SPOILER: Jungle!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.
Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.
De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.
De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.
Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?
Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.
Er zijn er op het moment (25-06-2012) 99 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.
Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;
Wil je het zelf proberen?
League of Legends EU
Vids
uitleg over turrets
Cinematic trailer
Dominion trailer (nieuwe gamemode)
Meer uitleg over minions/creatures
Community site links
Own3d Site met streams.
Twitch Site met streams.
CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.
Solomid Community site met handige info, tournaments etc
Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden
Championselect Site met counterpicks
Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.
Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!
Ingame name van FOK!kers
FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo
FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless
FOK!ker: Salamando
Naam ingame EU: Salamand0
FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba
FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan
FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino
FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ()
FOK!ker: Silv
Naam ingame EU: SlLV (kleine L gevolgd door hoofdletter L)
FOK!ker: Adames
Naam ingame US: Klara de Koe
FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh
FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)
FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex
FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje
FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US: Lujan
FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq
FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt
FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz
FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl
Naam Ingame US: Solyl
FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado
FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan
FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz
FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines
FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz
FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall
FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay
FOK!ker: Oplosthee
Naam ingame EU: Oploskoffie
FOK!ker: Cocotrimonium
Naam ingame EU: Nymphalidea
FOK!ker: tankless
Naam ingame EU: tanklessgunit(lvl 30)
FOK!ker: J95
Naam ingame EU: Jordykruse1
FOK!ker: Chocolatebear
Naam ingame EU: Isidoor
FOK!ker: tdrone
Naam ingame EU: tdrone
FOK!ker: Xetran
Naam ingame EU: XoxoXetran
FOK!ker: Cornelis83
Naam ingame EU: Avaressa
FOK!ker: Robbiee
Naam ingame EU: SharliesTeens
FOK!ker: Toverbami
Naam ingame EU: Snauser
FOK!ker: Xanarot
Naam ingame EU: Xanarot
FOK!ker: DjNivek
Naam ingame EUNE: Grumpmeister
FOK!ker: tomy800
Naam ingame EU: TomNeD
Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;
FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)
[ Bericht 0% gewijzigd door AlDieWillenteKaaprenVaren op 29-06-2012 08:41:29 ]
counteren met Sion en Taric, ook al zo'n hell.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:22 schreef Keselo het volgende:
Blitz + Ali is een verschrikkelijk moeilijke lane om tegen te spelen. 1 grab van Blitz en je bent vrijwel zeker dood met al die cc.
Blitzcrank / Irelia! Paar keer gedaan, werkt ook errug lekker. Irelia is leuk omdat ze een goede gap closer heeft en ingebouwde sustain. Rush wriggles en gogogogo.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:35 schreef Keselo het volgende:
Ja. Je kunt gewoon 3-4 seconde niets omdat je gestunned bent, dan krijg je Sion shield + Taric shatter naar je hoofd en de nodige auto attacks.
Double bruiser of support bruiser bot is gewoon behoorlijk sterk, maar om end game niet weg te vallen moet je je AD naar een solo lane sturen.
Wat andere voorbeeldjes van enorm goede Botlanes:
Jarvan - Leona
Lee - Pantheon
Lee - Jarvan
Lee - Leona
Pantheon - Taric
En in plaats van een support, Jarvan met een agressieve AD (tristana, ezreal, corki) is ook enorm sterk. Je countert met dit soort kill lanes gewoon enorm veel meta botlanes.
Lolquote:Op maandag 25 juni 2012 16:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Die andere botlanes ken ik inderdaad, alleen deze had ik dus een poos in mijn hoofd zonder hem ooit gezien te hebben.
Jajong, ga Taric alvast oefenen.
Probeer het maar eens een keer voordat je gelijk je oordeel klaar hebt. Het is maar 1 hook die Blitz raakt en je bent gelijk dood, dat is moeilijk.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:08 schreef Xanarot het volgende:
Blitzstar moeilijk om tegen te spelen? Aha...
Achter minions staan is zo moeilijk :s ward in lanebrush en je hebt het potje gewonnen; zij hebben geen ad carry, maar in plaats daarvan 2 utility bruisers zonder farm.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:31 schreef Keselo het volgende:
[..]
Probeer het maar eens een keer voordat je gelijk je oordeel klaar hebt. Het is maar 1 hook die Blitz raakt en je bent gelijk dood, dat is moeilijk.
Alistar pinkward de brush en je bent 3 minuten gezoned. Have fun.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:25 schreef Xanarot het volgende:
[..]
Achter minions staan is zo moeilijk :s ward in lanebrush en je hebt het potje gewonnen; zij hebben geen ad carry, maar in plaats daarvan 2 utility bruisers zonder farm.
Als je een beetje fatsoenlijke blitz hebt, dan is het moeilijk om alle hooks te ontwijken. Daarnaast heb je natuurlijk ook de andere volgorde, movement buff en gelijk een power fist, ali die erbij komt en alsnog een grab als je weg rent.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:25 schreef Xanarot het volgende:
[..]
Achter minions staan is zo moeilijk :s ward in lanebrush en je hebt het potje gewonnen; zij hebben geen ad carry, maar in plaats daarvan 2 utility bruisers zonder farm.
natuurlijk is het een moeilijke lane maar hij valt wel te counteren met bijvoorbeeld tristana die heeft aardige range en een escapequote:Op maandag 25 juni 2012 18:57 schreef nyny83 het volgende:
Alsof het alleen werkt als blitz eerst hookt. Ali kan ook openen met een flash/knockup, eromheen lopen, je terugbouncen en dan krijg je nog met blitz te maken met silence/knockup EN een hook zodra je wegrent/flasht. Kom op, die lane is gewoon lastig als die 2 weten wat ze doen. Punt.
Aardige range als ze level 18 is ja. Level 1 heeft ze 1 van de kortste ranges van alle AD carries. Dan zou ik eerder Ezrael/Taric ofzo nemen als je een traditionele lane ertegen wilt.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:02 schreef tdrone het volgende:
[..]
natuurlijk is het een moeilijke lane maar hij valt wel te counteren met bijvoorbeeld tristana die heeft aardige range en een escape
Je dropt wel een paar mooie gems hier in dit topic de laatste dagen.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:41 schreef dustbrain het volgende:
Waarom wordt morgana altijd gebaned? Ze kan alleen maar keihard farmen. als je geraakt wordt door haar stun tijdens het lanen verdien je het om dood te gaan.
Gewoon farmen en 'm 20 minuten later 3 shotten?quote:Op maandag 25 juni 2012 23:47 schreef WaywardOne het volgende:
Was net solo top als Jax. Stond tegenover een Blitzcrank met support items, support masteries en support runes. Niet te mollen dat kreng. Veel hp-regen dus de damage die ik deed zat er zo weer bij. De keren dat ik hem laag hp kreeg reed ie met een bloedgang richting z'n toren om vervolgens proberen me te grippen. Zo irritant. Z'n damage was op de een of andere manier ook niet mild. Ik had tank masteries met armor, magic resistance per level en ad runes met hp quints. Kan het nog steeds niet begrijpen. Ik zal het ongetwijfeld verkeerd aangepakt hebben maar zou niet weten wat.
Ja niet dus. Ze hadden zo'n typische ''LETS ALL BUILD TANKY AND STILL DO INSANE DAMAGEquote:Op maandag 25 juni 2012 23:52 schreef Jajong het volgende:
[..]
Gewoon farmen en 'm 20 minuten later 3 shotten?
Wriggles > Sheen bouwen. Wedden dat jij de betere trades hebt.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:47 schreef WaywardOne het volgende:
Was net solo top als Jax. Stond tegenover een Blitzcrank met support items, support masteries en support runes. Niet te mollen dat kreng. Veel hp-regen dus de damage die ik deed zat er zo weer bij. De keren dat ik hem laag hp kreeg reed ie met een bloedgang richting z'n toren om vervolgens proberen me te grippen. Zo irritant. Z'n damage was op de een of andere manier ook niet mild. Ik had tank masteries met armor, magic resistance per level en ad runes met hp quints. Kan het nog steeds niet begrijpen. Ik zal het ongetwijfeld verkeerd aangepakt hebben maar zou niet weten wat.
Black shield en later AoE stun.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:41 schreef dustbrain het volgende:
Waarom wordt morgana altijd gebaned? Ze kan alleen maar keihard farmen. als je geraakt wordt door haar stun tijdens het lanen verdien je het om dood te gaan.
Ga ik eens proberen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:14 schreef Adames het volgende:
[..]
Wriggles > Sheen bouwen. Wedden dat jij de betere trades hebt.
Om deze twee redenen:quote:Op maandag 25 juni 2012 23:41 schreef dustbrain het volgende:
waarom zou je geen wriggles halen op jax tegen een bruiser als blitz die veel physical damage heeft. Het is eigenlijk een ideaal item op hem.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:50 schreef Zeroku het volgende:
Wriggles op Jax halen is een dom idee. Haal phage en bouw dat in een tf en je doet meer dan genoeg damage.
Morgana wordt gebanned omdat als die speler de helft verstand van de tegenstander heeft hij nog kan farmen en belangrijk jan zijn in teamfights.
Zeggen dat iemand niets van de game kan omdat ik problemen heb met Blitcrank als Jax is onzin. Heb vandaag voor het eerst met Jax gespeeld dus zorg er voor dat je eerst de feiten weet en kom daarna pas met je grote bek op de proppen. Itembuilds discussiëren heeft wel degelijk zin als ik om hulp vraag. Wijsneus.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 01:52 schreef Jajong het volgende:
Sorry hoor, als je problemen hebt met Blitzcrank top als Jax, kan je er gewoon niks van, dan heeft itembuilds discussieren weinig zin.
Haar ulti heeft een 0.5 seconde delay en moet op korte range, daarna volgt er nog een delay voor de stun. Maximaal 3 champions.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:35 schreef Salamando het volgende:
[..]
Om deze twee redenen:
Magic shield.
Die ulti.
Want league of legends onwetendheid is schandelijk en onmogelijk om begripvol te accepteren voor een pro als jij.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:43 schreef Jajong het volgende:
[..]
Je dropt wel een paar mooie gems hier in dit topic de laatste dagen.
morgana word vaak gebanned omdat het een te makkelijke champion is en je haar bijna niet dood kan krijgen en bijna niet uit lane kan krijgen in laning phase (als ze weet wat ze doet) daarnaast heeft ze in teamfights een ongelofelijke utility (want de range op die ult is best groot)quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:43 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Haar ulti heeft een 0.5 seconde delay en moet op korte range, daarna volgt er nog een delay voor de stun. Maximaal 3 champions.
Dat is overpowered?
Shaco wordt ook bijna altijd gebaned. Te goede camper?
wat shaco en kassadin betreft, Ik heb daar niet zo'n problemen mee maar ik kan er niet van op aan dat mijn team dat ook heeft. En een gefeedde kass is gewoon verschrikkelijk om tegen te spelen
Kassadin mag wel geband blijven, hij countered early ap-carries te hard.
[..]
Want league of legends onwetendheid is schandelijk en onmogelijk om begripvol te accepteren voor een pro als jij.
Als hij een pink ward plaatst, heb jij 5-6 gratis autoattacks op hem terwijl hij hem probeert te destroyen. Dan laat je miss je turret dood gaan en zijn zij niet 3 minuten maar de rest van de game gezoned.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:28 schreef Keselo het volgende:
[..]
Alistar pinkward de brush en je bent 3 minuten gezoned. Have fun.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |