De WW duurt maar 3 maanden en na de vakantieperiode gaan mijn uren weer omhoog. De WW is dus een tijdelijk iets.quote:
Tip voor aankomende keer dat je weer werkt....leg wat geld opzij voor mindere tijden. Hoef je ook geen ww aan te vragenquote:Op maandag 2 juli 2012 14:38 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
De WW duurt maar 3 maanden en na de vakantieperiode gaan mijn uren weer omhoog. De WW is dus een tijdelijk iets.
WW leg je elke maand geld voor opzij d.m.v. premie dus wat een onzin-argument.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:46 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Tip voor aankomende keer dat je weer werkt....leg wat geld opzij voor mindere tijden. Hoef je ook geen ww aan te vragen
Voor dat soort mindere tijden is er de WW.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:46 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Tip voor aankomende keer dat je weer werkt....leg wat geld opzij voor mindere tijden. Hoef je ook geen ww aan te vragen
Niet als toeslagen een vast onderdeel zijn van je loon. Mijn loon bestaat voor een groot gedeelte uit toeslagen.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:03 schreef kovenant het volgende:
is het niet zo dat je uit moet gaan van je salaris zonder toeslagen ?
Ja, maar daar heb je er ook maar twee van en die zitten al 50 KM verder en ik heb geen auto. Uiteraard zijn dit dan ook de eerste twee bedrijven waar ik ga solliciteren en opgeef.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:01 schreef k_man het volgende:
Moet het persé OV zijn? Kun je niet solliciteren bij touringcarbedrijven?
Waarom heb je anno 2012 geen auto??quote:Op maandag 2 juli 2012 15:09 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Ja, maar daar heb je er ook maar twee van en die zitten al 50 KM verder en ik heb geen auto. Uiteraard zijn dit dan ook de eerste twee bedrijven waar ik ga solliciteren en opgeef.
Overigens is het loon van een touringcarbedrijf stukken lager dan bij het OV.
Omdat die die niet nodig heeft? En dus geen geld daaraan wil verspillen? Een auto blijft de slechtste investering die je maar kan doen.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Waarom heb je anno 2012 geen auto??
Een auto is en blijft een luxe-goed, leuk om te hebben maar niet strikt noodzakelijk. Daarom heb ik zelfs geen auto terwijl ik de kosten redelijk makkelijk zou kunnen dragen.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 juli 2012 15:27 schreef jroz het volgende:
[..]
Omdat die die niet nodig heeft? En dus geen geld daaraan wil verspillen? Een auto blijft de slechtste investering die je maar kan doen.
Hoe ga je dan op bezoek bij mensen. Boodschappen doen. Uitstapjes.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:28 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een auto is en blijft een luxe-goed, leuk om te hebben maar niet strikt noodzakelijk. Daarom heb ik zelfs geen auto terwijl ik de kosten redelijk makkelijk zou kunnen dragen.
.quote:Ik ben verder nergens voor opgeleid
Anno 2012? Het is geen computer of een smartphone ofzo. Juist anno 2012 is het hot om GEEN auto te hebben gezien het mileu.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Op het land? Ik ben geen 16 meer.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:29 schreef Whuzz het volgende:
Als je weet dat je tijdens de vakantieperiode minder uren krijgt (dat wist je al een jaar vantevoren lijkt me), dan regel je toch voor tijdens die vakantieperiode aanvullend werk? Laat er nu juist tijdens die periode heel veel werk op het land en soortgelijken te vinden zijn, dus dat komt mooi uit.
En ja, dan verdien je wat minder ja. Dat is nou eenmaal één van de gevolgen van:
[..]
.
Bij deze spreek ik de hoop uit dat je WW aanvraag wordt geweigerd. Te lui om een opleiding te doen, te lui om op het land te werken.quote:
quote:Op maandag 2 juli 2012 15:32 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Op het land? Ik ben geen 16 meer.
En juist voor dit soort periodes is de WW gemaakt. En de eerste periode 6 of 12 maanden? hoef je geen werk te doen onder je niveau of salaris.
En een jaar van tevoren weten? Elke uitzendkracht weet nooit waar die aan toe is. Wie weet had ik nu wel een vast contract.
Fiets+OV en als nodig is kan ik wel een auto lenen van vrienden/familie. Ik had een auto maar die stond gewoon voor mijn deur te roesten. Dus heb hem verkocht niet echt gemist sinds eigenlijk.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Hoe ga je dan op bezoek bij mensen. Boodschappen doen. Uitstapjes.
Eh, te lui om geen opleiding te doen? Waar haal je dat vandaan?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Bij deze spreek ik de hoop uit dat je WW aanvraag wordt geweigerd. Te lui om een opleiding te doen, te lui om op het land te werken.
Nee, de WW is voor als je door onvoorziene omstandigheden geen of minder werk hebt. Aan jouw omstandigheid is niets onvoorziens.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:35 schreef paulus1980 het volgende:
En juist voor dit soort periodes is de WW gemaakt.
Niveau? Welk niveau is dat precies en wat voor werk zou daar bij jou nog ónder zitten danquote:En de eerste periode 6 of 12 maanden? hoef je geen werk te doen onder je niveau of salaris.
Zolang je geen vast contract hebt, had je er rekening mee moeten en kunnen houden dat in de zomerperiode minder uren beschikbaar waren. En je had dus al lang wat anders kunnen regelen.quote:En een jaar van tevoren weten? Elke uitzendkracht weet nooit waar die aan toe is. Wie weet had ik nu wel een vast contract.
Mjah, er zijn toch aardig wat mensen in Nederland van 21+ die gewoon werk hebben. Ook op lagere niveau's.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:36 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Eh, te lui om geen opleiding te doen? Waar haal je dat vandaan?
Te lui om op het land te werken?, nee ik ben te duur voor deze werkgevers. iedereen ouder dan 21 is te duur.
En geweigerd word ik niet niet, dus blijf vooral hopen.
Je was toch nergens voor opgeleid?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:36 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Eh, te lui om geen opleiding te doen? Waar haal je dat vandaan?
Bullshit. Mijn vriendin heeft dat ook gewoon gedaan voor ze haar huidige baan vond en die is een stukje ouder dan 21. Kun jij dus ook gaan doen, maar dat is kennelijk onder je niveauquote:Te lui om op het land te werken?, nee ik ben te duur voor deze werkgevers. iedereen ouder dan 21 is te duur.
Doe ik. Hoe meer posts ik van jou lees, hoe harder ik ga hopen.quote:En geweigerd word ik niet niet, dus blijf vooral hopen.
Buschauffeur zijn is een opleiding. Is niet alleen maar wat theorie en praktijk. Het is gewoon een vak. En niet alleen functie is belangrijk bij een WW, je mag in de eerste periode ook letten op loon.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:41 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je was toch nergens voor opgeleid?
[..]
Bullshit. Mijn vriendin heeft dat ook gewoon gedaan voor ze haar huidige baan vond en die is een stukje ouder dan 21. Kun jij dus ook gaan doen, maar dat is kennelijk onder je niveau
[..]
Doe ik. Hoe meer posts ik van jou lees, hoe harder ik ga hopen.
O ja, werkgevers in de seizoensarbeid gaan al maanden van tevoren op zoek naar personeel want ze weten precies hoeveel ze nodig hebben en wanneer. Seizoensarbeid is afhankelijk van het weer en van opbrengst.quote:[b]
[..]
Zolang je geen vast contract hebt, had je er rekening mee moeten en kunnen houden dat in de zomerperiode minder uren beschikbaar waren. En je had dus al lang wat anders kunnen regelen.
Nu lul je er maar wat omheen. Je eerste reactie op het voorstel om op het land te gaan werken was niet "dat kan niet want er zijn hier alleen stomme aardappels", maar die was "ik ben geen 16 meer".quote:
Klopt, ten eerste ben ik te oud, dat weet ik uit ervaring doen ik nog in de randstad woonde. Daarna was ik eigenlijk wel eens benieuwd als er hier eigenlijk wel werk is in de landbouw en toen zocht ik dat op en ik kon niets vinden. Weet je wat, laat jij maar eens vacatures zien in oost-groningen voor seizoensarbeid.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nu lul je er maar wat omheen. Je eerste reactie op het voorstel om op het land te gaan werken was niet "dat kan niet want er zijn hier alleen stomme aardappels", maar die was "ik ben geen 16 meer".
Ofwel, je voelt je te cool om op het land te gaan werken.
De reden dat jij WW moet aanvragen is niet omdat je minder uren hebt gekregen, maar omdat je geen ander werk wilt doen kennelijk.
Het is echt hoog tijd dat we die WW regels flink aanscherpen. Elk werk verplichten te accepteren en alleen vrij geven als kan worden aangetoond dat er een solliciatiegesprek is.
Ah, iemand die dus neerkijkt op chauffeurs. Als die werkgever dat ook doet, wil ik niet eens voor hem werken. En een gat van 2 a 3 maanden, wat een ramp. Alsof de werkervaring op een CV per maand wordt ingevuld.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:57 schreef Whuzz het volgende:
Werkgever: Ik zie hier een gat in uw CV meneer Paulus. Wat heeft u in die tijd zoal gedaan?
paulus: ja, uh, niets. Er was geen werk op mijn niveau.
Werkgever: Uw... niveau? Volgens uw CV was u chauffeur.
paulus: dat zeg ik!
Werkgever: aha. Ok. Bedankt voor uw tijd, u hoort nog van ons.
Ben ik al eens geweest. Crisis enzo he, je weetzzz!quote:Op maandag 2 juli 2012 15:58 schreef paulus1980 het volgende:
En dan hoop ik maar dat jij werkloos wordt.
Hij werkt toch nog gewoon bij het OV bedrijf, alleen minder uren? Net alsof je op je cv gaat zetten dat je eerst 36 uur werkte, toen een tijdje 18 uur en toen weer 36 uur bij dezelfde werkgeverquote:Op maandag 2 juli 2012 15:57 schreef Whuzz het volgende:
Werkgever: Ik zie hier een gat in uw CV meneer Paulus. Wat heeft u in die tijd zoal gedaan?
Ook dat nog idd. Ik ben niet eens werkloos, ik heb minder uren. 1 september maak ik weer genoeg uren om rond te komen.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:10 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hij werkt toch nog gewoon bij het OV bedrijf, alleen minder uren? Net alsof je op je cv gaat zetten dat je eerst 36 uur werkte, toen een tijdje 18 uur en toen weer 36 uur bij dezelfde werkgever.
Gewoon solliciteren op banen die je leuk lijken. Je hebt een sollicitatieplicht voor 18 uur, dus het wordt toch nog lastig om wat te vinden voor een paar maanden. Maar wie niet waagt, wie niet wint.
Hoezo gat?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:57 schreef Whuzz het volgende:
Hoe weet je dat? Als uitzendkracht was je toch helemaal nergens zeker van?quote:Op maandag 2 juli 2012 16:12 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Ook dat nog idd. Ik ben niet eens werkloos, ik heb minder uren. 1 september maak ik weer genoeg uren om rond te komen.
Klopt. Maar omdat het vakantie is rijden er minder bussen waardoor het vaste personeel voldoende is. Als de vakantie voorbij is, zijn er weer meer bussen nodig en dus meer personeel. Dat is 1 ding wat zeker is.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Als uitzendkracht was je toch helemaal nergens zeker van?
Ben uitzendkracht in de eerste/tweede fase en dan heb je daar geen recht op. Over 1,5 jaar (elke 3 jaar) moet ik er 3 maanden uit om er juist voor te zorgen dat ik daar geen recht op heb.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:38 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoelang heb je trouwens gewoon gewerkt voor 36 uur in de week? Als je meer dan 3 maanden in een bepaald ritme werkt qua dagen en aantal uren. Heb je min of meer recht op deze uren OOK als je een 0-uren of min-max contract hebt.
"Op het land" bijvoorbeeld ....!quote:Op maandag 2 juli 2012 16:48 schreef Kandijfijn het volgende:
Tijd voor een baan dus met wat meer zekerheid,...!
Zekerheid vind je nergens meer. Al helemaal niet zonder een opleiding. Ik vind mijn werk leuk en het verdient goed behalve dan die 2 maanden per jaar.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:48 schreef Kandijfijn het volgende:
Dus als je weet dat je elk jaar 2 maanden zwaar weer hebt ga je daar dus voor sparen en geen uitkering trekken.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:53 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Zekerheid vind je nergens meer. Al helemaal niet zonder een opleiding. Ik vind mijn werk leuk en het verdient goed behalve dan die 2 maanden per jaar.
Je kent mijn situatie niet dus kom niet met sparen. En daar is de WW toch voor. Er zijn zat mensen die de afgelopen 2 jaar met een hoge functie in de WW zijn beland maar niet hun spaargeld of dure auto/huis hebben ingezet als vervanging voor de WW. Laat staan als seizoensarbeiders gaan werken.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:56 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dus als je weet dat je elk jaar 2 maanden zwaar weer hebt ga je daar dus voor sparen en geen uitkering trekken.
Want?quote:Op maandag 2 juli 2012 16:56 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dus als je weet dat je elk jaar 2 maanden zwaar weer hebt ga je daar dus voor sparen en geen uitkering trekken.
Zolang op mijn maandelijks loonstrook staat dat ik premie betaal voor de WW, zal ik er gebruik maken wanneer dat uitkomt.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:56 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk al 20+?quote:Op maandag 2 juli 2012 16:56 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Zat volk in Zeeland dat 's winters ww heeft en 's zomers in een strandtent werkt.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:56 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Sowieso veel banen waarbij dat 'gewoon' was, maar geloof dat de WW daar niet zo heel makkelijk meer mee is.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:47 schreef Gia het volgende:
Zat volk in Zeeland dat 's winters ww heeft en 's zomers in een strandtent werkt.
hihi, werknemers betalen geen WW premiequote:Op maandag 2 juli 2012 17:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Zolang op mijn maandelijks loonstrook staat dat ik premie betaal voor de WW, zal ik er gebruik maken wanneer dat uitkomt.
Taxichauffeur heeft een taxipas nodig. Praktijk en theorie zijn hiervoor nodig.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:52 schreef Isabeau het volgende:
Je kan misschien ook solliciteren bij taxibedrijven als taxichauffeur? Dat het misschien wat minder verdient is dan even jammer, want het is toch maar tijdelijk.
Och ja, dat is waar ook. Is nog niet zo heel lang, toch?quote:Op maandag 2 juli 2012 18:47 schreef paulus1980 het volgende:
Taxichauffeur heeft een taxipas nodig. Praktijk en theorie zijn hiervoor nodig.
Ruim 3 jaar geloof ik.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och ja, dat is waar ook. Is nog niet zo heel lang, toch?
Dit dus.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:58 schreef Armani XL het volgende:
[..]
hihi, werknemers betalen geen WW premie![]()
Raar dat ik dan kon invullen als ik 100 procent werkloos ben of alleen maar minder uren zou krijgen.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:54 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dit dus.
Daarnaast is de WERKLOOSHEIDS wet niet voor mensen die twee maanden minder inkomen hebben want die zijn niet WERKLOOS. Hij heeft toch gewoon werk,....alleen niet voor de volle tijd dat hij wenst. En dat ook nog voor een beperkte periode.
Maar ok, het zal wel het moraal zijn van tegenwoordig. Gelukkig zie ik ook zat reacties van mensen die ook vinden dat je gewoon moet werken.....
Jawel hoor, daar is ie ook voor. Je kunt ww krijgen voor uren die je minder gaat werken, ook als dit maar voor enkele maanden is.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:54 schreef mossad_agent het volgende:
Daarnaast is de WERKLOOSHEIDS wet niet voor mensen die twee maanden minder inkomen hebben
Een standaard WW uitkering bestaat overigens ook maar uit een korte periode, namelijk maximaal 3 maanden.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:26 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Raar dat ik dan kon invullen als ik 100 procent werkloos ben of alleen maar minder uren zou krijgen.
Dus eigenlijk zeg je tegen iedereen die minder uren krijgt: geef je werk op en neem ander werk ook al weet je niet dat daar je uren gegarandeerd zijn.
En mensen die 100 procent geen werk hebben die horen een uitkering te krijgen en mensen die dan nog wel een paar uurtjes kunnen maken, die krijgen geen WW. Dat zou lekker motiverend zijn.
Ik zeg niet neem ander werk in plaats van.....neem tijdelijk wat ander werk erbij.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:26 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Raar dat ik dan kon invullen als ik 100 procent werkloos ben of alleen maar minder uren zou krijgen.
Dus eigenlijk zeg je tegen iedereen die minder uren krijgt: geef je werk op en neem ander werk ook al weet je niet dat daar je uren gegarandeerd zijn.
En mensen die 100 procent geen werk hebben die horen een uitkering te krijgen en mensen die dan nog wel een paar uurtjes kunnen maken, die krijgen geen WW. Dat zou lekker motiverend zijn.
Die WW heeft hij gewoon voor gewerkt en recht op, slome. Ga klagen bij de overheid als je het er niet mee eens bent.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:09 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ben ik al eens geweest. Crisis enzo he, je weetzzz!
Maand later aan een nieuwe baan begonnen. In de tussentijd een maandje vrijwilligerswerk gedaan en geen WW hoeven aanvragen. Als het langer had geduurd, dan had ik best op het land willen gaan werken.
Ik kijk daarnaast absoluut niet neer op chauffeurs. Wel op mensen die liever steun trekken dan werken.
Vroeger, heeeel vroeger, zeg maar zo'n 25 jaar geleden was buschauffeur een baan met zekerheid.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:48 schreef Kandijfijn het volgende:
En in de tijd dat werknemers nog wel WW-premie betaalden was dat anders?quote:
Inceptie ... probeer het eens met gewoon Nederlandsquote:Op dinsdag 3 juli 2012 01:15 schreef 123dudeguys het volgende:
Ik vindt dat je WW moet trekken als je geen baan kan vinden die 14+ euro per uur verdient.
Luister niet naar de betweters. De komende depressie zal hun wanhopig maken. Feit is, De huidige WW is niet onhoudbaar vanwege uitvreters, maar omdat het onhoudbaar is sinds inceptie. Je moet zo'n systeem misbruiken, omdat het 100% zeker is dat dit systeem verdwijnt in de toekomst. En dan zijn de betweters hier jou allemaal al vergeten, terwijl jij met de brokken blijft zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Je kan altijd nog een opleiding volgen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 01:15 schreef 123dudeguys het volgende:
Ik vindt dat je WW moet trekken als je geen baan kan vinden die 14+ euro per uur verdient.
TS gaat met de bus.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Hoe ga je dan op bezoek bij mensen. Boodschappen doen. Uitstapjes.
Het UWV weet wat de maximale afstand is waarbinnen je banen moet accepteren om recht te houden op WW. Bij mijn weten is de maximale afstand 2 uur reistijd oid.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:09 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Ja, maar daar heb je er ook maar twee van en die zitten al 50 KM verder en ik heb geen auto. Uiteraard zijn dit dan ook de eerste twee bedrijven waar ik ga solliciteren en opgeef.
Overigens is het loon van een touringcarbedrijf stukken lager dan bij het OV.
Heen 2 uur en terug 2 uur of totale reistijd op een dag?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:59 schreef Maanvis het volgende:
Het UWV weet wat de maximale afstand is waarbinnen je banen moet accepteren om recht te houden op WW. Bij mijn weten is de maximale afstand 2 uur reistijd oid.
Hij heeft daar recht op ALS hij geen ander werk kan doen. Dat kan hij wel, maar wil hij niet, want lui. Slome.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Die WW heeft hij gewoon voor gewerkt en recht op, slome.
No worries, ik stem op een partij die de WW graag afgebouwd ziet wordenquote:Ga klagen bij de overheid als je het er niet mee eens bent.
Nee, WW heb je recht op als je geen werk hebt of minder uren krijgt. En nogmaals; de eerste periode mag je een baan zoeken die hetzelfde loon heeft of dezelfde functie. Bij de WW is er geen plicht om een baan aan te nemen onder je functie of SALARIS (=passend werk). Pas na een half jaar worden de regels strenger en na 12 maanden moet je alles accepteren (=algemeen geaccepteerd werk), net zoals in de bijstand.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:25 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hij heeft daar recht op ALS hij geen ander werk kan doen. Dat kan hij wel, maar wil hij niet, want lui. Slome.
[..]
Als je trollt moet je het wel goed doen.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:54 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dit dus.
Daarnaast is de WERKLOOSHEIDS wet niet voor mensen die twee maanden minder inkomen hebben want die zijn niet WERKLOOS. Hij heeft toch gewoon werk,....alleen niet voor de volle tijd dat hij wenst. En dat ook nog voor een beperkte periode.
Maar ok, het zal wel het moraal zijn van tegenwoordig. Gelukkig zie ik ook zat reacties van mensen die ook vinden dat je gewoon moet werken.....
En dat inderdaad. Als je aan je werkcoach uitlegt dat je per 1 september weer fulltime werkt zul je het UWV niet horen zeuren over een sollicitatieplicht.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:51 schreef indaha het volgende:
Het is normale praktijk hoor om mensen 3 maanden eruit te gooien om geen vast contract te hoeven geven , bij Post.nl en soortgelijke werkgevers wordt ook zo gewerkt en dat weten ze bij het UWV ook.
Daarom zullen ze er ook niet zo'n punt van maken als je 3 maanden minder of niet werkt omdat het tijdelijk is, ze kunnen ook beter de mensen achter de veren zitten die geen werk hebben en daar ook geen moeite voor doen.
Tot je zelf een keer WW nodig hebt en niks kunt vinden. Veel plezier in de bijstand en dan met je collega's van de sociale werkplaats.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:25 schreef Whuzz het volgende:
[..]
[..]
No worries, ik stem op een partij die de WW graag afgebouwd ziet worden
Je wilt niet van de WW in de bijstand belanden...dus ik zou snel iets proberen te vinden.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:38 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
De WW duurt maar 3 maanden en na de vakantieperiode gaan mijn uren weer omhoog. De WW is dus een tijdelijk iets.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:14 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je wilt niet van de WW in de bijstand belanden...dus ik zou snel iets proberen te vinden.
Tenzij hij zich niet houdt aan de voorwaarden die gesteld zijn aan het behoud van zijn WW.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Is iedereen leesblind?
TS heeft 3 maanden lang minder uren en werkt vanaf 1 september weer fulltime. De bijstand is dus nicht im Frage.
Nee, dat hoeft dus niet in de eerste periode! Je mag een baan zoeken naar functie en/of loon!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tenzij hij zich niet houdt aan de voorwaarden die gesteld zijn aan het behoud van zijn WW.
Ik snap wel dat hij het zo lekker vindt; aangevuld voor 13 euro p/uur, maar de uitkeringsinstantie kan hem verplichten om werk te zoeken, ook al is dat 10 - 12 euro.
2 uur enkele reis, en dat wordt volgens mij meer als je een half jaar in de WW zit.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heen 2 uur en terug 2 uur of totale reistijd op een dag?
En mijn suggestie van taxichauffeur, is dat geen mogelijkheid?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:31 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft dus niet in de eerste periode! Je mag een baan zoeken naar functie en/of loon!
Iemand anders gaf dat ook al in de topic. Taxichauffeur heeft papieren nodig. Namelijk een taxipas waarvoor theorie en praktijk vereist is. Niet iets wat je even snel kunt doen dus,quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En mijn suggestie van taxichauffeur, is dat geen mogelijkheid?
1 uur per enkele reis is het. Uitzondering hierop is als je bij je voorgaande baan wel meer dan 1 uur reisde. Mijn reistijd is 10 minuten met de fiets bij mijn baan.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
2 uur enkele reis, en dat wordt volgens mij meer als je een half jaar in de WW zit.
Je komt veelal in aanmerking voor een tijdelijke pas. In 2 maanden kan je praktijk en theorie halen bij de CCV, vaak betaalt je werkgever alles of een groot deel. Het is wel een mooie aanvulling voor je, dan ben je straks voor alle vervoerders interessant.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:37 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Iemand anders gaf dat ook al in de topic. Taxichauffeur heeft papieren nodig. Namelijk een taxipas waarvoor theorie en praktijk vereist is. Niet iets wat je even snel kunt doen dus,
Nee daarvoor kom ik niet in aanmerking. Met deze tijdelijke pas kun je alleen contractvervoer doen waarbij geen betalingen mogen worden verricht. Dus geen straattaxi en gehandicaptenvervoer (WMO). Bij WMO moeten klanten ook een kleine betalingen verrichten. Geen taxibedrijf die je dan wilt hebben.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je komt veelal in aanmerking voor een tijdelijke pas. In 2 maanden kan je praktijk en theorie halen bij de CCV, vaak betaalt je werkgever alles of een groot deel. Het is wel een mooie aanvulling voor je, dan ben je straks voor alle vervoerders interessant.
Is dat deeltijd? Want TS werkt 18 uur per week.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je komt veelal in aanmerking voor een tijdelijke pas. In 2 maanden kan je praktijk en theorie halen bij de CCV, vaak betaalt je werkgever alles of een groot deel. Het is wel een mooie aanvulling voor je, dan ben je straks voor alle vervoerders interessant.
In de WW is zijn salaris hoger.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En mijn suggestie van taxichauffeur, is dat geen mogelijkheid?
Ah, nou, dan zijn de eisen strenger bij jou in de buurt dan ik gedacht had.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:45 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Nee daarvoor kom ik niet in aanmerking. Met deze tijdelijke pas kun je alleen contractvervoer doen waarbij geen betalingen mogen worden verricht. Dus geen straattaxi en gehandicaptenvervoer (WMO). Bij WMO moeten klanten ook een kleine betalingen verrichten. Geen taxibedrijf die je dan wilt hebben.
Een andere eis is dat ik dan ook al de examens moet hebben aangevraagd voordat ik deze krijg. Totale kosten voor een taxipas zijn over de 1000,- euro en de aanvraagtijd voor een tijdelijke pas is al 6 weken. Dat is 1,5 maand van mijn 3 maanden (MAX) werkloosheid. Niet echt een tijdelijke optie te noemen en ik heb ook geen 1000,- euro.
Die zijn landelijk. Tegenwoordig worden veel ritten uitbesteedt aan taxibedrijven (goedkoper) en dan kom je dus wel eens een lager betaalde taxichauffeur tegen waar je een praatje mee maaktquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, nou, dan zijn de eisen strenger bij jou in de buurt dan ik gedacht had.
Wel goed dat je dat onderzocht hebt.
Taxichauffeurs rijden dolgraag OV ritten, ze moeten dan namelijk volgens de OV CAO betaald worden en dat is aanzienlijk beter.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:56 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Die zijn landelijk. Tegenwoordig worden veel ritten uitbesteedt aan taxibedrijven (goedkoper) en dan kom je dus wel eens een lager betaalde taxichauffeur tegen waar je een praatje mee maakt
Niet dezelfde CAO. Ze krijgen geen ATV, geen ORT en niet hetzelfde loon. Ze krijgen alleen een OV toeslag. Ze klimmen ook niet mee op de CAOladderquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Taxichaufeurs rijden dolgraag OV ritten, ze moeten dan namelijk volgens de OV CAO betaald worden en dat is aanzienlijk beter.
Arriva rijdt hier niet meer. Ik zit tegen de grensstreek aan. Zelfs met een auto (die ik niet heb) zou de reisduur meer dan 2 uur zijn per dag. En dan nog de reiskosten die ik niet vergoed krijg.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:00 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/19440]Maanvis[/ur
l] het volgende:
Deze moet voor jou wel te doen zijn! http://www.arriva.nl/secu(...)s/detail/2/195/1449/
Nieuwsbericht van 2011. Geldt het tekort nog steeds?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:01 schreef Maanvis het volgende:
Nog een stille hint:
http://www.welt.de/wirtsc(...)e-Busfahrer-aus.html
wtf je woont in oost groningen maar je spreekt geen duits? sowieso even een spoedcursusje en je kunt het voldoende spreken voor klantcontact over de bus.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:05 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Nieuwsbericht van 2011. Geldt het tekort nog steeds?
Ik moest google translate gebruiken om dit te vertalen. Oftewel: ik kan geen duits. Toch echt een eis voor een buschauffeur dat hij de taal kent van de passagiers in het land waarin zij wonen.
Newsflash: in die regio is eerder een chauffeursoverschot dan een tekort.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wtf je woont in oost groningen maar je spreekt geen duits? sowieso even een spoedcursusje en je kunt het voldoende spreken voor klantcontact over de bus.
Waarom zou ik Duits moeten kennen omdat ik tegen de grens woon? Alledaagse handelingen die ik verricht gebeuren gewoon in het Nederlands of Engels (toeristen). Ik ken hier niemand die Duits kent omdat hij of zij tegen de grens woont afgezien mensen die dat toevallig op de opleiding kregen zoals HAVO.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wtf je woont in oost groningen maar je spreekt geen duits? sowieso even een spoedcursusje en je kunt het voldoende spreken voor klantcontact over de bus.
Klopt, want over de grens is het aantal inwoners nog lager dan hier. Hier hebben wij tenminste nog 2 steden en 1 grote stad. Dat vind je nergens over de grens binnen de 100 kilometer.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:11 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Newsflash: in die regio is eerder een chauffeursoverschot dan een tekort.
Werk voor Qbuzz en die gaat over heel Groningen, groot gedeelte Drenthe en deels Friesland. En in alle vestigingen hebben ze overschot. Hoor ook niet veel positievere verhalen in bijvoorbeeld Overijssel. En ver reizen kan ik niet want ik heb geen auto en reizen met OV kan niet aangezien werktijden of heel vroeg beginnen of juist tot heel laat eindigen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:29 schreef GSbrder het volgende:
Weet je zeker dat er nergens buiten Oost-Groningen vraag is naar chauffeurs?
Zou me toch erg verbazen.
Mijn ex-schoonvader komt uit oost-grunn en die kan gewoon duits, als ie praat is het al bijna duits.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:14 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Waarom zou ik Duits moeten kennen omdat ik tegen de grens woon? Alledaagse handelingen die ik verricht gebeuren gewoon in het Nederlands of Engels (toeristen). Ik ken hier niemand die Duits kent omdat hij of zij tegen de grens woont afgezien mensen die dat toevallig op de opleiding kregen zoals HAVO.
de oplossing daarvoor is erg makkelijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:52 schreef paulus1980 het volgende:En ver reizen kan ik niet want ik heb geen auto
Ik heb niet de middelen om een auto te kunnen hebben, zoals al eerder aangeven.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de oplossing daarvoor is erg makkelijk.
Klik maar hier.
Je bedoelt Gronings, lijkt op Duits maar je kunt er niets mee op het moment je over de grens bent bij de grotere steden. Ik ben hier overigens ook niet geboren en getogen maar kom uit de randstad.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mijn ex-schoonvader komt uit oost-grunn en die kan gewoon duits, als ie praat is het al bijna duits.
maar ik bedoel maar dat je best een cursusje mag volgen voor je werk?
je werkt toch.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:09 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Ik heb niet de middelen om een auto te kunnen hebben, zoals al eerder aangeven.
Niet helemaal waar. Vanaf de grens zijn Leer en Oldenburg niet zover weg.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:16 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Klopt, want over de grens is het aantal inwoners nog lager dan hier. Hier hebben wij tenminste nog 2 steden en 1 grote stad. Dat vind je nergens over de grens binnen de 100 kilometer.
Hé, op FOK! rijdt iedereen in een dikke auto, heeft een huis van 3 ton, een salaris van 6 ton en een piemel van 30 cm. En ze hebben allemaal ervaring met WW.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:21 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Iedereen die werkt kan zich een auto veroorloven?
Vroeger kon iedereen duits, omdat we toen wel duitse aenders op tv hadden, maar nog geen andere internationale zenders. Verder weinig anders te doen dan tv kijken, krimi's enzo. Tegenwoordig kan de jeugd geen duits meer.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mijn ex-schoonvader komt uit oost-grunn en die kan gewoon duits, als ie praat is het al bijna duits.
Dat klopt niet, ik heb bewust gelinkt naar auto's die met een salaris van een buschauffeur x +/- 85% makkelijk te betalen zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:09 schreef paulus1980 het volgende:
[..]
Ik heb niet de middelen om een auto te kunnen hebben, zoals al eerder aangeven.
Ben je tegenwoordig 2e handse autoverkoper ofzo?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat klopt niet, ik heb bewust gelinkt naar auto's die met een salaris van een buschauffeur x +/- 85% makkelijk te betalen zijn.
Hij moet gewoon werken alleen minder uren.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
ik zou lekker achterover leunen en drie maanden vakantie houden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |