Ach ja, waarom normaal doen als je ook kunt slaan?quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:58 schreef Scorpie het volgende:
Kinderen zijn en blijven heilig blijkbaar voor sommige mensen. Stel je voor dat je die een tik verkoopt zeg, the horror.
Ik zit dit topic echt met verbazing te lezen.... Ik begrijp nu ineens waarom de kinderen van deze tijd volslagen losgeslagen zijn..quote:Op maandag 25 juni 2012 16:45 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Een kind opvoeden in angst zorgt voor een gevoel van onzekerheid, kind voelt zich dan vaak minder waard.
En dat terwijl iedere ouder toch roept dat kinderen ook geen andere kinderen tikken mogen uitdelen.
En een kind ziet trouwens ook geen verschil tussen een tik en slaan.
Nou is het een veel betere motivatie om gewoon uit te leggen waarom iets niet mag, en luistert hij/zij niet? Dan kan je allerlei straffen geven, maar fysiek worden is gewoon niet nodig en ouderwets. Bovendien is het tegen de wet.
Bij mijn oppaskinderen is de belangrijkste regel dat je een ander geen pijn mag doen, en als je dat wel doet doe je niet meer mee met onze spelletjes. Dat vinden ze vaak heel erg, want we doen leuke dingen.
Als het kind tot rust is gekomen ga ik er later naartoe en dan bedenkt het kind zelf vaak dat hij/zij zijn excuses moet aanbieden. Een gezonde manier om ruzies leren op te lossen.
Dan heb ik daarna nog het goede-gedrag bord, want je kan je sowieso beter richten op het positieve gedrag, maar goed.
Fouten maken moet kunnen, kinderen moeten de mist in kunnen gaan. Iets helemaal verpesten. En vervolgens leren hoe ze dat oplossen. Geweld is daar niet de oplossing en je geeft het verkeerde signaal af.
Lees eens mijn post een paar reacties boven je.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:00 schreef Bahamut0503 het volgende:
Ik zit dit topic echt met verbazing te lezen.... Ik begrijp nu ineens waarom de kinderen van deze tijd volslagen losgeslagen zijn..
er is dus geen opvoeding meer.![]()
Ik heb vroeger echt wel wat corrigerende tikken gehad.. (dit gebeurt overigens ook in de natuur met dieren.. en echt wel met een reden !!!) maar ik ben volkomen goed terecht gekomen.
Dat is een flinke aanname die je doet... Op basis waarvan baseer je dit?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Lees eens mijn post een paar reacties boven je.
"kinderen volslagen losgeslagen"
"geen opvoeding meer"
"zelf vroeger tikken gehad maar geen hinder van ondervonden"
En uit alles blijkt dat jij in het hokje 'mannelijke puber zonder kinderen' valt.
Enne, welke dieren slaan hun eigen kinderen?
Je bent een man, hang vooral rond in DIG en KLB, gebruikt 'chill' als je iets mooi vindt en je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt als het over kinderen gaat.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:13 schreef Bahamut0503 het volgende:
Dat is een flinke aanname die je doet... Op basis waarvan baseer je dit?
Dit. Het kan niet genoeg benadrukt worden dat het nodig vinden van tikken/slaan in een opvoeding ontzettend onnodig, achterhaald, en bovendien strafbaar is.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:15 schreef sinepedraap het volgende:
Als jij het niet met woorden en consequenties kan en echt geweld nodig hebt om het op te lossen dan faal je gewoon ontzettend.
Het zal ook echt niet voor iedereen gelden.. ik wil absoluut niet iedereen over 1 kam scheren want er zijn ook genoeg kinderen die zonder een corrigerende tik gewoon goed terecht zijn gekomen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:15 schreef sinepedraap het volgende:
Nog steeds van die achterlijke mongolen die denken dat als je je kinderen niet slaat ze losgeslagen idioten worden.![]()
Als jij het niet met woorden en consequenties kan en echt geweld nodig hebt om het op te lossen dan faal je gewoon ontzettend.
Die kinderen die losgeslagen zijn in de supermarkt komen gewoon uit een tokkiefamilie. Heeft er niks mee te maken of ze klappen hebben gehad of niet. Ik toch ook niet? En ik gedroeg me ook altijd in de supermarkt.
Ik heb ook wel eens een andere mening dan wat de wet mij voorschrijft maar daar moet ik me nou eenmaal aan houden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:25 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Het zal ook echt niet voor iedereen gelden.. ik wil absoluut niet iedereen over 1 kam scheren want er zijn ook genoeg kinderen die zonder een corrigerende tik gewoon goed terecht zijn gekomen.
Ik ben alleen van mening dat er met een corrigerende tik niets mis is... Ik vind het ook een beetje bizar dat dit geassocieerd wordt met geweld... het is niet zo dat die kids een flinke rechtse krijgen.. gewoon een tik op de broek of een draai om de oren.. is echt niets mis mee vind ik dan...
maargoed het lijkt erop dat we het maar "agree to disagree" moeten gaan noemen
Is er ooit wel eens 1 zaak geweest van een ouder die het kind een keer op de broek gegeven heeft?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:28 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens een andere mening dan wat de wet mij voorschrijft maar daar moet ik me nou eenmaal aan houden.
Kun jij mij eens laten zien waar het in de wet verboden is om een corrigerende tik uit te delen?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:28 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens een andere mening dan wat de wet mij voorschrijft maar daar moet ik me nou eenmaal aan houden.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is er ooit wel eens 1 zaak geweest van een ouder die het kind een keer op de broek gegeven heeft?
Moet je ff op google doen staat iets bij van 2007 dat het is ingevoerdquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Kun jij mij eens laten zien waar het in de wet verboden is om een corrigerende tik uit te delen?
Misschien heb ik dan het toppic niet goed doorgelezen maar voor zover ik weet is dat niet het geval.
Ik heb het over opvoeding in het algemeen.. Een kind met een beperking geld natuurlijk heel iets anders voor.. Ik kan me voorstellen dat er dan een ander opvoedingspatroon nodig is..quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:32 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Bah, stelletje pubers. Jullie hebben geen idee hoe zwaar het is om om te gaan met dit soort kinderen. Jaren lang hebben we tevergeefs onze jongste van alles proberen bij te leren over delen en omgaan met leeftijdgenootjes. Via via hebben we de theorieen van de heer Caroll ontdekt. Een gecertificeerd arts wist ons vermoeden te bevestigen en stelde de diagnose Indigo. Ik vind het jammer om te lezen dat jullie er zo over praten. Als jullie zelf eens kinderen hadden wisten jullie wel beter. Zonder schaamte wordt hier gesproken over het slaan van je eigen kind. Walgelijk gewoon, jullie moesten je schamen.
Moet dat je ervan weerhouden je aan de wet te houden?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:30 schreef HeatWave het volgende:
Is er ooit wel eens 1 zaak geweest van een ouder die het kind een keer op de broek gegeven heeft?
Wet op de jeugdzorg artikel 1.m:quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef Bahamut0503 het volgende:
Kun jij mij eens laten zien waar het in de wet verboden is om een corrigerende tik uit te delen?
En verder: http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/quote:kindermishandeling: elke vorm van voor een minderjarige bedreigende of gewelddadige interactie van fysieke, psychische of seksuele aard, die ouders of andere personen ten opzichte van wie de minderjarige in een relatie van afhankelijkheid of van onvrijheid staat, actief of passief opdringen, waardoor ernstige schade wordt berokkend of dreigt te worden berokkend aan de minderjarige in de vorm van fysiek of psychisch letsel;
quote:Sinds 2007 is in Nederland wettelijk vastgelegd dat kinderen recht hebben op een opvoeding zonder geweld. Dit recht was al eerder vastgelegd in het Internationale Verdrag inzake de Rechten van het Kind (zie ook: Zijn er verschillen tussen Nederland en andere landen?). Deze bepaling geldt voor ouders en andere primaire opvoeders (NJi, 2008b). Hoofddoel van de wetswijziging is kinderen beter beschermen tegen geweld. Het kan ouders bewuster maken van de manier waarop zij kinderen grenzen stellen, corrigeren en straffen. De overheid verwacht dat dit bijdraagt aan het voorkómen van kindermishandeling. Ook zou de wetswijziging het makkelijker maken voor beroepskrachten en burgers om geweld in de opvoeding te signaleren, bespreekbaar te maken en ouders hulp aan te bieden bij de opvoeding van hun kinderen.
Kindermishandeling jaquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Moet dat je ervan weerhouden je aan de wet te houden?
En ja, er zijn zaken geweest om kindermisandeling, ja.
"De Verenigde Naties bevelen een wettelijk verbod aan op alle vormen van fysiek en psychisch geweld."quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kindermishandeling ja.
Ik had het over een kind dat een klap op de kont krijgt....
Dat ís kindermishandeling.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:42 schreef HeatWave het volgende:
Betutteling.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat ís kindermishandeling.
Kun jij vinden van niet, de wetgever vindt van wel.
De wetgever vindt zoveel.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
quote:
Dus het is betutteling als de overheid het probeert op te nemen voor 118.000 kinderen?quote:Uit recent onderzoek blijkt dat in 2010 ruim 118.000 kinderen en jongeren van 0 tot 18 jaar in Nederland (ruim 3 procent van het totaal) blootgesteld waren aan een vorm van kindermishandeling (Tweede Nationale Prevalentiestudie Mishandeling van kinderen en jeugdigen, 2011).
Zou je je niet meer zorgen moeten maken waarom er blijkbaar een wettelijk kader moet zijn om kindermishandeling aan te kunnen pakken?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:48 schreef HeatWave het volgende:
De wetgever vindt zoveel.
We zijn in Nederland zo makkelijk om de wet aan de laars te lappen, behalve als het in dit soort discussies ff niet uitkomt, dan is iedereen roomser dan de paus.
Het gaat meer om de psychische klap die je een kind op zo'n moment geeft. Men denk altijd dat een kind het dan de volgende keer wel laat, maar je hebt geen idee wat voor mentale schade je aanricht bij zon fragiel kindje. Kleine kinderen weten absoluut niet hoe om te moeten gaan met fysieke straffen. Hij/zij is radeloos en heeft geen idee wat hem overkomt. Je moet kinderen spelenderwijs duidelijk maken waar de grenzen liggen, niet met de harde hand er overheen. Het abrupt verstoren van het leerproces wat een kind ondergaat richt structureel schade aan voor de toekomst. Je moet dit leerproces sturen in de richting die wenselijk is.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kindermishandeling ja.
Hoe verklaar je dan dat er een leraar hiervan is vrijgesproken?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dit is dus echt zo haaks op wat ik vind.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:52 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Het gaat meer om de psychische klap die je een kind op zo'n moment geeft. Men denk altijd dat een kind het dan de volgende keer wel laat, maar je hebt geen idee wat voor mentale schade je aanricht bij zon fragiel kindje. Kleine kinderen weten absoluut niet hoe om te moeten gaan met fysieke straffen. Hij/zij is radeloos en heeft geen idee wat hem overkomt. Je moet kinderen spelenderwijs duidelijk maken waar de grenzen liggen, niet met de harde hand er overheen. Het abrupt verstoren van het leerproces wat een kind ondergaat richt structureel schade aan voor de toekomst. Je moet dit leerproces sturen in de richting die wenselijk is.
Een kind leert pas rond zijn 4e levensjaar hoe om te gaan met emoties.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:01 schreef HeatWave het volgende:
Pure onderschatting van het kind, dat hier eenvoudig misbruik van maakt. heel erg naief en vreemd, geen herinneringen van toen je zelf kind was? Hoe je precies wist was je deed, dat het niet mocht?
De leraar heeft de leerling wel degelijk fysiek aangepakt. Ik kan even kijken of ik daar wat over kan vinden..quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:00 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik ken die zaak niet en weet niet op welke grond die leraar is vrijgesproken. Mogelijk is er hier sprake van een vorm van noodweerexces of zo.
Als een leraar echt een leerling fysiek aanpakt wordt die echt niet zomaar vrijgesproken hoor.
Dus dan moet je een kind maar gaan slaan? Je eigen kind slaan zegt meer iets over je eigen onvermogen om op te voeden dan over het gedrag van je kind. Ik zeg absoluut niet dat je slecht gedrag moet tolereren, maar je kind fysiek geweld (en daarmee ook mentaal) aan doen is wel het andere uiterste. Kinderen moeten uberhaupt niet in een situatie gebracht worden waarin ze verleidt worden tot verkeerd gedrag. Op zo'n moment faal je als ouder en zou je de schuld bij jezelf moeten zoeken. Het slaan van je kinderen verergert de situatie alleen maar.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit is dus echt zo haaks op wat ik vind.
Kinderen worden behandeld als wezens die niets weten, niets snappen, niets leren en niets aanvoelen.
Pure onderschatting van het kind, dat hier eenvoudig misbruik van maakt. heel erg naief en vreemd, geen herinneringen van toen je zelf kind was? Hoe je precies wist was je deed, dat het niet mocht?
Dan waren jullie blijkbaar hele lege kinderen.
Nee ik zal mijn kind nooit slaan... een draai om z'n oren of even stevig bij zijn arm pakken. Ja wel degelijk..quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:17 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Dus dan moet je een kind maar gaan slaan? Je eigen kind slaan zegt meer iets over je eigen onvermogen om op te voeden dan over het gedrag van je kind. Ik zeg absoluut niet dat je slecht gedrag moet tolereren, maar je kind fysiek geweld (en daarmee ook mentaal) aan doen is wel het andere uiterste. Kinderen moeten uberhaupt niet in een situatie gebracht worden waarin ze verleidt worden tot verkeerd gedrag. Op zo'n moment faal je als ouder en zou je de schuld bij jezelf moeten zoeken. Het slaan van je kinderen verergert de situatie alleen maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:04 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ja, we kennen je hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Je hoeft het niet uit te leggen
.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
Anders gewoon (psychische) overmacht stellen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:04 schreef Ripley het volgende:
ik denk niet dat je snel een wethandhaver vindt die je probeert te laten veroordelen voor kindermishandeling voor een tik op de kont hoor. Hysterisch gedoe.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, we kennen je hoor. Je hoeft het niet uit te leggen
.
Als je dat achterlijk vindt ben je in ieder geval nog niet volwassen genoeg.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Het is elke keer weer die achterlijke OUD-termen die hier tevoorschijn gehaald worden.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Een tikje op de billen is geen kindermishandeling, klaar.
Volgens mij moeten jullie eens uitleggen hoe je het onderscheid tussen die twee denkt te kunnen maken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:59 schreef Bahamut0503 het volgende:
En volgens mij moet jij het verschil tussen een corrigerende tik en slaan maar eens opzoeken....
Goed argument, hier win je het meequote:Op woensdag 27 juni 2012 15:02 schreef HeatWave het volgende:
wat een of andere kamilletheeverslaafde zweefteef in de Libelle er ook van zegt.
Dit dusquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Het is elke keer weer die achterlijke OUD-termen die hier tevoorschijn gehaald worden.
Een tikje op de billen is geen kindermishandeling, klaar. wat een of andere kamilletheeverslaafde zweefteef in de Libelle er ook van zegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |