En dan heb je een strafblad. Lijkt me handiger even te betalen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:19 schreef mafkees10 het volgende:
Wat hierboven staat dusals je het niet doet word je gedagvaard en heb je kans dat je moet zitten..
Daar gaat je vakantiegeldquote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:18 schreef Svyatagor het volgende:
Schikking. Je krijgt een boete van 960 euro wegens plantjes. Dat andere bedrag is wat ze schatten dat je er mee hebt verdiend, en wat je dus ook even mag afstaan. Je wordt geplukt ouwe!
Hij zeurt niet, hij vraagt wat er met de brief wordt bedoeld.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:19 schreef Rode_banaan het volgende:
Ach ja hoor. Een boete krijgen door je eigen schuld, en dan hier ook nog gaan zeuren. Gewoon betalen lamlul.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:22 schreef Wokkel het volgende:
Ik vind 80% trouwens erg laag, als je met normaal hard werken en veel verdienen al in de 52% schaal valt.
Meh. Ik kan persoonlijk niet zo erg boos worden op iemand die wiet kweekt. Het getuigt in ieder geval wel van ondernemerschapquote:
Nee, het getuigt van ondernemerschap als iemand legaal een business begint en daarmee centjes verdient. Dit getuigt van strafbare feiten.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Meh. Ik kan persoonlijk niet zo erg boos worden op iemand die wiet kweekt. Het getuigt in ieder geval wel van ondernemerschap
Weet je al wat je bezoekuren worden? Komen we gezellig eens een keertje langsquote:
Met een cake met een vijl erin.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:33 schreef freeDragon het volgende:
[..]
Weet je al wat je bezoekuren worden? Komen we gezellig eens een keertje langs
Gezelligquote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met een cake met een vijl erin.
Mwah valt mee als je het goed doetquote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:47 schreef DonJames het volgende:
Verdien je (op die schaal) met één plantje 109 euro? Wow, da's best veel!
Ze hebben de kosten die hij had voor zijn kwekerijtje, zoals de aanschaf van lampen en afzuiging, netjes verrekendquote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Mwah valt mee als je het goed doet
Als amateurtelert moet je er rekening mee houden dat er nog wel eens wat fout kan gaan. Dus 77 plantjes voor eigen/familiair/vrienden gebruik vind ik niet zoveel.quote:
Ik heb geen flauw idee.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:52 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Als amateurtelert moet je er rekening mee houden dat er nog wel eens wat fout kan gaan. Dus 77 plantjes voor eigen/familiair/vrienden gebruik vind ik niet zoveel.
TS heeft niemand iets aangedaan en wordt genaaid.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:19 schreef Rode_banaan het volgende:
Ach ja hoor. Een boete krijgen door je eigen schuld, en dan hier ook nog gaan zeuren. Gewoon betalen lamlul.
Chantage is dat gewoon, die hele regeling.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dan heb je een strafblad. Lijkt me handiger even te betalen.
Nee hoor. Is een zeer nette regeling die de overheid heel erg veel geld bespaard.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Chantage is dat gewoon, die hele regeling.
Jawel hij heeft de maatschappij wat aan gedaan.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
TS heeft niemand iets aangedaan en wordt genaaid.
fixedquote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:14 schreef Wokkel het volgende:
TS moet 960 betalen, een schijntje aangezien de staat ervan uitgaat dat hij 8404,86 aan die plantage heeft verdiend.
Wat precies?quote:Op zondag 1 juli 2012 18:56 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Jawel hij heeft de maatschappij wat aan gedaan.
Plukze-wetgeving heeft hier niets van te doen. Er wordt dan geld en goed in beslag genomen waarvan aangenomen wordt dat deze winsten voortkomen uit verboden activiteiten of mede gefinancierd zijn.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:44 schreef AQuila360 het volgende:
Ahh ik zie dat de ''pluk ze'' wetgeving inmiddels goed loopt.
zoals ik al zei, ik heb totaal geen verstand van wiet en/of wiet plantages.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
1 kiem = 1 plant
dus zegt 0,0 over ts zijn plantage
En wat is dit dan?quote:Op zondag 1 juli 2012 19:14 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:
[..]
Plukze-wetgeving heeft hier niets van te doen. Er wordt dan geld en goed in beslag genomen waarvan aangenomen wordt dat deze winsten voortkomen uit verboden activiteiten of mede gefinancierd zijn.
Geld verdiend met iets wat niet mag en daarmee heeft die mij in elk geval last bezorgd.quote:
Precies wat hier gebeurde, Justitie heeft een schatting van de winst gemaakt die TS met zijn plantage heeft geboekt, en plukt hier 80% van terug.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:14 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:
[..]
Plukze-wetgeving heeft hier niets van te doen. Er wordt dan geld en goed in beslag genomen waarvan aangenomen wordt dat deze winsten voortkomen uit verboden activiteiten of mede gefinancierd zijn.
Nee, nog geen 10%.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:52 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Precies wat hier gebeurde, Justitie heeft een schatting van de winst gemaakt die TS met zijn plantage heeft geboekt, en plukt hier 80% van terug.
Stuur mijn pm en we stellen een dagvaarding op voor 10% van jouw gemiste inkomstenquote:Op zondag 1 juli 2012 21:02 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Geld verdiend met iets wat niet mag en daarmee heeft die mij in elk geval last bezorgd.
Ik heb geen gemiste inkomsten.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Stuur mijn pm en we stellen een dagvaarding op voor 10% van jouw gemiste inkomsten
Hoe kom jij aan 10%? Staat denkt dat hij 8404 verdiend heeft. En vind dus dat TS 6723 (80% dus) daarvan moet betalen aan de staat. Daarnaast moet hij ook 960 euro boete betalen. In totaal moet TS 7683 betalen.quote:
Lees het anders even.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:22 schreef RPG het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan 10%? Staat denkt dat hij 8404 verdiend heeft. En vind dus dat TS 6723 (80% dus) daarvan moet betalen aan de staat. Daarnaast moet hij ook 960 euro boete betalen. In totaal moet TS 7683 betalen.
Ik weet niet wat jij leest, Life, maar blijkbaar niet de OP.quote:
Je bracht me waarachtig even aan het twijfelen, dus ik heb het verhaal nogmaals geanalyseerd.quote:
i.p.v. dat ze die twee voorwaarden netjes splitsen. Het lijkt wel opzettelijk geschreven om verwarrend te zijn (misschien geschreven door een jurist om TS te nopen een collega-jurist te betalen om het te vertalen naar het Nederlands).quote:... onder de volgende voorwaarden:
betaling aan de Staat van een bedrag van EUR 960,00, ter voorkoming van de strafvervolging en ter ontneming van het voor ontneming vatbare wederrechtelijk verkregen voordeel
betaling aan de Staat van een bedrag van EUR 6.723,00.
Hij zal meer nut hebben voor een zeep-aan-een-touwtje volgens mij?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met een cake met een vijl erin.
Als het verkregen voordeel per plantje niet anders is (wat waarschijnlijk wel zo is i.v.m. schaalvergroting) is het voordeel EUR 80.992, en de boete zal vast ook wel hoger worden. Ik zou maar vast een tonnetje reserveren. O ja, boetes zijn niet aftrekbaar dus waarschijnlijk komt de fiscus ook nog even langs.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:54 schreef blomke het volgende:
Stel je hebt bij ontmanteling 724 plantjes onder lampjes. Wat wordt dan de transactiebedrag?
Thanks. Z'n huis staat inmiddels te koop.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:03 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als het verkregen voordeel per plantje niet anders is (wat waarschijnlijk wel zo is i.v.m. schaalvergroting) is het voordeel EUR 80.992, en de boete zal vast ook wel hoger worden. Ik zou maar vast een tonnetje reserveren. O ja, boetes zijn niet aftrekbaar dus waarschijnlijk komt de fiscus ook nog even langs.
Ik heb wel eens wat pillen gekocht van iemand die ze altijd overnam van iemand die bij de politie werkt en er zo aan komt. Eigenlijk moet je daar niet aan meeewerken, maar ik hoorde het pas achteraf.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:20 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Heerlijk, vadertje staat als ripdealer
Ehm, nee.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:56 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Jawel hij heeft de maatschappij wat aan gedaan.
De vraag is hoe goed / slecht de schatting van jusitie is in deze. Als ts gezegd heeft dat hij meerdere malen geoogst heeft kan de schatting wat beter gemaakt worden. Onze jusitie heeft ook schatting gemaakt dat in NL ongeveer 100 gram per persoon geteeld wordt, tot zover de betrouwbaarheid van onze justitie met hun schatting over de wietteelt. Ja ik snap het wel schat het maar hoog in krijg je meer financeiring voor justitie en denk de politiek dat er een ernstig probleem is.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:52 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Precies wat hier gebeurde, Justitie heeft een schatting van de winst gemaakt die TS met zijn plantage heeft geboekt, en plukt hier 80% van terug.
Dat meen je niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:40 schreef Basp1 het volgende:
Onze jusitie heeft ook schatting gemaakt dat in NL ongeveer 100 gram per persoon geteeld wordt, tot zover de betrouwbaarheid van onze justitie met hun schatting over de wietteelt.
Zo dom is toch niemand, en ik neem aan dat TS ook wel een advocaat heeft.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De vraag is hoe goed / slecht de schatting van jusitie is in deze. Als ts gezegd heeft dat hij meerdere malen geoogst heeft kan de schatting wat beter gemaakt worden. Onze jusitie heeft ook schatting gemaakt dat in NL ongeveer 100 gram per persoon geteeld wordt, tot zover de betrouwbaarheid van onze justitie met hun schatting over de wietteelt. Ja ik snap het wel schat het maar hoog in krijg je meer financeiring voor justitie en denk de politiek dat er een ernstig probleem is.
Hoe heb jij hier last van gehad?quote:Op zondag 1 juli 2012 21:02 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Geld verdiend met iets wat niet mag en daarmee heeft die mij in elk geval last bezorgd.
Volgens mij schatten ze dat aan de hand van kenmerken van de wietplantage. Er zitten bijvoorbeeld filters in ofzo (geen idee, nooit een wietplantage gezienquote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De vraag is hoe goed / slecht de schatting van jusitie is in deze. Als ts gezegd heeft dat hij meerdere malen geoogst heeft kan de schatting wat beter gemaakt worden. Onze jusitie heeft ook schatting gemaakt dat in NL ongeveer 100 gram per persoon geteeld wordt, tot zover de betrouwbaarheid van onze justitie met hun schatting over de wietteelt. Ja ik snap het wel schat het maar hoog in krijg je meer financeiring voor justitie en denk de politiek dat er een ernstig probleem is.
TS heeft winst gemaakt met illegale activiteiten, in plaats van legaal geld te verdienen en daar belasting over te betalen. Hij heeft dus ongeveer 16 miljoen mensen benadeeld. Komt hij er nog makkelijk vanaf met slechts ~1000 euro boete en inlevering van die winst.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
TS heeft niemand iets aangedaan en wordt genaaid.
Als hij niet betaald, dan gaat hij naar de rechter. Die zal hem dan waarschijnlijk alsnog de (eventueel hogere) boete opleggen, eventueel mét een voorwaardelijke straf. (en dus met een strafblad)quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet betalen, krijg je waarschijnlijk voorwaardelijke straf.
Gevangenissen zitten toch vol.
Laat ze dan maar bewijzen dat je de lampen en de filters niet 2e hands hebt gekocht.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:41 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Volgens mij schatten ze dat aan de hand van kenmerken van de wietplantage. Er zitten bijvoorbeeld filters in ofzo (geen idee, nooit een wietplantage gezien) waaraan je kan zien hoeveel rondes die al meegaan.
En dan worden er straks echte criminelen vervroegd vrijgelaten om plaats te maken voor iemand die onschuldig is.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als hij niet betaald, dan gaat hij naar de rechter. Die zal hem dan waarschijnlijk alsnog de (eventueel hogere) boete opleggen, eventueel mét een voorwaardelijke straf. (en dus met een strafblad)
Als TS díe boete niet betaald, reken maar dat hij daarvoor de cel in gaat. En die cellen zitten inderdaad vol, met als gevolg dat TS geen cel voor zichzelf krijgt, maar er een moet delen met Hans, die vast zit voor het verkrachten van kleine jongetjes die met plantjes spelen.
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Niet betalen en voor laten komen. Laat je advocaat (die zul je nodig hebben) maar twijfel zaaien over de hoogte van de verkregen winst. (Dat is niet zo moeilijk, Justitie kloot maar wat aan met die berekeningen). Moet raar lopen als je dan hoger uitkomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |