abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2012 @ 22:43:05 #121
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_113695309
Wij stonden op A4, chille camping. Vorig jaar A2, was ook goed. Is B0 zo'n feestcamping dan? Dan weet ik in ieder geval waar ik volgend jaar gewoon bij A blijf... Ben gesteld op mijn nachtrust ;)
pi_113695820
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:43 schreef mieknok het volgende:
Wij stonden op A4, chille camping. Vorig jaar A2, was ook goed. Is B0 zo'n feestcamping dan? Dan weet ik in ieder geval waar ik volgend jaar gewoon bij A blijf... Ben gesteld op mijn nachtrust ;)
Ja, B0 was herrie tot diep in de nacht. Gelukkig viel ik altijd als een blok in slaap (met oordoppen). Maja, heb toch alleen maar snachts op de camping rondgebracht. En 't festival zelf vond ik geniaal.
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  maandag 2 juli 2012 @ 22:54:03 #123
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_113696070
C2 was ook vrij luidruchtig, heb er echter niet al te veel last van gehad omdat we op de rand van de camping stonden. Qua faciliteiten was het echter een ramp, +/- 20 DIXI's voor een hele camping gaat natuurlijk gegarandeerd fout. Idem met de kranen, bij de douches waren 5 kraantjes en bij de WC's waren nog eens 5 kraantjes...
Flesje bier
  maandag 2 juli 2012 @ 22:54:49 #124
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_113696131
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:31 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Ik stond op B0 en het was 1 groot kinderfestijn. Is dat op andere campings anders? Bijvoorbeeld aan de A-kant? Dat ga ik dan in ieder geval onthouden voor volgend jaar...
Wij stonden op A4(wilden eigenlijk A2 zoals gebruikelijk). Erg wisselend volk maar zeker afgelopen nacht een enorme bedrijvigheid :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 2 juli 2012 @ 22:59:04 #125
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_113696396
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:50 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Ja, B0 was herrie tot diep in de nacht. Gelukkig viel ik altijd als een blok in slaap (met oordoppen). Maja, heb toch alleen maar snachts op de camping rondgebracht. En 't festival zelf vond ik geniaal.
Ah, das minder, maar lang leve de slaapdoppen haha, ik gebruik ze ook altijd.
Vind wat gezelligheid en geouwehoer op een camping zeker niet erg, maar heb een aantal jaar geleden een dronken dude op mijn tent gehad, das toch minder...
Festival was zeker geniaal, op naar 2013!
pi_113699748
B0 was indd behoorlijk luidruchtig!
maar last had ik er niet van, had meer last van stelende mensen. meerdere campingstoeltjes van ons zijn gestolen en onze partytent was snachts de vernieling in geholpen:(.. maar onze buren hadden meer pech en waren meer kwijt dan enkele stoeltjes, echt schandalig!

Verder was Werchter een en al geweldig, heb me kostelijk vermaakt.
Alhoewel, na 2 jaar Sziget was mijn eerste pintje toch wel erg wennen.. Maar 0.25L en dan ook nog eens 80 cent duurder, de pijnlijke realiteit :'( :'(. Gelukkig wel Jupiler :9
Let me occupy your mind
As you do mine
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:15:47 #127
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_113700221
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:03 schreef WasMachinator het volgende:
B0 was indd behoorlijk luidruchtig!
maar last had ik er niet van, had meer last van stelende mensen. meerdere campingstoeltjes van ons zijn gestolen en onze partytent was snachts de vernieling in geholpen:(.. maar onze buren hadden meer pech en waren meer kwijt dan enkele stoeltjes, echt schandalig!

Verder was Werchter een en al geweldig, heb me kostelijk vermaakt.
Alhoewel, na 2 jaar Sziget was mijn eerste pintje toch wel erg wennen.. Maar 0.25L en dan ook nog eens 80 cent duurder, de pijnlijke realiteit :'( :'(. Gelukkig wel Jupiler :9
Ik stond bij een hulppunt op de camping en daar kwam net iemand aanlopen (op A4 dan) waarvan 2 rugzakken waren gestolen.

Even een praatje gemaakt met het personeel aldaar en opzich is het erg rustig geweest met incidenten. Dat vind ik toch ook wel fijn om te weten :)
pi_113700236
Ik had zaterdag gehoord dat ze 4 man op de camping en 1 man op het terrein hebben aangehouden wegens diefstal
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:17:33 #129
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_113700269
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:33 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

A3 was goed te doen, op Hollanders met een oversized karaokemachine na :') Beetje om 5 uur s'nachts nog Coldplay zingen ;(
die was briljant! Gewoon Meisjes met Rode Haren draaien als wij langslopen :)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_113700291
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:17 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

die was briljant! Gewoon Meisjes met Rode Haren draaien als wij langslopen :)
Het was ook behoorlijk hilarisch ja :D
pi_113700484
Ik zat op camping C3 en ze hebben in een heel vak bij alle tenten de waardevolle spullen eruit gehaald, gelukkig niet bij mij.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:31:16 #132
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_113700741
Heb op C2 helemaal niets meegekregen van diefstal o.i.d... Gelukkig maar.
Flesje bier
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 3 juli 2012 @ 00:36:28 #133
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_113700921
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:08 schreef Bayswater het volgende:
http://www.bndestem.nl/re(...)voor-Nederlander.ece

:{

Dat laatste stuk op de E19 gisteren ook een uur vast gestaan door vage wegwerkzaamheden.
Lekker over A12 gereden, nergens last van. Laatste update die ik vernam in de auto van StuBru was 2 uur vertraging.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_113707198
Donderdagochtend bijtijds aangereden naar camping C7. Misschien wat verder lopen dan andere campings, maar een gezellige camping waar we al enkele jaren komen. Enig nadeel dit jaar was dat de boiler van de douches kapot was en we dus alleen koud water hadden }:| Maar dat mocht de pret verder niet drukken.

Op donderdag de volgende acts gezien, waarbij gezegd moet worden dat we ons voornamelijk op het veld voor de Main Stage hebben opgehouden het hele weekend:
All American Rejects, matig optreden.
Within Temptation, wel een goed optreden maar niks aparts verder. Normaal spat er toch wat meer energie van hun optredens af.
Elbow, niet mijn muziek dus vond er weinig aan.
The Cure, waarbij opviel dat Smith nog goed bij stem is. Goed optreden verder.
Toen begon het bier te werken en de vermoeidheid en zijn we weggegaan.

Op vrijdag alle acts op het hoofdpodium gezien waarbij Jack White en Pearl Jam er uit sprongen. Bij een volgende keer mogen ze van mij Pearl Jam ook weer gewoon als hoofdact programmeren.

Zaterdag was voor ons de beste dag met erg goede optredens van Black Box Revelation, Wolfmother en de vooral de Editors lijken gewoon elk jaar beter te worden. Erg goede show neergezet.
Tegenvallers vond ik Mumford & Sons en zoals hier ook al eerder werd gezegd, de XX. Om zoiets op de Main te zetten, slaapverwekkend. Alles in hetzelfde tempo en saai.
Verdere optredens op de Main waren niks speciaal mijn inziens, maar leuke dagvulling :)

Eerste optreden op zondag was voor ons The Vaccines, niet mijn ding.
Dropkick Murphys maakten er weer een geweldig feest van! Maar dat is eigenlijk bij elk optreden van hun.
Noel Gallager met zijn vogels was erg matig, het optreden van zijn broer was 2 jaar geleden leuker :P
Florence was een goed optreden. Daar straalt energie en enthousiasme vanaf. Heb ze 2 jaar geleden in de tent gemist, maar snapte nu wel waarom het veld zo vol stond bij deze act.
Snow Patrol zette een degelijke act neer en was een goede opwarmer voor de Peppers.
En de Peppers maakten er wederom een goed optreden van met, zoals gewend, veel schermen en kleurtjes. Een mooie en waardige afsluiter van Werchter 2012.

Kortom, was weer een geslaagd weekend voor mij en op naar volgend jaar!
Wie het laatst lacht, lacht ook!
pi_113707676
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:24 schreef Remy669 het volgende:
Ik zat op camping C3 en ze hebben in een heel vak bij alle tenten de waardevolle spullen eruit gehaald, gelukkig niet bij mij.
Ik zat ook op C3 niets van gemerkt. Maar heb dan ook geen waardevolle spullen bij me. Het hoogst noodzakelijke.

En als mensen een rsutige camping zoeken is dat volgens mij wel C3, we hadden alleen onze tenten vol in een schijnwerper neergezet dus of de zon nu al op was of niet was niet zichtbaar.

Heb me goed vermaakt en sluit me aan bij de meeste commentaren over goede en slechte optredens. Chgase en status met killing in de tha name was in ieder geval even lekker springen.

Nog 1 klacht waarom halve bonnen als er bijna niets voor halve bonnen te krijgen is, een fucking bakje friet met saus voor 5 euro 8)7
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:23:44 #136
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_113708394
Zo, dat was weer leuk.

Ik ben nu een beetje verliefd op Florence and the Machine. Wat kan die zingen zeg. En die band erachter is knetterstrak.
Vrijdag was verder de beste dag. Toen hebben we vrijwel continu echt bij optredens gestaan. Mastodon, Katzenjammer (beste entertainment), Jack White, dEUS, Pearl Jam en volgens mij vergeet ik er nog één. dEUS viel wel een beetje tegen, speelden wmb een zaalshow op een festival. Suds 'n Soda was wel weer heel erg fijn. (En het was ook nog eens echt vrijdag :) )
O ja, aan het einde van Deadmau5 staan touwtje springen. Als je dan mis sprong werd je bekogeld met van alles en nog wat. Schitterend :D

Zaterdag was Editors eigenlijk best wel erg goed (ik vind in dit genre Interpol veel beter), Wolfmother goed en Kasabian vond ik ook bij vlagen weer leuk. Begin van de dag op de camping en de straat gehangen. Mumford & Sons was ook fijn, maar rocken doet het natuurlijk niet zo.

:? Wat is dat met die mensen helemaal ingepakt in zo'n strak gekleurd pakje? Dit is denk ik de eerste trend waarvan ik écht niks snap. Het ziet er niet uit en het is niet relaxed (geen zonnetje op je bolletje, geen briesje langs je ledematen en je kan je bier niet drinken). Komt dat uit een film ofzo?

Verder: programmaboekjes _O_ Ook hierdoor heb ik 2 keer zoveel gezien als vorig jaar.
^O^ The Barn erbij is echt mooi. Mooie tent, leuke sfeer, springen op de planken: leuk.
En wat is het toch allemaal goed georganiseerd. Nooit idioot lang wachten op bv bestellen, overal WC's precies waar je ze nodig hebt... Belgen ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door ErikT op 03-07-2012 11:31:10 ]
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:25:09 #137
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_113708452
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:59 schreef Basp1 het volgende:
Nog 1 klacht waarom halve bonnen als er bijna niets voor halve bonnen te krijgen is, een fucking bakje friet met saus voor 5 euro 8)7
Eten kan je beter op de straat doen. Beter, meer en goedkoper.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:39:33 #138
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_113708933
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:23 schreef ErikT het volgende:

Zaterdag was Editors eigenlijk best wel erg goed (ik vind in dit genre Interpol veel beter),
Huidige Editors vind ik niet echt meer te vergelijken met Interpol, hoewel ik die laatste graag had gezien op deze editie.

Buiten was er ook een aardige kartelvorming met de patat voor 3,50 overal. Ik pak trouwens altijd een broodje zuurkool met worst en mosterd in die familietent ter hoogte van camping B0.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_113709313
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:23 schreef ErikT het volgende:
:? Wat is dat met die mensen helemaal ingepakt in zo'n strak gekleurd pakje? Dit is denk ik de eerste trend waarvan ik écht niks snap. Het ziet er niet uit en het is niet relaxed (geen zonnetje op je bolletje, geen briesje langs je ledematen en je kan je bier niet drinken). Komt dat uit een film ofzo?
Je kunt door zo'n pak gewoon je bier (of iets anders) drinken. Dat is geen probleem.
Verder zie ik het nut van die pakken ook niet.
Wie het laatst lacht, lacht ook!
pi_113709558
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:39 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Huidige Editors vind ik niet echt meer te vergelijken met Interpol, hoewel ik die laatste graag had gezien op deze editie.
Ze waren qua muziek sowieso al nooit echt te vergelijken en Interpol is altijd beter geweest.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:58:59 #141
240618 Micson
The lonely stoner
pi_113709559
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:51 schreef Beul het volgende:

[..]

Je kunt door zo'n pak gewoon je bier (of iets anders) drinken. Dat is geen probleem.
Verder zie ik het nut van die pakken ook niet.
Het 'nut' is dat je er grappig uitziet. Lijkt me logisch.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:09:19 #142
43642 Bayswater
pi_113709892
Dat werpen met volle bierbekers is wel vrij triest, kreeg er eentje 3 meter voor mij zo'n ding vol tegen zijn harses aan. Was wel sneu :N
Life lies a slow suicide
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:19:01 #143
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_113710215
Fuck man, als ik dat optreden van Editors terug kijk.. Ik baal er zo van dat ik daar niet bij was ;(
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:11:23 #144
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_113711841
http://www.hbvl.be/nieuws(...)jard-euro-waard.aspx

Toch wel erg grappig dat dit precies de maandag na Werchter gebeurt.
pi_113711967
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:11 schreef ErikT het volgende:
http://www.hbvl.be/nieuws(...)jard-euro-waard.aspx

Toch wel erg grappig dat dit precies de maandag na Werchter gebeurt.
Als ik lees dat ze ook corona bezitten wordt het volgend jaar dan ook een corona bar ipv de joe-piler. :D

In ieder geval wat meer keus in dranken zou wel fijn zijn. Of net zoals op LL een grote beker bier voor 1.5 bon. :+
pi_113712222
Zo, ook weer een beetje bijgekomen. Wát een tof festival O+

Donderdag was écht niet te harden zo heet. Heel mijn nek meteen verbrand (en nu dus lekker aan het vervellen :') ) Vooral in de schaduw gezeten en vanaf daar verschillende optredens meegepakt.

Op vrijdag was het beter (en had ik me ingesmeerd met zonnebrand (lekker plakken ook :9 ) Moshpit maken bij Mastodon, dansen bij Gossip. Daarna naar Lana del Rey gegaan, maar in de Pyramid was het iets te warm, dus na ongeveer minuten zijn we maar op het veldje gaan liggen. Van daar hebben we ook nog het optreden van DJ Fresh meegepakt. Daarna naar de Main Stage voor Pearl Jam en Deadmau5.

Op zaterdag de dag beginnen met 't Hof van Commerce. Daarna staan springen en zingen bij Wolfmother O+ en Kasabian. Ook nog een stukje Mumford & Sons meegepakt. Maar dat vond mijn mede-RW ganger niet zo leuk, dus zijn we ff teruggegaan naar de camping om een trui te gaan halen en af te spreken met een paar Noren die we tijdens Deadmau5 tegen het lijf waren gelopen (erg toffe gasten trouwens én zo gek als een deur _O- ) Samen met een paar van hen zijn we naar Incubus en Chase and Status gegaan. Normaal gezien is C&S niet mijn muziek, maar ik vond het erg tof!

Op zondag pas ergens ver in de middag uit onze tent gerold en brak naar het terrein. Ontbeten bij de klanken van Kitty, Daisy & Lewis (op aanraden van onze Noorse vrienden). Daarna goed wakker geworden bij Dropkick Murphys en daarna voor mijn metgezellin Noel Gallagher (wat een :') backdrop trouwens. Viel me gewoon op). Daarna ergens achter op het veld gechilled bij Florence + The Machine. Daarna op het veldje tussen The Barn en Pyramid Marquee geluisterd naar James Morrison, maar omdat we het koud hadden zijn we in The Barn naar Knife Party gegaan _O_
Daar kregen we het in ieder geval érg warm. Dansen met koekiemonster :P

Daarna onze dorst lessen (en onze gevonden bonnen opmaken) en ons klaar maken voor RHCP. Dat was een van mijn hoogtepunten én een waardig afsluiter van mijn eerste Werchter.

Wij zaten op camping A4. Toffe camping, alleen onze buren waren erg saai. Kon nog geen goedemorgen vanaf :{w Verder ook niets gemerkt van overlast.

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar ^O^
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:24:39 #147
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_113712308
Camping A4 represent.
Goedemorgen!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 3 juli 2012 @ 13:29:11 #148
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_113712448
De visboer met z'n Kibbeling O+
pi_113712480
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
Had jij trouwens de donderdag een groen shirt aan? :)
pi_113712554
Weet iemand trouwens waar je analoge foto's voor een mooie prijs op een cd kan laten zetten? Een cd is genoeg, ik hoef de foto's er niet los bij te hebben.

Heb namelijk 3 wegwerpcamera's volgeschoten. :)
pi_113712603
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:32 schreef GuitarJJ het volgende:
Weet iemand trouwens waar je analoge foto's voor een mooie prijs op een cd kan laten zetten? Een cd is genoeg, ik hoef de foto's er niet los bij te hebben.

Heb namelijk 3 wegwerpcamera's volgeschoten. :)
Bij de HEMA of de AH kun je dat doen. :)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 3 juli 2012 @ 13:36:39 #152
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_113712721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Had jij trouwens de donderdag een groen shirt aan? :)
Jup :Y
pi_113712904
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
Broodje zalm :9
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:55:00 #154
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_113713501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:09 schreef Bayswater het volgende:
Dat werpen met volle bierbekers is wel vrij triest, kreeg er eentje 3 meter voor mij zo'n ding vol tegen zijn harses aan. Was wel sneu :N
ik hoop voor je dat het bier was.... was het koud?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:56:29 #155
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_113713556
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik lees dat ze ook corona bezitten wordt het volgend jaar dan ook een corona bar ipv de joe-piler. :D

In ieder geval wat meer keus in dranken zou wel fijn zijn. Of net zoals op LL een grote beker bier voor 1.5 bon. :+
desperado's hebben ze al jaren. corona erbij? .. ach ja. waarom niet.
pi_113713707
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:56 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

desperado's hebben ze al jaren. corona erbij? .. ach ja. waarom niet.
Waar verkochten ze die dan, ik heb ze in ieder geval niet gezien.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:03:02 #157
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_113713798
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waar verkochten ze die dan, ik heb ze in ieder geval niet gezien.
^^^^^^^
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:37:41 #158
43642 Bayswater
pi_113715108
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:55 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

ik hoop voor je dat het bier was.... was het koud?
Was een jongen een stukje voor mij dus heb geen idee. In het donker vaak volgepiste dingen inderdaad.

Desperado's en Corona's nooit gezien overigens .

En een oesterbar zonder wodka :N
Life lies a slow suicide
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:07:33 #159
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_113716182
Ik vind geen wodka en dergelijke eigenlijk wel een goed idee. Op Benicassim bv hebben ze dat wel hoorde ik, en dan ligt er niet af en toe een gast laveloos tegen een boom of hek, maar permanent overal.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:11:16 #160
43642 Bayswater
pi_113716337
Doen ze inderdaad daarom en buiten wordt er ook geen sterke drank verkocht.
Life lies a slow suicide
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')