abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2012 @ 16:59:04 #126
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113371677
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:58 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Nouja, dat ligt maar net aan de leeftijd.
Goh :').

En jij denkt voor je eigen argument ook dat ik een koter van 2 op de bek ga rossen?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_113371730
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:57 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Nee ze willen de leuke dingen niet missen. Maar goed, het gaat zelden mis hier. Want ik richt me vooral op het positieve gedrag, en het opbouwen van een goed zelfbeeld.
Ok, zo moet dat :)
  maandag 25 juni 2012 @ 17:00:50 #128
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_113371761
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Goh :').

En jij denkt voor je eigen argument ook dat ik een koter van 2 op de bek ga rossen?
Oh nee, ik denk niet dat jij een kind van 2 zou slaan. Ik vind het gewoon jammer dat je niet wil aannemen dat het slecht is om te slaan, terwijl er zoveel bronnen zijn die zeggen dat het gewoon niet de goede manier is. Bovendien, je realiseert je toch wel dat het niets voor niets verboden is? Ook de zogenaamde corrigerende tik.
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
  maandag 25 juni 2012 @ 17:02:12 #129
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_113371831
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, dat vinden kinderen vre-se-lijk! Ja, of ze hebben gewoon, zoals ik, altijd wat te kanen in de kamer :').

Niet over nagedacht he? Dat je koter wel eens slim kan zijn? Of wel eens van te voren iets kan verzinnen...
Kijk, dat ligt natuurlijk aan jezelf. Als je het goed aanpakt zorg je er natuurlijk voor dat een kind zich niet kan vermaken op de kamer anders doet dat de straf teniet.
Maar als je zo'n kind zonder vermaak apart zet gaat het nadenken is de straf dus effectief. Een mep is gewoon een mep. Een slaan is een middel dat je normaliter gebruikt om jezelf te verdedigen, komt voort uit woede of angst, zoiets hoort dus niet thuis in een opvoedingsmodel.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  maandag 25 juni 2012 @ 17:02:57 #130
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_113371861
Wie zijn kind liefheeft spaart de roede niet, was het motto van de meeste ouders in de jaren vijftig.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  maandag 25 juni 2012 @ 17:03:59 #131
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_113371914
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:02 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Wie zijn kind liefheeft spaart de roede niet, was het motto van de meeste ouders in de jaren vijftig.
Je zegt het zelf al. De wetenschap ontwikkelt zich, zo ook de wetenschap achter het opvoeden. Inmiddels is dus ontdekt dat slaan een negatief effect heeft.
  maandag 25 juni 2012 @ 17:04:07 #132
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113371920
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:02 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Kijk, dat ligt natuurlijk aan jezelf. Als je het goed aanpakt zorg je er natuurlijk voor dat een kind zich niet kan vermaken op de kamer anders doet dat de straf teniet.
Maar als je zo'n kind zonder vermaak apart zet gaat het nadenken is de straf dus effectief. Een mep is gewoon een mep. Een slaan is een middel dat je normaliter gebruikt om jezelf te verdedigen, komt voort uit woede of angst, zoiets hoort dus niet thuis in een opvoedingsmodel.
Het is idd erger om ergens te zitten, moeten nadenken, niet weten hoe lang je er nog zit dan een tik te krijgen ja. Oh als ik dit doe dan komt er geweld is gewoon verkeerd. Je moet nadenken, inzien waarom het zo is en balen dat je daardoor nu dit en dat niet kan doen.
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 25 juni 2012 @ 17:04:25 #133
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_113371931
mensen die niet op een vrije school hebben gezeten :')
Euritmie _O_
Trillingen van de kosmos uitbeelden in dans _O_
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 25 juni 2012 @ 17:04:36 #134
367642 Jackie-Treehorn
pi_113371944
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:03 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al. De wetenschap ontwikkelt zich, zo ook de wetenschap achter het opvoeden. Inmiddels is dus ontdekt dat slaan een negatief effect heeft.
Ja, de hedendaagse jeugd is echt een stuk beter opgevoed dan de kinderen uit de jaren 50. :D
Refill?
  maandag 25 juni 2012 @ 17:05:22 #135
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_113371974
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:04 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Ja, de hedendaagse jeugd is echt een stuk beter opgevoed dan de kinderen uit de jaren 50. :D
Nee, dat komt door de verandering van de maatschappij. Minder sociale controle, individualisme en dat soort dingen. Niet omdat er niet meer wordt gemept thuis.
pi_113371977
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:04 schreef Drinky het volgende:
mensen die niet op een vrije school hebben gezeten :')
Euritmie _O_
Trillingen van de kosmos uitbeelden in dans _O_
Whehehe :') :D
Twiddel
  maandag 25 juni 2012 @ 17:06:20 #137
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113372012
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:00 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Oh nee, ik denk niet dat jij een kind van 2 zou slaan. Ik vind het gewoon jammer dat je niet wil aannemen dat het slecht is om te slaan, terwijl er zoveel bronnen zijn die zeggen dat het gewoon niet de goede manier is. Bovendien, je realiseert je toch wel dat het niets voor niets verboden is? Ook de zogenaamde corrigerende tik.
Die bronnen zijn allemaal ontkracht door rond te kijken in de AH op zaterdag, zoals ik zei.

Kinderen die in felle discussie gaan over het al dan niet krijgen van een snoepje, met schelden en tieren erbij. Dat is jouw idee van hoe een kind/ouder-relatie moet zijn?

Nou niet het mijne.
Get woke, go broke!
  maandag 25 juni 2012 @ 17:06:22 #138
367642 Jackie-Treehorn
pi_113372013
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:05 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Nee, dat komt door de verandering van de maatschappij. Minder sociale controle, individualisme en dat soort dingen. Niet omdat er niet meer wordt gemept thuis.
Onzin. Kinderen van alle generaties zijn precies hetzelfde, het zijn de ouders die veranderd zijn.
Refill?
pi_113372049
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:55 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Wellicht voel jij geen agressiviteit als jij een tik uitdeelt, maar dat is het natuurlijk wel. Je word lijfelijk.

Nogmaals, een kind ziet geen verschil tussen een corrigerende tik of slaan.
En hij zou het dan ook gewoon omschrijven als slaan, en dat zo bij de juf kunnen melden. Dan heb je als ouder pas een probleem.
Hoe ziet een kind dan een "time-out" ? Imo de meest nutteloze corrigerende maatregel, elke koter lacht zijn ouders uit bij zo'n maatregel. Zelfs in de jaren 70 vond ik het een prima straf om te krijgen, lekker rustig.

En je argumentatie is niet echt al te sterk omdat het van de wet niet mag is het fout? Dezelfde mensen die dat er door hebben gekregen waren 50 jaar geleden van mening dat lijfstraffen bij een goede opvoeding hoorden. Snap best je roep om een cursus opvoeden maar om dit nu over te laten aan wispelturige deskundigen en overheid lijkt me zeer onwenselijk. Mensen voeden all duizenden jaren kinderen op en in het algemeen gaat dit behoorlijk goed en ik verwacht niet dat meer overheidsinvloed of meer deskundigen het aantal incidenten omlaag laat gaan. Ik verwacht eerder een negatieve invloed door meer extern ingrijpen en sturen omdat ouders zich minder verantwoordelijk gaan voelen.
  maandag 25 juni 2012 @ 17:07:49 #140
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113372079
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die bronnen zijn allemaal ontkracht door rond te kijken in de AH op zaterdag, zoals ik zei.

Kinderen die in felle discussie gaan over het al dan niet krijgen van een snoepje, met schelden en tieren erbij. Dat is jouw idee van hoe een kind/ouder-relatie moet zijn?

Nou niet het mijne.
Dat zijn gewoon kutkinderen met kutouders die sowieso niks aan opvoeding hebben gedaan, heeft niks met het niet slaan te maken.
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 25 juni 2012 @ 17:08:01 #141
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113372088
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:06 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Onzin. Kinderen van alle generaties zijn precies hetzelfde, het zijn de ouders die veranderd zijn.
Precies, de ouders hebben het volledig uit de hand laten lopen. Met zo'n kutte softe sterrenopvoeding.

Kinderen moeten niet in discussie gaan, ze moeten luisteren.
Get woke, go broke!
pi_113372099
quote:
99s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:51 schreef summer2bird het volgende:
Als ik nu de supermarkt inga zie ik veel kinderen die aan het krijsen en gillen zijn, overal rondrennen en om voetbalplaatjes bedelen.

Dat mocht ik eens proberen vroeger.
Ik weet dan precies hoe dat gegaan was.
Dan zou ik in de supermarkt een draai om mijn oren krijgen "en nu hou je op" zei mijn moeder dan op een zachte dwingende toon. Wekt meer indruk dan schreeuwen.
Vervolgens negeert ze mij totdat we in de auto zaten en in de auto krijg ik een preek man :o :'(
Vervolgens werd ik direct naar mijn kamer gestuurd, bij tegenstribbelen (beneden proberen te blijven) kreeg ik nog een trap na ook.

Kindermishandeling? Nee joh. Goeie opvoeding ^O^
Mwah, te extreem imo, maar in de kern niets mis mee ^O^
pi_113372113
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:55 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Wellicht voel jij geen agressiviteit als jij een tik uitdeelt, maar dat is het natuurlijk wel. Je word lijfelijk.

Nogmaals, een kind ziet geen verschil tussen een corrigerende tik of slaan.
En hij zou het dan ook gewoon omschrijven als slaan, en dat zo bij de juf kunnen melden. Dan heb je als ouder pas een probleem.
Stevig bij de arm pakken, valt dat dan ook onder agressie?
  maandag 25 juni 2012 @ 17:08:53 #144
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_113372123
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:06 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Toch maar even veranderd? :D

Nee, het is een gegeven dat men vroeger meer met elkaar begaan was. Er was sociale controle, dienstplicht, sociale etiquette waar men elkaar op aansprak indien overtreden, geen internet, minder sleutelkinderen, ander moraal. En zo kan ik nog wel doorgaan.
Maar de tik heeft hier niets mee te maken; ouders zijn gewoon minder begaan. Kijk bijvoorbeeld maar naar tokkiefamilies vaak wordt daar eerder geslagen dan in normale gezinnen, dat noem ik nou niet echt bevorderlijk.
  maandag 25 juni 2012 @ 17:09:10 #145
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_113372139
quote:

[..]

Nou niet het mijne.
Haha nouja, maar dat heeft toch niks te maken met wel of niet tikken? Je kan je kind heel goed leren zich te gedragen in de AH. Als je daarvoor al tikken nodig hebt ben je wel heel slecht in opvoeden en moet je er helemaal niet aan beginnen.

Het is zelfs gezond, goed en normaal dat kinderen af en toe lekker boos worden. Die emoties voelen ze nou eenmaal, heel menselijk. In die situatie moet je consequent blijven en niet toegeven voor de lieve vrede.
pi_113372157
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:08 schreef MAHL het volgende:

[..]

Mwah, te extreem imo, maar in de kern niets mis mee ^O^
Hoezo extreem? :? :)
Twiddel
  maandag 25 juni 2012 @ 17:10:13 #147
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_113372194
quote:

[..]

Nou niet het mijne.
Je ziet ook ouders helemaal uit hun slof schieten als het kind even gaat huilen of iets doet wat het niet mag. Beetje negatieve aandacht voeden met meer negatieve aandacht :').

Gewoon die beesten negeren totdat ze vanzelf ophouden groetjes kinderopvang Het Hofnarretje

R. Maasbrecht
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 25 juni 2012 @ 17:12:36 #148
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113372320
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:10 schreef Drinky het volgende:

[..]

Je ziet ook ouders helemaal uit hun slof schieten als het kind even gaat huilen of iets doet wat het niet mag. Beetje negatieve aandacht voeden met meer negatieve aandacht :').

Je houdt nu je mond anders mag je morgen geen Sesamstraat kijken. Waarschijnlijk laten ze die kinderen gewoon doorjanken en geven ze een snoepje als die eindelijk stil is na 15 minuten. Wederom heeft dat niks met het slaan te maken, maar dan was de opvoeding en je positie als ouder al niet duidelijk.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_113372349
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:54 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Waarom moet de bovengrens dan gestraft worden met een tik? Een kind straf je net zo hard door het bijvoorbeeld na het eten naar bed te sturen, dat vinden kinderen vreselijk. Aangezien dat een wat hardere straf is kun je dat prima hanteren voor de bovengrens. Anders leer je kinderen toch eigenlijk dat slaan een manier is om problemen op te lossen?
Vreselijk ja, na het eten lekker op je kamer zitten met je smartphone die onder het kussen verstopt lag :')
  maandag 25 juni 2012 @ 17:13:26 #150
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_113372363
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:12 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Je houdt nu je mond anders mag je morgen geen Sesamstraat kijken. Waarschijnlijk laten ze die kinderen gewoon doorjanken en geven ze een snoepje als die eindelijk stil is na 15 minuten. Wederom heeft dat niks met het slaan te maken, maar dan was de opvoeding en je positie als ouder al niet duidelijk.
Juist, en dit is de grootste fout die een ouder kan maken. Hierdoor blijft het gedrag van het kind hetzelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')