Hmm. Zeelandnet is op zich niet zo slechtquote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:05 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Advies wat ik niet vaak zeg: Neem kabel(tenzij je ergens woont waar geen kabel is).
Aangezien UPC en ik geen vriendjes zijn komt er hier geen internet via een coaxkabel binnen.
Mwah, mijn ouders vinden het een prettig idee dat het ding bij de originele firmware blijftquote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En HyperWRT knallen met dat ding. Als je een versie before V3.0 kun je die router ombouwen tot magnatron. Om het einde van de straat heb ik internet.
Staat wel in mijn todo list... router vervangen... maar dit beestje is stiekem best goed (9 jr oud)quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En HyperWRT knallen met dat ding. Als je een versie before V3.0 kun je die router ombouwen tot magnatron. Om het einde van de straat heb ik internet.
De WRT54G? Ding heeft een max. throughput van 50Mbit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Staat wel in mijn todo list... router vervangen... maar dit beestje is stiekem best goed (9 jr oud)
...en heeft het ook nog nut behalve dat het scheitirritant is voor je buren?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
en de wap54g dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De WRT54G? Ding heeft een max. throughput van 50Mbit.
No care....quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:13 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...en heeft het ook nog nut behalve dat het scheitirritant is voor je buren?
Ja en... voor huis tuin en keuken gebruik.. voldoende. En qua gaming merk ik ook niks.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De WRT54G? Ding heeft een max. throughput van 50Mbit.
100mbit vs 1Gbit is echt een belachelijk snelheidswinst die je imho zelfs voor een 1GB bestandje al moet hebben..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:26 schreef Solique het volgende:
[..]
100Mbit is al meer dan genoeg, 1Gbit is handig als je echt veel gaat blijven overpompen.
De laatste (non-legit) firmware is ook uit die tijd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:18 schreef KomtTijd... het volgende:
Sja het is een prima ding natuurlijk, niets mis mee. Maar de stand van de techniek heeft 'm toch wel ruimschoots ingehaald. (2009-2010 is srsly overdreven)
In de tijd van de 1080P-films en mediaplayers/HTPC's is gigabit gewoon een must inderdaad.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:21 schreef mschol het volgende:
[..]
100mbit vs 1Gbit is echt een belachelijk snelheidswinst die je imho zelfs voor een 1GB bestandje al moet hebben..
>100MB/sec netwerktransfer
Bereik is dan ook ongeveer de minst boeiende spec van een accesspoint. Praktisch ieder accesspoint heeft een groter bereik dan de apparatuur die er draadloos mee moet verbinden. Daarom is het verhogen van zendvermogen ook zo'n bullshit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De laatste firmware is ook uit die tijd.
Geloof me... niet qua snelheid (point taken) qua bereik ben ik nog steeds goed.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik erger me er wel aan als mijn films zitten te bufferen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
In de tijd van de 1080P-films en mediaplayers/HTPC's is gigabit gewoon een must inderdaad.
Niet als je buiten ligt te flaptoppen. Ik lig voorbij de orginele spec (van happeringen).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
In de tijd van de 1080P-films en mediaplayers/HTPC's is gigabit gewoon een must inderdaad.
[..]
Bereik is dan ook ongeveer de minst boeiende spec van een accesspoint. Praktisch ieder accesspoint heeft een groter bereik dan de apparatuur die er draadloos mee moet verbinden. Daarom is het verhogen van zendvermogen ook zo'n bullshit.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:34 schreef Jump het volgende:
Lekker avondje op de pc. Minecraft op linkse scherm, en http://www.youtube.com/tomorrowland op rechtse scherm.![]()
En boxen iets luider als normaal
Dankzij de instroom uit POLquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:37 schreef Jump het volgende:
Voor een keer dat het hier nog eens actief is in de ssssssslllllllooooooooowwwwwwwwwwchat
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:41 schreef remlof het volgende:
Oh nee, ik heb een iets andere, met drie antennes. Die werd destijds als beste beoordeeld op Tweakers.
De boze appel komt nog welquote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar velen in POL voelen zich te hardcore voor DIG
Dat denk ik ookquote:
Arch Linux > Ubuntu.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 01:42 schreef remlof het volgende:
Waarom doet 'ddate' het niet meer in Ubuntu?
Ah, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 09:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Is dezelfde volgens mij, Icidu is rebranded TP-link.
typefoutje much?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:10 schreef Amoeba het volgende:
http://azerty.nl/producte(...)-1500-microfoon.html
Wat the fuck is dit. 1400 euro voor een TRUST microfoon, geschikt voor bureautoepassingen?
Nice. Toch wat gefixt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:17 schreef mschol het volgende:
[..]
typefoutje much?
vandaag op jacht gegaan voor een DSL ISDN splitter, resultaat:
4x een POTS splitter aangeboden gekregen...
en een KPN winkel (die hem uiteindelijk wel had) kwam met een T-Adapter en een POTS splitter aanzetten voordat ze de juiste hadden
internet storing is nog niet voorbij maar telefoon doet het nu wel weer via splitter (die oude was dus kaduuk)
Je zou voor een interne PCI kaart kunnen kiezen, of voor een USB dongle. Het is maar wat je het liefste ziet...quote:Op zondag 29 juli 2012 16:57 schreef SiIk het volgende:
Hallon. Is dit wat om mijn pc van WiFi te voorzien, of is deze heel slecht ofzo? Ik weet niet waar ik naar moet kijken
http://www.mediamarkt.nl/(...)9,350601,234055.html
Tegenwoordig levert UPC ook van die krengen toch?quote:
Kost wat meer maar scheelt weer een aantal ergernissen.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:08 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]Goed spul, me hele netwerk op 1 switch na is netgear
.
Geen idee. Maar ik heb slechte ervaringen met Sitecom.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:46 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Tegenwoordig levert UPC ook van die krengen toch?. Geen wonder dat het internet niet vooruit te branden is bij hun
net zoals bij trust en Sweex krijg ik er een nare smaak bij...quote:
Thomsonquote:Op maandag 30 juli 2012 00:25 schreef Amoeba het volgende:
We hebben hier een Thomson modem, op een KPN aansluiting van 4 mbit. Router heb ik zo even geen idee. Zo klote dat ik het hier zelf niet mag beheren.Heel die kutrouter/modem combo werkt namelijk voor geen flikker. Pas 19 augustus komt die 'beheerder' hier weer, dan ga ik hem er eens even testen, poortjes forwarden, altijd leuk.
ik heb nooit problemen gehad met mijn thompson/alcatel modem:quote:Op maandag 30 juli 2012 07:15 schreef RobertNL het volgende:
[..]
ThomsonGelukkig dat ding laatst eindelijk kunnen dumpen toen iemand van de klantenservice mijn frustraties volledig begreep. Vent belde mij terug op mijn mobiel en vroeg of ik het modem uit kon zetten, 3 dagen later al een nieuwe op de stoep
! (hij vulde in het systeem even in dat hij stuk was
).
Had zelf de blauwe ISDN epxeria (780), damn dat ding was een ramp, bij elke port die je forwarde opnieuw opstarten/langzaam reageren en vervolgens werkt het nog niet (al stond de poort open).quote:Op maandag 30 juli 2012 08:15 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb nooit problemen gehad met mijn thompson/alcatel modem:
[ afbeelding ]
die kon je met behulp van telnet in een router toveren
portforwarding was daardoor wel een ramp, maar damn dat ding was stabiel
Meteen een nieuwe gekregen/gekocht?quote:Op maandag 30 juli 2012 09:15 schreef mschol het volgende:
WTF
monteur is langsgeweest...
schone lijn... uiteindelijke conclusie (na vervanging van wat kabeltjes, testen etc): modem dood...
gekregen? nee.. gekocht? nog niet, eerst even met provider bellen wat zij voor mij kunnen betekenen (lees: wellicht kan ik daar een gratis modem fixenquote:Op maandag 30 juli 2012 09:26 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Had zelf de blauwe ISDN epxeria (780), damn dat ding was een ramp, bij elke port die je forwarde opnieuw opstarten/langzaam reageren en vervolgens werkt het nog niet (al stond de poort open).
Met de nieuwe witte AC(nogwat) werkt het perfect nu een poort open zetten heeft ook gewoon resultaat.
[..]
Meteen een nieuwe gekregen/gekocht?
ik zou er voor 30 euro een 5450 inzetten.. maar dat is omdat het moederbord (ander merk/type) dat bij mij dat beloofde het totaal niet waar maakte.. (en de HD5450 dit wel vlekkeloos doet en tevens dts en alle HD audio door kan pompen naar versterker via HDMI)quote:Op maandag 30 juli 2012 13:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
He mensen trekt dit bordje 1080p video ?
Of is het echt beter om er een losse gpu bij te kopen. ?
Het moet gewoon soepel alle 1080p content kunnen afspelen
Volgens AMD wel .. http://www.amd.com/us/pro(...)-hd-3000-series.aspx
Hmm, je kunt het proberen en als het niet bevalt altijd een aparte GPU kopen, zoals al eerder is gezegd.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
He mensen trekt dit bordje 1080p video ?
Of is het echt beter om er een losse gpu bij te kopen. ?
Het moet gewoon soepel alle 1080p content kunnen afspelen
Volgens AMD wel .. http://www.amd.com/us/pro(...)-hd-3000-series.aspx
Sterk punt! Denk dat ik dit doe anders ken ik ook nog is een losse audio kabel neerleggen..quote:Op maandag 30 juli 2012 13:23 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zou er voor 30 euro een 5450 inzetten.. maar dat is omdat het moederbord (ander merk/type) dat bij mij dat beloofde het totaal niet waar maakte.. (en de HD5450 dit wel vlekkeloos doet en tevens dts en alle HD audio door kan pompen naar versterker via HDMI)
mja, ik wist niet zeker welke nvidia goed zou werken, en ben dus voor ati gegaan...quote:Op maandag 30 juli 2012 19:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Sterk punt! Denk dat ik dit doe anders ken ik ook nog is een losse audio kabel neerleggen..
Thnx!
http://www.alternate.nl/h(...)920018/?tk=7&lk=4028
Ziet er goed uit..
Of deze :
http://www.alternate.nl/html/product/Asus/EN210_SILENT-DI-1GD3-V2(LP)/1010839/?tk=7&lk=4034
tsjeezusquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:44 schreef Boze_Appel het volgende:
Toch maar m'n lijntje van 200/200 naar 600/600 upgraden.
edit: 10 minuten geleden via e-mail aangevraagd en nu al geactiveerd, ...
Geen idee nog eigenlijk. Nu is het meer 'gewoon omdat het kan' en ik ga de bandbreedte maar nuttig gebruiken en mijzelf opgeven als officiele mirror voor Arch.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:45 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
tsjeezus.
Waar heb je dat voor nodig?
Wow, dat is wel echt ziek.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Geen idee nog eigenlijk. Nu is het meer 'gewoon omdat het kan' en ik ga de bandbreedte maar nuttig gebruiken en mijzelf opgeven als officiele mirror voor Arch.
Het was maar 7,50 p/m meer om van 200/200 naar 600/600 te gaan. Voor zo'n bedrag doe ik het wel.
Net getest en ik haal 580 down en 620 up. Via speedtest.glasoperator.nlquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wow, dat is wel echt ziek.
Wel leuk voor je. En goed dat je een bijdrage levert aan de community.
Damn.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Net getest en ik haal 580 down en 620 up. Via speedtest.glasoperator.nl
Even de setup nog goed maken voor ik officieel indien.
Wow, ik heb dus gewoon 1% van je snelheid hier....quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:44 schreef Boze_Appel het volgende:
Toch maar m'n lijntje van 200/200 naar 600/600 upgraden.
edit: 10 minuten geleden via e-mail aangevraagd en nu al geactiveerd, ...
Goeden vraag welquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:32 schreef robin007bond het volgende:
Hoeveel betaal je eigenlijk per maand als ik vragen mag?
47,50 p/m, voor een alleen internet abbo, dus geen TV of andere zut erbij.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:32 schreef robin007bond het volgende:
Hoeveel betaal je eigenlijk per maand als ik vragen mag?
Dat is relatief echt goedkoop. Bij zeelandnet betaal je ¤ 74,95 per maand voor 80mbit kabel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
47,50 p/m, voor een alleen internet abbo, dus geen TV of andere zut erbij.
Via http://wisper.nl/
Is een nieuwe glasprovider. Zit hier vlakbij. Geen idee hoe hun belhelpdesk is, maar via e-mail zijn ze echt supersnel. Enige minpuntje toch nog toe was de monteur, die kwam wel op zondagavond (wtf) want dan hoefte hij niet op maandag door R'dam heen, maar hij was nogal wijsneuzerig. Dat ik de volle snelheden niet kon halen als ik er mijn Linksys tussen zou zetten en dat soort onzin allemaal en dat hun Draytek veeeeel beter was.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is relatief echt goedkoop. Bij zeelandnet betaal je ¤ 74,95 per maand voor 80mbit kabel.
Nooit gehoord van die provider trouwens
Zo valt dat even mee! De prijs van nog 400 meer is wel pittig te noemen (foutje? 9 ipv 90 euro?)quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
47,50 p/m, voor een alleen internet abbo, dus geen TV of andere zut erbij.
Via http://wisper.nl/
Dat leek mij ook een foutje, maar volgens de helpdesk was dat niet zo. Denk dat ze de strategie gaan gebruiken om het later in de aanbieding te doen. Als het al goedkoop is lukt dat niet natuurlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:49 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Zo valt dat even mee! De prijs van nog 400 meer is wel pittig te noemen (foutje? 9 ipv 90 euro?)
Woon zelf 1.5 KM van het dorp, dus al zal er glasvezel worden gelegd dan nog niet hier(prijs indicatie voor laten aanleggen is 13.000 euro als ik een check doe op deze site: http://www.ipvisie.com/in(...)view=article&id=3087
Werk-exchange vermoed ik?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:19 schreef robin007bond het volgende:
En ik heb per ongeluk mijn telefoon compleet gewiped dankzij Exchange
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:58 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Werk-exchange vermoed ik?
Dat is dan wel erg naatje
Van m'n werk inderdaad.quote:
Ach. Ik doe zo vaak van die resets als ik weer een nieuwe rom flash. En gelukkig staan mijn contacten e.d. in de cloud.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:05 schreef LompeHork het volgende:
ook niet echt handig die naamgeving, lijkt mij ook voor zich spreken. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan:')
Wel balen, maar het meeste kun je toch wel terugvinden neem ik aan?
Ik weet het. En inderdaad, goed uitkijkenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:05 schreef Sjowhan het volgende:
Mja, er zijn mogelijkheden om BYO-devices (dus ook je teleofon) aparte instellingen mee te geven. Ook goed weer als herinnering, heb nu ook een exchange account op mijn mobiel die ik misschien in de toekomst moet verwijderen.
Goed opletten wat ik aanklik dus
Je kan ook nog omschakelen naar Aero, voor zover ik weet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:34 schreef robin007bond het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)ijgt-rtm-status.html
Mij benieuwen. Die metro-interface lijkt me echt niks op normale computers
Hmm, het oude startmenu is in ieder geval niet meer terug te krijgen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je kan ook nog omschakelen naar Aero, voor zover ik weet.
quote:Kies een wachtwoord tussen de 6 en 10 karakters. Begin altijd met een letter, 2 of meer cijfers achter elkaar is niet toegestaan. Bewaar dit wachtwoord voor uw eerste aanmelding.
ah, moest ik ook nog even doen..quote:
ze willen heel graag brakke wachtwoorden?quote:Let op, bij invoer van wachtwoord:
Gebruik geen leestekens.
Begin niet met een cijfer en gebruik geen meerdere cijfers achter elkaar ( bijv. goed is: woerden1, fout is: woerden21).
Het systeem maakt onderscheid tussen hoofd- en kleine letters!
Die van mij zou een nieuwe entry kunnen zijn voor een scheldwoordenboek.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:06 schreef mschol het volgende:
ze willen heel graag brakke wachtwoorden?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die van mij zou een nieuwe entry kunnen zijn voor een scheldwoordenboek.
Wat ondersteunt jouw PC geen USB3? Mijn laptop (met USB2-poorten) werkt gewoon met mijn USB3 HDD, hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:42 schreef mschol het volgende:
waarom zijn externe schijven van 3TB zo duur als ik esata wil hebben...
USB3 heb ik geen drol aan aangezien mijn pc's dat niet ondersteunen
USB2 wil ik niet i.v.m. die transfer tijden
Daarvan wordt de transfertijd niet sneller he.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:43 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wat ondersteunt jouw PC geen USB3? Mijn laptop (met USB2-poorten) werkt gewoon met mijn USB3 HDD, hoor.
Nee, maar hij ondersteunt 't welquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:44 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Daarvan wordt de transfertijd niet sneller he.
@mschol: Meh, ik krijg het idee dat esata er helemaal uit gaat
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, maar hij ondersteunt 't wel
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:42 schreef mschol het volgende:
USB2 wil ik niet i.v.m. die transfer tijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |