Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: DOE MEE MET EEN FOK!TEAM
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je interesse, stuur MaleDuck dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.
Sowieso is te veel fruit niet verstandig voor sommige mensen. (Buiten het feit dat als je veel fruit eet je gewoon veel fructose binnenkrijgt wat ook suikers zijn natuurlijk). Voor mij bijvoorbeeld levert het te veel kalium op in mijn voeding, en dat is weer een risico vanwege mijn nierziekte en medicatie.
Altijd leuk dus als ik eens een test invul: `hoeveel stuks fruit eet u per dag?´
1 dus of soms geen. En dan krijg je na afloop van zo´n test dat je dus meer fruit moeten eten
ik denk dat je een denkfout maakt. want hoe hadden anders oermensen moeten kunnen overleven?
Je voorgeprepareerde eten zit vol suiker (ja, 10% noem ik veel). snoep, snacks, noem maar op!
Ik ben er nog niet achter hoe het zit met natuurlijk suiker (bivoorbeeld uit fruit) maar ik neem aan dat teveel fruit (meer dan 1 a 2 stuks) ook een suiker overschot oplevert.
Oermensen overanalyseerden niet alles wat ze aten En ze hadden niet 10.000 opties in de supermarkt, want ze moesten gewoon jagen en verzamelen om aan hun eten te komen.
Ik denk gewoon dat het niet goed is, met welke voedingsstof dan ook, om het 100% uit je eetpatroon te bannen als je geen allergie oid hebt. Je hebt gewoon koolhydraten (en dus ook suikers), eiwitten en vetten nodig. Allemaal, in de juiste verhouding.
Bewust omgaan met je voeding is prima, maar overanalyseren en voedingsstoffen uitbannen? Nee
Op woensdag 27 juni 2012 15:52 schreef DarkElf het volgende: Sowieso is te veel fruit niet verstandig voor sommige mensen. (Buiten het feit dat als je veel fruit eet je gewoon veel fructose binnenkrijgt wat ook suikers zijn natuurlijk). Voor mij bijvoorbeeld levert het te veel kalium op in mijn voeding, en dat is weer een risico vanwege mijn nierziekte en medicatie.
Altijd leuk dus als ik eens een test invul: `hoeveel stuks fruit eet u per dag?´
1 dus of soms geen. En dan krijg je na afloop van zo´n test dat je dus meer fruit moeten eten
ik zit nu op 1 a 2. maar ik moet echt stoppen met snoep e.d. 1 mazzel dat ik geen frisdrank drink en nauwelijks snacks in huis heb... maar zoals ik net op facebook postte...
quote:
ik merk nu weer hoe verslaafd ik ben aan die troep. Ik ben in staat om NU een zak snoep te halen en leeg te kanen...
Zodra ik besef hoe slecht het is en denk ik stop er mee, begint mn hartslag al te stijgen.. Het klamme zweet breekt me uit, IK MOET NU SNOEP
Omg, dit is nog erger dan stoppen met roken...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
ik zit nu op 1 a 2. maar ik moet echt stoppen met snoep e.d. 1 mazzel dat ik geen frisdrank drink en nauwelijks snacks in huis heb... maar zoals ik net op facebook postte...
Suiker mijd ik niet. Ik vind het veel te lekker . Ik eet gewoon gevarieerd, verder let ik niet echt op wat ik eet. Wel volkorenbrood maar geen volkorenpasta, dat vind ik niet lekker . Ik eet niet veel vlees en twee keer in de week vis. En verder gewoon verschillende groenten en fruit. Vooral met de seizoenen mee-eten, dat is ook vaak het goedkoopst .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Oermensen overanalyseerden niet alles wat ze aten En ze hadden niet 10.000 opties in de supermarkt, want ze moesten gewoon jagen en verzamelen om aan hun eten te komen.
Ik denk gewoon dat het niet goed is, met welke voedingsstof dan ook, om het 100% uit je eetpatroon te bannen als je geen allergie oid hebt. Je hebt gewoon koolhydraten (en dus ook suikers), eiwitten en vetten nodig. Allemaal, in de juiste verhouding.
Bewust omgaan met je voeding is prima, maar overanalyseren en voedingsstoffen uitbannen? Nee
leg mij uit dan waarom je suiker nodig hebt. Nee, dat lees je toch verkeerd. Vertel mij waarom ik geraffineerde suiker nodig heb.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
leg mij uit dan waarom je suiker nodig hebt. Nee, dat lees je toch verkeerd. Vertel mij waarom ik geraffineerde suiker nodig heb.
Geraffineerde suiker heb je niet nodig. Maar om het te mijden gaat mij persoonlijk te ver . Ik merk er geen negatieve effecten van. Maar als jij je beter voelt zonder geraffineerde suiker, moet je het vooral niet eten .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
[..]
Boh dat moet ik idd ook. \Ik eet super gezond en sport veel maar kan het snoepen niet laten..
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
Op woensdag 27 juni 2012 15:59 schreef MaleDuck het volgende: draai alweer meer dan 100 topics mee hier, tenminste in getal, heb (bij lange na) niet in allemaal gepost
Vanavond maar een klein rondje 'draven' zoals mijn RW schema het zegt
Draven? En dan de volgende keer galopperen
Weet trouwens nog niet of ik vanavond ga lopen... Het is echt super benauwd buiten... (en ben al naar de sportschool geweest voor een uur krachttraining!) Maar ja morgen kan ik eigenlijk ook niet omdat ik al anderhalf uur ga spinnen... Aah luxe problemen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
Geraffineerde suikers heb je niet nodig. Maar je hoeft ze, mijns inziens, ook niet volledig te schrappen. Daarnaast is dat praktisch onmogelijk, gezien de voedingsindustrie in deze tijd.
Maar: doe vooral wat je zelf wil, ik probeer alleen mijn mening te geven
Nog buiten dat gedurende langere tijd hoge concentraties eiwitten binnenkrijgen slecht voor je nieren is
mijn engels is niet toereikend om hier wat zinnigs over te zeggen. Maar wat ik begrijp is dat de kans op hartziekte toeneemt naarmate je minder kooldydraten eet?
Nu eet ik minder koolhydraten, voornamelijk door het weglaten van aardappel uit mijn voeding en door er niet naar te streven om 3 x per dag hoolhydraat rijk eten te eten (dus geen ontbijt met brood, lunch met brood en avondeten met pasta of rijst).
Maar het geraffineerde suiker kan je volgens mij missen als kiespijn...