abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113455138
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik zie het toch echt anders. Het gaat mij echt om wat IK voel en zie. Ik heb dan nog geen ander mens gezien of gesproken, alleen mezelf in de spiegel. Ik heb het oordeel van anderen niet nodig om het recht te hebben mezelf mooi(er) te voelen.
Ik neem aan dat voor meer mensen opgaat dat hoe ze zichzelf zien mede afhankelijk is van hoe ze zich voelen. Als ik chagrijnig ben, beetje ziek, te weinig slaap, etc., voel ik me minder mooi dan wanneer ik me top voel. Dat heeft niets met anderen te maken, alleen met mezelf.
Dan is het je ego dat jou goed genoeg vind. Maar wie vind dan wie goed genoeg? ;)

quote:
[..]

Ik vind zijn persoonlijke aanvallen niet ok. Hij heeft ze ook op mij losgelaten en ik vind dat onnodig en onprettig. Je hebt wel gelijk dat hij waarschijnlijk in de verdediging gedrukt niet prettiger zal reageren, maar ook hier zie ik weer een wisselwerking: omdat hij niet adequaat, echt, reageert op vragen of opmerkingen, verharden anderen, waardoor hij weer verhardt, etc.
Zonde, zo'n wisselwerking. Het is waar ego's botsen en boodschappen elkaar missen. ;(
pi_113455150
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:33 schreef Gray het volgende:
Het is ook een intrinsiek onderdeel van de menselijke psyche, maar wel los te koppelen als in je niet identificeren met datzelfde ego. Jij bent niet die kleineringen en de gedachten die daaraan gekoppeld zitten.
Nee? Wie is het dan? Klinkt als een vluchtmechanisme...

Nog zo'n voorbeeld:

quote:
Dan is het je ego dat jou goed genoeg vind. Maar wie vind dan wie goed genoeg?
Je ego zou dan een apart onderdeel van je persoon zijn? Of dat niet eens?
Ja, ik generaliseer.
pi_113455231
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:49 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee? Wie is het dan? Klinkt als een vluchtmechanisme...
Slechts het deel van je brein dat het verhaal vertelt van wie je zou zijn en hoe je zou moeten voelen, denken, en handelen. Juist het ego is het vluchtmechanisme voor angst. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:49 schreef Northside het volgende:

[..]

Je ego zou dan een apart onderdeel van je persoon zijn? Of dat niet eens?

Het ego is een illusie en kan dus geen deel van je persoon zijn. Het is een illusie dat het bestaat en daarmee houdt het zichzelf in stand.

Ik ben geen gelovige, maar vind dit wel een mooie uitspraak:
The greatest trick the devil ever pulled is that he convinced you he exists.

Wat mijn persiflage is op de oorspronkelijke uitspraak.
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 12:51:42 #254
5428 crew  miss_sly
pi_113455235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:48 schreef firefly3 het volgende:
Quote één zin waar je het mee oneens bent.
Dat leg ik toch uit?

En ik wacht nog steeds op antwoord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_113455239
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:45 schreef firefly3 het volgende:
Ik weet niet hoe ze heet, maar heb wel foto's gezien van zijn roadtrip. Ik zie hier alleen maar lange verhalen, maar niet iets objectief over waar jullie het mee oneens zijn.
Hahaha wat een onzin verkonding jij toch man :') foto's van z'n roadtrip, maar het is wel een erg bekend en rijk model... Als ze zo bekend is dan weet je haar naam toch?

Iets objectiefs, ik ben wel benieuwd wat je motivatie is om 200 vrouwen per maand aan te spreken?
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 12:52:50 #256
5428 crew  miss_sly
pi_113455288
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan is het je ego dat jou goed genoeg vind. Maar wie vind dan wie goed genoeg? ;)

Ik vrees dat ik je echt niet begrijp.

quote:
Zonde, zo'n wisselwerking. Het is waar ego's botsen en boodschappen elkaar missen. ;(
Klopt, en dat is jammer.

Maar zoals je kunt zien, geeft firefly ook geen normaal antwoord op een vraag. Dat vind ik dan weer erg jammer.
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 12:53:36 #257
5428 crew  miss_sly
pi_113455317
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:51 schreef Gray het volgende:

[..]

Slechts het deel van je brein dat het verhaal vertelt van wie je zou zijn en hoe je zou moeten voelen, denken, en handelen. Juist het ego is het vluchtmechanisme voor angst. ;)
Nee, niet zou moeten voelen, denken en handelen.
Moeten heeft er niets mee te maken.
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:55:07 #258
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_113455378
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is ook een intrinsiek onderdeel van de menselijke psyche, maar wel los te koppelen als in je niet identificeren met datzelfde ego. Jij bent niet die kleineringen en de gedachten die daaraan gekoppeld zitten.
Je bent ze inderdaad niet, maar je gedachten (en daardoor je emoties) worden er wel door beïnvloed. Ofwel, je kan je niet volledig lostrekken van de mening van anderen zolang je je niet lostrekt van de maatschappij.

quote:
Je ego koppel je niet los van de mening van anderen, je koppelt jezelf los van je ego en wordt het de baas, ipv dat je je erdoor laat leiden. Menselijke relaties zijn hopelijk meestal gestoeld op samenzijn, ipv meningen van elkaar over de ander.
Zolang het een wisselwerking heeft ben je nooit volledig losgekoppeld.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_113455485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:51 schreef johnykamau het volgende:
Iets objectiefs, ik ben wel benieuwd wat je motivatie is om 200 vrouwen per maand aan te spreken?
Verslaafd aan aandacht, eindeloze zoektocht naar bevestiging, eigenwaarde halen uit veroveringen, dat soort dingen.
Ja, ik generaliseer.
pi_113455564
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:51 schreef Gray het volgende:
quote:
Het ego is een illusie en kan dus geen deel van je persoon zijn. Het is een illusie dat het bestaat en daarmee houdt het zichzelf in stand.
Het ego is voor veel mensen de persoon. Als dat een illusie is is de mens niet meer dan een generieke homp vlees? Of is er volgens jou iets anders dat de identiteit van een persoon vormt?
Ja, ik generaliseer.
pi_113455636
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik je echt niet begrijp.
Het is dan ook een lastig onderwerp.

quote:
[..]

Klopt, en dat is jammer.

Maar zoals je kunt zien, geeft firefly ook geen normaal antwoord op een vraag. Dat vind ik dan weer erg jammer.
Zeker.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, niet zou moeten voelen, denken en handelen.
Moeten heeft er niets mee te maken.
Precies! Je hebt dus helemaal niets nodig om je goed te voelen! ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:55 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Je bent ze inderdaad niet, maar je gedachten (en daardoor je emoties) worden er wel door beïnvloed. Ofwel, je kan je niet volledig lostrekken van de mening van anderen zolang je je niet lostrekt van de maatschappij.
Maar aangezien je ze niet bent, heeft het ook geen nut om daar energie in te steken, toch? Of je moet het toneelspel een zegen vinden natuurlijk...

quote:
[..]

Zolang het een wisselwerking heeft ben je nooit volledig losgekoppeld.
Je kan niet geheel zonder, dat zeg ik niet. Wel kan je het een plaats geven als vriend, knecht, broer, in plaats van baas. :)
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:06:34 #262
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_113455779
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:48 schreef firefly3 het volgende:
Quote één zin waar je het mee oneens bent.
Voor het gemak negeer je dan wel tot 3x toe een duidelijke concrete vraag? Begin die eerst eens te beantwoorden dan. Zie hier onder.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, dit is te vaag.

Ik stel een duidelijke vraag, volgens mij, dus wil ik ook een echt antwoord.
Tevens model verhaal,
Midden in een lopende discussie gooi je het model verhaal er opeens in. Bekend en rijk model. Maar een naam weet je niet? Zo bekend is ze dan niet kennelijk.

En komt meer over om de gaande discussie een andere kant op te sturen door middel van een totaal los staande reactie te plaatsen van het huidige onderwerp. Een externe factor gebruiken om de huidige discussie te ontvluchten.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:07:02 #263
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_113455804
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:45 schreef firefly3 het volgende:
Ik weet niet hoe ze heet, maar heb wel foto's gezien van zijn roadtrip. Ik zie hier alleen maar lange verhalen, maar niet iets objectief over waar jullie het mee oneens zijn.
Maar is mijn indruk die ik krijg van die post dan juist?

In dat geval ben ik het daarmee oneens dat blijkbaar wordt gezien als een object die wordt ingewisseld is als er iets langskomt met een grotere (subjectieve) waarde. Wat miss_sly al zei, je hebt een relatie met een persoon, óm de persoon.

[ Bericht 1% gewijzigd door Murvgeslagen op 27-06-2012 13:22:50 ]
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_113456037
Duidelijke antwoorden geven is ook wel erg moeilijk want dat staat allemaal niet in de PUA boekjes, en z'n vriend kan hem ook niet helpen want die is te druk met de meid voor wie hij het super rijke fotomodel heeft gedumpt :+
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:22:16 #265
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_113456381
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:02 schreef Gray het volgende:
Maar aangezien je ze niet bent, heeft het ook geen nut om daar energie in te steken, toch? Of je moet het toneelspel een zegen vinden natuurlijk...
Je perceptie van de buitenwereld wordt grotendeels gevormd door de input die je krijgt van buitenaf. Als die input dermate negatief is, en er geen of weinig lichtpuntjes zijn, zal dit een negatief effect hebben op de menselijke psyche. (onzekerheid, depressiviteit)

Het kost sowieso al energie om die gedachtes aan de kant te zetten, het is niet zo dat ze geen enkele grond hebben om te ontkiemen. Een beetje het idee van onkruid wat je regelmatig moet wieden.

Natuurlijk moet je voor een groot deel los staan van de meningen van anderen, alleen bestaat er in mijn optiek een sweet spot waar een gezonde verhouding is tussen het los staan van de meningen van anderen en ontvankelijk zijn voor meningen van anderen.

Ik laat mij zelfs graag beïnvloeden door de menig en kijk van anderen, omdat je als mens vanuit jezelf sowieso een eenzijdige blik hebt.

quote:
Je kan niet geheel zonder, dat zeg ik niet. Wel kan je het een plaats geven als vriend, knecht, broer, in plaats van baas. :)
Dat ben ik met je eens. :)
pi_113456721
Miss sly, wat is je vraag dan? Schrijf het op als één zin.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:33:29 #267
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_113456811
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:31 schreef firefly3 het volgende:
Miss sly, wat is je vraag dan? Schrijf het op als één zin.
Wat 'expressief' is.
pi_113456845
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:51 schreef johnykamau het volgende:

[..]

Hahaha wat een onzin verkonding jij toch man :') foto's van z'n roadtrip, maar het is wel een erg bekend en rijk model... Als ze zo bekend is dan weet je haar naam toch?

Ik wacht nog op je objectieve antwoord...
pi_113456881
Waarom ik het doe? Omdat vrouwen leuk zijn. En hoe die ene heet weet ik niet en privacy staat bovenaan. Jullie vullen weer van alles voor me in.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_113456933
Ik ga niet weer uitleggen wat expressie is. Heb het al eerder gezegd en kan gewoon via google gevonden worden.
pi_113456999
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:35 schreef firefly3 het volgende:
Waarom ik het doe? Omdat vrouwen leuk zijn. En hoe die ene heet weet ik niet en privacy staat bovenaan. Jullie vullen weer van alles voor me in.
Privacy blabla, het zijn gewoon moeilijk stoere verhalen waar weinig van klopt :') Net of die chick niet genoeg in de media staat als ze zo'n supermodel is... En omdat vrouwen leuk zijn, wat is er leuk aan dan? Wat doe je als je een eerste praatje hebt gemaakt en haar "versierd" hebt?
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:38:37 #272
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_113457010
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:35 schreef firefly3 het volgende:
En hoe die ene heet weet ik niet en privacy staat bovenaan. Jullie vullen weer van alles voor me in.
Je weet niet wie het is, maar wel dat ze super rijk is en een heel erg bekend is als model.

En dan als mensen krities worden je beroepen op privacy :D zeg dan gewoon niks.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_113457040
_O-
Gravity always wins.
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 13:39:25 #274
5428 crew  miss_sly
pi_113457043
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:50 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Precies, het "doet" niets. Pas als er iets gebeurd weet ze of ze erop valt, en dan moet je een keer expressief zijn anders weet ze niet wie je bent.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En wat is in jouw ogen dan expressief zijn?
Ik vraag niet om een definitie van expressief, ik vraag om uitleg van je vage antwoord.

Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt, en wil dat graag duidelijk beantwoord hebben.

'pas als er iets gebeurt' : wat bedoel je hiermee?

'weet ze of ze erop valt' : hoezo?

'een keer expressief zijn' : hoe moet ik dat zien?
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:40:36 #275
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_113457080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:36 schreef firefly3 het volgende:
Ik ga niet weer uitleggen wat expressie is. Heb het al eerder gezegd en kan gewoon via google gevonden worden.
kleine moeite om het nog eens te zeggen toch? Je vraagt 4x wat de vraag is, en nu wil je opeens niet meer antwoorden :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')