SPOILER: Motivatie van FOK!kersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!![]()
fipo dan maar
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Ja, ik ga wel proberen of ik hem handmatig kan tekenen. Editten is echt geen doenquote:Op maandag 2 juli 2012 14:42 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ai dat zuigt... kan je je nog herinneren hoe je bent gelopen? Dan zou ik hem handmatig invoeren met kaart... Of de afstand metenen met afstandmeten.nl of gmap-pedometer.com en die afstand als handmatige workout nemen...
Wel heel jammer
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
klopt, maar je weet de exacte tijd en het zal je verbazen hoe goed je de route nog weetquote:Op maandag 2 juli 2012 14:49 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, ik ga wel proberen of ik hem handmatig kan tekenen. Editten is echt geen doen
Wel heel jammer
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Ik ga misschien ook over op minimalistisch schoeisel. Ben 2 jaar geleden overgegaan op voorvoetlanding en heb dus niets aan demping in de hak.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heerlijke schoenen. Wel jammer dat ze wat breed zijn voor mijn voet = blaren, maar los daarvan
.
Ga je de nieuwe generatie halen? (29, toch?)
Ik heb deze schoenen al sinds ik ben begonnen met hardlopen eind 2008. In 2009 nauwelijks gelopen en pas sinds 2010 loop ik regelmatig. In 2011 lang geblesseerd geweest, maar toch ook nog veel kilometers kunnen maken. Dit jaar ben ik begonnen met een intervalschema![]()
![]()
he balen, dan maar een garmin 410 of zo huh?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:49 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, ik ga wel proberen of ik hem handmatig kan tekenen. Editten is echt geen doen
Wel heel jammer
maar goed vanochtend 3x 3min hl/2min w op de loopband04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15![]()
Dan komt het neer op 4.32 km in 30.13 minquote:Op maandag 2 juli 2012 14:50 schreef Jumparound het volgende:
[..]
klopt, maar je weet de exacte tijd en het zal je verbazen hoe goed je de route nog weet
Waarom juicht er niemand voor mn eerste onafgebroken 30 minuten?
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
Oké, spannend!quote:Op maandag 2 juli 2012 14:59 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Ik ga misschien ook over op minimalistisch schoeisel. Ben 2 jaar geleden overgegaan op voorvoetlanding en heb dus niets aan demping in de hak.
Ik heb deze schoenen al sinds ik ben begonnen met hardlopen eind 2008. In 2009 nauwelijks gelopen en pas sinds 2010 loop ik regelmatig. In 2011 lang geblesseerd geweest, maar toch ook nog veel kilometers kunnen maken. Dit jaar ben ik begonnen met een intervalschema
Wat voor blessure had je eigenlijk?.
Niet meer actief op Fok!![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 15:02 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dan komt het neer op 4.32 km in 30.13 min
Waarom juicht er niemand voor mn eerste onafgebroken 30 minuten?![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 15:02 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Waarom juicht er niemand voor mn eerste onafgebroken 30 minuten?![]()
![]()
Omdat je er nu om vraagt? Kinderen die klagen etc etc...quote:Op maandag 2 juli 2012 15:02 schreef MissBliss het volgende:
[..]
jeeeuuuuujjjj fier zijn we!![]()
mooi gedaan hoor, straks zal ik je een prive juichsessie gevenquote:Op maandag 2 juli 2012 15:02 schreef MissBliss het volgende:
[..]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15![]()
Ik heb het een paar keer gedaan, maar het heeft nog echt niet mijn voorkeurquote:Op maandag 2 juli 2012 11:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Buiten lopen is zo veel lekkerder dan binnen lopen!Dat je dat nog nooit gedaan hebt!
Wind door je haren, zon op je snoet, voorbijgangers groeten, genieten van de omgeving
.
Het is zoveel makkelijker om even de loopband te stappen.
Maar hopelijk gaat het veranderen hoor![]()
![]()
Thanks guys
quote:Op maandag 2 juli 2012 15:01 schreef Re het volgende:
[..]
he balen, dan maar een garmin 410 of zo huh?
maar goed vanochtend 3x 3min hl/2min w op de loopband
Ziggy played guitar
Oh sorry, dat is wel een mijlpaal iddquote:Op maandag 2 juli 2012 15:02 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Waarom juicht er niemand voor mn eerste onafgebroken 30 minuten?.
![]()
![]()
goed gedaan!
Zou maar voorzichtig beginnen danquote:Op maandag 2 juli 2012 15:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb het een paar keer gedaan, maar het heeft nog echt niet mijn voorkeur
Het is zoveel makkelijker om even de loopband te stappen.
Maar hopelijk gaat het veranderen hoor![]()
![]()
Yep, niet in één keer volledig overstappen, Sarabiquote:. Miss eerst enkele weken twee keer op onverharde grond en één keer op verharde, dan twee keer op verhard en dan uiteindelijk drie keer op verhard? Maar ik ben er eigenlijk wel een voorstander van om ook regelmatig op onverharde grond te lopen, dus dat wil ik ook gaan doen. Lekker door het bos
.
Overgang onverhard --> verhard maakt je gevoeliger voor blessuresquote:Op maandag 2 juli 2012 15:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Why? Nog voorzichtiger kan sowieso bijna niet hoor.
Even de hardloopwinkels hier in het centrum bij langs geweest maar nog geen goed hardloopjack gevonden voor in de winter. Wellicht dat ik de verkeerde periode er naar zoek![]()
![]()
Dat zou zomaar kunnenquote:Op maandag 2 juli 2012 15:16 schreef Wiehoe het volgende:
Even de hardloopwinkels hier in het centrum bij langs geweest maar nog geen goed hardloopjack gevonden voor in de winter. Wellicht dat ik de verkeerde periode er naar zoek.
Laatste keer hard ik geen last gelukkig.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Overgang onverhard --> verhard maakt je gevoeliger voor blessures.
Maar ik loop ook nog steeds niet ver natuurlijk.
In het bos zie ik mezelf nog niet lopen.![]()
Wat deze dame zegt is zo waar.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Yep, niet in één keer volledig overstappen, Sarabi. Miss eerst enkele weken twee keer op onverharde grond en één keer op verharde, dan twee keer op verhard en dan uiteindelijk drie keer op verhard? Maar ik ben er eigenlijk wel een voorstander van om ook regelmatig op onverharde grond te lopen, dus dat wil ik ook gaan doen. Lekker door het bos
.
Altijd maar over fietspaden en dergelijke is gewoon niet goed voor beginnende lopers. En dat heb ik zelf ook al een aantal keer ondervonden.
![]()
Omdat de hardloopband vrijwel alle klappen gehaal voor je opvangt. Als je straks buiten gaat lopen vangen je benen de klappen 100% op. Hele rare sensatie. Lekker rustig opbouwen dus.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Laatste keer hard ik geen last gelukkig.
Maar ik loop ook nog steeds niet ver natuurlijk.
In het bos zie ik mezelf nog niet lopen.![]()
En toch zijn paden zoals in het bos volgens mij een stuk gevaarlijker voor mij.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:20 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Wat deze dame zegt is zo waar.Altijd maar over fietspaden en dergelijke is gewoon niet goed voor beginnende lopers. En dat heb ik zelf ook al een aantal keer ondervonden.
![]()
Zolang je op de wandelpaden blijft valt het mee. Ruiter/mountainbike paden zijn echt funest voor je enkels.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En toch zijn paden zoals in het bos volgens mij een stuk gevaarlijker voor mij.![]()
Dat sowieso, als ik buiten ga hardlopen wil ik de lessen van week 1 lopen.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:21 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Omdat de hardloopband vrijwel alle klappen gehaal voor je opvangt. Als je straks buiten gaat lopen vangen je benen de klappen 100% op. Hele rare sensatie. Lekker rustig opbouwen dus.
Op de loopband ben ik nu bij week 3 of 4.
Maar eerst de Tour kijken vanmiddagen daarna het huis opruimen.
![]()
Oke okequote:Op maandag 2 juli 2012 15:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat sowieso, als ik buiten ga hardlopen wil ik de lessen van week 1 lopen.
Succes!
![]()
Zelfs voor een gevorderde loper kan het geen kwaad om gewoon lekker door park, bos, over het strand te lopenquote:Op maandag 2 juli 2012 15:20 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Wat deze dame zegt is zo waar.Altijd maar over fietspaden en dergelijke is gewoon niet goed voor beginnende lopers. En dat heb ik zelf ook al een aantal keer ondervonden.
. Heerlijk om niet bij elke stap die je zet zo'n klap te voelen.
Alweer opnieuw beginnen?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat sowieso, als ik buiten ga hardlopen wil ik de lessen van week 1 lopen.
Das ook niet motiverend? Je hebt toch wel een parkje in de buurt?
En jee, ik heb weer werk. Mijn collega die vandaag vrij is dan niet morgen, maar goed
.
Ik werk (nog) niet ergens naar toe he.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Alweer opnieuw beginnen?Das ook niet motiverend? Je hebt toch wel een parkje in de buurt?
En jee, ik heb weer werk. Mijn collega die vandaag vrij is dan niet morgen, maar goed
.
Plus dat ik me sowieso afvraag welke les ik moet gaan lopen nu naar de griep, merkte met het dansen dat het mijn normale conditie wel heeft aangetast.
En ik dacht dat jij voor rustig aan doen was
Verder geen parkjes waar je lekker kan lopen, woon in een klein dorpje dus de parkjes zijn nog kleiner.
Bos is niet ver weg maar daar ga ik niet alleen lopen.![]()
Ik heb al heel veel klachten gehad, maar de onderliggende oorzaak is een niet goed functionerende voetboog ("platvoeten"). Hier heb ik vanaf mijn jeugd steunzolen voor gehad waar ik best tevreden mee was, alleen was dit geen echte oplossing. Mijn voeten zijn door deze extra ondersteuning lui geworden waardoor mijn voetafwikkeling tijdens het hardlopen niet optimaal was. Ik heb toen mijn steunzolen vervangen door een flexibele zool waardoor mijn voeten schuin naar buiten komen te staan en ben ik naar de voorvoetlanding gemigreerd.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:02 schreef Viking84 het volgende:
Oké, spannend!
Wat voor blessure had je eigenlijk?.
Dit was voor mij een erg zware opgave, maar de schade bleef beperkt tot stijve kuiten en pijn in de voorvoeten. In 2011 wilde ik teveel in korte tijd en liep ik met overbelastingsverschijnselen. Op een moment had ik na een bepaalde training last van mijn enkel. Ik heb toen wel extra rust gehad, maar ben vervolgens toch gaan hardlopen met pijn waardoor ik de boel verergerd heb![]()
Ik liep toen zelfs een paar dagen mank, want kon mijn linkervoet niet afwikkelen. Is gelukkig wel redelijk snel hersteld.
Toen ik weer begon met opbouwen kreeg ik rechts dezelfde klachten, maar gelukkig wel minder hevig.
Ben toen niet naar de dokter geweest, maar de klachten duiden op Peroneal Tendonitis een peesontsteking in de voet.
In december kreeg ik weer last van een peesontsteking aan mijn linkervoet, maar dit keer voelde deze anders, misschien Posterior Tibial Tendonitis. Hierdoor mistte ik de derde kerstdagloop en ben ik in januari weer begonnen met opbouwen.
Mijn voeten zijn echt veranderd. Ik had altijd veel eelt onder mijn tenen en ik kon mijn tenen minder goed bewegen. Deze kan ik nu veel makkelijker bewegen. Ook is mijn voetboog sterker geworden wat ik niet had kunnen voorstellen. Er werd altijd tegen me gezegd dat met platvoeten de voetboog altijd onvoldoende zou blijven en je dit ook met steunzolen niet kon veranderen. Het tegendeel ben ik nu aan het bewijzen![]()
![]()
Moet ik ook vaker doenquote:Op maandag 2 juli 2012 15:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zelfs voor een gevorderde loper kan het geen kwaad om gewoon lekker door park, bos, over het strand te lopen. Heerlijk om niet bij elke stap die je zet zo'n klap te voelen.
![]()
![]()
Niet zoveel beren op de weg zienquote:Op maandag 2 juli 2012 15:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik werk (nog) niet ergens naar toe he.
Plus dat ik me sowieso afvraag welke les ik moet gaan lopen nu naar de griep, merkte met het dansen dat het mijn normale conditie wel heeft aangetast.
En ik dacht dat jij voor rustig aan doen was
Verder geen parkjes waar je lekker kan lopen, woon in een klein dorpje dus de parkjes zijn nog kleiner.
Bos is niet ver weg maar daar ga ik niet alleen lopen.. Even rustig aan tot je hersteld bent van de griep en dan weer lekker verder lopen
. Buiten!
.
Waar zie ik beren?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet zoveel beren op de weg zien. Even rustig aan tot je hersteld bent van de griep en dan weer lekker verder lopen
. Buiten!
.
![]()
1) teruggaan in je schema omdat je ziek was, 2) niet in een parkje willen lopen (zo ver loop je nog niet en dan doe je maar een paar rondjes in hetzelfde parkje, boeiendquote:miss kom je nog een eekhoorntje tegen tijdens een van de rondjes
), 3) niet in het bos willen lopen (dat kan toch prima zolang je het niet 's ochtends vroeg of 's avonds als het donker is doet?)
1) dat is niet zo raar als je een flinke griep hebt gehadquote:Op maandag 2 juli 2012 15:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
1) teruggaan in je schema omdat je ziek was, 2) niet in een parkje willen lopen (zo ver loop je nog niet en dan doe je maar een paar rondjes in hetzelfde parkje, boeiendmiss kom je nog een eekhoorntje tegen tijdens een van de rondjes
), 3) niet in het bos willen lopen (dat kan toch prima zolang je het niet 's ochtends vroeg of 's avonds als het donker is doet?)
2) zelfs met mijn 1,5km per training zou ik 10x hetzelfde rondje moeten lopen
3) dat is persoonlijkgenoeg vreemde mannetjes daar tegengekomen om het niet nodig te vinden alleen daar te gaan lopen
![]()
cool ach3r0n! ik ben ook in dubio over overgang naar de voor/middenvoets landing.
ik heb de laatste trainingen het ingebouwd in mijn looppas en merk vooral de makkelijke tred en geen last van mijn knieeen en heupen.
daarintegen heb ik wel spierpijn in mijn voeten en kuiten.
ik proneer altijd omdat ik zwakke enkels en flexibele voetboog heb, maar wil toch niet meer terug naar inlegzooltjes en stijve schoenen.
de kunst is niet te snel teveel te willen lopen op de nieuwe manier, maar het is zo verleidelijk omdat het zo goed loopt! sneller en soepeler.
ik moet ook echt een keer weer naar de hardloopwinkel om te kijken wat voor schoenen voor mij geschikt zijn. maar wel bij mensen die echt verstand hebben van de loopstijl.
maar ik zie mezelf nog niet op vibram five fingers lopen. maar wie weet ooit haha!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Primaquote:Op maandag 2 juli 2012 15:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
1) dat is niet zo raar als je een flinke griep hebt gehad
2) zelfs met mijn 1,5km per training zou ik 10x hetzelfde rondje moeten lopen
3) dat is persoonlijkgenoeg vreemde mannetjes daar tegengekomen om het niet nodig te vinden alleen daar te gaan lopen
. Ik probeer gewoon met je mee te denken
. Lijkt me nml niet zo motiverend om steeds opnieuw te moeten beginnen (dit is niet de eerste keer immers
).
Succes ermee!quote:Op maandag 2 juli 2012 15:57 schreef Sarabi het volgende:
Oke besloten om straks rond 5 uur buiten te gaan lopenEndomondo uitproberen (Dat gaat vast fout)
Ik denk dat het een stuk leuker is dan op een loopband
Ziggy played guitar
Ik heb er geen probleem meequote:Op maandag 2 juli 2012 15:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Prima. Ik probeer gewoon met je mee te denken
. Lijkt me nml niet zo motiverend om steeds opnieuw te moeten beginnen (dit is niet de eerste keer immers
).
Hardlopen voor mij is niet hetzelfde als voor jou he, ik begrijp het wel heel goed want het is jouw passie (dat heb ik dan weer met buikdansen).
Maar dit is gewoon fijn om af en toe te doen, hoe ik het op dat moment fijn vind om te doen.
Grote kans dat ik over een jaar weer met een 5km training bezig ben hoor.![]()
Mwah de vorige keren was het lekker, maar nu ook weer niet zo bijzonder eerlijk gezegdquote:Op maandag 2 juli 2012 16:00 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Succes ermee!
Ik denk dat het een stuk leuker is dan op een loopband![]()
Maar vooral zo'n app vind ik wel leuk, later terug kijken hoe je gelopen hebt enzo.![]()
Iddquote:Op maandag 2 juli 2012 16:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb er geen probleem mee
Hardlopen voor mij is niet hetzelfde als voor jou he, ik begrijp het wel heel goed want het is jouw passie (dat heb ik dan weer met buikdansen).
Maar dit is gewoon fijn om af en toe te doen, hoe ik het op dat moment fijn vind om te doen.
Grote kans dat ik over een jaar weer met een 5km training bezig ben hoor.. Succes straks
.
En wie weet dat ik ooit nog wel hetzelfde voor hardlopen ga voelenquote:maar ik zie mezelf echt niet meer dan 5km lopen, maar dat zal iedereen wel in het begin gehad hebben.
Bedankt voor de succeswensen trouwens
Moet ik bij Endomondo nog ergens op letten? Of kan ik weinig fout doen.![]()
Ja, ik vond 20 min achtereen ook al heel watquote:Op maandag 2 juli 2012 16:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En wie weet dat ik ooit nog wel hetzelfde voor hardlopen ga voelenmaar ik zie mezelf echt niet meer dan 5km lopen, maar dat zal iedereen wel in het begin gehad hebben.
Bedankt voor de succeswensen trouwens
Moet ik bij Endomondo nog ergens op letten? Of kan ik weinig fout doen..
App aanzetten voor je gaat lopen is wel handig.
Niet meer actief op Fok!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: