Door een opstapeling van ongenuanceerde uitspraken wordt dat beeld wel geschept ja...quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:43 schreef firefly3 het volgende:
Elke vrouw? Waar zeg ik dat je elke vrouw kunt krijgen.
Precies, het "doet" niets. Pas als er iets gebeurd weet ze of ze erop valt, en dan moet je een keer expressief zijn anders weet ze niet wie je bent.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik val niet per se op verlegen, maar ik vind het ook niet per se niet aantrekkelijk.
En wat is in jouw ogen dan expressief zijn?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Precies, het "doet" niets. Pas als er iets gebeurd weet ze of ze erop valt, en dan moet je een keer expressief zijn anders weet ze niet wie je bent.
een extreme conclusie dan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:46 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Door een opstapeling van ongenuanceerde uitspraken wordt dat beeld wel geschept ja...
Expressief word je vanzelf na genoeg ervaring. Zelf expressie kan je gewoon opzoeken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wat is in jouw ogen dan expressief zijn?
Jij hebt het toch over zoveel mogelijk vrouwen versieren? En high standards, waar haal je het hele high standards gebeuren nou weer vandaanquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je hebt een hele discussie gemist over "versieren" in de supermarkt, dat het anders was etc.
Deze "high standards" argument heb ik al vaker gehoord. Wie zegt dat ik niet naar inhoud kijk enzo. Dat maak je er zelf van.
Nee, dit is te vaag.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Expressief word je vanzelf na genoeg ervaring. Zelf expressie kan je gewoon opzoeken.
Ja, maar aangezien 99% van de mensen die hier post die indruk krijgt lijkt mij dat het in deze niet bij de ontvanger van de informatie ligt.quote:
Eerder zij hij dit:quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dit is te vaag.
Ik stel een duidelijke vraag, volgens mij, dus wil ik ook een echt antwoord.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:28 schreef firefly3 het volgende:
Zelf expressie = je ware gevoelens tonen, die niet terug gehouden worden door sociale regeltjes en angsten.
Eigenlijk was je al fijner, leuker, mooier en liever. Alleen stond je jezelf pas toe zo te voelen wanneer je die mooie kleren aan hebt of dat lekkere luchtje hebt opgedaan. Je gaat ervanuit dat anderen je dan als mooier beoordelen en dat jij dan het recht hebt dat ook te doen. Het zit allemaal in het hoofd. Het is echter wel af te leren, onder andere door wat firefly3 doet, hoe ongelukkig dat ook overkomt soms.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
hahaha, zoiets. Maar die illusie, als je het dan zo wil noemen, is niet iets dat ik anderen voor wil spiegelen, me mooier wil voor doen dan ik ben. Ik voel me op zo'n moment ook gewoon fijner, leuker, mooier, liever. Dat zit van binnen, en is niet bedoeld voor de buitenwacht. Dat de buitenwacht dat wel ziet, omdat mijn uitstraling daardoor beter is, is een onbedoeld bij-effect.
Klopt, het werkt twee kanten uit. Wel is het zo dat hij doorgaans tegenover 3-5 mensen met hetzelfde tegengeluid staat, waardoor zijn boodschap nog wel eens raakt ondergesneeuwd. Plus dat het hem juist vanzelf in de verdediging plaatst en hij in zijn standpunten gaat verharden en soms vervalt in persoonlijke aanvallen. Wat hij ook verduren moet van meerdere mensen.quote:[..]
Ondanks diverse opmerkingen van verschillende mensen, blijft hij exact dezelfde dingen herhalen, zonder ergens een nuance aan te brengen. Hij zou ook kunnen zeggen "ow, dat heb ik zo gepost, maar ik bedoelde meer te zeggen..."
Het werkt twee kanten uit, natuurlijk
Is dat wel het geval of zelfs wenselijk? Ik denk dat een mens nooit 100% los kan staan van de mening van anderen, maar daar ook ligt een gezonde nuance in. Een schouderklop, een compliment, zijn waardevolle zaken die een mens goed doen, echter zou je die nooit nodig hebben als je je altijd die goede, lieve, sterke, etc. persoon voelt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Eigenlijk was je al fijner, leuker, mooier en liever. Alleen stond je jezelf pas toe zo te voelen wanneer je die mooie kleren aan hebt of dat lekkere luchtje hebt opgedaan. Je gaat ervanuit dat anderen je dan als mooier beoordelen en dat jij dan het recht hebt dat ook te doen. Het zit allemaal in het hoofd. Het is echter wel af te leren, onder andere door wat firefly3 doet, hoe ongelukkig dat ook overkomt soms.
De vraag is of je het af wil leren of je het wel prima vind dat je gevoel/ervaring afhangt van iets anders dan jijzelf.
Als je het niet voor seks doet waarvoor doe je het dan wel? Als bezigheidstherapie?quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:07 schreef firefly3 het volgende:
Er worden meer dingen in mijn schoenen geduwt dan dat jullie zelf inhoudelijk zijn. Wat, doe ik of versieren niet iets natuurlijk is?? Wat, ik doe het alleen voor seks?? Alleen voor validatie?? Alle vrouwen?? Dit gaat telkens over mij als persoon om jezelf te overtuigen dat je goed bezig bent. Dit is een "versier" topic. En gaat dus daar over. En ja, get used to it dat er hardere uitspraken worden gedaan om mensen naar the next level te brengen. Waar dat ook voor die persoon is.
Het streelt het ego, maar het ego is ook wat de pijn geeft wanneer het niet gestreeld raakt. Verlos je jezelf daarvan, dan verlos je je ook van de mening van anderen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:16 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Is dat wel het geval of zelfs wenselijk? Ik denk dat een mens nooit 100% los kan staan van de mening van anderen, maar daar ook ligt een gezonde nuance in. Een schouderklop, een compliment, zijn waardevolle zaken die een mens goed doen, echter zou je die nooit nodig hebben als je je altijd die goede, lieve, sterke, etc. persoon voelt.
Klopt, maar ik zie het wel als een intrinsiek onderdeel van de menselijke psyche, de mens als sociaal dier. Het is naar mijn idee daarom niet los te koppelen. Ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat als iemand dag in dag uit door iedereen uit zijn omgeving alleen maar verbaal wordt gekleineerd dat dit niets met die persoon zal doen, en dat hij even lekker in zijn vel zit als voorheen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Het streelt het ego, maar het ego is ook wat de pijn geeft wanneer het niet gestreeld raakt. Verlos je jezelf daarvan, dan verlos je je ook van de mening van anderen.
Of het wenselijk is ligt aan ieder individu zelf.
kruip nou niet in een slachtoffer rolletje. Er is wat ik de laatste paar reacties gelezeb heb heel inhoudelijk gereageerd. Echter staat dat haaks op jou mening en wuif je het weg, of reageer je er stom weg niet op en knal je een niks zeggende reactie inquote:Op woensdag 27 juni 2012 12:07 schreef firefly3 het volgende:
Er worden meer dingen in mijn schoenen geduwt dan dat jullie zelf inhoudelijk zijn.
kennelijk leg je het dan niet goed uit als een zeer groot deel van de mensen een bepaald beeld van je hebben die bij hun overeen komen.quote:Wat, doe ik of versieren niet iets natuurlijk is?? Wat, ik doe het alleen voor seks?? Alleen voor validatie?? Alle vrouwen?? Dit gaat telkens over mij als persoon.
ook zie iets. Als je er niet meer uit komt ga je het op de persoon zelf spelen als zijnde verheerlijking.quote:om jezelf te overtuigen dat je goed bezig bent.
niks mis mee. Echter ding roepen die volkomen niet waar zijn volgens een aantal users door middel van goed onderbouwde reacties weg wuifen als onzeker, comfortzone, zelf verheerlijking enz slaat dan nergens op.quote:Dit is een "versier" topic. En gaat dus daar over. En ja, get used to it dat er hardere uitspraken worden gedaan om mensen naar the next level te brengen. Waar dat ook voor die persoon is.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dit is te vaag.
Ik stel een duidelijke vraag, volgens mij, dus wil ik ook een echt antwoord.
Het is ook een intrinsiek onderdeel van de menselijke psyche, maar wel los te koppelen als in je niet identificeren met datzelfde ego. Jij bent niet die kleineringen en de gedachten die daaraan gekoppeld zitten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:27 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zie het wel als een intrinsiek onderdeel van de menselijke psyche, de mens als sociaal dier. Het is naar mijn idee daarom niet los te koppelen. Ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat als iemand dag in dag uit door iedereen uit zijn omgeving alleen maar verbaal wordt gekleineerd dat dit niets met die persoon zal doen, en dat hij even lekker in zijn vel zit als voorheen.
Je ego koppel je niet los van de mening van anderen, je koppelt jezelf los van je ego en wordt het de baas, ipv dat je je erdoor laat leiden. Menselijke relaties zijn hopelijk meestal gestoeld op samenzijn, ipv meningen van elkaar over de ander.quote:Het zou daarnaast ook problemen geven, want op het moment dat je je ego volledig loskoppelt van de mening van anderen ben je ook niet meer corrigeerbaar, en is sociaal contact niet meer mogelijk. Een menselijke relatie is juist gestoeld op het je aantrekken wat mensen van je vinden.
Daar ben ik het mee eens.quote:Ik denk persoonlijk dat een gezonde houding is dat je niet teveel van de mening van anderen moet aantrekken, maar dat je op zijn minst wel kritisch nadenkt of datgene wat zij zeggen wel of niet waar is (positief óf negatief), en daar lering uit trekt.
Hahahaha, wees eens concreet dan! Ben nu wel benieuwd welk top model het isquote:Op woensdag 27 juni 2012 12:24 schreef firefly3 het volgende:
Een maat van me had bijv een relatie met een rijke topmodel die ook nog eens erg goed geschoold was en ze deed alles voor hem. Er is altijd een next level. En ja, hij had het uitgemaakt voor een vriendin van haar omdat hij weet dat er oneindig veel keus is.
Wat op mij overkomt uit deze post is deze, nuanceer het alstublieft als dat een verkeerde weergave is, even los dat het waarheidsgehalte op zijn minst gekleurd lijkt:quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:24 schreef firefly3 het volgende:
Een maat van me had bijv een relatie met een rijke topmodel die ook nog eens erg goed geschoold was en ze deed alles voor hem. Er is altijd een next level. En ja, hij had het uitgemaakt voor een vriendin van haar omdat hij weet dat er oneindig veel keus is.
Nee, sorry, ik zie het toch echt anders. Het gaat mij echt om wat IK voel en zie. Ik heb dan nog geen ander mens gezien of gesproken, alleen mezelf in de spiegel. Ik heb het oordeel van anderen niet nodig om het recht te hebben mezelf mooi(er) te voelen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Eigenlijk was je al fijner, leuker, mooier en liever. Alleen stond je jezelf pas toe zo te voelen wanneer je die mooie kleren aan hebt of dat lekkere luchtje hebt opgedaan. Je gaat ervanuit dat anderen je dan als mooier beoordelen en dat jij dan het recht hebt dat ook te doen. Het zit allemaal in het hoofd. Het is echter wel af te leren, onder andere door wat firefly3 doet, hoe ongelukkig dat ook overkomt soms.
De vraag is of je het af wil leren of je het wel prima vind dat je gevoel/ervaring afhangt van iets anders dan jijzelf.
Ik vind zijn persoonlijke aanvallen niet ok. Hij heeft ze ook op mij losgelaten en ik vind dat onnodig en onprettig. Je hebt wel gelijk dat hij waarschijnlijk in de verdediging gedrukt niet prettiger zal reageren, maar ook hier zie ik weer een wisselwerking: omdat hij niet adequaat, echt, reageert op vragen of opmerkingen, verharden anderen, waardoor hij weer verhardt, etc.quote:Klopt, het werkt twee kanten uit. Wel is het zo dat hij doorgaans tegenover 3-5 mensen met hetzelfde tegengeluid staat, waardoor zijn boodschap nog wel eens raakt ondergesneeuwd. Plus dat het hem juist vanzelf in de verdediging plaatst en hij in zijn standpunten gaat verharden en soms vervalt in persoonlijke aanvallen. Wat hij ook verduren moet van meerdere mensen.
Ik vind dit dus helemaal geen goed voorbeeld.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:24 schreef firefly3 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |