quote:Op maandag 25 juni 2012 18:26 schreef freud het volgende:
Deze nieuwe OP methode kopieert automagisch de vorige OP. Ik had op dit moment even geen inspiratie voor een generiek stukje proza. De tekst in een OP moet de ziel van de fotograaf raken als een lichtharp op een kathedraal. Zelfs zonder geluid moet je zachtjes een engelenkoor horen als de fotonen van de OP tekst je netvlies knuffelen.
Als deze signalen dan je hersenen raken, worden alle neuronen direct jaloers dat ze niet behoren tot de optische paden. Daarom ga je ook engelenkoren horen, je gehoor wil ook zien! Inspiratie voor een OP komt ook niet zomaar, net zo min als een foto zich laat forceren. Als je zonder feeling een foto erdoorheen drukt, zie je dat.
Daarom is het volgens mij dat een amateur bezielender werk aflevert dan iemand die zijn volledige salaris eruit haalt. Productiewerk zie je vaak zat, en is leuk voor de gemiddelde consument, maar de hier aanwezige zielen halen het er wel uit. Hoe professioneel ben je als je met standaard meuk tevreden bent? Het lijkt me het fotografische equivalent van een lopende band medewerker. Geestdodend (maar af en toe ook wel lekker).
Kortom, een mooie stuk proza voor de OP zat er niet in.
Nu pasta!
quote:
Ow... Mijn fout... mijn site was gehackt en toen heb ik alles er afgehaald... ik upload wel een nieuwe.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:09 schreef freud het volgende:
Waar is deze trouwens gebleven:
http://www.schiet7kleuren.nl/fok/FFSC01.jpg
Gehackt?quote:Op maandag 25 juni 2012 20:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ow... Mijn fout... mijn site was gehackt en toen heb ik alles er afgehaald... ik upload wel een nieuwe.
quote:Op maandag 25 juni 2012 18:26 schreef freud het volgende:
Deze nieuwe OP methode kopieert automagisch de vorige OP. Ik had op dit moment even geen inspiratie voor een generiek stukje proza. De tekst in een OP moet de ziel van de fotograaf raken als een lichtharp op een kathedraal. Zelfs zonder geluid moet je zachtjes een engelenkoor horen als de fotonen van de OP tekst je netvlies knuffelen.
Als deze signalen dan je hersenen raken, worden alle neuronen direct jaloers dat ze niet behoren tot de optische paden. Daarom ga je ook engelenkoren horen, je gehoor wil ook zien! Inspiratie voor een OP komt ook niet zomaar, net zo min als een foto zich laat forceren. Als je zonder feeling een foto erdoorheen drukt, zie je dat.
Daarom is het volgens mij dat een amateur bezielender werk aflevert dan iemand die zijn volledige salaris eruit haalt. Productiewerk zie je vaak zat, en is leuk voor de gemiddelde consument, maar de hier aanwezige zielen halen het er wel uit. Hoe professioneel ben je als je met standaard meuk tevreden bent? Het lijkt me het fotografische equivalent van een lopende band medewerker. Geestdodend (maar af en toe ook wel lekker).
Nu pasta!
Verder wel alles lekker?quote:Op maandag 25 juni 2012 18:26 schreef freud het volgende:
Nu pasta!
Ik gok dat An24 de pasta heeft gemaakt dus dat zal ongetwijfeld hebben gesmaaktquote:
quote:
http://www.managementboek(...)ne-druk-femke-hogemaquote:Op woensdag 27 juni 2012 13:42 schreef Puala het volgende:
Welk boek heb je gelezen? Ik twijfel al heel lang om ZZP-er te worden (niet fotografe).
Dat lijkt een beetje alsof het over ZZP'er in bouw gaat.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:23 schreef Doodkapje het volgende:
En dit: Zelfde bescherming voor zzp'er als personeel
Het wordt bedrijven zo minder aantrekkelijk en vrijblijvend gemaakt om ZZP'ers in te huren.
Mja, dat lijkt me een groep die meer risico's loopt. Maar denk ook dat een bedrijf die fotografen op reis stuurt voor een campagne bepaalde verzekeringen zullen moeten gaan afsluiten...quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat lijkt een beetje alsof het over ZZP'er in bouw gaat.
Dat werkt heel simpel. Als jij als ZPP'er je veiligheidszooi niet in orde hebt mag je niet aan het werk en krijg je geen geld.
Ik zou het niet doen. De beste man zit niet in dat netwerk, dus kan het lastig inschatten. Goeie foto's maken kunnen er veel, en het netwerk etc is belangrijker. Je moet als je er van wilt leven, niet alleen leuk kunnen fotograferen, maar ook kennis hebben van dingen zoals organiseren, voorbereiden, hoe een opdrachtgever werkt, juridische kaders, prijsstellingen etc.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:21 schreef SP22 het volgende:
Hij belde me net al terug nadat hij mn site heeft gezien. Hij heeft me kostenloze begeleiding aangeboden in de opstartperiode. Volgens hem zijn mn foto's zeker goed genoeg en ook mn camera. (hij heeft zelf ook verschillende camera's, dus weet wat een 550D is).
Hij wil me helpen het op poten te zetten en eventueel een klein baantje ernaast voor me te zoeken in het begin.
Dilemma!
Nope, als je ingehuurd wordt, is het de verantwoording van de fotograaf om ervoor te zorgen, tenzij je in dienst bent van het bedrijf wat je wegstuurt. Als je een opdracht doet, dan ben je ook verantwoordelijk voor de verzekeringquote:Op woensdag 27 juni 2012 18:49 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mja, dat lijkt me een groep die meer risico's loopt. Maar denk ook dat een bedrijf die fotografen op reis stuurt voor een campagne bepaalde verzekeringen zullen moeten gaan afsluiten...
Mja, wat bedoel je met je compleet pakket? Een hele website maken of nieuwsbrief in elkaar draaien oid? Meestal hebben bedrijven een eigen communicatieafdeling of andere afdeling die dat al verzorgd. Daarnaast moet je ook rekening houden met VEUL reizen en dus reiskosten. Je zal concurrerend moeten zijn met mensen in bijv de randstad, dus dat maakt het lastiger om reiskosten vanuit het noorden te rekenen (zeker in het begin).quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:44 schreef SP22 het volgende:
Ik zou het dan breder willen gaan trekken en mn communicatieskills erbij betrekken. Meer het complete pakket bieden. Maar ben er nog niet uit, en een "gewone" baan is er ook nog niet.
Mja, maar niet echt grote markt denk ik. Je zit dan veiliger in de randstad. Wil je niet bangmaken, maar het is echt lastig je brood te verdienen ermee.quote:
Mja, kende de man de fotografiewereld in de regio? Ik zou niet gokken met het risico een paar jaar te verliezen. Als je toch verhuisd, doe dat dan voor een vaste baan, en ga daarnaast aan je fotografie werken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:38 schreef SP22 het volgende:
Dat zei ik dus ook tegen die man, maar hij vond dat onzin.
Ik neig nu ook meer naar een steady inkomen, maar dat ligt ook niet voor het oprapen helaas.
Wat is het voor recruiter? Van de UWV ofzo?quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:19 schreef SP22 het volgende:
Dat is nu waar ik het meeste naar neig ja. Hij lijkt ook voor vast werk nog wel connecties te hebben
Wat een kutleven heb jij!quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Morgen weer lekker 4 dagen op RW fotograferen
Gaaf! En misschien kan je bij de arbeidsvoorwaarden overleggen dat je fotografie ernaast kan doen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:10 schreef SP22 het volgende:
Ik hak de knoop door om niet voor mezelf te beginnen en wordt prompt gebeld door ander w&s bureau die een bedrijf heeft dat in mij geïnteresseerd is. Dinsdag gesprek voor nadere details bij w&s bureau! Leuke creatieve marketing functie in Assen bij internationaal bedrijf.
Succes in ieder geval. Regio Assen zou je zien zitten?quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:17 schreef SP22 het volgende:
Is oa de posters maken enzo..
me maar eens verdiepen in productfotografie.
Zoals ik het begreep is het vrij flexibel allemaal,dus af en toe een foto opdrachtje moet in te plannen zijn.
Bestwelquote:
Ha! Kan je actiefoto's van mij maken op de TT-baan.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:40 schreef SP22 het volgende:
Is minder dan 30min reistijd vanaf Groningen.. prima te doen dus.
Maken we er toch een schiet-miet van oid?quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:15 schreef Isdatzo het volgende:
Haha, wil dit jaar zeker nog een dagje Assen doen.
Deze zomer wil ik nog: Zandvoort, Zolder, Mettet, Spa, Assen en dan is 't seizoen wel aardig voorbij denk ik.
Dat is wel het mooiste 365-project wat ik tot dusverre heb gezien. Indrukwekkend.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:28 schreef Ener-G het volgende:
Op sommige momenten besef ik weer eens dat ik eigenlijk nog helemaal geen reet van fotografie kan..
http://www.flickr.com/photos/kyle_thompson/
24-70 for surequote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga denk ik een 60D kopen, heb er vandaag 1 gebruikt.
Waar ik mee zit, wat voor lens ga ik er bij kopen? Wil vooral voor ~18-70 wat hebben.
Wat heb ik nu?
18-55 versie 1 non IS
50 mm f/1.8
70-200 f/4 non IS
10-20 sigma.
De 400D hou ik voor alsnog. Ik zit zelf te denken aan of de 18-135, of de 17-55 of de 24-70.
Any thoughts?
1DsM3 kopen?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, misschien. Maar Bart heeft geen 7D's in 't assortiment denk ik. En via MP zie ik niet zo zitten.
Ik heb de 24-70 altijd met veel plezier op 1.6 en 1.3 crop gebruikt, en nu ook op fullframe. Die zou ik hoe dan ook aanradenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 01:11 schreef Ener-G het volgende:
24-70 is wat lang aan de wijde kant, maar het kan. Zelf zou ik die alleen halen als je naar fullframe wil in de toekomst.
Ik neig er ook sterk naar, enerzijds omdat hij f/2.8 is, anderzijds omdat het gewoon een heel goed ding is. Wel weer pokkeduur.quote:
Misschien, ooit. Maar die 60D gaat zeker een jaar of 2, 3 mee. Net als de 400Dquote:Op zaterdag 30 juni 2012 01:11 schreef Ener-G het volgende:
24-70 is wat lang aan de wijde kant, maar het kan. Zelf zou ik die alleen halen als je naar fullframe wil in de toekomst.
Kapotte sluiter zeker dat je er nu al af moet?quote:
Met de ISO performance tegenwoordig kies ik er voor om de 24-105 mee te nemen ipv de 24-70. Alleen bij moeilijk licht is 2.8 ideaal, maar verder vind ik het lekkerder om licht te reizen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 02:38 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ik heb de 24-70 altijd met veel plezier op 1.6 en 1.3 crop gebruikt, en nu ook op fullframe. Die zou ik hoe dan ook aanraden
Ook bij voldoende licht schiet ik vaak nog graag met een groot diafragma. Gewoon mijn 24-70 en 70-200 mee. Ideaal. Zou dat niet graag verruilen voor een 24-105 F4.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 08:23 schreef freud het volgende:
[..]
Met de ISO performance tegenwoordig kies ik er voor om de 24-105 mee te nemen ipv de 24-70. Alleen bij moeilijk licht is 2.8 ideaal, maar verder vind ik het lekkerder om licht te reizen.
Het hoeft toch geen Canon L te zijn? Ik heb de Sigma variant met veel plezier gebruikt, en die is daarna naar Bart gegaan (samen met de 1DII).quote:Op zaterdag 30 juni 2012 07:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik neig er ook sterk naar, enerzijds omdat hij f/2.8 is, anderzijds omdat het gewoon een heel goed ding is. Wel weer pokkeduur.
Op een festival zou ik juist absoluut niet zonder mijn 70-200mm willen. 105mm zou veel te weinig zijnquote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:18 schreef freud het volgende:
Mja, ben lui, en de 24-70 is geen klein lensje. Zeker op een festival oid loop ik liever een dag met een 24-105
Op rolletjes?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:43 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Op een festival zou ik juist absoluut niet zonder mijn 70-200mm willen. 105mm zou veel te weinig zijn
Maar goed, ik zeul dan ook 3 dagen lang met een veel te grote tas
Ik neem ook mijn 70-200mm als ik naar Extrema Outdoor ga.. Alleen even een geschikte tas zoeken!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:43 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Op een festival zou ik juist absoluut niet zonder mijn 70-200mm willen. 105mm zou veel te weinig zijn
Maar goed, ik zeul dan ook 3 dagen lang met een veel te grote tas
Daar zou ik juist weer hoofdzakelijk met een groothoek rondlopen denk ik.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:50 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Ik neem ook mijn 70-200mm als ik naar Extrema Outdoor ga.. Alleen even een geschikte tas zoeken!
14mmquote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:26 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Daar zou ik juist weer hoofdzakelijk met een groothoek rondlopen denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |