Wat maakt het uit? Sterkte Disana.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:11 schreef vosss het volgende:
Waarom zou je in godsnaam nog vlug trouwen als je weet dat het einde eraan komt?
Ik neem aan dat men (gezien euthanasie) op 7 juni al op de hoogte was van de datum waarom de stekker eruit getrokken zou worden.
Ik begrijp dat trouwen niet zo dus.
Maargoed, RIP aan de nabestaanden en alles
Trouwen heeft gevolgen voor de wet, ik ken de betrokkenen niet maar Disana is nu officieel weduwe en krijgt daardoor ook een uitkering via de weduwen- en wezenwet.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:11 schreef vosss het volgende:
Waarom zou je in godsnaam nog vlug trouwen als je weet dat het einde eraan komt?
Ik neem aan dat men (gezien euthanasie) op 7 juni al op de hoogte was van de datum waarom de stekker eruit getrokken zou worden.
Ik begrijp dat trouwen niet zo dus.
Maargoed, RIP aan de nabestaanden en alles
blijkbaar hielden disana en dental_floss erg veel van elkaar. tsja. soms gaat een ziekte opeens erg hard en dan is er opeens geen tijd meer. misschien wilden ze graag toch gewoon echt die verbintenis. dat weten zij zelf wel en dat gaat jou geen flikker aanquote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:18 schreef vosss het volgende:
Ik trek niets in twijfel. Ik vraag me alleen af wat daar praktisch gezien het nut nou helemaal van is.
Tot de dood ons scheidt. Ja dat is over een week.
Maargoed, maakt niet uit.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:18 schreef vosss het volgende:
Ik trek niets in twijfel. Ik vraag me alleen af wat daar praktisch gezien het nut nou helemaal van is.
Tot de dood ons scheidt. Ja dat is over een week.
Maargoed, maakt niet uit.
Ik kan een heleboel redenen bedenkenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:11 schreef vosss het volgende:
en gelijk heb je!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:19 schreef Disana het volgende:
We zijn niet om praktische redenen getrouwd, maar om gevoelsredenen. Vijftien jaar zijn we bij elkaar geweest, en dat wilden we nog graag uitdrukken in een verbintenis waardoor ik kan zeggen dat ik mijn man heb verloren. Het woord 'vriend' drukt niet goed uit wat er aan liefde is geweest.
Het was een heel mooie aangelegenheid met veel lieve mensen, iets dat ik als goede herinnering meeneem. En wat SIGNe zegt, spoedhuwelijken komen vaker voor als mensen nog maar weinig leven over hebben; het is goed dat dat kan.
Je hebt groot gelijkquote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:19 schreef Disana het volgende:
We zijn niet om praktische redenen getrouwd, maar om gevoelsredenen. Vijftien jaar zijn we bij elkaar geweest, en dat wilden we nog graag uitdrukken in een verbintenis waardoor ik kan zeggen dat ik mijn man heb verloren. Het woord 'vriend' drukt niet goed uit wat er aan liefde is geweest.
Het was een heel mooie aangelegenheid met veel lieve mensen, iets dat ik als goede herinnering meeneem. En wat SIGNe zegt, spoedhuwelijken komen vaker voor als mensen nog maar weinig leven over hebben; het is goed dat dat kan.
Mooi dat jullie die verbintenis nog hebben kunnen sluiten.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:19 schreef Disana het volgende:
Mooi dat jullie het zo af hebben kunnen sluiten.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:19 schreef Disana het volgende:
Fijn dat jullie elkaars liefde hebben kunnen bezegelen voor iedereen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:19 schreef Disana het volgende:
Zeg dat wel. Sommige mensen komen een heel eind met multiple sclerose, zoals Karin Spaink. Maar sommige mensen worden er niet oud mee, zoals mijn man die pas 40 was.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:23 schreef Beelzebufo het volgende:
MS is een *&^$*#&$^ ziekte... Sterkte met dit verlies!
Zeker goed dat het kan, vooral als je al zo lang bij elkaar bent geweest en zoveel met elkaar hebt meegemaakt.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:19 schreef Disana het volgende:
Ik hoop dat je iemand vindt die bij je wil blijven. Van Dental_Floss wist ik dat hij ziek was, alleen konden we niet weten hoe het zou verlopen. Het ging ook heel lang goed.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zeker goed dat het kan, vooral als je al zo lang bij elkaar bent geweest en zoveel met elkaar hebt meegemaakt.
Door mijn eigen chronische ziekte (Crohn) heb ik ook al redelijk wat relaties verloren maar daardoor zie ik ook in hoe speciaal het is als twee mensen, ondanks die klote ziektes, de vele ziekenhuisopnames en ellende, toch bij elkaar blijven tot het bittere eind.
Dat soort relaties zijn te vergelijken met gouden huwelijken, ook al duren ze minder lang en ook al zouden ze niet getrouwd zijn of pas op het eind.
Je gevoel geeft aan dat het allemaal goed is/was en dat gevoel verdwijnt gelukkig niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |