abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2012 @ 09:06:18 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113400373
MicroSoft is zelf tablets gaan maken omdat ze de spullen van HP, Acer, etc niet goed genoeg vond. Erg leuk om te lezen dat ze het door beginnen te krijgen bij MS. De lat is hoog gelegd door Apple, en dat hebben hardware fabrikanten nog steeds niet door.
Het doet me denken aan de liefdeloos gemaakte MP3 spelers of de GSM’s van bv Philips, een product zonder enige meerwaarde, een gezichtsloos, fantasieloos stukje elektronica shit wat een truukje kan.
http://www.tabletsmagazin(...)ovatie-en-kwaliteit/
Niet dat ik tot nu toe zo onder de indruk ben van wat MS heeft gepresenteerd maar ze hebben tenminste ambitie iets goeds en moois te maken en hebben door dat dit onderscheid belangrijk is.

MS geeft aan geen telefoons te willen maken.
http://www.allaboutphones(...)gaan-produceren.html
Ik denk dat ze het dus niet zullen redden. Het overlaten aan bedrijven als Nokia is verkeerd. Nokia was tien jaar geleden nog interessant, maar hebben in jaren geen telefoon meer gemaakt die erg goed is, of die ik met plezier gebruikt heb. De laatste twee die ik kocht waren zulke rampen dat ik aan de iPhone ben gegaan. Wat een verademing. HTC vind ik altijd net niet. Samsung maakt wel mooi spul, maar Samsung zit zwaar in hun eigen OS, waarom zouden ze exclusief Windows 8 apparaten gaan maken?
Windows 8, ik heb er nog niet mee gewerkt, maar wat ik er van zie is het op zijn minst iets waar je zwaar aan zal moeten wennen. Mooi vind ik het niet. Anders en gewaagd is het wel, wat op zich wel iets is waar ik MS een compliment voor moet geven dat ze dit gedurfd hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 09:17:09 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_113400560
Bedankt voor de mededeling...

Samsung maakt trouwens voornamelijk gebruik van Android.

En MS is van oudsher een fabrikant van software.
So we just called him Fred
pi_113400837
Ligt eraan, ik vind iPhones nou niet direct een verademing, zonder direct op de bash-tour te gaan. Voor mij is Android en HTC juist een verademing, ook zie ik veel heil in het Windows Phone platform. Ik denk persoonlijk dat iOS binnenkort vrij gedateerd is, kijk maar bijvoorbeeld naar de interactie op het homescreen t.o.v. dat van Android en WP. Maar denk ook aan de (te) hoge eisen aan software en de geslotenheid van het eco-systeem, maar niet te spreken over de cultuur die gekweekt wordt waarbij alles des Apple goed en superieur is.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 09:31:44 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113400891
iOS gedateerd? Omdat jij niet meer ziet dan de icoontjes?

Niet dat Android niet vernieuwt hoor, maar als je je 5 min verdiept in iOS en wat ze allemaal ontwikkelen onderhuids zou je dat echt niet met droge ogen meer zeggen ;).

W7phone is een aardig OS, maar is nu al uitgefaseerd omdat 8 eraan komt.

Het is eeuwig zonde dat WebOS het niet heeft gered, ik heb nu een HP Veer en ondanks dat het een mini ding is werkt het echt super...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_113401819
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 09:31 schreef HeatWave het volgende:

Niet dat Android niet vernieuwt hoor, maar als je je 5 min verdiept in iOS en wat ze allemaal ontwikkelen onderhuids zou je dat echt niet met droge ogen meer zeggen ;).

Het is eeuwig zonde dat WebOS het niet heeft gered, ik heb nu een HP Veer en ondanks dat het een mini ding is werkt het echt super...
iOS5 is al top. nu wachten op iOS6
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:12:54 #6
45206 Pietverdriet
pi_113401842
Het gaat niet over het OS, het gaat over de hardware.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:15:02 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113401894
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach, die hardware komt ook gewoon bij Foxconn vandaan ;).

Zo belangrijk is het allemaal niet op het moment, de meeste recente hardware is rap zat. Het apparaat staat en valt toch met het OS.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:17:24 #8
45206 Pietverdriet
pi_113401962
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach, die hardware komt ook gewoon bij Foxconn vandaan ;).

Zo belangrijk is het allemaal niet op het moment, de meeste recente hardware is rap zat. Het apparaat staat en valt toch met het OS.
Heb je de OP überhaupt gelezen, laat staan begrepen?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:18:05 #9
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113401973
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

HW begrijpt nergens iets van dat weet je inmiddels toch wel?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:19:38 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113402008
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eeeehhm, ja. Er staan beweringen en meningen in, dus?
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:20:56 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113402045
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 09:17 schreef FredvZ het volgende:
Bedankt voor de mededeling...

Samsung maakt trouwens voornamelijk gebruik van Android.

En MS is van oudsher een fabrikant van software.
En ik ben dus niet de enige die je OP zo leest. Je stelt niets, vraagt niets.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:22:15 #12
45206 Pietverdriet
pi_113402077
/ignore HeatWave
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:24:13 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113402137
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
/ignore HeatWave
Wat ben je soms toch een droeftoeter he? :').

Wat is je vraag/punt/stelling dan precies? Je somt wat meningen en ervaringen op, meer doe je niet. Kan je wel weer heel hooghartig als gordon gaan zitten zuchten en steunen, of je geeft een keer toe dat het een keer niet aan de hele wereld ipv aan jou ligt :').
Get woke, go broke!
pi_113402150
Philips heeft ooit wel 1 telefoon ontwikkeld die zijn tijd toendertijd redelijk vooruit was, alleen de marketing van philips was dramatisch.

En apple heeft gewoon geluk gehad dat ze frontrunner waren/zijn met de touch technologie, maar zo zien we steeds meer OS'en die dit kunnen en hardware die dit mogelijk maakt. Het gesloten systeem van ios dat is wat mij in ieder geval irriteert.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:24:58 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113402154
Wie is nu een droeftoeter? Jij weet elk topic om te buigen tot "Wat is iOs geweldig. Ik snap niets van Android dus is het onvolwassen boehoe"
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:25:37 #16
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113402164
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:24 schreef Catch22- het volgende:
Wie is nu een droeftoeter? Jij weet elk topic om te buigen tot "Wat is iOs geweldig".
ja, dat deed ik idd :').

Ik reageerde op een onwaarheid, betrokt netjes W7P en WebOS erbij. Dus je lult, weer.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:36:29 #17
45206 Pietverdriet
pi_113402423
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:18 schreef Catch22- het volgende:

[..]

HW begrijpt nergens iets van dat weet je inmiddels toch wel?
En hij doet niet veel anders dan topics verknallen
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:43:19 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113402608
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En hij doet niet veel anders dan topics verknallen
Gelukkig werk je hier niet zelf aan mee. Ik heb je topic helemaal niet verpest. Ik heb gereageerd op een andere post mbt jouw OP.

Het enige wat jij gedaan hebt ik met je hooghartige toon gevraagd of ik het wel gelezen heb. En als ik dan aan je vraag wat je precies wil zeggen kom je alleen met oneliners.

Dus nogmaals: wat wil je met dit topic bereiken?
Get woke, go broke!
pi_113404183
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[knip]

Ik denk dat ze het dus niet zullen redden. Het overlaten aan bedrijven als Nokia is verkeerd.
Dit denkbeeld snap ik even niet. Microsoft heeft jaren mobiele OS's geproduceerd die wereldwijd en vooral in de zakelijke markt zeer goed verkochten (met een beetje hulp van hun monopoly toentertijd, maar och). Ze hebben het geld om het te promoten en proberen met, bijvoorbeeld Windows 8, ook aan een stukje integratie te doen op "slimme" devices.
Daarnaast zie ik niet in waarom Microsoft zo nodig van jou hardware zou moeten gaan produceren, het is van oudsher een softwarebedrijf. Hardware is tegenwoordig niet zo interessant meer, mensen kijken in 99% van de gevallen naar het OS, dat is waarom de iPhone ook goed verkoopt.

Zelf ben ik meer een Android man en heb op zakelijk gebied jaren met Nokia gewerkt, prima telefoons en volgens mij zouden ze best een stuk marktaandeel terug kunnen pakken in combinatie met een nieuw Windows OS. Een goede naam hebben ze, eigenlijk, altijd wel gehad, ondanks wat mindere telefoons.

Ik zie het probleem niet. En ik snap eigenlijk ook niet goed wat je met dit topic wilt, om eerlijk te zijn :@
pi_113404306
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 09:31 schreef HeatWave het volgende:

Ik denk dat de interactie met de gebruiker op de homescreen beter kan. Maar laatst probeerde ik bijvoorbeeld via de iPad van mijn broertje een mail te sturen met attachment en kreeg dat niet voor elkaar... Wellicht onkunde van mijn kant.

Maar zo denk ik dat er nog wel een aantal andere dingen zijn die binnen iOS verbeterd kunnen worden. Uiteraard geldt het zelfde voor de overige OS'en, maar van iOS verwacht ik het zeker (t.o.v. bijvoorbeeld WP), omdat iOS een veel volwassener OS is.

Ook denk ik dat Apple bijvoorbeeld achterloop m.b.t. scherm grote en standaardisatie van aansluitingen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:35:21 #21
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113404312
Microsoft produceert helemaal niets. Ze maken ism een hw fabrikant een product met hun label.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113404383
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:35 schreef Catch22- het volgende:
Microsoft produceert helemaal niets. Ze maken ism een hw fabrikant een product met hun label.
Klopt. Voornamelijk besteden ze dingen uit aan Logitech.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:37:59 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113404405
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:35 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Ik denk dat de interactie met de gebruiker op de homescreen beter kan. Maar laatst probeerde ik bijvoorbeeld via de iPad van mijn broertje een mail te sturen met attachment en kreeg dat niet voor elkaar... Wellicht onkunde van mijn kant.

Maar zo denk ik dat er nog wel een aantal andere dingen zijn die binnen iOS verbeterd kunnen worden. Uiteraard geldt het zelfde voor de overige OS'en, maar van iOS verwacht ik het zeker (t.o.v. bijvoorbeeld WP), omdat iOS een veel volwassener OS is.

Ook denk ik dat Apple bijvoorbeeld achterloop m.b.t. scherm grote en standaardisatie van aansluitingen.
iOS is net als de rest ook gewoon constant in ontwikkeling. Ze lopen in de ogen van de consument misschien achter, maar ze (jaja, bite me, klinkt vast als fanboy) steken heel erg veel tijd in hun versies, het wordt niet afgeraffeld om maar op tijd te releasen etc.

Nogmaals, ik baal er wel van dat WebOS het niet heeft gehaald, dat kan zich goed meten met iOS, W7p. En je kan er met een klein truukje ook Android-Apps op draaien.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:40:28 #24
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113404501
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

iOS is net als de rest ook gewoon constant in ontwikkeling. Ze lopen in de ogen van de consument misschien achter, maar ze (jaja, bite me, klinkt vast als fanboy) steken heel erg veel tijd in hun versies, het wordt niet afgeraffeld om maar op tijd te releasen etc.

Nogmaals, ik baal er wel van dat WebOS het niet heeft gehaald, dat kan zich goed meten met iOS, W7p. En je kan er met een klein truukje ook Android-Apps op draaien.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:01:41 #25
45206 Pietverdriet
pi_113405415
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:32 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit denkbeeld snap ik even niet. Microsoft heeft jaren mobiele OS's geproduceerd die wereldwijd en vooral in de zakelijke markt zeer goed verkochten (met een beetje hulp van hun monopoly toentertijd, maar och). Ze hebben het geld om het te promoten en proberen met, bijvoorbeeld Windows 8, ook aan een stukje integratie te doen op "slimme" devices.
Daarnaast zie ik niet in waarom Microsoft zo nodig van jou hardware zou moeten gaan produceren, het is van oudsher een softwarebedrijf. Hardware is tegenwoordig niet zo interessant meer, mensen kijken in 99% van de gevallen naar het OS, dat is waarom de iPhone ook goed verkoopt.

Zelf ben ik meer een Android man en heb op zakelijk gebied jaren met Nokia gewerkt, prima telefoons en volgens mij zouden ze best een stuk marktaandeel terug kunnen pakken in combinatie met een nieuw Windows OS. Een goede naam hebben ze, eigenlijk, altijd wel gehad, ondanks wat mindere telefoons.

Ik zie het probleem niet. En ik snap eigenlijk ook niet goed wat je met dit topic wilt, om eerlijk te zijn :@
Nee, mensen kijken niet voor 99% naar het OS, maar naar de beleving, afwerking, design, kwaliteit, levensduur accu.
Dit is nu juist wat MS niet bevalt aan de tablets die er geproduceert werden voor haar OS, dat is de reden waarom ze zelf zijn gaan (laten) produceren.
Het hele topic gaat niet over het OS, het gaat niet over de specs van de processor die er in zit, het gaat om hoe het apparaat er uit ziet, hoe het aanvoelt, de beleving van het apparaat.
pi_113405468
Ik ben zeer benieuwd naar WP8, heb nu android maar hoe meer ik WP zie hoe lelijker ik het ga vinden :') .. naja, apple is hetzelfde ongeveer met al die icoontjes. En daarbij is de handling van WP ook dik in orde :)

Ben wel eens met TS, als MS nou gewoon 1 telefoon maakt die de trend moet zetten voor andere fabrikanten, dan krijgen we tenminste een keer een echte goede telefoon, niet eentje die met 1 keer vallen kapot is, en niet eentje waarbij je de achterkant zowat dubbel kan buigen. Er zou misschien een S3 variant met WP8 komen.. wel jammer dat het dan weer zo'n plastic onding wordt. De nokia's vind ik qua bouwkwaliteit eigenlijk wel een voorbeeld voor anderen, alleen nog wel ietsje dik.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:04:06 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113405527
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, mensen kijken niet naar het OS, maar naar de beleving, afwerking, design, kwaliteit, levensduur accu.
Dit is nu juist wat MS niet bevalt aan de tablets die er geproduceert werden voor haar OS, dat is de reden waarom ze zelf zijn gaan (laten) produceren.
Het hele topic gaat niet over het OS, het gaat niet over de specs van de processor die er in zit, het gaat om hoe het apparaat er uit ziet, hoe het aanvoelt, de beleving van het apparaat.
Sorry hoor, maar de beleving van een apparaat valt of staat met het OS. De hardware is in bijna elk apparaat identiek.

Een tablet ziet er in grote lijnen uit als een tablet, een scherm met een rand eromheen en evt wat knopjes. Een smartphone idem dito.

Wat wil jij dan zeggen over de beleving van een tablet als je het OS buiten beschouwing laat? Hoe het kastje aanvoelt? oid.

En voel je nou niet meteen weer aangevallen, ik vraag dit oprecht zonder flame.
Get woke, go broke!
pi_113406272
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, mensen kijken niet voor 99% naar het OS, maar naar de beleving, afwerking, design, kwaliteit, levensduur accu.
Afwerking en design is inderdaad iets wat natuurlijk ook in acht wordt genomen. Maar "beleving" is toch echt een OS-ding, of zou jij een iPad kopen met een tekst-based OS?
Batterijduur is nog een ander punt, dat ligt vaak half aan de hardware en half aan de firmware/software die gebruikt wordt.
quote:
De beleving is IMHO voor een groot deel afhankelijk van het OS, ik weet zeker dat heel wat Apple gebruikers zullen afhaken als Apple over gaat op Android (dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar stel dat).
Puur naar hardware kijken bij een tablet of telefoon is achterlijk, iedereen heeft wel een voorkeur qua OS, hoe klein dan ook. Bij Chinese webshops zijn sommige tablets echt achterlijk goedkoop en de specs doen vaak niet onder voor een iPad of Samsung Galaxy Tab, maar het OS is vaak ronduit slecht door aanpassingen die de fabrikant heeft gemaakt.
pi_113406325
Het probleem van Microsoft is niet dat ze slechte software maken. Windows Phone 7,5 is een prima OS.

Ze zijn gewoon te traag en te log en reageren daardoor te traag op de markt. Binnen 2 maand was duidelijk dat Ipad een succes was en nu 3 jaar laten komen ze met hun eerste serieuze reactie.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:21:35 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113406334
Sterker nog HTC heeft toestellen die zowel Android als W7 draaien.

De hardware van een Samsung vind ik opzich prima aanvoelen, niets mis mee. Maar het OS kan mij niet bekoren. Maar hetzelfde toestel met WebOS of W7p zou prima zijn.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:22:29 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113406374
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:21 schreef Kandijfijn het volgende:
Het probleem van Microsoft is niet dat ze slechte software maken. Windows Phone 7,5 is een prima OS.

Ze zijn gewoon te traag en te log en reageren daardoor te traag op de markt. Binnen 2 maand was duidelijk dat Ipad een succes was en nu 3 jaar laten komen ze met hun eerste serieuze reactie.
Ja, het is te laat vrees ik. W8p is alweer onderweg en W7p gaat dus nu al afsterven. Daar gaat niemand meer voor ontwikkelen nu.
Get woke, go broke!
pi_113406667
Heatwave, wat is er eigenlijk dan mis met andriod als OS voor tablets. Ik heb een tablet dat draaid op andriod en ben zeer te spreken over dat OS, vooral het feit dat ik gewoon sleur en pleur kan gebruiken en een soort verkenner heb waar ik files kan zien. Dat gesloten gedoe van IOS ism Itunes daar word ik niet vrolijk van, en ja ik heb ook nog een ipod dus weet wel een beetje waar ik het over heb.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:29:54 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113406728
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:28 schreef Basp1 het volgende:
Heatwave, wat is er eigenlijk dan mis met andriod als OS voor tablets. Ik heb een tablet dat draaid op andriod en ben zeer te spreken over dat OS, vooral het feit dat ik gewoon sleur en pleur kan gebruiken en een soort verkenner heb waar ik files kan zien. Dat gesloten gedoe van IOS ism Itunes daar word ik niet vrolijk van, en ja ik heb ook nog een ipod dus weet wel een beetje waar ik het over heb.
Laten we daar nu maar niet op in gaan :').

Ik vind het gewoon nog steeds onvolwassen en niet af. En dat merk ik vooral als ik dus met iOS/WebOS/W7p werk, die voelen af, overal doordacht en consistent.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:30:31 #34
45206 Pietverdriet
pi_113406764
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:20 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Afwerking en design is inderdaad iets wat natuurlijk ook in acht wordt genomen. Maar "beleving" is toch echt een OS-ding, of zou jij een iPad kopen met een tekst-based OS?
Batterijduur is nog een ander punt, dat ligt vaak half aan de hardware en half aan de firmware/software die gebruikt wordt.

[..]

De beleving is IMHO voor een groot deel afhankelijk van het OS, ik weet zeker dat heel wat Apple gebruikers zullen afhaken als Apple over gaat op Android (dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar stel dat).
Puur naar hardware kijken bij een tablet of telefoon is achterlijk, iedereen heeft wel een voorkeur qua OS, hoe klein dan ook. Bij Chinese webshops zijn sommige tablets echt achterlijk goedkoop en de specs doen vaak niet onder voor een iPad of Samsung Galaxy Tab, maar het OS is vaak ronduit slecht door aanpassingen die de fabrikant heeft gemaakt.
Ik zou geen ipad gekocht hebben als hij van dik krakend plastic was gemaakt.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:32:28 #35
45206 Pietverdriet
pi_113406857
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:21 schreef Kandijfijn het volgende:

Het is voor de succesvolle marktleider heel moeilijk om een paradigmawissel te doorgaan.
pi_113406932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is voor de succesvolle marktleider heel moeilijk om een paradigmawissel te doorgaan.
Toch apart, aangezien we het hier niet over hun huidige productline hebben maar een compleet nieuw gebied.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:35:28 #37
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113406988
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon nog steeds onvolwassen en niet af. En dat merk ik vooral als ik dus met iOS/WebOS/W7p werk, die voelen af, overal doordacht en consistent.
En daar is hij al. Zucht.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:37:06 #38
45206 Pietverdriet
pi_113407049
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:34 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Toch apart, aangezien we het hier niet over hun huidige productline hebben maar een compleet nieuw gebied.
Dat is nu juist wat ik bedoel, ze zaten veel te lang in de PC mindset, en eigenlijk zitten ze daar nog steeds in.
pi_113407066
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou geen ipad gekocht hebben als hij van dik krakend plastic was gemaakt.
Krakend plastic, ik heb nog nooit een tablet gezien die krakend plastic als kenmerk had. Zelfs niet de goedkope Yarvik die hier ligt en dat is toch wel echt een budget-tablet. Krakend plastic, ja, zo lust ik er nog wel één. :')

Maar waarom heb je dan niet gekozen voor een Samsung Galaxy Tab? Want qua specs doet die helemaal niet onder voor een iPad :s)

Tevens vind ik iOS ook prima werken, het is simpel, clean en het werkt gewoon rap.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113407108
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:37 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Krakend plastic, ik heb nog nooit een tablet gezien die krakend plastic als kenmerk had. Zelfs niet de goedkope Yarvik die hier ligt en dat is toch wel echt een budget-tablet. Krakend plastic, ja, zo lust ik er nog wel één. :')

Maar waarom heb je dan niet gekozen voor een Samsung Galaxy Tab? Want qua specs doet die helemaal niet onder voor een iPad :s)

Tevens vind ik iOS ook prima werken, het is simpel, clean en het werkt gewoon rap.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
qua specs niet, maar iOS is gewoon veel beter ontwikkeld ten opzichte van Android.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:39:45 #41
45206 Pietverdriet
pi_113407153
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:37 schreef LompeHork het volgende:

[..]

SPOILER
Net zoals ik zei, specs zijn niet belangrijk, of liever, niet het belangrijkste, het gaat om de gebruikersbeleving, de afwerking, geliktheid
Dit is de reden waarom MS zelf een tablet op de markt brengt.
pi_113407259
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als software ontwikkelaar dan?

Ik als user merk weinig van het zogenaamd niet af zijn, kan alle apps instaleren van een appstore die google play heet af halen, de meest apps werken gewoon, betaling met de CC voor die apps verlopen ent zo soepel als op de ipod/pad. Ok, het aantal apps is nog niet zo groot als voor IOS, en je merkt dat er niet zoveel moderatie op apps zit als bij apple, dat er nog wel eens een slecht functionerend ding tussen zit.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:42:53 #43
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113407299
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:35 schreef Catch22- het volgende:

[..]

En daar is hij al. Zucht.
Zeik niet zo vent. Je gedraagt je precies waarvan je mij beticht, fanboi-ism. Ik heb kritiek op Android ja, en ben daar lang niet de enige in.

Het is een IN MIJN OGEN nog niet volwassen OS, daar mag je het mee ONEENS zijn, maar het is in geen enkele manier een flame of iets om zo gepikeerd op te reageren.
Get woke, go broke!
pi_113407362
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:38 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

qua specs niet, maar iOS is gewoon veel beter ontwikkeld ten opzichte van Android.
Dat is gewoon relatief, ik ben zelf tevredener over mijn Android-toestel dan over mijn iPhone. Beiden werkt het wel, maar Android is op een andere manier ontwikkeld en met een iets ander oogpunt dan iOS. Heeft niets met "beter" te maken.
Of ben je toevallig ontwikkelaar?
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net zoals ik zei, specs zijn niet belangrijk, of liever, niet het belangrijkste, het gaat om de gebruikersbeleving, de afwerking, geliktheid
Dit is de reden waarom MS zelf een tablet op de markt brengt.
Ja dag:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:44:52 #45
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113407382
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als software ontwikkelaar dan?

Ik als user merk weinig van het zogenaamd niet af zijn, kan alle apps instaleren van een appstore die google play heet af halen, de meest apps werken gewoon, betaling met de CC voor die apps verlopen ent zo soepel als op de ipod/pad. Ok, het aantal apps is nog niet zo groot als voor IOS, en je merkt dat er niet zoveel moderatie op apps zit als bij apple, dat er nog wel eens een slecht functionerend ding tussen zit.
Ik heb echt geen zin om er weer op in te gaan. Mijn "bewijs" is het Samsung Note topic, staat helemaal vol met:

De update is kut! hoe moet ik terug

Dit werkt niet: oh, dan moet je ff dit installeren, dit doen en dan werkt het.

etc etc.

Kan je als flame opvatten, maar dat soort verhalen en klachten zijn gewoon veel en veel minder in het iPhonetopic..

Tevens heb ik zelf net mijn galaxy note verkocht, omdat ik het niet lekker vond werken, dus het is ook nog een eigen ervaring geweest etc.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:45:07 #46
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113407392
je komt elke keer met hetzelfde verhaal terwijl android inmiddels het meest verkochte OS voor smartphones is.

Jij kan er niets mee, terwijl mijn meest digibete vrienden ermee weglopen. Wie is hier nu de snackbar?
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:47:27 #47
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113407507
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:45 schreef Catch22- het volgende:
je komt elke keer met hetzelfde verhaal terwijl android inmiddels het meest verkochte OS voor smartphones is.

Jij kan er niets mee, terwijl mijn meest digibete vrienden ermee weglopen. Wie is hier nu de snackbar?
Oh, het verkoopt het beste, dus het is het beste! Gusttavo Lima is de beste artiest van de wereld!

Komop man.... Als je het zo vervelend vindt dat ik Android niet zo geweldig vind is het pech voor je.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:47:36 #48
45206 Pietverdriet
pi_113407516
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:44 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dat is gewoon relatief, ik ben zelf tevredener over mijn Android-toestel dan over mijn iPhone. Beiden werkt het wel, maar Android is op een andere manier ontwikkeld en met een iets ander oogpunt dan iOS. Heeft niets met "beter" te maken.
Of ben je toevallig ontwikkelaar?

[..]

Ja dag:

[..]

Hardware en specs zijn niet hetzelfde
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:48:06 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113407539
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eeeehmmm, dat is het wel. ja ok, alleen de behuizing is niet echt een spec, al kan je het er wel onder scharen.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:48:55 #50
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113407576
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh, het verkoopt het beste, dus het is het beste! Gusttavo Lima is de beste artiest van de wereld!

Komop man.... Als je het zo vervelend vindt dat ik Android niet zo geweldig vind is het pech voor je.
Vind ik helemaal niet vervelend, maar je loopt onzin te verkondigen. Ik kan meer met mijn Android device dan ik met een iOs device zou kunnen. Jij kan er blijkbaar niet mee omgaan. En meer mensen die denken dat ze moeten gaan lopen klooien gaan de mist in. Ja, je hebt meer vrijheid in een open OS, als je gaat klooien en niet weet wat je doet gaat het mis.

En ja, daar is iOs beter in. Je kan geen moer, dus je kan ook niets mis doen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:49:57 #51
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113407633
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:48 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Vind ik helemaal niet vervelend, maar je loopt onzin te verkondigen. Ik kan meer met mijn Android device dan ik met een iOs device zou kunnen. Jij kan er blijkbaar niet mee omgaan. En meer mensen die denken dat ze moeten gaan lopen klooien gaan de mist in. Ja, je hebt meer vrijheid in een open OS, als je gaat klooien en niet weet wat je doet gaat het mis.

En ja, daar is iOs beter in. Je kan geen moer, dus je kan ook niets mis doen.
Je lult slap. je kan er niets mee, wat kan ik precies niet wat jij wel kan dan? En bespaar me de widgets.

Vrijheid, om wat te doen precies?

je bent elke keer MIJ aan het aanvallen maar je komt echt met de kinderachtigste onzin aanzetten. Kijk eens naar jezelf.
Get woke, go broke!
pi_113407711
Android > Apple : android is openener.. lekker veel zelf aanpassen

Apple > Android: waarom aanpassen als het goed werkt

wel voorspelbaar :7

:') ga lekker ergens anders lopen huilen
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:51:55 #53
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113407726
fatsoenlijk de veelgebruikte apps starten, kiezen welke apps ik installeer zonder dat iemand me vertelt of het kan en mag of niet, widgets gebruiken om snel instellingen te wijzigen als ik dat wil. Ach, je weet het zelf ook wel.

Om maar te zwijgen over de vrijheid in vorm en prijs van het apparaat.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113407777
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:51 schreef andreas612 het volgende:
Android > Apple : android is openener.. lekker veel zelf aanpassen

Apple > Android: waarom aanpassen als het goed werkt

wel voorspelbaar :7

:') ga lekker ergens anders lopen huilen
als je iOS wilt aanpassen moet je gewoon jailbreaken.
pi_113407826
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hier moet ik het toch eens zijn met HeatWave:
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eeeehmmm, dat is het wel. ja ok, alleen de behuizing is niet echt een spec, al kan je het er wel onder scharen.
Dat zijn gewoon specs.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:54:23 #56
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113407827
dan ben je je (toch al gammele) garantie ook kwijt.

en die garantie heb je wel nodig, met die falende schermen, homebuttons en andere knoppen :')
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:54:24 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113407829
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:51 schreef Catch22- het volgende:
fatsoenlijk de veelgebruikte apps starten, kiezen welke apps ik installeer zonder dat iemand me vertelt of het kan en mag of niet, widgets gebruiken om snel instellingen te wijzigen als ik dat wil. Ach, je weet het zelf ook wel.

Om maar te zwijgen over de vrijheid in vorm en prijs van het apparaat.
Veel gebruikte apps zet ik gewoon op de eerste pagina neer, pittig.....

En dat is een leuke discussie, leuk dat je alle apps kan installeren, was je er ook zo blij mee toen er een zooi apps al je gegevens doorstuurde naar de russen? :'). Elk nadeel heb ze voordeel.

Widgets heb je idd niet, dat klopt. Kan je als kritiek opvatten, ik mis ze niet echt, maar dat is persoonlijk.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:54:55 #58
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113407854
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:54 schreef Catch22- het volgende:
dan ben je je (toch al gammele) garantie ook kwijt.

en die garantie heb je wel nodig, met die falende schermen, homebuttons en andere knoppen :')
je doet ook echt nergens je best om serieus genomen te worden he?
Get woke, go broke!
pi_113407864
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:53 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

als je iOS wilt aanpassen moet je gewoon jailbreaken.
maar dat wil je niet want het werkt toch goed? :')
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:55:20 #60
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113407870
welke app en welke russen? ik ben geen mongool die zomaar alles erop zet.

Wat doe jij als je een andere launcher of ander toetsenbord wil installeren?
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113407936
Ik heb het altijd apart gevonden dat Microsoft niet met een passend antwoord kwam voor de zakelijke markt. Softwarematig ligt daar een enorme markt te knipperen die te innoveren is met Exhange en Office als basis.
Met het dalende marktaandeel van MS Office zijn ze wellicht wat aan de late kant nu. Ze hadden net als Facebook tijdig innovatieve mensen (bedrijven) op moeten kopen.
pi_113408032
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:56 schreef Cracka-ass het volgende:
Ze hadden net als Facebook tijdig innovatieve mensen (bedrijven) op moeten kopen.
facebook koopt alleen maar bagger op :') en over 2 jaar zit er niemand meer op facebook dus in hoeverre zij innovatief zijn..
pi_113408120
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:58 schreef andreas612 het volgende:

[..]

facebook koopt alleen maar bagger op :') en over 2 jaar zit er niemand meer op facebook dus in hoeverre zij innovatief zijn..
Ze zijn zo'n beetje het grootste bedrijf ter wereld geworden door goede mensen aan zich te binden. Ik doel op de periode ver voor het Instagram verhaal.
pi_113408146
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:00 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ze zijn zo'n beetje het grootste bedrijf ter wereld geworden door goede mensen aan zich te binden. Ik doel op de periode ver voor het Instagram verhaal.
oke
pi_113408175
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb echt geen zin om er weer op in te gaan. Mijn "bewijs" is het Samsung Note topic, staat helemaal vol met:

De update is kut! hoe moet ik terug

Dit werkt niet: oh, dan moet je ff dit installeren, dit doen en dan werkt het.

etc etc.

Kan je als flame opvatten, maar dat soort verhalen en klachten zijn gewoon veel en veel minder in het iPhonetopic..

Tevens heb ik zelf net mijn galaxy note verkocht, omdat ik het niet lekker vond werken, dus het is ook nog een eigen ervaring geweest etc.
Dan is het vervelend dat er een slechte update uitgerold is die niet goed werkte voor de galaxy note. Maar qau complexiteit is een update van android natuurlijk stukken ingewikkelder als de update van IOS die voor bijna compleet dezelfde systemen wordt uitgerold.

Dat probleem met updates gaat MS natuurlijk straks ook krijgen als win 8 op allerlei verschillende tablet hardware moet gaan draaien.

In dat opzicht heeft appel de markt goed afgeschermd maar kunnen we wachten op het moment dat er klachten van koppelverkoop oid gaan komen. B-)
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:02:27 #66
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113408200
Apple devt hun updates voor 3-4 toestellen waarbij ze nieuwe features voor oudere toestellen gewoon niet doorvoeren.

Dat maakt een en ander wel errug makkelijk natuurlijk
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113408204
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan is het vervelend dat er een slechte update uitgerold is die niet goed werkte voor de galaxy note. Maar qau complexiteit is een update van android natuurlijk stukken ingewikkelder als de update van IOS die voor bijna compleet dezelfde systemen wordt uitgerold.

Dat probleem met updates gaat MS natuurlijk straks ook krijgen als win 8 op allerlei verschillende tablet hardware moet gaan draaien.

In dat opzicht heeft appel de markt goed afgeschermd maar kunnen we wachten op het moment dat er klachten van koppelverkoop oid gaan komen. B-)
allerlei.. ? alleen RT en PRO toch?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:02:56 #68
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113408229
ja, maar wel met verschillende chipsets/gpu's etc etc.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113408281
tja 'k heb daar geen verstand van betreffende updates maar is dat dan niet één update voor RT ongeacht welke GPU erin zit?

edit: update van ICS is toch ook door 20 verschillende toestellen ontvangen

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2012 13:04:45 ]
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:04:27 #70
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113408297
Jawel, maar die update moet wel met alle verschillende hardware (en combinaties) getest worden en daar ligt de moeilijkheid.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113408328
oh, nou.. heb wel vertrouwen in MS ;)
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:06:30 #72
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113408401
Ik ook wel :)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113408488
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:20 schreef LompeHork het volgende:

[..]

[..]

Mooi verwoord.
Run rabbit, run.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:13:56 #74
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113408786
iOs is ook een mooi OS met een mooi ecosysteem op zijn manier. icm de vormgeving en "kwaliteit" (hoewel ik serieus veeeel meer iPhones kapot zie gaan om mij heen dan andere smartphones en dat zeg ik niet om te trollen) is het gewoon een product dat doet wat het zegt.

Maar ik zie in android een systeem dat 100x flexibeler is en voor iedereen wel wat biedt. En Windows Phone biedt ook veel meer flexibiliteit in de apparatuur/hardware.

Terug ontopic; MS heeft Nokia nu als handpop voor de telefoons. Vraag me af of het uberhaupt meerwaarde heeft dat zij hardware verkopen...

[ Bericht 19% gewijzigd door Catch22- op 26-06-2012 13:19:35 ]
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:28:19 #76
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113409315
Ik zou op zich wel over willen naar WP8, alleen wil ik wel een scherm van minimaal 4.8". Heb nu een note en kan gewoon niet meer terug naar 4.3"
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:43:16 #77
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113409841
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:13 schreef Catch22- het volgende:
iOs is ook een mooi OS met een mooi ecosysteem op zijn manier. icm de vormgeving en "kwaliteit" (hoewel ik serieus veeeel meer iPhones kapot zie gaan om mij heen dan andere smartphones en dat zeg ik niet om te trollen) is het gewoon een product dat doet wat het zegt.

Maar ik zie in android een systeem dat 100x flexibeler is en voor iedereen wel wat biedt. En Windows Phone biedt ook veel meer flexibiliteit in de apparatuur/hardware.

Terug ontopic; MS heeft Nokia nu als handpop voor de telefoons. Vraag me af of het uberhaupt meerwaarde heeft dat zij hardware verkopen...
Je kan het wel :).

Dit is een redelijk stukje, ik snap best dat er mensen zijn die veel willen aanpassen. Ik ben jarenlang zelf zo iemand geweest. Ik heb echt alle mogelijke smartphones wel gehad.

Maar het is wel zo dat het meerendeel van de kopers zich niet bezig houden met discussies zoals wij deze hier voeren. Ze hebben geen idee wat een HTC of een Android, of een Galaxy oid precies is. Ze willen wat de vriendjes ook hebben.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:46:50 #78
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113409976
Of ze willen gewoon kunnen internetten, whatsappen en apps gebruiken op hun telefoontje en daar geen 650 euro voor willen uitgeven
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:47:40 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113410012
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:46 schreef Catch22- het volgende:
Of ze willen gewoon kunnen internetten, whatsappen en apps gebruiken op hun telefoontje en daar geen 650 euro voor willen uitgeven
Een Galaxy 3 is los ook niet echt goedkoop, ze nemen gewoon een abotje.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:59:15 #80
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113410460
Ja maar het grote voordeel van Android is dus dat je ook voor 250 euro een hele leuke telefoon hebt (HTC One V bijvoorbeeld).
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:00:21 #81
45206 Pietverdriet
pi_113410509
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:54 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Hier moet ik het toch eens zijn met HeatWave:

[..]

Dat zijn gewoon specs.
Fijn voor je, maar je snapt nog steeds het hele punt niet.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:06:24 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113410773
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:59 schreef Catch22- het volgende:
Ja maar het grote voordeel van Android is dus dat je ook voor 250 euro een hele leuke telefoon hebt (HTC One V bijvoorbeeld).
Nou ja, dat is zowel een voordeel als een nadeel.

Als je een iPhone koopt vandaag weet je precies wat je krijgt. Als je een telefoonwinkel binnenloopt als leek en je zegt: Ik wil een Android. Dan is het nog maar de vraag waar je mee thuiskomt.

Android is bij 4.1 inmiddels, maar als je een hagelnieuwe Note koopt krijg je 2.3. Koop je een Galaxy3 krijg je 4.0. Etc.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:08:08 #83
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113410845
ik denk niet dat iemand een android vraagt. Ik vermoed dat ze gewoon een smartphone willen (een telefoon met innernet ensow :$ :$) met een bepaald budget. En ik vraag me of men merkt of ze met 2.3 of 4.0 werken.

4.1 is nog niet uit trouwens. Wordt komende week pas aangekondigd.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:18:19 #84
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113411353
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:08 schreef Catch22- het volgende:
ik denk niet dat iemand een android vraagt. Ik vermoed dat ze gewoon een smartphone willen (een telefoon met innernet ensow :$ :$) met een bepaald budget. En ik vraag me of men merkt of ze met 2.3 of 4.0 werken.

4.1 is nog niet uit trouwens. Wordt komende week pas aangekondigd.
Opzich denk ik ook wel dat de meesten er zo redelijk mee overweg kunnen hoor. Maar snap je nou een beetje waarom ik het onvolwassen noem? Das niet om te flamen, maar dit is gewoon rommelig.

Even de jailbreakers buiten beschouwing gelaten, je kan op de iPhone 3GS, wat best een oud ding is, gewoon iOS5 installeren. Natuurlijk doen sommige dingen het niet, maar dat is omdat er andere hardware inzit.

Bij Android moet je maar afwachten of er een update komt, en dat is nergens gegarandeerd als je hem koopt, de fabrikant moet er zin in hebben.
Get woke, go broke!
pi_113411489
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, je bekijkt het teveel als techneut. Bekijk het breder en hardware gaat veel verder dan louter wat specs.

Wat is het gevoel van een toets bij bijv een laptop, wat is de interface om te laden (lompe stekker of elegant magneetunit zoals bij Apple laptops), hoeveel spiegeling heeft het scherm, ligt het lekker in de hand, ruwe of gladde behuizing etc. etc.

Zie het als de Mercedes autodeur, ga geblindoekt in een auto zitten als de deur voor je wordt dichtgedaan, je weet direct of je in een Mercedes of in een of andere Japanner zit. Of het motorgeluid van een Porsche, technisch maakt het niet heel veel uit hoe het klinkt, maar de juiste klank draagt bij aan de ervaring.

En dit is iets wat Apple heel goed begrijpt en veel concurrenten niet.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:31:07 #86
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113411862
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Opzich denk ik ook wel dat de meesten er zo redelijk mee overweg kunnen hoor. Maar snap je nou een beetje waarom ik het onvolwassen noem? Das niet om te flamen, maar dit is gewoon rommelig.

Even de jailbreakers buiten beschouwing gelaten, je kan op de iPhone 3GS, wat best een oud ding is, gewoon iOS5 installeren. Natuurlijk doen sommige dingen het niet, maar dat is omdat er andere hardware inzit.

Bij Android moet je maar afwachten of er een update komt, en dat is nergens gegarandeerd als je hem koopt, de fabrikant moet er zin in hebben.
nou, ik ben best een nerd, maar zou iOs5 en 4 ook niet uitelkaar kunnen houden hoor (en ik heb een iPad met iOs5).

Enige is het (van Android geleende) notificatieding, voor de rest weet ik geen verschillen tussen iOs3, 4 of 5
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:31:40 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113411893
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee, je bekijkt het teveel als techneut. Bekijk het breder en hardware gaat veel verder dan louter wat specs.

Wat is het gevoel van een toets bij bijv een laptop, wat is de interface om te laden (lompe stekker of elegant magneetunit zoals bij Apple laptops), hoeveel spiegeling heeft het scherm, ligt het lekker in de hand, ruwe of gladde behuizing etc. etc.

Zie het als de Mercedes autodeur, ga geblindoekt in een auto zitten als de deur voor je wordt dichtgedaan, je weet direct of je in een Mercedes of in een of andere Japanner zit. Of het motorgeluid van een Porsche, technisch maakt het niet heel veel uit hoe het klinkt, maar de juiste klank draagt bij aan de ervaring.

Ja ok, dat ben ik wel met je eens. Maar ook dat zijn een deel specs, de weerspiegeling van het scherm hangt samen met de gebruikte panelen bijv.

Maar idd, het is een totaalplaatje, dat klopt. Maar zoals ik al zei, ik vind hetzelfde toestel van HTC met w7 lekkerder werken dan met Android erop.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:32:46 #88
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113411945
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:31 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nou, ik ben best een nerd, maar zou iOs5 en 4 ook niet uitelkaar kunnen houden hoor (en ik heb een iPad met iOs5).

Enige is het (van Android geleende) notificatieding, voor de rest weet ik geen verschillen tussen iOs3, 4 of 5
Kan, maar dat hoeft dus niet, je hangt hem aan iTunes en je krijgt de nieuwste versie :). En als je hardware het niet aankan, krijg je ook de vraag niet.

Bij Android moet je dus zelf veel meer "weten" om de nieuwste versie te krijgen.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:33:42 #89
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113411989
Uhm, ik bedoelde meer te zeggen dat je als gebruiker echt niet zo goed doorhebt welke versie je gebruikt. Dus of je nu op Android 2.3, 4.0 of 4.1 zit, of op iOs3,4 of 5.

Dus zo heel boeiend is de ontwikkeling van de afgelopen jaren blijkbaar niet voor de eindgebruiker. Want als je mij 10 dingen op zou laten noemen die in iOs zijn veranderd sinds de eerste iPhone, dan kwam ik net aan op de helft denk ik (camera, 3/4g, notificatiebalk..)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:35:58 #90
45206 Pietverdriet
pi_113412101
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Verbazingwekkend niet, hoe dit niet begrepen wordt.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:36:04 #91
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113412107
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:33 schreef Catch22- het volgende:
Uhm, ik bedoelde meer te zeggen dat je als gebruiker echt niet zo goed doorhebt welke versie je gebruikt. Dus of je nu op Android 2.3, 4.0 of 4.1 zit, of op iOs3,4 of 5.
Zit wel iets in misschien, maar voor Whatsapp moet je wel 2.1+ hebben bijv. Nou heb je dat op alle toestellen wel tegenwoordig lijkt me.

En het feit dat je als gebruiker niet doorhebt welke versie is niet doorslaggevend, onderhuids zijn er bijv ook veiligheidslekken gedicht etc.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:36:40 #92
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113412131
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je zal wel weer boos worden :') Maar als je het nou gewoon duidelijker, zoals zijn stuk, had opgeschreven.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:37:00 #93
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113412147
ja, maar dat merkt geen hond. Ik moet zeggen dat ik ook niet echt verschil merk tussen 2.3.6 en 4.0.3 hoor, buiten iets anders gestructureerde menu's en wat meer souplesse in de UI (hoewel je dat na een paar dagen ook nauwelijks meer merkt)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113412206
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Techneuten mindset :Y
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:39:05 #95
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113412243
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:37 schreef Catch22- het volgende:
ja, maar dat merkt geen hond. Ik moet zeggen dat ik ook niet echt verschil merk tussen 2.3.6 en 4.0.3 hoor, buiten iets anders gestructureerde menu's en wat meer souplesse in de UI (hoewel je dat na een paar dagen ook nauwelijks meer merkt)
nee, maar dat is een drogreden, het is weldegelijk noodzakelijk als jij niet wil dat je gegevens door iedereen zo te onderscheppen zijn natuurlijk.

iOS is bijv volledig ge-encrypt, daar kan je vrijwel niets mee. Zit er sinds de 3G in, hardwareencryptie.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:39:28 #96
45206 Pietverdriet
pi_113412258
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Techneuten mindset :Y
Heerlijk niet, als het niet uit te drukken valt in Megapixel, Gigaherz of Terabyte dan bestaat het niet.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:40:22 #97
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113412299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heerlijk niet, als het niet uit te drukken valt in Megapixel, Gigaherz of Terabyte dan bestaat het niet.
Onzin, "we" hebben er echter termen voor die jij blijkbaar niet kent :)

Gebruiksvriendelijkheid, consumer experience etc.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:40:41 #98
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113412322
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee, maar dat is een drogreden, het is weldegelijk noodzakelijk als jij niet wil dat je gegevens door iedereen zo te onderscheppen zijn natuurlijk.

iOS is bijv volledig ge-encrypt, daar kan je vrijwel niets mee. Zit er sinds de 3G in, hardwareencryptie.
ja dat is zo en daar heb ik het ook niet over; ik zeg alleen dat je wel kan zeveren over updates die niet altijd even snel doorkomen; maar veel mensen hebben het niet eens door als ze een update hebben.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:41:51 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113412382
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:40 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ja dat is zo en daar heb ik het ook niet over; ik zeg alleen dat je wel kan zeveren over updates die niet altijd even snel doorkomen; maar veel mensen hebben het niet eens door als ze een update hebben.
Nee, maar in elke nieuwe versie zitten nieuwere, betere, veiligere, snellere functies die je dus niet zomaar krijgt.

Ik snap dat je dan een soort "het werkt, niets meer aan doen" instelling krijgt, maar goed, je hebt toch een Android omdat je zoveel kan?
Get woke, go broke!
pi_113412426
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het onderstreept vooral het belang van een zeer heterogene R&D samenstelling qua personeel. Met veel verschillende culturele en educatie achtergronden en 'specialisaties'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')