abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113671792
Hallo.

Per verleden week heb ik een WW uitkering moet aanvragen omdat mijn uren zijn ingezakt naar van ongeveer 36 uur naar 18 uur per week.

Ik werk als buschauffeur in het OV en daar verdien ik per uur 13,00 plus toeslagen. Deze toeslagen worden verwerkt in het uurloon waardoor mijn uurloon ongeveer 18 euro zou worden. Mijn WW uitkering zou dan per uur ongeveer 13, euro- zijn (70 procent van 18,- euro).

Nu zou ik moeten solliciteren terwijl ik nog wel uren krijg aangeboden in mijn oude baan. Het probleem is dat ik geen soortgelijk werk kan vinden met hetzelfde uurloon. Er is hier maar 1 aanbieder van openbaar vervoer. Ik ben verder nergens voor opgeleid dus dan zou ik moeten solliciteren naar een baan op minimumloon. Ik zou het niet erg vinden om bijv. in een fabriek te werken ofzo maar als ik daar 40 uur per week zou werken, dan vervalt mijn WW uitkering omdat het UWV niet kijkt naar wat je verdient maar naar wat je uren zijn. Minimumloon is 8,- nogwat en mijn WW-uurloon 13,-.euro.

Zouden hiervoor uitzonderingen kunnen zijn? Of heb ik nu een probleem omdat ik toevallig opgeleid ben in een beroep die je maar bij 1 werkgever kunt vervullen?
  maandag 2 juli 2012 @ 14:36:12 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113671834
Of je gaat verhuizen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113671930
quote:
11s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:36 schreef Catch22- het volgende:
Of je gaat verhuizen?
De WW duurt maar 3 maanden en na de vakantieperiode gaan mijn uren weer omhoog. De WW is dus een tijdelijk iets.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:46:49 #4
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_113672325
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:38 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

De WW duurt maar 3 maanden en na de vakantieperiode gaan mijn uren weer omhoog. De WW is dus een tijdelijk iets.
Tip voor aankomende keer dat je weer werkt....leg wat geld opzij voor mindere tijden. Hoef je ook geen ww aan te vragen ^O^
pi_113672618
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:46 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Tip voor aankomende keer dat je weer werkt....leg wat geld opzij voor mindere tijden. Hoef je ook geen ww aan te vragen ^O^
WW leg je elke maand geld voor opzij d.m.v. premie dus wat een onzin-argument.

Als ik TS was zou ik gewoon niet te hard mijn best doen aanvullend werk te vinden. Als je weet dat je over 2-3 maand gewoon weer veel uren krijgt.
pi_113672631
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:46 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Voor dat soort mindere tijden is er de WW.
pi_113672980
Moet het persé OV zijn? Kun je niet solliciteren bij touringcarbedrijven?
pi_113673045
is het niet zo dat je uit moet gaan van je salaris zonder toeslagen ?
pi_113673251
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:03 schreef kovenant het volgende:
is het niet zo dat je uit moet gaan van je salaris zonder toeslagen ?
Niet als toeslagen een vast onderdeel zijn van je loon. Mijn loon bestaat voor een groot gedeelte uit toeslagen.
pi_113673334
quote:
5s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:01 schreef k_man het volgende:
Moet het persé OV zijn? Kun je niet solliciteren bij touringcarbedrijven?
Ja, maar daar heb je er ook maar twee van en die zitten al 50 KM verder en ik heb geen auto. Uiteraard zijn dit dan ook de eerste twee bedrijven waar ik ga solliciteren en opgeef.

Overigens is het loon van een touringcarbedrijf stukken lager dan bij het OV.
pi_113673378

[ Bericht 100% gewijzigd door paulus1980 op 02-07-2012 15:11:13 ]
pi_113673426
Je zou dus wel gek zijn om een andere baan te vinden. Een hoger loon als de WW zit er dus blijkbaar niet in. Met andere woorden: sollicitaties sturen waar je kansloos bent.
pi_113673988
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:09 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Ja, maar daar heb je er ook maar twee van en die zitten al 50 KM verder en ik heb geen auto. Uiteraard zijn dit dan ook de eerste twee bedrijven waar ik ga solliciteren en opgeef.

Waarom heb je anno 2012 geen auto??
5 Ferrari's op videoband!
pi_113674095
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Omdat die die niet nodig heeft? En dus geen geld daaraan wil verspillen? Een auto blijft de slechtste investering die je maar kan doen.
pi_113674124
quote:

[..]

Een auto is en blijft een luxe-goed, leuk om te hebben maar niet strikt noodzakelijk. Daarom heb ik zelfs geen auto terwijl ik de kosten redelijk makkelijk zou kunnen dragen.
pi_113674136
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:27 schreef jroz het volgende:

[..]

Omdat die die niet nodig heeft? En dus geen geld daaraan wil verspillen? Een auto blijft de slechtste investering die je maar kan doen.
:')
pi_113674162
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:28 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Een auto is en blijft een luxe-goed, leuk om te hebben maar niet strikt noodzakelijk. Daarom heb ik zelfs geen auto terwijl ik de kosten redelijk makkelijk zou kunnen dragen.
Hoe ga je dan op bezoek bij mensen. Boodschappen doen. Uitstapjes.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:29:24 #18
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_113674164
Als je weet dat je tijdens de vakantieperiode minder uren krijgt (dat wist je al een jaar vantevoren lijkt me), dan regel je toch voor tijdens die vakantieperiode aanvullend werk? Laat er nu juist tijdens die periode heel veel werk op het land en soortgelijken te vinden zijn, dus dat komt mooi uit.

En ja, dan verdien je wat minder ja. Dat is nou eenmaal één van de gevolgen van:

quote:
Ik ben verder nergens voor opgeleid
.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_113674217
quote:

[..]

Anno 2012? Het is geen computer of een smartphone ofzo. Juist anno 2012 is het hot om GEEN auto te hebben gezien het mileu.

Maar waarom geen auto:
Te duur (APK, wegenbelasting, verzekering, boetes, reparaties)
Simpelweg niet nodig
Andere bepaalde uitgaven die het hebben van een auto niet toestaan.
pi_113674290
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:29 schreef Whuzz het volgende:
Als je weet dat je tijdens de vakantieperiode minder uren krijgt (dat wist je al een jaar vantevoren lijkt me), dan regel je toch voor tijdens die vakantieperiode aanvullend werk? Laat er nu juist tijdens die periode heel veel werk op het land en soortgelijken te vinden zijn, dus dat komt mooi uit.

En ja, dan verdien je wat minder ja. Dat is nou eenmaal één van de gevolgen van:

[..]

.
Op het land? Ik ben geen 16 meer.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:33:50 #21
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_113674321
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:32 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Bij deze spreek ik de hoop uit dat je WW aanvraag wordt geweigerd. Te lui om een opleiding te doen, te lui om op het land te werken. :')
pi_113674384
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:32 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

En juist voor dit soort periodes is de WW gemaakt. En de eerste periode 6 of 12 maanden? hoef je geen werk te doen onder je niveau of salaris.

En een jaar van tevoren weten? Elke uitzendkracht weet nooit waar die aan toe is. Wie weet had ik nu wel een vast contract.
pi_113674393
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Fiets+OV en als nodig is kan ik wel een auto lenen van vrienden/familie. Ik had een auto maar die stond gewoon voor mijn deur te roesten. Dus heb hem verkocht niet echt gemist sinds eigenlijk.

M
pi_113674441
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:33 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Bij deze spreek ik de hoop uit dat je WW aanvraag wordt geweigerd. Te lui om een opleiding te doen, te lui om op het land te werken. :')
Eh, te lui om geen opleiding te doen? Waar haal je dat vandaan?

Te lui om op het land te werken?, nee ik ben te duur voor deze werkgevers. iedereen ouder dan 21 is te duur.

En geweigerd word ik niet niet, dus blijf vooral hopen.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:38:56 #25
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_113674531
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:35 schreef paulus1980 het volgende:

En juist voor dit soort periodes is de WW gemaakt.
Nee, de WW is voor als je door onvoorziene omstandigheden geen of minder werk hebt. Aan jouw omstandigheid is niets onvoorziens.

quote:
En de eerste periode 6 of 12 maanden? hoef je geen werk te doen onder je niveau of salaris.
Niveau? Welk niveau is dat precies en wat voor werk zou daar bij jou nog ónder zitten dan 8)7
Wie bepaald dat jij geen werk hoeft te doen onder je salaris?

quote:
En een jaar van tevoren weten? Elke uitzendkracht weet nooit waar die aan toe is. Wie weet had ik nu wel een vast contract.
Zolang je geen vast contract hebt, had je er rekening mee moeten en kunnen houden dat in de zomerperiode minder uren beschikbaar waren. En je had dus al lang wat anders kunnen regelen.
pi_113674532
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:36 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Te lui om op het land te werken?, nee ik ben te duur voor deze werkgevers. iedereen ouder dan 21 is te duur.

Mjah, er zijn toch aardig wat mensen in Nederland van 21+ die gewoon werk hebben. Ook op lagere niveau's.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:41:38 #27
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_113674637
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:36 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Je was toch nergens voor opgeleid?

quote:
Bullshit. Mijn vriendin heeft dat ook gewoon gedaan voor ze haar huidige baan vond en die is een stukje ouder dan 21. Kun jij dus ook gaan doen, maar dat is kennelijk onder je niveau :')

quote:
Doe ik. Hoe meer posts ik van jou lees, hoe harder ik ga hopen. :{w
pi_113674866
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:41 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Je was toch nergens voor opgeleid?

[..]

Bullshit. Mijn vriendin heeft dat ook gewoon gedaan voor ze haar huidige baan vond en die is een stukje ouder dan 21. Kun jij dus ook gaan doen, maar dat is kennelijk onder je niveau :')

[..]

Doe ik. Hoe meer posts ik van jou lees, hoe harder ik ga hopen. :{w
Buschauffeur zijn is een opleiding. Is niet alleen maar wat theorie en praktijk. Het is gewoon een vak. En niet alleen functie is belangrijk bij een WW, je mag in de eerste periode ook letten op loon.

Wat jouw vriendin heeft gedaan interesseert mij niet. Je moet ook naar regio's kijken. In mijn omgeving zijn er alleen zetmeelaardappelen als landbouwproduct. Daar zijn geen plukkers, sorteerders of wat dan ook voor nodig. Dat wordt allemaal binnengebracht met tractors.
pi_113674984
quote:
0s.gif [b]

[..]

Zolang je geen vast contract hebt, had je er rekening mee moeten en kunnen houden dat in de zomerperiode minder uren beschikbaar waren. En je had dus al lang wat anders kunnen regelen.
O ja, werkgevers in de seizoensarbeid gaan al maanden van tevoren op zoek naar personeel want ze weten precies hoeveel ze nodig hebben en wanneer. Seizoensarbeid is afhankelijk van het weer en van opbrengst.

En ik wist niet dat er minder mensen nodig waren, verleden jaar kwamen ze mensen juist mensen tekort.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:55:13 #30
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_113675227
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:50 schreef paulus1980 het volgende:
blahblah
Nu lul je er maar wat omheen. Je eerste reactie op het voorstel om op het land te gaan werken was niet "dat kan niet want er zijn hier alleen stomme aardappels", maar die was "ik ben geen 16 meer".
Ofwel, je voelt je te cool om op het land te gaan werken.

De reden dat jij WW moet aanvragen is niet omdat je minder uren hebt gekregen, maar omdat je geen ander werk wilt doen kennelijk.

Het is echt hoog tijd dat we die WW regels flink aanscherpen. Elk werk verplichten te accepteren en alleen vrij geven als kan worden aangetoond dat er een solliciatiegesprek is. ~O>
  maandag 2 juli 2012 @ 15:57:59 #31
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_113675345
Werkgever: Ik zie hier een gat in uw CV meneer Paulus. Wat heeft u in die tijd zoal gedaan?
paulus: ja, uh, niets. Er was geen werk op mijn niveau.
Werkgever: Uw... niveau? Volgens uw CV was u chauffeur.
paulus: dat zeg ik!
Werkgever: aha. Ok. Bedankt voor uw tijd, u hoort nog van ons. :')
pi_113675384
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nu lul je er maar wat omheen. Je eerste reactie op het voorstel om op het land te gaan werken was niet "dat kan niet want er zijn hier alleen stomme aardappels", maar die was "ik ben geen 16 meer".
Ofwel, je voelt je te cool om op het land te gaan werken.

De reden dat jij WW moet aanvragen is niet omdat je minder uren hebt gekregen, maar omdat je geen ander werk wilt doen kennelijk.

Het is echt hoog tijd dat we die WW regels flink aanscherpen. Elk werk verplichten te accepteren en alleen vrij geven als kan worden aangetoond dat er een solliciatiegesprek is. ~O>
Klopt, ten eerste ben ik te oud, dat weet ik uit ervaring doen ik nog in de randstad woonde. Daarna was ik eigenlijk wel eens benieuwd als er hier eigenlijk wel werk is in de landbouw en toen zocht ik dat op en ik kon niets vinden. Weet je wat, laat jij maar eens vacatures zien in oost-groningen voor seizoensarbeid.

En dan hoop ik maar dat jij werkloos wordt.
pi_113675481
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:57 schreef Whuzz het volgende:
Werkgever: Ik zie hier een gat in uw CV meneer Paulus. Wat heeft u in die tijd zoal gedaan?
Ah, iemand die dus neerkijkt op chauffeurs. Als die werkgever dat ook doet, wil ik niet eens voor hem werken. En een gat van 2 a 3 maanden, wat een ramp. Alsof de werkervaring op een CV per maand wordt ingevuld.
pi_113675700
Paulus1980,

Als je nu eens zou beginnen met mogelijkheden bekijken i.p.v. alles negatief te zien. Ik weet het is fijn lekker in een slachtoffer te blijven maar het brengt je niet veel verder.
  maandag 2 juli 2012 @ 16:09:49 #35
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_113675912
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:58 schreef paulus1980 het volgende:

En dan hoop ik maar dat jij werkloos wordt.
Ben ik al eens geweest. Crisis enzo he, je weetzzz! ;)
Maand later aan een nieuwe baan begonnen. In de tussentijd een maandje vrijwilligerswerk gedaan en geen WW hoeven aanvragen. Als het langer had geduurd, dan had ik best op het land willen gaan werken.

Ik kijk daarnaast absoluut niet neer op chauffeurs. Wel op mensen die liever steun trekken dan werken.
  maandag 2 juli 2012 @ 16:10:24 #36
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_113675940
quote:
Hij werkt toch nog gewoon bij het OV bedrijf, alleen minder uren? Net alsof je op je cv gaat zetten dat je eerst 36 uur werkte, toen een tijdje 18 uur en toen weer 36 uur bij dezelfde werkgever :P.

Gewoon solliciteren op banen die je leuk lijken. Je hebt een sollicitatieplicht voor 18 uur, dus het wordt toch nog lastig om wat te vinden voor een paar maanden. Maar wie niet waagt, wie niet wint.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_113676044
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:10 schreef MaLo het volgende:

[..]

Hij werkt toch nog gewoon bij het OV bedrijf, alleen minder uren? Net alsof je op je cv gaat zetten dat je eerst 36 uur werkte, toen een tijdje 18 uur en toen weer 36 uur bij dezelfde werkgever :P.

Gewoon solliciteren op banen die je leuk lijken. Je hebt een sollicitatieplicht voor 18 uur, dus het wordt toch nog lastig om wat te vinden voor een paar maanden. Maar wie niet waagt, wie niet wint.
Ook dat nog idd. Ik ben niet eens werkloos, ik heb minder uren. 1 september maak ik weer genoeg uren om rond te komen.
  maandag 2 juli 2012 @ 16:13:34 #38
3542 Gia
User under construction
pi_113676066
quote:
Hoezo gat?
Hij blijft toch 18 uur werken!

Vind eens tijdelijk werk voor drie maanden waar je 13 euro per uur verdient.

TS heeft recht op ww en ka daarmee die drie magere maanden overbruggen. Niks mis mee. Sollicitaties, niet teveel je best doen. Bij een gesprek aangeven dat je andere werkgever voorrang heeft wb werktijden en dat je over drie maanden weer fulltime bij je andere werkgever gaat werken. Goeie kans dat ze je niet willen. En dan ben je alleen maar eerlijk.
  maandag 2 juli 2012 @ 16:13:57 #39
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_113676089
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:12 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Ook dat nog idd. Ik ben niet eens werkloos, ik heb minder uren. 1 september maak ik weer genoeg uren om rond te komen.
Hoe weet je dat? Als uitzendkracht was je toch helemaal nergens zeker van? ;)
pi_113676712
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:13 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Als uitzendkracht was je toch helemaal nergens zeker van? ;)
Klopt. Maar omdat het vakantie is rijden er minder bussen waardoor het vaste personeel voldoende is. Als de vakantie voorbij is, zijn er weer meer bussen nodig en dus meer personeel. Dat is 1 ding wat zeker is.
Maar de onzekerheid blijft, maar dit is ook zo als ik nu een baantje zou aannemen als seizoensarbeider. ook daar werken ze met 0-uren contracten. Pas je in het team, is het werk eerder klaar dan gepland, is er genoeg opbrengst of is het weer te slecht. Of krijg ik uberhaupt wel genoeg uren om boven het bijstand/WW te zitten.

Feit is dat ik voor dit beroep gekozen heb en daar ook 5000,- euro voor betaald heb. Zou ik er nu helemaal uitgaan, dan wordt ik vervangen door een andere en kom ik op een wachtlijst. En dat om 2 maanden te werken als seizoensarbeider om maar geen WW te hoeven aan te vragen.
pi_113677184
Hoelang heb je trouwens gewoon gewerkt voor 36 uur in de week? Als je meer dan 3 maanden in een bepaald ritme werkt qua dagen en aantal uren. Heb je min of meer recht op deze uren OOK als je een 0-uren of min-max contract hebt.
pi_113677360
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:38 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoelang heb je trouwens gewoon gewerkt voor 36 uur in de week? Als je meer dan 3 maanden in een bepaald ritme werkt qua dagen en aantal uren. Heb je min of meer recht op deze uren OOK als je een 0-uren of min-max contract hebt.
Ben uitzendkracht in de eerste/tweede fase en dan heb je daar geen recht op. Over 1,5 jaar (elke 3 jaar) moet ik er 3 maanden uit om er juist voor te zorgen dat ik daar geen recht op heb.
pi_113677627
Tijd voor een baan dus met wat meer zekerheid,...!
pi_113677737
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:48 schreef Kandijfijn het volgende:
"Op het land" bijvoorbeeld ....! :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_113677854
quote:
Zekerheid vind je nergens meer. Al helemaal niet zonder een opleiding. Ik vind mijn werk leuk en het verdient goed behalve dan die 2 maanden per jaar.
  maandag 2 juli 2012 @ 16:56:05 #46
373754 mossad_agent
pi_113677972
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:53 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Zekerheid vind je nergens meer. Al helemaal niet zonder een opleiding. Ik vind mijn werk leuk en het verdient goed behalve dan die 2 maanden per jaar.
Dus als je weet dat je elk jaar 2 maanden zwaar weer hebt ga je daar dus voor sparen en geen uitkering trekken.
pi_113678325
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:56 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Dus als je weet dat je elk jaar 2 maanden zwaar weer hebt ga je daar dus voor sparen en geen uitkering trekken.
Je kent mijn situatie niet dus kom niet met sparen. En daar is de WW toch voor. Er zijn zat mensen die de afgelopen 2 jaar met een hoge functie in de WW zijn beland maar niet hun spaargeld of dure auto/huis hebben ingezet als vervanging voor de WW. Laat staan als seizoensarbeiders gaan werken.

En waarom: Omdat je de eerste periode werk mag zoeken naar je niveau en wensen maar ook zeker op basis van je loon. En een vermogensgrens kent de WW niet, laat staat een eis om te sparen.
pi_113678655
quote:

[..]

Want?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 2 juli 2012 @ 17:17:59 #49
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_113678852
quote:

[..]

Zolang op mijn maandelijks loonstrook staat dat ik premie betaal voor de WW, zal ik er gebruik maken wanneer dat uitkomt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_113679293
quote:

[..]

Ben jij eigenlijk al 20+?
  maandag 2 juli 2012 @ 17:47:42 #51
3542 Gia
User under construction
pi_113680153
quote:

[..]

Zat volk in Zeeland dat 's winters ww heeft en 's zomers in een strandtent werkt.
pi_113680327
Je kan misschien ook solliciteren bij taxibedrijven als taxichauffeur? Dat het misschien wat minder verdient is dan even jammer, want het is toch maar tijdelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_113680346
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:47 schreef Gia het volgende:

Zat volk in Zeeland dat 's winters ww heeft en 's zomers in een strandtent werkt.
Sowieso veel banen waarbij dat 'gewoon' was, maar geloof dat de WW daar niet zo heel makkelijk meer mee is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Forum Admin maandag 2 juli 2012 @ 17:58:56 #54
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_113680549
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Zolang op mijn maandelijks loonstrook staat dat ik premie betaal voor de WW, zal ik er gebruik maken wanneer dat uitkomt.
hihi, werknemers betalen geen WW premie O-)

En verder.... wat al gezegd is, de eerste 6 maanden hoef je niet onder je oude loon te solliciteren (mag wel natuurlijk) zolang je maar genoeg sollicitaties verricht. Eventueel even contact opnemen met je Werkcoach en hem of haar dit verhaal uitleggen.

Je kan natuurlijk altijd tijdelijk werk zoeken bij een uitzendbureau maar als je de zekerheid hebt dat je over 2 maanden geen WW meer hoeft, dan doet het UWV meestal niet zo moeilijk.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_113682301
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:52 schreef Isabeau het volgende:
Je kan misschien ook solliciteren bij taxibedrijven als taxichauffeur? Dat het misschien wat minder verdient is dan even jammer, want het is toch maar tijdelijk.
Taxichauffeur heeft een taxipas nodig. Praktijk en theorie zijn hiervoor nodig.
pi_113682343
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:47 schreef paulus1980 het volgende:
Taxichauffeur heeft een taxipas nodig. Praktijk en theorie zijn hiervoor nodig.
Och ja, dat is waar ook. Is nog niet zo heel lang, toch?
pi_113682390
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Och ja, dat is waar ook. Is nog niet zo heel lang, toch?
Ruim 3 jaar geloof ik.
  maandag 2 juli 2012 @ 18:54:15 #58
373754 mossad_agent
pi_113682643
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:58 schreef Armani XL het volgende:

[..]

hihi, werknemers betalen geen WW premie O-)

Dit dus.

Daarnaast is de WERKLOOSHEIDS wet niet voor mensen die twee maanden minder inkomen hebben want die zijn niet WERKLOOS. Hij heeft toch gewoon werk,....alleen niet voor de volle tijd dat hij wenst. En dat ook nog voor een beperkte periode.

Maar ok, het zal wel het moraal zijn van tegenwoordig. Gelukkig zie ik ook zat reacties van mensen die ook vinden dat je gewoon moet werken.....
pi_113684225
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:54 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Dit dus.

Daarnaast is de WERKLOOSHEIDS wet niet voor mensen die twee maanden minder inkomen hebben want die zijn niet WERKLOOS. Hij heeft toch gewoon werk,....alleen niet voor de volle tijd dat hij wenst. En dat ook nog voor een beperkte periode.

Maar ok, het zal wel het moraal zijn van tegenwoordig. Gelukkig zie ik ook zat reacties van mensen die ook vinden dat je gewoon moet werken.....
Raar dat ik dan kon invullen als ik 100 procent werkloos ben of alleen maar minder uren zou krijgen.

Dus eigenlijk zeg je tegen iedereen die minder uren krijgt: geef je werk op en neem ander werk ook al weet je niet dat daar je uren gegarandeerd zijn.

En mensen die 100 procent geen werk hebben die horen een uitkering te krijgen en mensen die dan nog wel een paar uurtjes kunnen maken, die krijgen geen WW. Dat zou lekker motiverend zijn.
  maandag 2 juli 2012 @ 19:46:40 #60
3542 Gia
User under construction
pi_113685088
quote:

Daarnaast is de WERKLOOSHEIDS wet niet voor mensen die twee maanden minder inkomen hebben
Jawel hoor, daar is ie ook voor. Je kunt ww krijgen voor uren die je minder gaat werken, ook als dit maar voor enkele maanden is.
pi_113685356
Het is normale praktijk hoor om mensen 3 maanden eruit te gooien om geen vast contract te hoeven geven , bij Post.nl en soortgelijke werkgevers wordt ook zo gewerkt en dat weten ze bij het UWV ook.
Daarom zullen ze er ook niet zo'n punt van maken als je 3 maanden minder of niet werkt omdat het tijdelijk is, ze kunnen ook beter de mensen achter de veren zitten die geen werk hebben en daar ook geen moeite voor doen.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_113689102
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:26 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Raar dat ik dan kon invullen als ik 100 procent werkloos ben of alleen maar minder uren zou krijgen.

Dus eigenlijk zeg je tegen iedereen die minder uren krijgt: geef je werk op en neem ander werk ook al weet je niet dat daar je uren gegarandeerd zijn.

En mensen die 100 procent geen werk hebben die horen een uitkering te krijgen en mensen die dan nog wel een paar uurtjes kunnen maken, die krijgen geen WW. Dat zou lekker motiverend zijn.
Een standaard WW uitkering bestaat overigens ook maar uit een korte periode, namelijk maximaal 3 maanden.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:40:09 #63
373754 mossad_agent
pi_113691305
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:26 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Ik zeg niet neem ander werk in plaats van.....neem tijdelijk wat ander werk erbij.
pi_113691966
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:09 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ben ik al eens geweest. Crisis enzo he, je weetzzz! ;)
Maand later aan een nieuwe baan begonnen. In de tussentijd een maandje vrijwilligerswerk gedaan en geen WW hoeven aanvragen. Als het langer had geduurd, dan had ik best op het land willen gaan werken.

Ik kijk daarnaast absoluut niet neer op chauffeurs. Wel op mensen die liever steun trekken dan werken.
Die WW heeft hij gewoon voor gewerkt en recht op, slome. Ga klagen bij de overheid als je het er niet mee eens bent.

Gewoon blijven solliciteren op vergelijkbare functies, TS. De WW is tenslotte een vangnet voor een financiele overbruggingsperiode. Solliciteren op iets wat buiten je werk- en leerervaring ligt zou stom zijn en op den duur ook slecht voor je CV.
pi_113693181
quote:
Vroeger, heeeel vroeger, zeg maar zo'n 25 jaar geleden was buschauffeur een baan met zekerheid.
Maar dat vonden we ouderwets en duur.

Privatiseren en felexibiliseren was het toverwoord. En concurrentie natuurlijk.

Inmiddels zijn we zover dat al onze regionale ov bedrijven verkwanseld zijn aan een paar buitenlandse firma's. Alle assets van waarde zoals vastgoed zijn uit de bedrijven geplukt allemaal ter meerdere glorie van de shareholders value. En de bonussen natuurlijk.

En dat allemaal over de rug van de chauffeurs en andere werknemers van deze sector met een publieke taak. Maar verder zijn we er allemaal heel erg gelukkig van geworden...........
-
pi_113696096
Tegenwoordig ben je overal inwisselbaar, of je nou directeur bent of buschauffeur. Banen met zekerheid zijn vandaag de dag een sprookje.
pi_113696635
quote:

[..]

Dit dus.

En in de tijd dat werknemers nog wel WW-premie betaalden was dat anders? :?
.
pi_113702148
Ik vindt dat je WW moet trekken als je geen baan kan vinden die 14+ euro per uur verdient.

Luister niet naar de betweters. De komende depressie zal hun wanhopig maken. Feit is, De huidige WW is niet onhoudbaar vanwege uitvreters, maar omdat het onhoudbaar is sinds inceptie. Je moet zo'n systeem misbruiken, omdat het 100% zeker is dat dit systeem verdwijnt in de toekomst. En dan zijn de betweters hier jou allemaal al vergeten, terwijl jij met de brokken blijft zitten.
pi_113702396
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 01:15 schreef 123dudeguys het volgende:
Ik vindt dat je WW moet trekken als je geen baan kan vinden die 14+ euro per uur verdient.

Luister niet naar de betweters. De komende depressie zal hun wanhopig maken. Feit is, De huidige WW is niet onhoudbaar vanwege uitvreters, maar omdat het onhoudbaar is sinds inceptie. Je moet zo'n systeem misbruiken, omdat het 100% zeker is dat dit systeem verdwijnt in de toekomst. En dan zijn de betweters hier jou allemaal al vergeten, terwijl jij met de brokken blijft zitten.
Inceptie ... probeer het eens met gewoon Nederlands :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:26:17 #70
373754 mossad_agent
pi_113705448
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 01:15 schreef 123dudeguys het volgende:

Je kan altijd nog een opleiding volgen.
pi_113708380
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

TS gaat met de bus.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:59:27 #72
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113709569
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:09 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Het UWV weet wat de maximale afstand is waarbinnen je banen moet accepteren om recht te houden op WW. Bij mijn weten is de maximale afstand 2 uur reistijd oid.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113709870
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:59 schreef Maanvis het volgende:
Het UWV weet wat de maximale afstand is waarbinnen je banen moet accepteren om recht te houden op WW. Bij mijn weten is de maximale afstand 2 uur reistijd oid.
Heen 2 uur en terug 2 uur of totale reistijd op een dag?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:25:21 #74
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_113710432
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:50 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Die WW heeft hij gewoon voor gewerkt en recht op, slome.
Hij heeft daar recht op ALS hij geen ander werk kan doen. Dat kan hij wel, maar wil hij niet, want lui. Slome.

quote:
Ga klagen bij de overheid als je het er niet mee eens bent.
No worries, ik stem op een partij die de WW graag afgebouwd ziet worden :)
pi_113713951
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:25 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hij heeft daar recht op ALS hij geen ander werk kan doen. Dat kan hij wel, maar wil hij niet, want lui. Slome.

[..]

Nee, WW heb je recht op als je geen werk hebt of minder uren krijgt. En nogmaals; de eerste periode mag je een baan zoeken die hetzelfde loon heeft of dezelfde functie. Bij de WW is er geen plicht om een baan aan te nemen onder je functie of SALARIS (=passend werk). Pas na een half jaar worden de regels strenger en na 12 maanden moet je alles accepteren (=algemeen geaccepteerd werk), net zoals in de bijstand.

Zelfs als het zou zijn zoals jij het ziet, dan zou de WW een baan moeten toewijzen terwijl ze de eerste 6 maanden tegenwoordig niet eens meer helpen. En door wie is deze maatregel ingesteld?: de VVD, om te bezuinigen. Is dat niet jouw partij?

[ Bericht 9% gewijzigd door paulus1980 op 03-07-2012 14:12:40 ]
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:11:22 #76
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113714091
quote:

[..]

Dit dus.

Als je trollt moet je het wel goed doen.

De WW is er ook voor als je fors achteruit gaat in uren.

Daarbij heeft TS een onregelmatig beroep, hij heeft geen vaste werktijden en kan dus niet ek baantje accepteren.

Verder klopt het systeem ook niet helemaal. Als je een WW hebt dan heb je de keus: je gaat werken maar krijgt minder geld bij een minimum loon baan of je blijft thuis in de WW zitten en krijgt meer geld.

Als het UWV slim is vullen ze dat inkomensgat aan, dan weet ik zeker dat ze per saldo goedkoper uit zijn dan nu.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:12:29 #77
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113714125
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:51 schreef indaha het volgende:
Het is normale praktijk hoor om mensen 3 maanden eruit te gooien om geen vast contract te hoeven geven , bij Post.nl en soortgelijke werkgevers wordt ook zo gewerkt en dat weten ze bij het UWV ook.
Daarom zullen ze er ook niet zo'n punt van maken als je 3 maanden minder of niet werkt omdat het tijdelijk is, ze kunnen ook beter de mensen achter de veren zitten die geen werk hebben en daar ook geen moeite voor doen.
En dat inderdaad. Als je aan je werkcoach uitlegt dat je per 1 september weer fulltime werkt zul je het UWV niet horen zeuren over een sollicitatieplicht.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:14:32 #78
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113714200
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:25 schreef Whuzz het volgende:

[..]

[..]

No worries, ik stem op een partij die de WW graag afgebouwd ziet worden :)
Tot je zelf een keer WW nodig hebt en niks kunt vinden. Veel plezier in de bijstand en dan met je collega's van de sociale werkplaats. :')
pi_113714213
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:38 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Je wilt niet van de WW in de bijstand belanden...dus ik zou snel iets proberen te vinden.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:18:17 #80
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113714357
Kan je geen taxichauffeur worden?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:25:32 #81
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113714637
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:14 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je wilt niet van de WW in de bijstand belanden...dus ik zou snel iets proberen te vinden.
:|W Is iedereen leesblind?

TS heeft 3 maanden lang minder uren en werkt vanaf 1 september weer fulltime. De bijstand is dus nicht im Frage.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:27:30 #82
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113714710
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:25 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

:|W Is iedereen leesblind?

TS heeft 3 maanden lang minder uren en werkt vanaf 1 september weer fulltime. De bijstand is dus nicht im Frage.
Tenzij hij zich niet houdt aan de voorwaarden die gesteld zijn aan het behoud van zijn WW.
Ik snap wel dat hij het zo lekker vindt; aangevuld voor 13 euro p/uur, maar de uitkeringsinstantie kan hem verplichten om werk te zoeken, ook al is dat 10 - 12 euro.
pi_113714885
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Tenzij hij zich niet houdt aan de voorwaarden die gesteld zijn aan het behoud van zijn WW.
Ik snap wel dat hij het zo lekker vindt; aangevuld voor 13 euro p/uur, maar de uitkeringsinstantie kan hem verplichten om werk te zoeken, ook al is dat 10 - 12 euro.
Nee, dat hoeft dus niet in de eerste periode! Je mag een baan zoeken naar functie en/of loon!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:32:13 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113714904
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heen 2 uur en terug 2 uur of totale reistijd op een dag?
2 uur enkele reis, en dat wordt volgens mij meer als je een half jaar in de WW zit.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:32:49 #85
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113714919
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:31 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft dus niet in de eerste periode! Je mag een baan zoeken naar functie en/of loon!
En mijn suggestie van taxichauffeur, is dat geen mogelijkheid?
pi_113715115
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Iemand anders gaf dat ook al in de topic. Taxichauffeur heeft papieren nodig. Namelijk een taxipas waarvoor theorie en praktijk vereist is. Niet iets wat je even snel kunt doen dus,
pi_113715176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

2 uur enkele reis, en dat wordt volgens mij meer als je een half jaar in de WW zit.
1 uur per enkele reis is het. Uitzondering hierop is als je bij je voorgaande baan wel meer dan 1 uur reisde. Mijn reistijd is 10 minuten met de fiets bij mijn baan.

Pas na een half jaar verhogen ze deze eis.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:40:23 #88
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113715193
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:37 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Iemand anders gaf dat ook al in de topic. Taxichauffeur heeft papieren nodig. Namelijk een taxipas waarvoor theorie en praktijk vereist is. Niet iets wat je even snel kunt doen dus,
Je komt veelal in aanmerking voor een tijdelijke pas. In 2 maanden kan je praktijk en theorie halen bij de CCV, vaak betaalt je werkgever alles of een groot deel. Het is wel een mooie aanvulling voor je, dan ben je straks voor alle vervoerders interessant.
pi_113715358
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je komt veelal in aanmerking voor een tijdelijke pas. In 2 maanden kan je praktijk en theorie halen bij de CCV, vaak betaalt je werkgever alles of een groot deel. Het is wel een mooie aanvulling voor je, dan ben je straks voor alle vervoerders interessant.
Nee daarvoor kom ik niet in aanmerking. Met deze tijdelijke pas kun je alleen contractvervoer doen waarbij geen betalingen mogen worden verricht. Dus geen straattaxi en gehandicaptenvervoer (WMO). Bij WMO moeten klanten ook een kleine betalingen verrichten. Geen taxibedrijf die je dan wilt hebben.
Een andere eis is dat ik dan ook al de examens moet hebben aangevraagd voordat ik deze krijg. Totale kosten voor een taxipas zijn over de 1000,- euro en de aanvraagtijd voor een tijdelijke pas is al 6 weken. Dat is 1,5 maand van mijn 3 maanden (MAX) werkloosheid. Niet echt een tijdelijke optie te noemen en ik heb ook geen 1000,- euro.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:49:37 #90
3542 Gia
User under construction
pi_113715479
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is dat deeltijd? Want TS werkt 18 uur per week.
pi_113715508
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

In de WW is zijn salaris hoger.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:52:10 #92
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113715565
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:45 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Nee daarvoor kom ik niet in aanmerking. Met deze tijdelijke pas kun je alleen contractvervoer doen waarbij geen betalingen mogen worden verricht. Dus geen straattaxi en gehandicaptenvervoer (WMO). Bij WMO moeten klanten ook een kleine betalingen verrichten. Geen taxibedrijf die je dan wilt hebben.
Een andere eis is dat ik dan ook al de examens moet hebben aangevraagd voordat ik deze krijg. Totale kosten voor een taxipas zijn over de 1000,- euro en de aanvraagtijd voor een tijdelijke pas is al 6 weken. Dat is 1,5 maand van mijn 3 maanden (MAX) werkloosheid. Niet echt een tijdelijke optie te noemen en ik heb ook geen 1000,- euro.
Ah, nou, dan zijn de eisen strenger bij jou in de buurt dan ik gedacht had.
Wel goed dat je dat onderzocht hebt :).
pi_113715755
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ah, nou, dan zijn de eisen strenger bij jou in de buurt dan ik gedacht had.
Wel goed dat je dat onderzocht hebt :).
Die zijn landelijk. Tegenwoordig worden veel ritten uitbesteedt aan taxibedrijven (goedkoper) en dan kom je dus wel eens een lager betaalde taxichauffeur tegen waar je een praatje mee maakt

Overigens is de tijd van chauffeurstekort allang voorbij. 3 jaar geleden kon je overal gratis vrachtwagen/bus en taxichauffeuropleidingen krijgen. Die tijd is allang voorbij door bezuinigen (taxi/OV) en afname economie (taxi/vrachtwagen/touringcar).

Ikzelf was namelijk al net te laat om een gratis busopleiding te krijgen van 5000,- euro.

Na net wat verder te gelezen hebben over de taxipas, geldt een tijdelijke pas alleen maar voor scholierenvervoer en de vakantieperiode is precies de tijd dat ik deels werkloos ben.
pi_113715860
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:56 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Die zijn landelijk. Tegenwoordig worden veel ritten uitbesteedt aan taxibedrijven (goedkoper) en dan kom je dus wel eens een lager betaalde taxichauffeur tegen waar je een praatje mee maakt

Taxichauffeurs rijden dolgraag OV ritten, ze moeten dan namelijk volgens de OV CAO betaald worden en dat is aanzienlijk beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2012 14:59:32 ]
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:00:52 #95
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113715916
Deze moet voor jou wel te doen zijn! http://www.arriva.nl/secu(...)s/detail/2/195/1449/
Een gedicht over Maanvis
pi_113715918
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:59 schreef sig000 het volgende:

[..]

Taxichaufeurs rijden dolgraag OV ritten, ze moeten dan namelijk volgens de OV CAO betaald worden en dat is aanzienlijk beter.
Niet dezelfde CAO. Ze krijgen geen ATV, geen ORT en niet hetzelfde loon. Ze krijgen alleen een OV toeslag. Ze klimmen ook niet mee op de CAOladder
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:01:57 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113715963
Een gedicht over Maanvis
pi_113715988
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:00 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/19440]Maanvis[/ur
l] het volgende:

Deze moet voor jou wel te doen zijn! http://www.arriva.nl/secu(...)s/detail/2/195/1449/
Arriva rijdt hier niet meer. Ik zit tegen de grensstreek aan. Zelfs met een auto (die ik niet heb) zou de reisduur meer dan 2 uur zijn per dag. En dan nog de reiskosten die ik niet vergoed krijg.
pi_113716090
quote:
Nieuwsbericht van 2011. Geldt het tekort nog steeds?

Ik moest google translate gebruiken om dit te vertalen. Oftewel: ik kan geen duits. Toch echt een eis voor een buschauffeur dat hij de taal kent van de passagiers in het land waarin zij wonen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:08:11 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113716209
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:05 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Nieuwsbericht van 2011. Geldt het tekort nog steeds?

Ik moest google translate gebruiken om dit te vertalen. Oftewel: ik kan geen duits. Toch echt een eis voor een buschauffeur dat hij de taal kent van de passagiers in het land waarin zij wonen.
wtf je woont in oost groningen maar je spreekt geen duits? sowieso even een spoedcursusje en je kunt het voldoende spreken voor klantcontact over de bus.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:11:46 #101
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113716357
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wtf je woont in oost groningen maar je spreekt geen duits? sowieso even een spoedcursusje en je kunt het voldoende spreken voor klantcontact over de bus.
Newsflash: in die regio is eerder een chauffeursoverschot dan een tekort.
pi_113716443
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom zou ik Duits moeten kennen omdat ik tegen de grens woon? Alledaagse handelingen die ik verricht gebeuren gewoon in het Nederlands of Engels (toeristen). Ik ken hier niemand die Duits kent omdat hij of zij tegen de grens woont afgezien mensen die dat toevallig op de opleiding kregen zoals HAVO.

We hebben het over 3 maanden maximale werkloosheid, een cursus zal niet veel invloed hebben dat ik binnen deze 3 maanden in Duitsland aan het werk kan. Alleen al een sollicitatieperiode duurt al langer dan 1 maand en over de grens hier is de eerste 100 kilometer geen fatsoenlijke stad te vinden.

Duitsland is een groot land met veel verschillen in de economie per deelstaat Oost-duitsland en de grensstreek van groningen tot Overijssel kent geen grote economie.
pi_113716537
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:11 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Newsflash: in die regio is eerder een chauffeursoverschot dan een tekort.
Klopt, want over de grens is het aantal inwoners nog lager dan hier. Hier hebben wij tenminste nog 2 steden en 1 grote stad. Dat vind je nergens over de grens binnen de 100 kilometer.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:29:23 #104
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113717005
Weet je zeker dat er nergens buiten Oost-Groningen vraag is naar chauffeurs?
Zou me toch erg verbazen :{.
pi_113717932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:29 schreef GSbrder het volgende:
Weet je zeker dat er nergens buiten Oost-Groningen vraag is naar chauffeurs?
Zou me toch erg verbazen :{.
Werk voor Qbuzz en die gaat over heel Groningen, groot gedeelte Drenthe en deels Friesland. En in alle vestigingen hebben ze overschot. Hoor ook niet veel positievere verhalen in bijvoorbeeld Overijssel. En ver reizen kan ik niet want ik heb geen auto en reizen met OV kan niet aangezien werktijden of heel vroeg beginnen of juist tot heel laat eindigen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:12:30 #106
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113718769
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:14 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Waarom zou ik Duits moeten kennen omdat ik tegen de grens woon? Alledaagse handelingen die ik verricht gebeuren gewoon in het Nederlands of Engels (toeristen). Ik ken hier niemand die Duits kent omdat hij of zij tegen de grens woont afgezien mensen die dat toevallig op de opleiding kregen zoals HAVO.
Mijn ex-schoonvader komt uit oost-grunn en die kan gewoon duits, als ie praat is het al bijna duits.
maar ik bedoel maar dat je best een cursusje mag volgen voor je werk?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:15:51 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113718937
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:52 schreef paulus1980 het volgende:En ver reizen kan ik niet want ik heb geen auto
de oplossing daarvoor is erg makkelijk.
Klik maar hier.
Een gedicht over Maanvis
pi_113721526
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

de oplossing daarvoor is erg makkelijk.
Klik maar hier.
Ik heb niet de middelen om een auto te kunnen hebben, zoals al eerder aangeven.
pi_113721731
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mijn ex-schoonvader komt uit oost-grunn en die kan gewoon duits, als ie praat is het al bijna duits.
maar ik bedoel maar dat je best een cursusje mag volgen voor je werk?
Je bedoelt Gronings, lijkt op Duits maar je kunt er niets mee op het moment je over de grens bent bij de grotere steden. Ik ben hier overigens ook niet geboren en getogen maar kom uit de randstad.

Zoals al eerder aangeven, het is maximaal maar 3 maanden en ik krijg nog gedeeltelijk uren. De cursus zelf overlapt al die 3 maanden. Sollicitatieprocedure nog niet meegerekend.

En ik heb voor de grap eens gekeken op websites voor buitenlands werk, maar die chauffeurstekorten die ze hadden, kan ik niet terugvinden. Maar jah, het is dan ook een nieuwsbericht van begin 2011. In een jaar kan er veel veranderen.
pi_113722039
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:09 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

je werkt toch.
pi_113722143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:19 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

je werkt toch.
Iedereen die werkt kan zich een auto veroorloven?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:31:51 #112
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113722643
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:16 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Klopt, want over de grens is het aantal inwoners nog lager dan hier. Hier hebben wij tenminste nog 2 steden en 1 grote stad. Dat vind je nergens over de grens binnen de 100 kilometer.
Niet helemaal waar. Vanaf de grens zijn Leer en Oldenburg niet zover weg.
pi_113722644
Gewoon die 3 maanden WW aanvragen, paar keer solliciteren en Fok! lekker laten lullen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2012 17:32:34 ]
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:33:23 #114
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113722708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:21 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Iedereen die werkt kan zich een auto veroorloven?
Hé, op FOK! rijdt iedereen in een dikke auto, heeft een huis van 3 ton, een salaris van 6 ton en een piemel van 30 cm. En ze hebben allemaal ervaring met WW.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:37:17 #115
3542 Gia
User under construction
pi_113722877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vroeger kon iedereen duits, omdat we toen wel duitse aenders op tv hadden, maar nog geen andere internationale zenders. Verder weinig anders te doen dan tv kijken, krimi's enzo. Tegenwoordig kan de jeugd geen duits meer.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:50:05 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113725567
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:09 schreef paulus1980 het volgende:

[..]

Dat klopt niet, ik heb bewust gelinkt naar auto's die met een salaris van een buschauffeur x +/- 85% makkelijk te betalen zijn.
Een gedicht over Maanvis
pi_113726770
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat klopt niet, ik heb bewust gelinkt naar auto's die met een salaris van een buschauffeur x +/- 85% makkelijk te betalen zijn.
Ben je tegenwoordig 2e handse autoverkoper ofzo?
pi_113728111
Met WW hoef je in principe maar 12 sollicitaties te doen in die drie maanden die je hebt te overbruggen. Relaxed toch? Laat al die jankerds hier maar lullen TS, ik zou lekker achterover leunen en drie maanden vakantie houden!
pi_113730033
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
ik zou lekker achterover leunen en drie maanden vakantie houden!
Hij moet gewoon werken alleen minder uren.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2012 20:22:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')