ook zaakwaarnemer Louis Laros meldde zich met vader George de Jong bij de Grolsch Veste.
De 21-jarige De Jong, die vorige maand bij de Oranje-selectie zat op het EK, liet recent weten dat hij het tijd vindt om de stap naar een andere club te maken.
Bij Gladbach is ook de Nederlander Roel Brouwers actief. De club werd afgelopen seizoen vierde in de Bundesliga.
http://www.nu.nl/sport/28(...)met-twente-jong.html
http://voetbal.tctubantia(...)bezoek-bij-fc-twente
quote:'Gladbach in Enschede voor Luuk de Jong'
De kans dat Luuk de Jong deze week alsnog naar Borussia Mönchengladbach vertrekt is groot. De spits van FC Twente leek aanvankelijk te duur voor de Duitsers, die zich echter opnieuw in Enschede hebben gemeld.
Gladbach legde onlangs een bod van tien miljoen euro neer bij Twente, dat niet akkoord ging met de geboden transfersom. De Bundesliga-club leek afgehaakt, maar Voetbal International meldt een nieuwe wending.
Een delegatie van Gladbach arriveerde woensdagmiddag even na 15.00 uur bij De Grolsch Veste. Eerder meldden vader George de Jong en zaakwaarnemer Louis Laros zich al in het stadion van FC Twente. De Enschedese club verlangt minimaal vijftien miljoen euro voor De Jong.
In de onderhandelingen die momenteel gaande zijn, wordt Gladback-verdediger Oscar Wendt mogelijk als wisselgeld gebruikt. De 26-jarige linksback staat al geruime tijd op de Twentse radar.
http://www.voetbalprimeur(...)de-voor-luuk-de-jong
Kufo zat bij Hannover te verpieteren op de bank, was de beste speler, werd echter nooit opgesteld en mocht niet weg. Joop en homies zijn een paar keer langsgeweest, vingen elke keer bot, Kufo moest huilen. Joop en homies waren weg maar probeerden het nog één keer. Kufo kwam naar Enschede.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:06 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Zou je het verhaal één keer kort kunnen vertellen?
Het is dat ik Luuk écht niet wil zien vertrekken, maar 15 mil + een goeie linksback... pfoequote:Op woensdag 4 juli 2012 20:13 schreef Buster91 het volgende:
15 miljoen voor Luuk + die linksback lijkt me een goede deal. Neem toch aan dat Twente een goede schaduwlijst paraat heeft..
Topdeal lijkt me. Ze waren al langer geďnteresseerd in Wendt. Kuiper op linksback overtuigd ook niet echt. Als vervanger voor de Jong lijkt Bony me wel wat.. alleen of Vitesse hem laat gaan..quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het is dat ik Luuk écht niet wil zien vertrekken, maar 15 mil + een goeie linksback... pfoe
Gerrit Wegkamp! Heeft zich al bewezen in de 3e Bundesliga met 4 goals.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:16 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik hoop toch dat je een verdomd goede spits gaat presenteren als De Jong weggaat
stond trouwens op twente.net dat de Engelse pers zegt dat Douglas voor 8 miljoen naar Newcastle gaat.
Wat lief!quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Kufo zat bij Hannover te verpieteren op de bank, was de beste speler, werd echter nooit opgesteld en mocht niet weg. Joop en homies zijn een paar keer langsgeweest, vingen elke keer bot, Kufo moest huilen. Joop en homies waren weg maar probeerden het nog één keer. Kufo kwam naar Enschede.
http://www.soccernews.nl/(...)tuna_D%C3%BCsseldorfquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:22 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Gerrit Wegkamp! Heeft zich al bewezen in de 3e Bundesliga met 4 goals.
[ afbeelding ]
Dat is een flinke domper, en daarom heeft hij dus een rood shirt aan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:28 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
http://www.soccernews.nl/(...)tuna_D%C3%BCsseldorf
Dat deden de spelers van Twente ook toen ze een paar jaar geleden voor het eerst tegen Arsenal moesten spelen. En dat hebben ze in San Siro vast ook wel gedaan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:56 schreef Dos37 het volgende:
Geweldig die tegenstander van Twente foto's maken
Voelt dit nou als compliment of maakt het elke uitslag onder de 0-10 een schande?quote:'We spelen nooit meer tegen zo'n grote tegenstander'
04/07/2012 23:45
FC Twente speelt donderdagavond in de eerste voorronde van de Europa League thuis tegen UE Santa Coloma. De Tukkers zijn de huizenhoge favoriet tegen de Andorrese nummer drie van afgelopen seizoen.
'Spelen tegen FC Twente is het mooiste wat ons kan overkomen', aldus trainer Lluís Miquel Aloy tijdens de persconferentie. 'We gaan het Twente zo lastig mogelijk maken, maar we moeten realistisch zijn. Er moet een wonder gebeuren om te winnen.'
Het verschil tussen de semiprofs uit Andorra en de topclub uit Twente is levensgroot. 'Wij trainen twee keer per week en leven voor ons werk. Dat is niet te vergelijken met de profs van FC Twente. Waarschijnlijk spelen we nooit meer tegen zo'n grote tegenstander.'
De Europese resultaten van Santa Coloma spreken inderdaad niet tot de verbeelding. Vorig seizoen was het Luxemburgse F91 Dudelange in de eerste voorronde van de Champions League nog te sterk door twee keer met 2-0 te winnen. In de drie jaren daarvoor waren de Andorrezen kansloos tegen FC Birkirkara (Malta), FC Basel (Zwitserland) en FBK Kaunas (Litouwen).
Chabab uit....altijd lastigquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:25 schreef Frutsel het volgende:
Loting KNBV beker
FC Chabab/RVVH - FC Twente
Kon slechter...zoals Utrecht - Ajax
Wát een skillsquote:
Ik verwacht een intense kutpot die we met moeite met 1-0 winnenquote:
Ik verwacht een intense feestwedstrijd die we makkelijk met 11-0 winnen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik verwacht een intense kutpot die we met moeite met 1-0 winnen
Nog even en we weten het. Ik heb er wel zin anquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:06 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Ik verwacht een intense feestwedstrijd die we makkelijk met 11-0 winnen.
as usual, ELquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:30 schreef 100% Tukker het volgende:
Komt deze topper/thriller/clash of the titans eik op SopCast tv?
quote:
waar zag jij die 80 kansen?quote:
Mwoah. Ze zaten vaak dichtbij. Ik tel niet alleen de doelpogingen. Tegen zo'n club moet alles bij de 16 wel erin kunnen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
waar zag jij die 80 kansen?
ik zag 5-6 kansjes waarvan 2 grote voor verhoek die hij paal/over mikte.
Jij hebt ok al-tijd pech, ze moeten ook al-tijd jou hebben.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:06 schreef bambino het volgende:
Echt wtf is dit
Net 30 seconden valt het ff weg, na 20 minuten non stop. Goal._!
Ik weet hetquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:07 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Jij hebt ok al-tijd pech, ze moeten ook al-tijd jou hebben.
quote:
Zit Steve niet zo belachelijk te maken.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:53 schreef GGMM het volgende:
Wat een nitwit die ouwe vent die geinterviewt wordt voor de nabeschouwing, komen alleen maar clichés uit die vent.
Ik had het niet over Steve.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Zit Steve niet zo belachelijk te maken.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:17 schreef Mama_Mia het volgende:
Zo, dat was leuk
Plet is volgens mij het type spits wat vooral niet teveel moet nadenken, je zag het gewoon fout gaan af en toe, en hij hield op een gegeven moment ook in en deed maar even niet meer mee (niet dat dat heel veel verschil maakte, maar toch).
Tadic deed het goed, kwam echt meer creativiteit en gevaar in het spel
Schilder deed het ook prima![]()
Brama zit volgens mij lekkerder in z'n vel ook, zou mooi zijn
En wat een goal van John
11u samenvatting bij Overijssel Vandaag op TV Oost btw
jammer joh, dat jij niet kan genieten van dingen die wel goed gaanquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:49 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]![]()
![]()
, ze hebben inderdaad uitzonderlijk gepresteerd tegen dit klasse team.
Om Heracles met het financieren van een nieuw stadion te helpen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:59 schreef The_Groove het volgende:
Zo'n Plet kan toch eigenlijk niet
Hoeveel kansen heeft die gast nodig? Waarom heb je ingodsnaam Janko verkocht om een nog zwakker aanspeelpunt/afmaker ervoor terug te halen.
Als Luukinho vertrekt moeten jullie serieus een goede spits gaan halen want met Plet ga je niet om het kampioenschap meedoen.
Omdat Janko niet functioneerde in het team zoals gehoopt was, en omdat hij zelf graag basisspeler wilde zijn (en geef hem eens ongelijk).quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:59 schreef The_Groove het volgende:
Zo'n Plet kan toch eigenlijk niet
Hoeveel kansen heeft die gast nodig? Waarom heb je ingodsnaam Janko verkocht om een nog zwakker aanspeelpunt/afmaker ervoor terug te halen.
Als Luukinho vertrekt moeten jullie serieus een goede spits gaan halen want met Plet ga je niet om het kampioenschap meedoen.
Een speler van 25 voor te toekomstquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:02 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Omdat Janko niet functioneerde in het team zoals gehoopt was, en omdat hij zelf graag basisspeler wilde zijn (en geef hem eens ongelijk).
Plet is gekocht voor de toekomst, al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik denk dat hij te kort komt voor Twente. Ik zou hem niet als 2e spits willen hebben, laat staan als eerste..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |