quote:Op maandag 25 juni 2012 18:26 schreef freud het volgende:
Deze nieuwe OP methode kopieert automagisch de vorige OP. Ik had op dit moment even geen inspiratie voor een generiek stukje proza. De tekst in een OP moet de ziel van de fotograaf raken als een lichtharp op een kathedraal. Zelfs zonder geluid moet je zachtjes een engelenkoor horen als de fotonen van de OP tekst je netvlies knuffelen.
Als deze signalen dan je hersenen raken, worden alle neuronen direct jaloers dat ze niet behoren tot de optische paden. Daarom ga je ook engelenkoren horen, je gehoor wil ook zien! Inspiratie voor een OP komt ook niet zomaar, net zo min als een foto zich laat forceren. Als je zonder feeling een foto erdoorheen drukt, zie je dat.
Daarom is het volgens mij dat een amateur bezielender werk aflevert dan iemand die zijn volledige salaris eruit haalt. Productiewerk zie je vaak zat, en is leuk voor de gemiddelde consument, maar de hier aanwezige zielen halen het er wel uit. Hoe professioneel ben je als je met standaard meuk tevreden bent? Het lijkt me het fotografische equivalent van een lopende band medewerker. Geestdodend (maar af en toe ook wel lekker).
Kortom, een mooie stuk proza voor de OP zat er niet in.
Nu pasta!
quote:
Ow... Mijn fout... mijn site was gehackt en toen heb ik alles er afgehaald... ik upload wel een nieuwe.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:09 schreef freud het volgende:
Waar is deze trouwens gebleven:
http://www.schiet7kleuren.nl/fok/FFSC01.jpg
Gehackt?quote:Op maandag 25 juni 2012 20:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ow... Mijn fout... mijn site was gehackt en toen heb ik alles er afgehaald... ik upload wel een nieuwe.
quote:Op maandag 25 juni 2012 18:26 schreef freud het volgende:
Deze nieuwe OP methode kopieert automagisch de vorige OP. Ik had op dit moment even geen inspiratie voor een generiek stukje proza. De tekst in een OP moet de ziel van de fotograaf raken als een lichtharp op een kathedraal. Zelfs zonder geluid moet je zachtjes een engelenkoor horen als de fotonen van de OP tekst je netvlies knuffelen.
Als deze signalen dan je hersenen raken, worden alle neuronen direct jaloers dat ze niet behoren tot de optische paden. Daarom ga je ook engelenkoren horen, je gehoor wil ook zien! Inspiratie voor een OP komt ook niet zomaar, net zo min als een foto zich laat forceren. Als je zonder feeling een foto erdoorheen drukt, zie je dat.
Daarom is het volgens mij dat een amateur bezielender werk aflevert dan iemand die zijn volledige salaris eruit haalt. Productiewerk zie je vaak zat, en is leuk voor de gemiddelde consument, maar de hier aanwezige zielen halen het er wel uit. Hoe professioneel ben je als je met standaard meuk tevreden bent? Het lijkt me het fotografische equivalent van een lopende band medewerker. Geestdodend (maar af en toe ook wel lekker).
Nu pasta!
Verder wel alles lekker?quote:Op maandag 25 juni 2012 18:26 schreef freud het volgende:
Nu pasta!
Ik gok dat An24 de pasta heeft gemaakt dus dat zal ongetwijfeld hebben gesmaaktquote:
quote:
http://www.managementboek(...)ne-druk-femke-hogemaquote:Op woensdag 27 juni 2012 13:42 schreef Puala het volgende:
Welk boek heb je gelezen? Ik twijfel al heel lang om ZZP-er te worden (niet fotografe).
Dat lijkt een beetje alsof het over ZZP'er in bouw gaat.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:23 schreef Doodkapje het volgende:
En dit: Zelfde bescherming voor zzp'er als personeel
Het wordt bedrijven zo minder aantrekkelijk en vrijblijvend gemaakt om ZZP'ers in te huren.
Mja, dat lijkt me een groep die meer risico's loopt. Maar denk ook dat een bedrijf die fotografen op reis stuurt voor een campagne bepaalde verzekeringen zullen moeten gaan afsluiten...quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat lijkt een beetje alsof het over ZZP'er in bouw gaat.
Dat werkt heel simpel. Als jij als ZPP'er je veiligheidszooi niet in orde hebt mag je niet aan het werk en krijg je geen geld.
Ik zou het niet doen. De beste man zit niet in dat netwerk, dus kan het lastig inschatten. Goeie foto's maken kunnen er veel, en het netwerk etc is belangrijker. Je moet als je er van wilt leven, niet alleen leuk kunnen fotograferen, maar ook kennis hebben van dingen zoals organiseren, voorbereiden, hoe een opdrachtgever werkt, juridische kaders, prijsstellingen etc.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:21 schreef SP22 het volgende:
Hij belde me net al terug nadat hij mn site heeft gezien. Hij heeft me kostenloze begeleiding aangeboden in de opstartperiode. Volgens hem zijn mn foto's zeker goed genoeg en ook mn camera. (hij heeft zelf ook verschillende camera's, dus weet wat een 550D is).
Hij wil me helpen het op poten te zetten en eventueel een klein baantje ernaast voor me te zoeken in het begin.
Dilemma!
Nope, als je ingehuurd wordt, is het de verantwoording van de fotograaf om ervoor te zorgen, tenzij je in dienst bent van het bedrijf wat je wegstuurt. Als je een opdracht doet, dan ben je ook verantwoordelijk voor de verzekeringquote:Op woensdag 27 juni 2012 18:49 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mja, dat lijkt me een groep die meer risico's loopt. Maar denk ook dat een bedrijf die fotografen op reis stuurt voor een campagne bepaalde verzekeringen zullen moeten gaan afsluiten...
Mja, wat bedoel je met je compleet pakket? Een hele website maken of nieuwsbrief in elkaar draaien oid? Meestal hebben bedrijven een eigen communicatieafdeling of andere afdeling die dat al verzorgd. Daarnaast moet je ook rekening houden met VEUL reizen en dus reiskosten. Je zal concurrerend moeten zijn met mensen in bijv de randstad, dus dat maakt het lastiger om reiskosten vanuit het noorden te rekenen (zeker in het begin).quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:44 schreef SP22 het volgende:
Ik zou het dan breder willen gaan trekken en mn communicatieskills erbij betrekken. Meer het complete pakket bieden. Maar ben er nog niet uit, en een "gewone" baan is er ook nog niet.
Mja, maar niet echt grote markt denk ik. Je zit dan veiliger in de randstad. Wil je niet bangmaken, maar het is echt lastig je brood te verdienen ermee.quote:
Mja, kende de man de fotografiewereld in de regio? Ik zou niet gokken met het risico een paar jaar te verliezen. Als je toch verhuisd, doe dat dan voor een vaste baan, en ga daarnaast aan je fotografie werken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:38 schreef SP22 het volgende:
Dat zei ik dus ook tegen die man, maar hij vond dat onzin.
Ik neig nu ook meer naar een steady inkomen, maar dat ligt ook niet voor het oprapen helaas.
Wat is het voor recruiter? Van de UWV ofzo?quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:19 schreef SP22 het volgende:
Dat is nu waar ik het meeste naar neig ja. Hij lijkt ook voor vast werk nog wel connecties te hebben
Wat een kutleven heb jij!quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Morgen weer lekker 4 dagen op RW fotograferen
Gaaf! En misschien kan je bij de arbeidsvoorwaarden overleggen dat je fotografie ernaast kan doen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:10 schreef SP22 het volgende:
Ik hak de knoop door om niet voor mezelf te beginnen en wordt prompt gebeld door ander w&s bureau die een bedrijf heeft dat in mij ge๏nteresseerd is. Dinsdag gesprek voor nadere details bij w&s bureau! Leuke creatieve marketing functie in Assen bij internationaal bedrijf.
Succes in ieder geval. Regio Assen zou je zien zitten?quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:17 schreef SP22 het volgende:
Is oa de posters maken enzo..
me maar eens verdiepen in productfotografie.
Zoals ik het begreep is het vrij flexibel allemaal,dus af en toe een foto opdrachtje moet in te plannen zijn.
Bestwelquote:
Ha! Kan je actiefoto's van mij maken op de TT-baan.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:40 schreef SP22 het volgende:
Is minder dan 30min reistijd vanaf Groningen.. prima te doen dus.
Maken we er toch een schiet-miet van oid?quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:15 schreef Isdatzo het volgende:
Haha, wil dit jaar zeker nog een dagje Assen doen.
Deze zomer wil ik nog: Zandvoort, Zolder, Mettet, Spa, Assen en dan is 't seizoen wel aardig voorbij denk ik.
Dat is wel het mooiste 365-project wat ik tot dusverre heb gezien. Indrukwekkend.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:28 schreef Ener-G het volgende:
Op sommige momenten besef ik weer eens dat ik eigenlijk nog helemaal geen reet van fotografie kan..
http://www.flickr.com/photos/kyle_thompson/
24-70 for surequote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga denk ik een 60D kopen, heb er vandaag 1 gebruikt.
Waar ik mee zit, wat voor lens ga ik er bij kopen? Wil vooral voor ~18-70 wat hebben.
Wat heb ik nu?
18-55 versie 1 non IS
50 mm f/1.8
70-200 f/4 non IS
10-20 sigma.
De 400D hou ik voor alsnog. Ik zit zelf te denken aan of de 18-135, of de 17-55 of de 24-70.
Any thoughts?
1DsM3 kopen?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, misschien. Maar Bart heeft geen 7D's in 't assortiment denk ik. En via MP zie ik niet zo zitten.
Ik heb de 24-70 altijd met veel plezier op 1.6 en 1.3 crop gebruikt, en nu ook op fullframe. Die zou ik hoe dan ook aanradenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 01:11 schreef Ener-G het volgende:
24-70 is wat lang aan de wijde kant, maar het kan. Zelf zou ik die alleen halen als je naar fullframe wil in de toekomst.
Ik neig er ook sterk naar, enerzijds omdat hij f/2.8 is, anderzijds omdat het gewoon een heel goed ding is. Wel weer pokkeduur.quote:
Misschien, ooit. Maar die 60D gaat zeker een jaar of 2, 3 mee. Net als de 400Dquote:Op zaterdag 30 juni 2012 01:11 schreef Ener-G het volgende:
24-70 is wat lang aan de wijde kant, maar het kan. Zelf zou ik die alleen halen als je naar fullframe wil in de toekomst.
Kapotte sluiter zeker dat je er nu al af moet?quote:
Met de ISO performance tegenwoordig kies ik er voor om de 24-105 mee te nemen ipv de 24-70. Alleen bij moeilijk licht is 2.8 ideaal, maar verder vind ik het lekkerder om licht te reizen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 02:38 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ik heb de 24-70 altijd met veel plezier op 1.6 en 1.3 crop gebruikt, en nu ook op fullframe. Die zou ik hoe dan ook aanraden
Ook bij voldoende licht schiet ik vaak nog graag met een groot diafragma. Gewoon mijn 24-70 en 70-200 mee. Ideaal. Zou dat niet graag verruilen voor een 24-105 F4.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 08:23 schreef freud het volgende:
[..]
Met de ISO performance tegenwoordig kies ik er voor om de 24-105 mee te nemen ipv de 24-70. Alleen bij moeilijk licht is 2.8 ideaal, maar verder vind ik het lekkerder om licht te reizen.
Het hoeft toch geen Canon L te zijn? Ik heb de Sigma variant met veel plezier gebruikt, en die is daarna naar Bart gegaan (samen met de 1DII).quote:Op zaterdag 30 juni 2012 07:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik neig er ook sterk naar, enerzijds omdat hij f/2.8 is, anderzijds omdat het gewoon een heel goed ding is. Wel weer pokkeduur.
Op een festival zou ik juist absoluut niet zonder mijn 70-200mm willen. 105mm zou veel te weinig zijnquote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:18 schreef freud het volgende:
Mja, ben lui, en de 24-70 is geen klein lensje. Zeker op een festival oid loop ik liever een dag met een 24-105
Op rolletjes?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:43 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Op een festival zou ik juist absoluut niet zonder mijn 70-200mm willen. 105mm zou veel te weinig zijn
Maar goed, ik zeul dan ook 3 dagen lang met een veel te grote tas
Ik neem ook mijn 70-200mm als ik naar Extrema Outdoor ga.. Alleen even een geschikte tas zoeken!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:43 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Op een festival zou ik juist absoluut niet zonder mijn 70-200mm willen. 105mm zou veel te weinig zijn
Maar goed, ik zeul dan ook 3 dagen lang met een veel te grote tas
Daar zou ik juist weer hoofdzakelijk met een groothoek rondlopen denk ik.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:50 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Ik neem ook mijn 70-200mm als ik naar Extrema Outdoor ga.. Alleen even een geschikte tas zoeken!
14mmquote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:26 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Daar zou ik juist weer hoofdzakelijk met een groothoek rondlopen denk ik.
En nog een laptop en flitser mee. Leuk joh, festivalsquote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:41 schreef Doodkapje het volgende:
Laatst met de 14-24, 24-70, 70-200 naar een promotieceremonie geweest... wel loeizwaar zo'n tas.
Daar had ik het ook over, fish en 24-105quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:26 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Daar zou ik juist weer hoofdzakelijk met een groothoek rondlopen denk ik.
Vond het eerlijk gezegd ook best irritant met de 5DmkIII raws in lLightroom..quote:Op zondag 1 juli 2012 00:07 schreef kanovinnie het volgende:
godverkutbridge. Moet ik een update downloaden omdat hij 60D raws niet wilt openen
Nee nee, het schijnt dat je meer mojo hebt met een 10 op crop dan een 14 op ff... chicks love it.quote:
Dat doen alle fabrikanten. Sony's ARW's zijn ook per type cam net iets anders.quote:Op zondag 1 juli 2012 02:00 schreef PdeHoog het volgende:
Is dat zo gek dan? Nieuw type cam = software updaten want Canon past blijkbaar raw-formaat aan
Jaa jaa, zeg maar niks.quote:
Vind hem juist tof!quote:
wat werd er geserveerd?quote:Op zondag 1 juli 2012 13:30 schreef freud het volgende:
Zo. Weer eens een andere meet gehad, met Slankies. Supergezellige BBQ!
Dat zit standaard in m'n tasquote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:41 schreef Doodkapje het volgende:
Laatst met de 14-24, 24-70, 70-200 naar een promotieceremonie geweest... wel loeizwaar zo'n tas.
Ik vermoed back-focussing in mijn 14-24quote:Op zondag 1 juli 2012 17:22 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dat zit standaard in m'n tas![]()
Zwaar, ja. Maar oh wat een heerlijke lenzen.
BBQ. Veel salades en groentenspiesjesquote:
Heeft Canon die ook?quote:Op zondag 1 juli 2012 18:06 schreef freud het volgende:
[..]
BBQ. Veel salades en groentenspiesjes
Ik ga trouwens maar eens serieus nadenken over de 14-24 ipv de 16-35...
Komt wel waarschijnlijk:quote:
Das een bericht uit 2011, en die 24-70 mII is er inmiddels alquote:Op zondag 1 juli 2012 18:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Komt wel waarschijnlijk:
http://www.canonrumors.com/tag/14-24
Vanwaar die afweging? Bij mij moet er ook nog een ultra-groothoek in mijn collectie.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:06 schreef freud het volgende:
[..]
Ik ga trouwens maar eens serieus nadenken over de 14-24 ipv de 16-35...
Monsterlijk ding hoor...!quote:Op zondag 1 juli 2012 18:21 schreef freud het volgende:
Nee, maar met adapter past het wel. Kan ook de adapter kopen en Xil lief aankijken
Verkeerde link gegeven: http://www.canonrumors.com/2012/06/canon-ef-14-24-f2-8l-cr2/quote:Op zondag 1 juli 2012 20:44 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Das een bericht uit 2011, en die 24-70 mII is er inmiddels al
Wat zegt Nikon daar zelf over, in hun garantiebepalingen?quote:Op zondag 1 juli 2012 20:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Monsterlijk ding hoor...!
Wat zouden jullie doen bij backfocus op een objectief van 1,5k... Accepteren als het met fijnafstelling ook te verhelpen valt? Dat gedoe met opsturen...
Geen idee, ik bel morgen wel met cameranu.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:56 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Wat zegt Nikon daar zelf over, in hun garantiebepalingen?
Beeldkwaliteit is gewoon superieur. Tokina heeft ook een goeie 16-24, alleen zit ik in dubio vanwege het gat tussen 24mm en 35mm. Alternatief bij mij is een 17-35L. De 135L gaat eruit bij mij, gaat weg voor een uw.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:46 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Vanwaar die afweging? Bij mij moet er ook nog een ultra-groothoek in mijn collectie.
Als ie goed focust jaquote:Op zondag 1 juli 2012 23:12 schreef freud het volgende:
[..]
Beeldkwaliteit is gewoon superieur. Tokina heeft ook een goeie 16-24, alleen zit ik in dubio vanwege het gat tussen 24mm en 35mm. Alternatief bij mij is een 17-35L. De 135L gaat eruit bij mij, gaat weg voor een uw.
Mijn D80 heeft die optie niet... dus als als als ik die backup ooit nodig zou hebben, dan heb ik een slecht focusserend objectief... maar hij gaat terug.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:33 schreef freud het volgende:
Geen idee of front/backfocus in de QC zit trouwens. Als je andere lenzen het wel goed doen, dan moet het in de lens zitten zou je zeggen. Heb bijna al mijn lenzen iets gecorrigeerd, maar dat was niet zo extreem.
Meh, ik heb zelf een 10-stops ND. Dat is dus te donker voor de auto-focus. Ik neem aan dat je landschappen wilt fotograferen (manual), dus je hebt ook een hoger f-getal nodig waarschijnlijk. Wat je dan moet doen is je camera/objectief op manueel-focussen zetten en dan het beeld focussen. Vervolgens je ND-filter erop draaien en spelen met de sluitertijden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:45 schreef Coke. het volgende:
Heeft iemand tips om met een NDfilter te fotograferen? Ik ga morgen naar Noorwegen en heb er een paar geleend van iemand (weet het aantal stops zo niet uit m'n hoofd, maar ze hebben verschillende overgangen - hard, zacht en heel geleidelijk -). Alleen ik heb er totaaaaaaaaaaaaaaaaal geen ervaring mee.
Waarom MF? Kan je niet AF gebruiken, dan op MF zetten, filter erop en foto maken?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:36 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Meh, ik heb zelf een 10-stops ND. Dat is dus te donker voor de auto-focus. Ik neem aan dat je landschappen wilt fotograferen (manual), dus je hebt ook een hoger f-getal nodig waarschijnlijk. Wat je dan moet doen is je camera/objectief op manueel-focussen zetten en dan het beeld focussen. Vervolgens je ND-filter erop draaien en spelen met de sluitertijden.
Succes!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:01 schreef SP22 het volgende:
Zo.. pak aan en op naar mn sollicitatie/kennismakingsgesprek bij het werving en selectiebureau dat een ge๏nteresseerd bedrijf voor me heeft!
Spannend!
Sterker nog, AF werkt gewoon m้t filter. Het zijn van die graduated ND-filters, hier een overzichtje (waar je eigenlijk niet heel veel aan hebt): http://www.cokin.co.uk/pdf/COKIN%20ND%20Chart.pdfquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom MF? Kan je niet AF gebruiken, dan op MF zetten, filter erop en foto maken?
Succes!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:01 schreef SP22 het volgende:
Zo.. pak aan en op naar mn sollicitatie/kennismakingsgesprek bij het werving en selectiebureau dat een ge๏nteresseerd bedrijf voor me heeft!
Spannend!
Ja kan ook inderdaad. Als je maar zorgt dat ie niet meer gaat focussen als dat filter erop gaat.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom MF? Kan je niet AF gebruiken, dan op MF zetten, filter erop en foto maken?
Met 10-stops ND's gaat het vaak niet. En dan heb ik het over egale filters.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sterker nog, AF werkt gewoon m้t filter. Het zijn van die graduated ND-filters, hier een overzichtje (waar je eigenlijk niet heel veel aan hebt): http://www.cokin.co.uk/pdf/COKIN%20ND%20Chart.pdf
Het is niet heel anders fotograferen dan zonder die dingen.. gewoon even het histogram checken na elke foto en op basis daarvan de belichting aanpassen indien nodig.
Ok้.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:16 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, ik dus over graduated filters.
En de sterkste die Coke. heeft is max. 3 stops (het donkerste deel).. AF werkt dan prima tenzij het erg schemerig is ofzo.
Autofocus werkt trouwens nog gewoon met mijn 6-stops ND-filter.. met 10 kan het idd lastig worden lijkt me.
Gaaf! Het is mij nog niet echt duidelijk wat een W&S-bureau eigenlijk doet. Is dat een soort uitzendbureau die je koppelt aan bedrijven?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:33 schreef SP22 het volgende:
Yes! Ging goed! Man van W&S bureau was superpositief over mij en mijn kansen. Bedrijfscultuur klonk ook erg aantrekkelijk en flexibele uren zodat ik fotostuff kan blijven doen!
Feli!quote:
Succes! Goed dat je het zegt, ik moet me nog aanmelden bij de IMAF...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:51 schreef Ener-G het volgende:
Jeuj, over 2 weken als het goed is op voor mn 5e kyu examen kyokushin karate.. op vrijdag de 13e
Mijn ervaring is dat het een toko is die monsterboard etc afstruind, en dat koppelt aan vacatures. Niet iets wat je zelf niet zou kunnen in mijn ervaring. Gelukkig werkt het soms wel goed zo te zienquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:10 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gaaf! Het is mij nog niet echt duidelijk wat een W&S-bureau eigenlijk doet. Is dat een soort uitzendbureau die je koppelt aan bedrijven?
Ik trek altijd nog even m'n fotovest erbij aan om me met mijn iPhone te onderscheiden van de rest.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik kom even hier klagen over instagram. Nu denkt iedereen met een iPhone dat hij/zij een fotograaf is, terwijl ze de kunst van het vak nooit zullen kennen
Terechte klacht.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik kom even hier klagen over instagram. Nu denkt iedereen met een iPhone dat hij/zij een fotograaf is, terwijl ze de kunst van het vak nooit zullen kennen
Goed, wel warm haha, zit onder plat dak. Dus zweet me de pleuris.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef SP22 het volgende:
Fijn!
En hoe is het in je nieuwe huisje?
Ik hoor hopelijk morgen wat over 2 sollicitaties... waarvan 1 dus die ene van dat W&S bureau van dinsdag. Duim duim duim..
Zo hoort het, heb je gewoon recht op! Wel fijn, kun je lekker gebruiken om je huis aan te kleden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:08 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Goed, wel warm haha, zit onder plat dak. Dus zweet me de pleuris.
En huurverlaging gekregen + verhuiskostenvergoeding![]()
Ik zat in een sloopwoning, maar de sloopdatum was nog niet bekend (ze hielden in eerste instantie 2016 aan). Daar wou ik niet op wachten. Maar gisteren met de eindoplevering hoorde ik dus van de buren dat ze een sloopbrief hebben gehad (en ik niet dus), 2,5 week nadat ik het nieuwe huurcontract had ondertekend.
Dus ik toch maar even naar de woningbouw voor opheldering, want ik heb huur betaald tot 11 juli, en de vergoedingen zijn geldig van 1 juli. Ze schrokken wel een beetje daar, direct intern overleg. 'Ja, we hadden al besloten dat jij daar ook wel recht op hebt, maar dat hadden we nog niet met jou gecommuniceerd..' Yeah right.
Nah, ben al twee dagen keidruk dus ik mag nu even Facebooken en FOK!ken. Heup doet zeer enzo dus ik kan toch niets anders.quote:
Ja dat vond ik ook, maar als ik er niet achteraan was gegaan, had de woningbouw ook bewust niks gedaan. Want bij het ondertekenen was er een post-itje op het dossier geplakt dat ik geen had op vergoeding had omdat ik vertrek voordat het sloopbesluit er is.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:17 schreef SP22 het volgende:
[..]
Zo hoort het, heb je gewoon recht op! Wel fijn, kun je lekker gebruiken om je huis aan te kleden.
Ja.quote:
Thanks! Echt supergaaf huis, garage, chillplek buiten.. soort veranda-achtig-idee, allesquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:29 schreef Coke. het volgende:
Ohhhhhhhhhh gefeliciteerd met je huis Datiszo.
Ik schiet altijd manual met mijn Android-foon....quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:42 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik trek altijd nog even m'n fotovest erbij aan om me met mijn iPhone te onderscheiden van de rest.
Maar ik heb een iPhone met grip.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:49 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik schiet altijd manual met mijn Android-foon....
Mag ik evenquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:04 schreef Ener-G het volgende:
http://www.buzzfeed.com/j(...)-a-real-camera-again
Je was te laat!quote:
Alsof jij nog weet hoe je 5D werktquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:42 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik trek altijd nog even m'n fotovest erbij aan om me met mijn iPhone te onderscheiden van de rest.
Stiekem niet meer nee.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alsof jij nog weet hoe je 5D werkt
Geef maar aan mij, ik ben al jaren aan het azen op een goedkope 7D of 5Dquote:
Alleen doe ik 'm niet weg, ben er nog veel te gek op.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Geef maar aan mij, ik ben al jaren aan het azen op een goedkope 7D of 5D
Same!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Geef maar aan mij, ik ben al jaren aan het azen op een goedkope 7D of 5D
Anders plannen we weer ff een trip in ofzoquote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:45 schreef Omniej het volgende:
[..]
Alleen doe ik 'm niet weg, ben er nog veel te gek op.
Beetje jammer wel dat ik niet extreem veel tijd meer heb 'm nog flink te gebruiken, maar de keren dat ik hem gebruik, stelt 'ie me tenminste ook niet teleur.
* Puala heeft ook wel interessequote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:08 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Anders plannen we weer ff een trip in ofzoHoeft niet per se een vervallen kasteel te zijn...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
quote:
Leuk toch!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:31 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik ookals het maar in het zuiden van het land is
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:33 schreef Puala het volgende:
Er word al een meeting georganiseerd in Utrecht.Ik ga geen massale trip meer opzettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.een meet is leuk om ff samen te bieren (helemaal niks mis mee om elkaar te leren kennen), maar spontaan kleinschalig een tripje ergens naartoe is ook erg leuk
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
Ben ik het wel mee eens ja.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:37 schreef Doodkapje het volgende:
Ik ga geen massale trip meer opzetteneen meet is leuk om ff samen te bieren (helemaal niks mis mee om elkaar te leren kennen), maar spontaan kleinschalig een tripje ergens naartoe is ook erg leuk
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:33 schreef Puala het volgende:
Er word al een meeting georganiseerd in Utrecht.Moi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.instagram.com/frozenaction
Canon EOS 6D
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:37 schreef SP22 het volgende:
[..]
Moi!Hoe zat het met je oom en de Veluwe? Ik vond dat nog steeds een keihard idee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
O, die boswachterdingesquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:45 schreef SP22 het volgende:
eh.. ff denken, wat was dat ook alweer?
Mn pa heeft wel connecties met de boswachter in Epe.. Maar mn oom heeft connecties bij de TT.. Hahaha
Het gaat dan natuurlijk ook om de spanning en sensatie... vanaf het moment dat je het lokfluitje laat piepen tot het moment dat je de sluiter in kunt drukkenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:32 schreef Timmos het volgende:
Dan liever een dierentuin of zo'n workshop, dan weet je dat je plaatjes hebt en hoef je niet met een superhugeteleconvertormacrolens het bos door te lopen..
Indeed, ik zat laatst in de NL'se trein en kwam langs weilanden etc en toen dacht ik nog 'oh Nederland is eigenlijk ook best mooi'. Totdat ik hier kwam.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja.
Maar ik gun het je wel. En idd, het is ้cht zo mooi daar h่. Dan is Nederland ineens schandalig saai
.
[..]
Thanks! Echt supergaaf huis, garage, chillplek buiten.. soort veranda-achtig-idee, alles.
Ik wil ookquote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:24 schreef Timmos het volgende:
http://www.natuurfoto.biz/workshop.htm
Ik wil dat een keer gaan doen.. Maar dan zou ik eerst iets van een gigantische zoom willen hebben.. Vrij prijzig die workshop maar kan je wel toffe foto's maken..
Faalhaasquote:
Ja maar ben er nog steeds niet aan gewendquote:
Maakt niet uit, is pas 2 jaar zo.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:00 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ja maar ben er nog steeds niet aan gewend![]()
Evenals KLB 2.0, ik heb nog steeds af en toe de neiging om verwachtte reacties etc. te doen
Ik weet hetquote:
Sowieso is geluid in een website tegenwoordig not-done. Misschien kan je daar nog even naar kijken?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:50 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik kijk er vast overheen, maar waar zet je dat gruwelijk irritante geluidje uit?
Ben bezig met een javascript knop, maar het lukt me niet goed die in de background te verwerken :$quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:50 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik kijk er vast overheen, maar waar zet je dat gruwelijk irritante geluidje uit?
Zorgen dat je geen uitgebeten luchten krijgt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:21 schreef Coke. het volgende:
Iemand nog tips voor landschapsfotografie als het heiig is?
Dat is wel redelijk extreem inderdaad. Waar komt het verkeer vandaan? Heb je een explore oid?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Statiefje pakken en laag of juist heel hoog gaan zitten.
Ziek overigens, onderstaande foto staat sinds gistermiddag (donderdagmiddag) online en heeft tot nu toe meer van 1000 views gegenereerd. Zoveel heb ik er uberhaupt nog nooit gehad op 1 foto en nu binnen 30 uur.
[ link | afbeelding ]
Ns 1747 + CNL 419 Utrecht Centraal by Sporingerdam, on Flickr
Ik kan het niet verklaren. Ik heb ook geen pro account, dus het natrekken van het verkeer gaat ook niet.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:46 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is wel redelijk extreem inderdaad. Waar komt het verkeer vandaan? Heb je een explore oid?
Zeer netjes bewerkt!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ziek overigens, onderstaande foto staat sinds gistermiddag (donderdagmiddag) online en heeft tot nu toe meer van 1000 views gegenereerd. Zoveel heb ik er uberhaupt nog nooit gehad op 1 foto en nu binnen 30 uur.
[ link | afbeelding ]
Vaag. Zo heel bijzonder is die toch helemaal niet?! Mooie plaat hoor, daar niet vanquote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[ link | afbeelding ]
Thanks! Bewerken heeft me minimaal een uur, geloof zelfs anderhalf uur gekost.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:30 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Zeer netjes bewerkt!
[ afbeelding ]Ben als ik eerlijk moet zijn, best tevreden over de iPhone 4S camera.. Had slechter verwacht.
Toch blij dat ik me 7D ook bij me had![]()
Behalve dat er in de spoorwereld maar weinig mensen zijn die weten hoe ze hun camera correct moeten hanteren, is het niet veel bijzonders nee.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 02:15 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Vaag. Zo heel bijzonder is die toch helemaal niet?! Mooie plaat hoor, daar niet van
Gaafquote:Op maandag 9 juli 2012 10:26 schreef SP22 het volgende:
Krijg net een mail van Zoom dat ze een foto van mij willen plaatsen!
De streetbasketbalfoto met dat blok!
Bwuhquote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:02 schreef Isdatzo het volgende:
Zo, even 5 dagen naar Duitsland (als het weer meezit, anders minder). Groetjes aan jullie moeders
.
kan toch best lekker zijnquote:Op dinsdag 10 juli 2012 07:28 schreef Doodkapje het volgende:
Joy, kutweer tijdens de vierdaagsefeesten...
Dank! Goed punt, ik ga er op letten.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:52 schreef KoningRobin het volgende:
Mooie plaat! Fijne kleur om naar te kijken, dat paarse. Alleen ik zou 'm zelf misschien wat lichter hebben gemaakt.
Neiiiii, er komt nog meer aan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ga ergens anders mensen jaloers maken, ok้?
Wat voor een?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo, over naar mac. Kijken of het kan wennen
Nu tot Oktober een iMac 21,5. Daarna eens kijken of de 13' rMBP me kan bekoren. Moet wel echt behoorlijk wennen aan OSXquote:
Zijn er nog dingen die ik echt nodig heb?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:16 schreef problematiQue het volgende:
Zoeen heb ik er ook, werkt echt heerlijk. Het is ้้n week wennen, na twee weken haat je Windows.
Goeie beveiliging en windows paranoiaquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Zijn er nog dingen die ik echt nodig heb?
Waarom heb je die keus gemaakt?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ouwe windows manquote:
Huidige comp stortte uit elkaar van ellende en kon deze voor een leuk prijsje overnemen. M'n vriendin gebruik al jaren een macbook en ik wil het een kans geven. Straks eerst eens kijken hoe ik al mijn NTFS schijven icm OSX ga gebruikenquote:
Kan je meteen een andere SC opzoeken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
Het enige wat je krijgt is publicatie, daar drijft Zoom op.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:37 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
GaafKrijg je eigenlijk ook wat voor dat soort dingen?
En voor dat leuke prijsje ook al je fotobewerkingssoftware erbij? Anders lijkt het me alsnog behoorlijk prijzig.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Huidige comp stortte uit elkaar van ellende en kon deze voor een leuk prijsje overnemen. M'n vriendin gebruik al jaren een macbook en ik wil het een kans geven. Straks eerst eens kijken hoe ik al mijn NTFS schijven icm OSX ga gebruiken
http://www.appletips.nl/w(...)jven-onder-mac-os-x/quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Huidige comp stortte uit elkaar van ellende en kon deze voor een leuk prijsje overnemen. M'n vriendin gebruik al jaren een macbook en ik wil het een kans geven. Straks eerst eens kijken hoe ik al mijn NTFS schijven icm OSX ga gebruiken
Ah, juist jaquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het enige wat je krijgt is publicatie, daar drijft Zoom op.
Blijft voor de hobbyist ook leuk natuurlijk.
Ja, heb Tuxera erop gekieperdquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:14 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
http://www.appletips.nl/w(...)jven-onder-mac-os-x/
Ik zou misschien alleen op een mac werken als ik een nieuwe MBP of MP zou krijgen, maar verder absoluut niet. Althans, dan met een pc erbij voor telebankieren en zo.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En voor dat leuke prijsje ook al je fotobewerkingssoftware erbij? Anders lijkt het me alsnog behoorlijk prijzig.
Vanwaar zo weinig vertrouwen in de veiligheid van Macs?quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:25 schreef freud het volgende:
[..]
Ik zou misschien alleen op een mac werken als ik een nieuwe MBP of MP zou krijgen, maar verder absoluut niet. Althans, dan met een pc erbij voor telebankieren en zo.
Omdat het mijn vak is en ik daarom aardig weet wat wel en niet veilige OSsen zijn. OSX en mac gebruikers zijn een dankbaar doelwit. Ik vind het bijvoorbeeld totaal onbegrijpelijk dat Apple geen support meer geeft voor een OS van 5 jaar oud. Je geeft debiele hoeveelheden geld uit aan iets wat gemaakt is om lang functioneel inzetbaar te zijn, en dan stop je met support na een paar jaar. Nou ja, support, als je ongeveer 3 maanden wacht om een groot lek te dichten, dan is dat een ruim begripquote:Op woensdag 11 juli 2012 19:30 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Vanwaar zo weinig vertrouwen in de veiligheid van Macs?
Whud? Je gaat werken bij Adobe?quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:06 schreef Ynske het volgende:
K ga adobeproducten ondersteunen vanaf maandag
Altijd vervelendquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:34 schreef Susteren het volgende:
gvd, net mijn 70-200 f2.8 laten vallen![]()
gelukkig lijkt er niks aan de hand te zijn, maar ik kreeg het wel ff spaans benauwd!
Strakke fotoquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:57 schreef SP22 het volgende:
Weer een sport toegevoegd aan mijn portfolio! Het is geen Tour maar was best leuk!
[ link | afbeelding ]
Wielerronde PP-2 by opticalworld, on Flickr
Hij is nicequote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:57 schreef SP22 het volgende:
Weer een sport toegevoegd aan mijn portfolio! Het is geen Tour maar was best leuk!
[ link | afbeelding ]
Wielerronde PP-2 by opticalworld, on Flickr
Je importeert direct je volledige archief?quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:01 schreef Dark_Angelus het volgende:
Dagje wennen aan LR4, importeren gaat wel even duren ben ik bang
Tinygrabquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Zijn er nog dingen die ik echt nodig heb?
Tuurlijkquote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:37 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je importeert direct je volledige archief?
Ik heb plannen voor een 4-bay nas. Kan je geen grotere schijven in je nas doen?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:42 schreef Schanulleke het volgende:
Over archief gesproken, mijn 500GB netwerkschijven zijn aan het vollopen. Niet alleen foto's, maar goed... Tijd om te ori๋nteren op iets nieuws/ extra's voor back-up. Wat hebben jullie?
Ik heb geen echte nas, maar gewoon ethernetdisks. Een in de stoppenkast, de andere op zolder. Wekelijks schrijven (eigenlijk schreven, ik moet het weer regelen) ze naar elkaar.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:29 schreef freud het volgende:
[..]
Ik heb plannen voor een 4-bay nas. Kan je geen grotere schijven in je nas doen?
Welke heb je op het oog?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:29 schreef freud het volgende:
[..]
Ik heb plannen voor een 4-bay nas. Kan je geen grotere schijven in je nas doen?
Een NAS is echt veel beter. Ik heb geen RAID, aangezien het toch backup is. In het ergste geval herbouw ik vanaf het origineel. Ben allen naar gigabit aan het upgraden, en dan haal ik zo'n 14Mb/s naar mijn NAS, maar dat is zonder supported disks.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb geen echte nas, maar gewoon ethernetdisks. Een in de stoppenkast, de andere op zolder. Wekelijks schrijven (eigenlijk schreven, ik moet het weer regelen) ze naar elkaar.
Het wordt wel tijd voor een echte NAS met een raid 1 of 5 denk ik zo.
Ik zit te azen op de 412+ van QNAP. Ben wel fan van hun managementsoftware, en het support is vaak iets langer dan bij Synology.quote:
Leuk dingetje. Ben aan het kijken om mijn FreeNAS-doos de deur uit te doen. Het ding staat een tikkie op instorten en iets dat minder stroom verbruikt is ook goed. Jammer alleen dat zo'n qnap of Synology vaak niet krachtig genoeg is om snel repairs op downloads te doen OF Squeezebox te faciliteren.quote:[b]Op zondag 15 juli 2012 10:48 schreef freud het volgende:
Ik zit te azen op de 412+ van QNAP. Ben wel fan van hun managementsoftware, en het support is vaak iets langer dan bij Synology.
Gaat in dit geval om de processor en het geheugen. Die schijven zijn niet interessant en een gigabit-netwerk heb ik alquote:Op zondag 15 juli 2012 11:48 schreef freud het volgende:
Niet snel genoeg? Gigabit en approved schijven is rap hoor! Een goeie switch doet trouwens ook wonderen voor je latency.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |