Leuk dat de mensen er schande van spreken, maar dit incident ligt nu wel vereeuwigd in een filmpje.quote:In België is gisteravond met afschuw gereageerd op een filmpje op internet waarin een meisje dat op de bus zit te wachten, wordt aangevallen door een ander meisje. In een paar uur tijd werd de pestvideo bekeken door tienduizenden mensen die erop waren geattendeerd via Facebook en Twitter.
Het incident deed zich dinsdag voor. Het gepeste meisje zou Kayleigh Vandeleene heten en afkomstig zijn uit Tielt. Haar moeder Michelle vraagt op Facebook aandacht voor de kwestie. 'Twee van de pesters hebben dit gefilmd met hun gsm en dit filmpje online gezet op YouTube (ondertussen is het filmpje door YouTube zelf verwijderd). Wij als ouders waren hiervan in shock.'
Hier de Facebookpagina van Michelle Vandeleene, waarop ook het filmpje te zien is.
Volgens Vandeleene is het de wens van haar dochter dat het filmpje openbaar wordt gemaakt. 'Hiermee wil zij een actie tegen de pesters (en pesten in het algemeen) starten.'
Steunbetuigingen
Op Facebook stromen de steunbetuigingen binnen. Intussen zijn de reacties op Twitter aan het adres van het pestende meisje en haar filmende medestandster niet mals. Ze lopen uiteen van 'Shame on you' tot 'Hallo pestende kutwijven, kop een baksteen'. Anderen vinden dat de sociale media niet mogen dienen als schandpaal voor de dader, wier naam al snel bekend werd.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)je-op-internet.dhtml
quote:amai, zo erg! en niemand die haar help?? echt erg!! Hoe ist met kayleigh nu?
quote:Ik wok, kging recht gesprongen hebben & haar zo een vonk verkocht hebben! ze ging der niet goed vn geweest zijn! miljaar zeg!
quote:amai ;s zo erg! hopelijk volgn er serieuze sancties! ze verdienen niet beter!! veel sterkte!
quote:Amai, dit is erg ...
Waarom?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 03:46 schreef theKiD het volgende:
En niemand die iets doetJe zou dat wijf dat daar bezig is toch aan haar haren over die busbaan heen trekken
Eens.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:13 schreef Nozem. het volgende:
[..]
Waarom?
Je mag toch verwachten dat die griet voor zichzelf opkomt.
Het zijn leeftijdsgenoten dus zo zielig is ze niet.
Pesten en gepest worden is allebei een gebrek aan je opvoeding.
Kennelijk hebben je ouders je niet meegegeven om voor je zelf op te komen waardoor je gepest wordt.
Iemand anders pesten op deze manier is een gebrek aan respect voor je omgeving = ook gekrekkige opvoeding.
Er zijn gewoon mensen op deze wereld die niet voor zichzelf opkomen. Is nu eenmaal zo. Wie weet wat er zich door het hele schooljaar heen al is gebeurd dat ze nu niet durft, weet jij veel. En dan is het nog altijd intimiderend om zo een groep ineens om je heen te zien staan. Niet iedereen is hetzelfde, en/ of reageert hetzelfde.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:13 schreef Nozem. het volgende:
[..]
Waarom?
O, gaat het weer over 'survival of the fittest'quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:13 schreef Nozem. het volgende:
[..]
Waarom?
Het zijn leeftijdsgenoten dus zo zielig is ze niet.
Pesten en gepest worden is allebei een gebrek aan je opvoeding.
Kennelijk hebben je ouders je niet meegegeven om voor je zelf op te komen waardoor je gepest wordt.
Iemand anders pesten op deze manier is een gebrek aan respect voor je omgeving = ook gekrekkige opvoeding.
Waarom?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:21 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik heb hem halverwege uitgezet.
Dat zouden je ouders je horen mee te geven. Iemand met enig zelfrespect laat zich toch niet ongestraft zo kleineren maar deelt een beuk uit of geeft tenminste verbaal een reactie?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:18 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
O, gaat het weer over 'survival of the fittest'
Bij pesten, en vooral in een groep van pesters, heb je één die het voortouw neemt en de rest doet maar wat mee. Wanneer het slachtoffer iets terug doet, wordt hij/zij uitgelachen en wordt moed vervangen door schaamte. Eèn iemand tegen meerdere, dat heeft niks met opvoeding te maken.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:26 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Hoe één woord zulke diepe gedachtes naar boven weet te krijgen blijft me verbazen.
Hoe kan opvoeding weerstand bieden tegen pesten? De fysieke reactie wordt met uitlachen beloond, dat werkt niet. Gezien de reactie van het meisje is ze al eerder gepest - ze doet niks terug. De verbale reactie wordt tegen het slachtoffer gebruikt, zodat er tegen in gaan moeilijker wordt.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:24 schreef Nozem. het volgende:
[..]
Dat zouden je ouders je horen mee te geven. Iemand met enig zelfrespect laat zich toch niet ongestraft zo kleineren maar deelt een beuk uit of geeft tenminste verbaal een reactie?
Klopt. Het meisje zal de grens over moeten van 'mogen' en 'kunnen', zodat de pester door kortstondig fysiek geweld weet hoe het voelt.quote:Hele leven is trouwens vanaf dag 1 survival of the fittest.
Deal with it zou ik zeggen anders kom je zelf nergens.
Ben totaal niet bang voor je hoor.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:43 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Helemaal niet. Nozem hangt hier de stoere knul uit.
quote:
quote:
Nozem is pedofielquote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:48 schreef Nozem. het volgende:
Kunnen we misschien terug naar het onderwerp kinderen?
Het gaat om de juiste opvoeding he!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:53 schreef Geerd het volgende:
Denk als zei fysiek wat terug deed, die andere gasten stopten met filmen en kan je een ambu bellen.
Ach flikker toch op man.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:53 schreef Geerd het volgende:
Denk als zei fysiek wat terug deed, die andere gasten stopten met filmen en kan je een ambu bellen.
Ach komop ze gaan toch niet op klaarlichte dag op zón locatie iemand op het ziekenhuis in slaan.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:53 schreef Geerd het volgende:
Nou zeg, dat kan wel wat minder hoorquote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:57 schreef Nozem. het volgende:
[..]
Ach flikker toch op man.
Dan rennen ze jankend weg die treiterende kuthoeren.
Ze pakken juist haar omdat ze weten dat ze toch geen moer terugdoet.
Staat gewoon op haar Facebookquote:Op vrijdag 29 juni 2012 05:05 schreef TLC het volgende:
Hoe heet die pester dan ?? namen willen we, namen !!
Staat gewoon op haar Facebookquote:
Haar adres, huistelefoon en GSM staat al online.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 06:05 schreef TLC het volgende:
Waarom kan hier die Kacey hier niet gewoon met voor-en achternaam staan ? daar heeft ze het zelf naar gemaakt.
Welke ouder noemt haar kind nu Kacey trouwens, mijn hemel
Fans van de Sunshineband?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 06:05 schreef TLC het volgende:
Waarom kan hier die Kacey hier niet gewoon met voor-en achternaam staan ? daar heeft ze het zelf naar gemaakt.
http://boards.4chan.org/soc/res/11893583quote:Op vrijdag 29 juni 2012 06:05 schreef TLC het volgende:
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 07:21 schreef HaerdenC het volgende:
voor iedereen die hier loopt te zeiken van ze had moeten terug meppen of dit of dat ... in het begin van het filmpje zie je dat de pesters met 3 lopen plus 1 iemand die filmt ... ik kan me best voorstellen dat 4 tegen 1 niet zo evident is en waarschijnlijk nog veel erger was geweest dan dit te doorstaan ...
Ik stopte met lezen.quote:
Dat is nou juist het punt van "survival of the fittest" de zwakkeren, ouden en zieken vallen af.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:28 schreef summer2bird het volgende:
Arm kind.
Eerst wordt je al gepest, dan gaan ze je aanvallen en er een leuk filmpje van maken.
Survival of the fittest slaat als een lul op een drumstel.
Stel dat ze sociaal gewoon niet sterk is, bijvoorbeeld dat ze autisme heeft en zich niet goed kan verdedigen.
Mensen die gelijk gaan schreeuwen dat ze helemaal niet zielig is en zich best goed kan verdedigen
Je weet niks over haar situatie man, dus je kan ook geen mening hierover vormen.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:40 schreef aequus het volgende:
[..]
Dat is nou juist het punt van "survival of the fittest" de zwakkeren, ouden en zieken vallen af.
Alleen wij proberen hierop steeds meer uitzonderingen te maken
Nee ik vind het ook wel eigen schuld hoor, maar vind het wel een erg harde straf voor wat ik haar heb zien doen. En met de dood bedreigen vind ik eigenlijk altijd een beetje lelijk.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:21 schreef HaerdenC het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1462109/2012/06/29/Pesters-van-school-gestuurd-na-opschudding-rond-filmpje.dhtml
en van school gegooid ...
Nu aan de andere kant ... als ik een hamer op mijn teen laat vallen moet ik ook niet gaan zeuren dat ik pijn heb aan mijn teen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |