iOS5 is al top. nu wachten op iOS6quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:31 schreef HeatWave het volgende:
iOS gedateerd? Omdat jij niet meer ziet dan de icoontjes?
Niet dat Android niet vernieuwt hoor, maar als je je 5 min verdiept in iOS en wat ze allemaal ontwikkelen onderhuids zou je dat echt niet met droge ogen meer zeggen.
W7phone is een aardig OS, maar is nu al uitgefaseerd omdat 8 eraan komt.
Het is eeuwig zonde dat WebOS het niet heeft gered, ik heb nu een HP Veer en ondanks dat het een mini ding is werkt het echt super...
Ach, die hardware komt ook gewoon bij Foxconn vandaanquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Het gaat niet over het OS, het gaat over de hardware.
Heb je de OP überhaupt gelezen, laat staan begrepen?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, die hardware komt ook gewoon bij Foxconn vandaan.
Zo belangrijk is het allemaal niet op het moment, de meeste recente hardware is rap zat. Het apparaat staat en valt toch met het OS.
HW begrijpt nergens iets van dat weet je inmiddels toch wel?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je de OP überhaupt gelezen, laat staan begrepen?
Eeeehhm, ja. Er staan beweringen en meningen in, dus?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je de OP überhaupt gelezen, laat staan begrepen?
En ik ben dus niet de enige die je OP zo leest. Je stelt niets, vraagt niets.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:17 schreef FredvZ het volgende:
Bedankt voor de mededeling...
Samsung maakt trouwens voornamelijk gebruik van Android.
En MS is van oudsher een fabrikant van software.
Wat ben je soms toch een droeftoeter he?quote:
ja, dat deed ik iddquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:24 schreef Catch22- het volgende:
Wie is nu een droeftoeter? Jij weet elk topic om te buigen tot "Wat is iOs geweldig".
En hij doet niet veel anders dan topics verknallenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
HW begrijpt nergens iets van dat weet je inmiddels toch wel?
Gelukkig werk je hier niet zelf aan mee. Ik heb je topic helemaal niet verpest. Ik heb gereageerd op een andere post mbt jouw OP.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En hij doet niet veel anders dan topics verknallen
Dit denkbeeld snap ik even niet. Microsoft heeft jaren mobiele OS's geproduceerd die wereldwijd en vooral in de zakelijke markt zeer goed verkochten (met een beetje hulp van hun monopoly toentertijd, maar och). Ze hebben het geld om het te promoten en proberen met, bijvoorbeeld Windows 8, ook aan een stukje integratie te doen op "slimme" devices.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[knip]
Ik denk dat ze het dus niet zullen redden. Het overlaten aan bedrijven als Nokia is verkeerd.
Ik denk dat de interactie met de gebruiker op de homescreen beter kan. Maar laatst probeerde ik bijvoorbeeld via de iPad van mijn broertje een mail te sturen met attachment en kreeg dat niet voor elkaar... Wellicht onkunde van mijn kant.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:31 schreef HeatWave het volgende:
iOS gedateerd? Omdat jij niet meer ziet dan de icoontjes?
Niet dat Android niet vernieuwt hoor, maar als je je 5 min verdiept in iOS en wat ze allemaal ontwikkelen onderhuids zou je dat echt niet met droge ogen meer zeggen.
W7phone is een aardig OS, maar is nu al uitgefaseerd omdat 8 eraan komt.
Het is eeuwig zonde dat WebOS het niet heeft gered, ik heb nu een HP Veer en ondanks dat het een mini ding is werkt het echt super...
Klopt. Voornamelijk besteden ze dingen uit aan Logitech.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:35 schreef Catch22- het volgende:
Microsoft produceert helemaal niets. Ze maken ism een hw fabrikant een product met hun label.
iOS is net als de rest ook gewoon constant in ontwikkeling. Ze lopen in de ogen van de consument misschien achter, maar ze (jaja, bite me, klinkt vast als fanboy) steken heel erg veel tijd in hun versies, het wordt niet afgeraffeld om maar op tijd te releasen etc.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:35 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ik denk dat de interactie met de gebruiker op de homescreen beter kan. Maar laatst probeerde ik bijvoorbeeld via de iPad van mijn broertje een mail te sturen met attachment en kreeg dat niet voor elkaar... Wellicht onkunde van mijn kant.
Maar zo denk ik dat er nog wel een aantal andere dingen zijn die binnen iOS verbeterd kunnen worden. Uiteraard geldt het zelfde voor de overige OS'en, maar van iOS verwacht ik het zeker (t.o.v. bijvoorbeeld WP), omdat iOS een veel volwassener OS is.
Ook denk ik dat Apple bijvoorbeeld achterloop m.b.t. scherm grote en standaardisatie van aansluitingen.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
iOS is net als de rest ook gewoon constant in ontwikkeling. Ze lopen in de ogen van de consument misschien achter, maar ze (jaja, bite me, klinkt vast als fanboy) steken heel erg veel tijd in hun versies, het wordt niet afgeraffeld om maar op tijd te releasen etc.
Nogmaals, ik baal er wel van dat WebOS het niet heeft gehaald, dat kan zich goed meten met iOS, W7p. En je kan er met een klein truukje ook Android-Apps op draaien.
Nee, mensen kijken niet voor 99% naar het OS, maar naar de beleving, afwerking, design, kwaliteit, levensduur accu.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:32 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dit denkbeeld snap ik even niet. Microsoft heeft jaren mobiele OS's geproduceerd die wereldwijd en vooral in de zakelijke markt zeer goed verkochten (met een beetje hulp van hun monopoly toentertijd, maar och). Ze hebben het geld om het te promoten en proberen met, bijvoorbeeld Windows 8, ook aan een stukje integratie te doen op "slimme" devices.
Daarnaast zie ik niet in waarom Microsoft zo nodig van jou hardware zou moeten gaan produceren, het is van oudsher een softwarebedrijf. Hardware is tegenwoordig niet zo interessant meer, mensen kijken in 99% van de gevallen naar het OS, dat is waarom de iPhone ook goed verkoopt.
Zelf ben ik meer een Android man en heb op zakelijk gebied jaren met Nokia gewerkt, prima telefoons en volgens mij zouden ze best een stuk marktaandeel terug kunnen pakken in combinatie met een nieuw Windows OS. Een goede naam hebben ze, eigenlijk, altijd wel gehad, ondanks wat mindere telefoons.
Ik zie het probleem niet. En ik snap eigenlijk ook niet goed wat je met dit topic wilt, om eerlijk te zijn
Sorry hoor, maar de beleving van een apparaat valt of staat met het OS. De hardware is in bijna elk apparaat identiek.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, mensen kijken niet naar het OS, maar naar de beleving, afwerking, design, kwaliteit, levensduur accu.
Dit is nu juist wat MS niet bevalt aan de tablets die er geproduceert werden voor haar OS, dat is de reden waarom ze zelf zijn gaan (laten) produceren.
Het hele topic gaat niet over het OS, het gaat niet over de specs van de processor die er in zit, het gaat om hoe het apparaat er uit ziet, hoe het aanvoelt, de beleving van het apparaat.
Afwerking en design is inderdaad iets wat natuurlijk ook in acht wordt genomen. Maar "beleving" is toch echt een OS-ding, of zou jij een iPad kopen met een tekst-based OS?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, mensen kijken niet voor 99% naar het OS, maar naar de beleving, afwerking, design, kwaliteit, levensduur accu.
De beleving is IMHO voor een groot deel afhankelijk van het OS, ik weet zeker dat heel wat Apple gebruikers zullen afhaken als Apple over gaat op Android (dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar stel dat).quote:Dit is nu juist wat MS niet bevalt aan de tablets die er geproduceert werden voor haar OS, dat is de reden waarom ze zelf zijn gaan (laten) produceren.
Het hele topic gaat niet over het OS, het gaat niet over de specs van de processor die er in zit, het gaat om hoe het apparaat er uit ziet, hoe het aanvoelt, de beleving van het apparaat.
Ja, het is te laat vrees ik. W8p is alweer onderweg en W7p gaat dus nu al afsterven. Daar gaat niemand meer voor ontwikkelen nu.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:21 schreef Kandijfijn het volgende:
Het probleem van Microsoft is niet dat ze slechte software maken. Windows Phone 7,5 is een prima OS.
Ze zijn gewoon te traag en te log en reageren daardoor te traag op de markt. Binnen 2 maand was duidelijk dat Ipad een succes was en nu 3 jaar laten komen ze met hun eerste serieuze reactie.
Laten we daar nu maar niet op in gaanquote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:28 schreef Basp1 het volgende:
Heatwave, wat is er eigenlijk dan mis met andriod als OS voor tablets. Ik heb een tablet dat draaid op andriod en ben zeer te spreken over dat OS, vooral het feit dat ik gewoon sleur en pleur kan gebruiken en een soort verkenner heb waar ik files kan zien. Dat gesloten gedoe van IOS ism Itunes daar word ik niet vrolijk van, en ja ik heb ook nog een ipod dus weet wel een beetje waar ik het over heb.
Ik zou geen ipad gekocht hebben als hij van dik krakend plastic was gemaakt.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:20 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Afwerking en design is inderdaad iets wat natuurlijk ook in acht wordt genomen. Maar "beleving" is toch echt een OS-ding, of zou jij een iPad kopen met een tekst-based OS?
Batterijduur is nog een ander punt, dat ligt vaak half aan de hardware en half aan de firmware/software die gebruikt wordt.
[..]
De beleving is IMHO voor een groot deel afhankelijk van het OS, ik weet zeker dat heel wat Apple gebruikers zullen afhaken als Apple over gaat op Android (dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar stel dat).
Puur naar hardware kijken bij een tablet of telefoon is achterlijk, iedereen heeft wel een voorkeur qua OS, hoe klein dan ook. Bij Chinese webshops zijn sommige tablets echt achterlijk goedkoop en de specs doen vaak niet onder voor een iPad of Samsung Galaxy Tab, maar het OS is vaak ronduit slecht door aanpassingen die de fabrikant heeft gemaakt.
Het is voor de succesvolle marktleider heel moeilijk om een paradigmawissel te doorgaan.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:21 schreef Kandijfijn het volgende:
Het probleem van Microsoft is niet dat ze slechte software maken. Windows Phone 7,5 is een prima OS.
Ze zijn gewoon te traag en te log en reageren daardoor te traag op de markt. Binnen 2 maand was duidelijk dat Ipad een succes was en nu 3 jaar laten komen ze met hun eerste serieuze reactie.
Toch apart, aangezien we het hier niet over hun huidige productline hebben maar een compleet nieuw gebied.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is voor de succesvolle marktleider heel moeilijk om een paradigmawissel te doorgaan.
En daar is hij al. Zucht.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Laten we daar nu maar niet op in gaan.
Ik vind het gewoon nog steeds onvolwassen en niet af. En dat merk ik vooral als ik dus met iOS/WebOS/W7p werk, die voelen af, overal doordacht en consistent.
Dat is nu juist wat ik bedoel, ze zaten veel te lang in de PC mindset, en eigenlijk zitten ze daar nog steeds in.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:34 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Toch apart, aangezien we het hier niet over hun huidige productline hebben maar een compleet nieuw gebied.
Krakend plastic, ik heb nog nooit een tablet gezien die krakend plastic als kenmerk had. Zelfs niet de goedkope Yarvik die hier ligt en dat is toch wel echt een budget-tablet. Krakend plastic, ja, zo lust ik er nog wel één.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou geen ipad gekocht hebben als hij van dik krakend plastic was gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:37 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Krakend plastic, ik heb nog nooit een tablet gezien die krakend plastic als kenmerk had. Zelfs niet de goedkope Yarvik die hier ligt en dat is toch wel echt een budget-tablet. Krakend plastic, ja, zo lust ik er nog wel één.
Maar waarom heb je dan niet gekozen voor een Samsung Galaxy Tab? Want qua specs doet die helemaal niet onder voor een iPad![]()
Tevens vind ik iOS ook prima werken, het is simpel, clean en het werkt gewoon rap.qua specs niet, maar iOS is gewoon veel beter ontwikkeld ten opzichte van Android.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular |
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:37 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Krakend plastic, ik heb nog nooit een tablet gezien die krakend plastic als kenmerk had. Zelfs niet de goedkope Yarvik die hier ligt en dat is toch wel echt een budget-tablet. Krakend plastic, ja, zo lust ik er nog wel één.
Maar waarom heb je dan niet gekozen voor een Samsung Galaxy Tab? Want qua specs doet die helemaal niet onder voor een iPad![]()
Tevens vind ik iOS ook prima werken, het is simpel, clean en het werkt gewoon rap.Net zoals ik zei, specs zijn niet belangrijk, of liever, niet het belangrijkste, het gaat om de gebruikersbeleving, de afwerking, geliktheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is de reden waarom MS zelf een tablet op de markt brengt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Als software ontwikkelaar dan?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Laten we daar nu maar niet op in gaan.
Ik vind het gewoon nog steeds onvolwassen en niet af. En dat merk ik vooral als ik dus met iOS/WebOS/W7p werk, die voelen af, overal doordacht en consistent.
Zeik niet zo vent. Je gedraagt je precies waarvan je mij beticht, fanboi-ism. Ik heb kritiek op Android ja, en ben daar lang niet de enige in.quote:
Dat is gewoon relatief, ik ben zelf tevredener over mijn Android-toestel dan over mijn iPhone. Beiden werkt het wel, maar Android is op een andere manier ontwikkeld en met een iets ander oogpunt dan iOS. Heeft niets met "beter" te maken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:38 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
qua specs niet, maar iOS is gewoon veel beter ontwikkeld ten opzichte van Android.
Ja dag:quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net zoals ik zei, specs zijn niet belangrijk, of liever, niet het belangrijkste, het gaat om de gebruikersbeleving, de afwerking, geliktheid
Dit is de reden waarom MS zelf een tablet op de markt brengt.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Het gaat niet over het OS, het gaat over de hardware.
Ik heb echt geen zin om er weer op in te gaan. Mijn "bewijs" is het Samsung Note topic, staat helemaal vol met:quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als software ontwikkelaar dan?
Ik als user merk weinig van het zogenaamd niet af zijn, kan alle apps instaleren van een appstore die google play heet af halen, de meest apps werken gewoon, betaling met de CC voor die apps verlopen ent zo soepel als op de ipod/pad. Ok, het aantal apps is nog niet zo groot als voor IOS, en je merkt dat er niet zoveel moderatie op apps zit als bij apple, dat er nog wel eens een slecht functionerend ding tussen zit.
Oh, het verkoopt het beste, dus het is het beste! Gusttavo Lima is de beste artiest van de wereld!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:45 schreef Catch22- het volgende:
je komt elke keer met hetzelfde verhaal terwijl android inmiddels het meest verkochte OS voor smartphones is.
Jij kan er niets mee, terwijl mijn meest digibete vrienden ermee weglopen. Wie is hier nu de snackbar?
Hardware en specs zijn niet hetzelfdequote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:44 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat is gewoon relatief, ik ben zelf tevredener over mijn Android-toestel dan over mijn iPhone. Beiden werkt het wel, maar Android is op een andere manier ontwikkeld en met een iets ander oogpunt dan iOS. Heeft niets met "beter" te maken.
Of ben je toevallig ontwikkelaar?
[..]
Ja dag:
[..]
Eeeehmmm, dat is het wel. ja ok, alleen de behuizing is niet echt een spec, al kan je het er wel onder scharen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hardware en specs zijn niet hetzelfde
Vind ik helemaal niet vervelend, maar je loopt onzin te verkondigen. Ik kan meer met mijn Android device dan ik met een iOs device zou kunnen. Jij kan er blijkbaar niet mee omgaan. En meer mensen die denken dat ze moeten gaan lopen klooien gaan de mist in. Ja, je hebt meer vrijheid in een open OS, als je gaat klooien en niet weet wat je doet gaat het mis.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, het verkoopt het beste, dus het is het beste! Gusttavo Lima is de beste artiest van de wereld!
Komop man.... Als je het zo vervelend vindt dat ik Android niet zo geweldig vind is het pech voor je.
Je lult slap. je kan er niets mee, wat kan ik precies niet wat jij wel kan dan? En bespaar me de widgets.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Vind ik helemaal niet vervelend, maar je loopt onzin te verkondigen. Ik kan meer met mijn Android device dan ik met een iOs device zou kunnen. Jij kan er blijkbaar niet mee omgaan. En meer mensen die denken dat ze moeten gaan lopen klooien gaan de mist in. Ja, je hebt meer vrijheid in een open OS, als je gaat klooien en niet weet wat je doet gaat het mis.
En ja, daar is iOs beter in. Je kan geen moer, dus je kan ook niets mis doen.
als je iOS wilt aanpassen moet je gewoon jailbreaken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:51 schreef andreas612 het volgende:
Android > Apple : android is openener.. lekker veel zelf aanpassen
Apple > Android: waarom aanpassen als het goed werkt
wel voorspelbaarga lekker ergens anders lopen huilen
Hier moet ik het toch eens zijn met HeatWave:quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hardware en specs zijn niet hetzelfde
Dat zijn gewoon specs.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehmmm, dat is het wel. ja ok, alleen de behuizing is niet echt een spec, al kan je het er wel onder scharen.
Veel gebruikte apps zet ik gewoon op de eerste pagina neer, pittig.....quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:51 schreef Catch22- het volgende:
fatsoenlijk de veelgebruikte apps starten, kiezen welke apps ik installeer zonder dat iemand me vertelt of het kan en mag of niet, widgets gebruiken om snel instellingen te wijzigen als ik dat wil. Ach, je weet het zelf ook wel.
Om maar te zwijgen over de vrijheid in vorm en prijs van het apparaat.
je doet ook echt nergens je best om serieus genomen te worden he?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:54 schreef Catch22- het volgende:
dan ben je je (toch al gammele) garantie ook kwijt.
en die garantie heb je wel nodig, met die falende schermen, homebuttons en andere knoppen
maar dat wil je niet want het werkt toch goed?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:53 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
als je iOS wilt aanpassen moet je gewoon jailbreaken.
facebook koopt alleen maar bagger opquote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:56 schreef Cracka-ass het volgende:
Ze hadden net als Facebook tijdig innovatieve mensen (bedrijven) op moeten kopen.
Ze zijn zo'n beetje het grootste bedrijf ter wereld geworden door goede mensen aan zich te binden. Ik doel op de periode ver voor het Instagram verhaal.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:58 schreef andreas612 het volgende:
[..]
facebook koopt alleen maar bagger open over 2 jaar zit er niemand meer op facebook dus in hoeverre zij innovatief zijn..
okequote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:00 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ze zijn zo'n beetje het grootste bedrijf ter wereld geworden door goede mensen aan zich te binden. Ik doel op de periode ver voor het Instagram verhaal.
Dan is het vervelend dat er een slechte update uitgerold is die niet goed werkte voor de galaxy note. Maar qau complexiteit is een update van android natuurlijk stukken ingewikkelder als de update van IOS die voor bijna compleet dezelfde systemen wordt uitgerold.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb echt geen zin om er weer op in te gaan. Mijn "bewijs" is het Samsung Note topic, staat helemaal vol met:
De update is kut! hoe moet ik terug
Dit werkt niet: oh, dan moet je ff dit installeren, dit doen en dan werkt het.
etc etc.
Kan je als flame opvatten, maar dat soort verhalen en klachten zijn gewoon veel en veel minder in het iPhonetopic..
Tevens heb ik zelf net mijn galaxy note verkocht, omdat ik het niet lekker vond werken, dus het is ook nog een eigen ervaring geweest etc.
allerlei.. ? alleen RT en PRO toch?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan is het vervelend dat er een slechte update uitgerold is die niet goed werkte voor de galaxy note. Maar qau complexiteit is een update van android natuurlijk stukken ingewikkelder als de update van IOS die voor bijna compleet dezelfde systemen wordt uitgerold.
Dat probleem met updates gaat MS natuurlijk straks ook krijgen als win 8 op allerlei verschillende tablet hardware moet gaan draaien.
In dat opzicht heeft appel de markt goed afgeschermd maar kunnen we wachten op het moment dat er klachten van koppelverkoop oid gaan komen.
Mooi verwoord.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:20 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Afwerking en design is inderdaad iets wat natuurlijk ook in acht wordt genomen. Maar "beleving" is toch echt een OS-ding, of zou jij een iPad kopen met een tekst-based OS?
Batterijduur is nog een ander punt, dat ligt vaak half aan de hardware en half aan de firmware/software die gebruikt wordt.
[..]
De beleving is IMHO voor een groot deel afhankelijk van het OS, ik weet zeker dat heel wat Apple gebruikers zullen afhaken als Apple over gaat op Android (dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar stel dat).
Puur naar hardware kijken bij een tablet of telefoon is achterlijk, iedereen heeft wel een voorkeur qua OS, hoe klein dan ook. Bij Chinese webshops zijn sommige tablets echt achterlijk goedkoop en de specs doen vaak niet onder voor een iPad of Samsung Galaxy Tab, maar het OS is vaak ronduit slecht door aanpassingen die de fabrikant heeft gemaakt.
Je kan het welquote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:13 schreef Catch22- het volgende:
iOs is ook een mooi OS met een mooi ecosysteem op zijn manier. icm de vormgeving en "kwaliteit" (hoewel ik serieus veeeel meer iPhones kapot zie gaan om mij heen dan andere smartphones en dat zeg ik niet om te trollen) is het gewoon een product dat doet wat het zegt.
Maar ik zie in android een systeem dat 100x flexibeler is en voor iedereen wel wat biedt. En Windows Phone biedt ook veel meer flexibiliteit in de apparatuur/hardware.
Terug ontopic; MS heeft Nokia nu als handpop voor de telefoons. Vraag me af of het uberhaupt meerwaarde heeft dat zij hardware verkopen...
Een Galaxy 3 is los ook niet echt goedkoop, ze nemen gewoon een abotje.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:46 schreef Catch22- het volgende:
Of ze willen gewoon kunnen internetten, whatsappen en apps gebruiken op hun telefoontje en daar geen 650 euro voor willen uitgeven
Fijn voor je, maar je snapt nog steeds het hele punt niet.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:54 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Hier moet ik het toch eens zijn met HeatWave:
[..]
Dat zijn gewoon specs.
Nou ja, dat is zowel een voordeel als een nadeel.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:59 schreef Catch22- het volgende:
Ja maar het grote voordeel van Android is dus dat je ook voor 250 euro een hele leuke telefoon hebt (HTC One V bijvoorbeeld).
Opzich denk ik ook wel dat de meesten er zo redelijk mee overweg kunnen hoor. Maar snap je nou een beetje waarom ik het onvolwassen noem? Das niet om te flamen, maar dit is gewoon rommelig.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:08 schreef Catch22- het volgende:
ik denk niet dat iemand een android vraagt. Ik vermoed dat ze gewoon een smartphone willen (een telefoon met innernet ensow :$ :$) met een bepaald budget. En ik vraag me of men merkt of ze met 2.3 of 4.0 werken.
4.1 is nog niet uit trouwens. Wordt komende week pas aangekondigd.
Nee, je bekijkt het teveel als techneut. Bekijk het breder en hardware gaat veel verder dan louter wat specs.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehmmm, dat is het wel. ja ok, alleen de behuizing is niet echt een spec, al kan je het er wel onder scharen.
nou, ik ben best een nerd, maar zou iOs5 en 4 ook niet uitelkaar kunnen houden hoor (en ik heb een iPad met iOs5).quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Opzich denk ik ook wel dat de meesten er zo redelijk mee overweg kunnen hoor. Maar snap je nou een beetje waarom ik het onvolwassen noem? Das niet om te flamen, maar dit is gewoon rommelig.
Even de jailbreakers buiten beschouwing gelaten, je kan op de iPhone 3GS, wat best een oud ding is, gewoon iOS5 installeren. Natuurlijk doen sommige dingen het niet, maar dat is omdat er andere hardware inzit.
Bij Android moet je maar afwachten of er een update komt, en dat is nergens gegarandeerd als je hem koopt, de fabrikant moet er zin in hebben.
Ja ok, dat ben ik wel met je eens. Maar ook dat zijn een deel specs, de weerspiegeling van het scherm hangt samen met de gebruikte panelen bijv.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:21 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee, je bekijkt het teveel als techneut. Bekijk het breder en hardware gaat veel verder dan louter wat specs.
Wat is het gevoel van een toets bij bijv een laptop, wat is de interface om te laden (lompe stekker of elegant magneetunit zoals bij Apple laptops), hoeveel spiegeling heeft het scherm, ligt het lekker in de hand, ruwe of gladde behuizing etc. etc.
Zie het als de Mercedes autodeur, ga geblindoekt in een auto zitten als de deur voor je wordt dichtgedaan, je weet direct of je in een Mercedes of in een of andere Japanner zit. Of het motorgeluid van een Porsche, technisch maakt het niet heel veel uit hoe het klinkt, maar de juiste klank draagt bij aan de ervaring.
En dit is iets wat Apple heel goed begrijpt en veel concurrenten niet.
Kan, maar dat hoeft dus niet, je hangt hem aan iTunes en je krijgt de nieuwste versiequote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
nou, ik ben best een nerd, maar zou iOs5 en 4 ook niet uitelkaar kunnen houden hoor (en ik heb een iPad met iOs5).
Enige is het (van Android geleende) notificatieding, voor de rest weet ik geen verschillen tussen iOs3, 4 of 5
Verbazingwekkend niet, hoe dit niet begrepen wordt.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:21 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee, je bekijkt het teveel als techneut. Bekijk het breder en hardware gaat veel verder dan louter wat specs.
Wat is het gevoel van een toets bij bijv een laptop, wat is de interface om te laden (lompe stekker of elegant magneetunit zoals bij Apple laptops), hoeveel spiegeling heeft het scherm, ligt het lekker in de hand, ruwe of gladde behuizing etc. etc.
Zie het als de Mercedes autodeur, ga geblindoekt in een auto zitten als de deur voor je wordt dichtgedaan, je weet direct of je in een Mercedes of in een of andere Japanner zit. Of het motorgeluid van een Porsche, technisch maakt het niet heel veel uit hoe het klinkt, maar de juiste klank draagt bij aan de ervaring.
En dit is iets wat Apple heel goed begrijpt en veel concurrenten niet.
Zit wel iets in misschien, maar voor Whatsapp moet je wel 2.1+ hebben bijv. Nou heb je dat op alle toestellen wel tegenwoordig lijkt me.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:33 schreef Catch22- het volgende:
Uhm, ik bedoelde meer te zeggen dat je als gebruiker echt niet zo goed doorhebt welke versie je gebruikt. Dus of je nu op Android 2.3, 4.0 of 4.1 zit, of op iOs3,4 of 5.
Je zal wel weer boos wordenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verbazingwekkend niet, hoe dit niet begrepen wordt.
Techneuten mindsetquote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verbazingwekkend niet, hoe dit niet begrepen wordt.
nee, maar dat is een drogreden, het is weldegelijk noodzakelijk als jij niet wil dat je gegevens door iedereen zo te onderscheppen zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:37 schreef Catch22- het volgende:
ja, maar dat merkt geen hond. Ik moet zeggen dat ik ook niet echt verschil merk tussen 2.3.6 en 4.0.3 hoor, buiten iets anders gestructureerde menu's en wat meer souplesse in de UI (hoewel je dat na een paar dagen ook nauwelijks meer merkt)
Heerlijk niet, als het niet uit te drukken valt in Megapixel, Gigaherz of Terabyte dan bestaat het niet.quote:
Onzin, "we" hebben er echter termen voor die jij blijkbaar niet kentquote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heerlijk niet, als het niet uit te drukken valt in Megapixel, Gigaherz of Terabyte dan bestaat het niet.
ja dat is zo en daar heb ik het ook niet over; ik zeg alleen dat je wel kan zeveren over updates die niet altijd even snel doorkomen; maar veel mensen hebben het niet eens door als ze een update hebben.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, maar dat is een drogreden, het is weldegelijk noodzakelijk als jij niet wil dat je gegevens door iedereen zo te onderscheppen zijn natuurlijk.
iOS is bijv volledig ge-encrypt, daar kan je vrijwel niets mee. Zit er sinds de 3G in, hardwareencryptie.
Nee, maar in elke nieuwe versie zitten nieuwere, betere, veiligere, snellere functies die je dus niet zomaar krijgt.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja dat is zo en daar heb ik het ook niet over; ik zeg alleen dat je wel kan zeveren over updates die niet altijd even snel doorkomen; maar veel mensen hebben het niet eens door als ze een update hebben.
Het onderstreept vooral het belang van een zeer heterogene R&D samenstelling qua personeel. Met veel verschillende culturele en educatie achtergronden en 'specialisaties'quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heerlijk niet, als het niet uit te drukken valt in Megapixel, Gigaherz of Terabyte dan bestaat het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |