ja dat zocht ik ook al, dochter zit Ice Age te kijken en die wil um niet op pauze zettenquote:Op zondag 1 juli 2012 10:58 schreef Maver24 het volgende:
hebben we via internet nog een livestream van de beelden van net ?
Gewoon voortaan alleen maar Nederlanders de ruimte insturen. Dat slappe gedoequote:Op zondag 1 juli 2012 10:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad. Die andere twee zijn volgens mij maar mietjes![]()
In de capsule vocht hij met André wie er het eerst naar buiten mocht, en André heeft gewonnen.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:02 schreef Steward het volgende:
Ben toch nog wel ff benieuwd wat er met die Amerikaan is gebeurd. Het schijnt wel allemaal goed te zijn volgens nasa tv.
Gelukkig.twitter:Nienkemper twitterde op zondag 01-07-2012 om 11:31:49De ESA in Noordwijk meldt dat het ook goed gaat met NASA astronaut Don Pettit. @astro_andre #Andrekuipers reageer retweet
Pff..eind goed al goed..quote:Op zondag 1 juli 2012 11:45 schreef Pino112 het volgende:
Gelukkig.twitter:Nienkemper twitterde op zondag 01-07-2012 om 11:31:49De ESA in Noordwijk meldt dat het ook goed gaat met NASA astronaut Don Pettit. @astro_andre #Andrekuipers reageer retweet
quote:Op zondag 1 juli 2012 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In de capsule vocht hij met André wie er het eerst naar buiten mocht, en André heeft gewonnen.
Aviodromequote:Op zondag 1 juli 2012 12:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zou wel leuk zijn als die naar het Aviodrome kwam.
Space Expo. bestaat die nog eigenlijk?quote:Op zondag 1 juli 2012 12:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Aviodrome![]()
Als we de capsule "krijgen" dan gaat ie naar ESTEC Noordwijk
Ja daar was vandaag de live uitzending op ned1quote:Op zondag 1 juli 2012 13:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Space Expo. bestaat die nog eigenlijk?
Dat vroeg ik me ook al afquote:Op zondag 1 juli 2012 19:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoeveel zou die nou verdient hebben in zo'n half jaar?
9g.quote:Tijdens de landing, waarbij de snelheid terugliep van 28.000 kilometer per uur naar stilstand, stonden Kuipers en zijn twee mede-ruimtereizigers bloot aan krachten tot negen keer de zwaartekracht.
46.200 euroquote:Op zondag 1 juli 2012 19:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoeveel zou die nou verdient hebben in zo'n half jaar?
Als ze naar de ISS gaan moeten ze er 2 dagen in leven.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:27 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ze leven daar ook niet in, maar reizen daarin. Jij woont toch ook niet in een auto?
Dat valt me eigenlijk nog wel tegen..ik bedoel,als je het vergelijkt met wat die "ster"-voetballers 'verdienen'..quote:
In dat pak en in die hitte in de volle zon, is het nogal zweten. Je eigen voorhoofd afvegen lijkt mij een hele klus als je weer aan de zwaartekracht van de aarde moet wennen (en vlak na alle g-krachten op het lijf te hebben gehad). Ze moeten nu ook weer zelfstandig leren lopen in de komende weken.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom ze de hele tijd met die doekjes de astronauten hun gezichten afveegden.
Dit. Respect voor Kuipers, die is mentaal gewoon ubersterkquote:Op maandag 2 juli 2012 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het was de zwaartekracht die zo'n impact had op zijn toestand, niet de gewichtloosheid of het verblijf in de ruimte. Dat heeft te maken met je verstoorde proprioceptie, de botten die niet meer zijn aangepast aan de zwaartekracht (botten worden continue bewerkt onder invloed van zwaartekracht en andere krachten, hierdoor zijn ze steeds goed aangepast, totdat je te oud wordt) enzovoorts. Natuurlijk is het niet aangenaam om twee uur lang in zo'n kleine capsule te zitten terwijl er minstens 4g op je lichaam inwerkt maar dat op zichzelf kunnen ze nog wel hebben. De combinatie van dat en na een half jaar ineens weer blootgesteld worden aan zwaartekracht maakt het zwaar.
Ik vind het overigens eerder indrukwekkend dat hij dat verblijf in de ruimte zelf zo goed aankan. Hoewel ik stinkend jaloers ben op die geluksvogel moet ik er niet aan denken om een half jaar lang daar te blijven. Steeds in krappe ruimtes met lawaai, moeten slapen terwijl je zweerft, niet kunnen douchen, ...
Je moet volgens mij over redelijk unieke kwaliteiten beschikken om te blijven lachen in die omstandigheden.
Ik vraag me trouwens af waarom ze de hele tijd met die doekjes de astronauten hun gezichten afveegden.
Verhoogde kans op staar, kans op minder kalk in de botten, (tijdelijk) verzwakt hart en volgens mij ook nog iets met bloeddruk met hersenen. Verder is het onbekend ja.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:36 schreef opgebaarde het volgende:
Wat de lange termijn gevolgen zijn voor de drie mannen is nog onbekend toch?
Dat is hij nog steeds.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is hij toch een zondagskind: redelijk goede opleiding gevolgd, machtig interessante banen gehad, leuke vrouw en kinderen en een astronaut die twee keer in de ruimte is geweest en 1 keer een half jaar lang. Je zou van minder jaloers worden.
Kudos voor hem. Hij was een fraai visitekaartje voor Nederland en voor de bemande ruimtevaart.
Wat maakt het uit? Er zijn mensen die een paar honderd miljoen Dollar/Euro betalen om naar het ISS te gaan. Bovendien heeft hij straks de banen voor het uitzoeken, wees daar maar zeker van. Hij gaat gegarandeerd aanbiedingen krijgen van de ESA, universiteiten en bedrijven. Hij heeft namelijk bewezen dat hij over schaarse talenten beschikt en hij heeft waardevolle unieke ervaring.quote:Dat valt me eigenlijk nog wel tegen..ik bedoel,als je het vergelijkt met wat die "ster"-voetballers 'verdienen'..
Die markt is ook buiten alle proporties.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 00:33 schreef Maron het volgende:
[..]
Dat valt me eigenlijk nog wel tegen..ik bedoel,als je het vergelijkt met wat die "ster"-voetballers 'verdienen'..
Misschien wel, misschien niet. Voor die voorbereiding krijgen ze waarschijnlijk een apart salaris wat losstaat van die missiepremie, hij is immers sind een paar jaar voor zijn eerste lancering (langer dan dat je zou denken, hij zou immers al eerder met de Space Shuttle zijn gegaan) in dienst van de ESA, in al die jaren heeft hij gewoon salaris gekregen van de ESA. De gezondheidsrisico's zijn wat mij betreft het belangrijkste argument.quote:Het is bovenmodaal, maar als je ziet wat ze er voor moeten doen en laten qua voorbereiding, van huis zijn en het herstellen na is het veel te weinig.
twitter:PubliekeOmroep twitterde op donderdag 05-07-2012 om 16:06:03André Kuipers geeft op vrijdag 6 juli voor het eerst sinds zijn terugkeer op aarde een persconferentie. Om 15.00 uur op #Ned2 en #Journaal24 reageer retweet
Ze hebben natuurlijk ook nog de Orbital Module waar ze wat meer bewegingsruimte hebben zodra ze in de ruimte zijn aangekomen..... dus eigenlijk zitten ze maar een half uur vast in die krappe ruimte. Niet dat dat veel groter is, maar ze kunnen in ieder geval allen even hun lichaam uitstrekken.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:57 schreef -CRASH- het volgende:
Als ze naar de ISS gaan moeten ze er 2 dagen in leven.
Je zou maar kramp in de benen krijgen in dat krappe blik.....
Je kunt niet ff uitstappen![]()
twitter:ESA_nl twitterde op donderdag 19-07-2012 om 10:45:47Morgen rond deze tijd is @astro_andre weer thuis. Morgenochtend zal hij om half 10 in aankomsthal 4 zijn http://t.co/C0HsMF6z reageer retweet
quote:André Kuipers weer naar huis
12 juli 2012
ESA-astronaut André Kuipers keert op vrijdag 20 juli terug naar Nederland. André zal op die dag aankomen bij luchthaven Schiphol nadat hij de afgelopen weken in de Amerikaanse stad Houston (Texas) aan het herstellen was van zijn ruim zes maanden durende verblijf in de ruimte.
Vertegenwoordigers van de media zijn van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn.
Bij aankomt op Schiphol zal André tijdens een ‘meet and greet’ voor de pers (09:00 - 09:30) korte vragen van de media beantwoorden in het Perscentrum van Schiphol. Direct aansluitend aan de ‘meet and greet’ zal André nog even de tijd nemen om zijn fans te begroeten in aankomsthal 4.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |