abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113648670
Word zelf psycholoog en krijg zonder mensen echt te helpen veel geld van hun verzekering O+.
dag
pi_113648695
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:15 schreef Chai het volgende:

[..]

Bullshit. Misschien ken jij jezelf wel, maar dat betekent niet dat je genoeg over ADHD weet. :')
Aight aight, Chai. Heb echter ook niet het idee dat jij er wel veel over weet ;)
pi_113648950
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:17 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Autisme, borderline en ben depressief geweest.
Door het een en ander kan ik soms enorm suicidaal raken, dan helpt een psychologe echt enorm.
Ik heb ook enorm veel moeite met hulp vragen, dan helpt een psychologe ook :)

Zo zijn er nog meer voorbeelden, maar voor sommige mensen is een psychologe een uitkomst, anderen hebben meer aan familie, werk en vrienden. :)
Dat verklaart het.

Maar ben je ooit echt ''gelukkig'' dan met deze gedragselementen? Het klinkt namelijk erg zwaar allemaal. Als iets waar je continu weer mee moet struggelen zeg maar.
pi_113649238
Ik heb echter wel een tijdje bij een psychologe gelopen, die deed net alsof ik een of andere oorlogsveteraan was, met d'r gespeelde medelijden.
Daar schiet je dus niks mee op.
Ze vond zelfs dat ik zoveel mogelijk thuis moest blijven.
Keurde ook mijn actieve programma volledig af :')

Bij dat mens ben ik maar een paar maand gebleven.

Zij vond dat ik volledig moest toegeven aan mijn autisme.
Ja, m'n reet. :X
Ik ga mij niet als een mongool gedragen omdat ik een labeltje heb.
Twiddel
pi_113649539
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:21 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Dat verklaart het.

Maar ben je ooit echt ''gelukkig'' dan met deze gedragselementen? Het klinkt namelijk erg zwaar allemaal. Als iets waar je continu weer mee moet struggelen zeg maar.
Niemand is continu gelukkig volgens mij.
Ik ben gelukkig als ik door een weiland loop, of een nieuw boek opensla, dat soort momenten :)

En ja, het is soms zwaar. Maar ik weiger om mij erbij neer te leggen.
Ik push mijzelf erg om elke dag het meeste te doen wat ik kan.
iedereen heeft het soms zwaar, en ik zal nooit het ergste geval zijn.
Het leven gaat door, en ik leer en ervaar iedere dag hoe mooi de wereld wel niet is.
Zelfs in mijn moeilijke momenten weet ik dat er altijd een moment komt waarop het weer goed komt :)
Twiddel
pi_113649615
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:25 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb echter wel een tijdje bij een psychologe gelopen, die deed net alsof ik een of andere oorlogsveteraan was, met d'r gespeelde medelijden.
Daar schiet je dus niks mee op.
Ze vond zelfs dat ik zoveel mogelijk thuis moest blijven.
Keurde ook mijn actieve programma volledig af :')

Bij dat mens ben ik maar een paar maand gebleven.

Zij vond dat ik volledig moest toegeven aan mijn autisme.
Ja, m'n reet. :X
Ik ga mij niet als een mongool gedragen omdat ik een labeltje heb.
Nee, dat slaat inderdaad nergens op. Je gaat juist naar een psych om te leren met je problemen om te gaan en een leefbare situatie te creëren. Wat zij adviseert is gewoon simpelweg het erbij laten zitten.
pi_113649859
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:29 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Niemand is continu gelukkig volgens mij.
Ik ben gelukkig als ik door een weiland loop, of een nieuw boek opensla, dat soort momenten :)

En ja, het is soms zwaar. Maar ik weiger om mij erbij neer te leggen.
Ik push mijzelf erg om elke dag het meeste te doen wat ik kan.
iedereen heeft het soms zwaar, en ik zal nooit het ergste geval zijn.
Het leven gaat door, en ik leer en ervaar iedere dag hoe mooi de wereld wel niet is.
Zelfs in mijn moeilijke momenten weet ik dat er altijd een moment komt waarop het weer goed komt :)
Dat eerste is sowieso helemaal waar. En je klinkt in elk geval positief ingesteld. Waarschijnlijk helpt dat ook wel.
  zondag 1 juli 2012 @ 22:34:19 #133
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113650043
quote:
12s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:10 schreef Kola het volgende:
Of je moet naar een psycholoog, of je moet sporten.
of meer drugs gebruiken.
  maandag 2 juli 2012 @ 00:10:21 #134
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_113655922
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:04 schreef Moofasah het volgende:

[..]

ADHD kan gewoon totaal niet van toepassing zijn op iemand die inactief is. Punt. :')
Bedoel je dan niet ADD? ADHD terwijl je heel rusti b ent lijkt me inderdaad vrij onlogisch. :')
  maandag 2 juli 2012 @ 00:27:34 #135
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_113656762
TS heeft helemaal gelijk, het advies van "zoek hulp" wordt wel vaak gegeven op FOK!, en vaak ook wel onterecht. Voor sommige reacties is het echter best wel aan te bevelen. Een paar voorbeeldjes van reacties waarbij een psycholoog het overwegen wel waard is:

quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:30 schreef Moofasah het volgende:

[..]

En daarom kijk je neer op je moeder en op tegen je vader. Mainstream slet. Ik zei het net en ik zeg het nu.
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:05 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Och mens, het lijkt me beter als jij het toetsenbord nu eens gaat wegleggen, want je typt alleen maar larie.

Ik ben niet een of andere trotse Limburgse nationalist. Ooit wilde ik zelfs weg uit Limburg, met het idee van de grote bruisende stad. Maar nu ik de stad in eigen persoon heb gezien valt het allemaal zwaar tegen.

Daarbij is mijn gemoedstoestand alleen maar gedaald sindsdien en ben ik gewoon echt niet in de stemming voor andere mensen.

Ik heb geen levenslust meer en geen dromen. Dus dat hele verlangen van de meesten om uit te gaan en nieuwe mensen te ontmoeten en ''het leven te ontdekken'' heb ik gewoon niet.

quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:21 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Kom hier Micson, dan mag je de vuist van deze relhomo van dicht bij komen bekijken. Tussen de neus in, zodat beide ogen hem goed zien aankomen.
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:20 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Ik ga in het weekend niet bieren. Vrijdags stap ik op de trein en reis ik terug naar huis.

En om eerlijk te zijn ben ik ook verbitterd. Vind het gewoon fijn om op m'n eigen te zijn en heb gewoon een hekel aan de mensen om me heen. Wil er verder ook allemaal niets van weten, dat hele ''samen dit en samen dat''. Ik ben niet samen, ik ben alleen, en dat vind ik prima zo.
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:23 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Tja...

Als ik in het dagelijks leven zie dat ergens iemand aan komt lopen die ik ken en ik kan een zijstraat pakken om die persoon niet tegen te komen doe ik dat.
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:02 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee :r

Ik heb al genoeg aan mezelf en ik ben nu eindelijk zover om in alle eerlijkheid tegen mezelf te kunnen zeggen dat ik inderdaad niet opensta voor dit soort dingen. Geen behoefte aan al de ''leuk en gezellig'' doen met elkaar. Zelfs geen behoefte aan babbeltjes over koetjes en kalfjes. Hoe minder ik te maken heb met andere mensen hoe beter!

Noem mij autistisch for all I care.
Zoals je ziet lopen er best wel types rond die hulp kunnen gebrui....oh wacht...het is TS! :D

Je gaat nooit raden wat hier staat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_113657646
Wat een voorspelbaarheid weer :')
pi_113659352
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 00:27 schreef destrovel het volgende:
TS heeft helemaal gelijk, het advies van "zoek hulp" wordt wel vaak gegeven op FOK!, en vaak ook wel onterecht. Voor sommige reacties is het echter best wel aan te bevelen. Een paar voorbeeldjes van reacties waarbij een psycholoog het overwegen wel waard is:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Zoals je ziet lopen er best wel types rond die hulp kunnen gebrui....oh wacht...het is TS! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, maar ik moet hierom lachen. :')
pi_113663195
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 00:10 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Bedoel je dan niet ADD? ADHD terwijl je heel rusti b ent lijkt me inderdaad vrij onlogisch. :')
Nee, ik bedoel echt ADHD. Dat is waar ze mij mee heb ''gediagnosticeerd''.

Als kind was ik inderdaad ook hyperactief en bruiste ik van de energie. Maar als ik echt ADHD gehad zou hebben zou dat niet ineens zomaar over kunnen gaan.
pi_113663246
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

SPOILER
Helemaal niet zo gek om een hekel aan mensen te hebben. ^O^
Mensen. :r
pi_113663271
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

SPOILER
Dat je jezelf hier de moeite voor neemt :O
  maandag 2 juli 2012 @ 09:55:23 #141
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113663276
Je kan helemaal niet genezen worden van autisme of adhd :{w
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 2 juli 2012 @ 10:13:21 #142
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_113663596
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 09:55 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Dat je jezelf hier de moeite voor neemt :O
met alle respect , maar jij hebt echt professionele hulp nodig man :D :')
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_113663692
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:13 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dat ik denk juist het probleem van TS. De diagnoses vliegen hem om te oren, maar de hulp is ver te zoeken.
pi_113663891
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:13 schreef Michielos het volgende:

[..]

Omdat ik niet poep vriendelijk ben op een forum :') Alsjeblieft zeg.
  maandag 2 juli 2012 @ 10:36:03 #145
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_113663949
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:09 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Des al niet tem in
:')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 2 juli 2012 @ 10:36:08 #146
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_113663951
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:32 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Omdat ik niet poep vriendelijk ben op een forum :') Alsjeblieft zeg.
Nee , omdat je als een eenzame zonderling klinkt die issues heeft. Daar is psychologische hulp uitermate voor geschikt.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_113664239
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:36 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee , omdat je als een eenzame zonderling klinkt die issues heeft. Daar is psychologische hulp uitermate voor geschikt.
Want?

Je bent geen eenzame zonderling meer als je naar de psycholoog gaat?

Dat je niet meteen van je problemen af bent en dat het proces wat je doormaakt nog jarenlang kan duren, dat snap ik. Ik snap ook dat je het veranderen zelf moet doen: de psycholoog kan je niet met een toverstafje genezen.

Maar het effect van psychische hulp vind ik enorm overrated. In de praktijk komt het vaak voor dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd, met gigantische wachtlijsten ertussen.

En eigenlijk is het niks meer dan een hoop gezever. Het is mode geworden om te zeggen dat het goed is om je gevoelens te uiten en te janken. Bij de psycholoog word je gestimuleerd om te veranderen in een sissy-boy die heel erg veel medelijden met zichzelf heeft.
  maandag 2 juli 2012 @ 10:56:27 #148
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_113664301
Naar een psychiater en jezelf compleet plat laten spuiten lijkt me in jouw geval inderdaad beter, ts.
  maandag 2 juli 2012 @ 11:06:10 #149
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_113664509
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:52 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Want?

Je bent geen eenzame zonderling meer als je naar de psycholoog gaat?

Dat je niet meteen van je problemen af bent en dat het proces wat je doormaakt nog jarenlang kan duren, dat snap ik. Ik snap ook dat je het veranderen zelf moet doen: de psycholoog kan je niet met een toverstafje genezen.

Maar het effect van psychische hulp vind ik enorm overrated. In de praktijk komt het vaak voor dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd, met gigantische wachtlijsten ertussen.

En eigenlijk is het niks meer dan een hoop gezever. Het is mode geworden om te zeggen dat het goed is om je gevoelens te uiten en te janken. Bij de psycholoog word je gestimuleerd om te veranderen in een sissy-boy die heel erg veel medelijden met zichzelf heeft.
Nou, sorry hoor, maar het klinkt toch écht niet gezond als iemand het erover heeft dat 'ie "geen levenslust en dromen" heeft, "geen ambitie" en "als ik mensen zie die ik ken ontwijk ik ze". "Ik ben verbitterd en heb een hekel aan de mensen om me heen". Klinkt totaal niet zorgwekkend hoor, dat is ongetwijfeld heel normaal :{
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_113665068
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:56 schreef Nobu het volgende:
Naar een psychiater en jezelf compleet plat laten spuiten lijkt me in jouw geval inderdaad beter, ts.
Jij was dat arrogantje dat dacht dat het een eer was om met hem samen te wonen, toch? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')