Kindermishandeling jaquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Moet dat je ervan weerhouden je aan de wet te houden?
En ja, er zijn zaken geweest om kindermisandeling, ja.
"De Verenigde Naties bevelen een wettelijk verbod aan op alle vormen van fysiek en psychisch geweld."quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kindermishandeling ja.
Ik had het over een kind dat een klap op de kont krijgt....
Dat ís kindermishandeling.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:42 schreef HeatWave het volgende:
Betutteling.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat ís kindermishandeling.
Kun jij vinden van niet, de wetgever vindt van wel.
De wetgever vindt zoveel.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
quote:
Dus het is betutteling als de overheid het probeert op te nemen voor 118.000 kinderen?quote:Uit recent onderzoek blijkt dat in 2010 ruim 118.000 kinderen en jongeren van 0 tot 18 jaar in Nederland (ruim 3 procent van het totaal) blootgesteld waren aan een vorm van kindermishandeling (Tweede Nationale Prevalentiestudie Mishandeling van kinderen en jeugdigen, 2011).
Zou je je niet meer zorgen moeten maken waarom er blijkbaar een wettelijk kader moet zijn om kindermishandeling aan te kunnen pakken?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:48 schreef HeatWave het volgende:
De wetgever vindt zoveel.
We zijn in Nederland zo makkelijk om de wet aan de laars te lappen, behalve als het in dit soort discussies ff niet uitkomt, dan is iedereen roomser dan de paus.
Het gaat meer om de psychische klap die je een kind op zo'n moment geeft. Men denk altijd dat een kind het dan de volgende keer wel laat, maar je hebt geen idee wat voor mentale schade je aanricht bij zon fragiel kindje. Kleine kinderen weten absoluut niet hoe om te moeten gaan met fysieke straffen. Hij/zij is radeloos en heeft geen idee wat hem overkomt. Je moet kinderen spelenderwijs duidelijk maken waar de grenzen liggen, niet met de harde hand er overheen. Het abrupt verstoren van het leerproces wat een kind ondergaat richt structureel schade aan voor de toekomst. Je moet dit leerproces sturen in de richting die wenselijk is.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kindermishandeling ja.
Hoe verklaar je dan dat er een leraar hiervan is vrijgesproken?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dit is dus echt zo haaks op wat ik vind.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:52 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Het gaat meer om de psychische klap die je een kind op zo'n moment geeft. Men denk altijd dat een kind het dan de volgende keer wel laat, maar je hebt geen idee wat voor mentale schade je aanricht bij zon fragiel kindje. Kleine kinderen weten absoluut niet hoe om te moeten gaan met fysieke straffen. Hij/zij is radeloos en heeft geen idee wat hem overkomt. Je moet kinderen spelenderwijs duidelijk maken waar de grenzen liggen, niet met de harde hand er overheen. Het abrupt verstoren van het leerproces wat een kind ondergaat richt structureel schade aan voor de toekomst. Je moet dit leerproces sturen in de richting die wenselijk is.
Een kind leert pas rond zijn 4e levensjaar hoe om te gaan met emoties.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:01 schreef HeatWave het volgende:
Pure onderschatting van het kind, dat hier eenvoudig misbruik van maakt. heel erg naief en vreemd, geen herinneringen van toen je zelf kind was? Hoe je precies wist was je deed, dat het niet mocht?
De leraar heeft de leerling wel degelijk fysiek aangepakt. Ik kan even kijken of ik daar wat over kan vinden..quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:00 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik ken die zaak niet en weet niet op welke grond die leraar is vrijgesproken. Mogelijk is er hier sprake van een vorm van noodweerexces of zo.
Als een leraar echt een leerling fysiek aanpakt wordt die echt niet zomaar vrijgesproken hoor.
Dus dan moet je een kind maar gaan slaan? Je eigen kind slaan zegt meer iets over je eigen onvermogen om op te voeden dan over het gedrag van je kind. Ik zeg absoluut niet dat je slecht gedrag moet tolereren, maar je kind fysiek geweld (en daarmee ook mentaal) aan doen is wel het andere uiterste. Kinderen moeten uberhaupt niet in een situatie gebracht worden waarin ze verleidt worden tot verkeerd gedrag. Op zo'n moment faal je als ouder en zou je de schuld bij jezelf moeten zoeken. Het slaan van je kinderen verergert de situatie alleen maar.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit is dus echt zo haaks op wat ik vind.
Kinderen worden behandeld als wezens die niets weten, niets snappen, niets leren en niets aanvoelen.
Pure onderschatting van het kind, dat hier eenvoudig misbruik van maakt. heel erg naief en vreemd, geen herinneringen van toen je zelf kind was? Hoe je precies wist was je deed, dat het niet mocht?
Dan waren jullie blijkbaar hele lege kinderen.
Nee ik zal mijn kind nooit slaan... een draai om z'n oren of even stevig bij zijn arm pakken. Ja wel degelijk..quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:17 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Dus dan moet je een kind maar gaan slaan? Je eigen kind slaan zegt meer iets over je eigen onvermogen om op te voeden dan over het gedrag van je kind. Ik zeg absoluut niet dat je slecht gedrag moet tolereren, maar je kind fysiek geweld (en daarmee ook mentaal) aan doen is wel het andere uiterste. Kinderen moeten uberhaupt niet in een situatie gebracht worden waarin ze verleidt worden tot verkeerd gedrag. Op zo'n moment faal je als ouder en zou je de schuld bij jezelf moeten zoeken. Het slaan van je kinderen verergert de situatie alleen maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:04 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ja, we kennen je hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Je hoeft het niet uit te leggen
.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
Anders gewoon (psychische) overmacht stellen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:04 schreef Ripley het volgende:
ik denk niet dat je snel een wethandhaver vindt die je probeert te laten veroordelen voor kindermishandeling voor een tik op de kont hoor. Hysterisch gedoe.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, we kennen je hoor. Je hoeft het niet uit te leggen
.
Als je dat achterlijk vindt ben je in ieder geval nog niet volwassen genoeg.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Het is elke keer weer die achterlijke OUD-termen die hier tevoorschijn gehaald worden.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Een tikje op de billen is geen kindermishandeling, klaar.
Volgens mij moeten jullie eens uitleggen hoe je het onderscheid tussen die twee denkt te kunnen maken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:59 schreef Bahamut0503 het volgende:
En volgens mij moet jij het verschil tussen een corrigerende tik en slaan maar eens opzoeken....
Goed argument, hier win je het meequote:Op woensdag 27 juni 2012 15:02 schreef HeatWave het volgende:
wat een of andere kamilletheeverslaafde zweefteef in de Libelle er ook van zegt.
Dit dusquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Het is elke keer weer die achterlijke OUD-termen die hier tevoorschijn gehaald worden.
Een tikje op de billen is geen kindermishandeling, klaar. wat een of andere kamilletheeverslaafde zweefteef in de Libelle er ook van zegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |