quote:Op maandag 25 juni 2012 18:26 schreef freud het volgende:
Deze nieuwe OP methode kopieert automagisch de vorige OP. Ik had op dit moment even geen inspiratie voor een generiek stukje proza. De tekst in een OP moet de ziel van de fotograaf raken als een lichtharp op een kathedraal. Zelfs zonder geluid moet je zachtjes een engelenkoor horen als de fotonen van de OP tekst je netvlies knuffelen.
Als deze signalen dan je hersenen raken, worden alle neuronen direct jaloers dat ze niet behoren tot de optische paden. Daarom ga je ook engelenkoren horen, je gehoor wil ook zien! Inspiratie voor een OP komt ook niet zomaar, net zo min als een foto zich laat forceren. Als je zonder feeling een foto erdoorheen drukt, zie je dat.
Daarom is het volgens mij dat een amateur bezielender werk aflevert dan iemand die zijn volledige salaris eruit haalt. Productiewerk zie je vaak zat, en is leuk voor de gemiddelde consument, maar de hier aanwezige zielen halen het er wel uit. Hoe professioneel ben je als je met standaard meuk tevreden bent? Het lijkt me het fotografische equivalent van een lopende band medewerker. Geestdodend (maar af en toe ook wel lekker).
Kortom, een mooie stuk proza voor de OP zat er niet in.
Nu pasta!
quote:
Ow... Mijn fout... mijn site was gehackt en toen heb ik alles er afgehaald... ik upload wel een nieuwe.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:09 schreef freud het volgende:
Waar is deze trouwens gebleven:
http://www.schiet7kleuren.nl/fok/FFSC01.jpg
Gehackt?quote:Op maandag 25 juni 2012 20:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ow... Mijn fout... mijn site was gehackt en toen heb ik alles er afgehaald... ik upload wel een nieuwe.
quote:Op maandag 25 juni 2012 18:26 schreef freud het volgende:
Deze nieuwe OP methode kopieert automagisch de vorige OP. Ik had op dit moment even geen inspiratie voor een generiek stukje proza. De tekst in een OP moet de ziel van de fotograaf raken als een lichtharp op een kathedraal. Zelfs zonder geluid moet je zachtjes een engelenkoor horen als de fotonen van de OP tekst je netvlies knuffelen.
Als deze signalen dan je hersenen raken, worden alle neuronen direct jaloers dat ze niet behoren tot de optische paden. Daarom ga je ook engelenkoren horen, je gehoor wil ook zien! Inspiratie voor een OP komt ook niet zomaar, net zo min als een foto zich laat forceren. Als je zonder feeling een foto erdoorheen drukt, zie je dat.
Daarom is het volgens mij dat een amateur bezielender werk aflevert dan iemand die zijn volledige salaris eruit haalt. Productiewerk zie je vaak zat, en is leuk voor de gemiddelde consument, maar de hier aanwezige zielen halen het er wel uit. Hoe professioneel ben je als je met standaard meuk tevreden bent? Het lijkt me het fotografische equivalent van een lopende band medewerker. Geestdodend (maar af en toe ook wel lekker).
Nu pasta!
Verder wel alles lekker?quote:Op maandag 25 juni 2012 18:26 schreef freud het volgende:
Nu pasta!
Ik gok dat An24 de pasta heeft gemaakt dus dat zal ongetwijfeld hebben gesmaaktquote:
quote:
http://www.managementboek(...)ne-druk-femke-hogemaquote:Op woensdag 27 juni 2012 13:42 schreef Puala het volgende:
Welk boek heb je gelezen? Ik twijfel al heel lang om ZZP-er te worden (niet fotografe).
Dat lijkt een beetje alsof het over ZZP'er in bouw gaat.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:23 schreef Doodkapje het volgende:
En dit: Zelfde bescherming voor zzp'er als personeel
Het wordt bedrijven zo minder aantrekkelijk en vrijblijvend gemaakt om ZZP'ers in te huren.
Mja, dat lijkt me een groep die meer risico's loopt. Maar denk ook dat een bedrijf die fotografen op reis stuurt voor een campagne bepaalde verzekeringen zullen moeten gaan afsluiten...quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat lijkt een beetje alsof het over ZZP'er in bouw gaat.
Dat werkt heel simpel. Als jij als ZPP'er je veiligheidszooi niet in orde hebt mag je niet aan het werk en krijg je geen geld.
Ik zou het niet doen. De beste man zit niet in dat netwerk, dus kan het lastig inschatten. Goeie foto's maken kunnen er veel, en het netwerk etc is belangrijker. Je moet als je er van wilt leven, niet alleen leuk kunnen fotograferen, maar ook kennis hebben van dingen zoals organiseren, voorbereiden, hoe een opdrachtgever werkt, juridische kaders, prijsstellingen etc.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:21 schreef SP22 het volgende:
Hij belde me net al terug nadat hij mn site heeft gezien. Hij heeft me kostenloze begeleiding aangeboden in de opstartperiode. Volgens hem zijn mn foto's zeker goed genoeg en ook mn camera. (hij heeft zelf ook verschillende camera's, dus weet wat een 550D is).
Hij wil me helpen het op poten te zetten en eventueel een klein baantje ernaast voor me te zoeken in het begin.
Dilemma!
Nope, als je ingehuurd wordt, is het de verantwoording van de fotograaf om ervoor te zorgen, tenzij je in dienst bent van het bedrijf wat je wegstuurt. Als je een opdracht doet, dan ben je ook verantwoordelijk voor de verzekeringquote:Op woensdag 27 juni 2012 18:49 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mja, dat lijkt me een groep die meer risico's loopt. Maar denk ook dat een bedrijf die fotografen op reis stuurt voor een campagne bepaalde verzekeringen zullen moeten gaan afsluiten...
Mja, wat bedoel je met je compleet pakket? Een hele website maken of nieuwsbrief in elkaar draaien oid? Meestal hebben bedrijven een eigen communicatieafdeling of andere afdeling die dat al verzorgd. Daarnaast moet je ook rekening houden met VEUL reizen en dus reiskosten. Je zal concurrerend moeten zijn met mensen in bijv de randstad, dus dat maakt het lastiger om reiskosten vanuit het noorden te rekenen (zeker in het begin).quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:44 schreef SP22 het volgende:
Ik zou het dan breder willen gaan trekken en mn communicatieskills erbij betrekken. Meer het complete pakket bieden. Maar ben er nog niet uit, en een "gewone" baan is er ook nog niet.
Mja, maar niet echt grote markt denk ik. Je zit dan veiliger in de randstad. Wil je niet bangmaken, maar het is echt lastig je brood te verdienen ermee.quote:
Mja, kende de man de fotografiewereld in de regio? Ik zou niet gokken met het risico een paar jaar te verliezen. Als je toch verhuisd, doe dat dan voor een vaste baan, en ga daarnaast aan je fotografie werken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:38 schreef SP22 het volgende:
Dat zei ik dus ook tegen die man, maar hij vond dat onzin.
Ik neig nu ook meer naar een steady inkomen, maar dat ligt ook niet voor het oprapen helaas.
Wat is het voor recruiter? Van de UWV ofzo?quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:19 schreef SP22 het volgende:
Dat is nu waar ik het meeste naar neig ja. Hij lijkt ook voor vast werk nog wel connecties te hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |