abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2012 @ 20:05:01 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_113685984
Amerikaanse senator Sanders legt uit in de Senaat hoe de 'crisis' ontstaan is door manipulaties van Wall Street en de banken.

Ik vraag me af wanneer er een minder vriendelijke volksoproer gaat plaatsvinden na het mislukken van de vriendelijke Occupybeweging. Wanneer gaat de slapende reus wakker worden?

Bijna iedere Amerikaan heeft een of meer wapens in huis :{w
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_113686060
Occupybeweging is dus helemaal niet mislukt. Ze hebben veel Amerikanen wakker geschud en duidelijk gemaakt dat het zo niet verder kan.
  maandag 2 juli 2012 @ 20:07:25 #3
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_113686101
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:06 schreef ABombali het volgende:
Occupybeweging is dus helemaal niet mislukt. Ze hebben veel Amerikanen wakker geschud en duidelijk gemaakt dat het zo niet verder kan.
Niet alleen Amerikanen.
  maandag 2 juli 2012 @ 20:12:33 #4
372811 Mensenvriend
<gecensureerd>
pi_113686343
quote:
Bijna iedere Amerikaan heeft een of meer wapens in huis :{w
Dit waag ik te betwijfelen.
Verder staan er nog steeds dusdanige sancties op het onwettig gebruik ervan dat het hek wel helemaal van de dam moet zijn (burgeroorlog-achtige toestanden) voordat men die zal gaan gebruiken om hun onvrede kracht bij te zetten.
"Waarom moet ik een bron hebben ?"
  maandag 2 juli 2012 @ 20:28:48 #5
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_113687091
quote:
Akkoord, het heeft wat mensen wakker geschud. Mensen die er ook achter kwamen dat er meer zijn met dezelfde frustraties, die niet meer geloven wat ze op TV zien, die snappen dat de verkiezingen voor een nieuwe president hooguit eem keus is tussen twee verschillende strmannen van de werkelijke machthebbers.
  maandag 2 juli 2012 @ 20:30:12 #6
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_113687163
quote:
3s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:12 schreef Mensenvriend het volgende:

[..]

Dit waag ik te betwijfelen.
Verder staan er nog steeds dusdanige sancties op het onwettig gebruik ervan dat het hek wel helemaal van de dam moet zijn (burgeroorlog-achtige toestanden) voordat men die zal gaan gebruiken om hun onvrede kracht bij te zetten.
Vergis je niet de kracht van een kwaad volk. En dan bedoel ik niet de geensceneerde Arabische lente.
  maandag 2 juli 2012 @ 20:43:22 #7
117098 Hathor
Effe niet
pi_113687987
Amerikanen zijn niet zo van de revolutie, zolang ze hun cheeseburger maar kunnen krijgen is alles goed. Net als Hollanders eigenlijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_113701600
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:43 schreef Hathor het volgende:
Amerikanen zijn niet zo van de revolutie, zolang ze hun cheeseburger maar kunnen krijgen is alles goed. Net als Hollanders eigenlijk.
En als ze geen geld meer hebben voor een cheeseburger?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_113701614
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:30 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Vergis je niet de kracht van een kwaad volk. En dan bedoel ik niet de geensceneerde Arabische lente.
Die percentages die hij noemt die zijn echt schrikbarend :(
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_113702414
quote:
Senator Sanders zei het al voor de Occupybeweging was gestart. Het is een trieste zaak dat de boel daar zo corrupt is en het zal mij niets verbazen dat hetzelfde nu ook in Europa gaande is. En al dat alles met goedkeuring van het volk want wij zijn zo dom om die politici blind te vertrouwen. (zie het bilderberg topic)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 07:15:19 #11
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113704225
Een (bijna) meerderheid van de Amerikanen laat zich door republikeinen met de tea-party voorop wijsmaken dat kapitaal goed is en dat als je daar op tegen bent je een communist bent.
Niet dat we in Europa nou heel veel slimmer zijn hoor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113704254
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 07:15 schreef DroogDok het volgende:
Een (bijna) meerderheid van de Amerikanen laat zich door republikeinen met de tea-party voorop wijsmaken dat kapitaal goed is en dat als je daar op tegen bent je een communist bent.
Niet dat we in Europa nou heel veel slimmer zijn hoor.
Er is niets mis met kapitaal, het gaat erom hoe het verdiend word, ik vind het ronduit schokkend dat banken zich eerst 30 jaar kunnen misdragen, en op moment dat ze dreigen te vallen de overheid ze moet redden. Er is geen ENKELE reden om banken overeind te houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 3 juli 2012 @ 07:25:36 #13
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113704283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 07:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is niets mis met kapitaal, het gaat erom hoe het verdiend word, ik vind het ronduit schokkend dat banken zich eerst 30 jaar kunnen misdragen, en op moment dat ze dreigen te vallen de overheid ze moet redden. Er is geen ENKELE reden om banken overeind te houden.
Als de systeembanken omvallen gaan we er allemaal aan!!!!!

Maar ff serieus, als de banken niet waren gered en mensen waren hun spaarcentjes kwijt en de hele financiële wereld lag in chaos was het volk ook niet blij geweest.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113704429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 07:25 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar ff serieus, als de banken niet waren gered en mensen waren hun spaarcentjes kwijt en de hele financiële wereld lag in chaos was het volk ook niet blij geweest.
Heeft het ons inmiddels al niet indirect veel meer gekost dan we gemiddeld als spaargeld hebben?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 07:55:48 #15
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113704455
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 07:50 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Heeft het ons inmiddels al niet indirect veel meer gekost dan we gemiddeld als spaargeld hebben?
Geen idee, zou kunnen.

Als de banken niet waren gered waren de sentimenten achteraf waarschijnlijk geweest "we hadden ze moeten redden". Nu dat gebeurd is zijn de sentimenten "we hadden ze moeten laten vallen".
  dinsdag 3 juli 2012 @ 08:14:33 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113704547
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 07:25 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar ff serieus, als de banken niet waren gered en mensen waren hun spaarcentjes kwijt
Waarom? Al dat geld dat ze nu in de banken hebben gestopt hadden ze aan spaarders kunnen geven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 3 juli 2012 @ 08:20:29 #17
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113704589
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 08:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom? Al dat geld dat ze nu in de banken hebben gestopt hadden ze aan spaarders kunnen geven.
Je vergeet dan de kosten voor het overzetten van bankzaken van failliete banken naar andere banken. Geen idee hoe je financieel uitkomt als je dat meeneemt hoor.

Wel denk ik dat dit typisch een voorbeeld is waarin de overheid het in de ogen van het volk nooit goed doet.
pi_113704598
De situatie is hier in Europa en Nederland niet zo heel anders. De werkloosheidscijfers in NL zijn nog betrekkelijk laag en itt Joe Sixpack, heeft Jan modaal NOG niet zo heel veel gemerkt.
Maar let op!!! Ook hier wordt hard gevochten (met VVD voorop) om zoveel mogelijk de rekening bij werkend/middenklasse Nederland neer te leggen en de topbestuurders/bankiers/aandeelhouders/grootkapitaal/grootindustrelen etc. zoveel mogelijk buiten schot te houden. Ja tuurlijk wordt er bij elk graaiberichtje weer wat geroepen over "aanpakken" of "inperken", maar in feite blijft het bij goedkope lippendienst en veranderd er helemaal niets.
Glas - plas en zo.

En intussen blijven hele groepen kiezers zich blindstaren over de zogenaamde verschillen tussen "links" en "rechts", terwijl in DH geen één politicus zit die NIET alleen maar voor het vullen van de eigen zakken zit. Wilders is de duidelijkste populist, waardoor hij het makkelijkste te doorzien is, maar ook Pechthold, Samson, Sap, Buma Heersma, Rutte en Roemer zijn zo corrupt en glad als het maar zijn kan.
pi_113704616
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 07:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

In het geval van Nederland zijn die banken de hoekstenen van een systeem waar onze hypotheken aan hangen, én waar ~850 miljard aan pensioengeld in zit. Lijken me 2 prima redenen om ze overeind te houden. Iig lang genoeg om de lucht uit de ballon te laten, zonder die meteen te laten klappen.

Nog afgezien van het feit dat de hypocrisie ten top is, die bankiersbonussen waren minieme percentages van de totale winsten die uitgekeerd worden aan de aandeelhouders, waaronder pensioenfondsen en de beleggingsfondsen achter veel hypotheken, dus ook Henk en Ingrid hebben er schaamteloos van geprofiteerd al die jaren, misschien niet zo op de voorgrond, maar geprofiteerd wel degelijk. Maar hey, het is altijd makkelijker wijzen naar een ander.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113704643
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 08:20 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je vergeet dan de kosten voor het overzetten van bankzaken van failliete banken naar andere banken. Geen idee hoe je financieel uitkomt als je dat meeneemt hoor.

Wel denk ik dat dit typisch een voorbeeld is waarin de overheid het in de ogen van het volk nooit goed doet.
Ze doen het ook niet goed. Ze blijven een failliet systeem ondersteunen, dat sowieso op gebakken lucht gebaseerd is en laten - via de politiek - het gewone volk (de rijkers zorgen toch wel voor zichzelf) gijzelen door de bankiers.

Of het nou om het ESM of allerlei andere beslissingen over Europa gaat, de mening van het volk doet er niet toe. Maar ondertussen wordt - op de belofte van generatieslange productiviteit - haast ongelovelijke sommen geld gepompt in.....juistem banken. En het graaien aan de top gaat gewoon door. Glas plas en zo. Hoera voor europa! :(
  dinsdag 3 juli 2012 @ 08:28:13 #21
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113704647
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 08:21 schreef stopnaald het volgende:
De situatie is hier in Europa en Nederland niet zo heel anders. De werkloosheidscijfers in NL zijn nog betrekkelijk laag en itt Joe Sixpack, heeft Jan modaal NOG niet zo heel veel gemerkt.
Maar let op!!! Ook hier wordt hard gevochten (met VVD voorop) om zoveel mogelijk de rekening bij werkend/middenklasse Nederland neer te leggen en de topbestuurders/bankiers/aandeelhouders/grootkapitaal/grootindustrelen etc. zoveel mogelijk buiten schot te houden. Ja tuurlijk wordt er bij elk graaiberichtje weer wat geroepen over "aanpakken" of "inperken", maar in feite blijft het bij goedkope lippendienst en veranderd er helemaal niets.
Glas - plas en zo.

En intussen blijven hele groepen kiezers zich blindstaren over de zogenaamde verschillen tussen "links" en "rechts", terwijl in DH geen één politicus zit die NIET alleen maar voor het vullen van de eigen zakken zit. Wilders is de duidelijkste populist, waardoor hij het makkelijkste te doorzien is, maar ook Pechthold, Samson, Sap, Buma Heersma, Rutte en Roemer zijn zo corrupt en glad als het maar zijn kan.
Dus wat stel je voor? Het volk met hooivorken richting de banken en de managers een lesje leren?

Ik vraag me trouwens wel af wat jouw definitie van "corrupt" is.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 08:29:36 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_113704658
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:43 schreef Hathor het volgende:
In o.a. Groningen, Flevoland en Limburg houden ze niet van cheeseburgers?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_113704691
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 08:28 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ze doen het ook niet goed. Ze blijven een failliet systeem ondersteunen, dat sowieso op gebakken lucht gebaseerd is en laten - via de politiek - het gewone volk (de rijkers zorgen toch wel voor zichzelf) gijzelen door de bankiers.

Of het nou om het ESM of allerlei andere beslissingen over Europa gaat, de mening van het volk doet er niet toe. Maar ondertussen wordt - op de belofte van generatieslange productiviteit - haast ongelovelijke sommen geld gepompt in.....juistem banken. En het graaien aan de top gaat gewoon door. Glas plas en zo. Hoera voor europa! :(
Heeft "de bevolking" werkelijk waar verstand van global finance en de geopolitieke vraagstukken die hier achter schuilen? Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van referenda etc, beetje mensen die blind de woekerhypotheek-zwaarden in renden, gelokt door prachtige beloften, en die blind de voorwaarden accepteerden, om hun mening vragen.. Nee die laat ik liever niet mee beslissen over zulke belangrijke dingen. :{w
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 08:38:35 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_113704748
Ik maak me niet zo druk over de globalisering of de krediet crisis. Ik ben meer benieuwd wat er gaat gebeuren als de grondstoffen schaars worden. Dat kan in de potentie pas echte conflicten opleveren. Als voorbeeld vind ik het tekenend dat India eigen atoom onderzeeërs aan het bouwen is. En China zijn marine en defensie in het algemeen aan het versterken is. Het werkelijk probleem wat op ons afkomt hoor je niks over.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_113704806
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 08:28 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dus wat stel je voor? Het volk met hooivorken richting de banken en de managers een lesje leren?

Ik vraag me trouwens wel af wat jouw definitie van "corrupt" is.
Een totaal ander systeem, wat waarschijnlijk neerkomt op het opzetten van een heel ander financieel systeem, zou het beste zijn, maar is geen haalbare kaart. Daarom dus een hele hoop regels terug van kracht maken, die decennialang de financiele sector in toom hebben gehouden. Alles wat onder Reagen en Bush (sr en jr) is afgebroken opnieuw opbouwen. Geen systeembanken meer, maar verplicht splitsen in spaarbanken en zakenbanken etc.etc.etc.

Nu wordt een voetballer of een bankier veel beter betaald dan een EH-arts (die nb levens redt!) of een boer (die voor ons voedsel zorgt). IK vind dat bizar en idioot.

Corrupt is iedereen in Den Haag, aangezien zij allemaal meewerking hebben verleend (en dat nog steeds doen) aan abject idiote regelgeving die erop gericht is om zwaar bevochten rechten en welvaart van het gewone volk om zeep te helpen.

Ik noem slechts 1 voorbeeld: het ontslagrecht. De AANNAME is, dat werkgevers dan eerder/makkelijker nieuwe werknemers aannemen. Dat is een AANNAME, GEEN FEIT! Sterker nog, er zijn veel meer aanwijzingen dat het een VALSE aanname is, dan een juiste! Ik haal de VS maar weer eens van stal.

Al minstens 5 jaar wordt geroepen dat vanwege de vergrijzing alle handen hard nodig zijn. Je zou dus denken dat iedereen die wil werken, heel gemakkelijk aan een baan geholpen zou zijn. Nou vergeet het maar! De praktijk wijst uit, dat 50-plussers na ontslag bijna niet meer aan de slag komen. Leeftijdsdiscrimminatie is nog steeds héél gewoon. Maar ipv de werkgevers (niet mkb!) aan te pakken, worden alle risico's en kosten bij de werknemers neergelegd. Leve het flexwerken!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')