abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113547823
In België is gisteravond met afschuw gereageerd op een filmpje op internet waarin een meisje dat op de bus zit te wachten, wordt aangevallen door een ander meisje. In een paar uur tijd werd de pestvideo bekeken door tienduizenden mensen die erop waren geattendeerd via Facebook en Twitter.

Het incident deed zich dinsdag voor. Het gepeste meisje zou Kayleigh Vandeleene heten en afkomstig zijn uit Tielt. Haar moeder Michelle vraagt op Facebook aandacht voor de kwestie. 'Twee van de pesters hebben dit gefilmd met hun gsm en dit filmpje online gezet op YouTube (ondertussen is het filmpje door YouTube zelf verwijderd). Wij als ouders waren hiervan in shock.'

Hier de Facebookpagina van Michelle Vandeleene, waarop ook het filmpje te zien is.

Volgens Vandeleene is het de wens van haar dochter dat het filmpje openbaar wordt gemaakt. 'Hiermee wil zij een actie tegen de pesters (en pesten in het algemeen) starten.'

Steunbetuigingen
Op Facebook stromen de steunbetuigingen binnen. Intussen zijn de reacties op Twitter aan het adres van het pestende meisje en haar filmende medestandster niet mals. Ze lopen uiteen van 'Shame on you' tot 'Hallo pestende kutwijven, kop een baksteen'. Anderen vinden dat de sociale media niet mogen dienen als schandpaal voor de dader, wier naam al snel bekend werd.
Bron

Update
Daders uit pestfilmpje van school gestuurd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door schommelstoel op 29-06-2012 19:49:21 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:27:03 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_113547876
Alweer?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_113547966
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:27 schreef eleusis het volgende:
Alweer?
Nog steeds.
Bij sommige mensen stopt de groei van de hersenen blijkbaar al heel vroeg.
pi_113548162
https://www.beta.facebook.com/photo.php?v=4220271106776

Gadverdamme en er zit ook gewoon iemand NAAST die totaal niet reageert :X

Ik zat te wachten op het moment dat dat kind opstond en zelf klappen uit
gaat delen, maar helaas ...

Ik hoop dat die Griet die daar zo lekker bezig is een heeeeeeeeeeeele boel
stront over haar heen krijgt ! :Y
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:46:01 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_113548528
quote:
Anderen vinden dat de sociale media niet mogen dienen als schandpaal voor de dader, wier naam al snel bekend werd.
Geweldig toch, als zo'n plannetje in hun gezicht ontploft. Dan blijken social media meer nuttige kanten te hebben.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_113548585
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:46 schreef error_404 het volgende:

[..]

Geweldig toch, als zo'n plannetje in hun gezicht ontploft. Dan blijken social media meer nuttige kanten te hebben.
In dit geval vind ik het ook wel prima ! :Y
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:49:18 #7
141482 Q.
JurassiQ
pi_113548641
quote:
Anderen vinden dat de sociale media niet mogen dienen als schandpaal voor de dader, wier naam al snel bekend werd.
Dat soort mensen zijn zeker ook tegen programma's als Opsporing Verzocht, die arme daders hebben het al zo moeilijk. ;(.
For great justice!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:49:47 #8
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_113548662
Ik ben gewoon pissig nu!
Wat een akelig kreng is die pester, zat continu te hopen dat het grietje op zou springen en dat krengetje een paar flinke klappen zou geven...helaas.

Die er naast zit wordt waarschijnlijk ook gepest en is alleen maar blij dat ze zelf een keer geen slachtoffer is.

Ben benieuwd hoe ik zou reageren als ik het zou zien, ik hoop dat ik toch wel tussenbeide zou komen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_113549342
Welkom in de wereld van pesten. Het zal toch nooit stoppen en pesten zal toch wel blijven bestaan.
pi_113549565
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:08 schreef Dimens het volgende:
Welkom in de wereld van pesten. Het zal toch nooit stoppen en pesten zal toch wel blijven bestaan.
Valt me een beetje tegen Dimens, als iedereen zo zou denken zal het nooit minder worden of jongeren aan het denken zetten.
pi_113550109
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:08 schreef Dimens het volgende:
Verminderen kan wel.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:29:55 #12
3542 Gia
User under construction
pi_113550115
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
https://www.beta.facebook.com/photo.php?v=4220271106776

Gadverdamme en er zit ook gewoon iemand NAAST die totaal niet reageert :X

Ik zat te wachten op het moment dat dat kind opstond en zelf klappen uit
gaat delen, maar helaas ...

Helemaal mee eens. Als ze was gaan terugmeppen, hadden de andere pesters mee gaan vechten. Het meisje met de hutkoffer-size handtas was niet alleen, anders had ze dit nooit gedurfd.
pi_113550147
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_113550199
quote:
Zie het nu pas.
Moet wel zeggen dat dat topic wel vervuild is door de avond bagger.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:44:49 #15
33189 RM-rf
1/998001
pi_113550707
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

inderdaad, die is hel verschrikkelijk...

maar ergens denk ik ook dat die moeder haar dochter ook moet vertellen dat het niet erg is je teweer te stellen en misschien eens moet overwegen om dat meisje op een zelfverdedigings- of assertiviteitscrsus te laten gaan....

Haar passieve gedrag is imho niet goed en niet slim... dat trutje dat haar aan het slaan is namelijk zélf ook enorm onzeker en bang, dat merk je aan de 'aftastenheid' warmee ze te werk gaat en hoe ze telkens een stapje verder gaat ...
Juist dat kan snel ophouden als ze ook maar een minimale 'tegenactie' zou ondervinden... dat trutje pakt bewust iemand die zich passief opstelt omzichzelf te 'bewijzen'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_113551064
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Als ze was gaan terugmeppen, hadden de andere pesters mee gaan vechten. Het meisje met de hutkoffer-size handtas was niet alleen, anders had ze dit nooit gedurfd.
Jammer dat je dit soort dingen altijd online ziet, en er nooit eens zelf naast zit. :(
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:27:23 #17
3542 Gia
User under construction
pi_113552337
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

inderdaad, die is hel verschrikkelijk...

maar ergens denk ik ook dat die moeder haar dochter ook moet vertellen dat het niet erg is je teweer te stellen en misschien eens moet overwegen om dat meisje op een zelfverdedigings- of assertiviteitscrsus te laten gaan....

Haar passieve gedrag is imho niet goed en niet slim... dat trutje dat haar aan het slaan is namelijk zélf ook enorm onzeker en bang, dat merk je aan de 'aftastenheid' warmee ze te werk gaat en hoe ze telkens een stapje verder gaat ...
Juist dat kan snel ophouden als ze ook maar een minimale 'tegenactie' zou ondervinden... dat trutje pakt bewust iemand die zich passief opstelt omzichzelf te 'bewijzen'.
Ben het wel met je eens. Ik mepte er op die leeftijd op, als ik getreiterd werd. En ja, dat hielp. Maar in die tijd was het dan wel een tegen een, de rest keek toe.

Ik denk dat, als dit meisje wat terug gedaan had, ze de hele groep over zich heen had gekregen. Nu daagt er een het slachtoffer uit, en als die wat terug doet hebben ze allemaal een reden om haar te pakken.

Dus ik kan het wel begrijpen dat ze zo passief is. Pure angst. Arm kind.

Maar inderdaad, wat lessen in zelfverdediging zouden niet weg zijn.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:35:48 #18
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_113552631
De pesters zijn ondertussen van school gestuurd en de politie is een onderzoek begonnen. Laat ze maar eens doorpakken met dat onderzoek.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)g-rond-filmpje.dhtml
stupidity has become as common as common sense was before
pi_113552809
Mmm dus in plaats van de Bijbel zorgen youtube en facebook voor de sociale controle. :D
pi_113553305
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:14 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Valt me een beetje tegen Dimens, als iedereen zo zou denken zal het nooit minder worden of jongeren aan het denken zetten.
Het hoort er gewoon bij.
pi_113553865
Die pester word nu helemaal rot gescholden op haar twitter.
Ура для россии
  † In Memoriam † vrijdag 29 juni 2012 @ 13:21:23 #22
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_113554433
Dit filmpje brengt hele nare gevoelens bij me naar boven. Heel erg triest voor dat meisje en haar familie. Kijk zo een filmpje maar eens aan als het jouw dochter, zus, nicht, ... is.

De ouders van die pesters moeten zich de ogen uit het hoofd schamen.

Dan zijn er nog de tegenreacties die ook nergens op slaan. Zie deze pagina: https://www.facebook.com/RespectVoorKayleigh De pagina doet zijn titel geen eer aan. De pagina wordt eerder gebruikt om gratuit de pester de dood te verwensen in plaats van respect aan het slachtoffer te tonen.

Oog om oog en de hele wereld is blind... ;(
Are you fokking to me?
pi_113555422
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:08 schreef Woestijnvos het volgende:
Die pester word nu helemaal rot gescholden op haar twitter.
Die worden nu gepest door de menigte. Heeft die moeder goed bereikt.
pi_113555643
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:21 schreef Marie30 het volgende:
Dit filmpje brengt hele nare gevoelens bij me naar boven. Heel erg triest voor dat meisje en haar familie. Kijk zo een filmpje maar eens aan als het jouw dochter, zus, nicht, ... is.

Dan zijn er nog de tegenreacties die ook nergens op slaan. Zie deze pagina: https://www.facebook.com/RespectVoorKayleigh De pagina doet zijn titel geen eer aan. De pagina wordt eerder gebruikt om gratuit de pester de dood te verwensen in plaats van respect aan het slachtoffer te tonen.

En in het land der blinden is 1oog koning. :D
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:56:06 #25
3542 Gia
User under construction
pi_113556011
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:21 schreef Marie30 het volgende:

De ouders van de pesters kunnen er niets aan doen. De schuld aan hen geven, slaat nergens op. Dit is groepsgedrag, erbij willen horen. Ze zullen zo niet opgevoed zijn.

Ik begrijp vooral niet dat omstanders niet ingrepen. Van het meiske dat er naast zat, kan ik dat wel begrijpen. Wil zelf niet ook slachtoffer worden. Maar er liepen ook volwassenen rond die het gewoon laten gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')