Niet alleen Amerikanen.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:06 schreef ABombali het volgende:
Occupybeweging is dus helemaal niet mislukt. Ze hebben veel Amerikanen wakker geschud en duidelijk gemaakt dat het zo niet verder kan.
Dit waag ik te betwijfelen.quote:Bijna iedere Amerikaan heeft een of meer wapens in huis
Akkoord, het heeft wat mensen wakker geschud. Mensen die er ook achter kwamen dat er meer zijn met dezelfde frustraties, die niet meer geloven wat ze op TV zien, die snappen dat de verkiezingen voor een nieuwe president hooguit eem keus is tussen twee verschillende strmannen van de werkelijke machthebbers.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:06 schreef ABombali het volgende:
Occupybeweging is dus helemaal niet mislukt. Ze hebben veel Amerikanen wakker geschud en duidelijk gemaakt dat het zo niet verder kan.
Vergis je niet de kracht van een kwaad volk. En dan bedoel ik niet de geensceneerde Arabische lente.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:12 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Dit waag ik te betwijfelen.
Verder staan er nog steeds dusdanige sancties op het onwettig gebruik ervan dat het hek wel helemaal van de dam moet zijn (burgeroorlog-achtige toestanden) voordat men die zal gaan gebruiken om hun onvrede kracht bij te zetten.
En als ze geen geld meer hebben voor een cheeseburger?quote:Op maandag 2 juli 2012 20:43 schreef Hathor het volgende:
Amerikanen zijn niet zo van de revolutie, zolang ze hun cheeseburger maar kunnen krijgen is alles goed. Net als Hollanders eigenlijk.
Die percentages die hij noemt die zijn echt schrikbarendquote:Op maandag 2 juli 2012 20:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Vergis je niet de kracht van een kwaad volk. En dan bedoel ik niet de geensceneerde Arabische lente.
Senator Sanders zei het al voor de Occupybeweging was gestart. Het is een trieste zaak dat de boel daar zo corrupt is en het zal mij niets verbazen dat hetzelfde nu ook in Europa gaande is. En al dat alles met goedkeuring van het volk want wij zijn zo dom om die politici blind te vertrouwen. (zie het bilderberg topic)quote:Op maandag 2 juli 2012 20:06 schreef ABombali het volgende:
Er is niets mis met kapitaal, het gaat erom hoe het verdiend word, ik vind het ronduit schokkend dat banken zich eerst 30 jaar kunnen misdragen, en op moment dat ze dreigen te vallen de overheid ze moet redden. Er is geen ENKELE reden om banken overeind te houden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:15 schreef DroogDok het volgende:
Een (bijna) meerderheid van de Amerikanen laat zich door republikeinen met de tea-party voorop wijsmaken dat kapitaal goed is en dat als je daar op tegen bent je een communist bent.
Niet dat we in Europa nou heel veel slimmer zijn hoor.
Als de systeembanken omvallen gaan we er allemaal aan!!!!!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is niets mis met kapitaal, het gaat erom hoe het verdiend word, ik vind het ronduit schokkend dat banken zich eerst 30 jaar kunnen misdragen, en op moment dat ze dreigen te vallen de overheid ze moet redden. Er is geen ENKELE reden om banken overeind te houden.
Heeft het ons inmiddels al niet indirect veel meer gekost dan we gemiddeld als spaargeld hebben?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als de systeembanken omvallen gaan we er allemaal aan!!!!!
Maar ff serieus, als de banken niet waren gered en mensen waren hun spaarcentjes kwijt en de hele financiële wereld lag in chaos was het volk ook niet blij geweest.
Geen idee, zou kunnen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Heeft het ons inmiddels al niet indirect veel meer gekost dan we gemiddeld als spaargeld hebben?
Waarom? Al dat geld dat ze nu in de banken hebben gestopt hadden ze aan spaarders kunnen geven.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als de systeembanken omvallen gaan we er allemaal aan!!!!!
Maar ff serieus, als de banken niet waren gered en mensen waren hun spaarcentjes kwijt
Je vergeet dan de kosten voor het overzetten van bankzaken van failliete banken naar andere banken. Geen idee hoe je financieel uitkomt als je dat meeneemt hoor.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom? Al dat geld dat ze nu in de banken hebben gestopt hadden ze aan spaarders kunnen geven.
In het geval van Nederland zijn die banken de hoekstenen van een systeem waar onze hypotheken aan hangen, én waar ~850 miljard aan pensioengeld in zit. Lijken me 2 prima redenen om ze overeind te houden. Iig lang genoeg om de lucht uit de ballon te laten, zonder die meteen te laten klappen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is niets mis met kapitaal, het gaat erom hoe het verdiend word, ik vind het ronduit schokkend dat banken zich eerst 30 jaar kunnen misdragen, en op moment dat ze dreigen te vallen de overheid ze moet redden. Er is geen ENKELE reden om banken overeind te houden.
Ze doen het ook niet goed. Ze blijven een failliet systeem ondersteunen, dat sowieso op gebakken lucht gebaseerd is en laten - via de politiek - het gewone volk (de rijkers zorgen toch wel voor zichzelf) gijzelen door de bankiers.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:20 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je vergeet dan de kosten voor het overzetten van bankzaken van failliete banken naar andere banken. Geen idee hoe je financieel uitkomt als je dat meeneemt hoor.
Wel denk ik dat dit typisch een voorbeeld is waarin de overheid het in de ogen van het volk nooit goed doet.
Dus wat stel je voor? Het volk met hooivorken richting de banken en de managers een lesje leren?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:21 schreef stopnaald het volgende:
De situatie is hier in Europa en Nederland niet zo heel anders. De werkloosheidscijfers in NL zijn nog betrekkelijk laag en itt Joe Sixpack, heeft Jan modaal NOG niet zo heel veel gemerkt.
Maar let op!!! Ook hier wordt hard gevochten (met VVD voorop) om zoveel mogelijk de rekening bij werkend/middenklasse Nederland neer te leggen en de topbestuurders/bankiers/aandeelhouders/grootkapitaal/grootindustrelen etc. zoveel mogelijk buiten schot te houden. Ja tuurlijk wordt er bij elk graaiberichtje weer wat geroepen over "aanpakken" of "inperken", maar in feite blijft het bij goedkope lippendienst en veranderd er helemaal niets.
Glas - plas en zo.
En intussen blijven hele groepen kiezers zich blindstaren over de zogenaamde verschillen tussen "links" en "rechts", terwijl in DH geen één politicus zit die NIET alleen maar voor het vullen van de eigen zakken zit. Wilders is de duidelijkste populist, waardoor hij het makkelijkste te doorzien is, maar ook Pechthold, Samson, Sap, Buma Heersma, Rutte en Roemer zijn zo corrupt en glad als het maar zijn kan.
In o.a. Groningen, Flevoland en Limburg houden ze niet van cheeseburgers?quote:Op maandag 2 juli 2012 20:43 schreef Hathor het volgende:
Amerikanen zijn niet zo van de revolutie, zolang ze hun cheeseburger maar kunnen krijgen is alles goed. Net als Hollanders eigenlijk.
Heeft "de bevolking" werkelijk waar verstand van global finance en de geopolitieke vraagstukken die hier achter schuilen? Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van referenda etc, beetje mensen die blind de woekerhypotheek-zwaarden in renden, gelokt door prachtige beloften, en die blind de voorwaarden accepteerden, om hun mening vragen.. Nee die laat ik liever niet mee beslissen over zulke belangrijke dingen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:28 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ze doen het ook niet goed. Ze blijven een failliet systeem ondersteunen, dat sowieso op gebakken lucht gebaseerd is en laten - via de politiek - het gewone volk (de rijkers zorgen toch wel voor zichzelf) gijzelen door de bankiers.
Of het nou om het ESM of allerlei andere beslissingen over Europa gaat, de mening van het volk doet er niet toe. Maar ondertussen wordt - op de belofte van generatieslange productiviteit - haast ongelovelijke sommen geld gepompt in.....juistem banken. En het graaien aan de top gaat gewoon door. Glas plas en zo. Hoera voor europa!
Een totaal ander systeem, wat waarschijnlijk neerkomt op het opzetten van een heel ander financieel systeem, zou het beste zijn, maar is geen haalbare kaart. Daarom dus een hele hoop regels terug van kracht maken, die decennialang de financiele sector in toom hebben gehouden. Alles wat onder Reagen en Bush (sr en jr) is afgebroken opnieuw opbouwen. Geen systeembanken meer, maar verplicht splitsen in spaarbanken en zakenbanken etc.etc.etc.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dus wat stel je voor? Het volk met hooivorken richting de banken en de managers een lesje leren?
Ik vraag me trouwens wel af wat jouw definitie van "corrupt" is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |