quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We beginnen met alle tafelhoekjes af te ronden, zo hoeven ze niet te leren dat rennen en je stoten pijn doet, god verhoedde, mijn engeltje.
http://kinderspul.blog.nl(...)svoller-in-het-levenquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
'wel en geen echte pijn'.
Oh, dus je hebt echte pijn en neppijn?
Heb je er ook wel eens aan gedacht dat een tik niet zozeer lichamelijk pijn hoeft te doen, maar dat het ook op een andere manier dan de fysieke effecten een draai geeft aan het beeld wat je schept?
[..]
Iedereen kent wel van die kinderen die gewoon geen grenzen krijgen opgelegd, ja.
Alleen staat dat los van wel of niet slaan.
De 'sterrenkinderen' waar het over gaat, die hebben gewoon ouders die inderdaad teveel proberen vriendjes te zijn met hun kind, in plaats van opvoeder.
[..]
Wij hebben de corrigerende tik niet afgeschaft, wij hebben hem nooit ingesteld.
En als mijn kinderen 14 of 15 zijn en ze hebben de juiste opvoeding gehad heb ik geen matteklopper nodig om ze op hun plaats te zetten.
[..]
Heb jij al uitgezocht op grond waarvan de rechter hem vrijsprak en dus op grond waarvan jij bewezen acht dat rechters niet oordelen over het fysiek aanpakken van kutkinderen?
[..]
Ik kan prima zelf nadenken, alstublieftdankuwel. Mijn werkgever is daar blijkbaar ook van overtuigd.
Ik weet heel goed waar mijn grenzen liggen, en ik weet ook waar de grenzen van de wetgever en de algemene kennis over opvoeding liggen.
Enig idee hoe het overkomt als je probeert te prediken dat je een kind gewoon lekker mag slaan om het je wil op te leggen?
Lees dit eens:
http://www.nu.nl/algemeen(...)orrigerende-tik.html
http://www.nu.nl/werk-en-(...)er-intelligent-.html
[..]
Yeah right.
Doe eens een goed populatiegebaseerd onderzoek hierop en kom dan eens terug.
niks mis met wat extra disciplinequote:Op woensdag 27 juni 2012 15:45 schreef MAHL het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja. Veel effectiever dan een gevangenisstraf of een taakstraf. Gewoon naar een kamp sturen met drilsergeant, overdag werk laten uitvoeren zodat ze zich nuttig maken voor de samenleving (heb nog een tuinman nodig), en 's avonds na de mars vroeg naar bed. Aanpakken dat tuig.
Ja, disciplinair....quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
Enig idee hoe het overkomt als je probeert te prediken dat je een kind gewoon lekker mag slaan om het je wil op te leggen?
En dan lekker biologisch brood eten (wat van de massa-fabriek komt)quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel liefdevol niet geslagen en nooit 1 vinger in de weg gelegd om hun creatieve kant te laten zien.
Waarom snap je dan niet het verschil tussen een correctie en je kind als boksbal gebruiken?quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik kan prima zelf nadenken, alstublieftdankuwel. Mijn werkgever is daar blijkbaar ook van overtuigd.
Ik weet heel goed waar mijn grenzen liggen, en ik weet ook waar de grenzen van de wetgever en de algemene kennis over opvoeding liggen.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:46 schreef Ahmad1nejad het volgende:
http://kinderspul.blog.nl(...)svoller-in-het-leven
Je gelooft het zelf?quote:Kinderen die nooit een tik krijgen ontwikkelen geen zelf-discipline en sociale vaardigheden
En nogmaals, jij geeft nog steeds geen bewijs dat een rechter niet vervolgt voor fysiek straffen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:49 schreef Bahamut0503 het volgende:
En nogmaals.. over lekker slaan wordt hier niet gesproken..
Daar, was dát nou zo moeilijk?quote:Volgens het OM heeft de adjunct-directeur ''de jongen na hem meermalen gesommeerd te hebben de klas te verlaten stevig bij de kraag gepakt en uit de klas gezet''. Daaruit blijkt geen enkel strafbaar handelen en de adjunct is dan ook niet schuldig aan mishandeling, aldus justitie.
Ontaard kind!quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:51 schreef sinepedraap het volgende:
Best begrijpelijk dat als je als ouder zijnde je kinderen niet op een psychologische manier kan benaderen je het maar met je handen moet doen. Anders schreeuwen ze later de hele supermarkt bij elkaar natuurlijk, net zo als ik, nooit tikken gehad en altijd maar krijsen daar in de AH en iedereen kijken natuurlijk.
Ach, mijnheer DHG komt ook even zijn breinsperma spuiten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En dan lekker biologisch brood eten (wat van de massa-fabriek komt)
De wetgever kent dat onderscheid niet, omdat dat niet in sluitende juridische termen is af te bakenen en je dus meteen zware kindermishandeling niet meer strafbaar kunt stellen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:55 schreef Bahamut0503 het volgende:
Waarom snap je dan niet het verschil tussen een correctie en je kind als boksbal gebruiken?
Pff... dit is de laatste keer dat ik het zeg.. over slaan ga ik het helemaal niet hebben !!! Het gaat over een fysieke correctie.. Iedere debiel weet dat je je eigen kind geen linkse moet geven..quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
En, lieve kinderen, wat concluderen wij hieruit?
Nee, niet dat de leraar het kind geslagen heeft, slechts dat de leraar de betreffende leerling bij de kraag pakte en de klas uit zette. Geen tik of slaan, dus, en geen vervolging.
Hè wat jammer. Nu valt zo je argument in duigen.
Ik zie een verband.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Jammer joh, ik geef gewoon een draai om de oren als dat nodig is en ik zelf heb ze ook gehad.
Boeiend wat de wetgever (of jij) daar van vindt.
Oh en ik leer ze ook dat ze terug mogen slaan als ze zelf geslagen worden.
Jij denkt dat pubers uit zichzelf de regels niet zullen overtreden? Good luck with thatquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wij hebben de corrigerende tik niet afgeschaft, wij hebben hem nooit ingesteld.
En als mijn kinderen 14 of 15 zijn en ze hebben de juiste opvoeding gehad heb ik geen matteklopper nodig om ze op hun plaats te zetten.
Ik zeg niet dat ze geen regels zullen overtreden of de grenzen zullen opzoeken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:04 schreef Scorpie het volgende:
Jij denkt dat pubers uit zichzelf de regels niet zullen overtreden? Good luck with that
Jij leert je kinderen dat ze zichzelf mogen laten slaan? Dat ze niet van zich af mogen bijten? Dat ze geweld over zich heen moeten laten komen? Dat ze in elkaar geslagen mogen worden ? Ruggegraatloos clubje daar bij WT thuis.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Joh, wat jullie doen met je kind is mijn probleem niet.
Als je je kind wilt slaan, ga je gang.
Zolang je maar niet lekker gaat lopen beweren dat het volstrekt normaal, nodig, onschadelijk en geaccepteerd is.
[..]
Ik zie een verband.
Gewelddadig clubje, daar bij DHG thuis.
Mijn kind zal tenminste niet als boksbal en pester gebruikt worden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik zie een verband.
Gewelddadig clubje, daar bij DHG thuis.
Ben benieuwd hoe je dat voor je ziet dan. Ga je ze huisarrest geven? Klusjes in het huis? Opsluiten in hun kamer waarna ze weglopen?quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:05 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze geen regels zullen overtreden of de grenzen zullen opzoeken.
Ik zeg dat ik geen fysieke maatregelen nodig heb om ze te handhaven, of anders om ze te straffen.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
En, lieve kinderen, wat concluderen wij hieruit?
Nee, niet dat de leraar het kind geslagen heeft, slechts dat de leraar de betreffende leerling bij de kraag pakte en de klas uit zette. Geen tik of slaan, dus, en geen vervolging.
Het is ten alle tijden slecht om geweld in je gezinssituatie te proppen. Als je wilt dat ze zich kunnen verdedigen zet je ze maar op een sport. Maar je huis is jouw domein als man zijnde, en jij moet er voor zorgen dat je geen geweld hoeft te gebruiken. Net zo als dat een hond naar je luistert en je hem geen klappen hoeft te geven.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij leert je kinderen dat ze zichzelf mogen laten slaan? Dat ze niet van zich af mogen bijten? Dat ze geweld over zich heen moeten laten komen? Dat ze in elkaar geslagen mogen worden ? Ruggegraatloos clubje daar bij WT thuis.
Een kind dwingen op een sport te gaan? Dat is pas mishandelingquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:09 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Het is ten alle tijden slecht om geweld in je gezinssituatie te proppen. Als je wilt dat ze zich kunnen verdedigen zet je ze maar op een sport.
Mijn huis, mijn regels nog altijd.quote:Maar je huis is jouw domein als man zijnde, en jij moet er voor zorgen dat je geen geweld hoeft te gebruiken. Net zo als dat een hond naar je luistert en je hem geen klappen hoeft te geven.
Ja faal opvoeding dus. Wedden dat z'n ouders niet eens Nederlands kunnen.quote:
Ik wil ze leren dat je met slaan niet verder komt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:06 schreef Scorpie het volgende:
Jij leert je kinderen dat ze zichzelf mogen laten slaan? Dat ze niet van zich af mogen bijten? Dat ze geweld over zich heen moeten laten komen? Dat ze in elkaar geslagen mogen worden ? Ruggegraatloos clubje daar bij WT thuis.
Ze zijn 1 en 3, ik heb nog een jaar of 12 om dat uit te werken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:07 schreef Scorpie het volgende:
Ben benieuwd hoe je dat voor je ziet dan. Ga je ze huisarrest geven? Klusjes in het huis? Opsluiten in hun kamer waarna ze weglopen?
Ja maar, ja maar, een hond is toch geen kind??quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:09 schreef sinepedraap het volgende:
Het is ten alle tijden slecht om geweld in je gezinssituatie te proppen. Als je wilt dat ze zich kunnen verdedigen zet je ze maar op een sport. Maar je huis is jouw domein als man zijnde, en jij moet er voor zorgen dat je geen geweld hoeft te gebruiken. Net zo als dat een hond naar je luistert en je hem geen klappen hoeft te geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |