abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juli 2012 @ 18:23:17 #241
291228 RemcoW23
VI / TDJ
pi_113637310
Jezus daar kun je toch niet in leven :o
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  zondag 1 juli 2012 @ 18:24:01 #242
22450 Poepoog
poepoog
pi_113637334
quote:
12s.gif Op zondag 1 juli 2012 18:23 schreef RemcoW23 het volgende:
Blijkbaar wel.
pi_113638238
quote:
Dit dus

Hoe is het met die Amerikaan?
  zondag 1 juli 2012 @ 19:26:22 #244
328370 Yuri_Boyka
Patience.
pi_113639245
Hoeveel zou die nou verdient hebben in zo'n half jaar?
If not now, then when.
  FOK!fossiel zondag 1 juli 2012 @ 19:47:43 #245
8443 cptmarco
it's captain...
pi_113640573
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 19:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dat vroeg ik me ook al af
pi_113640817
Hey schat! Ik ben d'r. _O-
  zondag 1 juli 2012 @ 23:02:27 #249
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_113652052
quote:
Tijdens de landing, waarbij de snelheid terugliep van 28.000 kilometer per uur naar stilstand, stonden Kuipers en zijn twee mede-ruimtereizigers bloot aan krachten tot negen keer de zwaartekracht.
9g. :9
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_113662027
quote:
Ze leven daar ook niet in, maar reizen daarin. Jij woont toch ook niet in een auto? :P
  maandag 2 juli 2012 @ 11:33:19 #251
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113665123
Wat is hij toch een zondagskind: redelijk goede opleiding gevolgd, machtig interessante banen gehad, leuke vrouw en kinderen en een astronaut die twee keer in de ruimte is geweest en 1 keer een half jaar lang. Je zou van minder jaloers worden.
Kudos voor hem. Hij was een fraai visitekaartje voor Nederland en voor de bemande ruimtevaart.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_113666458
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 19:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
46.200 euro
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113685636
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 08:27 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ze leven daar ook niet in, maar reizen daarin. Jij woont toch ook niet in een auto? :P
Als ze naar de ISS gaan moeten ze er 2 dagen in leven.
Je zou maar kramp in de benen krijgen in dat krappe blik.....
Je kunt niet ff uitstappen :')

[ Bericht 15% gewijzigd door -CRASH- op 02-07-2012 20:09:57 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_113685824
Bij dat interview op de NOS kon je goed horen wat voor een impact het op zijn fysiek heeft.
  maandag 2 juli 2012 @ 23:26:54 #255
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113697990
Het was de zwaartekracht die zo'n impact had op zijn toestand, niet de gewichtloosheid of het verblijf in de ruimte. Dat heeft te maken met je verstoorde proprioceptie, de botten die niet meer zijn aangepast aan de zwaartekracht (botten worden continue bewerkt onder invloed van zwaartekracht en andere krachten, hierdoor zijn ze steeds goed aangepast, totdat je te oud wordt) enzovoorts. Natuurlijk is het niet aangenaam om twee uur lang in zo'n kleine capsule te zitten terwijl er minstens 4g op je lichaam inwerkt maar dat op zichzelf kunnen ze nog wel hebben. De combinatie van dat en na een half jaar ineens weer blootgesteld worden aan zwaartekracht maakt het zwaar.
Ik vind het overigens eerder indrukwekkend dat hij dat verblijf in de ruimte zelf zo goed aankan. Hoewel ik stinkend jaloers ben op die geluksvogel moet ik er niet aan denken om een half jaar lang daar te blijven. Steeds in krappe ruimtes met lawaai, moeten slapen terwijl je zweerft, niet kunnen douchen, ...
Je moet volgens mij over redelijk unieke kwaliteiten beschikken om te blijven lachen in die omstandigheden.

Ik vraag me trouwens af waarom ze de hele tijd met die doekjes de astronauten hun gezichten afveegden.
#NoDAPL
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:24:34 #256
251975 kissaa
fka: kissa
pi_113700495
Simpele vraag: weet iemand hoe het gaat nu op dit moment?
pi_113700808
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef Kirov het volgende:

[..]

46.200 euro
Dat valt me eigenlijk nog wel tegen..ik bedoel,als je het vergelijkt met wat die "ster"-voetballers 'verdienen'.. :{
pi_113701324
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom ze de hele tijd met die doekjes de astronauten hun gezichten afveegden.
In dat pak en in die hitte in de volle zon, is het nogal zweten. Je eigen voorhoofd afvegen lijkt mij een hele klus als je weer aan de zwaartekracht van de aarde moet wennen (en vlak na alle g-krachten op het lijf te hebben gehad). Ze moeten nu ook weer zelfstandig leren lopen in de komende weken.
pi_113701936
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het was de zwaartekracht die zo'n impact had op zijn toestand, niet de gewichtloosheid of het verblijf in de ruimte. Dat heeft te maken met je verstoorde proprioceptie, de botten die niet meer zijn aangepast aan de zwaartekracht (botten worden continue bewerkt onder invloed van zwaartekracht en andere krachten, hierdoor zijn ze steeds goed aangepast, totdat je te oud wordt) enzovoorts. Natuurlijk is het niet aangenaam om twee uur lang in zo'n kleine capsule te zitten terwijl er minstens 4g op je lichaam inwerkt maar dat op zichzelf kunnen ze nog wel hebben. De combinatie van dat en na een half jaar ineens weer blootgesteld worden aan zwaartekracht maakt het zwaar.
Ik vind het overigens eerder indrukwekkend dat hij dat verblijf in de ruimte zelf zo goed aankan. Hoewel ik stinkend jaloers ben op die geluksvogel moet ik er niet aan denken om een half jaar lang daar te blijven. Steeds in krappe ruimtes met lawaai, moeten slapen terwijl je zweerft, niet kunnen douchen, ...
Je moet volgens mij over redelijk unieke kwaliteiten beschikken om te blijven lachen in die omstandigheden.

Dit. Respect voor Kuipers, die is mentaal gewoon ubersterk _O_. Ik zat er ook aan te denken wat je moet doen als je een paniekaanval in de clausule krijgt met 3 man tegen je opgeplakt :').
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_113707001
Wat de lange termijn gevolgen zijn voor de drie mannen is nog onbekend toch?
pi_113709480
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:36 schreef opgebaarde het volgende:
Wat de lange termijn gevolgen zijn voor de drie mannen is nog onbekend toch?
Verhoogde kans op staar, kans op minder kalk in de botten, (tijdelijk) verzwakt hart en volgens mij ook nog iets met bloeddruk met hersenen. Verder is het onbekend ja.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113711921
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is hij toch een zondagskind: redelijk goede opleiding gevolgd, machtig interessante banen gehad, leuke vrouw en kinderen en een astronaut die twee keer in de ruimte is geweest en 1 keer een half jaar lang. Je zou van minder jaloers worden.
Kudos voor hem. Hij was een fraai visitekaartje voor Nederland en voor de bemande ruimtevaart.
Dat is hij nog steeds.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:15:37 #263
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113718925
quote:
Dat valt me eigenlijk nog wel tegen..ik bedoel,als je het vergelijkt met wat die "ster"-voetballers 'verdienen'.. :{
Wat maakt het uit? Er zijn mensen die een paar honderd miljoen Dollar/Euro betalen om naar het ISS te gaan. Bovendien heeft hij straks de banen voor het uitzoeken, wees daar maar zeker van. Hij gaat gegarandeerd aanbiedingen krijgen van de ESA, universiteiten en bedrijven. Hij heeft namelijk bewezen dat hij over schaarse talenten beschikt en hij heeft waardevolle unieke ervaring.
#NoDAPL
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:18:59 #264
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113721991
Voor de liefhebbers: http://www.uitzendinggemist.nl/zoek?q=andr%C3%A9%20kuipers
Helaas hebben ze de afleveringen van jaren geleden niet bewaard op de server. o|O
#NoDAPL
pi_113723252
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:33 schreef Maron het volgende:

[..]

Die markt is ook buiten alle proporties.

Dit salaris is volgens mij te vergelijken met iemand die een seizoen op krab moet vissen en daar de rest van het jaar mee moet doen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:53:50 #266
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113723570
Ik denk dat weinig astronauten en kosmonauten naar het salaris kijken voordat ze zich kandidaat stellen. :)
Zoals gezegd, het doet er financieel noch anderszins toe als het salaris slechts iets bovenmodaal is.
1. Ze trekken toch wel zeer geschikte mensen aan.
2. Na zo'n missie stromen interessante werkaanbiedingen binnen

Die 46000 Euro (als dat bedrag klopt) is trouwens ver boven het modale inkomen, het modale inkomen bedraag grofweg 1/3de. Ik heb ooit eens opgezocht wat het salaris van astronauten is, dat is als ik het mij goed herinner veel minder dan 92000 Euro per jaar, ik vermoed dat als dit bedrag klopt er een leuk bedrag bovenop komt vanwege de missie.
#NoDAPL
pi_113723711
Het is bovenmodaal, maar als je ziet wat ze er voor moeten doen en laten qua voorbereiding, van huis zijn en het herstellen na is het veel te weinig.
pi_113746870
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  woensdag 4 juli 2012 @ 02:04:37 #269
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113746996
quote:
Het is bovenmodaal, maar als je ziet wat ze er voor moeten doen en laten qua voorbereiding, van huis zijn en het herstellen na is het veel te weinig.
Misschien wel, misschien niet. Voor die voorbereiding krijgen ze waarschijnlijk een apart salaris wat losstaat van die missiepremie, hij is immers sind een paar jaar voor zijn eerste lancering (langer dan dat je zou denken, hij zou immers al eerder met de Space Shuttle zijn gegaan) in dienst van de ESA, in al die jaren heeft hij gewoon salaris gekregen van de ESA. De gezondheidsrisico's zijn wat mij betreft het belangrijkste argument.
Hoe dan ook, als ze voor dat bedrag zoveel zulke goede kandidaten aantrekken, waarom zouden ze dan een hoger salaris aanbieden terwijl dit best een fatsoenlijk salaris is?
Voor de astronauten en kosmonauten zelf is het in de ruimte hebben verbleven een minstens zo'n belangrijke beloning als het salaris zelf, zo niet belangrijker.
#NoDAPL
pi_113810298
PubliekeOmroep twitterde op donderdag 05-07-2012 om 16:06:03 André Kuipers geeft op vrijdag 6 juli voor het eerst sinds zijn terugkeer op aarde een persconferentie. Om 15.00 uur op #Ned2 en #Journaal24 reageer retweet
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')