twitter:LeoBlokhuis twitterde op maandag 02-07-2012 om 20:48:162 nieuwe Blur tracks... http://t.co/s3lvzaiJ reageer retweet
Das nog rap!quote:Op maandag 2 juli 2012 23:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oude topic heeft er bijna 11 jaar over gedaan.
Tuurlijk wel. Straks als ze weer terug zijn aan het sterrenfirnament.quote:
Zijn gewoon support act hoor. Naast Blur en BBC spelen dan nog New Order en The Specials.quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:26 schreef tim. het volgende:
De special guest in Hyde Park is Bombay Bicycle Club. In een uitzending van DWDD eerder dit jaar werd dat concert besproken. Er waren, aldus de presentator, geruchten dat de special guest David Bowie, The Rolling Stones, de overgebleven Beatles of Adele zou zijn. Ik kon daar toen al niets over vinden op het internet. Desondanks gaf ik me helaas wel over aan enige verheuging.
Overigens betreur ik de dood van het oude topic. De nieuwe liedjes vind ik best goed.
Dat weet ik, maar de website van het evenement vermeldde maanden geleden al een "special guest to be announced", naast New Order en The Specials. Bombay Bicycle Club is die special guest. Zij zijn pas onlangs toegevoegd aan de line-up. Na (vermoedelijk door de DWDD-redactie - of een oom van een redacteur - verzonnen!) berichten over Bowie vind ik dat een anticlimax.quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:50 schreef MCH het volgende:
[..]
Zijn gewoon support act hoor. Naast Blur en BBC spelen dan nog New Order en The Specials.
Je leest verkeerdquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:34 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar de website van het evenement vermeldde maanden geleden al een "special guest to be announced", naast New Order en The Specials. Bombay Bicycle Club is die special guest. Zij zijn pas onlangs toegevoegd aan de line-up. Na (vermoedelijk door de DWDD-redactie - of een oom van een redacteur - verzonnen!) berichten over Bowie vind ik dat een anticlimax.
Ging dat niet over de opening van de olympische spelen?quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:34 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar de website van het evenement vermeldde maanden geleden al een "special guest to be announced", naast New Order en The Specials. Bombay Bicycle Club is die special guest. Zij zijn pas onlangs toegevoegd aan de line-up. Na (vermoedelijk door de DWDD-redactie - of een oom van een redacteur - verzonnen!) berichten over Bowie vind ik dat een anticlimax.
Ik las het volgende: "Joining Blur for this ‘Best Of British’ line up will be The Specials and New Order with a Special Guest to be announced soon." Dat vind je in dit nieuwsbericht, maar het stond ook op de pagina over de sluitingsceremonie die ik nu niet meer kan vinden. Ik geloofde DWDD niet, ik kon de in dat programma besproken geruchten ook niet op het internet vinden, ik gaf me alleen over aan enige verheuging, zoals ik eerder schreef.quote:
Nee, zie http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/94974quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:44 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Ging dat niet over de opening van de olympische spelen?
Nu nog maar een paar dagen!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:46 schreef Melodicloud het volgende:
4 weken tot de Wolverhampton warm ups! Yayay!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
In Plymouth heb ik geen andere Nederlanders gehoord.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:32 schreef tim. het volgende:
Ik ben ik zowel Plymouth als Hyde Park geweest. Van Plymouth herinner ik me de benauwdheid en een jongen voor me die carnaval aan het vieren was, daardoor kan ik over dat optreden niets zeggen.
In Hyde Park genoot ik intens (ook wel in Plymouth hoor), volgens mij had ik kippenvelmomentjes. Fijn om "Caramel", "Young & Lovely", "Sing" en wat nummers van "Modern Life is Rubbish" te horen (en sommige hits, "For Tomorrow" is mijn favoriet), die nummers verrasten me. Verder vond ik de setlist te veel op die van 2009 lijken. Denkende aan belsens dikwijls terugkerende kritiek: Damon leek heel goed bij stem te zijn. De live-cd "Parklive" heeft het bewijs, volgens mij komt er later ook een dvd uit. Het koortje was soms inderdaad een beetje gay, maar ik hou daar wel van op zijn tijd. Ik miste een groot gospelkoor bij "Tender" (en een contrabas), maar misschien was het de bedoeling dat het publiek het koor vormde. Goede keuze om "The Puritan" niet te spelen, ik vind dat nummer ineens heel vervelend. "Under the Westway" was in Hyde Park mooi.
Verder: Bombay Bicycle Club zie ik liever in circustenten (Pukkelpop 2009), New Order verkrachtten Joy Division, The Specials waren heel goed, leuk om mods (die ik alleen van plaatjes kende) te zien in het Engelse publiek.
Nu je het zegt, ze hebben inderdaad veel toegevoegd. Voor al die nummers behalve "The Puritan" buig ik met je mee. "London Loves" werd bijna net zo ontvangen als "Parklife".quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:42 schreef MCH het volgende:
[..]
In Plymouth heb ik geen andere Nederlanders gehoord.Maar de setlist was toch best anders ivm 3 jaar terug en ook redelijk obscuur (Caramel was bijvoorbeeld nog nooit eerder live gespeeld)
New songs played on this tour compared to 2009's tour:
Bugman
Caramel
Intermission
London Loves
No Distance Left To Run
The Puritan
Sing
Under The Westway
Young & Lovely
Nee, zie de vorige pagina.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:15 schreef belsen het volgende:
Ben ik de enige die helemaal bereid is om naar Amsterdam te reizen om deze held te zien...
Zaal goed gevuld?quote:Op woensdag 19 september 2012 22:46 schreef belsen het volgende:
Ik heb erg genoten. Graham is en blijft toch een original. Hij doet gewoon zijn eigen ding en dat kun je leuk vinden of niet, maar hij blijft toch vooral trouw aan zichzelf.
Is dat belangrijk, trouw blijven aan jezelf? Ik zou hem wel eens ontrouw willen zien. Ik heb me vermaakt, had nog nooit een kleinschalig garagerockconcert (zoals je ze in films ziet, net als die bassist met tattoos en oorbellen) bijgewoond, maar ik had graag meer van zulke nummers gehoord:quote:Op woensdag 19 september 2012 22:46 schreef belsen het volgende:
Ik heb erg genoten. Graham is en blijft toch een original. Hij doet gewoon zijn eigen ding en dat kun je leuk vinden of niet, maar hij blijft toch vooral trouw aan zichzelf.
Je bent toch niet gegaan? De zaal was tot aan de bar gevuld, maar eenieder had geloof ik wel wat ruimte om zich heen.quote:
Ja, dat vind ik wel erg belangrijk. Ik bedoelde het ook erg in vergelijking met Sunday Sun, het voorprogramma, die in ieder nummer wel een knieval maakt naar eh ja, naar wie eigenlijk. Dat is muziek verlagen tot een algoritme naar een popsong.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:51 schreef tim. het volgende:
[..]
Is dat belangrijk, trouw blijven aan jezelf?
Las het net ja!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:14 schreef MCH het volgende:
Blur headliner van de vrijdag op Rock Werchter
Zo awesomequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:14 schreef MCH het volgende:
Blur headliner van de vrijdag op Rock Werchter
Gaaf derde keer Primavera ? Of 3e keer Blur ?quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:57 schreef emokid het volgende:
Blur op Primavera Sound 2013.Heb al sinds juni een kaartje. Wordt mijn derde keer. Nu al vreselijk veel zin in.
Understatement. Echt heerlijkquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:14 schreef frits22 het volgende:
Parklive live cd/DVD binnen, zeker aanrader!
Haha, ik heb dat geheel niet bij Blur. De band is behoorlijk commercieel - ik krijg steeds e-mail of ik iets wil kopen - en stond vaak in de top 40. Als ik Blur luister zie ik mezelf toch eerder in een veld met meezingende Britten staan, in de zomer van 2012 kwam het daar ook van. Er staan weinig lads of hooligans in het publiek, maar de pretentieuze mensen die jij beschrijft zag ik er weinig. In de Londense wijk Shoreditch zag het blauw van de hipsters op straat, binnen in de galerie waar foto's van Blur werden geëxposeerd waren ze ineens verdwenen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:13 schreef DecoAoreste het volgende:
Als niet-zo-heel-erg-muziekkenner maar wel festivalliefhebber heb ik me recentelijk eens verdiept in Blur, want ik was altijd een beetje blijven steken bij Song 2 dankzij Fifa '98.
Kwalitatief zit het allemaal heel solide in elkaar, daarover geen enkele discussie. Maar op basis van hoe de muziek als geheel klinkt heb ik er toch een beetje een rare bijsmaak bij. Het voelt allemaal zo elitair aan, een beetje "posh", zoals de Britten zouden zeggen. Een beetje hipster avant la lettre (want ze draaien al enige tijd mee natuurlijk). Alsof je het alleen kan beluisteren op een oude grammofoon terwijl je door je dik zwart omrande bril kijkt naar moderne onbegrepen kunst kijkt aan de muren van je keurig nette huisje. Ze zullen het vast niet zo bedoeld hebben, maar ik kan er niet zoveel aan doen. En zoals gezegd, het is goede muziek en ik ga ze zeker even checken als ik rondloop op Rock Werchter straks, maar deze bijsmaak voorkomt toch een beetje dat ik mezelf als liefhebber mag gaan bestempelen.
Zijn er meer mensen die dit gevoel krijgen bij Blur?
Dat hebben Matt Lucas en David Walliams (van Little Britain) ook briljant gepersifleerdquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:33 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[...]
Albarn hekelde trouwens ook die bestempeling als posh. Volgens sommigen nam-ie ineens een voorzichtig cockney accent aan, en zat hij ineens als voetbalsupporter op de tribunes bij Chelsea.
(toevallig keer boek over gelezen)
quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:07 schreef RonB79 het volgende:
Blur
Echt, ik kon misschien twee nummers van ze, Song 2 en Girls & Boys en dat was het. Toen kwam opeens die '21' box uit dit jaar met alle albums en andere interessante deuntjes. Die heb ik maar eens op de gok gekocht (maakt het leven spannend) en sindsdien heb ik hem blauw gedraaid
Ook de laatste single Under The Westway en vooral The Puritan schitteren. Love it.
Ondertussen heb ik de '21' vinyl box ook maar aangeschaft en de 22 cd-single box uit 1999 voor hun 10de verjaardag destijdsDe nieuwe live box zal er ook nog wel eens komen. Where will it end?
Blur
Ik voorzie een nieuwe zanger.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:38 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee hoor, Blur heeft zijn beste tijd inderdaad wel gehad.
Om maar niet te zeggen dat dat eigenlijk ook een beetje voor Damon geldt. Zijn stem gaat hard achteruit.
Ik ken het verhaal toch iets anders.quote:Na 2003 ging de band tijdelijk uit elkaar, omdat de meeste leden van Blur aan soloprojecten wilden werken.
Ik denk dat het misschien ook net iets te mainstream is voor hipsters en vraag me af of het wel iets is voor Primavera, op Coachella een aantal weken terug werd het nou ook niet echt denderend ontvangen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:43 schreef emokid het volgende:
Ik ga ze over een paar weken waarschijnlijk zien op Primavera, maar ben ondertussen nog steeds geen fan geworden van ze. Van alle britse bands uit de afgelopen 20 jaar begrijp ik Blur het minst. Die nummers zijn allemaal net niet.
Die conceptie van Primavera = Hipsters deel ik niet, want ik ga er nu voor de derde opeenvolgende jaar heen en zo erg is het niet. Pulp heeft er ook gestaan, en daar kenden 30.000 Spanjaarden in het publiek de teksten van. Dat zal met Blur net zo zijn denk ik. Ik hoor (& zie) de appeal van Blur alleen niet. (Pulp daarentegenquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:53 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik denk dat het misschien ook net iets te mainstream is voor hipsters en vraag me af of het wel iets is voor Primavera, op Coachella een aantal weken terug werd het nou ook niet echt denderend ontvangen.
Ach, Blur begint een beetje de schijn tegen te krijgen. Kunnen natuurlijk teren op een geweldige backcatalogue maar daar kun je niet vier jaar mee blijven touren (hun eerste reünie was in 2009). En zoals wel vaker met Britse bands is het buiten het thuisland allemaal een beetje een gezapige bedoeling. Kijk maar naar Oasis of The Stone Roses.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:56 schreef emokid het volgende:
[..]
Die conceptie van Primavera = Hipsters deel ik niet, want ik ga er nu voor de derde opeenvolgende jaar heen en zo erg is het niet. Pulp heeft er ook gestaan, en daar kenden 30.000 Spanjaarden in het publiek de teksten van. Dat zal met Blur net zo zijn denk ik. Ik hoor (& zie) de appeal van Blur alleen niet. (Pulp daarentegen)
Dat van Coachella verbaast mij dan wel weer.
Soms denk ik dat ook, terwijl Blur mijn op een na meest beluisterde artiest is op last.fm. Vooral wat betreft de albums vind ik dat Blur altijd net iets mist om mee te doen met de besten. Ik denk dat ik alleen 5 sterren kan geven aan albums met een zekere droefenis, zoals "Closer", "Funeral" en "Loveless". Blur raakt hier heel soms aan, in "You're So Great" (de gitaarsolo) en "1992", maar hebben daar nooit een heel album mee volgezet. Als "13" écht experimenteel of noisy was geweest, en als er een paar nummers af waren gehaald, was het daarmee misschien gelukt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:43 schreef emokid het volgende:
Ik ga ze over een paar weken waarschijnlijk zien op Primavera, maar ben ondertussen nog steeds geen fan geworden van ze. Van alle britse bands uit de afgelopen 20 jaar begrijp ik Blur het minst. Die nummers zijn allemaal net niet.
Dit maakte mij wel vrolijk.quote:In some ways Gorillaz are a bigger band in America than Blur.
Oh much bigger, yeah. It would be nice to play "Clint Eastwood" and "Feel Good Inc." with Blur, but I can't. They won't play them with me! [Laughs] But I've just finished a solo record – when I go tour that, I'll play play stuff from all my different bands.
Op Primavera bedoel je?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:59 schreef emokid het volgende:
Heb ze niet gezien. Hoorde nog het begin van Girls & Boys, maar het kon me op een gegeven moment niet meer boeien. Blur is niet voor mij.
Ik was er ook. Blur ook niet gezien.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:48 schreef emokid het volgende:
[..]
Yep. Het scheen voor de liefhebbers wel een goed optreden te zijn geweest.
Ik vind dat bijna een schande. Gezien je voorkeur voor "krachtige" of "oprechte" muziek (dat kan zowel Low als Television zijn) verbaast het me niet. Maar omdat je eerder ook je waardering voor pop en Pulp hebt uitgesproken, vind ik het raar. Kun je onder woorden brengen wat je mist in Blur?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:59 schreef emokid het volgende:
Heb ze niet gezien. Hoorde nog het begin van Girls & Boys, maar het kon me op een gegeven moment niet meer boeien. Blur is niet voor mij.
Goat en Swans speelden tegelijk. Dat zijn wel bands die ik hoger heb zitten persoonlijk, dus alleen daarom al. Blur hebben in "technische" zin ook gewoon geen nummers en albums die echt dat Common People gehalte hebben. Die charisma van Jarvis Cocker en zelfs een Brett Anderson ontbreekt ook bij Damon Albarn. Ik vind het maar een sullige man.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:19 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik vind dat bijna een schande. Gezien je voorkeur voor "krachtige" of "oprechte" muziek (dat kan zowel Low als Television zijn) verbaast het me niet. Maar omdat je eerder ook je waardering voor pop en Pulp hebt uitgesproken, vind ik het raar. Kun je onder woorden brengen wat je mist in Blur?
Ik heb laatst "He Thought of Cars" herontdekt. Heerlijke gitaar (zo fijn dun en wat valsig tijdens "there was no one, no one").
Eh...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:49 schreef emokid het volgende:
[..]
Goat en Swans speelden tegelijk. Dat zijn wel bands die ik hoger heb zitten persoonlijk, dus alleen daarom al. Blur hebben in "technische" zin ook gewoon geen nummers en albums die echt dat Common People gehalte hebben.
Dus ik kan en mag Blur gewoon geen middelmatige band met middelmatige muziek vinden? En moet dat op allerlei rare manieren gaan uitleggen?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:39 schreef belsen het volgende:
[..]
Eh...
In technische zin heeft Blur ook wel nummers met drie akkoorden en een overheersend keyboard.
Misschien moet je je toch eens verdiepen in het oevre van Blur, voor je dit soort meninkjes gaat geven.
Dan kun je beter zeggen dat het jou niet ligt en niet komen met het verhaal dat Blur geen nummers als Common people heeft 'in technische zin'. In technische zin lijken de bands zelfs verschrikkelijk veel op elkaar in de periode van 1992-1996. Laat is het zo stellen; Pulp was nooit de Pulp geworden van Common people zonder de invloed Blur, die overigens zeer goede vrienden waren van elkaar.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:55 schreef emokid het volgende:
[..]
Dus ik kan en mag Blur gewoon geen middelmatige band met middelmatige muziek vinden? En moet dat op allerlei rare manieren gaan uitleggen?
Er bestaan geen rare meningen.. Ik zou nooit iemand ondervragen om hun muzieksmaak.
Dus ik moet Blur maar dankbaar zijn elke keer ik Pulp op zet?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:22 schreef belsen het volgende:
[..]
Dan kun je beter zeggen dat het jou niet ligt en niet komen met het verhaal dat Blur geen nummers als Common people heeft 'in technische zin'. In technische zin lijken de bands zelfs verschrikkelijk veel op elkaar in de periode van 1992-1996. Laat is het zo stellen; Pulp was nooit de Pulp geworden van Common people zonder de invloed Blur, die overigens zeer goede vrienden waren van elkaar.
Er bestaan geen rare meningen, maar wel ongefundeerde of, erger, scheefgefundeerde meningen.
Swans! Dan begrijp ik het wel, zeker omdat je al het een en ander van Blur had beluisterd voordat je naar Primavera ging. Ik begrijp niet helemaal wat je met dat "Common People"-gehalte bedoelt. Cocker zingt met iets meer overtuiging, ook in dat nummer, misschien mis je dat. Tekstueel vind ik dat overigens een geniaal nummer, muzikaal een van Pulp's mindere. Muzikaal is het wat doorsnee, maar toch nog zeer goed. Blur heeft ook veel nummers die in die categorie vallen. "Common People" is ook een "feestnummer", "Parklife" staat daar ook vol mee. Blur heeft talloze klassieke songs gemaakt, dat je dat niet hoort!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:49 schreef emokid het volgende:
[..]
Goat en Swans speelden tegelijk. Dat zijn wel bands die ik hoger heb zitten persoonlijk, dus alleen daarom al. Blur hebben in "technische" zin ook gewoon geen nummers en albums die echt dat Common People gehalte hebben. Die charisma van Jarvis Cocker en zelfs een Brett Anderson ontbreekt ook bij Damon Albarn. Ik vind het maar een sullige man.
quote:Britpop is voor mij ook een van de genres waar ik het meeste bij 'voel'. Als iets wel of niet raakt dan is dat ook direct voor altijd. Oasis vind ik om dezelfde redenen geen bijzondere band. Waarom? Ik zou het niet weten.
Muziek draait bij mij ook om gevoel, maar soms kan het helpen dat te rationaliseren. In dit geval was ik gewoon benieuwd wat je vindt ontbreken in Blur.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:55 schreef emokid het volgende:
En moet dat op allerlei rare manieren gaan uitleggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:05 schreef emokid het volgende:
Wát een onzin zeg. Nu begrijp ik Britpop dus niet? Ik heb zat Britten gezien en gesproken dit jaar die zelfs een hekel hebben aan Blur(wat ik niet heb), maar wel net als ik 2 jaar geleden naar Barcelona afreisden voor Pulp.
Zij zijn niet de belichaming van britpop zoals jullie hier misschien over denken. En al helemaal worden ze in Engeland ook voor een groot deel gezien als "verwende" jongens, een stijlloos band, omdat elk album meer een tevergeefse poging was om ergens bij te horen, waar andere bands gewoon zichzelf bleven, of vernieuwend waren.
Als iemand tevens besluit om Swans of Goat te zien ipv Blur vind ik dat absoluut geen schande. Waarom zou ik iemand om zijn muzieksmaak uitkafferen, ook al is zijn verwoording daarbij gebrekkig..Ik probeerde een degelijke dialoog te beginnen. Op de man spelen is inderdaad kinderachtig. Ik vind het natuurlijk niet werkelijk een schande, dat was een gedramatiseerde manier van spreken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blur is zeer commercieel en liep inderdaad overal achteraan, van Madchester tot Amerikaanse lo-fi. Dit neemt niet weg dat ze, naar mijn mening, briljante muziek hebben gemaakt, maar dat heb ik al gezegd. Ik vind ze overigens wel de belichaming van Britpop: ideeën uit de jaren 60/70 hergebruiken onderwijl inspelend op Brits chauvinisme en daar commercieel succes mee hebben.Stay on my arm, you little charmer
Excuses, dat kwam een beetje bot over omdat het op MCH gericht was. Zie jouw post nu pas. Met de Common People referentie bedoel ik inderdaad de overtuiging. Vooral in de zang, maar ook gewoon in de muziek. Pulp is bijv. erg overgeproduceerd op bepaalde nummers, maar het past goed bij het totaalplaatje. Hoe leg je zoiets uit..quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:27 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik probeerde een degelijke dialoog te beginnen. Op de man spelen is inderdaad kinderachtig. Ik vind het natuurlijk niet werkelijk een schande, dat was een gedramatiseerde manier van spreken.
Blur is zeer commercieel en liep inderdaad overal achteraan, van Madchester tot Amerikaanse lo-fi. Dit neemt niet weg dat ze, naar mijn mening, briljante muziek hebben gemaakt, maar dat heb ik al gezegd. Ik vind ze overigens wel de belichaming van Britpop: ideeën uit de jaren 60/70 hergebruiken onderwijl inspelend op Brits chauvinisme en daar commercieel succes mee hebben.
Dat vind ik nu ook weer te sterk uitgedrukt. In het begin had 't idd wat Madchester-achtigs. Nog een band op zoek naar wat ze wilden en 't was wel de sound van 't moment. En op de S/T en op 13 ook nog wel een beetje was 't beïnvloed door de Amerikaanse lo-fi en gitaarrammelpop.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:27 schreef tim. het volgende:
Blur is zeer commercieel en liep inderdaad overal achteraan, van Madchester tot Amerikaanse lo-fi.
Ik denk dat we daarmee wel eerstgenoemde periode kunnen definiëren.quote:Ik vind ze overigens wel de belichaming van Britpop: ideeën uit de jaren 60/70 hergebruiken onderwijl inspelend op Brits chauvinisme en daar commercieel succes mee hebben.
Dat kun je misschien zeggen van het eerste (Leisure) en vierde album (The great escape). Toen Blur met Modern life is rubbish kwam (en de single Popscene), liepen ze juist enorm uit de maat van de muziek. Zij waren toen een beetje de initiators van het teruggrijpen naar de typisch Britse sound van Small Faces en The Kinks, bands die toen bijna vergeten waren. Evenals Madness en The Jam, die ook een beetje door de tijd waren ingehaald. Parklife was hier het logische vervolg op en dat toen het momentum daar was, kun je Blur niet kwalijk nemen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:27 schreef tim. het volgende:
Blur is zeer commercieel en liep inderdaad overal achteraan, van Madchester tot Amerikaanse lo-fi.
Dat dus, maar dan met meer woorden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat vind ik nu ook weer te sterk uitgedrukt. In het begin had 't idd wat Madchester-achtigs. Nog een band op zoek naar wat ze wilden en 't was wel de sound van 't moment. En op de S/T en op 13 ook nog wel een beetje was 't beïnvloed door de Amerikaanse lo-fi en gitaarrammelpop.
Maar zeker in de periode 1993-1996 en 1999-2003 was 't toch een band met een heel eigen geluid.
[..]
Ik denk dat we daarmee wel eerstgenoemde periode kunnen definiëren.
Dat vind ik ook zo mooi uit 'No Distance Left To Run'. Nirvana was net toonaangevend en toen wilde Blur 'Britse popmuziek' maken? Hoe haalden ze het in hun hoofd!?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:01 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat kun je misschien zeggen van het eerste (Leisure) en vierde album (The great escape). Toen Blur met Modern life is rubbish kwam (en de single Popscene), liepen ze juist enorm uit de maat van de muziek. Zij waren toen een beetje de initiators van het teruggrijpen naar de typisch Britse sound van Small Faces en The Kinks, bands die toen bijna vergeten waren.
2 bands die in hun populairste periode naast hun grondbeginselen (ska en punk) stevig beïnvloed waren door de Northern Soul-scene, die erg populair was in de noordelijke helft van Engeland in de 70s en daarmee wellicht de allereerste muziekstroming was die ik als kleine pup te gek vond. Britpop avant la lettre met Northern Soul invloeden. Dexys hoort daar natuurlijk ook bij.quote:Evenals Madness en The Jam, die ook een beetje door de tijd waren ingehaald.
Maar wel waar.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
OK, dat laatste was enigszins offtopic.
Blur is inderdaad wel vlakker qua zang. Damon is ook niet de beste zanger, trouwens. Perfect voor Blur, maar er zijn betere ter wereld.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:40 schreef emokid het volgende:
[..]
Excuses, dat kwam een beetje bot over omdat het op MCH gericht was. Zie jouw post nu pas. Met de Common People referentie bedoel ik inderdaad de overtuiging. Vooral in de zang, maar ook gewoon in de muziek. Pulp is bijv. erg overgeproduceerd op bepaalde nummers, maar het past goed bij het totaalplaatje. Hoe leg je zoiets uit..
In een paar posts eerder had ik het ook al over die verschillende stijlen waardoor ik Blur nooit 'begrepen' heb.
Pulp klinkt plastic, maar dat past ze inderdaad goed. Het komt op mij ironisch over. Een vraag voor de ouderen hier: was dat in de jaren 90 ook al zo? Gezien de bandnaam lijkt het me waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:40 schreef emokid het volgende:
[..]
Pulp is bijv. erg overgeproduceerd op bepaalde nummers, maar het past goed bij het totaalplaatje.
Dat was inderdaad weer wat te sterk. Dat was nog wat wrok over de mails die ik bijna elke maand na zomer 2012 leek te ontvangen, of ik wat wilde kopen. Ik ken The Kinks nog niet goed, maar Blur verschilde daar toch in de periode 1993-1996 niet veel van? Wel lag over de albums natuurlijk de glans van een jaren 90-productie, wat ook niet te onderschatten is. In die laatste periode waren ze inderdaad, voor zover ik dat kan beoordelen, wel origineel. Trouwens, die gitaarrammelpop die jij noemt, heb je wat voorbeelden? Veel verder dan Pavement kom ik niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat vind ik nu ook weer te sterk uitgedrukt. In het begin had 't idd wat Madchester-achtigs. Nog een band op zoek naar wat ze wilden en 't was wel de sound van 't moment. En op de S/T en op 13 ook nog wel een beetje was 't beïnvloed door de Amerikaanse lo-fi en gitaarrammelpop.
Maar zeker in de periode 1993-1996 en 1999-2003 was 't toch een band met een heel eigen geluid.
"Modern Life is Rubbish" heeft mij inderdaad altijd wel gedurfd geleken, maar ik weet helemaal niet wat er w.b. gitaarmuziek gebeurde in Groot-Brittannië in 1991-1993 (naweeën van shoegaze? wachten op het tweede Stone Roses-album en verder niets?). Wel had Suede natuurlijk al in 1992 succes met duidelijk Britse muziek, maar of dat van belang was voor de stijlverandering van Blur een jaar later weet ik niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:01 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat kun je misschien zeggen van het eerste (Leisure) en vierde album (The great escape). Toen Blur met Modern life is rubbish kwam (en de single Popscene), liepen ze juist enorm uit de maat van de muziek. Zij waren toen een beetje de initiators van het teruggrijpen naar de typisch Britse sound van Small Faces en The Kinks, bands die toen bijna vergeten waren. Evenals Madness en The Jam, die ook een beetje door de tijd waren ingehaald. Parklife was hier het logische vervolg op en dat toen het momentum daar was, kun je Blur niet kwalijk nemen.
Toen The great escape eigenlijk over de top was en Blur het genadeloos aflegde tegen generatiegenoten als Supergrass en Oasis hebben ze zich heruitgevonden met Blur, waarmee ze ook niet op zoek waren naar het commerciële succes. De singles flopten dan ook stuk voor stuk. Zelfs Song 2, dat nu als 90s klassieker wordt gezien, maar toen weinig deed. Het leverde ze wel veel credibility op en een voet aan wal in Amerika. 13 gierde helemaal alle kanten op en werd vooral gered door het succes van de clip van Coffee + TV. De overige singles werden ook later pas gewaardeerd.
Ik zou Blur dus, behalve de eerste periode en enkele krampachtige pogingen op The great escape eigenlijk niet commercieel willen noemen.
Ja, Pulp was met name in de jaren vrij gladjes en redelijk bombastisch.quote:Op woensdag 5 juni 2013 01:01 schreef tim. het volgende:
[..]
Pulp klinkt plastic, maar dat past ze inderdaad goed. Het komt op mij ironisch over. Een vraag voor de ouderen hier: was dat in de jaren 90 ook al zo? Gezien de bandnaam lijkt het me waarschijnlijk.
The Kinks is een geweldige band en Blur heeft er zeker invloeden van, maar verder lijkt het niet echt op elkaar.quote:Ik ken The Kinks nog niet goed, maar Blur verschilde daar toch in de periode 1993-1996 niet veel van?
Helaas niet.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:36 schreef Felixa het volgende:
Nog meer mensen die dit weekend naar het Berlin Festival gaan?
bronquote:Eind april soloalbum Blur-zanger Damon Albarn
Het eerste soloalbum van Damon Albarn heet Everyday Robots en verschijnt op 28 april.
Foto: NU.nl/Martijn Eerens
Platenmaatschappij Warner lekte kortstondig details over de langverwachte plaat op de webstore, daarbij was echter geen muziek.
Blur- en Gorrillaz-frontman Albarn heeft al jaren een soloplaat in de planning, maar door de talloze muzikale projecten waarbij hij betrokken was, werd dat album telkens uitgesteld.
In een interview met Rolling Stone omschreef Albarn de twaalf nummers tellende cd als ‘een soort folk-soul’. Hij maakte de plaat samen met de Britse producer Richard Russell, met wie hij in 2012 aan het album The Bravest Man in the Universe van Bobby Womack werkte. Dat beviel zo goed, dat het duo ook bijeen bleef voor Albarns plaat. "Richard deed de ritmes en ik speelde al het andere," aldus de Brit.
Blur
De nu 45-jarige Albarn werd in de jaren negentig beroemd met zijn band Blur. In 1998 begon hij samen met illustrator Jamie Hewlett de band Gorillaz, waarmee hij ook veel succes had.
Daarnaast nam hij deel aan talloze gelegenheidsgroepen en projecten, zoals platen met Afrikaanse musici en de 'allstar'-band The Good, the Bad and the Queen. Verder schreef hij filmmuziek en ging in 2007 de opera Monkey: Journey to the West in première, die hij samen met Hewlett maakte.
Op een fragmentje van 20 seconden in een 'teaserclip' op Youtube na, is nog niets van het nieuwe Albarn-album bekend. Het titelnummer Everyday Robot verschijnt 3 maart op single.
Mmm, weer een beetje het gebruikelijke geneuzel.quote:
Vreemd. Ik heb daar echt geen last van.quote:Op maandag 17 november 2014 12:45 schreef IAmKloot het volgende:
ik was aanvankelijk zeer lovend over zn plaat maar de houdbaarheidsdatum bleek niet erg lang, was er snel zat van
Inderdaadquote:Op maandag 17 november 2014 12:45 schreef IAmKloot het volgende:
ik was aanvankelijk zeer lovend over zn plaat maar de houdbaarheidsdatum bleek niet erg lang, was er snel zat van
NME: "Get ready for this - a new Blur album is almost certainly being announced today (February 19), probably titled 'Magic Whip'. The above image was teased in The Sun this morning, who claimed it's the sleeve to a new album from a "massive band, more than a decade after their last full studio release." They also added their last album was released in the Chinese Year of the Goat - that's 2003, the year the band unleashed 'Think Tank' on the world. There's been tonnes of speculation online, but we've had confirmation the text on the sleeve translates roughly in Mandarin to "blur magic whip". Given a) we didn't mention to the translator we suspected this to be a new Blur album and b) the band were recording in Hong Kong the last time we caught up with Damon Albarn, it seems to check out."quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:27 schreef Aisumasen het volgende:
http://Instagram.com/p/zRkeCrCBC1/
Ja?
twitter:blurofficial twitterde op donderdag 19-02-2015 om 14:19:40Stand by....https://t.co/tzcfheeWhb reageer retweet
twitter:blurofficial twitterde op donderdag 19-02-2015 om 15:15:45#GoOut is one of 12 new songs featured on #TheMagicWhip Pre-order the album now and get the track instantly! http://t.co/YuF76fdeb2 reageer retweet
twitter:blurofficial twitterde op donderdag 19-02-2015 om 15:10:03Blur's brand new album #themagicwhip will be released on Apr 27 and you can pre-order it right now on @amazon and @iTunesMusic reageer retweet
quote:
Het doet mij denken aan dit nummer:quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:47 schreef RonB79 het volgende:
Ik vond het geen slecht nummer. Echt typisch jaren 90 Blur naar mijn mening.
Die vind ik vooral leuk door de gitaarriff, verder inderdaad niet heel bijzonderquote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:21 schreef belsen het volgende:
[..]
Het doet mij denken aan dit nummer:
En dat was nu ook niet bepaald een hoogtepunt in het oevre...
Toch weer geen topper... Als ik het zo hoor wordt dit het zwakste album sinds Leisure.quote:
het doet me allemaal erg weinig, het zou net zo goed een albarn solo plaat kunnen zijnquote:Op woensdag 22 april 2015 11:56 schreef _Flea_ het volgende:
Vind 'm niet heel slecht. Maar een topper is het absoluut niet.
Een aantal geinige nummertjes maar dat is het dan ook.quote:Op woensdag 22 april 2015 12:01 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
het doet me allemaal erg weinig, het zou net zo goed een albarn solo plaat kunnen zijn
quote:BLUR
THE MAGIC WHIP
PARLOPHONE/WARNER
Ja, nee, misschien, nee… En uiteindelijk dus toch ja. Na de nodige tegenstrijdige berichten over een nieuw Blur-album en de publiekelijk uitgesproken twijfels van de bandleden zelf, leek het erop dat The Magic Whip eeuwig op de plank zou blijven liggen. Niet dus. En gelukkig maar, want de achtste Blur-plaat, de opvolger van Think Tank uit 2003, is er eentje om te koesteren.
De basis werd twee jaar geleden bij toeval gelegd toen de band in Hong Kong verbleef en er onverwachts een concert werd gecanceld. Spoorslags boekte het viertal een studio, waar in vijf dagen tijd de contouren van The Magic Whip verrezen. Gitarist Graham Coxon en oud-Blur-producer Stephen Street perfectioneerden het materiaal, Damon Albarn reisde nogmaals naar het oosten om zijn teksten in bijpassende sfeer te schrijven en uiteindelijk werd het dus alsnog goed genoeg bevonden om met de rest van de wereld te delen.
Laat je niet van de wijs brengen door de eerste klap die hier wordt uitgedeeld. Lonesome Street is niet zozeer een magische als wel een voorspelbare tik, die even doet vermoeden dat Blur in old school Britpop is blijven hangen. Om het plaatje compleet te maken, zingt Albarn zelfs weer over de ‘underground’ en de ‘5.14 from East Grinstead’. Het is een misleidend intro voor een album dat over het algemeen kwalificaties als ‘melancholiek’, ‘stemmig’ en ‘desolaat’ oproept en even rijkelijk als subtiel door Coxon en Street werd gearrangeerd. Een vervreemdende en afwisselende plaat ook, die elementen van Albarns’ Everyday Robots (de computerbliepjes in Ice Cream Man) of zijn alweer vergeten zijproject The Good, The Bad & The Queen bevat (de statige, militante strijkers van There Are Too Many Of Us). Met het springerige I Broadcast en het wat flauwe Ong Ong wordt er weliswaar de nodige lucht geschapen, de magische klappen worden uiteindelijk vooral uitgedeeld door intieme prachtliedjes als My Terracotta Heart of het afsluitende Mirrorball, waarin Albarn z’n kwetsbaarste kant toont.
Het klinkt allemaal ontegenzeglijk als Blur ja, maar The Magic Whip markeert ook op fraaie wijze waar de band nu staat. Dat maakt deze comeback nog knapper. RAYMOND ROTTEVEEL
Dat dus. Ga `m toch wel aanschaffen maar moet `m wel nog vaker beluisteren. Tot nu toe: een paar leuke nummers maar nog geen topperquote:Op vrijdag 24 april 2015 15:50 schreef IAmKloot het volgende:
misschien valt het kwartje nog, maar vooralsnog ben ik volop onbegrip over de vele positieve reacties
Ooit komen ze wel weer is een keer naar Nederland, toch?quote:Op woensdag 10 juni 2015 07:37 schreef theodoor9 het volgende:
Is er al iets bekend over het uitbreiden van de tour?
Ik moet even bijkomen van deze informatie.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:13 schreef belsen het volgende:
20 jaar terug...
FOK!toen: Blur - Blur (1997)
Nee, je bent oud.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:20 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik moet even bijkomen van deze informatie.
Dit album is net een paar jaar uit, toch? TOCH?
Nee nee nee nee nee. Leugens, alternative facts en zo.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:26 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, je bent oud.
Maar ik dacht precies hetzelfde. Blur is nu even oud, als The Ramones en Madness toen.
Ik weet nog dat ik 's nachts ben opgebleven om de eerste single te zien. En ik vond het geweldig. Ook meteen opgenomen, op VHS.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik herinner me die maand ook nog als de dag van gisteren.
Stenders weer eens terug bij 3FM, Rockbitch was de meest spraakmakende band van het moment..
Bij mij viel het een en ander samen. Na Blur ging ik luisteren naar The Jam, en dergelijke, na Offspring kwam ik bij de Sex Pistols terecht en via die twee in de 70's punk. Toen Blur vervolgens terugsloeg met...eh...Blur paste het een mooi in het ander.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:11 schreef Cee het volgende:
Ik weet nog dat ik het allemaal best wel ruig vond, die cd.
Was het ook niet zo dat Blur bij Beetlebum verweten werd dat ze hun aartsrivalen probeerden na te doen?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik was ook wel geamuseerd dat Blur en ook Supergrass nog iets meer gitaar lieten horen.
Volgens mij kwamen Song 2 en Richard III zo'n beetje gelijk uit.
Oasis deed dat natuurlijk een paar jaar later ook, met Standing on the Shoulder of Giants. Die terugkeer naar het oorspronkelijke bandgeluid is iets wat veel bands na een commerciële top meemaken.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik was ook wel geamuseerd dat Blur en ook Supergrass nog iets meer gitaar lieten horen.
Volgens mij kwamen Song 2 en Richard III zo'n beetje gelijk uit.
Viel wel mee, geloof het. Het was natuurlijk, zeker in vergelijking met hun eerdere werk, heel Beatlesque, maar dat hebben ze ook nooit verzwegen. Oasis was toch meer pop en minder psychedelica.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:24 schreef Cee het volgende:
[..]
Was het ook niet zo dat Blur bij Beetlebum verweten werd dat ze hun aartsrivalen probeerden na te doen?
Nee, dat ze juist een andere weg ingeslagen waren. Beetlebum was de ultieme heroïne song natuurlijk en Graham Coxon was helemaal klaar met de Britpop movement en geïnspireerd door lofi muziek is er een wat Amerikaans georiënteerd album gekomen. Ook het eerste album waarin een door Coxon gezongen nummer op stond, toevallig over z'n battle met alcohol.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:24 schreef Cee het volgende:
[..]
Was het ook niet zo dat Blur bij Beetlebum verweten werd dat ze hun aartsrivalen probeerden na te doen?
Welke nummers van SOTSOG vind jij gelijkenissen vertonen met eerder werk dan?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:25 schreef belsen het volgende:
[..]
Oasis deed dat natuurlijk een paar jaar later ook, met Standing on the Shoulder of Giants. Die terugkeer naar het oorspronkelijke bandgeluid is iets wat veel bands na een commerciële top meemaken.
Zo begon Blur:
quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:12 schreef Leonos het volgende:
Ik ga hem nu dan maar voor het eerst luisteren
Het was meer dat Oasis toen ook terugkeerde naar de rauwe sound, met gelaagde gitaren, nadat Be here now toch achteraf het minder bleek te doen dan voorgangers. Vooral door het gelikte geluid.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Welke nummers van SOTSOG vind jij gelijkenissen vertonen met eerder werk dan?
Waarom schokkender?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 19:23 schreef methodmich het volgende:
Tja, Parklife is zelfs al 23. Da's nog schokkender wellicht.
Het was een van de eerste serieuze platen (op Prince denk na), die ik kocht.quote:
dat vroeg ik mij ook af idd, het is juist de plaat die het verst af staat van de eerste platen. Ik vond deze Blur plaat overigens de eerste goede plaat van ze.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Welke nummers van SOTSOG vind jij gelijkenissen vertonen met eerder werk dan?
De meningen zijn verdeeld. Wat vind jezelf? Zo even luisteren.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:47 schreef DJ11 het volgende:
Het was wel weer tijd voor een topic kick, want het nieuwe album van Blur is uit: The Ballad of Darren
Het klinkt allemaal best goed. Bij vlagen zelfs wat poppy, maar her en der ook wel met het typische rauwe randje van Blur.
Eerder was er natuurlijk al deze single:
Sommige nummers zijn best oké, met name de twee nummers hierboven. Verder wat ik al zei: veelal wat meer gepolijst dan voorheen. Wel goed geproduceerd door James Ford.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
De meningen zijn verdeeld. Wat vind jezelf? Zo even luisteren.
Is James Ford een gerenomeerde producer ? Vond Blur altijd wel leuk. Had nu gehoopt op een rafelend randje.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:01 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Sommige nummers zijn best oké, met name de twee nummers hierboven. Verder wat ik al zei: veelal wat meer gepolijst dan voorheen. Wel goed geproduceerd door James Ford.
quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is James Ford een gerenomeerde producer ? Vond Blur altijd wel leuk. Had nu gehoopt op een rafelend randje.
Okee man.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Blur schijnt gruwelijk slecht te zijn geweest. Ik heb ook nooit iets met dat gehypte bandje gehad.
Niet gezien. Maar wat bedoel je met vlagenquote:Op donderdag 27 juli 2023 13:49 schreef Nielsch het volgende:
Nog mensen in de Ziggo Dome geweest vorige maand? Jammer dat ze Sunday Sunday en Country House niet speelden maar verder was het echt een tof optreden! Publiek zat er ook lekker in bij vlagen.
Hij schijnt momenteel als producer wel hot te zijn. Hij zat in Simian Mobile Disco, was betrokken bij de Last Shadow Puppets, produceerde het recent verschenen album van Depeche Mode en tekent ook voor het nieuwe album van de Pet Shop Boys, dat nu in de maak is.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is James Ford een gerenomeerde producer ? Vond Blur altijd wel leuk. Had nu gehoopt op een rafelend randje.
Yep, en een dag later naar Graham Coxon in Bitterzoet.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:49 schreef Nielsch het volgende:
Nog mensen in de Ziggo Dome geweest vorige maand? Jammer dat ze Sunday Sunday en Country House niet speelden maar verder was het echt een tof optreden! Publiek zat er ook lekker in bij vlagen.
Ik ben er ook niet heel kapot van. Braaf en vlak was inderdaad wat ook in mijn gedachten kwam. Ik mis een beetje de frisheid en enthousiasme, die bijvoorbeeld Stephen Street goed wist te vangen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:21 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hij schijnt momenteel als producer wel hot te zijn. Hij zat in Simian Mobile Disco, was betrokken bij de Last Shadow Puppets, produceerde het recent verschenen album van Depeche Mode en tekent ook voor het nieuwe album van de Pet Shop Boys, dat nu in de maak is.
Maar ik ben het wel eens met dat rafelende randje; dat ontbreekt een beetje nu.
De band is nu natuurlijk ook wel de nodige jaartjes ouder... De hoogtijdagen van Blur waren in de 90s, onder nabij de 25 tot 30 jaar geleden alweer.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:23 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet heel kapot van. Braaf en vlak was inderdaad wat ook in mijn gedachten kwam. Ik mis een beetje de frisheid en enthousiasme, die bijvoorbeeld Stephen Street goed wist te vangen.
Dan hoeven ze nog geen middelbare muziek te maken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:08 schreef DJ11 het volgende:
[..]
De band is nu natuurlijk ook wel de nodige jaartjes ouder... De hoogtijdagen van Blur waren in de 90s, onder nabij de 25 tot 30 jaar geleden alweer.
quote:Waar Damon tijdens de eerste set op Coachella nog zijn ongenoegen liet blijken voor het publiek (“You’re never seeing us again!”), deed de frontman daar bij het tweede optreden – in het tweede weekend – nog een schepje bovenop: “In het kader van duidelijkheid en eerlijkheid, is dit waarschijnlijk ons laatste optreden.”
quote:Of dit ook daadwerkelijk het laatste optreden van Blur was, is nog even afwachten. Damon laat namelijk wel vaker weten dat de band stopt. Zo vertelde hij hetzelfde bij een optreden vorig jaar in Buenos Aires, en riep hij het zelfs al eens in 1999.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |